Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteravond is mn lieve oma (eindelijk) overleden. Ze was al jaren achteruit aan t gaan

en we hebben al zo vaak afscheid van haar genomen maar steeds krabbelde ze er weer

bovenop. Ze was echt niet meer dan een klein hoopje mens, kon niet meer slikken of praten echt zo

zielig! We zijn blij dat ze eindelijk haar rust heeft gevonden en bij opa is!!

Wat wel heel raar was, ongeveer 5 min. voor mn moeder belde om het te vertellen zag ik

mn opa en oma in een flits samen voor me staan. Ik dacht nog ´dat kan niet want oma

leeft nog´. Was ze dus net overleden...

Heel apart!

Heb ik verder nog wat te klagen? smiley_knipoog.gif Ja hoor!

Weer paar uur wakker gelegen van dat achterlijke gevoel in mn benen!

_&"#%&_I" GEK wordt ik er van!

Jose dat gevoel van dat je buik heel hard wordt maar dat je er zelf niet veel van merkt

herken ik ook. Volgens mij is dat wel gewoon een harde buik.

Enneh ik werd gister nog vergeleken met een waggelende eend. En bedankt !

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Danaa: jij zal het wel zwaar hebben zeg!

sowieso al een kindje rondlopenden dan ook nog een tweeling die flink groeien... Pijn in mijn ribben heb ik wel even gehad, maar dat is bij mij wel weg nu als ik maar zo veel mogelijk ga liggen.

Ik waggel trouwens ook sinds twee dagen, erg charmant!

Ben heel benieuwd naar dat gewaggel hoor! hahah

En antwoord op je vraag...ja ik wilde gister met die hitte wel bevallen hoor. Krijg je het tenminste niet zo koud...haha lekkerrrr

Anyway, nog steeds zwanger en opgezwollen.. ;-)

Geplaatst

Danaa, gecondoleerd met je oma.... nu ze haar rust heeft gevonden. Dat maakt het gemis er niet minder om, sterkte!

Een harde buik? Zou kunnen hoor, maar ik merk het dus wel... mijn hele buik trekt dan.

De kleine is deze ochtend errrrrrg rustig, bah.... voel het echt niet...

En wat een rotnacht, bah... alleen maar benauwd en daardoor niet kunnen slapen!

Mijn vriendin zegt dat het maagzuur is, want daar zijn honderden varianten van. Had de vk ooit tegen haar gezegd. IIk heb het zeg maar benauwd en een lading slijmspeeksel in mijn mond, heel irri....

Nou genoeg geklaagd voor deze dag, maar moest het even kwijt.

Judith, ga je je verhaal nog eens proberen? Frustie is dat hè? Bij mij valt de laptop om de haverklap uit, ook zo leuk...NOT!

Geplaatst

Nou, nog maar een poging wagen dan! En dan voor de zekerheid ff copy/paste-en. Ik was er vanmorgen behoorlijk chago van en had ECHT geen zin om het nog eens te gaan zitten typen! Ik had ook een minder goede nacht gemaakt zoals meerderen hier vermoed ik door de warmte.

Danaa: Gecondoleerd met het overlijden van je oma. We zijn hier heel erg bezig met het begin van nieuw leven, maar dit is het einde van een mensenleven en zij heeft toch voor 1/16e van het DNA van jouw kindjes gezorgd.... Daar mag je best even bij stilstaan. Dat je haar samen met je opa hebt gezien vind ik heel erg mooi: ze kwam vast afscheid van je nemen en zal tevreden zijn dat ze samen met je opa is. Ik heb mijn eigen opa gezien in 1989 nadat hij was overleden, dus ik weet wat je bedoelt!

@ Jose:Heb je al wat meer schoppen gehad inmiddels?? (hihi... klinkt leuk om zo te zeggen) Maar t is niet grappig, ik begrijp dat je gelijk ongerust bent, hou het maar goed in de gaten hoor!

Mijn suikerwaardes waren trwns niet nuchter, geen idee wat die nuchter zouden zijn maar das vast hartstikke laag! Ik word wel vaak wakker met honger...

@ Mik: Ik kom snel weer jouw kant op gewaggeld hoor! hihihi... strakkies ben jij weer op de been en loop ik er bij zoals jij nu! Nog ffies volhouden.

Ik heb sinds vrijdag een soort electrische stroom steken in mijn rechterlies (ik begin ineens te twijfelen of ik dit niet al had geschreven en wederom in herhaling val... dusssssssss....)

12 sept is het volle maan, dat heb ik even opgezocht, dus misschien moet je nog tot dan wachten?? Dan worden er toch meer baby's geboren? of is dat ook weer een bakerpraatje?

Ik hoop voor jou dat ze lekker de 7e komt... is J. ook blij!

Ik denk trouwens niet dat mijn baby al aan het indalen is want toen ik vanmorgen in de spiegel keek zat mijn buik nog mooi hoog.

Ik ben ook benieuwd hoe hij nu ligt... volgende week maandag groeiecho in het ziekenhuis. Kunnen ze me vast vertellen.

Met die 3d echo bleef dat mens een beetje vaag nadat ik haar had gevraagd hoe hij toen lag...

Wie ging er nu ook al weer voor een 3d echo? Is het met 32/34 weken niet wat aan de late kant ivm ruimtetekort?

Ik was even een lijstje aan het maken met dingen die ik nog geregeld wil hebben en had niet verwacht wat ik allemaal nog wil doen! pppfff... valt toch even tegen!

Vandaag trouwens ook weer een heleboel vieze dikke spinnen te lijf gegaan... wat een asociale beesten zeg: Ik had ze pas allemaal weggehaald en nu zaten ze er gewoon weer.... IIEEEKKK!!!!

Nou, weet verder niet meer wat ik had geschreven... Ik weet wel dat ik me vanmiddag na een complete zak chipito's ineens beter voelde en dat terwijl ik helemaal niet van chips hou! hahahahahaha

Bye ladies.... Fijne zondagavond!

Geplaatst

hihi Judith, eindelijk gelukt !

mmmm wat klinkt dat lekker een hele zak chipito´s in je eentje naar binnen gewerkt!

Dat wil ik ook!

En die spinnen... ja daar wordt je ook gek van dat ze blijven terug komen! Bah.

fijne avond! Oja morgen eindelijk het intake gesprek met iemand van de kraamzorg.

Geplaatst

Ja, kraamzorg... Die zouden eerdaags toch eens contact op moeten nemen denk ik zo... Ben benieuwd. Pretpakket ook een week geleden binnen gekregen, was verkeerd bezorgd door ptt... Lekker handig!

Geplaatst

Judith, heeeerlijk... en zo'n zak weegt ook nog eens niks haha!!!

Oh ja, de kraamzorg, anders even bellen? Weet je het zeker, sommige nemen pas rond de 36e week contact met je op.

De kleine wel weer gevoeld vandaag, meer gedraai, geen schopjes... krijgt steeds minder ruimte ;)

Dus wel weer even gerust gesteld, gelukkig mogen we woensdag alweer kijken!

Geplaatst

Lieve Danaa, van harte gecondoleerd meid, met het verlies van je oma!!

Ook al ' verwacht' je dat opa's en oma's n keer sterven, dan nog is het wel

moeilijk!!!

Gelukkig!!jullie hebben allemaal n rot nacht gehad!!

Nou, ik dus ook!!

k ging naar bed, en het begon weer; plassen,plassen,plassen en weer plassen....

k zeg nog tegen Jaco 'lijkt wel of m'n blaasontsteking weer terug komt' k had het nog niet gezegd

of het begon dus ook weer vreselijk pijn te doen....... en dan moet je de hele nacht nog!!

k heb écht zitten huilen op de wc vannacht!! k voelde me zoooo ontzettend ellendig, heb amper

geslapen, ieder half uur werd ik wakker, omdat ik dan wéér moest plassen!! En doordat het dan zo zeer

doet ben je ook gelijk weer klaar wakker.....

Als ik pijn heb word ik dus misselijk; ik overgeven (en in m'n broek zeiken uit-er-aard) zooooo smerig!! haha...

en Jaco maar slapen.... grrrrrrrrrrrrrrr

Afain, ik vanmorgen de huisarts gebeld (van t andere dorp, die van ons had geen dienst) en kon rond 12en langs

komen, kreeg nu gelijk n kuurtje voor 10 dagen mee (i.p.v.7)

Heb nog gevraagd of t geen kwaad kon, dat ik nu al de derde kuur heb, binnen 4 weken..... maar de dok zei dat

de antibiotica geen kwaad kon, de infectie is veel gevaarlijker!!

sow, dat was mijn nachtelijk ongemak!!

Maar zo te lezen was ik dus niet de enige!!

Jose; helpt het om je hoofdeind van je bed ietsje omhoog te zetten?? voor de benauwdheid??

Hoe ist met je beebje?al weer gevoetbald?

wat mij opvalt is; als ik zelf heel moe ben, of niet lekker in m'n vel zit (zoals nu) dat mijn beebje

ook veel rustiger is!! Net of ze t aanvoelen ofzo.......

Danaa; wanneer moet je weer op controle? dan zou k het eens vragen wat dat is met die benen?

misschien knelt de boel wel af in je bekken/heupen, dat je daarom van die rare benen hebt?

Judith; ooo hou op over die rotte klote spinnen..... wij hebben dus n koniferen heg; vr-e-se-lijk!!!!

1 en al spin!! Tegenwoordig doe ik eerst de achterdeur open..... zo van 'zwiep' en blijf ik nog n poosje staan,

want gerust dat er dus weer 1 vanaf de dakgoot van de schuur ofzo naar beneden valt.........griezels....

oow en dat waggelen, ik doe ook mee met jullie!!!

haha..... k heb het ook vooral erg doordat ik dan ga lopen, en gelijk harde buiken krijg van lopen,

ik word ook al eendje of katrien duck genoemd!!

De beeb mag trouwens nog n week of 2/3 draaien geloof ik hoor!! dus hij hoeft nu nog niet 'goed' te liggen.

Geplaatst

Oh ja, de spinnenhype....walgelijk.

Gisteravond kwamen we thuis ( alles donker in de woonkamer), ik loop tralala naar de achterdeur om nog even lekker open te zetten. Ron doet het licht aan en zegt: zo, dat jij hier langs gelopen bent... Liep me er toch een dikke spin over de vloer aaaaaaaaaaaaaaah!!!!

Vanmiddag hing z'n broer aan de binnenkant van de deur, brrrrrr krengen....blijf uit mijn buurt... anders zet ik mijn tentakels uit ( zegt de held).

Dat slechte slapen... vreselijk, vannacht ook erg veel last gehad van (rug)krampen... zal er wel bij horen.

Maar Tweety, jemig alweer? Daar word je toch moedeloos van meid, het is zoooo pijnlijk.... een drupje en je gaat door de grond auuuuuu!

Een lekker potje janken kan soms even goed opluchten, maar het gevoel dat je het op zo'n moment even helemaal alleen moet doen hè? En er alleen voor staat.....sterkte.

Hopelijk is 3-maal scheepsrecht en slaat dit kuurtje wel aan.

Hopelijk vannacht een betere nacht, hier altijd drama van zondag op maandag..... maar liggen draaien, ieder uur de wekker zien, niet slapen, maar wel een f*cking dag aan het werk.

Nou ja, het zal wel weer loslopen.

Oh en dat hoofdeind, voor mijn gevoel lig ik al aardig hoog.... lig op 2 kussens. Heb niet de luxe om met een afstandsbediening mijn bed te regelen helaas, lijkt me wel wat. Volgens mij lig ik dan de hele nacht op bed..... knopjes indrukken :)

Geplaatst

Oh arme Tweety... wat een ellendige nacht heb je achter de rug!

Hopelijk slaat het meteen aan en kun je de komende nacht wel goed slapen!

Ik zou me ook afvragen of het geen kwaad kan, de zoveelste kuur.

Maar ja als de huisarts zegt dat t geen kwaad kan, daar maar op vertrouwen!

Gelukkig heb je je kleintje weer gevoeld Jose en ben je weer gerustgesteld!

Geplaatst

Danaa, ik zou het ook zeker eens aankaarten als je weer bij de vk bent.... misschien kan zij je vertellen wat het is?

Ja, gelukkig wel! Gek hè... iedere ochtend een stuiterbal, niet normaal. Maar vanmorgen dus met geen mogelijkheid in beweging te krijgen, niets hielp! Pfff, onzeker word je ervan.

Geplaatst

hihi Jose nou ik lig dus idd de hele nacht knopjes in te drukken!

Heb aan het begin van de zwangerschap meteen zo´n electrischverstelbare lattenbodem aangeschaft

en ik heb er geen moment spijt van gehad! Nu gaat het dus de hele nacht van:

rugleuning omhoog, half uur later weer ietsje omlaag. Na een uur benen omhoog, even later weer ietsje omlaag etc etc.

Ook fijn straks na de bevalling met borstvoeding.

En oh meiden wat een spinnen gedoe!

Nou ik ben ook echt geen held met spinnen maar gisteravond zat er een hele grote met super lange enge poten

boven mn bed, en Tim was werken. FIJN!

Ik dacht ik ga zo écht niet slapen! Al mn moed bij elkaar verzameld, een doosje van Lief gepakt en daar de spin in laten lopen

maar hij was zo snel en ik schrok zo dat ik t doosje al gillend liet vallen. Hij zat er nog in dus gauw de deksel erop

en al gillend met doosje en al het raam uit gekieperd!

Oeps, bedenk me nu dat t doosje nog steeds in de voortuin ligt haha.

Geplaatst

haha....die enge spinverhalen!!

Vooral in deze periode, Sept/Okt. dan heb je van die vieze dikke dingen.....brr...

K hoop idd. dat dit kuurtje weer snel aanslaat, zal wel, meestal binnen 24 uur merk

ik verbetering, en dan vind ik het niet zo erg meer!!

Maar oo, die pijn en dat gepies..... bah!!En idd. Jose, k voelde me eigen zoo alleen vannacht!!

Maar goed....... k hoop dat het vanavond al meer afzakt, dan mag ik de 2de tablet!!

Ideaal zo'n bed Danaa!! k heb er 1 die je met de hand moet doen, nou, dat werkt dus niet, k

gebruik het dus nooit!! In de kraamtijd ga ik het ook niet gebruiken, want ik heb 2 persoonshoezen

om m'n matrassen, dus dat werkt niet, ik ga wel zo'n ruggesteun lenen bij de Rivas.

Jose; De beeb wilde vanmorgen gewoon uitslapen hoor!! T is toch zondag?!!haha....

maar k snap het hoor, t is gewoon onzeker!!

k slaap zondags op maandagsnacht ook altijd zoooo slecht!! k heb vanmiddag nog geslapen,

geprobeerd tenminste, want ik was weer ieder half uur wakker om te plassen! maar k moest ff n beetje

bijtanken na vannacht..... nadeel is dan wel dat ik 's nachts zo onrustig ben!!

Geplaatst

Danaa, bij deze benoem ik je tot ridder in de orde van Oranje-Nassau... wat een heldendaad :)

Haha, zou het Tweety? Wie weet....dan zit er wel een heeeeeel slim kleintje in mijn buik, die al voor de geboorte weet welke dag van de week het is haha *lol*

Geplaatst

He getver tweety... wat een ellende met die blaasonstekingen! Heel veel drinken helpt zeker niet? (ik heb pas 2x in mijn leven een blaasontsteking gehad waarvan 1x een zware nierbekkeninfectie, dus weet niet heel goed hoe het voelt)

Jose: dat zal zo'n smerige huisspin geweest zijn... dat zijn echt horror beesten! Ik heb vandaag een paar flinke kruisspinnen weggehaald, maar die komen meestal niet naar binnen, die gaan alleen voor je deuren hangen enzo. Maar die grote zwarte gedrochten: wat zijn DIE eng zeg!!! (en altijd met zijn 2-en)

Danaa: Ik hoop dat je een geluidloze lattenbodem hebt voor je man dan als jij de hele nacht er mee aan het spelen bent?? hihihi

En wat een heldendaad ook zeg van jou! stoer!

xx

Geplaatst

Held van de dag; DANAA!!

Judith; Ik drink al heel veel (voor mijn doen dan) omdat ik water écht smerig vind maak ik het aan met limanadesiroop,

drink het dan wel heel waterig, maar daarvan zit ik zéker wel op de 1,5 á 2 Liter per dag daarnaast nog m'n koffie, en

andere drankjes....drink ook al cranberry sap en neem de cranberry capsules in combi met heel veel vitamine C maar

helaas helaas!!

Waarschijnlijk toch steeds nog dezelfde bacterie die toch niet helemaal dood is na de kuur, waardoor die na n aantal

dagen weer terug komt!!

Sinds vannacht sloeg de kuur aan, GELUKKIG!!Heb daardoor weer 'normaal' geslapen, ben alleen op de 'normale-ik-ben-zwanger-tijden-'

wakker geweest (meestal rond half 2, rond 4 uur, rond 6 uur/half 7) om te plassen, wat toen al niet zo zeer meer deed!!

dus ik ben weer happy!!

Vandaag komt m'n vriendin weer helpen met m'n nesteldrang; we gaan de bijkeuken schoonmaken....zo'n rot werk....

m'n wasmachien/droger en frietpan staan daar, dus lekker zo'n hok waar het zo vettig/stoffig is zeg maar :-p

Fijne dag vandaag....werxe allemaal!!

Geplaatst

Ik voel me vereerd hihi..

Maar doe het niet gauw over hoor!

Wat heerlijk dat je normaal hebt geslapen Tweety!

Wat zal je straks blij zijn met een schone bijkeuken!

En zo komt langzaam aan het hele huis schoon (mits die griezels buiten blijven dan)

Geplaatst
Ja, kraamzorg... Die zouden eerdaags toch eens contact op moeten nemen denk ik zo... Ben benieuwd. Pretpakket ook een week geleden binnen gekregen, was verkeerd bezorgd door ptt... Lekker handig!

Kraamzorg kwam hier 6 weken voor uitgerekende datum, bij welke zit je?

Steken in je lies, heb ik ook gehad, echt pijnlijk, groeien en trekken van de banden. De fysio heeft mij toen gemasseerd (erg pijnlijk) maar heeft wel geholpen.

Volle maan, het schijnt dat er in aanloop naar volle maan meer kindjes geboren worden..tenminste dat heb ik weleens ergens gelezen.

Ach doe mij maar 7e of 9e. haha

Dan zie ik je wel aan komen waggelen.

Deze week ook erg druk?

3d echo, ligt eraan wat je wilt zien. Persoonlijk vind ik 32-34 weken te laat dan is het te groot. Maar als je echt alleen het koppie goed wil zien dan kan dat wel weer.

:-p

Geplaatst

Hey Mik!

Gezellig dat je ff komt buurten!!! Ik heb net ook ff bij september gekeken natuurlijk....

Wat schrikken zeg en wat kan je je naar gaan voelen he, als je ineens minder voelt! Goed naar je dokter luisteren...

Misschien komt ze snel, het is tenslotte toch al de 5e... dus woensdag moet te doen zijn toch? hihihi.... Ik duim voor je!

Vandaag weer een lange dag gehad, maar morgen en donderdag vrij. Na vorige week was ik zaterdag helemaal beroerd en heb alleen maar op de bank gelegen. Uiteindelijk mezelf nog wel naar de albert heyn gesleept maar dat was het dan ook wel! Zelfs de verjaardag van mijn broertje afgezegd...

Gisteravond Pat aan het werk gezet: Ik wilde de huiskamer veranderd hebben en zo'n goeie vent als hij is, doet dat dan ook gewoon hihihihi!!! Hij in zijn 1tje met de meubels aan het schuiven! (doekjes onder de poten en hupsakee... hoebedoelie nesteldrang???)

Zou het idd bandenpijn zijn? Het voelt een soort van alsof er een zenuw in de knel komt (of uitgerekt wordt ofzo) Naja... maandag weer naar de vlos en het zh.

Kraamzorg heb ik bij Take Good Care... ken ik niet, maar dat was 1 van de 4 die vergoeding hadden van mijn verz. anders moest ik meer bijbetalen. Deze organisatie had de mooiste website, dus die heb ik maar gekozen. En pardoes een week later zag ik verderop in de straat een auto'tje staan van Take Good Care.

@ Tweety: Tja, dan doe je er alles aan wat je zelf kunt.... ellendig hoor! Maar fijn dat het al aanslaat gelijk. (ik hoopte al met een briljante tip te komen, maar was oud nieuws dus... hihi)

Zometeen weer naar Yoga... ben hartstikke moe, maar ik ga toch. ik zit de hele tijd te zuchten en naar adem te happen... Ik merk echt dat mijn werk te intensief aan het worden is met de hele dag een actieve zit. Mijn buik zit knel en mijn longen hebben gewoon geen ruimte... Nog 8 dagen in 3 weken werken en dan VERLOFFFFFFF....... YESSS!!!! Blij dat ik 6 weken van tevoren heb gedaan!

Nu ff eten maken.. Jullie ook eetsmakelijk!

xx (Mik: ik hou je in de gaten hoor!!)

Geplaatst

Sodejuu, eerst maar weer alles bijlezen nu ik thuis ben!

Tweety, gelukkig is het weer naar de betere hand, maar voor hoelang? Ik hoop van harte dat het nu over is met dit gedoe en anders jij wel ;)

Oh en Tweety, nu je toch zo bezig bent, zou ik ook nog je dakpannen gaan poetsen met een tandenborstel haha... Nee, grapje hoor, je bent goed bezig!

Kun je je tijd een beetje invullen nu je al even thuis zit?

Judith, goede zet geweest om er met 34 weken uit te gaan zeg. Zeker nu je buik zo in de weg zit en je de hele dag moet zitten om in andermans mond te porren.

En die arme Pat... haha... heb je ook weer goed geregeld hoor!

En het zou heel goed bandenpijn kunnen zijn, schijnt dat dat nu weer de kop komt opsteken, dus het zou heeeeel goed kunnen. Geniet van je vrije daagjes en van je yoga zometeen, kun je helemaal zen worden. En ga je heel relaxed van je dagen genieten :)

Mik, jeej, ik had het net ook ff gelezen in jouw topic, schrikken hoor! Gelukkig was alles goed en zo te lezen is er wel iets aan de gang, dus wie weet ga je woensdag gewoon halen meid! Spannend, zet 'm op!

Geplaatst

Het is hier donkerrrrrrrr, onweer! Gezellig :)

Vanavond begint gt'st ook weer, dus dat wordt weer plakken voor de buis. Voetjes omhoog, glaasje water, heerlijk!

Zo non-actief de kleine gisteren was, zo actief is het nu. Vind het trouwens een vreselijk woord 'het', maar goed... het is niet anders. Jullie begrijpen me wel ;)

Vanmiddag ineens zo'n zere muts....haha, moest er ook wel even om lachen in mezelf, maar het voelde wel vervelend. Alsof er iemand met een naald in om liep te prikken zeg maar!

Nou ik ga maar wat doen ;)

De poes binnenlaten, die komt eraan... die zal ook wel denken, wat een (*#(#@weer!

Geplaatst

hahaha... Ja!! GT/ST..... Ik neem het op )lang leve interactieve tv!!! Yoga begint 20.15, zo maar ff wat doen (omkleden enzo)

Ja, ik dacht met 34 weken, dat moet kunnen... ik ga daarna toch maar 2 dagen werken. dus die twee weken kan ik wel bolwerken dan. En ik hoor vaan van vrouwen om me heen dat ze tegen het einde van het verlof toch wel weer graag aan de slag zouden gaan! (geen idee hoe ik dat zal vinden)

Nog een beetje gered vandaag Jose? Lekker even uitpuffen vanavond...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden