Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh, Laika, wat heb ik met je te doen... Hoop echt dat het zh een oorzaak en een oplossing voor jullie mannetje gaaf vinden... Hoop ook dat jij je snel beter voelt, zo is t wel echt marathon lopen!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Laika,

Jullie zijn prachtige ouders! Onthoud dit goed, ook al voel je je misschien niet altijd zo. Ik heb met je te doen, de machteloosheid is enorm en ik wou dat ik zelf ook iets kon doen. Dikke knuffel voor je, en hopelijk vindt de kinderarts er dit keer de oplossing voor!

liefs,

E.

Hele drukke dagen gehad, daarom stilletjes langs mijn kant. Ik kom uitgebreider terug later! Lees wel altijd mee.

Geplaatst

Morgenmiddag heb ik afgesproken met het topic 'maart 2010'.

Vind het leuk om elkaar weer te gaan ontmoeten.

Nu in een hele andere situatie, de vorige keer was ik nog zwanger.

Dit topic heb ik destijds zelf gestart, vind het nog steeds zó bijzonder dat ik nu 'mama' ben. (soms nog onwerkelijk)

Wel durven dromen, maar dromen zijn ...... (maar deze keer niet)

Word nog best vaak emotioneel, om het feit dat we nu een gezonde dochter mogen hebben.

Pfff, nu ik dit typ krijg ik weer waterlanders.

Geplaatst

Wish dat je emotioneel wordt snap ik helemaal, ik zat gister met natte ogen naar ons dochter te kijken.....zo mooi ... Ik heb het niet durven dromen dat het zo prachtig is om een kind te mogen krijgen. Is iedereen van je topic al met een kind of in verwachting, zal best heftig zijn voor de dames die geen moeders zijn of niet. Geniet in ieder geval van je uitje

P.s: hoe was bij de kaper? Herken je jezelf :D

Geplaatst

Violeta,

Helaas is nog niet voor iedereen van 'dit topic' die o zo grote wens in vervulling gegaan.

Het is zeker heftig voor diegene die nog geen kindje heeft.

Vind dit zelf ook wel moeilijk om samen met Mijke te gaan, maar iedereen is het er mee eens dat de kinderen ook mee komen.

Zal zeker gezellig gaan worden.

Kapper was heerlijk, zit weer een mooi kleurtje in.

Laika,

Succes morgen!

Geplaatst

Laika, succes morgen en wat ontzettend balen dat het niet lekker gaat met Jim. Ik hoop dat ze echt wat vinden bij hem. Misschien is een nachtje observatie helemaal niet zo slecht, dan maken ze het in het ziekenhuis ook echt mee en zien ze wat er gebeurt. Dat is misschien wel goed om te achterhalen waar het aan schort. Nou, ik hoop dat je vandaag in ieder geval een goede dag met hem hebt en dat hij lekker opgewekt is.

Doortje, veel plezier in CP!

Wish, veel plezier! Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen wel confronterend is, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook wel een stukje hoop geven, tenminste, zo zag ik het altijd toen ik nog niet in verwachting was van Thomas.

Violeta, hoe gaat het met je? Is al duidelijk of je geopereerd moet worden? Of was die buikpijn dus echt van het ongesteld worden? Die eerste keer kan best heftig zijn, ik had hier het gevoel "leeg te lopen"...

Mientje, hoe gaat het met jou? Ben je al thuis met Bart? En hoe loopt het nu?

Wij hebben vanmiddag mijn verjaardag (ben woensdag jarig, 35 alweer) dus ben nu al een beetje aan het voorbereiden. Heb een appeltaart gebakken :-) .

Geplaatst

Hoi Esk, nee ik hoef niet geopereerd te worden en het was geen ontsteking te zien. Twee dagen later ben ongesteld geworden dus ik denk dat daar iets te maken heeft. Alleen de pijn was duidelijk bij mijn bliende darm. Ah ja het is weg nu we zullen zien of het terug komt .

Groetjes, Violeta

Geplaatst

Hoi hoi..

Even een kort berichtje...las net even snel deze pagina.

Laika, hoe gaat het nu? Ik hoop dat jullie er snel achter komen wat het is...Heel veel succes morgen!!!

Hier redelijk rustig...was erg druk op m'n werk en nu thuis ook nog druk aan het klussen. Anne is een beetje schor..gelukkig verder geen koorts oid. Wel het idee dat ze niet helemaal lekker in haar velletje zit. Misschien een sprongetje...of ook een beetje grieperig...net als mama. Ach het gaat hopelijk snel weer wat beter. Morgen alweer 4 maanden!!

Ga even verder met opruimen/klussen.

Geplaatst

Laika, ik leef met jullie mee! Er is vast iets met hem aan de hand, het is zo zielig...en niet gewoon hoor. Toevallig stond er vorige week een heel stuk in de volkskrant magazine, over babies die worden opgenomen. Wil je dat ik je dit toestuur? Dan scan ik het in en mail het even. Ging geloof ik wel over echte huilbabies die het ontbrak aan rust en regelmaat en geloof niet dat dit Jim's probleem is of dat hij een huilbaby is, maar misschien vind je wat herkenning in de verhalen vd moeders. Ook komen er verpleegkundigen aan het woord. Ik vond het een mooi artikel. O ja, er stond ook dat babies bij opname in het begin voorbeeeeeldig gedrag vertonen en dat de onrust zich pas wat later openbaart en dat ze daarom wat langer worden opgenomen. Nou ja, heel veel sterkte en succes in ieder geval! Dikke knuffel voor het lieve mannetje van Moeder Toverstafje ;-)

Geplaatst

Meiden, dank jullie wel voor het meeleven.

Vandaag ging ook weer niet zo goed, hoewel het wel de tweede dag op een rij was dat Jim doorsliep van 23 uur tot 7 uur en daarna weer gelijk tot 9.30. Dat klinkt natuurlijk hartstikke goed maar de dag is dan zo'n ontzettende strijd. Wat ons grote zorgen baart is dat het naar bed brengen 's avonds in een week tijd weer enorm verslechterd is. Jim ging sinds de kerst 's avonds eigenlijk vrij makkelijk slapen maar dit is binnen een week dus helemaal veranderd. Vanavond legden we hem om 19 uur in bed en na anderhalf uur (waarbij hij dan voor het grootste deel heeft liggen krijsen, wij zijn elke vijf minuten naar boven gegaan omdat we anders bang waren dat ie weer zijn fles helemaal zou uitkotsen), viel ie in slaap. Overdag heeft hij een keer drie kwartier geslapen en twee keer 20 minuten waarvan een keer op de schouder van mijn vriend.

Toverstafje, ik heb het stuk gelezen inderdaad! Het ontbreekt Jim inderdaad niet aan rust en regelmaat. Wij zijn sinds zijn 8e week enorm strikt daarin (dus nu al 6 weken) maar het wordt steeds erger dus dat is heel vreemd. Maar het liefst zou ik toch gewoon in het ziekenhuis horen dat wij wat fout doen, in plaats van dat er echt iets aan de hand is. Maar ik ben bang dat dat niet het geval is.

Vandaag een lang en goed gesprek gehad met mijn vriend. We zijn beiden van mening dat het zo echt niet langer kan en dat we echt moeten aansturen op een opname. Het krijsen van Jim is echt buiten alle proporties, hij overstrekt zich dan ook hevig en loopt helemaal rood aan en gaat er bijna van hyperventileren. We hebben er vandaag opnames van gemaakt om morgen te kunnen laten zien.

Ik ben door het logeren bij mijn ouders wel weer een beetje bijgeslapen gelukkig en ook niet zo grieperig meer.

Ik laat jullie morgen weten hoe het gegaan is in het ziekenhuis!

Geplaatst

Goed dat je nu een beetje bent uitgerust Laika. Sterkte en succes morgen. Goed dat jullie samen zo'n stabiel stel zijn. Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen. Denk dat ze daar ook beter zicht op zijn reflux krijgen (kan nl heel erg zijn zonder dat men dat in 1e instantie ziet). Vind het nu ineens echt een wijs besluit van jullie om hem op te laten nemen. Ik stuur vanaf hier iig een stroom positive vibes jullie kant op.

Geplaatst

laika, wat slim van jullie om het te filmen. Dan kun je inderdaad laten zien hoe het gaat. Beelden zeggen meer woorden. Succes morgen. Ik snap overigens dat je hoopt dat het aan jullie ligt want je wil natuurlijk niet dat er iets mis is met je kindje. Maar ik vind echt dat jullie het geweldig doen! Het gaat goed komen met Jim!!!! Vertrouw daarop ook al is dat soms moeilijk. Knuffel voor jullie.

Zal morgen verder reageren en schrijven over ons weekendje

Geplaatst

Laika, goed van jullie om het te filmen! Dan is het ook meteen zichtbaar hoe hij reageert en zijn lichaam laat zien dat er iets mis is. Bij een dokter is het altijd een momentopname en wie weet ligt hij dan vrolijk te kijken of te slapen waardoor de arts het misschien minimaliseert. Opname is niet leuk, maar zo kan het niet verder. Hopelijk is het snel duidelijk wat er aan de hand is en is het slechts een kwestie van anders omgaan (ritme of manier van drinken, of allergie). Goed dat je bent gaan bijslapen, want je hebt de energie broodnodig. Succes vandaag in het ziekenhuis en zoals Doortje: jullie doen het echt supergoed!

Wish,

Hoe is het geweest met de topic maart 2010 meiden? Zal wel dat het emotioneel is! Het is en blijft een wonder, nietwaar.

Moos,

hoe gaat het op je werk? Kan je je concentreren? gaat ze naar een kdv? Ja, alweer 4 maanden! Hier morgen, gaat zo hard he! Als ik in boekjes lees over de 4 maanden ontwikkeling zijn er een paar dingetjes waar hij zelfs al voorstaat ipv achter. Gaat dus goed denk ik!

Doortje,

Benieuwd naar jullie centerparks weekendje! wij hebben de sauna-bon weer wat uitgesteld. De vervaldatum bleek wat later dan we dachten te zijn hihi.

Violeta,

Toch je maandstonden? Dus het kan toch, om ze te krijgen terwijl je bv geeft. Interessant vind ik! Ik dacht dat zolang het uitsluitend bv was, dat je dan ook niet ongesteld zou worden. Hopelijk houdt je blinde darm het toch nog even uit..

Toverstafje,

Lief dat je reageert en over dat artikel begint. Dat voorbeeldig gedrag is puur uit angst voor het onbekende denk ik. dan houden ze zich in en lijkt het alsof er niks aan de hand is. Pas als ze zich op hun gemak voelen zoals thuis, dan zie je pas wat er echt aan de hand is.

Esk,

Je verjaart woensdag, geweldig! Ga je het uitgebreid vieren?

Hier gisteren de 'vlooienbommen' losgelaten in het appartement. De kat heeft dus zowat de hele namiddag op het terras moeten doorbrengen om de giftige dampen niet in te ademen. Wij zijn op wandel gegaan met de hond, ergens gaan eten, en erna terug naar huis gewandeld en een theetje gedronken tot we weer binnen mochten. Flink wat uren in de wind maar wel zon doorgebracht dus. Leek wel vakantie! Hopelijk zijn we er nu echt vanaf, want nu heb ik bijna de hele verlofperiode met vlooien doorgebracht:dry:

En intussen alweer twee uur wakker, met na een half uur fopspeen proberen te sussen toch maar eten gegeven. Om 22u was zijn laatste voeding. Hij is het echt vergeten vrees ik, wat doorslapen is. En volgende week beginnen werken, hm.. Nu ja, het zal halftijds werken zijn dus ik kan me wel terug opladen, maar ik denk dat het vermoeiende weken gaan zijn. Het leek zo ideaal, en dan toch nog mis gegaan voor zover je dit mis kan noemen. Hij ligt dus nu nog altijd op onze kamer. Voor de rest is het een fijn beweeglijk mannetje, dat heel graag communiceert, kietels op zn buikje en in zn nek heeft en liefst rechtstaat en vliegt :tongueP:

Geplaatst

laika goed om het te filmen ja!!!

Ik ben erg benieuwd hoor in het ziekenhuis!

Sterkte met jullie mannetje ik heb respect voor jullie,steeds om de 5 minuten naar boven en toch doorzetten.....

Hopelijk komt er snel rust voor Jim maar zeker ook voor jullie!!!!

Feline komt sinds een week gewoon weer s nachts ze heeft het 4 dagen goed gedaan en nu beginnen we weer vannacht was ze ook echt onrustig.....nou ja hopelijk is het tijdelijk

Geplaatst

Laika, sterkte in het ziekenhuis! Hoop dat ze jullie kunnen helpen!

Hier erg druk. Weinig tijd gehad om te lezen of te reageren. Nu heeft Noah ook nog flink diarree. Misschien zijn kiezen? Ook nog een beetje ruzie met een vriendin. Baal er van. Zijn nog steeds niet op kraamvisite geweest. Ze had t te druk...

Geplaatst

heej meiden,

ben weer terug van weggeweest. Heerlijk even zo n weekendje er tussen uit met z'n drieeen. JOrrit vond het zwemmen helemaal leuk en genoot er zichtbaar van. Veel lachen en druk bewegen in het water. Hij vond het zelfs niet erg om even mijn zijn hoofdje onderwater te gaan. Zondag ochtend om 9 uur was speciaal voor baby's dus dat was echt wel leuk.

Helaas waaide het verder erg hard het weekend, dus veel wandelen is er niet van gekomen. Maar goed.. dat geeft niet. Jorrit heeft alleen overdag erg weinig geslapen. 's avonds en 's nachts gelukkig wel. Toch is hij helemaal op nu. Hij was behoorlijk overstuur net en erg moe. Na een half uur flink overstuur zijn is hij dan net toch in slaap gevallen. Hopelijk rust hij nu en vanacht goed uit, want morgen gaat hij weer oefenen op het KDV. Ik ga zelf dan hoop ik nog een paar uurtjes lekker slapen, want ik merk dat ik nog slaap te kort kom van de laatste drie maanden. Ik wil toch graag uitgerust beginnen aan het werken vrijdag a.s.

Laika, hoe was het in het ziekenhuis? Is er een plan gemaakt om Jim te gaan helpen? Hoop het voor jullie, zodat er nu echt wat gaat gebeuren, want het kan gewoon niet langer zoals hetn u gaat. Gelukkig duurt het nog even voor het 1 maart zijn, maar het zou zo fijn zijn als jullie nog even lekker kunnen genieten met elkaar voor jij ook weer moet werken. Denk aan je meid! Knuffel voor jou!

Ellen, 5.30 uur is niet echt uitslapen te noemen.. hopelijk gaat het gauw weer beter.

Moos, Anne al weer 4 maanden. Gaat snel he! Ik zal vandaag een baby vaan 1 maand oud, maar dan zijn die van ons toch al weer heel groot hoor!Trouwens vraagje nog aan jou. Anne werd toch ook alijd om 8 uur wakker? Hoe gaat dat nu je weer aanhet werk bent? Ik moet JOrrit straks 2 dagen in de week om kwart voor 7 gaan wakker maken, maar wil de andere dagen gewoon 8 uur houden. Is dat bij jou ook gelukt? Of zou dat wisselend wakker maken ś ochtends alleen maar voor verwarring zorgen?

Valesca, hoe gaat het nu met Feline? Is ze al weer helemaal opgeknapt?

WEndy, wat sneu dat Noah aan de diarree is. Hopelijk is het snel weer over.

Jorrit had trouwens vandaag echt een mega poepluier. HIj had sinds donderdag neit meer gepoept, dus begon me al wat zorgen te maken, maar vandaag heeft hij gepoept voor 4 dagen hoor.. En stinken... niet normaal meer.. hihi.. Alles zat er onder, want de luier kon het niet meer aan.

Geplaatst

heerlijk even eruit fijn dat het zo geslaagd was en dat hij het zwemmen zo leuk vond!!!!

Hopelijk gaat het goed op het kdv en slaap jij ff bij

met feline gaat het nog niet super ze hoest heel erg...verder is ze wel vrolijk

morgen komt de fysio kijken voor haar hoofdje/voorkeurshouding

Geplaatst

He meiden,

Jim is vandaag opgenomen in het ziekenhuis. We zijn heel goed begeleid en hebben het gevoel dat hij er heel goed verzorgd en bekeken wordt.

Jim heeft het tot nu toe redelijk goed gedaan vandaag maar heeft ook al aardig het ziekenhuis op stelten gezet en het verpleegkundig personeel vond het toch wel heel erg op reflux lijken (in combinatie met temperament, dat wel). Morgen worden de videobeelden bekeken en wordt er een behandelplan opgesteld. Ook zal de kinderfysiotherapeut ons gaan begeleiden (omdat Jim zich vaak overstrekt). Mijn vriend slaapt vannacht in het ziekenhuis en morgen ook, en daarna blijf ik twee nachten bij hem. Het is nog niet zeker of we vrijdag weer naar huis mogen maar eerder dan vrijdag wordt het zeker niet. Gelukkig is mijn vriend deze hele week vrij en kan hij volgende week ook nog zorgverlof krijgen, mocht dat nodig zijn.

Opluchting over dat er nu echt goed naar hem gekeken gaat worden overheerst, maar het is natuurlijk wel heel gek dat ik vannacht zonder mijn mannen slaap...Gelukkig weet ik dat ze er samen prima bij liggen en morgenochtend meld ik me weer. Kan ik weer lekker knuffelen met Jim!

Geplaatst

Laika succes! Sterkte vannacht, zal wel moeilijk zijn alleen thuis of slaap je bij je moeder. Jim is in goede handen en zijn papa is bij hem.

Doortje leuk even weg, spannend zeker zwemen met Jorrit. Ik kan niet wachten om dat te gaan doen ook met Emma :)

Valesca je had een minder leuk bericht. Feline nog steeds aan her hoesten bah...misschien dat is de reden dat ze ' s nacht komt. Lijkt mij zeer vermoeiend voor je. Je bent gewent om door te slapen en nu ineens niet meer en ook nog werken pfff, sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden