Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel, jullie ook allemaal een fijn weekendje en sas geniet van het weekend met je man :)

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Haj meiden,

Sinds ik me hier heb aangemeld is er weer superveel geschreven!! Ik heb m’n best gedaan om bij te lezen en ik hoop dat ik niemand vergeten ben!!

@ Zjoediezzz – Het was idd geweldig om voor het eerst een positieve test te hebben!!

Wat goed dat je meedoet met MvM!! Enne, heb je soms aandelen in zwangerschapstesten? Hihi!! J

@ Tweety – Ik kan me je onzekerheid goed voorstellen! Ik hoop dat een goede echo je idd gerust stelt en dat je dan ECHT kan genieten!!

@ Jose – Idd bijzonder dat we precies gelijk gaan!! Dat gaan we de komende maanden ook zeker volhouden!!! Haha!!

En wat fijn dat je zo’n goede HCG waarde had en dat de 1e echo in de agenda staat!! Spannend hoor!!

@ Nella & Pippe – Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

@ Nathalie – Wat fijn dat alles goed is en je hebt idd een superverloskundige!!

@ Janine – Wat een verschrikkelijk nieuws zeg!! Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moet zeggen… Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!

@ Angel & Sas – Wat super dat jullie zo’n mooie echo hadden!! Nu op naar de volgende!!

Nou, ik heb dus totaal geen zwangerschapssymptomen en dat maakt me SOMS toch best wel een beetje onzeker…

Morgen moet ik weer bloed prikken om te kijken of de HCG waarde mooi gestegen is, dus dan weten we meer!!

Wel weer spannend dus!!

En maandag kan ik dan EINDELIJK bellen om een afspraak voor onze 1e echo te maken!!

Want mijn dokter is nu toevallig een week met vakantie!! Zal je net zien…

Fijne avond nog!!

Geplaatst

hoi ilona

dat heb ik ook niet hoor ben nu 7 weken en heb nergens last van.

ja 1 x in de ochtend dat ik niet lekker was maar daarna geen last meer van gehad..

vandaag ook geen zere borsten meer pfffff

je word er soms wel gek van die onzekerheid..

ben benieuwd morgen na onze echo.

heb er soms wel een raar gevoel over. weet niet waarom miss wel omdat ik helemaal niks voel

dat zegt natuurlijk niks maar ben wel een beetje bang..

liefs onzekere angel

Geplaatst

Och Judith, je wordt ook voortdurend heen en weer geslingerd tussen hoop en onzekerheid. Knuffel voor jou.

Ilona, morgen weer bloedprikken, spannend, duimen voor een mooie stijging.

Angel, heel veel plezier voor morgen en succes natuurlijk.

Pfff, hier begint de onzekerheid toch ook weer toe te slaan, ben zo bang..... dat het weer misgaat. Ze hebben natuurlijk oorzaken gevonden, maar wat... als we weer te laat zijn. Moet er nog niet aan denken en van het positieve uitgaan. Maar man, wat is dat lastig.

Geplaatst

Ha Ilon@; dan had je het druk met bijlezen...hihi... krijg je ook gelijk de uitslag van het bloed of moet je lang wachten?

Angel; Spannend jij mag morgen.... Niet iedereen heeft exctreem opvallende verschijnselen hoor!!m'n vriendin is 19 weken, die voelt d'r eigen gewoon goed, alleen wat sneller moe, maar normaal ken ze ook overal en altijd wel slapen... dus het zegt heus niet alles hoor, als je voor jezelf niet zoveel voeld.

In ieder gevall heel veel suc6 en hopelijk kom je ons goed nieuws brengen... hoe laat moet je?

Judith; last van de hormoontjes meis?? gek he? je kan dan zomaar ineens in n dip schieten...maar dat hoort erbij!!

Ik had het vandaag, maar vanmiddag ff alles er uit gegooid bij n vriendin, die het helemaal begreep, want zo was ze zelf ook als ze zwanger was... nu gaat het wel weer, maar toen ik thuis kwam was ik zo moe, dat ik geen zin meer had in koken... (slechte huisvrouw hihi)... m'n man mocht koken, d.w.z. hij is friet en kroketjes wezen halen.... hoe gezond.... daar had ik nou zo'n trek in!!

Heeft het je opgelucht, het huilen?

liefs

Geplaatst

hoi tweety ja dat is ook wel zo.

ik moet om 10.10

ik ga nog maar ff wat strijken. moet ook gebeuren..

liefs

Geplaatst

@ tweety en Sylvia dank jullie wel :)

@Zjoediezzz gaat het nu weer met je? hopelijk valt er een last van je af als je maandag de echo hebt gehad en je hebt gezien dat het goed is. rustig aan doen he :)

@angel succes morgen bij de echo :)

ik ga weer lees na het weekend weer even bij :)

liefs

Geplaatst

dames ik breek eventjes in....wil jullie allemaal veel succes en plezier wensen met de komende (eerste) echo´s!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Goedemorgen!

@ Jose: Het blijft idd spannend. ik weet niet wat ze bij je gevonden hebben, maar ik geloof wel dat zodra ze iets weten er ook van alles aan gedaan zal worden om te voorkomen dat het weer mis gaat! Mijn duimen draaien het hardst voor jou (en dat is lastig hoor, met mijn werk... hihi)

Heb een armband gekregen, allerlei paarse kralen en wat bedeltjes er aan. wel leuk!

De test was ook direct 2 dikke donkere strepen, dus ik wil nog steeds geloven dat het allemaal goed gaat. Ik moet wel zeggen dat ik emotioneel een beetje instabiel ben... misschien wel een beetje boel! Zal dr wel bij horen.

Ik laat me erg snel van mijn stuk brengen, terwijl ik normaal gesproken altijd positief en vrolijk ben!

Hoe voel jij je verder?

@ Tweety: Volgens mij ben jij net zo'n ongeleid projectiel als ik??? hihihi... Ben benieuwd hoe dat de komende weken zich zal ontwikkelen, word nu al moe van mezelf!

@ Sas: Thnx, jij ook fijn weekend...

even een paar uurtjes werken en dan op visite bij mijn beste poritieve vriendinnentje.... heb ik nodiggggg!!! :-))

Lfs, Judith

Geplaatst

Hoi allemaal.

Jaaaaaaaa het hartje klopt. We hebben het ook mogen horen. We zijn zo blij. De berekening klopt ook 7 weken en een paar dagen.

We mogen gelijk door na de verloskundige.

Maar die bellen we maandag want zitten niet vandaag.

Fijn weekend allemaal.

Liefs

Geplaatst

Joehoe, fijn om te lezen dat de eerste echo goed was!

Geweldig zeg!

Nu op naar de volgende mooie eerste echo's!!!

Geplaatst

Angel wat ongelofelijk super gaaf!!moest vanmorgen al aan je denken hoor!!Was zo benieuwd!!

Judith; hihi...volgens mij zijn we idd. wel aardig hetzelfde ja, zo heerlijk onstabiel, en we hebben steeds bevestiging nodig!! En ik kan mezelf ook zoooo erg in de weg zitten.... pas nadat ik gisteren met m'n vriendin gepraat had, kreeg ik weer hoop, want ik was al helemaal van mening dat het nu toch echt wel heel fout zou zitten....sla écht nergens op...m'n vriendin heb me dan ook gewoon uitgelachen.... ;-)

En zei dat ik gewoon erg last van de hormonen had, wat alleen maar n goed teken is!!!

Ik heb vanmorgen iets stouts gedaan... (jose, niet meelezen, want van jou mocht het niet... ooohhhh ) k heb het toch gedaan... weer al n digi test er tegen aan gegooid....kon het gewoon écht niet laten....want ik moest en zou die +3 zien hoor, voor ik me er bij nee kon leggen dat ik niet meer mag testen....hihi.... nou binnen n paar sec. stond er zwanger en +3 gelijk op het schermpje, dus ik helemaal weer gerust gesteld, naast het feit dat ik vandaag weer kotsmisselijk ben, k werd vanmorgen al misselijk van n slokje water, en net heb ik ff bij m'n vader gegeten, (soep) die kwam er gelijk weer uit toen ik m'n ongelofelijk stinkende huis binnen kwam, hihi....

Voor vandaag ben ik dus weer helemaal gerust gesteld!!

Fijne dag mensen...

liefs

Geplaatst

Oh, oh, oh Tweety.......heb het toch gelezen :P

Nou gelukkig stond je 3+ in beeld en kun je nu gaan genieten hoor ;)

Geplaatst

OOh Angel wat een fijn nieuws dat de echo zo goed was!! Gefeliciteerd...

tweety: Ik snap je echt TOTAAL!!! Ik had precies hetzelfde... Gelukkig ben ik niet zo misselijk, maar ik ben wel emotioneel gezien een beetje labiel.

Vandaag door allerlei klootzakken afgesneden en rechts ingehaald!! Ik snap niet wat er aan de hand was, ik rij altijd lekker door, dus ik heb niet het idee dat het aan mij lag. Zelfs een klojo die het vlak voor een stoplicht deed en dus voor mij tot stilstand kwam met nog 3 auto's voor hem... Snappen jullie dat nou? Nou, dan ben ik gelijk he-le-maal van slag!

Geplaatst

Ehmm Judith; het lag niet aan jou!! t enige is, dat je nu ontzettend nix kan hebben, waardoor écht iedereen een klojo lijkt, of een trut!! hihi....

Jose; k ga het zeker weer proberen hoor.... k zal het nu écht niet meer doen (testen)

Geplaatst

Ligt niet aan jou hoor Judith, maar aan die associale mensen in het verkeer. Sommige.......grrrrrrrrr

Tweety, je moet het zelf weten hoor hihi ;)

Geplaatst

Hihihi... ik dacht ook al dat dat niet aan mij zou liggen... ;-) maa ff serieus, ik ben vandaag echt 3 x rechts ingehaald zonder dat die automobilist er daadwerkelijk iets mee opschoot...

Tweety, jij hebt die testen nu niet meer nodig hoor! Je hebt de 3+ en meer kunnen die digitale testen niet aangeven! Dat was voor mij ook genoeg, sinds die test geloofde ik het echt: Je HCG loopt echt op!

Die MvM test was meer een kers op de taart...

Heb net dat boek binnen gekregen waar ik het van de week over had: echt een aanrader!! Wat een hoop informatie en overal een 3d foto bij... Ik zit nu op 42 dagen en het zou nu 11 mm zijn volgend het boek en de foto's en beginnende vingertjes enzo!! Echt zo cool om te zien!! En ik heb ook gelezen dat er bij 3 weken na bevruchting al een hartje gaat kloppen, het zal echo-grafisch alleen nog niet waarneembaar zijn...

Hoe cool is dat?? Ben echt heel blij met het boek!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden