Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wij zitten alweer tegelijk te typen Jose, vanmiddag ook al :laugh:

Ben ook heel benieuwd hoe het straks zal gaan, wie er eerst bevalt,

en dan idd. de verhalen, omdat iedereen het weer zoo anders beleeft!!

Ehm...jou hoofd is niet als enige vergiet-achtig hoor:laugh:

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach, hebben we iets te babbelen op de borrel ;) Lekker mysterieus....

Ik gooi ff balletje op van wat ik denk.

Judith, een stoere jongensnaam, niet te populair, wel modern!

Tweety, Hollandse naam, vraag me niet waarom....

Danaa, een kort en bondige naam, voor zowel jongen als meisje....

Maar nu moet ik nog letters op de puntjes verzinnen, maar daar heb ik dus TOTAAL geen idee van!

Ben ook heel benieuwd of er iemand dezelfde naam heeft als wij hihi.....

Geplaatst

Haha dat ging niet helemaal goed geloof ik.....

Hoe doen jullie het eigenlijk met een dekentje in de kinderwagen? Er zit wel een dekentje bij, maar dat is een fleecedekentje ( polyester) en de kraamzorg had gezegd dat dat niet mocht, alleen katoen!

Is het dan een optie om een wiegdeken te kopen? Of zijn die weer te groot, hoe gaan jullie dat eigenlijk doen?

Geplaatst

Tnx Tweety, zal ik dat ook gaan doen....hoeslakentjes had ik al gekocht voor in de wagen, ook wiegformaat!

Geplaatst

Sylvia, wat balen zeg, dat je weer in het zh moest blijven. Maar wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! Dat geeft een beetje rust.

En dat je niets meer mag doen. Fijn dat jullie al het meeste klaar hebben voor je beebje. Dus lekker de beentjes omhoog en hopelijk blijft het allemaal goed gaan en jullie beeb nog lekker een tijdje in je buik.

Tweety, wat leuk dat je een eigen babylijn hebt! Klinkt mooi hoor.

Judith, fijn dat de zw yoga leuk was. Ik ben naar zw mensendieck geweest vorige week, maar dat stelde weinig voor. Veel praten (van 'haar') en verder beetje bewegen. Vanavond weer. Hoop wel op wat meer actie. Ik ben trouwens ook dol op sushi, maar durf het nu niet te eten. In het begin vond ik het trouwens vies, maar nu dus heerlijk. Het is wel heel anders dan lekkerbekjes, kibbeling ed. Veel zijn daar dol op maar lusten geen sushi.

Jose, hoop dat je weer lekker in je spa kunt. Lijkt me heerlijk. (Ook wel om in te bevallen ;-)

Danaa, met 2 is het toch wel een heel stuk zwaarder. Hoop dat je weer lekker kunt slapen. Echt apart hoor, 2. Zo bijzonder :-)

Wel balen dat sommigen zo'n vieze 'suiker'? test moeten doen. Is dat omdat er risico is op zwangerschapsvergiftiging of diabetes? En zo suf dat ze dan vergeten te prikken. En 2 uur wachten; echt slecht geregeld hoor. Hoop dat het allemaal goed komt en de uitslagen beter worden.

Hier gaat alles prima. Ik heb echt nergens last van. De 1e 4 maanden waren zwaar ivm de misselijkheid. Toen dacht ik: Hoe krijgen mensen ooit meer dan 1 kind. Altijd misselijk en beroerd en amper eten en drinken. Maar nu? Helemaal top! Voel me bijna schuldig dat alles zo lekker gaat. Slaap super, nergens pijn, amper buik (dus ook geen last van banden ed.), bloeddruk goed en gewicht nog ruim 4 kg onder begin gewicht. (Niet dat ik dat wil, maar dat komt gewoon door de 1e 4 maanden en nog steeds weinig trek in zoet.) Voor het eerst ben ik gisteren gewogen, vandaar dat ik het weet. Was nog niet eerder gebeurd. Gisteren dus bij de vlos in het zh geweest en heel leuk, ook een echo gehad, dus we konden ukkie weer bekijken. Hoofdje lag beneden en lag op haar/zijn zij met de handjes en voetjes naar rechts. Lekker te wapperen en te trappelen. Ze zeiden ook dat, stel dat ons kindje geboren zou worden, het een goede kans maakt om te overleven. Gek idee hoor; je ziet amper wat en dan al een kindje wat al zo 'groot' is. Ben helemaal happy.

Groetjes, mees

Geplaatst

Mees, voel je zeker niet schuldig... heerlijk juist nergens last van :) Geniet ervan!

Je bent de eerste 4 maanden misselijk geweest, nou dat is ook niet niks hoor...pffff.

Fijn dat alles goed is met jullie kleine uk, het blijft bijzonder om naar te kijken hè?

Geplaatst

ff snel want eigenlijk te druk op werk om te reageren... ben zo blij dat we van je gehoord hebben Sylvia, houd vol he! Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap in t ziekenhuis gelegen tussen vrouwen die in jouw situatie zaten, en die hebben allemaal een mooi en gezond kindje gehad! Het is zwaar voor je, en je zult je heel erg zorgen maken (je heb t ook al genoeg meegemaakt ...) maar blijf de moed er in houden meid!

rest later als ik f tijd heb!

Geplaatst

Heerlijk hoor Mees, je mag er gewoon lekker van genieten, de eerste maanden waren al helemaal niet leuk

voor je, dus dan is het nu extra genieten!!

Fijn dat de echo weer okay was!!

Ik heb ook zo'n glucose test gehad, maar bij mij was het 'gewoon' zonder dat vieze drankje gelukkig!! ze deden het

voor de zekerheid, als je kindje op dat moment aan de 'grote' kant is (en wat is groot? nu ist weer normaal bij mij!!)

dan kijken ze of je zelf diabetes hebt, waardoor je je kind ook té veel suiker zou geven!!

Jose; haha....nog ff over die namen!! mmmm je hebt wel n beetje gelijk, maar t zijn ook wel veelvoorkomende namen,

dus we zijn niet heel origineel ofzo... ;-)

Sinds vanmiddag zit ik ineens weer te twijfelen over de jongensnaam........ ja hor!!Typisch Tweet zullen we maar zeggen!!haha...

Ineens bedacht ik n andere naam, die ik eigenlijk, heel stiekum ook wel leuk vind!!

k ga het er toch nog eens ff over hebben met Jaco, maybe vind hij die wel leuker, dan kunnen we t nu nog omgooien......

haha...

Geplaatst

Wat betreft het twijfelen, ach zullen we het wijten aan de hormonen?

Sommige vrouwen presteren het om tijdens de bevalling de naam nog te veranderen of als eenmaal het kindje eruit is, dus je hebt nog ff ;)

Oh en Tweety, zou wat zijn he.... straks dezelfde naam ;)

Geplaatst

Ahhhhhhh, manlief komt net thuis met een mooi bos bloemen + lief kaartje en zo gaan we lekker uit eten :)

Heerlijk!!!!

Geplaatst

haha.....zou idd. wat zijn ja!! We wachten t wel af wie t eerste bevalt ;-)

Okay, ik zou t nog kunnen overwegen om tijdens het persen de naam te veranderen....

oooow, nou, dan hek nog ff de tijd :-D

Geniet van je etentje en je bloemetjes!!Fijne avond!!

Geplaatst

Wat fijn Mees dat je nu lekker kunt genieten !!

Heerlijk he om af en toe je wondertje te mogen bezichtigen!

Tja Tweety dat twijfelen zal er ook wel bij horen!

Ben benieuwd wat Jaco ervan vind (en wat jullie 1e naam was en wat je nu in gedachten hebt)

Eet smakelijk Jose! En wat een lieve man heb je! Laat je nog even weten wat je gegeten hebt?

Ben nu een bloemkool ovenschoten aan t maken mmmmm...

Geplaatst

Bloemkoolschotel klinkt ook overheerlijk :) Daar kun je me ook blij mee maken...

Hier lekker safe gegeten: schnitzel, stokbroodje vooraf en als toetje een blonde dame ( dame blanche).

Nu lekker saampjes op de bank!

Geplaatst

Nou, k heb t over de naam gehad, vind hij toch de eerste naam leuker....

Hij is er helemaal aan gewend inmiddels (terwijl hij t er eerst niet zo over eens was met z'n eigen ;-) )

maar k vind het best, k vind allebei de namen errug leuk!!

Gerust dat ik nog vaker ga twijfelen... haha....

Geplaatst

Je had nog even de tijd, maar vind dat je het snel hebt opgelost haha....ach en als je ze beide leuk vindt, dan maakt het ook niet zo heel veel uit.

Ik ga naar bed, morgen weer vroeg...trusten meiden! x

Geplaatst

Ah, dankjewel Tweety!! Ja, deze maanden zijn veel leuker dan de eerste maanden :-)

En ik begrijp het nu vd glucosetest. Mijn uk is 'gewoon' geloof ik, want we hebben er niets van gehoord. Wel fijn dat je niet zo'n vies drankje hoefde.

En grappig, vd naams'wisseling'. Ja, lijkt me ook dat je toch nog leuke andere namen bedenkt hoor. Heb ik ook wel.

Danaa, dankjewel! Ja, zo leuk om uk te zien. Je zag al goed het koppie en neusje enzo. En profile. Apart hoor, al een 'heel' hoofd ;-) Zo echt!

We gaan ook zo'n 3 d echo doen. Lijkt me zo leuk! Vooral voor later. Je ziet je uk nooit meer 'binnen' , na de bevalling.

Jose, slaap lekker.

Groetjes, mees

Geplaatst

Mees; Lekker van genieten meid!! Wanneer/met hoeveel weken wil je zo'n 3D echo gaan doen??

Wisten jullie nu ook wat het werd?of was het een verassing? (je hoeft het niet te zeggen hoor, maar

k was benieuwd of je t geslacht weet)

Jose; Ja, we zijn er weer snel uit ;-)

Ach ja joh!!Weet je, ik vind heel veel namen leuk, en dan ist best lastig kiezen. We gaan ook vernoemen,

d.w.z. in de doopnamen, de roepnaam moet daar dus wel een klein beetje bijpassen!!

Vandaag mooi weer; k ga m'n babyspullen lekker wassen, kan het lekker buiten drogen!!

Geplaatst

Hey tweety, ik weet eigenlijk niet. Sommigen hier hebben het al gedaan hè? Ik dacht: rond de 30/34 weken?? Geen idee eigenlijk.

Nee, wij weten het niet. Lijkt me zo leuk om te horen vd gyn als ukje er net 'uit' is: Het is n ......! (zie je vaak op tv:-))) Idd soms wel lastig met dingen kopen maar ja, ik houd erg van wit met ieniemienie motiefje erop, dus dat ook niet zo erg.

Haha, ik ga ook m'n was lekker buiten ophangen. Ruikt altijd zo lekker.

Geplaatst

O ja, hier precies hetzelfde; gaan ook vernoemen en roepnaam moet wel 'afgeleid' zijn vd doopnamen. Moet altijd erg lachen om namen als Catharina Rosalia, we noemen haar Kim. :-)))))

Geplaatst

goede morgen meiden...jeetje, jullie schrijfen zo veel dat ik niet meer met leezen mee kom ....bedankt in ieder geval an iedereen voor jullie reacties...op dit moment gaat het wel redelijk goed met mij. als ik het goed begreep is het met jullie ook allemaal goed en gaat mees voor een 3D echo ?

Wat fijn zeg mees.

Ik heb slaaploose nachten. Bebe ligt altijd in me ribben met zijn voeten. Hij ligt al hoofdje naar beneden zoals het hoort bij de bevalling. Dus als hij schoppt dan echt in me ribben. En 's nachts weet ik niet meer hoe ik moet liggen haha....Ik denk dat ik per nacht nog op rond 4 uur slaap kom. Heb vannacht geprobeert om met een zacht kussen onder de buik op me buik te draaien , maar dat gaat echt niet meer. Oh , de vraag over het voedingskussen, ja ik slaap al lang met een voedingskussen. Maar dat heb ik altijd tussen mijn beenen. Zonder kussen tussen de beene kan ik helemaal niet meer slapen.

Nou ik probeer wat vaker mee te lesen anders kan ik op niets meer aantwoordt geven hahaha....

Liefs

Sylvia

Geplaatst

mees; Wij weten het ook niet, wat het word....dat is ook super gaaf, alst geboren is dat de gyn.of vlos zegt wat het is!!

t lijkt me ook heel motiverend werken bij m'n bevalling (zal wel psychisch zijn hoor ;-) ) om dan te denken als k t ff niet meer

zie zitten van 'kom op, we zijn zooo benieuwd wat er uit komt ' .

En wat betreft kleding; ik ben heel erg van t neutrale, dat is ook in de babykamer zo, bij mij is alles van kleertjes wit of wit met n

grijs friemeltje/kroontje etc.

kamertje is ook wit/antraciet/grijs.... en als de beeb er is kan ik dat dan alsnog aanvullen met rose of blauwe details....kaarsen, hartjes etc.

Met dat vernoemen ja, mijn schoonzus bijv. daar heet de jongste naar m'n schoonvader (Arie) en naar m'n zwager.... dus als doopnaam Arie Robert Jan

en als roepnaam; (hou je vast) Laurens...... nou vind ik Laurens echt wel n mooie naam, maar vind het zo nergens op slaan wat betreft de doopnaam....

op deze manier 'vernmoem' je nog niet heel hard!! maar goed, smaken verschil zullen we maar denken ;-) k vind het juist wel leuk als de letters (in welke volgorde dan ook)

weer n beetje terug komen in de roepnaam, maar ook daar denken mensen verschillend over natuurlijk!!

Nou, m'n babywas hangt lekker te wapperen in het zonnetje, doet bijna pijn aan je ogen, zo wit alles nog is..... (over n jaar zal dat wel anders zijn!haha)

Fijn Sylvia dat alles weer n beetje rustig is.... heb je nog antibiotica? zo ja, welke heb jij?

ik had amoxyciline.... 7 dagen... daarvoor n andere maar daar ben ik de naam van kwijt.

Mijn beebje ligt ook al n tijd met t hoofdje naar beneden, t kan nog draaien zei de vlos, maar hij/zij ligt al heel lang in de zelfde houding!!

hoofd links onderin, billen rechts boven in!!

Dus in deze houding heb ik er nog niet zoveel last van dat hij/zij in m'n ribben trapt, want dat gaat er net langs heen zeg maar!! (gelukkig)

Wel heb ik het idee dat hij/zij sinds van de week ineens veel harder gaat schoppen/boxen!!!!Alsof tie sterker word ofzo.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden