Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dan zou ik t zeker proberen met n voedingskussen, ook omdat je

met regelmaat last van je bekken hebt!! zo'n voedingskussen rolt

wat minder snel van z'n plekkie ;-)

k zit ook al te wachten op n berichtje van Sylvia!!k hoop maar

dat het allemaal meegevallen is!!

m'n schoonzus heb n prachtige borduurmachien, dus als de kleine

geboren is, mag zij n mutsje borduren. K heb ook m'n eigen babylijn ontworpen,

en die gaat zij ook borduren.... k heb al n label lapje ervan en n spuugdoek, er komen

nog kruikzakken en de lakentjes gaat ze ook doen....heel gaaf...met n zilvergrijs kroontje!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden!

Hier net terug van de eerste zwangerschapsyoga les... Mijn ex-schoonzus/Oudste vriendin geeft de les, zo leuk en fijn! (we kennen elkaar al sinds de kleuterklas)

Ik hoopte ook een berichtje te lezen van Sylvia... Ik hoop maar dat alles goed is.

Ik slaap trouwens ook al een hele tijd met een voedingskussen. Slaapt echt heerlijk! Ik heb die van de prenatal.

Ik hoop nie dat ik iemand vergeten ben??

xx

Geplaatst
Haha, tnx Mik.... meen je... dus als ik m aanschaf, zoveel mogelijk met mijn rug richting mijn man, anders ben ik hem kwijt ;)

Klinkt ook wel erg lekker, misschien toch maar zo'n ding aanschaffen.

Want je kunt hem ook gebruiken voor de kleine in de box enz? En is die van de Hema prima?

Ha ah ja echt grappig, mijn katten vinden m ook heerlijk liggen. Ik heb m volgens mij toen ook bij de Hema gekocht, 4 hoezen erbij en hoppa. Met voeden bij mijn zoontje (zeker de eerste periode) heb ik m ook heel veel gebruikt.

Je kan het kussen ook gebruiken om beebje op te leggen ja. Ik vind het echt een ideaal ding.

Ik slaap heerlijk!! :-)

Als ik tv kijken op de bank en lig op mijn zij dan altijd kussen erbij. Dat ding sleep ik gewoon mee.

Wow meiden jullie gaan ook allemaal lekker richting de 30 weken, fijn gevoel he!!

Geplaatst

Sylvia hoe is het ????

Jose veel succes vandaag op je werk! Nu kun je lekker aftellen tot je verlof. Wanneer gaat het in?

Lekker idee dat de geboortekaartjes helemaal klaar zijn!

Hier nog steeds geen definitieve keuze vwb de kaartjes. Gister door een vriend foto´s laten maken

van mn buik met Daan, maar had er niet zo veel zin in om te poseren.. Ben benieuwd naar t resultaat!

Ik slaap ook al tijden met voedingskussen en kan niet zonder meer!

Als je m dubbel legt en er een hoes van het waskussen om doet kan je je kleintje daar lekker

in leggen (als een soort zit/zak).

Geplaatst

Das een handige tip Danaa... van die waskussenhoes!

Ga je trouwens die foto's voor je geboortekaart gebruiken? Leuk idee hoor!

@ Mik0705: Was weer gezellig meid... alleen weer zo veel te bekletsen en weer veeeeeeeeeel te weinig tijd! hahaha...

Bedankt voor het lieve olifantje!

Nog geen nieuws van sylvia he.... jammer....

Geplaatst

bah ik maak me ook wel zorgen om Sylvia, hoop maar dat ze gisteren niet is moeten blijven in het ziekenhuis (of was het al eergisteren?)

Ik heb zelf net gebeld naar het zkh voor mijn uitslag van de GTT die ik afgelopen vrijdag weer moest doen. Was trouwens nog erger dan de eerste keer; moest nu 300 ipv 200 ml van die zooi binnen zien te krijgen. Kon het wel op mijn gemak doen, dus na 20 minuten kokhalzen zat het erin. Had de avond ervoor wel zo'n zetpil genomen tegen de misselijkheid, geloof niet dat het veel hielp behalve dat ik er heel suffig van werd. Toen ik om 9u het drankje binnenhad zei de verpl.k. dat ik tot 11 uur in de wachtkamer moest gaan zitten om daarna geprikt te worden. Ik zei, in de brief staat dat ik 2x geprikt moet worden. Oh shit, was die muts me vergeten eerst te prikken voor het drankje! Toch maar snel gedaan, en toen 2 uur in een volle wachtkamer op een houten stoel.. hmmm lekker hoor... NOT. Maar ja, de uitslag is dus weer niet goed, nu wordt ik door de diabetesverpleegkundige gebeld en ik wordt bij de internist aangemeld. Voor de rest weet ik ff niks. Was afg vrijdag ook even bij mijn eigen diëtiste geweest, ik krijg maar net de adh binnen en doe eigenlijk weinig "fout" qua eten. Zij vroeg zich ook af wat voor dieet ze me dan nog voor moeten schrijven. Ben maar vast begonnen met eet dagboek.....

Wat is trouwens een waskussenhoes? Ik kan me wel iets voorstellen bij het idee, ga ik zeker doen straks! Ik slaap overigens ook met voedingskussen, plus een hoop extra kussens in alle soorten en maten die ik naast en op mijn bed heb liggen, heb iedere nacht andere voorkeur. Al een paar dagen veel pijn in mijn heupen, echt aan de zijkant, komt volgens mij van het op mijn zij liggen. Kan op mijn rug niet slapen; ben normaal een buikslaper denk ik...

Met de poetsdrang moet ik nog ff wachten, mijn mannen zijn gisteren (EINDELIJK) aan de zolder begonnen om de kamer voor mijn oudste zoon te maken, ze zijn nu met de wanden bezig. Pas als dat klaar is wordt met de babykamer begonnen... dan zal er wel genoeg te poetsen zijn!!!

Geplaatst

oh Mustke wat erg voor je dat het weer zo vreselijk was met wegkrijgen!

en dan ook nog eens ´even´ 2 uur wachten voor je geprikt wordt.

Balen dat de uitslag niet goed is.. ben benieuwd hoe het nu verder gaat?..

met waskussenhoes bedoel ik de hoes die je over t aankleed-verschoningskussen doet.

Succes met de zolder !

Die buikfoto gaan we denk ik idd gebruiken voor t kaartje Judith. Even afwachten of er

een mooie foto bij zit.

Net weer heerlijk 2 uurtjes geslapen.

Dat doe ik nu elke dag en heb het blijkbaar echt nodig want slaap dan heel vast.

Maak me toch wel een beetje zorgen om Sylvia..

Geplaatst

k maak me idd. ook zorgen om Sylvia, ze schreef gisteren toch dat ze t zou laten

weten als ze terug zou zijn uit t ziekenhuis!!

Lekker Danaa, dat je ff bijgetankt hebt, gewoon blijven doen hoor. K heb het niet

iedere dag, maar als ik écht heel moe ben ga ik toch ook mooi ff plat, en ik knap daar

meestal wel van op!!

Wat vervelend Mutske, dat het weer zo'n ellende was, en dat dan ook de uitslag tegenviel.

Ben benieuwd wat ze daar verder mee gaan doen? want als jij al 'gewoon' eet enzo, lijkt mij

dat er weinig kan veranderen...toch?

Goed idee trouwens, van die waskussenhoes, nooit van gehoord, maar wel n heel goed idee!!

Geplaatst

Nog niks van Sylvia begrijp ik? Pfff, hier begin ik me ook ongerust te maken. Ze zou het inderdaad laten weten.

Wat was er ook alweer met een waskussenhoes? Omdat Tweety zegt: bedankt voor de goede tip? Ben het even kwijt hihi...

Mutske, balen dat de waarde weer zo hoog was.. hopelijk kunnen ze het met een aanpasschema voor eten een beetje regelen.

Hier zit de 1e werkdag erop, ben nu wel vermoeid hoor. En jawel...weet niet wat het is, maar 3 collega's zwanger....hoppa! Waarom ze het mij als eerste moeten vertellen? Geen idee. Van 1 wist ik het al, de andere 2 vertelden het me vandaag. Ik kan jullie wel zeggen, wat ben ik blijjjjjjj dat ik zwanger ben...

Op de terugweg nog even het boxkleed opgehaald en bij de Action een waterdichte matrasbeschermer gekocht. Die zijn er nu en schijnen goed te zijn.

Die uit het kraampakket is flut, heb ik begrepen. Dus ook dat is in huis.

Zo, nu ff eten ....later meiden!

Geplaatst

Oh ja, nog wat..... mijn man heeft zich vandaag versproken en heel per ongeluk de naam verklapt tegen een bekende. Ai, hij kon er niets aan doen, dit was te verwachten. Nou het moment is daar geweest.

Ach we staan een soort van quite, ik heb me vandaag versproken tegen 2 collega's over het geslacht. Werd er rood van haha....

Geplaatst

Hihihi.... Jose, wat een gedoe!!! Dat was een van de redenen dat ik het geslacht niet geheim wilde houden...

Pat heeft laatst met zijn beste maat zitten borrelen (die wordt eerdaags ook vader) Hadden ze namen uit zitten wisselen!!! Hihihi... mannen zijn soms ook echte kletstantes hoor! De naam wilde ik wel geheim houden. Maar vandaag sprak ik iemand die zelf de naam al vertelde voordat het kind er uberhaupt was.. en ze heeft er 3!! Schijnt in schotland (geloof ik) normaal te zijn, vandaar dat zij dat deed.

Het blijft een gedoe vind ik hoor! hahahaha....

@ Mutske: wat een doos zeg, dat ze vergat om je nuchter te prikken.... allemachtig zeg!! Zo is die test toch niet echt betrouwbaar?

@ jose: eet smakelijk ( natuurlijk ook voor iedereen...)

Ik eet weer eens alleen en zit dus weer aan de sushi......... WAT EEN HEERLIJKHEID IS DAT TOCH!!!!

Geplaatst

Whaaa Judith, je zou bijna denken dat je sushiverslaafd bent... tenminste....

Jij ook eet smakelijk :)

Hier zo ff lekker bijkomen in de SPA, even in de relaxmodus!!!

Geplaatst

Oh en ik dacht nog wel dat wij zo'n hormoonbom waren, waardoor je alles vergeet, dingen eruit floept enz...

Maarrrr, de mannen kunnen er ook wat van hihi....ach, ik neem het hem ook niet kwalijk hoor.

Bij mij zijn er ook 2 mensen die de naam al weten. Dat komt omdat we de naam al jaren hebben... ik riep ook altijd ( achteraf stom): als ik zwanger mag raken en we krijgen een ........ dan noemen we het...............

Maar ja voor diegene is natuurlijk nog wel de vraag of het dan nog steeds die naam is.

Mijn lieve vriendin weet de naam ( dus 1e en 2e) ook, maar die weet alles...zelfs het kaartje, gedichtje enz. al. Voor haar heb ik echt geen geheimen!

Oh en mijn verlof begint over 6 weken...weet even niet meer wie het vroeg ;)

Geplaatst

Jose; je waskussenhoes om je voedingskussen heentrekken en je hebt n handig zit/hang plekje voor de beeb!!

(van Danaa geleerd)

Kan me voorstellen dat je op zulke dagen nog eens extra blij bent dat je zwanger bent, nu er ineens zoveel zijn!!

Eetse Juut, haha... jij verandert zelf nog eens in Sushi....:-D

k heb het nog nooit op, dus ik heb geen flauw idee hoe dat het smaakt.... beetje vis achtig??

ik lus wel haring/paling/kibbeling/zalm.... maar of ik dat ook lus???

Geplaatst

mijn beste vriendin weet ook hoe het kaartje er uit komt te zien, en hoe het gaat

heten bij zowel jongen als meisje hoor!!

m'n andere vriendin weet ongeveer hoe het gaat heten....

ik was ook altijd zo dat ik het hardop zei, welke namen ik leuk vond, en de jongensnaam

word idd. wat ik altijd riep....jammer dan hoor!!

Eetse allemaal....

Geplaatst

Gefeliciteerd Tweety, jullie zijn dus nu echt over de namen uit? Joepie, dat scheelt weer een zucht ;)

Het is gewoon fijn dat je het met iemand kunt delen... je moet soms je ding even kwijt!

Geplaatst

Nou tweety: als jij graag vis eet moet je echt eens sushi gaan eten!! het zijn allemaal verschillende smaken tegelijk op je tong... echt heerlijk vind ik het! Dat ik nog geen spleetoogjes heb is een wonder hoor! Ik maak het ook erg graag zelf, maar dat is al weer een tijdje geleden.

@ Jose: Ik snap je dat je zegt dat je zoooo blij bent dat je ook zwanger bent. Ik heb dat ook hoor! Ik heb zeker 6 zwangeren in mijn directe omgeving en 2 die net bevallen zijn... Ik denk dat ik in therapie had gemoeten als ik niet ook zwanger was geweest!

En wat ik met sushi heb, heb jij met je spa! hahahaha.... heeft wel allebei met water te maken!

Ik ga trouwens al over 4 weken met verlof, 28 september. Heeeeeerlijk!!!

Meiden, wat gaat de tijd toch hard....

Geplaatst

Nou de Spa wordt hem niet... Ron heeft er teveel Floc ingegooid en daardoor drijven er nu allemaal grote vlokken. Hij zat er al in, had het niet door....toen ik er in wilde, zag ik het. Hij heeft er 10x zoveel troep ingegooid,ai.... dat wordt een paar dagen wachten ben ik bang.

Geplaatst

Hey meiden, puhhhh...net terug van het ziekenhuis. Moest weer overnacht blijfen. Gezus Christ wat verveelend allemaal. Nu zit er te veel eiwitt in mijn urine en zijn ze bang dat ik een zwangerschapsvergifting krijg. Ze hebben meerdere keer urine genomen en bloed geprikt en bloeddruk gemeten en en en. Ik heb inderdaad een lek in mijn niren en ze weeten maar niet waardoor het komt. Met Baby alles goed zo ver, maar ik moet nu iedere week op kontroles komen, urine geven en bloed prikken. Om te kijken dat het niet erger met de eiwitt wordt.

Als ik bloedverlies krijg moet ik direkt terug. Vanaf zondag moet ik tot met maandag 12 uur urine opvangen, dat moet ik maandag inleverern en dinsdag dan voor de uitslag terug komen of het erger is geworden of zo gebleven is.

Ze probeeren nu alles om het kindje nog fftjes binnen te houden dus ik moet heeeeeeel veel rusten. Mag wel zitten, maar beene omhoog en niet veel rondlopen. In huis sowieso niets meer doen.

Ik leez wel later nog alles terug ben net thuis en dacht dat jullie misschien al wachten.

Ik moet wel nu altijd een tas klaar hebben voor het geval dat ik weer moet blijfen.

Dus ja allemaal niet zo goed nieuws wat ik jullie hier vertell.

Maar ik hoop dat het met jullie verder goed gaat.

Ik leez misschien later nog fftjes

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Eindelijk een berichtje van je Sylvia, zo zie je maar weer... we leven allemaal met je mee.

Wat een angst, spanning en onzekerheid zeg... gelukkig houden ze je goed in de gaten. En willen ze er alles aan doen om de kleine nog even lekker warm in je te houden.

Het is zeker niet leuk en hier zit je helemaal niet op te wachten, maar wel fijn dat ze het nu goed in de gaten willen houden. Dat is het belangrijkste op dit moment, jij en je ukkie.

Zal nog lastig worden om niets te doen, maar meid...doe het ook echt niet hè?

Hopelijk houd je ons up-2-date... rustig aan en denk aan jezelf en je kleine. Sterkte!

Geplaatst

Ohhh... lekker is dat dan Jose: jij liep je natuurlijk al op een lekker bad te verheugen! Beetje jammer....

Sylvia: Meid het zit je niet mee zeg..... wat ongelooflijk vervelend voor je. Gelukkig maar dat met de baby alles goed is, dat is nog iets tenminste. Iedereen hier leeft met je mee hoor: we zaten allemaal op bericht van jou te wachten. Sterkte meid...

xx, Judith

Geplaatst

oei oei oei Sylvia... Wat schrikken zeg... Ik duim héél hard dat je beebje nog heel wat weken blijft zitten!!

Als je maar geen zwangerschapsvergiftiging hebt of krijgt..

En een lek in je nieren? Klinkt ook eng ! pfff heftige zwangerschap heb jij zeg..

Goed met de benen omhoog blijven liggen !

Jose die hoes van de action heb ik ook. Heel fijn en niet duur!

mijn man heeft zich gister ook versproken over het geslacht hihi.

En ik dacht toch echt wel dat ik juist diegene zou zijn die zich zou gaan verspreken!

Jammer van de spa Jose. Oh ja en ik vroeg het hoe lang nog voor je verlof in gaat.

6 weken dus.. och wel leuk om met je zwangere collega´s te babbelen over kwaaltjes en baby-dingen!

Was de sushi weer lekker Judith? Ik heb het nog nooit gehad, lust niks van vis!

Ik ben zoooo benieuwd naar de namen die jullie allemaal hebben uitgekozen!

En zo benieuwd wie als eerste of als laatste gaat bevallen! En hoe iedereen de bevalling en kraamweek ervaart..

Ohhhhhh het duurt niet zo heel lang meer !

Geplaatst

Oh oké, jij was het dus Danaa.... en wat is het toch met die mannen haha...?

Ben jij trouwens al met verlof? Jeej, mijn hoofd lijkt wel een vergiet man.

Ennuh, ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen straks en vooral de geslachten en namen hihi. Het wordt ook steeds moeilijker om ons mond te houden, herkennen jullie dat?

Nou nog even geduld....

Geplaatst

Wat een vervelende situatie Sylvia.... we zaten idd. in spanning te wachten... fijn dat het met het beebje

goed gaat, maar wel rot dat je ineens zoveel 'gekke' dingen tegelijk hebt!! Wel goed dat ze je zo goed onder

controle houden!! maar voor jouw niet fijn. Doe rustig aan!!

Jose; ja we zijnt wel aardig over de namen eens.... haha.... we moesten natuurlijk de namen voor t proefdrukje

hebben, en manlief vind het wel best zo, hij weet ook niets anders te verzinnen!! ;-)

Bale dat je niet in je spa kan!!!

Judith; k zal het eens gaan proberen, mijn vader is n echt visliefhebber.....vroeger groot gebracht met vis, m'n opa was visser

in Harderwijk, ze woonden ook aan de haven.... maar volgens mij heeft hij ook nog nooit sushi gegeten, want hij is erg van de

scholletjes, tongetjes, scharretjes enz. (gebakken vissoorten).

k vind het er altijd wel heel leuk uitzien in n viswinkel!!

k ga ook eens kijken voor die hoes..... want idd. die matras beschermers in je kraampakket stellen niks voor, heb het zooooo

vaak meegemaakt dat alsnog de helft naast de beschermer zat, en dus je matras verknald was....zeker als je ineens n plons

vruchtwater verliest....

Danaa; ja, de namen ben ik ook heel benieuwd naar, k heb geen idee eigenlijk wat ik moet denken bij jullie allemaal...haha...

Fijne avond allemaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden