Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moos, in het vliegtuig heb je onder de 2 jaar in de meeste gevallen geen extra stoel voor de kleine, tenzij je daar voor wilt betalen. Maar dat is op zich goed te doen met om de beurt op schoot. Wij hebben trouwens op de terugvlucht geluk gehad, want er was een extra stoel vrij en dan mag je die wel gebruiken meestal. Waar ik met name tegen op zie is de lengte van de vlucht in geval van Tenerife en het feit dat onze oudste weer een stuk ongeduriger is geworden. Over Joris maak ik me niet zo'n zorgen. O ja, en ander puntje is dat je de buggy('s) vaak pas bij de koffers terug vind en dan moet je toch met 2 kinderen een heel vliegveld over. Een boel gesjouw dus.

Over het koken, mij lukt het wel om iedere avond te koken als ik dat zou willen. Dat wil ik niet, dus vaak hebben we nog wel een restje van de avond ervoor (groot koken) of de avond daarvoor. We wisselen het een beetje af. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn huishouden alweer aardig op de rit heb en dat we ook alweer aardig een ritme hebben ontwikkeld.

Doortje, ik weet niet of de naam van het topic gewijzigd kan worden. Vorige keer (juni 2010) zijn we ineens overgestapt naar een gezamenlijk topic in het babbelhoekje (mei-juni-2010 moeders) en daar is iedereen toen gaan schrijven. Zo kan het dus ook.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Koken heb ik niet echt heel veel tijd voor...soms even simpel. Vandaag restjes van gisteren, wel makkelijk. We zitten hier ook vaak of heel snel eten en dan weer troosten/aandacht geven of de een eet en daarna de ander. Niet echt gezellig, maar ach. Trouwens wel echt zin om een keertje met z'n tweetjes uit eten te gaan. Rustig eten...lekker eten hmmm

Doortje, ik heb je een berichtje gestuurd.

Esk, is dus wel een optie, vliegen. Wel heerlijk al denken aan de zomervakantie. Zon ipv mist...bah wat een klein wereldje!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2934[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2935[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2936[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2938[/ATTACH]

Moos, bedankt voor je bericht. Ik zal je op het lijstje toevoegen!

Bijgaand trouwens nog wat leuke foto's van onze Jorrit. Ik heb afgelopen weekend foto's gekregen uit de shoot.

Geplaatst

Even over de borstvoeding

Ik heb t idee dat ik t niet kan bijbenen en twijfel of t wel gaat lukken zo. Had de afgelopen twee dagen bv gegeven maar m'n tepels trokken het niet meer. Ik geef haar nu afgekolfde melk maar dat is bijna niet genoeg meer! Help hoe krijg ik meer melk? Heb zojuist 70 ml gekolfd terwijl zij 90 ml heeft gedronken. Gelukkig had ik nog wat in de koelkast maar dat is nu ook bijna op. Hoeveel tijd moet je tussen kolven en borstvoeding laten zitten om de productie te verhogen?

Ik wil haar ook af en toe blijven borstvoeden omdat ik anders bang ben dat ze een voorkeur ontwikkelt voor vingervoeden

Geplaatst

Stomme iPhone ... Verstuurt te snel m'n bericht.

Ik ben echt een beetje radeloos aan t worden, wilde heel graag bv geven maar merk dat dit gedoe me op gaat breken... Hoe lang hou ik t nog vol? En gaat t nog beter worden?

Sorry hoor... Moest t ff kwijt .

Geplaatst

Hi Marianne,

Om de productie te verhogen moet je in pricipe vaak aanleggen, of kolven. Hoevaak kolf je nu dan?

In de regeldagen, als de productie omhoog geschroeft moet worden, komen de kleintjes vaak iedere twee uur. Dus je zou er voor kunnen kiezen om tussen de voedingen door nog een keer extra te kolven, zodat je lijf denk dat er meer moet komen. Ook is rust nemen belangrijk.

Neem anders even contact op met een lacatiekundige. Die heeft misschien ook tips voor je pijnlijke tepels en kan je helpen er voor te zorgen dat het borstvoeden toch goed gaat lopen.

Geplaatst

Trouwens wat betreft die pijnlijke tepels. Ik had dat ook de eerste drie weken. Vooral veel last gehad van aanzuigpijn. Als Jorrit eenmaal goed dronk was de pijn overigens wel weg.

Ik heb een keer gevoed onder het oog van een lacatiekundige en dat was best heel prettig moet ik zeggen. Dan krijg je toch wat tips mee, waardoor het lekker gaat allemaal.

Ik ben daardoor ook weer een stuk zekerder geworden van het gegeven van borstvoeding, want ik heb ook wel even getwijfeld hoor.. maar ben blij dat ik doorgezet heb.

Geplaatst

hoi Marianne,

Ik heb net een boek gekocht - Baby's eerste jaar (van 0 tot 13 maanden, Heidi Murkoff) - waar een soortgelijke vraag in staat.

Ze geven deze tips mee:

- ga voor leeg, omdat veelvuldige en regelmatige stimulatie van je borsten essentieel zijn voor de melkproductie, moet je overdag minimaal om de tweeëneenhalf a 3 uur en s nachts om de 3 à 4 uur voeden of kolven. Hoe meer verbruik, hoe meer aanmaak.

- eindig elke voeding met een extra kolven van 5 à 10 minuten zodat de borsten goed leeg zijn. Hiermee stimuleer je de productie extra.

- geef de fles alleen na de bv. Zodra je eigen melkvoorraad stijgt, kan je de kv terug schroeven.

Hopelijk lukt het je alsnog. Zoals Dorien zegt; aanleggen aanleggen! Erg vermoeiend, maar een paar dagen volhouden zou een verschil moeten maken.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Marianne, ik hoop dat het lukt! Ik heb zelf maar twee weken bv gegeven en ik vind het nog steeds jammer dat het niet gelukt is...

Net bij de huisarts geweest. Jim lag natuurlijk als een roosje te slapen....Ik heb verteld van onze ontroostbare nacht en de huisarts dacht aan een lichte vorm van reflux en hij dacht dat Jim nu een ritme aan het creeren is, alleen is dat een omgekeerd dag/nachtritme. In dat laatste zit wel wat denk ik want overdag gaat het wel redelijk goed. Vanmiddag heeft hij van kwart over een (na een fles om kwart voor twaalf) tot half vijf geslapen en na de fles is ie weer gaan slapen (en hij slaapt nu nog steeds). We hebben wat tips gekregen voor de reflux (bedje schuin, Jim nog wat langer overeind houden na de voeding) en hij raadde ons aan te proberen de nachtvoeding te gaan skippen door de late fles nog wat later aan te bieden en de ochtendfles wat vroeger. Nu geven we bijvoorbeeld om half elf, om half vier en weer om half acht de fles. Hij raadt aan om rond middernacht en dan weer rond 6 uur een fles te geven. Dat komt vandaag ook wel redelijk goed uit want de volgende fles is rond 20 uur/20.30 dus wie weet lukt dat.

Verder heeft Jim gisteren en vandaag nog niet gepoept, dat kan ook voor wat onrust zorgen dacht de huisarts. Dat moeten we goed in de gaten houden. Als ie morgen nog niet gepoept heeft moet ik terugbellen. Om de ontlasting wat op gang te brengen mag ik hem tussen de flesjes door af en toe wat warm water te drinken geven (30 cc ongeveer) zodat het allemaal wat soepeler wordt.

Jim ligt overdag in de wandelwagen, die hebben we nu schuin gezet en tot nu toe heeft ie van de laatste fles nog niet gespuugd, we gaan zijn matrasje vannacht ook schuin leggen. En vanavond dus wat water geven als hij wakker wordt. Verder blijven we wel inbakeren omdat hij daar toch echt wel op doorslaapt. De huisarts vond dat oke.

Nou ja, niet echt een duidelijk antwoord dus. Maar de huisarts heeft hem vanmiddag gezien en maakte zich geen zorgen...We gaan het dus weer even afwachten. Wordt het de komende dagen, ondanks deze tips, niet beter dan ga ik het CB maar weer bellen.

Wat betreft eten; Jim slaapt dus eigenlijk vrij goed rondom etenstijd dus koken lukt wel. En vaak kookt mijn vriend dus er is altijd wel iemand die voor Jim kan zorgen mocht dat toch nodig zijn.

Doortje, wat een prachtige foto's, lekker ventje is Jorrit toch!

Geplaatst
Ivf moeder, wat bedoel je met in het najaar afspreken en dan nog borstvoeding geven?
Ik bedoel voorjaar! Ik dacht nog, heb ik voor- of najaar geschreven?Goed dat je bv zolang wilt volhouden. Ik ga voor drie maanden. En elke dag langer is mooi meegenomen.
Geplaatst

@Wish: je hebt gelijk hoor bij mij moet ik natuurlijk voor de koffie etc zorgen en ergens anders word dat gedaan hahaha

maar goed ik blijf het prima vinden hoor;) helpen elkaar gewoon

maar ergens anders is ook leuk!

en idd wat doortje zegt eens kijken wie er allemaal komen!!

groot gelijk dat je dan niet gaat vliegen hoor!!!

Dankjulliewel,ik hoop ook dat ik wat ga hebben aan de gesprekken,gelukkig voel ik me nu redelijk hoor heb soms een dipje maar zo erg als eerder niet meer gelukkig.Geniet nu dus ook echt wel!!!

Laika ik hoop dat de tips gaan werken van de huisarts hoor,sterkte ermee

Doortje wat heerlijk dat jullie een weekje weg gaan!! en wat een prachtige foto s van Jorrit!!

Zag bij wish ook al zulke mooie!

Marianne wat vervelend dat het even niet lekker loopt,hopelijk snel beter hoor

Feline heeft net 165 gedronken voor het eerst haha ze drinkt normaal krap 130 en had hem nu zo snel leeg dus ff 30 erbij en ja hoor haha

We gaan haar nu niet meer wakker maken om 23-24:00 dan drinkt ze slecht en komt toch s nachts we laten het haar nu ff zelf bepalen,kunnen we ook op tijd naar bed!

Geplaatst

Valesca,

Wat goed dat Feline ineens zoveel drinkt. Hopelijk slaapt ze nu door tot dat ze om de normale tijd komt 's nachts. Kunnen jullie zo lekker het bed in en even wat bijslapen.

Trouwens fijn dat je je wel redeijk voelt en toch kunt genieten. Een psycholoog kan natuurlijk nooit kwaad, zeker als je van jezelf weet dat je het soms heel moeiijk kan hebben. Hopelijk heb je wat aan de gesprekken.

Marianne, misschien kun je ook eens op het borstvoedingsforum kijken (www.borstvoedingsforum.nl). Hier kun je al je ervaringen en vragen m.b.t. borstvoeding ook kwijt. Ik lees er wel vaak voor tips en zo, want vind het soms ook echt zoeken hoor!! Daar melden zich alleen maar borstvoedingsdames die met elkaar een hoop ervaring hebben. Er reageren ook mensen vanuit borstvoedingsnetwerken enzo, dus het is echt wel fijn!

Heb je trouwens ook al andere houdingen geprobeerd met aanleggen. Dat geeft soms ook echt verlichting voor je tepels. Ik voed zelf het liefst in de madonna houding, maar de voeding van rond 10 uur doe ik altijd in de rugby houding voor de afwisseling. Ik ben alleen nog niet zo handig in liggend voeden. dat komt ook omdat we een topper van traagschuim op ons bed hebben liggen (fijn voor mijn eigen rug), maar daar zag ik zover in weg, dat Jorrit niet lekker aan de borst wil nog. Ik moet dat overdag eens meer oefenen, als ik het goed kan zien, zodat het dan 's nachts ook gemakkerlijker gaat.

Geplaatst

--- Laika ---Als ik het advies van de huisarts zo lees, klinkt het allemaal wel logisch, en lijkt het allemaal niet zo ernstig, gelukkig. Nu hopen dat het advies werkt. --- Valesca ---Thomas drinkt 's nachts maar 5-6 min. aan de borst. Soms denk ik: Kan hij deze voeding echt niet missen? ;)Als ik die van 23-24 oversla, dan komt hij om twee uur ipv drie uur, en dat wil ik eigenlijk ook niet.

Geplaatst

Bedankt voor de tips over borstvoeding!

Ik ben al eerder bezocht door n lactatiekundige en heb nog n telefonisch consult tegoed, heb haar gemaild en morgen gaat ze me bellen.

Ik heb de afgelopen drie dagen alleen bv gegeven (9x per dag) en hooguit een keer per dag gekolfd. Dat was dus iets te optimistisch. Ik ben vandaag weer flink aan t kolven geslagen. Hopelijk zie ik daar morgen resultaat van.

Heb me voorgenomen om vannacht na te kolven.

Gaap val in slaap, word wakker van m'n eigen schokken. C

Geplaatst

moeilijk hoor,om er n staat op te maken.gisterenavond mocht ik amper 3u tussen de voedingen met erg veel huilen en krampen waarbij ik weer de dokter wil bellen.vannacht 3,5u en nu 4u en n kwartier.hij werd al eerder onrustig mr sliep dan weer verder.kortom,ik mezelf uit mn bed gesleept en meneer blijkt weer in slaap te zijn gevallen!ik ga proberen n dag en nacht ritme te creëren,misschien helpt dat om hem langer snachts te laten slapen want ik heb nu de indruk dat hij t helemaal niet doorheeft.oh ja,hij begint zijn handen te herkennen hihi.gisteren bracht hij n aantal keer zn vuistje nr zijn mond om op te sabbelen.heel schattig om het hem zo stuntelig te zien doen.ik weet nog altijd niet in welk ontwikkelingsfase hij zit,dus da's altijd wat afwachten.Valesca,heb jij een idee of Feline haar 'achterstand' heeft ingehaald?ik weet nog altijd niet met wie ik nu best vergelijk:de september mama's of oktober baby's haha.zo,klaar met eten hier,hopelijk nog wat slapen overdag,ben toch wel moe nu.groetjes.

Geplaatst

@ Doortje: Feline kwam om kwart voor 3 vannacht,7 uur na de laatste voeding dus netjes!

en idd kan altijd baad hebben bij gesprekken en erger voorkomen

@Ellen: ik denk niet dat Feline haar achterstand in heeft gehaald,als ik haar vergelijk met Sanne merk ik echt wel wat verschil...zal het nog eens goed gaan nakijken maar vind feline nu nog meer baby...ik vind het ook lastig naar welke sprong ik moet kijken hoeveel weken....

ik heb net even bij de oei ik groei site gekeken en me aangemeld voor de sprongenwekker,ze houden dan wel de uitgerekende data aan

ellen heeft de husiarts ook gehad over nutriton/johannesbroodpitmeel geven voor en evt na voeding? om het wat dikker te maken in de buik

Geplaatst

Ellen, ja dat dag/nachtritme is bij ons dus waarschijnlijk ook wat er scheelt. het blijft zo zielig he, als je niets voor je kindje kunt doen maar hij het overduidelijk niet naar z'n zin heeft. Over dat indikken, Valesca, heeft onze huisarts het ook gehad alleen kan hij daar nog meer verstopping van krijgen dus dat doen wij liever niet. Maar voor Ellen is het misschien wel een optie!

Valesca, wat heerlijk dat Feline 7 uur heeft geslapen zeg!

Hier ook een goede middag,avond en nacht gehad. Jim heeft gisteren vanaf 13.15 uur geslapen en heeft in de avond nog wel een huiluurtje gehad maar dat was dan ook echt niet meer dan een uurtje en voor de rest heeft ie gewoon goed geslapen en gegeten! Bedje schuin zetten lijkt wel te werken, hij heeft veel minder gespuugd. Ook had ie vanochtend een enorme poepluier dus dat is er ook weer uit. Bij deze het bewijs van een blije baby na die enorme poepluier ;).

[ATTACH=CONFIG]2947[/ATTACH]

Geplaatst

Trouwens Ellen, dat op de vuistjes sabbelen doet Jim ook (misschien een week nu of zo?) dus wat dat betreft lijkt de ontwikkeling misschien wel op de oktober kindjes. Tenminste, als Jim niet achterloopt, haha.

Geplaatst

Esk, ze heeft aan verschillende sensoren moeten liggen en dan kunnen ze meten hoeveel kans er is op wiegedood. Op die manier heb je dan iets meer zekerheid dat alles inorde is.

Er worden enkel uitwendige elektroden en sensoren gebruikt:

- Elektroden op het hoofdje om de hersenactiviteit te registreren.

- Twee elektroden ter hoogte van de ogen om de oogactiviteit te registreren.

- Een elektrode met lichtje aan het voetje om de zuurstof in het bloed te meten.

- Een stethoscoop om de ademgeluiden op te nemen.

- Twee elektroden ter hoogte van de borstkas voor de registratie van de hartwerking.

- Neusflow-sensoren om de luchtstroom door de neus te registeren.

- Met een netverband wordt een mutsje gemaakt waardoor de elektroden vastgehouden worden.

- Velcrobandjes om de buik en de borstkas om de buik- en borstademhaling te registreren.

Had een foto met m'n gsm genomen en eens ik die weet aan te sluiten op de computer en de foto weet te vinden zal ik hem hier es posten.

Alexis haar uitslag was zeer goed. Ze had altijd 99-100% zuurstof en ze is nooit 'vergeten' ademen. Dit is wel een momentopname maar is toch een geruststelling dat alles inorde is.

De laatste dagen heeft ze precies wel last van 'slijmpjes' haar ademhaling ruttelt een beetje. Ook heeft ze regelmatig haar voeding gedeeltelijk terug. Moet dit toch goed in te gaten houden.

Alexis krijgt telkens een fles van 160 aangeboden die ze met wisselend succes opdrinkt. Ze drinkt gedurende de dag zo'n 730ml. We noteren het telkens omdat we dit tof vinden voor onszelf om hier toch iets op papier over te staan hebben. Zo zien we meteen hoeveel ze binnen heeft op een dag.

Geplaatst

Dag dames, ik val weer even middenin hoor! Ik lees nog steeds dagelijks (meermalen) mee op mijn telefoon, maar het internet op mijn laptop heeft wat kuren dus reageren blijft lastig... Haha, wat een ontzettend leuke foto van Jim, wat een lekker ventje! En fijn dat het wat beter gaat, ik voel wel met je mee hoor Laika! En ook met Ellen trouwens, die ook nog nauwelijks slaap krijgt...

Akara, wat fijn dat de uitslag van de screening zo goed was! Vast wel een opluchting, of niet?

Marianne, wat vervelend dat het nog steeds niet zo goed wil lopen... Hopelijk kan de lactatiekundige je nog wat verder helpen!

Doortje, wat een mooie foto's van Jorrit! Ook al zo'n knap kereltje!

Valesca, goed dat je even aan de bel hebt getrokken bij de HA. Je kunt het maar beter voor zijn, toch?

Ik ben maandag voor het eerst naar het cb geweest. Maurits is nu 55 cm en 4670 gram; groeit dus goed, maar niet extreem hard. Alles gaat goed hier, hij is de laatste dagen iets huileriger dan anders en het is vrij lastig om hem overdag aan het slapen te krijgen. 's Nachts gaat dit wel erg goed, hij slaapt in een Puckababy en dat scheelt wel een hoop! Hij krijgt rond middernacht het laatste flesje en komt dan weer ergens tussen half vijf en zes uur. Langer heeft hij nog niet gered, maar ik vind dit al best oké (althans, vooral dat zes uur dan; half vijf is toch minder). Als we hem terugleggen na deze twee voedingen ligt hij nog een tijdje wat te 'mieren' maar hij gaat niet huilen en valt uiteindelijk braaf in slaap. In de voedingstoestand is nog geen verandering - ik kolf nog steeds dapper door en kan hem overdag drie voedingen moedermelk geven. Hij is erg gulzig en drinkt makkelijk 160 cc weg. De middernachtvoeding geven we dan 165 cc Friso en de vroege ochtend voeding krijgt hij oook Friso. Meer krijg ik niet bij elkaar gekolf - in vier kolfsessies red ik meestal ergens tussen de 400 en 600 cc. Ik heb er ook al een aantal keren een clusterkolfoffensief tegenaangegooid en ik zou eigenlijk een dag echt om de 2 uur ofzo moeten kolven, maar ik vind daar gewoon de tijd niet voor. Ik heb hem van de week nog een keer aangelegd, maar toen besloten dat niet meer te doen. Hij drinkt gewoon niet effectief genoeg (na afloop ging er nog makkelijk een flesje van 100 cc bij in!) en het doet me pijn en verdriet. Die knoop is in elk geval doorgehakt. Nu nog de beslissing of ik doorga met kolven; ik heb nu nog steeds de huurkolf maar dat kost klauwen met geld, en de kolf die ik wil kopen is ook heel duur. Dus als ik doorga moet ik die aanschaffen, en dan ook écht langdurig doorgaan, anders is het zonde van het geld. En anders moet ik nu gaan afbouwen... ik kan de beslissing nog niet nemen! Ben op zich nog blij met elke cc moedermelk die ik hem kan meegeven, maar ja, volledig moedermelk lukt dus niet. Moeilijk hoor...

Ik vind het ook erg leuk om af te spreken! Bij Valesca vind ik natuurlijk helemaal prima, maar ergens anders is ook oké hoor!

Zo, weer een heel verhaal. Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Marmira, kan me voorstellen dat het een lastige keuze is. Je moet je er wel prettig bij voelen. Is het evt. geen optie om een tweedehands kolf te kopen? Scheelt misschien wel heel veel. Fijn dat Maurits het zo goed doet. Het valt me wel op dat jongens echt een stukje groter en zwaarder zijn. Wij gebruiken de puckababy ook, bevalt hier ook erg goed.

Akara, fijn dat de uitslag van de test goed was. Wel apart om te lezen wat die test inhoud...had er nog nooit van gehoord. Wat een verschillen dan he?

Ellen, dat sabbelen op de knuistjes doet Anne al een paar weken...ze kijkt nog niet echt naar haar handen.

Laika, fijn een goede dag/nacht en een blije baby! Leuke foto! Hebben jullie dat ook dat je foto's blijft maken? Wij gaan dinsdag bij een fotograaf langs voor babyfoto's en een leuke gezinsfoto.

Valesca, ik zal ook eens kijken op die site. Ik wist wel van het boek, maar niet dat er ook een site van was. Lijkt me leuk! 7 uur tussen de voedingen...super!!

Goed dat je zelf die stap naar de ha hebt gezet. Hopelijk helpen die gesprekken.

Ellen, erg vervelend zo'n onrustige dag. Dan ben je zelf zo moe de volgende dag. Nog wat kunnen bijslapen?

Hier net een leuk moment. Ik stond in de badkamer om de waterkoker alvast aan te zetten. Anne op mijn arm en ze was zichzelf aan het bekijken in de spiegel...nou ja dat maak ik ervan. Ze begon te lachen en toen ik me omdraaide draaide zij haar hoofd om naar de spiegel te blijven kijken. Erg leuk om te zien!!

Anne slaapt nu tot 5 uur heerlijk!! Meestal lukt het om haar daarna nog een keer te laten slapen tot half tien, maar dan houdt het op en is ze een paar uur echt wakker en wil ze binnen 3 uur weer een flesje. Nu ligt ze na haar flesje weer te slapen, even tijd voor mezelf...heerlijk!!

Geplaatst

@laika: wat een heerlijke foto!! en nee verstopping zit je ook niet op te wachten,ik ben nu de nutriton aan het afbouwen kijken hoe het gaat

Ja was lekker 7 uur! ben benieuwd hoe het vanavond/vannacht gaat

@Akara: wat fijn dat ze zo goed op de test reageerde!! wat drinkt ze al veel zeg grote meid hoor!!!!

@Marmira: jammer dat je nu een keus moet maken over de BV....hopelijk kun je een beslissing nemen die goed voelt!

@moos: ja is best een handige site! haha heerlijk die anne in de spiegel!

Geplaatst

opstopping is niet het probleem denk ik hoor, want voor de medicatie had ik elke luier wel ontlasting en nu met de medicatie erbij heb ik ook wel dagelijks wat, al is het zoveel niet meer. En dat is ook de bedoeling vermoed ik, want de ontlasting is dikker geworden, zeg maar appelmoes :-) Daarnet heb ik twee poepluiers gewisseld waar de eerste best al veel was, en de tweede .. wooow.. die scoorde echt wel een 11 op 10. Misschien zat hem dat gisteren dwars?

super mooie foto!

fijn van je te horen MarMira en dat Maurits het goed doet. Ik heb ook een huurkolf maar vind niet genoeg tijd om te kolven. Ik wil wél zolang mogelijk blijven bv geven, ook al zal het met flesjes moeten op de duur in het kdv. Dan koop ik er wel één, maakt mij niet uit.Zolang je nog kan kolven, zou ik het wel doen hoor, want ten slotte is moedermelk nu eenmaal de top qua samenstelling.

moos, ik wil ook heel erg graag naar een fotograaf. Het is gewoon zo'n unieke tijd, die wil je niet gauw meer los laten nietwaar. Gisteren nog vertelde een vrouw in de Hema dat ik van het NU moet genieten, ookal kijk je zo hard uit naar dat eerste lachje, eerste keer brabbelen, eerste keer zitten, eerste papje, eerste loopje enzovoort. dan zullen we dat maar doen he! :-) Grappig ivm de spiegel. Bij mij kijkt hij nog altijd het hardst naar lichtbronnen. Hij volgt wel de schaduwen die vormen in fel licht, grappig om te zien. Rechtstreeks in de ogen kijken duurt maar heel erg kort. Lachen komt toch al vrij snel intussen! Ik blijf ook foto's maken hihi en ik kan het niet laten om de groei te fotograferen.

Akara, goed dat de test positief is geweest!

Moet over een uurtje door, filmpje gaan kijken bij de broer. Hij is nu net in de hangmat iin slaap gevallen, voor het eerst zonder protest terwijl hij zelfs nog een beetje wakker was! Geweldig. Hmm moet ik hem er dan weer uithalen.

Hier mijn groeifoto's, het best meetbaar op het verschoningskussen haha. Een week, een maand en morgen in principe 2 maanden. Waarom mijn ticker dat niet zegt, weet ik niet maar ja.

groetjes!

[ATTACH=CONFIG]2948[/ATTACH]

Geplaatst

Fijn Ellen, poep kan zeker dwars zitten bij die kleintjes, ongelofelijk wat ze soms kunnen produceren he?

Ja, genieten van het nu, dat doe ik ook zeker, hoewel de huiluurtjes nog wel heel moeilijk blijven...Maar Jim is al zo'n leuk mannetje aan het worden, hij lacht heel erg veel, vanmiddag kreeg ie zelfs kuiltjes in zijn wangen ervan, en hij kijkt juist heel veel in onze ogen en ook heel lang. Hij kan echt in een staar zitten soms, en bijna verliefd naar mij kijken, dan word ik er bijna verlegen van...haha. Ook volgt ie al heel duidelijk dingen met zijn ogen, zoals zijn langslopende vader of een knuffeltje. Geweldig hoor!

Vandaag een onrustig middagje met hem gehad maar na de fles van 16 uur hebben we hem weer ingebakerd en hij ligt nu nog te slapen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden