Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goede morgen meiden,

hoe gaat het vandaag met iedereen? Hier tot met nu beetje beter dan gisteren. Vannacht kreeg ik krampen in me beenen vooral in het rechte been. Autsch...dat doet echt pijn *haha*

Voelen jullie eigenlijk het bebe nu ook bijna de hele dag?

Ik voel het sinds een paar dagen bijna echt de hele dag door. Soms schrik ik zelfs omdat het zo hard schopt *hihi*

Maar wel leuk :D

Nog 2 keer slapen voor de 20 weken echo...Ik ben zo zenuweachtig. Kan echt niet meer wachten...Wil het eindelijk weer zien

Helaas is het weer weer niet zo mooi vandaag. Dus weet ik nog helemaal niet wat we gaan doen dit weekend...

Jullie al plannen? Mijn man gaat boven in de Kamers verder met verfen enzo...

Liefs

Sylvia

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ik heb vandaag een mindere dag!!

VAnnacht maar 4 uurtjes geslapen, waardoor ik nu zo brak als n eendje ben!!

Moest er alweer op tijd uit, om in den Haag een box te halen. en vanmiddag ga ik

nog naar Middelharnis voor een wiegje, nou.... heb half NL. van de week weer gezien zeg maar.

Ik voel het ook heel veel bewegen, als ik zit (of lig) bijna ieder kwartie/half uur wel.

Wel erg leuk hoor!!

Als ik terug kom vanmiddag ga ik lekker n poosje plat... ben nu al versleten en heb verder

nog nix gedaan, als alleen de box gehaald.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

leuk om te lezen dat iedereen al zoveel beweging voelt! Ik ook wel, maar gister en vandaag wat minder. Ik denk dat dat komt doordat ik vrij veel vruchtwater heb, dat zei de dokter dinsdag. Niet absurd veel, maar wel een lekkere ruime plons. Ik merk ook wel dat mijn buik echt behoorlijk dikker is geworden.

Ook werd ik een beetje afgeleid: herinneren jullie nog dat ik vertelde dat mijn buurvrouw/vriendin 1 mei was bevallen? Haar jongen heeft vannacht bij ons geslapen: wat was ie liiieeeefff!!!! Hij heeft al in ons wiegje geslapen, want dat was het makkelijkste... Die is dus al ingewijd! Vannacht dus wakker geweest voor een fles en een schone broek... konden we gelijk ff oefenen.

Vanavond is er moonlight shoppen bij ons in t dorp en een vriendin van mij heeft een winkel met positiekleding en babydingen: http://www.iniziomoederenkind.nl echt een superleuke winkel. Ik ga vanavond een boxkleed vaan Koeka kopen en ik denk nog wat dingetjes. Gisteren bij prenatal latentjes en een dekentje voor de wieg gekocht. Ik moet wel een beetje wennen aan dingen voor een jongen, er is zoveel roze dat dat gewoon sneller je oog trekt! Maar het lukt aardig gelukkig...

Tweety: wat een coole kinderwagen heb je zeg! Wel af en toe ff lekker rustig aan doen he?

Sylvia: voel je je al beter? minder misselijk? Spannend hoor, nog ff wachten en dan zie je je beeb weer...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Zo, de eerste spuit zit erin. Auwauw deed (en doet nog steeds) wel zeer!

Een vriendin die verpleegkundige is heeft even geholpen want ik heb in het zh

helemaal geen uitleg gekregen.

Leuk dat het wiegje al is ingewijd Judith! Straks ligt jullie eigen kindje erin.. Kun je het je al voorstellen?

Rustig aan vandaag Tweety!

Ik kijk echt uit naar morgen, heerlijk zomerweer!

Geplaatst

Lijstje nog maar eens opgezocht en aangepast.

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel:bcbbboy2:

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz
:bcbbboy2:

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83
VERR
A
SSING

19 november - Nella

20 november - Jose
VERRA
SSING

21 november - Ilon@

24 november - lisa

26 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

27 Juni - Ang3l SEO Echo 20 + 3

29 Juni - Debbie 21 weken 2d (20wkn echo en naar de gyn) (5e)

1 juli - Jose 20-weken echo SEO

4 Juli - Tweety 20 weken echo (21/3wkn.)

5 Juli - Tweety Controle vlos (nog even voor de vak.) 20/4 wkn.

11 juli - Danaa 23w (8e)

12 juli - Mutske med. 20 wkn echo (20 wkn 2dgn)

14 juli - Ilon@ 21,5 weken - uitgebreide 20 weken echo

20 juli -Angel pretecho 25w (8e)

28 juli - Danaa 25w 3d (9e)

12 september - Zjoediezzz 32 weken groei echo ziekenhuis

Geplaatst

Oow leuk Juut, allemaal prut en prul kopen voor de beeb he?!! Het is idd. zo, dingen voor een meisje trekken eerder je oog,

maar als we eerlijk zijn is dat logisch, want kijk eens naar kleding....voor meisjes rekken vol, voor jongen veeeeeeel minder!!!

Leuk dat je al kon oefenen met je mini buurman!!en lekker kroelen natuurlijk ;-)

suc6 vanavond met het shoppen hoor, maar dat komt vast wel goed!!

Auwie Danaa, bah dat dát dan weer zeer moet doen he?!! moet je iedere dag zo'n injectie of is het eenmalig??

Sterkte ermee hor!!

k heb rustig aan gedaan verder.... vanmiddag ff uurtje op m'n moeders bed gelegen, en verder zometeen douchen,

pyama aan en lekker filmpje kijken vanavond!!heerlijk bankhangen!!

en vol verwachting naar wat zonneschijn natuurlijk morgen........

Geplaatst

Hee Tweety nee niet eenmalig helaas, de komende 5 weken 2 injecties per week.

Nou ja alles voor het goede doel !!

Ik ben dat trietse weer ook helemaal zat en hoop dat de zon zich morgen snel laat zien !

Geplaatst

Danaa, je spuit zit erin.... vervelende spuit dus, gelukkig krijg je hulp en is het voor het goede doel. Ben je er na 5 weken vanaf? Of moet je dit wel tot het eind blijven gebruiken?

Judith, ja klopt, veel meer meidendingen dan jongensdingen te vinden. Wat betreft kleding helemaal!!! Ik moet zeggen, ik zie echt wel hele leuke jongensdingen hoor. Gisteren in de liefwinkel geweest, wil daar zo graag een boxkleed van. Maar volgens mij is dit uit de collectie. Dus dat wordt dan alleen de luiertas.

Vind het zo leuk dat je een jongen krijgt, kunnen we de volgende keer als we weer afspreken lekker mutsen haha ;)

Tweety, dus je topografie heeft een boost gehad ;) Super en knap dat je het zo allemaal op de kop weet te tikken hoor. Klinkt erg leuk allemaal, qua uitgave is het wel een reisje waard. En wat super dat je toch je droomwagen hebt. Niet mijn smaak, klopt, maar ben heel blij voor je. Want je hebt hem nu mooi in de pocket meid!!!

Sylvia, hier alles goed, balen dat je je weer wat minder voelt en je been ookn og eens begint. Het zit je niet mee allemaal.

Ilona, wat leuk een meisje en wat fijn dat het beter gaat met je schoonmama...

HIer een lekker weekendje weg geweest met vriendin. Gisteren heerlijk geshopt en natuurlijk lekker naar de thermen geweest :) Voelde ukkie gisteren totaal niet, dus in de stress... Gelukkig vandaag wel op de terugweg in de auto. Denk dat hij/zij ook helemaal zen werd van al die lekkere baden :)

Ik ben weer even gerust gesteld.

Geplaatst

Meiden, hier maar weer eens een update, de laatste foto was alweer 4 weken geleden. Oeps, zou het iedere 2 weken bij gaan houden.

[ATTACH=CONFIG]1621[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1622[/ATTACH]

Vandaag precies 19 weken

Geplaatst

Lieve Noor,

Wat dapper van je dat je hier om het hoekje komt kijken, knap hoor!

Ik zie dat je donderdag intake hebt gehad in DD, ga je daar nu onder behandeling?

Ik wens je heel veel succes! Hopelijk brengt DD een wonder dat wel bij jullie mag blijven.

Liefs

Geplaatst

Tjee jose, wat een mooie buik!! Fijn he om je lichaam zo te zien veranderen? (vind ik wel iig!)Lief heeft idd ook erge leuke dingen, daar zal ik nog eens goed naar kijken. Ik ben ook erg gek op alles van Koeka. Gister een boxkleed en speelgoedzak gekocht en nog wat spuugdoekjes van koeka. Ook nog een leuke bloes gescoord en toch die bikini van noppies... Had voor de zekerheid maat xl/xxl (!) besteld... Broekje is een beetje ruim maar das wel lekker, maar de top had niet kleiner moeten zijn hoor!!! Het valt niet zo groot als het klinkt... Xl/xxl mijn hemel!!!! Hahahaha maar ik moet toch wat als het morgen zo warm wordt en op vakantie. Ik wil ook erg graag naar zwangerschapszwemmen...Volgens mij val ik trwns in herhaling .... Heb ik dit niet allemaal al eens verteld??! Hihihi....Verder alles goed met iedereen hier??Xx, juut

Geplaatst

Oh lekker Judith, je gaat op vakantie, een hele fijne vakantie :)

Ennuh...dat je in herhaling valt, geeft niet, het hoort erbij :P:P

Leuk hoor al die spullen, beetje bij beetje komen we er wel. Moet zeggen, zelf heb ik nog niets gekocht, behalve de grote aankopen.

Lief viel me wat tegen, was ook vooral zomerkleding.

En als iemand ergens een boxkleed van Lief ziet, tip me dan even!!!

Geplaatst

Misschien moet je ff google-en, dan vind je vast wel zo'n boxkleed van lief. Qua kleertjes moeten wij natuurlijk ook nog wel even wachten want de wintercollectie ligt pas vanaf juli in de winkels ongeveer... Nu heb je bijna alleen nog maar zomerspul. Daar hebben november baby's niets aan!!Ik kwam er vandaag wel achter dat hier een dorp verder op een winkel is voor 2e hands merkkleding voor kinderen... Ik ga toch es ff een kijkje nemen denk ik, ze zijn heel stellig in wat voor kleding ze inkopen... Geen rotzooi begreep ik.Wat is het warm ineens!!! Ga zomaar eens ffies eten maken.Xx

Geplaatst

Judith Koeka vind ik ook zo'n leuk merk! Maar zo duur.. Lekker aftellen voor de vakantie!

Mooie buik Jose! Tja als ik internet moet geloven (maar dat zou ik eigenlijk niet meer doen..)

moet ik nog heel lang doorgaan met die spuiten. ach ja we zien wel!

Vinden jullie t langzaam aan ook steeds zwaarder worden? Vooral snachts kan ik soms echt mn draai niet vinden

en is t lastig om te draaien. Zelfs als ik de trap oploop raken mn benen meteen verzuurd!

En gisteravond moest ik nog even de dekbedden verschonen, nou dat koste me toch een moeite !

Vandaag wordt t bloedheet dus veeeeel drinken !

Geplaatst

Hey danaa,Ik vind het ook wel ineens wat zwaarder worden hoor!

Ik slaap snachts met een voedingskussen... Daar vouw ik mezelf een beetje omheen zodat ik toch een beetje lekker kan liggen op mijn zij.Ik heb na een dag werken ook veel harde buiken, dus ik moet wel een beetje opletten!! Anders haal ik mijn verlof niet... Oei!

Buikie begint ook wel te wegen hoor, ik voel het gewicht goed als ik buk/loop/op mijn rug lig enzo... Eigenlijk wel de hele tijd! Hahaha

Gisteravond bezoek gehad van een vriendinnetje: ze is zwanger! Haar vriend wilde pertinent geen kinderen en nu ineens wel... Wat een gesprekken hebben we daar wel niet over gehad met hun zeg. Ik kon alleen maar denken: ik ben zoooooo blij dat ik zelf zwanger ben! 1 vriendin net bevallen en 3 anderen nu zwanger.... Dat had ik niet aangekund als ik zelf niet zwanger was geweest.... Ppffff..

.Nu de poging gelukt is is het verdriet wat er aan vooraf ging wel een beetje naar de achtergrond gezakt, maar op zulke momenten realiseer ik me heel erg wat we hebben moeten doorstaan!

Zij raakten met een orgasme zwanger en wij?? Wij met heel veel tijd, pijn, tranen, teleurstelling, wanhoop, hoop, onterende onderzoeken, klinisch gelul en 80.000 dokters die aan je hebben gezeten...

Het blijft oneerlijk en we zullen dit een plekje moeten geven... Maar gelukkig heb ik een klein wonder jongetje in mijn buik groeien!!!

Geplaatst

@dana balen dat die spuit zo zeer doet maar idd voor een goed doel. Maar zijn ze daar achter gekomen met bloedprikken ofzo?( Miss heb je het al verteld hoor)

@jose wowww wat een mooie buik zeg. En hij is al flink gegroeid hoor. Daar mag je zeker trots op zijn.

Hier gaat het nog steeds met ups en downs

Maar we moeten het er maar mee doen

Me bekken band heb ik nog niet. Krijg ik pas over 2 weken ongeveer zei de fysio ze wilde het nog ff aankijken.

We hadden paar weken terug een wipstoel gekocht

Ik gister hem in elkaar gezet ontbreekt er een speeltje van de speelboog.

En had nog een pyama gekocht ergens anders mis ik het broekje. Gaat goed zo.

Voortaan maar alles goed na kijken. Dat deed ik eigenlijk altijd al maar deze x dus niet.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Ja idd judith haha zullen we het daar maar ophouden hihi

maar snap wat je bedoelt hoor met je vrienden

Nu het verdriet op de achtergrond ligt.

Soms heb ik ook nog wel eens last van sommige uitspraken van andere. Pas ook nog iemand nog ff en dan nemen we een kind. En ik weer er gelijk bovenop je neemt ze niet je mag blij zijn dat je ze mag krijgen

Maar ja zo zal het altijd wel blijven denk ik.

Geplaatst

Jose; wat een mooie buikfoto's weer!!En wat een mooi buikie!! leuk hempie heb je aan, positie of gewoon??

Lief vind ik ook een leuk merk; dat wil zeggen de nieuwe baby lijn PUUR van lief vind ik erg leuk, voor int begin,

lekker wit...ik ben van de neutrale kleding, ook voor baby's.... de felle kleurtjes vind ik weer leuker als ze groter

zijn.

k zou ff googlen naar n boxkleed....

Leuk Judith dat je bikini binnen is.... vandaag bikini dag bij jouw???

wel te hopen dat t mooie weer lekker blijft aanhouden, als je op vakantie ga!! ga je naar n park of camping??

Danaa; ben blij dat je t ter sprake breng, over t zwaarder worden....... k dacht dat t aan mij lag ;-)

maar idd. in bed ligt t minder, krijg sneller last van m'n rug... en m'n werk word eerlijk gezegd ook wel n beetje

zwaar, maar dat durf ik nog niet helemaal toe te geven natuurlijk!! (werk in de huishouding bij ouwe mensjes)

vanmorgen tijdens het werken veel harde buiken, en nu ook nog, zodra ik me beweeg krijg ik het weer.... k voel

me er erg onzeker van, en ik kon wel janken vanmorgen omdat ik het gewoon n beetje eng vind.

t schijnt dat je harde buiken krijg als je té veel doet, tis ook weer in combinatie met banden, en die zijn sowieso

erg gevoelig bij mij.

Deze week nog werken en dan heeeeeeeeeeeeerlijk 3 weken vakantie.... maar net zoals Judith zei, ben wel benieuwd

of ik het tot m'n verlof ga halen dan..... eerst maar eens afwachten hoe het na de vakantie weer gaat!!

k ben ook écht een hijgend nijlpaard als ik de trap opgelopen ben...... waar is m'n conditie?? terwijl die altijd (ondanks dat ik rookte)

heel goed was....nu is er nix meer van over!!

Judith; dat heb ik soms ook nog ja, dat het me gewoon soms nog aan kan vliegen als mensen zo makkelijk zwanger worden, of als

ze er zo makkelijk over praten.... weet je, nu we zwanger zijn is ons 'probleem' wat naar de achtergrond geschoven, maar je zal het

verdriet erom nooit vergeten. Zo had ik ook altijd de meeste steun van mensen die het zelf ook hadden mee gemaakt.

In onze vriendengroep zit 1 stel, die (medisch bewezen) geen kinderen kunnen krijgen.... en als ik dan met d'r praat, zou ik zo

weer mee kennen janken, omdat ik zoooo goed weet hoe veel verdriet het doet!!

Nee, bij ons het het nix met orgasme te maken gehad..... maar aan de andere kant...... k denk dat wij toch wel nog veeeeeeel

meer beseffen hoe n groot bijzonder wonder het is om zwanger te zijn, veel meer als mensen die kinderen 'nemen'.

Angel; heftig hoor, met je bekken... kun je wel werken of doe je dat al die tijd al niet meer?? misschien heb ik dat al n x gevraagd..

k weet t niet meer ;-)

Voortaan sta jij in de winkel al alles uit te pakken en in elkaar te zetten om te controleren of er niks ontbreekt?!!haha... k geloof dat

we allemaal wat minder helder van geest zijn op t ogenblik....

en zeker vandaag met de warmte...... k zit heerlijk onder m'n solletje, met n tosti en de laptop op schoot...

NOu meisjes, Goed drinken vandaag!!

Geplaatst

Hallo meiden...

geen zo leuk daggie hier vandaag. vandaag de 20 weken echo gehad. het was ook eerst helemaal goed alles, hartje klopt zoals het moet, voeten en handen alles aan en ziet er goed uit, ook de hersen alles zoals het moet en we hebben ook (ik direkt) het geslacht gezien...maar ja dan de schok....

het baby is niet goed gegroeid...te klein te licht maar 250 gr. zwar....naardat ze dat vertelde was ik alleen maar ver weg van de behandelingskamer en brak ik in tranen uit ....ze wilde ons nog dit en dat uitleggen maar ik hoorde haar niet meer dus ik zei ik wil naar huis en zij zei dan ook, ja snap ik maar komen jullie vanmiddag ff terug om over alles te praten .....

thuis heb ik direkt mijn moeder gebelt en haar alles vertelt en zij zei maak je niet druk , als het kind een beetje kleiner en lichter is heet het niet gelijk dat je het niet kan houden enzo...ze was heel ardig ...mijn man en ik hebben darnaa besloten direkt bij de prenatal diagnostik te bellen om een afsprak voor een 4D echo te laten maken. dus de afsprak staat vast op woensdag om 20.30 uur.

vanmiddag dus terug naar het ziekenhuis waar ik bloed moest laten prikken om een infectie uit te sluiten.

dan het laaaaaaange gesprek. en dan in eens bleek het dat het geboorte datum niet goed was berekend...en ik eigenlijk op 14. 11. bevalldatum heb dan klopt het ook met de meting en het baby van de lengte en het gewicht...ze heeft nog eens met de IVF assistente gesproken en idd zei ook zij dat het idd de 14.11. moest zijn....

maar ik wordt nu in de gaten gehouden of het echt zo is en moet over 10 dagen terug voor een 2de seo echo om te kijken of het wel mee grooeit. als het niet erg goed mee zit dan moeten we een vruchtwaterpunktie laten doen om te zien of er misschien chromosomen gebreken zijn....maar voor nu wil ze het zo houden en in de gaten houden voor al.

nouja dat was mijn dag vandaag....maar het wordt een jongen waar we echt trots op zijn.....

liefs en fijne dag allemaal

sylvia

Geplaatst

Jose, mooie foto's!! je hebt al een mooi buikje hoor!

En wat lekker dat je even bent weggeweest met een vriendin, heerlijk relaxen!!

Hoe gaat het verder?

Liefs

Geplaatst

Hey Lianne, ja hier alles goed!!! En met jou? Heb je de eerste echo al gehad?

Meiden, pfff...lees dan op het werk wel eens ff snel wat berichtjes, maar als ik dan 's avonds thuis kom, ben ik alles kwijt. Hoezo mijn hoofd is net een vergiet ;)

Sylvia, tjee, wat een bericht... maar vind het ook gek eerlijk gezegd. Ik bedoel, het is toch heel normaal dat een kindje iets achter kan lopen. Over het algemeen hoor je dat wel vaker, zeker bij een jongen. Of was er nog een reden? Want het gewicht is toch ook normaal?

Nou hopen dat het over 10 dagen meer duidelijkheid schept in positieve zin. Zullen 10 lange dagen worden voor jullie, sterkte!

Oh en dat gevoel herken ik ook hoor, zelfs nu nog als.... iemand in 1 wip zwanger raakt. Of mensen voor wie zwanger zijn een obsessie is, bah.... kan ik ook niet tegen. Alsof er niets anders meer bestaat.

Meiden, wanneer showen jullie je buikje weer? Ben wel errug nieuwsgierig ennuh Sylvia... ik zei toch... dat het een jongen wordt haha.....

Voor de rest ben ik het even kwijt. Wat een warme dag vandaag, pfffff en we hadden ook nog eens hoog bezoek op het werk. Dus we moesten knallen met z;n allen, erg vermoeiend dus. Nu kan ik me storten op vrijdag. Spannend, maar zin in tegelijk :)

Tweety, voor jou schiet het ook alweer op ;)

En die verwennerij hè, je wordt er mee dood gegooid. Heb zelf nog niets gekocht, op de grote dingen na. Vandaag weer 2 paar schoentjes gehad, echt té leuk gewoon :)

En meiden bedankt voor de tip, maar ik had heel google al afgezocht. Ben bang, dat ik toch iets anders moet gaan verzinnen. Want zo'n kleed wil ik niet 2e hands, ik zie ze nl. wel op MP.

Oh ja, wanneer begin je eigenlijk met geboortekaartjes uitzoeken? Iemand een idee? Wij willen iets ( hebben een idee in het hoofd) wat slaat op de betekenis van dit kindje voor ons. Heel speciaal dus ;) Het gedichtje hebben we ook al jaren klaar, maar nu het geheel nog haha....

Fijne avond :)

Geplaatst

Jeetje Sylvia, wat schrikken.. Veel sterkte met de komende 10 lange dagen. Het is maar te hopen dat ze

zelf een berekeningsfout hebben gemaakt en dat het kleintje weer gegroeid is! Wat leuk een jongetje !!!

Oja het geboortekaartje, daar ben ik nog niet zo mee bezig. Vond het bij Daan ook heel erg moeilijk om een

leuk kaartje te vinden. Ik zou eigenlijk wel iets origineels willen maar heb nog geen idee wat dan..

Het blijft idd oneerlijk Judith. Maar wij hebben de eerste weken van de zwangerschap wel héél bewust meegemaakt,

van de groei van de eicellen, tot de dag van de bevruchting, tot de terugplaatsing etc. En dat is toch

ook wel heel bijzonder!

Angel wat vervelend van je bekken. Hopelijk gaat die bekkenband helpen!

Oja die vit. B12 te kort zag de gyn bij de uitslag van t bloedonderzoek bij 12 weken. Die krijgt toch iedere zwangere met 12 weken?

En bij de volgende test bleek t dus nog meer gezakt te zijn.

Wat een warmte pffff... Vandaag een electrische lattenbodem binnengekregen en dat ligt zaaaalig !! Merk echt dat t veel fijner is

voor mn buik.Wat zal ik lekker slapen vannacht..

Duik zo mn bedje in, truste meisjes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden