Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tweety hoe doe je dat met je werk als je zo moe bent of werk je niet volledig?

Ik heb vandaag ook weer een ander gevoel in mn buik alsof er meer spanning op staat. Nou ik laat het maar op me afkomen. Vind het nog steeds kei onwerkelijk. En merk dus dat ik ook bijna geen actie durf te ondernemen bijv tav moeders v moeders of nadenken over verlof, wel een heel leuk idee. Zal vrijdag maar eens afwachten en wat vragen aan de gyn stellen. Moet geloof ik ook nadenken over combinatie testen ed als ik dat hier goed lees. Als het goed is krijg ik morgen eindelijk het boek het grote wonder heb het vorige week maandag al besteld, hoezo ongeduldig. Gisteren met mn vriend naar de biiibliotheek. Ook daar wat boeken gehaald, hij heeft ook een boek gehaald het 9 mnd boek voor mannen, geweldig!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suuske; heb ik in m'n 2de wachtweek ook gehad, en nog steeds!!

K hoop voor je dat het een positief teken is!!

Ja die wachtweken zijn vreselijk! daar weten we alles van ;-) maar als het dan uiteindelijk goed is, dan valt er ook weer veel weg!!

Lisa; ik werk tegen woordig nog maar 4 ochtenden....heerlijk, dus dat kan ik wel vol houden hoor!! k heb smidd. dus vrij, en kan ik uitrusten, of afleiding zoeken.

Geplaatst

Jose! Morgen ben jij aan de beurt voor je echo!! eindelijk, ben ook heel nieuwsgierig voor jou....

Lekker hoor tweety, 4 ochtenden werken! Ik werk nu 5 dagen waarvan 3 halve, maar ik moet toch zeggen dat ik het wel pittig vind deze week... moet zo om 12 uur weer werken, maar heb totaal geen zin. Gelukkig 1 afspraak van 2 uur en 2 van 1 uur en dan peer ik m lekker weer naar huis!

Geplaatst

Nou hier ook veel kramp gevoel in de onderbuik; al vanaf de eerste wachtweek. Wordt de laatste dagen wel iets minder, maar dat is dan ook weer zo krom; je maakt je eerst zorgen om de krampen en daarna om het wegblijven daarvan. Moet echt niet gekker worden hahaha. En slapen , wow, ik was gisteren om een uur of 9 even naar boven gegaan om te liggen. Om half 12 moest ik me uit bed slepen om even mijn tanden te gaan poetsen enzo.. ik leek wel in een coma te liggen zooo duf was ik, ik werd gewoon niet wakker. Gelukkig vanmorgen om 6u wel fit wakker, dat scheelt dan.

Hebben jullie ook van die momenten dat je hartslag ineens heel hoog is terwijl je helemaal niks doet? Ik heb dat regelmatig alsik in bed lig bijv., net alsof ik net heb hardgelopen.... Met wat ademhalingsoefeningetjes krijg ik het snel rustig; maar toch.

Heb trouwens mijn 3 weken zomervakantie ingekort naar 2 weken zodat ik een week aan mijn zwangerschapsverlof kan plakken. Denk dat ik het dan harder nodig heb. Ik ben over 4 weken ook nog een week vrij voor onze verhuizing, en dan week 29 en 30.

Heb trouwens besloten deze zwangerschap niet aan MvM mee te doen, heb het bij mijn eerste wel gedaan. Wij zitten midden in die verhuizing de komende 2 maanden en dat zie ik niet heel erg zitten om ook mee op en neer te sjouwen tussen 2 huizen.

Geplaatst

Vanmorgen bij gyn. geweest, alles zag er prima uit; weer onze 2 prachtige hartjes zien EN horen kloppen!! Het blijft echt zo'n wonder..

De gyn zei 'zeg maar vast tegen je baas dat je vanaf 28 weken sowieso thuis zit'. Dat is half augustus al.. Mijn god wat staat me te wachten?..

spannend allemaal!

Ja leuk Poohbeer dat we tegelijk lopen mét 2ling!

Jose en Lisa heel veel succes en plezier morgen!! Eindelijk echo!!

Geplaatst

wow danaa super fijn dat het goed was! lekker genieten. heb je het idee dat je al kan merken dat het er 2 zijn door bepaalde symptomen??

Geplaatst

Ohh Danaa, wat een mooie nieuws. Iedereen die morgen of vandaag nog echo heeft, veel sucess ik duim voor jullie :)

Fijne dag meiden

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Danaa, gefeliciteerd met je mooie echo! Super hoor, 2 hartjes !!

Hier gisteren MvM gesprek gehad en was super leuk. Ga zondag beginnen. O ja, mooie donkere teststreep. Ik blij!!

Groetjes.

Geplaatst

Wouw Danaa, wat super mooi zeg!!heel bijzonder!!joehoe...vanaf augustus al... nou wie weet is het wel heerlijk weer, dan is het natuurlijk niet zo erg om lekker in de tuin te zitten ;-)

Ik vandaag weer redelijk misselijk!! k wou gaan sporten (dat moet ik eigenlijk voor m'n rug) maar k ga toch morgen maar, k zag het gewoon niet zitten, word ik daar alleen maar misselijker.... zit nu aan de vanillevla....KOUD dan wel... hihi...

liefs

Geplaatst

@ Zjoediezzz – Vast een heerlijk gevoel dat je zwangerschapsverlof ingepland is in de agenda?!? Ik kan ook niet wachten tot ik het kan gaan regelen!!!

@ Angel – Hoe was de intake bij de verloskundige? Ben benieuwd!!

@ Dana – Wat super dat jullie weer 2 prachtige hartjes hebben gezien en gehoord!! Geniet ervan!!

@ Mutske – Ik kan me voorstellen dat meedoen aan MvM niet echt handig is tijdens een verhuizing!! Haha!

@ Mees – Fijn dat je een mooie donkere teststreep had en succes met piesen!! ;-)

@ Jose & Lisa – Nog maar 1 nachtje slapen!! Spannend hoor!!!

Ik ben helaas niet helemaal fit en vraag me af of het door de zwangerschap komt of dat ik gewoon grieperig ben of misschien wel beide…

Ben nu een paar keer per dag een beetje misselijk en heb soms behoorlijk last van krampen….

En als ik op bed lig kan ik soms niet in bepaalde houdingen liggen vanwege (ik denk) mijn eierstokken…

En dan vraag ik me idd ook af of alles wel goed is/gaat!!

Daarom kan ik niet wachten tot het maandag is en we eindelijk onze 1e echo hebben!!

Verder is mijn weerstand echt nihil, want mijn tandvlees en gehemelte zijn ‘kapot’, terwijl ik toch echt 2 stuks fruit eet per dag!! Ach ja....

Ik ben vandaag lekker op tijd naar huis gegaan zodat ik even kon relaxen, want vanavond ga ik met 5 vriendinnen naar Gooische Vrouwen!!

Dat hadden we al een maand geleden gepland, dus ik ga echt niet afzeggen!! Het schijnt ook echt een superleuke film te zijn, dus ik ben benieuwd!!

Fijne avond allemaal!!!

Geplaatst

@ Ilona: Je tandvlees is tijdens zwangerschap altijd zwakker onder invloed van al die hormonen. Als het al zwak of ontstoken is dan wordt het veel erger, als het helemaal gezond is vooraf hoef je bijna nergens last van te hebben mits je het goed verzorgt.

Dus even langs de mondhygieniste of tandarts en flink poetsen en flossen/stokeren

Veel plezier bij Gooische vrouwen!!

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie succeswensen voor morgen. Ben heeel benieuwd ;)

Hoop toch echt een hartje te zien...

Danaa, wat super dat je echo weer goed was ennuh je kunt je verlof wel gaan plannen geloof ik.

Angel en Lisa, morgen ook heel veel plezier! Op naar een m ooie echo.

Pffff, hier de batterij helemaal leeg. Erg drukke week achter de rug... maarrrrr nu heerlijk weekend. Dus opladen die handel.

Wat leuk Ilona naar GV!! Ik ga morgen met mijn vriendinnen en daarna nog een hapje eten :)

Ik was verslaafd aan de serie, dus die film MOET ik zien haha... heb al een stukje voorgeproefd met 'the making of ...'.

Meiden, zet 'm op, reageer later wel weer even uitgebreider, maar ga nu languit en de voetjes omhoog.

Geplaatst

Joehoe Joseetje, nog 1 nachtje slapen en dan mag je ukkie kijken!!Spannend, maar alst allemaal goed is, ook zooo bijzonder!!

K heb het van de week mogen ervaren, t is net of je daarna toch écht zwanger bent...hihi...of het nog echter is ofzo.

heerlijk met de voetjes in de lucht, lekker rustig aan doen hoor!!

Judith; ik heb idd. normaal al best wel gevoelig tandvlees, en nu helemaal, ik flos iedere avond, maar t ga nu sneller bloeden!! wat ken de tandarts daar aan doen dan?? niet zoveel toch??

k ga nu elke keer kokhalzen als ik er té lang over doe om m'n tanden te poetsen, en dan denk ik weer aan mondwater, maar de assistente zei dat dát slecht was, omdat daar alch. in zit (en ik n lichte/beginnende vorm van tanderosie heb). k heb ook meer tandplak voorm'n gevoel, klopt dat?

zooo ff jouw werk kennis testen ;-)

heerlijk Ilona, avondje weg!! Geniet er lekker van!!

liefs

Geplaatst

Hihihi... Ja, grappig en moet je ook gewoon doen! Vwb de erosie moet je erg letten op zuur-momenten eigenlijk ,al wil je nu vaker eten ivm misselijkheid wrsch. Eet af en toe een xilifresh kauwgompie tussendoor om de ph waarde in je mond te neutraliseren (niet te lang kauwen) helpt ook tegen extra plakvorming, dus 2 vliegen in 1 klap.

Verder kun je het beste naar een tandarts gaan die met een mondhygieniste samen werkt, die neemt meer tijd voor jou en maakt uitgebreider schoon dan wanneer jouw tandarts je halfjaarlijkse controle + gebitsreiniging doet en het kost hetzelfde. Als je gebit helemaal schoon is groeit tandsteen ook weer minder snel aan (ook polijsten enzo) en met de juiste poetsinstuctie kun je het zelf beter schoon houden zodat je tandvlees de kans krijgt om te genezen. Zolang het blijft bloeden is er nog steeds te veel plak aanwezig. Een electrische tandenborstel is ook absoluut een aanrader, die borstel maakt bewegingen die jij met je handborstel niet kunt maken. Rustig het rijtje af gaan en niet kris kras poetsen, anders sla je stukken over.

Mondspoelmiddel idd alleen alcoholvrij (ook alls je niet zwanger bent) en dan nog is het eigenlijk alleen lekker fris. Stokertjes doen vaak meer dan floss, maar dan moeten die niet te dik zijn. En het houtje even nat maken, dan wordt het hout veerkrachtiger zodat ie niet breekt en iets meebuigt, ook poetst het stokje dan beter tussen je tanden (want dat is wat je er mee doet: poetsen met een stokje tussen je tanden)

Even terug lezen wat ik allemaal heb geschreven, kan nl nog uuuuuuren doorgaan!!!

Geplaatst

Nou, ik geloof dat ik zo wel een heel eind ben... Lastig teruglezen op een telefoon!

Ff off topic: wat wen domme doos zeg, die charlie... Weer rotzooien met danny en dan weer spijt hebben!!! Gek hoor... Hihihihihihhihhi

En heeft iemand meegekregen wanneer sjors het met bing heeft gedaan??

Hihihihi

Geplaatst

Dank u voor de interesante info!! k ga m'n best doen!! hihi.... super die tips. ik moet flossen, omdat bij mij de gaatjes tussen m'n tanden/kiezen beginnen, maar voor m'n tandvlees ga ik dan weer stoken!!

Bedankt hor!

liefs

Geplaatst

Jep, ik volg het ook, tenminste.... ik blijf er niet voor thuis.

Het moment dat Sjors en Bing het deden, was toen er immers drugs gevonden was en Sjors via Jack en nog zo'n iemand een huiszoekingsbevel eiste.

Dat lukte en daar kreeg Lorena lucht van, zij zou Bing waarschuwen.

Zijn enige troef was, met Sjors naar bed. De vonken spatten eraf, maar het was allemaal schone schijn..... En tja......

Geplaatst

AHAAAAHHH.... Kijk ik ook eens ff 1 aflevering niet zeg... Sjonge!

Blijf er ook niet voor thuis hoor, maar we hebben digitale kpn tv en kan dus bijna alles terug kijken!!! Errug....

Geplaatst

Haha, normaal gesproken als je een week mist, heb je niks gemist... snap je het nog....?

Kun je nagaan dat er toch nog een aflevering bestaat die je eigenlijk niet had moeten missen haha...

Geplaatst

Hihihi... Hoe is t mogelijk he?

Nu echte meisjes in de jungle kijken... Heb votige keer zo gelachen: ja, want das toch twee buiken op een hand... Ow nee een buik op twee handen! Of was het nou twee handen op een buik??

Hahahahahahaha, nou dan rol ik over de grond!!!! Hihihi

Geplaatst

Danaa gefeliciteerd met je mooie echo.

Jose en lisa succes met jullie echo morgen

Vandaag intake veloskundige gehad veel info gekregen

Morgen nog ff bloedprikken weet alleen niet meer voor wat precies haha

En dan volgende week echo bij vk 10w 2d

En ook weeer bloedprikken voor combinatie test

Dan plannen ze gelijk echo voor nekplooi.

3 mei 14 weken controle.

Dus we kunnen ff door met afspraken.

Morgen nog een echo in het zh

Liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden