Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goeie morgen.

@jose. bah bah van da beest brrrrr daar krijg je toch echt de rillingen van. ik had heel de straat bij elkaar gegild.(dit heb ik goed kunnen onthouden met terug lezen) hahahah

@mees zou idd ff bellen na je verzekering ja. ik dacht ook waar blijft me pakket nou. maar wat blijkt nou heb ik daar helemaal geen recht op. dus moest ik hem zelf aanschaffen.

ben benieuwd hoe het met danaa is.

afgelopen dinsdag weer controle vk geweest. en wat hebben wij nu al een eigenwijs manneke zeg. (wat lijkt hij nu al op zijn vader)

was niet meer helemaal ingedaald ik zei hoe kan dat nou vorige week wel bij jullie en bij de gyn ook.

ja zei ze er zit toch nog ruimte kan zo het hoofdje bewegen. hebben wij weer hhhaha dus ik gelijk ja net zijn vader ook zo eigenwijs hahahha. moet toch iemand de schuld geven.

dus als me vliezen breken mogen we weer gaan liggen. en als blijkt dat met de bevalling hij nog niet helemaal is ingedaald moeten we in het zh bevallen.

we zullen moeten afwachten.

liefs

Geplaatst

Hi angel, dus niet iedere verzekering geeft zo n pakket? Ben benieuwd bij mijne. Heb jij er zelf 1 gekocht?

En wat n eigenwijsje hihi. Ligt zéker aan je vriend/man ;-)

Hoop dat hij snel weer goed indaalt.

Geplaatst

dat ligt er aan hoe je bent verzekerd.

ja heb er toen zelf 1 gekocht via het kraamcentrum

maar je kan ze ook gewoon bij een aphotheek of zo halen.

miss heb jij er wel gewoon recht op.

ja ik hoop ook dat ie nog indaald

Geplaatst

Debbie; Wat fijn om wat van je te horen, en dat het allemaal goed mag gaan....

en dat je jongen een meisje is geworden ;-) wanneer hebben ze dat verschil gezien?

met 20 weken echo?

Je hebt in ieder geval de 37 weken al gehaald, ondanks al je gerommel. Maar een pretje

is het zéker niet!!En dan zo'n last van je bekken!! Gelukkig kan ik daar niet over mee praten,

lijkt me heel erg!!

Enne galstenen?? ben je nog geopereerd?? k herinner me ineens iets over galstenen bij

iemand.....heel lang geleden, volgens mij was jij dat, maar hoe of wat weet ik erniet

meer van?????

In ieder geval ook jij sterkte met de laatste loodjes!!

Sas; Wat erg dat je toen een miskraam hebt gehad!! En al met al ben je nog niet veel

verder zie ik in je handtekening!! k hoop voor je dat 2012 jullie jaar mag worden.

Wanneer ga je weer verder?? of heb je even rust genomen!!

Geplaatst

K ga weer ff in 2 delen reageren, omdat ik het anders niet kan onthouden ;-)

Judith; Goed gedaan, zo de lijst!!en ik had ook al n paar keer naar Lena zitten

kijken, vond het ook zo confronterend (voor hun) dat het er steeds weer bij stond!!

Vandaag moet je dus naar de vlos?? suc6 alvast hoor!!

Mees; Er zijn verzekeringen waarbij je idd. niet verzekerd bent voor je kraampakket,

m'n vriendin heeft hem ook zelf aangeschaft!! ff bellen, want wij hebben m (geloof ik

bijna allemaal) al rond de 28 weken ongeveer gehad!!

En anders kan je nog op pad om de boel aan te schaffen; bij een apotheek kan je

volgens mij n al ingerichte doos krijgen, en anders met een lijstje erbij naar de prenatal,

die verkopen ook alle materialen los.

34 weken alweer.... hoe ist nu met je? alweer wat meer aant opknappen??

Jij krijgt dus straks je nesteldrang in 2 weken....hihi.... al je verloren weken inhalen!!

Angel; Goed zo!!Alle eigenwijze dingen hebben ze van papa's!!!!!!!!!!!!!!!!

Alle goede dingen van de mama's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moet je gelijk, accuut achterover gaan liggen bij het breken van je vliezen???

dat is mij nooit helemaal duidelijk geworden.... k hoorde wel een van vrouwen

die dan accuut in de kamer op de grond gingen liggen......maarre.... k vraag me

dan af hoe je het doet als je in de supermarkt staat??????

ehm...k zit je nu niet bang te maken toch?? maar ik moet altijd aan dát soort

dingen denken........

Als tie wel indaald, ga je dan gewoon thuis bevallen?? of ga je evengoed int ziekenhuis

bevallen??

Geplaatst

tweety ja zo is dat alle goeie zeker van de mama's hahahha.

nou dat heb ik dus gevraagd stel dat het ergens in een winkel zou gebeuren.

mag je nog wel uit de winkel zei ze maar wel gelijk ons bellen

zie me zelf toch niet in de supermarkt liggen hoor.

ja als ik thuis mag bevallen ga ik zowiezo thuis. lijkt me zelf heel fijn in je eigen omgeving.

ff afwachten wat me eigenwijsje doet haha.

Geplaatst

heeel apart, ik zit weer (3 pagina's !!!) bij te lezen en het gaat daar over zuurkoolschotel.... laat ik daar gisteren ineens heel veel zin in hebben. Hier in huis, oftewel mijn mannen, kan ik niet meer voorzetten als boerenkool en andijvie stamp. Helaas want ik lust alles.... Heb dus gisteren dubbel gekookt, andijviestamp en een hele grote zuurkoolschotel. En die smaakte me toch goed! Ik heb 2 keer opgeschept, is me nog niet overkomen tijdens mijn zwangerschap. Kreeg vannacht wel buikpijn, ik dacht weeën, maar deed vooral bovenin pijn, dus misschien toch mijn maag die opspeelde van de hoeveelheid voedsel. Ben er wel uit gegaan, zo'n pijn had ik ff.

zit hier nu met een hele luie poes op mijn schoot, ze hangt over mijn benen heen. Heel erg in overtreding zijn we, mijn vriend heeft deze week de poezels definitief uit de slaapkamer gebannen. Is niet goed voor de baby straks die haren vindt ie. Klopt ergenswel, maar de baby kan die haren overal (behalve eigen kamertje daar hou ik ze ook buiten) tegenkomen. Hoop dat ie niet stiekum meeleest want dan wordt ik betrapt.... hihihi

ploppende navels, hier schiet ie er ook al uit regelmatig als de kleine zijn rek en strekoefeningen doet. Ik kan nog zo lachen als mijn buik helemaal scheef hangt of een bult op rechts omhoog staat. Het is een kleine dwarsligger.... net als (jaja zo gaat dat hier ook hoor) zijn vader hahahahahahaha

bedankt over jullie tips voor hemel en stootkussen, kan me dat laatste voorstellen dat het niet meer mag. Ik heb geen wiegje en denk ook dat het voor de baby de grote boze werled zeg maar een stukje kleiner en veiliger laat voelen als er een hemeltje om het bedje hangt de eerste weken. Ga nog eens inspiratie opdoen...

heb mijn afspraken niet op het lijstje gezet, zal zo die vande gyn er op zetten, maar ik heb volgende week dus 4 afspraken op het zkh En dan is het allemaal gepland dat ik in 2 dagen met 2 bezoekjes het kan regelen zeg maar, kreeg ik afg weekend een brief dat de afspraak met de gyn van 's ochtends vroeg naar einde dag is verzet. Ja prima, maar ik had nog voor de ochtendafspraak een afspraak bij de anastaesist (spelling?) gepland, en ik ga niet 2 keer op 1 dag op en neer rijden van Barneveld naar Ede... Ben hele ochtend aan het bellen geweest om dat te regelen is uiteidelijk gelukt maar pffff fijn hoor dat ze zelf ook even nadenken.....

Tweety ik zou ook denken dat je gewoon door kunt gaan als je vliezen breken en je geen weeën hebt, maar ik heb het zelf niet meegemaakt de eerste keer, dus kan je niet adviseren helaas. Ik zat 15 jr geleden ook met een beginnende bevalling zonder dat de baby ingedaald was. Had al hevige weeën en ontsluiting toen mijn vliezen gebroken zijn (in t zkh) door de arts. Is trouwens geen pretje als de baby niet is ingedaald, ik vergeet dat gevoel nooooit meer. Tja Angel, als de kleine niet indaald kan het dus niet alleen een zkh bevalling worden maar ook een ks. Hou daar in je achterhoofd maar rekening mee, ik was destijds ook gewaarschuwd daarvoor maar het is me toen toch heel erg tegengevallen, heb een hele nacht en halve dag weeën opgevangen en tot 8 cm ontsluiting gekomen toen hij maar niet indaalde. Dan wordt het dus een spoed ks. Dat is toch even slikken hoor. Dus ik duim heel hard met je mee dat de kleine uk snel goed indaalt en je ene pracht thuisbevalling krijgt!!!!!!

nu eerste het lijstje:

Uitgerekend:

2 november - Angel :boy:

3 november - Tonka VERRASSING (juni 2011 voor het laatst geschreven)

4 november - Nathalie VERRASSING (mei 2011 voor het laatst geschreven)

7 november - Danaa (tweeling!) VERRASSING

7 november - Debbie 79:girl:

7 november - Poohbeer (Tweeling!) :boy: & :boy: (juni voor het laatst geschreven)

11 november - Zjoediezzz :boy:

11 november- Tweety83 VERRASSING

14 november - Ang3l :boy:

19 november - Nella VERRASSING (april 2011 voor het laatst geschreven)

20 november - Jose VERRASSING

21 november - Ilon@ :girl:

24 november - lisa VERRASSING (Schrijft actief in een ander topic, Tese + Dusseldorf)

26 november - mutske:boy:

25 november - Sammy VERRASSING

29 november - Mees VERRASSING

ECHO en Controles ziekenhuis/Verloskundige:

20 oktober: Zjoediezzz controle VK

25 oktober: Mutske controle VK

27 oktober: Jose, bloedprikken glucose

25 Oktober: Tweety controle vlos.

28 oktober: Jose, groeiecho vk

Bevallen:

Dinsdag 18 oktober 2011: Danaa (geplande KS)

Ma 14 of di 15 nov 2011: Mutske (geplande KS)

hihihi ben maar zo brutaal om mijn bevallingsdatum er op te zetten, hahahahahahaha! Nu aankleden en iets leuks gaan doen, heb ik mezelf beloofd vandaag!

Geplaatst

bedankt voor jullie berichtjes :)

Ik heb idd even 3 maand rust genomen even geen zkh aan mijn hoofd. en dat was erg prettig

Morgen ga ik weer voor de eerste echo voor de 2e cryo tp. spannend weer

Nou meiden zet hem op he :)

rustig aan doen allemaal

Geplaatst

Ja, ik moet ook altijd erg lachen om m'n buik. Die leidt n eigen leven, hihi.

Ik heb gebeld en het kraampakket is al begin sept verstuurd. Ze zoeken 'uit' waar t gebleven is en sturen het opnieuw. Heel mooi!

Haha tweety, ja dat wordt 2 weken actie!

Gaat beter; eindelijk komt het 'los'; nog wel weer keelontsteking.

Succes Judith bij de vlos.

En angel, lekker indalen die kleine. Dan kan je thuis bevallen.

Ja, lijkt me zo heftig als je eerst uren bezig bent en dan toch nog spoed ks.

Xxx

Geplaatst

He meiden, was ik ook nog weer eens! Ik heb jullie wel gevolgd hoor en ben zo benieuwd naar danaa. Met mij gaat het goed. Zit nu in mn eerste week verlof, heerlijk. En wat bijzonder dat we binnenkort een kindje hebben, ik kijk er erg naar uit. Jose fijn dat het probleem met de bloedverdunners is opgelost, kan me je zorg voorstellen. He meiden succes (sterkte) met de laatste loodjes. Jullie horen van me als het zover is en ben ook kei benieuwd naar jullie wondertjes!

Geplaatst

Sas; heerlijk ook, ff die rust aan je hoofd!!In ieder geval alvast heel veel suc6 hoor, met de nieuwe tp.

Lisa; Heerlijk, jij ook met verlof. k denk dat iedereen onderhand wel met verlof is nu.

Mees; wat n raar verhaal joh!!is gewoon je kraampakket kwijt geraakt met de post?haha.... vast

gejat door de postbode!!

In ieder geval beterschap meid....wat een ellende he?!!om zo ziek te zijn, terwijl je daar helemaal

geen energie voor hebt!!

k merk het nu al met m'n verkoudheid, wat stelt normaal nou een verkoudheid voor?? niks, maar ik

voel me nu gewoon slap omdat ik er helemaal geen puf voor heb om verkouden te zijn!!

Mutske; Heerlijk he?die zuurkoolschotel.... alleen kreeg ik er ook wel maagpijn van.... dus heb maar n klein

beetje gegeten!!

t is idd. toch altijd afwachten hoe dat de bevalling begint. Als het begint met vliezen breken, weet je tenminste

wel dat het er aan zit te komen (lijkt me ideaal, kan ik nog ff m'n laatste dingen schoonmaken :-p )

maar goed...nog ff tot morgen wachten....dan mag ik thuis bevallen!!

Angel: nee joh? haha...lig je daar languit in t gangpad van de chips ofzo. (ik zou trouwens bij de snoepjes gaan liggen ;-) )

Vandaag echt n dagie genikst. Vanmorgen kwam n vriendin met 2 kids. en vanmiddag ff poos op de bank gelegen..... maar ooooooooo

grrrrrrrrrrrrrr......... ze zijn hier aan de zijkant in de straat bezig (al maaaaaaaaaaaaaaaaanden.....) nieuwe riolering enz. heel vervelend

als je dus hoogzwanger bent, en 'smiddags probeert uit te rusten..... echt iedere middag weer, lig ik écht net 5 minuten te slapen....en dan

ist wéér een k*t herrie van die trekkers, kranen, heftrucks..... k word er écht heel sacho van..... (zeker met al die hormonen in m'n lijf, want

normaal zou k me eigen daar geen eens druk om maken).... maar k wens iedere middag weer die dingen in brand zeg maar. En wat als ik straks

bevallen ben?? ze zijn al zooooo lang bezig, dat ik het niet zie gebeuren dat ze nu ineens wel snel klaar zijn.

Toch maar stiekum 's nachts alles af laten branden?? maar ja....dan word ik weer wakker van de brandweer........

Afain.... misschien ben ik wat minder opvliegend als ik bevallen ben........ ;-)

Geplaatst

Hahah tweety, ik zie je nog wel n x richting die herriemannen vliegen, om ze t zwijgen op te leggen. Wel balen hoor; ik kan ook niet goed tegen herrie.

Ja, ik denk dat m'n postbode ook zwanger is, hihi.

Ben wel benieuwd wat er in zit.

Ik hoor van enge grote verbanden...waah!

Geplaatst

Zo, wat een drukte hier....bijna te vergelijken met de drukte naast Tweety 'r huis, alleen een stuk stiller.

Vanavond reageer ik even, want heb nu toch echt een kladblok nodig hoor!

Geplaatst

Nou Mees, dat pakket van mij was ook verkeerd bezorgd bedenk ik mij ineens!Er stond toen ineens een postbode op de stoep met een verhaal dat haar collega het ergens had bezorgd en ook nog bij een heel ander huis een bezorg briefje in de bus had gegooid... Ergens helemaal verderop in de straat?? Vaag verhaal!!! (want hoe wist zij dat dan??)Nou ja, het kwam wel aan bij ons, bij jou is iemand zich wrsch helemaal kapot geschrokken van wat ie in 1x in huis had!! Hihi...

Geplaatst

Hahaha Judith!! Lig hier helemaal dubbel. Je zal zo n pakket maar openen als niet-zwangere.

En bij jou dus (ook) verkeerd bezorgd? Wat n mutsen hè.

Nou ja, heb iig de blije doos. ( vreselijke naam; denk dat mijn dood zo níet blij is als zich daar n baby doorheen perst...;-)

Geplaatst

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reactie's wel weer leuk. Bij mij zeiden ze bij 16 weken (een prof nog wel) dat het een jongetje zou zijn, bij de 20 weken echo zeiden ze inderdaad dat we een meisje zouden krijgen. Maar net zo leuk hoor!! Als alles er maar op en aan zit! en ook met de 25 weken pretecho bleek het toch echt een meisje te zijn en een knappe ook :-) Een Operatie heb ik gelukkig nog niet gehad is wel aan de orde geweest maar i.v.m de baby hebben we het kunnen uitstellen en ik had gelukkig geen ontsteking anders hadden we niks meer te willen. Er is nu afgesproken met de chirurg dat ik na de bevalling bel wanneer het weer zo pijnlijk is of wordt (het kan namelijk zijn dat na de bevalling de pijnen wat minder zullen worden en dan mag de operatie uitgesteld worden) Maar een operatie moet zowiezo en het liefst een paar maanden na de bevalling aangezien je daarna een aantal weken niks mag en kan tillen. Niet zo handig met een pasgeboren baby in huis. Ben ook zo benieuwd naar jullie kleintjes nog maar even we kunnen nu lekker aftellen!! wat een genot en een wonder zeg!!

Liefs Debbie

Geplaatst

Mees; nou ik was er bijna toe in staat ja, om naar buiten te vliegen....

maar ja, ook niet helemaal eerlijk naar hun toe...want hun doen ook maar gewoon

d'r werk!!

Ja in't kraampakket zitten mega flappers in hoor!! heel charmant, zo'n pampert tussen

de beentjes.... en meestal loop je ook nog als n aapje als je net bevallen bent...hihi...

Nee, ik denk ook niet dat mijn doos zo blij is als de blije doos....haha..... k moest zo lachen toen

ik het las!!

Debbie; Bizar joh!Dat een prof het toen toch fout had gezien, maar nu zijn m'n vlos vorige

week wel dat het best wel regelmatig gebeurt (bij jongens) dat ze er naast zitten. Omdat de navelstreng

op de echo te zien is als allemaal rondjes (balletjes boven elkaar) willen ze die nog wel eens verwarren

voor dé echte balletjes!!

NOoit geweten! maar idd. wat er ook in je buik zit, blij ben je er toch wel mee!!

Gelukkig dat je die operatie uit hebt kunnen stellen, maar k weet van een vriendin van mij, die heeft

ook n galblaas operatie gehad, na de bevalling. T is geen pretje, maar aan de andere kant...die aanvallen

zijn natuurlijk nog veel erger!!

Maar goed, t blijft dus voor jouw nog best ff spannend, ook na de bevalling!! brrr....dapper hoor!! dat je je

er zo doorheen slaat!!

Vanmiddag toen Jaco thuis kwam had ik ineens n instort moment.

K was zó ontzettend moe, voelde me niet fit en k voelde me gewoon n beetje dipperig.... moest écht heel

hard huilen ineens. heerlijk gewoon af en toe is!! haha....daarna ben ik het meestal weer kwijt!!

maar k was t gewoon zooo zat ff!!

die momentjes zal k wel vaker gaan krijgen denk ik..... tenminste.... k heb wel t idee dat ik wat meer

last van alle hormoontjes ga krijgen :-(

maar goed..... wie weet.......

Geplaatst

Ik ga een poging wagen, heb mijn aantekeningen erbij gepakt en hoop zoooooo dat de lap niet uitvalt!

Judith, Haha dus geen bezigheidstherapie voor jou... jammer! Heb je de enveloppen al geschreven? Pffff, moet ik nog steeds doen.... kwestie van updaten en printen, maar zelfs daarvoor ben ik te lui op moment.

Join the 'oefenweeënclub' .... we hebben een clubske opgericht....je bent erbij, je bent erbij :)

Sauna klinkt goed hè? Kijk er ook zooo naar uit, ik ga ook altijd met mijn nicht....nachtje erbij.... krijg manlief echt niet mee. Ja als het evt. badkledingdag is, die gaat echt niet in z'n blootje lopen hoor. Heerlijk juist, de boel lekker laten wapperen!

Je hebt het lijstje mooi aangepast.

Mutske, haha...ook al zo'n leuke, ploppende navel. Moet zeggen staat cool jouw datum er al tussen bij 'bevallen' ... iets waar je echt naar uit kunt kijken nu, maar vooral kunt aftellen.

Lisa, fijn dat het goed gaat met je en heerlijk met verlof.... ben benieuwd wanneer jullie meisje ter wereld gaat komen :)

Stuur jij DD ook een geboortekaartje?

Tweety, oh meis wat een lekker vooruitzicht.... er even lekker tussenuit. Met een groepje is wel zo leuk idd... zeker als je zelf niet een type bent om de hele dag op de latten te staan. Haha piemert, piemie... ik zeg....PIEMPE... dat zeiden mijn broers altijd vroeger, vind ik ook zo'n leuk woord. En klinkt ook zo lief.

En dan die eikels van bouwvakkers grrrrrr..... altijd op het moment dat jij net je rust wilt pakken, 's ochtends vroeg is ook altijd zo'n leuk moment. Ik zou ze met rioolbuis en al de grond in metselen of zo...opgeruimd staat netjes!

Zeker als je er al maanden in zit en je rust wel kunt gebruiken.... logisch dat je vanmiddag even instortte meid, het kost allemaal zoveel energie. Hopelijk gaat het nu beter met je.

Mees, wat een verhaal over je kraampakket, goed dat je erachter aan gebeld hebt zeg! Voor die beschermer...tip\...... Action, heb ik er ook onder en die kraakt niet! Zo'n zeiltje bah...lijkt me niks! En diegene bij wie het pakket beland is, kan maanden vooruit haha....die zal je wel dankbaar zijn.

Debbie, fijn weer wat van je te horen. En dat je ondanks de galstenen de 37 weken hebt gehaald.

Geplaatst

Take 2...

Debbie, zo te lezen zit je aan het eind van je latijn...hopelijk komt ze snel, Je mag nu legaal gaan bevallen zeg maar. Wie weet...

WEl bizar dat het eerst een jongetje was en nu een meisje, was vast even omschakelen of niet?

Je hoort wel dat als ze zeggen dat het een jongetje is, ze er eigenlijk nooit naast zitten. Andersom wel, daarom vind ik het ook zo bijzonder.

Sas, jeej, het is ook zo meid...vreselijk! Knap van je dat je toch een berichtje postte en hier nog meeleest. Hopelijk wordt 2012 jullie jaar! Knuffel!

Angel, eigenwijsje is het zeker haha... ik heb me laten vertellen, zolang z eniet vast zitten in het bekken, kan het nog alle kanten op. En jullie zoon heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt ;)

Hopelijk komt het goed en mag je gewoon thuis gaan bevallen.

Ik hoop trouwens dat die van mij ook gauw gaat vastliggen, lees allemaal weer enge verhalen dat je anders moet gaan liggen als je vliezen breken. En dat de kans dan groot is dat de navelstreng om het nekje komt of tussen de baby en uitgang.

Ze is dan wel al ingedaald, maar lag gisteren nog steeds niet vast.

Joehoe, vandaag nog precies een maand,....spannend!

Morgen even naar vriendin om een bakje, zij is ook zwanger...ff bijkakelen! Moet zeggen dat ik het wel eng vind hoor, alleen op pad, moet even een stukje rijden.....

Vanmorgen werd ik gebeld door de kraamzorg, de laatste check ! Was ik alweer helemaal vergeten.

Maar goed ook, want een aantal dingen was ik vergeten.

Zo ook, het testen van de kruik of ie niet lekt! Hebben jullie daar al aan gedacht?

Geplaatst

Haha tweety, ja, wie bedenkt nou ook zo n naam voor zo n doos ;-) En daar liep ik mee over straat... :-)

Oei, wel minder, dat moelijke lopen en megacerbanden na de bevalling. Bleeeeeèr.

En ja, is waar. Die mannen kunnen het ook niet helpen. Maar ze moeten wel klaar zijn vóór je bevalling.

En die emo momenten; maakt niet uit. Mag als zwangere :-)

Ja josé , goed idee vd action. Ik wil graag n hoeslaken wat geen vocht door laat. Hebben ze dat ook in 2 persoons? Ik ga wel ff neuzen. Maar wel fijn dat ik het nog krijg vd verz.

En jij dus precies nog 1 mnd. Top!

En kaarten moeten we ook nog doen. Het wordt wel n foto van Uk, maar nog ff denken over de tekst en lay out enzo.

Nou, slaap ze zometeen en geen bouwvakkers voor tweet morgen vroeg ....

Geplaatst

he jose, ik denk dat ik dd gewoon een email stuur, tenzij ik ruim in de kaartjes zit haha. Ik heb ze al besteld, maar af en toe bedenk ik weer iemand die ik toch ook een kaartje wil sturen. Ik heb trouwens ook super zin om weer naar de sauna te gaan, heerlijk. En waar ik ook heel veel zin in heb is eindelijk weer fatsoenlijk kunnen shoppen. Maar eerst maar zien dat de kilo's er weer af gaan. Nu zo eerst naar de kapper, zorgen dat ik er een beetje fatsoenlijk bij lig in mn kraambed :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden