Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn, al die goede berichten!

Violeta, kan me voorstellen dat het bij jou een beetje dubbel is, maar hou je maar vast aan de woorden van de gyn, blijkbaar kan het iets achter lopen. Ik kan me echter wel heel goed indenken dat je niet zo heel blij bent hoor, hopelijk volgende keer een iets geruststellendere echo!

Mijn echo was helemaal super! Kindje is nu 4.7 cm en lijkt al helemaal af, maar dan in mini-vorm, heel gaaf. We zagen armpjes en beentjes en handjes en voetjes en vingertjes en hersentjes en een mooi ruggengraatje, echt alles erop en eraan. Hij was ook lekker aan het bewegen en op een gegeven moment lag ie weer lekker rustig met zijn beentjes gekruist, zo schattig. Ik loop nu opeens twee dagen voor (dat was volgens de gyn ook heel normaal, zeker rond de 11 weken) dus ik moet mijn ticker even aanpassen. Ik ben erg blij!

Fijne avond meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

Even ongevraagd tegenaan bemoeien: heel herkenbaar wat jullie allemaal schrijven. Ook ik deed er lang over voor het wat 'echter/werkelijker' voor me werd en voor ik meer kon genieten van mijn zwangerschap. Leefde lang van echo naar echo. Had ook een echo waarbij groei van kleine dagen achter liep en ondanks dat gyn zei dat dit kon (hoe priller een zwangerschap hoe groter de kans dat groei van kleine achterloopt op GEMIDDELDEN! Niet voor niets 'gemiddelden'...) was ik er ín het ziekenhuis gerust op en eenmaal thuis sloeg de twijfel toe tot de volgende echo. Héél vervelend.

Later werd het genieten iets gemakkelijker al zijn er altijd spannende momenten gebleven; bijv. bij een echo of (toen ik het eenmaal voelde bewegen) als de bewegingen minder/anders werden.

Mijn verklaring: we hebben er zo lang op gewacht en gehoopt en er zoveel voor gedaan... de angst dat het mis is/gaat steekt herhaaldelijk de kop op. Altijd erg, maar voor iemand die weer spontaan zwanger wordt denk ik toch anders dan voor ons... Wij moeten dan weer de onzekere mmm in en het is dan maar wéér afwachten of we het wonder van een zwangerschap, bevalling en geboorte van een (hopelijk gezond) kindje ooit mee gaan maken.

De echte roze wolk bestaat volgens mijn niet voor ons... Geniet van elk moment waarop het je lukt om onbezorgd te genieten en je voor te bereiden op dit wonder in wording! Van harte, meiden!!!

Geplaatst

PFFF, ben al een half uur aan het bijlezen. Ben een paar dagen niet online geweest en dan is het lastig bijhouden. Dan wordt er door jullie allemaal toch veel geschreven zeg!

Super al die mooie en goede echo's. Ik moet helaas nog 2 weken wachten en ik zou ook zo graag ons frummeltje weer even willen zien. Dan heeft er bijna 5 weken tussen gezeten en dat is toch wel lang moet ik zeggen.....

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27 jaar(24-5) 2e kindje,mama van Sanne 30-12-2008 en zwanger d.m.v Icsi

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31 jaar (06-02), 1e kindje, zwanger van cryo

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28 jaar (01/02), 1ste kindje dmv ISCI

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

15 oktober: Mamavannoah,30 jaar(31-1),2e kindje, Mama van Noah 2-6-2010, spontaan zwanger

16 oktober: Doortje (Dorien), 27 jaar (3-6), 1e kindje, zwanger door ISCI

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

18 oktober: Marianne, 41 jaar, AMC, 8xKI, 2x IVF, nu zwanger door ICSI

19 oktober: Zomer71, 39 jaar (10-7), 1e&2e kindje, 4xIUI,3xIVF

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar (17/02), 1ste kindje, 2de icsi

24 oktober: Frann19, 35 jaar (4-9),1ste kindje, zwanger door Icsi

24 oktober: vlok

25 oktober: Wish 31 jaar, 1ste kindje, Icsi

26 oktober: Violeta 30 jaar(03-04),1MK,1ste kindje,1ste IVF,zwanger door cryo

26 oktober: MissGriet, 27 jaar, 3de kindje, 1ste icsi

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41 jaar, 3xIVF VuMC, 1xIVF EMC, 2e kindje

Echo/controle

29 maart: Ellen (2de echo)

29 maart: Laika (3de echo)

29 maart: ivfmoeder (intakegesprek vooronderzoek)

30 maart: r00sje (2de echo)

4 april: Akara (3de echo)

4 april: MissGriet (intakegesprek vooronderzoek)

6 april: Dorien (3de echo)

7 april: zomer (4e echo)

8 april: Marianne (4de echo)

12 april: Frann (4de echo)

13 april: Mickey1979 (controle gynaecoloog en 3de echo)

14 april: Wish (controle verloskundige 11 wkn)

15 april: Violeta echo 12 weken

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

20-4: zomer (5e echo)

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

27 april: mamavannoah (controle gyn)

18 mei: Zomer (6e echo)

Geplaatst

Uitgerekend

7 oktober: Valesca,27 jaar(24-5) 2e kindje,mama van Sanne 30-12-2008 en zwanger d.m.v Icsi

15 oktober: Mamavannoah,30 jaar(31-1),2e kindje, Mama van Noah 2-6-2010, spontaan zwanger

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika, 35 jaar (13-02), 1e kindje, 2 keer IVF, 4 keer cryo, nu zwanger van ivf nr 2

Echo/controle

6 april: Laika (intake verloskundige en nekplooimeting)

18 mei: Zomer (6e echo

Geplaatst

Ik kom special nog kijken hoe met Laika en Ellen gegaan is vandaag(de rest heb ik al gelezen)

Meiden super dat jullie moiie echo's hebben gehad.

Ellen ik ga volgnde keer je fotootje zien.Ben jaloers hoor,3d foto,Gaaf!!!! :)

Mickey succes met wachten...het duurt allemaal zo lang

Roosje jij ook succes morgen,voor een pragtig echo!

Moon je hebt gelijk,we moeten (namens ik)niet zo onzeker zijn en proberen te genieten. Ik zat een beetje te huilen thuis vanmiddag,maar ik weet het dat door de hormone komt,en nu kijk ik naar de foto van vandaag en ik zie z'n schatige foetje,dat ik me besef dat ik gewoon positief moet blijven. Ik ga mijn best doen ook!

Groetejs en tot snel

Geplaatst

Even niets van me laten horen, maar vandaag superleuke echo, de gyn werd tussentijds lang gebeld, maar zorgde dat wij dus konden blijven kijken, heb ruim 20 minuten van een zeer actief klein mormeltje met 10 vingertje en twee voetjes, een neusje een mondje met allemaal kleine witte tandknobbeltjes en twee oogjes mogen genieten. Het was 36mm wat mij erg tegenviel omdat je overal leest dat het tussen de 4 en 6 cm moet zijn, toen zij de gyn, ze meten vaak incl. beentjes, wij meten alleen romp en hoofdje, het is erg actief (probeerde al te duimen, zo lief!) en groot genoeg het loopt 1 dag voor op de uitgerekende datum, dus misschien al 23 oktober! Wij vonden de behandeling bij de IVF afdeling in het ziekenhuis in NL erg prettig, maar helaas ook hier willen ze ons na vandaag niet terug zien, ik moet op zoek naar een verloskundige en ik had zo gehoopt onder behandeling van een gyn te mogen blijven, geeft me wat meer rust/zekerheid, maar wordt niet gedaan als er geen medische indicatie is, dus tja...

Oja niet onbelangrijk, ze gaf ook nog eens aan dat de nekplooi er helemaal goed uitzag, ze vroeg wel of we een meting hadden willen doen, toen wij nee zeiden, zij ze als het niet goed was had ik dat eerst gevraagd en niet gezegd, maar zo te zien is het niet nodig alles is perfect! Nu mooier kan toch niet, dat geeft alweer meer rust.

Nu dit was een korte update; geen idee wanneer we nu weer een echo of wat dan ook krijgen, moet op zoek naar een verloskundige....

Allemaal heel veel succes op naar prachtige echo's en wolken van baby's

Groetjes, vlok

Geplaatst

Wow wat een mooi en ontroerend berichtje van jou Moon74! Hier nog een onzekere zwangere dus dank je wel ;)

En wat een mooie berichten allemaal vandaag meiden!! Op naar nog meer mooie echo's!

Jeetje 3d Ellen??? Wat GAAF! Hoe kwam dat zo?

Ah Dorien ben blij te lezen dat je al gerustgesteld bent door het ziekenhuis! Het zijn dus "fijn" je banden... en dit kan behoorlijk pijnlijk zijn hoor auwie... ik heb er vaak snel last van... ben jij ook tenger gebouwd? Ik geloof dat je buik enz dan ook sneller gaat groeien dus meer gewicht hangt in die banden.

Nou meiden ik zal nog een poging doen tot slapen... trusten!

Geplaatst

Hi Ellen, Laika en Karin,

Wat n super goed nieuws! Fijn dat jullie mooie echo's hadden! 

Wendy, bedankt voor je verhaal! Wat mooi dat jullie spontaan zwanger zijn en dat zo vlak voor de TP, ook weer n wonder hè ! Wat gebeuren hier toch veel wonderen! Heel bemoedigend!

Moon74, wat lief om even in te breken. We zijn allemaal hetzelfde en ik vond t fijn om je bericht te lezen. Dat we allemaal onzeker zijn op momenten en t er allemaal bij hoort, stelt me gerust. Dank je! 

Geplaatst

Hi Vlok,

Wat heerlijk, jij ook n echo gehad, alles erop en dr an! Voor jou dus ook lekker genieten! Wat lief dat ze, ehh het, al ging duimen. 

Volgens mij meten ze overal van de billen naar de kruin, bij ons in t AMC ook hoor. Fijn dat de nekplooimeting goed is! Das n hele geruststelling, lijkt me!

Geplaatst

Ja hier zijn de foto's! Oef, eindelijk weer een beetje tijd om te schrijven, ook al heb ik telkens wel bijgelezen. Duuuuus: de echo is heel erg goed verlopen, en omdat ik zo onzeker was heeft de gyn het ook niet lang uitgesteld. Meteen te zien, en heel even bewoog ie, maar daarna lag Mini gewoon te pitten denk ik, want ik zag niet veel bewegen, behalve het hartje. Dit zh moet ultramoderne apparatuur hebben blijkbaar, want hij kon ook meteen het hartje horen (oh ja, uitwendig maar best erg duidelijk te zien allemaal) en op een bepaald moment wilde hij een foto nemen, maar was de rol papier op. OOH WAT ERG, want nu moest hij een rol gaan halen en kon ik nog es kijken terwijl dit keer de foto's wel afgedrukt konden worden. Na het meten, zette hij het scherm (groot scherm!) op dubbel waardoor ik én de echo afbeelding én de 3D afbeelding zag. GAAAF! En hij zei zelfs dat als we volgende keer een usb meegeven, we alles integraal zo mee kunnen krijgen. Mini is nog wel heel klein hoor, maar zit wel perfect op schema. Beentje en armpjes waren te zien en navelstreng. Voor de rest was ie nog wat klein om echt de rest te kunnen merken. Hij vroeg of we combinatietest wilden, waardoor ik binnen de 2 weken terug zou moeten komen. Sowieso wilde ik die test laten doen, maar tegelijk is het een extra echo dus laat ik niet aan mij voorbij gaan. De 12 weken echo is toch ook een nieuwe mijlpaal nietwaar.

Ik heb ook meteen m'n grootmoeders telefonisch ingelicht (blij blij) en een mail naar m'n verdere familie geschreven. Leuke reacties. Ook bij de gyn vertelde ik dat het nog altijd raar is om al die felicitaties te horen, alsof je elke dag jarig bent. Maar nu begin ik er wel echt in te geloven dus ik zal de felicitaties maar proberen ook als 'echt' aan te voelen hihi.

Violeta,

erg voor je dat je niet helemaal verzekerd bent, maar het is inderdaad maar een gemiddelde, en je ukkie haalt alles nog heus wel in! Probeer toch maar te genieten, want hij zit lekker in je buik en is niet meteen van plan om de beentjes te nemen :-) Oh en geniet van je vakantie in Barcelona meid!!!!!

Veel goeie echo's voor de rest blijkbaar, GOED HE!

Vlok,

Lang geleden dat we van je gehoord hebben, maar heel leuk dat je goed nieuws hebt!!! Geniet er maar van.

Mickey,

Ja, op enkele dagen kan het hier behoorlijk volgeschreven staan. Er staat me wat te wachten als ik 6 dagen naar Athene ga over een maand of 2.

Moon,

Wat lief van je dat je zomaar reageert. We zijn niet de enigen, dat is leuk. En je dochtertje is op mijn verjaardag geboren, een héle mooie dag, al zeg ik het zelf :happy:

En hier de foto's. De 3D is wat vaag, maar toch he. Je ziet de knie'tjes en handjes goed hihi.

[ATTACH=CONFIG]1090[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1091[/ATTACH]

Dikke zoen,

Ellen

Geplaatst

@Wish: Ja inderdaad ook al is de misselijkheid minder ik wil er gewoon vanaf,dan geniet ik pas echt ben er nu wel klaar mee!!!

en het in een dip zitten herken ik heel erg hoor,ik heb het nu minder en ga nu ook meer mijn dingen weer doen,maar rond de 7-10 weken was ik echt down en zag het niet zitten.....denk echt dat het door de hormonen komt en alles wat wij er voor hebben gehad! dikke knufff hopelijk ben je er snel vanaf!

@Ivf moeder: nu kan ik wel weer redelijk koken maar eerst niet,dus dan deed mijn man het om half 6 als hij thuis kwam,moet zeggen dat we wel makkelijker aten hoor.

@ellen wat super een 3d zeg heel mooi!!!!

@Moon:mooi gezegd zo is het wel hoor!!!

@violetta: probeer je niet te druk te maken om de aantal dagen/weken toen ik mijn echo kreeg wisselde het ook,hou je vast aan de woorden van de Gyn!!

Meiden met de echo's super!!

Geplaatst

Uitgerekend

18 oktober: Toverstafje, 38 jaar (31-5), 2e kindje, 6x IUI, 1x IVF

18 oktober: Laika, 35 jaar (13-02), 1e kindje, 2 keer IVF, 4 keer cryo, nu zwanger van ivf nr 2

Echo/controle

12 april: Toverstafje (5e echo, nekplooimeting e.d.)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

Geplaatst

Ellen, Karin, Laika, Vlok, allemaal goede echo's en wat heeeeeeeeeeeerlijk weer om dit te lezen. Gefeliciteerd, en geniet er van!

Ik vind nog steeds dat wij een sterk clubje hebben. Relatief gezien gaat het zo goed met iedereen! Geweldig gewoon.

Gisteren had ik de intake bij de verpleegkundige in het zkh. Ik vond het heel leuk. Je kunt eens wat rustiger praten, en het was een heel aardig mens. Ik vind het allemaal erg goed geregeld in het zkh, beter dan de vorige keer (toen zat ik ergens anders) en dit is een hele geruststelling. Ben nog steeds blij dat ik in het zkh onder controle blijf. Heb me al aangemeld voor kraamzorg e.d. en zal binnenkort ook maar eens de blije doos gaan bestellen..... Iemand anders dit al gedaan?!

Fijne dag allemaal!

Liefs Toverstafje

(ik vind het altijd een leuk moment als je een bericht hebt gepost, dat je dan die stoere ticker weer ziet. Dan is het zo 'echt' zwanger)

Geplaatst

Ellen,

Wat ontzettend mooi die 3D foto! Ben daar wel jaloers op hoor. :shower:

Jullie kindje ligt met het hoofdje aan de rechter kant. Ons kindje ook.

Ik heb ook de blije doos aangevraagd.

Kraamzorg is geregeld. Heb ik ook doorgegeven bij mijn zorgverzekeraar.

Heb bij ons in het dorp flexibele opvang gevonden.

Na een stuk of 7 kdv aangeschreven te hebben dacht ik dit niet meer te kunnen vinden.

Had bijna de moed opgegeven en ik dacht ik stuur hier nog een mail naar toe om het na te vragen en anders moet ik ander werk gaan zoeken of de invalspoule in ofzo.

En gelukkig kreeg ik bericht dat hun flexibele opvang bieden.

Dan kan ik per maand aangeven wanneer ik opvang nodig heb.

De eis is dat we minstens 1 dagdeel per week afnemen. Dat lukt wel.

Wat ben ik hier blij om zeg.

Nu een afspraak maken dat we daar op gesprek gaan en rond gaan kijken.

R00sje,

Ik hoop dat je vanmiddag goed bericht kunt posten! Succes vandaag met de echo!

Vlok,

Wat fijn om te lezen dat de echo goed was!

Kom je nu vaker gezellig meekletsen?

Geplaatst

Toverstafje,

Fijn om te lezen dat het een prettig gesprek was.

Om de ticker onderaan je bericht te zien staan is inderdaad een super mooi gezicht!

Zo lang op moeten wachten voordat we die eronder konden zetten, dus ik geniet hier ook van.

Geplaatst

Uitgerekend

18 oktober: Toverstafje, 38 jaar (31-5), 2e kindje, 6x IUI, 1x IVF

Echo/controle

12 april: Toverstafje (5e echo, nekplooimeting e.d.)

13 april: Wish (controle verloskundige 12 wkn)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

Afspraak net moeten verzetten van 14 naar 13 april. Omdat mijn vriend 13 april in de avond voor zijn werk weg moet en dan vrijdagavond weer thuis komt.

Hij wil voor geen goud de echo's missen!

Geplaatst

Hey, wat is die blijde doos? Ik wil ook zoiets!!

:-)

Wish,

Leuk dat je vriend er zo graag bij wil zijn! De mijne heeft wat ziekenhuisangst en vindt echo's een beetje een vrouwenzaak, maar ik merk dat hij het uiteindelijk wel razend interessant vindt, eenmaal hij erbij is hihi.

Geplaatst

Valesca,

Ik zie niet in het lijstje staan wanneer jij weer op controle mag.

Of kijk ik er overheen?

ow wacht, zie het nu in je onderschrift staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden