Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sylvia, super! Wat n goed nieuws! En hopelijk geven de andere test vlg week ook n goede uitslag. Geniet vd vakantie.

Danaa, mooie foto en wat bijzonder toch, n tweeling!

Judith, alles goed hier. Vandaag hadden we de 20 weken echo en....alles top! Super blij!

Daarna kleren geshopt en bijna flauw gevallen in hete winkel. Normaal nooit hoor. Af en toe nog overgeven maar zeker minder misselijk. Dus gaat goed. Je ziet nog steeds niet dat ik zwanger ben maar in de uitverkoop toch maar super leuke positie en gewone kleding gekocht. Zo bizar dat ik 2 maten kleiner heb dan vóór ik zwanger was.

Nou ja, wel lekker. Ukkie groeit toch heel goed :-)

Leuke topic over badje of tt! Heel handig!

Fijne dag morgen allemaal!

Mees

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he lekker wat een goed nieuws zo allemaal! Ben 4 dagen vrij geweest en druk in huis met linnenkasten en rolgordijnen en een gezellige buurtBBQ tussendoor.....en dan is het heerlijk al jullie positieve berichten te lezen!!!

En ik ga vrolijk meedoen: Vanmorgen ook mijn 20-weken echo gehad en alles ziet er goed uit!!! Ik weet ook wat het wordt; mijn liefje was toch overstag gegaan, als ik het maar voor de buitenwereld geheim hou. Nou het was nog spannend hoor want die ukkepuk hield de hele tijd de hand voor het kruis hahahaha, wat een wijsneus!!! Maar alles is goed onder de loep genomen; zelfs de bovenlip is gecontroleerd en de huiddikte in de nek. Hersentjes, hartje, niertjes, navelstreng het zag er keurig mooi uit! Ben nu op het werk dus hou het nu even kort.....maar ben een gelukkig en gerustgesteld mens hahaha

Geplaatst

Meiden, wat is het hier rustig... alles goed met jullie?

Ik werd vandaag gebeld door de kraamconsulente voor het maken van een intakegesprek. Alleen ( ja jammer genoeg) bleef het bij een voice-mailbericht. Toen ik haar terugbelde, was zij niet meer te bereiken grrrr....

Maar goed, hebben jullie hier ook al bericht van? En waar bestaat zo'n intake eigenlijk uit? Iemand een idee?

Oh ja, was zondag nog even naar een verjaardag en daar hoorde ik toch een gek, maar ook weer bijzonder verhaal.

Ik sprak met een vrouw die in het iui-traject zat, na 4 mislukte pogingen spontaan zwanger. Geen makkelijke zwangerschap gehad. De 2e ook weer spontaan, met 11 weken de combitest laten doen, kindje had een plooi van 5 mm!!!!!! Niet goed dus, dus meteen een vwp... en ja hoor... grote kans op een Downkindje. Zit je dan in zak en as. Ze werkte zelf met gehandicapten, dus wist wat het was.. Ze waren al in het stadium van 'wat doen we'. Uiteindelijk besloten om het kindje niet te houden. Week later ( ze was uiteindelijk toen 17 weken zwanger) bleek er tijdens de echo helemaal niets aan de hand, mooie nekplooi, springlevend enz. Nu heeft ze een zoontje van 10 maanden oud, ongelooflijk!!

Wat ben ik blij dat ik de combitest niet heb gedaan, pffff het zal je maar overkomen. En ik ben al zo'n onzekere muts.. en zo zie je maar weer.

Wel respect en petje af voor de meiden die het wel hebben aangedurfd hoor, laat daar geen verkeerd woord over vallen.

Maar in mijn ogen en mij kennende... een goede beslissing geweest, stel je eens voor.

Beetje misplaatst misschien, maar vond het echt bizar hoor!

Geplaatst

Mees en Mutske wat fijn dat jullie zo'n mooie 20 weken echo hebben gehad!

Fijn he om dan weer extra te kunnen genieten van zo'n goed nieuws!

Vinden jullie het ook zo snel gaan? Mijn hemel, we zitten gewoon al over de helft!

Nog een paar maanden en het is al zo ver... WHAAA !!! Echt zo spannend!!

Jose wat een bizar verhaal zeg! Je zal maar zo'n keuze moeten maken (of al gemaakt hebben)

en dan blijkt er niets aan de hand.. Brrr.. Je moet er toch niet aan denken dat...

Zo'n intake bestond bij mijn gesprek (1,5 jaar geleden) uit informatie wat je van een kraamhulp

kan verwachten en het uittellen van de uren waar je recht op hebt. Ik heb nog niks gehoord, maar

verwacht dat ze deze maand wel zullen bellen.

Fijne dag meisjes !

Geplaatst

Dankjewel Danaa! Ik ben op de pc en wat heb jij ook een leuke banner. Echt schattig!

Ik ga ook s proberen om zo'n echo foto erbij te zetten. Ben niet zo handig daarin.

Jeetje Jose, wat een verhaal. Ja, hoeveel gezonde kinderen zouden er niet 'weg gehaald' zijn? Je zou zo'n uitslag toch mogen vertrouwen. Wat een fout zeg. Gelukkig is het goed afgelopen.

Groetjes, Mees

Geplaatst

hoi meiden.

dacht zal weer is wat van me laten horen.

waar zal ik is beginnen.

nou met de kleine gaat alles goed hoor me buik groeit goed.maar wel soms last van harde buiken.

en hij is heeeel vaak aanwezig. en dan zie je heel me buik bewegen daar kan ik wel uren na kijken haha

me rug is nog steeds niet helemaal goed heb veel pijn. dan werk ik weer halve dagen dan weer thuis pfff maar ja het is niet anders.

nou moet ik volgende week bij de arbo komen dus ben benieuwd. ik krijg er 1 toegewezen omdat wij normaal geen arbo hebben.

vandaag 24 weken. volgende week hebben we een pretecho kunnen we onze zoon weer gaan bewonderen. want dan is het al weer 5 weken geleden

ow ja was vorige week weer voor controle bij de vk en daar hebben we nog de uitslag van de 20w echo doorgenomen. ja zei ze hij loop wel voor op de groei ja dat wisten we al haha

is niet erg zei ze als het zo bleef. mocht het nog meer worden dan zou ik met 30 weken een groeiecho krijgen.

en bij de volgende controle moet ik bloed prikken want zou normaal met 30 weken ook een spuit krijgen ivm bloedgroep.

maar nu is er een nieuw systeem dat ze het via het bloed ook kunnen zien ofzoiets

ik ga het hier weer beter bij houden want zo kan ik er ook geen wijs meer uit wie wat schreef schaam schaam

en me hoofd is al zo een zeef.

nou dat was het wel weer.

Geplaatst

Wat fijn Angel dat alles er weer goed uitzag :) Maar dat jouw ukkie voorligt is toch helemaal niet erg? Ik bedoel, onze kleine ligt ook behoorlijk voor... heb de vk/gyn er nog nooit over gehoord.

Hier gesloopt, heb deze week 3 werkdagen van 7.30 - 22 uur en volgende week ook. Heb vanmorgen aangegeven dat ik morgen wel even heeeeeel graag wil uitslapen, omdat ik het niet trek anders. Nu mag ik tot 8.30 uur uitslapen :)

Die moeheid, pffff....die nekt me wel hoor! Maar goed, vind het al heel wat dat ik nu mijn grens heb aangegeven, normaal gesproken....ben ik erg hard voro mezelf!!!

Aftellen is begonnen, nog 1,5 week en dan vakantie ---> 4 weken lang. Dus het einde is in zicht.

Vanmorgen weer in ziekenhuis geweest en het is nu toch weer de vraag of ik wel of niet word ingeleid grrrrrr.... wil het nu wel eens weten hoor, het is ja of nee. Word als het goed is morgen gebeld. Jaja, dat zal wel.... de service in ons ziekenhuis is 0,0.

Hoe is het met de andere meiden?

Als ik nu naar buiten kijk, ben ik zo jaloers op Tweety, die nu heerlijk met haar benen omhoog ligt op een strandbedje in de warme zon :)

Bah, wat een snertweer ... gelijk weer het andere uiterste.

Ga ook even met de benen omhoog, alleen zonder zonnetje :S

Geplaatst

Ik wil ook met mn benen omhoog in het zonnetje...

Wat heerlijk dat je kan aftellen Jose !

Ben je al gebeld door het ziekenhuis?

Geplaatst

Ja, ben gebeld, maar het is nog wel onduidelijk, ze kunnen er nog niets over zeggen.

Sowieso ga ik t/m de 36e week door met de meds en of ze gaan inleiden hangt er vanaf hoe de zwangerschap verder verloopt.

Geplaatst

Meiden, ik wilde jullie even een fijn weekend wensen & sorry dat ik een beetje afwezig ben geweest... heb wel meegelezen maar ik kan mijn hoofd er niet bij houden!

Nu even lekker een weekje weg, maar blijf wel in nederland. (hopen op mooi weer!!)

Net de babykamer besteld! jjeeeaaahhhh!!!! ben helemaal blij!

Tot volgende week.

Liefs, Juut

Geplaatst

Vervelend Jose dat het nog onduidelijk is.. Kan me goed voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toe bent!

Fijne week Judith hopelijk zit het weer mee! Wat gaaf dat jullie het kamertje hebben besteld!

Slapen jullie ook steeds slechter? Ik kan vaak mn draai niet vinden, omdraaien gaat lastig en

veel last van maagzuur... Bah! Zelfs rennies helpen niet.

Maar ja hoort er allemaal bij!

Fijn weekend allemaal xxx

Geplaatst

Danaa, moet zeggen dat ik eigenlijk nog wel heel goed slaap. Of nou ja 'goed'.... kan nog wel normaal liggen, of helemaal op de rug of helemaal op de zij. Dus niet half zij/buik, dat ligt zo fijn :) Maar ja, het enige wat ik heb.....gebroken nachten, moet er echt wel 5 tot 6 keer uit.

Jouw buik zal ook al wel behoorlijk zijn met 2 van die kleine wondertjes erin, dus kan het me helemaal voorstellen hoor. Ben wel benieuwd naar je buik, tijd voor een fotootje?

Judith, oh wat fijn dat je het kamertje hebt besteld :) En nu heerlijk een weekje weg, alhoewel... het is hier snertweer, schiet niet op dus. Hopelijk wordt het de rest van de week beter, geniet er in ieder geval van. Je kunt het zelf heel leuk maken!!!

Hier gisteren de inkopen gedaan: behangetje ( donkergrijs/lichtgrijs/zilver), laminaat ( wit eiken met grijs) en lichtgrijze verf. Nog 1,5 week wachten, dan gaan we los. 9 augustus komen de meubels, dus dan kan het inrichten ook beginnen. Oh, het wordt steeds echter allemaal :):)

Heb er zin in!!!

Geplaatst

Sow dames, Daar zijn we weer!!

We hebben een heerlijke vakantie achter de rug, lekker uitgerust en heerlijk weer gehad

(eerste week 40-45 gr. 2de week 47 graden.... ben dus minder bruin dan normaal, want hield het niet zo lang uit in de zon ;-) )

En wat een tegenvaller dan weer in NL. met deze temp. en dat voor een zomer he?!!

We hadden internet, duskon t niet laten om heel af en toe stiekum mee te lezen ;-)

In ieder geval; Ilona, nog gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder!!

Wat een klap alsnog, en wat een verdriet, ook dat ze jullie kindje niet meer zal zien.

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan!!

Sylvia; Fijn dat het uiteindelijk toch allemaal goed was, wat een spanning zal je gehad hebben!!!

Jose; klinkt onwijs gezellig, je babykamer!! wij zijn ook van de grijs met wit tinten..... blijf ik het mooist vinden!!

Nou hier gaat t nu wat minder. Op vakantie waren de harde buiken de eerste dagen behoorlijk (ook van vermoeidheid)

daarna ging het beter, maar goed, op vak. heb ik ook écht heel rustig aan gedaan, waardoor het goed te doen was!!

nu we thuis zijn is het weer helemaal bal. vanmorgen de koffer (zittend) uitgeruimd, en m'n tassen van de handbagage,

nou ik werd er gek van, achter elkaar harde buiken, ik moest gewoon gaan zitten omdat ze pijn deden.... k moest de

verloskundige bellen van Jaco, mocht gelijk langs komen. De pijn komt van m'n banden... en ik behoor tot 1 van de vrouwen

die alleen al van bewegen harde buiken krijgt...ik moet dus heel, heel rustig aan gaan doen, mag absoluut niet meer werken,

het ook niet meer gaan proberen!!

moest zo erg huilen, voel me zo onzeker hierdoor!!

de harde buiken opzich kunnen geen kwaad, alleen als ik niet rustig aan doet, kan het dus over gaan in ontsluiting/ weeén.

Dus ik zit nu al met zwangerschaps verlof zeg maar..... niet leuk, want ik heb juist weer veel meer energie als voorheen, en nu

kan ik lichamelijk niet zo veel!!

Deze week is Jaco nog thuis, dus dan heb ik daar nog lekker afleiding van, en vieren we nog vakantie!!

Ze heb aan m'n buik gevoeld, hij is ook onwijs hard gegroeid de afgelopen 2 weken, waardoor ik er ook meer last van zou hebben,

alles staat strak, m'n baarmoeder, m'n banden, m'n huid....

omdat het hard groeid, moet ik voor de zekerheid ff bloed laten prikken voor glucose, maar het gebeurd heel vaak rond deze periode

dat het zo'n groeispurt heeft.

Judith; fijne vakantie deze week, t weer is niet helemaal lekker nu, maar goed, t is gewoon al lekker om er ff uit te zijn!!!

En wat leuk dat je het kamertje besteld heb!!

Geplaatst

Heeeee Tweety, allereerst wat fijn dat je weer veilig terug bent in dit koude kikkerlandje... beide benen weer op de Nederlands bodem :)

Heerlijke vakantie gehad zo te lezen, ben jaloers ;)

ERg vervelend dat je nu al thuis zit zeg, maar je kunt je er maar het beste aan toegeven. Het klinkt als muziek in de oren voor de meesten, even niet hoeven werken. Maar in jouw situatie had je liever tot aan het eind doorgewerkt, nu zit je verplicht thuis en dat is toch anders. Hoop dat je toch een beetje de afleiding kunt zoeken en vooral afleiding krijgt van lieve mensen om je heen. Want ja... als je rustig aan moet doen, zal je ook wel niet zoveel ondernemen. Gelukkig is Jaco nog ff thuis, nog even heerlijk saampjes!

1 voordeel, ahum... als ik nu naar buiten kijk, geloof ik het niet... maar het is zomer!! Dus hopelijk wordt het nog een beetje mooi weer, zodat je met een boekje of i.d. in de tuin kunt zitten.

Inmiddels weet ik ook wat harde buiken zijn, ze doen alleen wel pijn. Maar heb ze niet super vaak, denk ik zomaar. Vandaag dus getild, nou dat doe ikk dus niet weer... ze zoeken het maar uit!

Gisteren ook echt even op mijn buik gelet als de kleine actief is, en haha... je ziet het gewoon bewegen, hoe leuk is dat?

Vandaag heeft manlief alle muren geplamuurd, zodat volgende week er een behangetje en verf op kan :) Jihaa, heb er zin in!

Geplaatst

Jose; ja was errug heerlijk, onze vakantie!!

K weet dat het beter voor me is, om nu thuis te blijven, al had ik idd. liever nog wat langer

door gewerkt, want het duurt nog zoooo lang tot November, aan de andere kant, als het

iedere keer zo erg is, die harde buiken, ga ik er ook erg tegenop zien om weer te moeten

werken!!(en dat deed ik stiekum al n beetje)

Ja dat het 'zomer' is, daar heb ik dan wel het voordeel mee, al merk ik daar nu nix van ;-)

k heb het kouuuuuuud!!!haha...

maar idd. de kans bestaat wel dat het mooie weer nog wel komt, en dan is het nooit zo

vervelend om thuis te zijn.... heerlijk in de tuin!!

Van tillen krijg ik het ook gelijk ja, maar ik hoef ook écht maar iets heel lulligs op te tillen

dat het al begint. bij mij doen ze soms ook pijn, en ook als ik ze té veel achter elkaar heb

zoals vanmorgen, dan gaat het ook zeer doen, maar dat zijn dat m'n banden (links en recht zo richting m'n schaambeen)

Schijnt er wel bij te horen zeg maar!!

Gaaf he?Als je je buik ziet bewegen, dat heb ik af en toe ook!!

Alleen heb Jaco het nog steeds niet gevoeld. want iedere keer als het beweegt en ik zeg dat tie z'n hand neer

moet leggen stopt het accuut....heel apart.... alsof het rust geeft ofzo, die hand.

Heerlijk he?Dat je kamertje zo écht aant worden is!!

Jaco is alles nog aan t verven enzo. en ik ga van de week ook nog proberen mee te verven....

en m'n pa komt behangen na z'n vakantie... (13Aug) heb ik ook zo'n zin in!!

Geplaatst

Hallo meiden, ben ook weer terug uit duitsland. Ik heb nu niet alles gelezen maar wel dat jij Tweety een fijne vakantie had :) Mooi hoor. Maar ja dat met je werk is niet zo leuk maar ja denk nu aan je baby dat is belangrijker dan werken te gaan. De harde buiken heb ik ook vaak. En ook echt pijnlijk. Morgen om 4 uur 's middags heb ik weer kontrole echo om te zien wat er nou met de baby is, of hij verder gegoeid is en wat er nu nog kan gedaan worden. Ik laat het jullie natuurlijk weten. Ik hoop wel dat ie wat groter en zwarer is nu.

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

Sylvia heeeel veel succes vandaag !!!

Hee Tweety weer terug van een welverdiende vakantie! Had je niet een klein beetje zon kunnen meenemen ? ; )

Ik kan zo balen van dat sch... weer! Maar ja van de andere kant we hebben nog genoeg te doen in huis,

afwerken van de zolder, inrichten kamertjes Daan en de tweeling, dus dan is het wel fijn als het wat koeler is.

Wel vervelend van je harde buiken Tweety, dat je ze bij elke beweging al krijgt! pff..

Kan me voorstellen dat je t best eng vind.

Rustig aan doen hoor!

Ik kwam gister niet meer overeind van de grond toen ik met Daan aan t spelen was, zo'n pijn in mn bekken!

Moet me dus ook echt een beetje rustig houden maar dat is soms best moeilijk want ik wil zo graag vanalles!

gaaf he Jose als je je buik ziet bewegen! Soms voel ik ook echt een harde bobbel omhoog steken en dan

vraag ik me echt af wat dat is, zo bizar !

Geplaatst

Suc6 vandaag Sylvia, ik hoop dat je goed nieuws komt brengen!!

Danaa; k heb t geprobeerd, om wat zon mee te nemen ;-) helaas.... khoop wel dat we

nog n beetje zomer krijgen hoor, want dit voeld niet echt als zomer!!

k moest nog aan je denken op vakantie, we zijn nog n dag naar Rhodos geweest, de stad...

erg gezellig!!

Bekkenpijn lijkt me ook vreselijk, doe rustig aan hor, anders krijg je er alleen maar meer

last van!!

Geplaatst

Hoi meiden,

ff bericht van vandaag. Het Baby is nu wel op tijd en goed mee gegoied. Ze was helemaal tevreden en blij en dat zijn wij natuurlijk ook :D

Alleen het Datum is verandert het is nu 14.11.2011 niet 11.11.2011. Maar dat maakt ons niets uit. We zijn helemaal blij.

Morgen heb ik Verpleegkundigen Spreekuur afspraak en de volgende Echo is op 5 Augustus en dan weer op 19 Augustus. Ze houden het nu wel goed in de gaten.

Nou ik ga nu de keuken in en het eten koken. Ik wens jullie allemaal een heel fijne avond tot snel :D

Liefs en dank jullie voor je duimen ;)

Sylvia

Geplaatst

Yes Ang3l, dat is fijn en goed nieuws om te horen!! En laat ze jou en je uk maar goed in de gaten houden, nooit verkeerd! Wat zal jij lekker slapen ;)

Geplaatst

Oh wat een goed nieuws Sylvia!! Nu kun je hopelijk echt lekker gaan genieten van ukkie in je buik!

Tweety ik wist niet dat jullie op Rhodos waren geweest, mooi he die oude stad!

Was het hotel ook goed? Waar zaten jullie?

Vanmiddag even naar Ikea geweest, pff kreeg ik me daar toch een paar harde buiken!

We zijn ook niet lang geweest, een kast gehaald die op de mooi verbouwde zolder komt

en net de computer verhuisd naar de zolder! Heerlijk zo'n extra ruimte erbij in huis!

Optijd naar bed, ben moe... truste meiden xxxzzzzz

Geplaatst

super Sylvia, wat een opluchting zeg. die datum wás ook je datum toch? heel int begin??

Danaa; nee, we zaten in Turkije/Marmaris, en zijn 1 dag naar Rhodos geweest met de boot,

als excursie. Ik ben zelf 9 jaar geleden al n x op Rhodos geweest (Archanchelos) en toen ben ik

1 dag als excursie in Marmaris geweest... dus wel grappig om het nu andersom te doen.

We hadden een appartement, heel erg eenvoudig (we hadden dan ook de goedkoopste genomen ;-) )

maar wel goed!!

Geplaatst

wat fijn sylvia dat alles er goed uitzag

tweety wat balen van je harde buiken heb er ook wel last van maar nog niet zo erg gelukkig moest het alleen in de gaten houden.

lekker rustig aan doen meid.

deze week komt de kinderwagen maxicosi en tas binnen ben benieuwd. wacht alleen nog op een telefoontje

morgen avond hebben we de pretecho kunnen we naar ons kleintje kijken..

liefs

Geplaatst

Goede morgen

ja we gaan zeker genieten nu. Maar ik ben nog wel aan het overgeven. Ja geen grapje. En dus is het nog niet echt lekker gaan genieten .

@ Tweety, ja de 14de was ook aan het begin al een keer. Dus daar ben ik nu weer hahaha....

@ angel, hoe was je pretecho?

Ik had gisteren gesprek met de verpleegkundigen van de verloskundigen spreekuur. Was een gesprek over de bevalling en hoe en wat enzo.

Heeft ze nog naar het hartje geluistert (mijn dochter was mee, en ze vroeg mijn dochter om de angel sound te doen en ja hoor mijn dochter vondt het prima) *hihi*

Hoe doen jullie het eigenlijk naar de bevalling? Gaan jullie direkt naar huis? Blijfen jullie in een geboortehotel of ziekenhuis?

Oh nog ff een ding, ik heb 5 augustus de volgende echo en gisteren een brief mee gekregen, dat ik deze dag ook voor een zwangerschapsdiabetes test naar de bloedafnaame moet gaan. Ik heb een lijst mee gekregen, wat ik 3 dagen van daar vooren mag eeten. Hebben jullie dat ook???

Liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden