Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Reageer morgen uitgebreider, ben net thuis van het werk en ga zo naar bed.

Nog even wat drinken en uitpuffen.

Fijn te lezen dat er weer goede echo's zijn geweest.

Meiden die morgen mogen, succes!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish,mamavannoah en missgriet,wat fijn dat jullie vandaag een mooie echo hebben gehad,en wat super gaaf dat de beebs al lekker aan het bewegen waren,nu lekker genieten dames!

Ellen,Laika violetta en ivfmoeder heel veel succes morgen bij de echo,op naar mooie bewegende beebs.

Valesca, joepie de 12 weken voorbij, jij bent ons voorbeeld,hoop dat we je snel allemaal mogen volgen,geniet ervan!

Marianne dank je voor je lieve woorden,enne je zegt niks verkeerd hoor, we zijn hier om elkaar te steunen en om ons geluk te delen,en ik ben harstikke blij met jullie!

Tuurlijk had ik me op 2 verheugd,maar we wisten ook vanaf het begin dat het waarschijnlijk niet helemaal goed zat bij beeb 2.

Op de eerste echo had het geen kloppend hartje nog en bij de tweede echo klopte het hartje wel maar was het een stuk kleiner dan beeb 1,dus tja dan houd je toch in je achterhoofd dat het fout kan gaan met beeb 2.

Nu probeer ik me op onze kanjer te concentreren en ben heel dankbaar voor wat ik wel heb.

Ellen de hang naar zoet voedsel begin ik ook weer terug te krijgen,stond er zelf verbaasd van te kijken want al die weken moest ik er echt niet aan denken.

Echt op zoek naar babyspulletjes ben ik nog niet, maar ben wel een beetje aan het rondkijken wat ik wil,maar durf het nog niet aan om ook echt wat te kopen wat dat betreft wil ik echt wachten tot de 12 weken.

Ik krijg van mijn schoonouders de kinderwagen en van mijn zwager een ledikant en commode,maar heb met hun afgesproken dat we pas na 12 weken gaan kijken.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik denk dat ik dan ook echt lekker los ga haha,nog 2 weekjes.

Heb nog even contact gehad met het ziekenhuis en de afspraak is wel wat verzet maar niet zoals ik wou helaas,de afspraak staat nu voor 12 april (3 dagen eerder)

Dit is omdat er dan ook een nekplooimeting word gedaan.

Zit er sterk aan te denken om dan maar langs babyvision te gaan en daar een termijn echo te laten maken,ik weet het klinkt ongeduldig,maar ik heb echt even die bevestiging nodig na het nieuws over beeb 2,wat denken jullie doe ik hier slim aan of niet?

Geplaatst

Marianne69 Ik kan heel goed begrijpen dat je het wilt vertellen dat je zwanger bent. Bij mijn zoontje wisten mijn ouders en zusje dat we met IVF bezig waren. Vanaf dat mijn bloedtest positief was vertelde ik hun dat ik zwanger was. Dus wat dat betreft ben ik veranderd. Ik wil het eigenlijk ook wel aan iedereen bekend maken hoor. Misschien zijn het wel de hormonen die me ook zo onzeker maken.

Wat heerlijk dat het na 7 jaar toch gelukt is. Ik kan me voorstellen dat je vol ongeloof naar de positieve uitslag van de test luisterde/keek.

Ellen(trik) Spannend he? Ik zag dat dit jouw 2e echo wordt. Met 10 weken lijkt het veel meer een mensje he? Dat is zo gaaf om te zien.

Laika ook voor jou spannend allemaal.

Wendy, Griet Wat fijn dat jullie echo goed was. Ik zal extra groeiecho's krijgen, omdat mijn zoontje 2630 gram woog bij zijn geboorte. Hij is nu gewoon een peuter met een gemiddelde lengte. Het zou met de placenta te maken kunnen hebben.

Violeta80 Wat leuk dat je ook knuffels hebt meegekregen. Mijn zoontje speelt nog steeds met de knuffel van mijn verzekeraar. Wat lekker dat je even weg gaat. Vakantie? Hoelang blijven jullie?

Ik voelde me vandaag erg beroerd. Ik had last van een zware ongigevoel en voelde me misselijk en moest overgeven. Dit had ik een paar keer. Ik ben toen op de bank gaan liggen, viel een beetje in slaap, en toen ging het weer. Gisteren ook misselijk en overgeven.

Het gekke is dat ik de laatste dagen geen last meer van ochtendmisselijkheid heb. Ik vind het ook vreemd dat het ongigevoel niet vaag was maar heel duidelijk aanwezig.

frann19 Moeilijk he, die onzekerheid. Ik weet eigenlijk niet wat wijsheid is, maar ik begrijp volledig dat je die bevestiging nodig hebt.

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27 jaar(24-5) 2e kindje,mama van Sanne 30-12-2008 en zwanger d.m.v Icsi

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

15 oktober: Mamavannoah,30 jaar(31-1),2e kindje, Mama van Noah 2-6-2010, spontaan zwanger

16 oktober: Doortje (Dorien), 27 jaar (3-6), 1e kindje, zwanger door ISCI

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

18 oktober: Marianne, 41 jaar, AMC, 8xKI, 2x IVF, nu zwanger door ICSI

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar (17/02), 1ste kindje, 2de icsi

24 oktober: Frann19, 35 jaar (4-9),1ste kindje, zwanger door Icsi

24 oktober: vlok

25 oktober: Wish 31 jaar, 1ste kindje, Icsi

26 oktober: Violeta

26 oktober: MissGriet, 27 jaar, 3de kindje, 1ste icsi

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41 jaar, 3xIVF VuMC, 1xIVF EMC, 2e kindje

Echo/controle

29 maart: Ellen (2de echo)

29 maart: Laika (3de echo)

29 maart: ivfmoeder (intakegesprek vooronderzoek)

30 maart: r00sje (2de echo)

4 april: Akara (3de echo)

4 april: MissGriet (intakegesprek vooronderzoek)

6 april: Dorien (3de echo)

8 april: Marianne (4de echo)

12 april: Frann (4de echo)

13 april: Mickey1979 (3de echo)

14 april: Wish (controle verloskundige 11 wkn)

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

27 april: mamavannoah (controle gyn)

Geplaatst

[quote=>>MissGriet

Want na de zoveel weken 10 geloof ik ga je je steeds weer wat beter voelen he, dit heb ik ook! Ben ook zo moe niet meer als vorige week..

En kan het pijnlijke gevoel niet je banden zijn? (Ik heb hier erg veel last van gehad in de voorgaande zwangerschappen en dat was een spierpijn gevoel)

Meis zolang je geen krampen of andere enge dingen hebt gaat het goed hoor! En als je erg onzeker bent zou ik gewoon voor de zekerheid bellen...

Liefs Griet

Hi Missgriet, ik ben nu 11 weken en 2 dagen. Ik heb inderdaad wel gehoord dat het richting de 12 weken steeds beter gaat. Ik zal straks ook eens even meer opzoeken wat bandenpijn precies inhoud en anders bel ik de gyn morgen wel. Het gaat nu al weer beter als gisteren gelukkig. Ik voel het echt schuin boven mijn liezen en het is geen kramp ofzo, maar het zeurt en met veel bewegen doet het meer pijn.

Geplaatst

Hoi meiden,

Veel geschreven gister. Ik kan niet op iedereen antwoorden, want op mijn werk, maar ik vind het heel leuk dat iedereen het lijst mee up to date maakt. En nog leuker is de verjaardagen!!!! Zo vergeten we zeker niemand hihi. Griet, jouw 3de kindje al, op je 27 jaar! Petje af hoor, jij bent een expert intussen!

Heel wat goeie echo's gehad, OEF en JIPIE! Ben heel blij voor jullie!!

Bedankt voor jullie antwoorden, ik reageer uitgebreider vanavond. En als alles goed gegaan is, eten we kip uit de oven mmmmmm. Feest, want ik eet eigenlijk geen vlees (ivm dierenwelzijn) hoewel ik het graag lust hihi.

Om 15u ga ik alvast naar huis en hopelijk hoef ik niet te lang te wachten in het zh en krijg ik inwendige echo. Naar 't schijnt zie je alles dan een pak duidelijker.

liefs,

Ellen

Geplaatst

fijn weer goede berichten!!

je kan goed pijn in je buik hebben hoor,ik had dat bij sanne ook een keer dacht echt dat het mis ging maar je baarmoeder is zo aan het werk

ik ben nog steeds niet van de misselijkheid af gisteren ook weer spugen bah

ik kan s avonds niks plannen want na 6 uur word ik echt beroerd en dus ook geregeld spugen....ben nu op weg naar 13 weken mag hopen dat het snel minder word....al is het gelukkig al minder maar toch hé

inderdaad doortje we zijn bijna even oud!

Geplaatst

Ellen, ik heb ook het idee dat een inwendige echo een mooier beeld geeft dan een uitwendige. (of het ligt aan het apparaat zelf) Veel plezier vandaag!

Karin, is dit nu een geval van "als je het los laat komt het naar je toe?"

Marianne, Wat ontzettend fijn dat jullie na een lange tijd wachten toch dit geluk meemaken. Dat zet mijn 3 jaar wachten weer even in een ander plaatje...

Doortje, ik zou het zelf geschreven kunnen hebben. Ook ik heb pijn in mijn buik, voel me er onzeker over en heb pas volgende week weer een echo... Wat een gedoe toch allemaal. Ik vraag me af of ik mijzelf nou onnodig ongerust maak...

Frann, durf ook nog niet te kopen, wil eerst wachten. Denk iedere keer... als ik de volgende echo heb gehad, dan... En dan toich koop ik weer niet. Ga wel na volgende week een positiebroek kopen want ik heb nu alleen nog maar jurkjes aan. (hele leuke hoor, maar toch...)

Ga nu weer snel aan het werk, Lieve groet, Zomer

Geplaatst

Uitgerekend

7 oktober: Valesca,27 jaar(24-5) 2e kindje,mama van Sanne 30-12-2008 en zwanger d.m.v Icsi

13 oktober: Akara

15 oktober: Mamavannoah,30 jaar(31-1),2e kindje, Mama van Noah 2-6-2010, spontaan zwanger

19 oktober: Zomer71, 39 jaar (10-7), 1e&2e kindje, 4xIUI,3xIVF

Echo/controle

7 april: zomer (4e echo)

20-4: zomer (5e echo)

18-5 Zomer (6e echo)

Geplaatst

Hi Ellen, Laika en Karin, op naar drie prachtige echo's! 

Hey frann, bedankt voor je reactie. Je wilt graag snel n echo voor bevestiging. Waarvoor wil je bevestiging? Dat beeb 2 niet meer meedoet of dat alles goed blijft gaan met beeb 1? Het is t belangrijkste dat jij je niet teveel zorgen maakt! Voor jou en je beebje! De dokters hebben toch geen reden gegeven voor zorgen? Probeer te genieten, maar als je dat echt niet lukt en je nu al weet dat je twee weken in de stress gaat zouten dan zou ik wel n extra echo aanvragen. Waarom niet bij t zh? Zaten ze vol? Of vinden ze t niet nodig? Ik zou nog n keer bellen en aangeven dat je ongerust bent. Blijft lastig om te adviseren, ik kan alleen maar zeggen: luister goed naar jezelf en kom voor jezelf op!

Komt goed!

Geplaatst

Hi mama van noah, ik zie in t lijstje dat je spontaan zwanger bent, van harte! Maar het valt wel op hier, want dit is natuurlijk n ivf forum. Was je soms met IVF bezig en tussendoor spontaan zwanger geworden?

Ben gewoon ff nieuwsgierig!

Geplaatst

Ellen, Laika en ivfmoeder,

Ik wil jullie alledrie een mooie echo toewensen!

Hoop dat jullie hier vandaag goede berichtje kunnen plaatsen. Evt. met foto's van de echo?

Frann,

Logisch dat je bevestiging wil of dat het goed gaat met jullie kanjer. Dit hebben we allemaal nodig.

Als jij en je partner een termijnecho willen laten maken moeten jullie dit laten doen.

Als je gevoel aan geeft dat je dit graag wil, waarom niet?

Valesca,

Jeetje, de misselijkheid en overgeven wil maar niet ophouden.

Ook al is het een heel stuk minder, het is pas fijn als het helemaal weg is.

Dikke knuffel voor jou!

Heb gisteren met mijn manager afgesproken dat 5 dagen achter elkaar werken het maximale is en dat ik geen vroege dienst na een late dienst meer ingepland zal krijgen.

Verder gaat het lichamelijk goed met mij.

Alleen ben ik nog steeds niet aan het genieten dat ik zwanger ben.

Merk dat ik geniet als ik een echo heb, hier krijg ik een boost van en heb ik een glimlach van oor naar oor.

Wil niet in een dip zitten, maar ik zit het wel en daar baal ik van.

Het is niet zo dat ik het niet vertrouw dat het niet goed zal blijven gaan en ik wil ook graag genieten, maar iets houd dit tegen, wat is dit toch??

Zouden dit de hormonen kunnen zijn, dat ik niet lekker in m'n vel zit?

Herkent iemand van jullie dit?

Geplaatst

Ellen,

Ik merk inderdaad ook dat ik meer zin in zoetigheid begin te krijgen. En dit terwijl je mij al van eind januari niets zoets moest geven.

Wij zijn al naar een paar tweedehandsbeurzen geweest. Heb daar een park, eetstoel, reisbedje gekocht. Allemaal voor nog geen €80 in totaal.

We kunnen ook heel veel gebruiken van m'n man z'n zus. Ze heeft 2 kindjes eentje van 2,5 en eentje van 1,5 jaar. Het enigste waar ik schrik van heb is dat ze voor een 3de en 4de gaan gaan. Ze gaan de eerste week van de paasvakantie op sneeuwvakantie en dan gaan ze beslissen. M'n schoonzus is het nog niet zeker maar haar man wil echt voor een 3de en 4de gaan. Ik heb gewoon schrik dat als ze beslissen om voor nummer 3 en 4 te gaan, ze onmiddellijk gaan beginnen en als het vandeneersten keer lukt (wat ik wel hoop voor hun) dan kan ik niets gebruiken van hen. Het is gewoon heel handig in onze situatie om een groot deel van hen te kunnen gebruiken doordat ik ontslagen ben en niet weet wanneer ik terug werk zal vinden. En ik ben van het gedacht: als ik iets tweedehands kan gebruiken wil ik dat maar al te graag doen want elke euro dat ik kan uitsparen hierop kan ik spenderen aan andere dingen voor onze beeb.

Heb dit al es aan m'n man gezegd maar die heeft zoiets van: tja, dan kopen we alles wel nieuw é. Vrees gewoon dat hij er nog niet echt een zicht op heeft wat we allemaal nodig zullen hebben, en hoeveel dit dan ook zal kosten. (ik ben 1,73m en m'n man 1,95m dus voor een buggy moet hij echt wel op hoogte zijn of we gaan een verrekking oplopen vrees'k)

Zullen moeten afwachten maar ik hoop gewoon dat ze voor nr 3 en 4 gaan maar dat ze beslissen om nog een jaartje te wachten tot hun jongste ook naar school gaat.

Geplaatst

Uitgerekend

13 oktober: Akara, 28 jaar (01/02), 1ste kindje dmv ISCI

Echo/controle

18 mei: Zomer (6e echo)

Geplaatst
Ellen, ik heb ook het idee dat een inwendige echo een mooier beeld geeft dan een uitwendige. (of het ligt aan het apparaat zelf) Veel plezier vandaag!

Karin, is dit nu een geval van "als je het los laat komt het naar je toe?"

Marianne, Wat ontzettend fijn dat jullie na een lange tijd wachten toch dit geluk meemaken. Dat zet mijn 3 jaar wachten weer even in een ander plaatje...

Doortje, ik zou het zelf geschreven kunnen hebben. Ook ik heb pijn in mijn buik, voel me er onzeker over en heb pas volgende week weer een echo... Wat een gedoe toch allemaal. Ik vraag me af of ik mijzelf nou onnodig ongerust maak...

Frann, durf ook nog niet te kopen, wil eerst wachten. Denk iedere keer... als ik de volgende echo heb gehad, dan... En dan toich koop ik weer niet. Ga wel na volgende week een positiebroek kopen want ik heb nu alleen nog maar jurkjes aan. (hele leuke hoor, maar toch...)

Ga nu weer snel aan het werk, Lieve groet, Zomer

Zomer,

Ik heb net gebeld met het ziekenhuis omdat de onrust me niet losliet. Zolang je je verder niet ziek voelt en het is geen heftige pijn dan hoeven we ons nergens zorgen om te maken. We voelen onze banden waar spanning op staat omdat de baarmoeder aan het groeien is.

Hopelijk ben je hier ook gerust mee gesteld. Ik durf het in elk geval weer aan tot volgende week.

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Ellen Spannend een echo. Ik heb die net gehad, en ik ben helemaal blij!

Ik denk dat inwendig ook in dit stadium een stuk duidelijker. Ik had een uitwendige echo, en ze hadden wel moeite om onze uk op te meten.

Valesca Ik voelde me gisteren en eergisteren erg beroerd. Hoe doe jij dat met koken? Ik kon niet koken, en mijn zoontje heeft een broodje van zijn vader gekregen. Ik beloofde hem dat hij vanavond wel gewoon avondeten zou krijgen.

zomer71 Je zou haast denken: Als je loslaat dan komt het naar je toe. Het is daarom ook heel moeilijk te geloven. Waarom nu wel? En wat als we na die twee jaar pauze definitief het boek hadden gesloten? Dan hadden we dit nooit kunnen ervaren! Waar trek je de grens...?

Wish Net als jij durf ik er niet van te genieten. Ik wil het wel, maar het lukt me niet. Maar, nu kan ik weer wel even genieten, omdat ik vandaag een echo heb gehad. Ik zit ook met mijn leeftijd 41 jaar. Het is gewoon zo dat er meer risico's aan de zwangerschap zitten. En, ik denk ergens ook de hormonen. Die hebben altijd wel invloed op mijn kijk op dingen gehad. Nu zie ik dat ik niet enige ben over de 40. Dat vind ik wel weer prettig. Ik ben niet alleen.

Akara Ik vind die 2e handsbeuren wel interessant. Hoe ben jij erachter gekomen? Ik wil ook zo min mogelijk nieuw aanschaffen, omdat je veel dingen niet lang gebruikt.

Ik had vandaag een uitwendige echo, en zag onze kleine uk weer. Mijn man zag het voor de eerste keer; die was er bij de vorige echo niet bij. Ik heb ook een uitdraai gekregen. Ik ben voorlopig weer gerustgesteld. Ik maakte me ook zorgen, omdat ik me gisteren erg beroerd voelde. Misselijk, overgeven en flinke buikpijn. Ik dacht: Verkeerd gegeten? Maar, ik hoefde niet naar het toilet. Dus het was echt de zwangerschap.

Geplaatst

Ivfmoeder,

Fijn dat de echo goed was en dat jullie kleintje zich weer van zijn/haar beste kant heeft laten zien!

Dat geeft je inderdaad weer een heel goed gevoel.

Geplaatst

Uitgerekend

13 oktober: Akara, 28 jaar (01/02), 1ste kindje dmv ISCI

26 oktober: Violeta 30 jaar(03-04),1MK,1ste kindje,1ste IVF,zwanger door cryo

Echo/controle

15 april: Violeta echo 12 weken

18 mei: Zomer (6e echo)

Geplaatst

Hoi,even snel een berichtje van mij.

We hebben een echo gehad,ik zag duidelijke foetjes en armpjes(heel lief),maar het viel mij tegen dat ons kindje nu 9w en 3d is.Ik zou morgen 10w zijn.Ze zei dat het niks aan de hand is en dat het kind groeit niet regelmatig,maar in etapjes....maar ja, ik ben natuurlijk iemand die zich heel erg druk maak om dingens.....dus ik zal proberen aan haar te luisteren en los te laten,maar toch zit ik niet lekker.

Ons kindje is van 2,34 (van donderdag) nu 2,8 groot. Wat vinden jullie daarvan?

We zijn zondag terug,dus maandag ben ik online :)

P.S: Ik hoorde over polsbandjes die de misselijkheid tegen kunnen houden,ze werken niet bij iedereen,maar ze werken wel bij somige mensen.Misschien een goede tip voor jullie!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Het thema van vandaag is als ik het zo lees wel de onzekerheid en het genieten van de echos!

Doortje, dank voor het bericht. Doet me goed. Heb nu de laatste uren ook geen last meer gehad.

Wish, ik heb het ook. Ik wil wel blij zijn, maar het lukt me niet. Ik voel me alleen zwanger als ik in het ziekenhuis de echo zie. Maar ja, ik kan toch moeilijk de aankomende maanden daar bivakeren en alleen maar kijken naar het scherm... (hahahahaha)

Violetta, hebben ze een inwendige of een uitwendige echo gedaan? Bij IVF moeder hadden ze moeite met opmeten, bij mij hadden ze moeite met 1 van de 2 goed opmeten en nu ook bij jou.

Omdat baby A precies op de 10 weken zat en baby B op 9 weken en 3 dagen, werd ik daar vrij nerveus van, want dat is best een verschil. De arts gaf aan dat er meerdere mogelijkheden zijn:

- niet goed opgemeten, bij het missen van een paar millimeters lijkt het veel te klein

- het kan zijn dat de baby minder hard groeit, dat is geen probleem, als het maar in zijn eigen groeicurve blijft zitten

- het kan zijn dat het een slecht teken is (sorry, maar moet hier wel eerlijk communiceren en dit gaf zij als 3e optie aan)

Kortom, je zal pas bij de volgende echo meer duidelijkheid hebben...

Gr Zomer

Geplaatst

ivfmoeder,

De data van die tweedehansbeurzen kom ik vooral via de visie te weten. Dat is een blad dat ibj ons wordt uitgegeven door de christelijke vakbond. Ik ben nu naar 2 beurzen dus geweest en beide waren ze door de kav ingericht. Ik denk wel dat kav bij jullie ook bestaat. Normaal doen deze verenigingen er een in het voor- en najaar. Natuurlijk in het najaar wil meestal zeggen in oktober. Dus heel dicht bij de datum die we allemaal uitgerekend zijn...

Geplaatst

Zomer bedankt voor je reactie,ze hebben een uitwendige echo gedaan.

Natuurlijk heb ik het liever dat we eerlijk communiceren.Maak jij maar daar niet druk om.

Maar ze zei alleen dat alles prima in orde is,ze was dus niet bezorgd dat het kindje wat kleiner is(kwa dagen) mij lijkt het 1 mm per dag groeien wel genoeg,toch?Maar dan nog....ben niet echt blij,ik ben zelf niet echt te genieten de hele middag....zucht....i.p.v. zekerheid ben ik

nu mega onzekerd.Stom,stom,stom.....want ons baby zat er mooi uit,vorige keer heb ik geen foetjes gezien,en nu wel.

Maar ja....ik hoop dat ik toch wat rustiger word,want dat vind ik ook niks zenuwachtig tijdens mijn zwangerschaap.

Liefs

Geplaatst

akara

ik had even niet door dat jij uit belgie kwam, en ik zie nu op wikipedia dat kav een vlaamse vrouwenbeweging is. ik heb geen idee of ze hier een nederlandse versie van hebben.

misschien dat in nederland ook 2e handsbeurzen worden georganiseerd ik terecht kan voor babyuitzet, en anders via marktplaats.

Geplaatst

Gelukkig weer goede echo's vandaag!! Jammer dat het voor sommigen toch nog wachten is op de volgende echo om minder onzeker te zijn. Zal heel de zwangerschap wel wat onzeker blijven, had ik vorige keer ook. Hoort er blijkbaar bij...

Ik krijg een uitgebreidere echo omdat er in de familie getwijfeld wordt of er aangeboren hartafwijkingen zitten. Mijn vader heeft een lekkende hartklep en mijn oom heeft door zware ritmestoornis een hartstilstand gekregen. Noah heeft een licht ruisje wat tot nu toe nog als niet zorgwekkend gezien wordt. Zal hier overheen groeien als het goed is. Daarom nu uit voorzorg en voor mijn geruststelling een uitgebreidere echo.

En ja, nu ben ik spontaan zwanger. Na 5 jaar in de MM ben ik door IVF zwanger geworden van Noah. Begin februari afgesproken bij fertiliteit dat ik half april een terugplaatsing zou krijgen van een cryo. Dit bleek half februari niet meer nodig!! Door mijn onregelmatige cyclus wist ik niet wanneer ik kon testen (en ik durfde ook niet). Dit 2 dagen voor de doop van Noah gedaan en die test bleek meteen super positief. Begin het nu pas een beetje te geloven.

Meiden, nu lekker genieten van het wondertje in jullie buik ondanks de onzekerheid en kwaaltjes!! Die 9 maanden zijn zo weer om!

Groetjes Wendy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden