Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, bedankt voor het succeswensen, ben gewoon een beetje zenuwachtig!

Tweety, niet ziek worden hoor, je kunt je energie idd wel beter gebruiken. Hoe was je controle? Of moet je nog? Wat zei ze over het vocht icm je hoofdpijn?

Judith, de belly bandit, nee niet besteld.... kijk eerst alles ff aan. Wel wat wikkeldoeken enz. Ennuh...die badjas....roze gestippeld, weet j ehet zeker? Is ie niet bruin gestreept? *flauw*

Ik zal de tips meenemen van jullie.. Heb inmiddels ook het boek van 'veilig bevallen' weer uit de kast geplukt, ga het toch maar weer lezen. Stonden handige tips in, ben alleen alles alweer kwijt.

Danaa heeft waarschijnlijk haar schatjes al in de armen. Tenminste je mag je altijd vroeg melden, hoop voor haar dat ze niet te lang hoeft te wachten en dat alles al achter de rug is.

Raar idee, maar man...wat ben ik nieuwsgierig.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja meiden, even oude koeien uit de sloot halen haha... oftewel een ieuwverhaaltje...

Eergisteren met het mooie weer even het dekbed buiten gehangen. 's Avonds lekker samen onder de dekens, voel ik iets kriebelen op mijn rug....veeg het weg...klaar!

We lagen lekker tegen elkaar aan, Ron bij mij op het kussen toen hij ineens zei: "Hoorde je dat ook?"

Ik zo: 'Wat?' Hij zo: "Dat geluid?"

Ik denk shit, inbrekers of zo?

Dus ik zo: "Nee!"

Hij zo: "Niet schrikken, maar er loopt iets in je kussensloop."

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? Ik recht overeind in bed, hij mijn kussen gepakt, naar de badkamer en ja hoor.....er zat een beest in............ieuwwwwwwwwww! Hij lag er dus precies met z'n oor op, bah, bah, kriebel de kriebel!

Geplaatst

IIIIEEEUUUWWW...... een beest??? .... een vogel??? ...een spin???? ... een vogelspin??? getver de getver de getver.........

Trouwens: veilig bevallen!! hahaha klinkt.... spannend?

Enneh:zo kom ik natuurlijk nooit uit die roze gestippelde badjas! Ik zit er nog steeds in, echt erg!! Het bruine gestreepte blijft nog wel even een raadsel, anders win je die virtuele taart natuurlijk nooit! hihihi...

Oh ja, dit is mijn 1000ste berichtje! KEWL....

Geplaatst

Net weer thuis van de vlos.

Controles allemaal okay, bloeddruk nog steeds 120/65. Ze heeft ook m'n HB weer

geprikt, omdat die de vorige maand té laag was (6,4) maar die was nu weer 7.6 ondanks

dat ik vrij onregelmatig m'n floradix innam!!

K heb voorweeén, oftewel indalingsweeén....ook al zit het dan al ingedaald, het gaat dan nog

dieper en dieper zeg maar!!

Enne....je raad het al.... ik loop buiten en denk 'shit' nog niet gevraagd van die hoofdpijn.

Maar nu ik verkouden ant worden ben, denk ik eigenlijk zelf dat het daar vandaan komt.

Gisteren zei m'n schoonzus nog dat er veel griep (met hoofdpijn) heerst!!

Nee, ik heb geen sluitlaken o.i.d. besteld. Maar ik heb ook geen last van m'n bekken (gehad) dus

dan kan je t weer beter niet doen.!! In jouw geval, Judith, heel verstandig!!

Bedankt Juut voor het verhaal van de ademhaling ;-) Wellicht ben ik dát dus weer vergeten als ik

bezig ben!!

Met persen moet je trouwens continu het idee hebben dat je moet poepen.... dus al je kracht op je

onderkant zetten. Vaak zitten de gyn of de vlos ook wel met de vingers in of bij t gat, dus dan moet je

jezelf daar op consentreren, dat je die vingers eruit wil hebben zeg maar!!

Maar goed...het wijst zich meestal wel redelijk vanzelf hoor, als je bezig bent!!

Oow Jose; wat n ieuwwwwwwwwwwwwww verhaal.

moest je niet lachen?? ik zou'ondanks de ieuw toch wel in d'n deuk liggen.

Zo hebben wij dat vorig jaar op vakantie in Turkije gehad!! k moet er nu nog om lachen.....

Ik werd wakker omdat ik 'iets' voelde op m'n buik, been, buik, been..... afain....ik deed m'n ogen open

zat er een krekel op mij..... ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuwwwwwwwwwww...... met n grote zwiep bellande

die dus bij m'n kussen...en jawel....hij ging dus m'n sloop in!! bahbah...ik durfde niet meer op dat kussen te

liggen.... maar ik was ook té moe om iets te regelen... (had ws té veel coctails gedronken) dus mijn plan;

kussen ruilen met Jaco.... die tilde écht heel braaf z'n hoofd op toen ik aan z'n kussen trok, en kon zo de

mijne er weer onder schuiven... (ehm...ook hij had iets té veel bier op...dus vandaar de braafheid)

afain....ik weer verder slapen...werd ik wakker dat jaco op z'n buik aant meppen was....haha.... de krekel

was dus weer uit z'n holletje gekomen...en probeerde Jaco als trampoline uit!!

de volgende ochtend heb ik écht helemaal dubbel gelegen....het ging gewoon zoooooooo dom!!!!

Maar goed....daarna heb je steeds het ieuw gevoel nog in je lijf en ben je er extra op gespitst dat je niks

voelt bewegen, kriebelen, zoemen, knerpen..........

Geplaatst

Ik lig hier ook in de kreukels...help, wie haalt me eruit?

Ben wel erg benieuwd naar'z'n gezicht toen ie 's ochtends wakker werd en jij het hem vertelde.

Fijn dat het goed was bij de vlos Tweety! Volgende week weer? Vraag je dan nog even over die hoofdpijn, want als het echt bij het 'griepje' hoort, zal het toch volgende week wel afgezakt zijn, ja toch?

Pfffffff, hier gieren de zenuwen door mijn lijf, is normaal gesproken niks voor mij. heb het gesprek al tig keer in mijn hoofd laten afspelen. Hoop zooooo dat hij mijn onzekerheid en angst begrijpt. Jullie horen het straks van me!

Geplaatst

Hier tranen van opluchting....

Had net de internist aan de lijn en hij zei meteen dat ik aan de Fraxipirine ga. Pffff dit had ik niet verwacht zeg...dus ik mag weer aan de spuiten ;)

Alleen deze bloedverdunner is zeg maar kortwerkender tov de Ascal en kan tot 24 uren voor de bevalling stopgezet worden. Ascal heeft een veel langere uitwerktijd nodig.

Ik ben in ieder geval blij, morgen recept ophalen en dan zondag gaat de eerste spuit erin!

Geplaatst

O Jose wat super fijn dat ze daar zelf al mee kwamen!! Wat een fijn idee zeg!!

Dat spuiten zal je er maar wat graag voor over hebben!!

Ja volgende week weer, en idd.als die hoofdpijn dan nog iedere dag terug komt

zal ik het vragen. (desnoods op m'n hand schrijven ;-) )

Geplaatst

Het is een feit, hoe dan ook....Danaa haar kindjes zijn geboren! Meid, ik weet niet of je dit leest, maar lekker genieten van je wonders en op naar een spoedig herstel.

We kijken uit naar je berichtje, maar eerst maar even rustig aan...zo'n ks is niet niks!

Geplaatst

Ja! Ik ben benieuwd wanneer we wat van haar horen! Zal aan het einde van de week zijn geloof ik dat ze had gezegd...

In het oktober topic gaan ze hard nu, heb wat foto's voorbij zien komen van de baby's! wat een mooie kindjes zeg, kan er helemaal emo van worden! hihihi

Geplaatst

wat n byzonder idee hé?dat Danaa nu (opnieuw) mama is!en idd.al die mooie Okt.babys.kmerk ook dat k er zelf ook onwys na verlang dat t zóver is!!maar goed...ff afwachten nog.wel veel pynlyke steken en onderbuik gehad,dat k vanmidd.ma in bad ben gaan liggen,omdat k nie goed meer rechtop liep!!tdoet ook erg zeer alst t beebje zn/dr koppie beweegt!!kweet nie waar die nog verder in moe dalen,ma voor mn gevoel kant nie verder...haha...knap beroerd trouwens,op mobiel typen!

Geplaatst

he wat fijn Jose dat t zo is gelopen! Heerlijk als er dan ineens iemand aan de andere kant zit die je gewoon begrijpt en zonder discussie met je meedenkt! Weer een zorg minder, het is allemaal al spannend genoeg.

Kan ook niet wachten tot we (hopelijk vrijdag) iets horen van Danaa......hoe zal het haar en de baby's vergaan zijn vandaag, zo spannend ook!!!

tja net als jij judith kan ik ook niet wachten tot ik mijn zoon ga zien.. ben zoooooooooooo benieuwd hoe hij er uit ziet. Zit hier ook steeds te fantaseren hoe het zal zijn om hem te knuffelen en te ruiken en vast te houden. Ik ga ook zeker zodra ik van de verkoever afkom op de kamer vragen om te mogen kangeroeën, huid op huid! Ik heb 15 jaar geleden pas de 2e dag mijn kind bloot gezien, heel stom maar dat vond ik zo erg.

Heb gisterenavond met mijn vriend de rest van de kinderkamer meubeltjes in elkaar gezet, althans hij deed het en ik keek er naar, gaf alleen de juiste schroef/deuvel en andere onderdeeltjes aan. Ik moest perse van hem een spijker in de kast slaan om het gevoel te hebben dat ik er ook aan meegetimmerd had hahaha, ik zei dat ik al genoeg bijgedragen had..... maar ja toch ff met de hamer gemept. De nesteldrang die ik zo lang moest inhouden is in alle hevigheid losgebarsten. Heb vandaag de zolder eindelijk op kunnen ruimen. Daar moet nog een wand afgewerkt, en vloer gelegd en eea aan grote klussen gedaan worden, zal niet meer gebeuren voor de bevalling vrees ik. Maar goed, je kunt er lopen en de spullen staan redelijk netjes in kunststof bakken in kasten. Ook de badkamer en mijn linnenkasten onder handen genomen, nu mijn verzameling babyspullen eindelijk naar de babykamer kunnen kon ik daar ook orde op zaken stellen.

Ik twijfel trouwens heel erg of ik nog een hemeltje op het bedje wil, vind het er nu al heel gezellig uitzien, mis het eigenlijk niet. En 15 jaar geleden had ik ook een soort van stootkussen in het bedje langs de spijlen; bestaat dat nog? Je kunt merken dat ik geen enkele babywinkel van binnen heb gezien, raar eigenlijk nu ik me dat besef. Ik denk dat ik morgen wat te doen heb...... rij maar es naar Veenendaal , daar zitten leuke winkels...

Geplaatst

mutske-ff snel,vanaf mn mobiel!ma zo'n stootkussen mag nie meer,i.v.m.wiegendood!als ze opzy gaan rollen,kunnen ze met t neusje int kussen komen!truste meiden.xx

Geplaatst

Wow Mutske.... je hebt het even uitgesteld, maar nu heb je het dubbel en dwars weer ingehaald....wat een tempo zeg!!!

Waar wij al weken over doen, doe jij even in 1 dag... denk je wel om jezelf?

Hier net ff gelachen met z'n twee...... had uit het niets weer een harde buik en het trok helemaal door in mijn rug ( vanavond al een paar keer)... maar daardoor plopte mijn hele navel naar buiten.....zo .... dat zag er toch raar uit.

Weet niet of jullie dat plaatje kennen van fb waarop een meisje een spin in haar keel heeft zitten....nou daar kun je het mee vergelijken, hoe idioot!!!

Ik ga zo ook op bed, morgen weer vroeg....nou ja vroeg.... 1015 uur een afspraak bij de vk...weer even koekeloeren :)

Geplaatst

Mutske: Ik heb bij het wiegje op mijn slaapkamer wel een hemeltje en bij het ledikantje niet... Ik wil het in het begin een beetje meer beschut hebben, de wereld is al ineens zo groot! hihihi..... geen idee of de baby dat ook vindt, maar zo voel ik dat!

Lekker hoor, zo aan het rommelen in huis!

Jose: wat een raar idee dat je navel zo naar buiten kwam ploppen!!! Ik heb zelf een hele diepe navel en hij is nu wel bijna plat (nog een klein kuiltje) maar hij is niet naar buiken gekomen.... Gek hoor!

Veel plezier zometeen bij je echo trwns.

Tweety: Voel je je al watbeter? Of heeft die griep met hoofdpijn je te pakken?

Geplaatst

ff wat anders: Allemachtig.... Hoe achterhaald is het telefoonboek en de gouden gids??? Willen ze net door de bus gooien bij mij en ik heb nog wel een NEE/NEE sticker op de brievenbus..... Zijn ze blind ofzo???

Geplaatst
ff wat anders: Allemachtig.... Hoe achterhaald is het telefoonboek en de gouden gids??? Willen ze net door de bus gooien bij mij en ik heb nog wel een NEE/NEE sticker op de brievenbus..... Zijn ze blind ofzo???

O dat is speciaal voor jou omdat je nu toch thuis zit en tijd genoeg hebt, kun je lekker bladeren. Misschien nieuwe woorden op doen voor Wordfeud

Geplaatst
O dat is speciaal voor jou omdat je nu toch thuis zit en tijd genoeg hebt, kun je lekker bladeren. Misschien nieuwe woorden op doen voor Wordfeud
Hahahahaha.... Thnx he mik! Ik heb idd ff geen inspiratie...
Geplaatst

Mutske; Ik heb ook alleen bij de wieg (op onze slaapkamer) een hemeltje

bij het ledikantje, op de babykamer niet!!

Juut; k ben alleen aant snotterbellen met hoofdpijn, dus het is nog te doen

zeg maar ;-) hoop dat het hier bij blijft...want echt lekker slapen doe ik nu ook niet.

Ow Jose; geweldig die navel....wat n verhaal joh!!! k moet sowieso altijd om die

gekke navel lachen, omdat het er zo raar uitziet. Hij puilt er n heel inieminie beetje uit

bij mij, en oftie beweegt hek nog opgelet...haha....

ga ff lekker haring en kibbeling eten bij m'n moeder....mmmmmmmmmmm......

(klink nu net als Juut met d'r sushi....hihi)

o en idd. Mik heeft gelijk hoor!!Speciaal voor jouw...heb je wat te lezen toch??!!

Geplaatst

Judith, haha....bestaat dat nog? Ben het helemaal met Mik eens, je bent erg stil de laatste dagen op wf... wie weet helpt het?

Tweety, heerlijk even bij mams eten en bijkletsen natuurlijk :)

Ook wij hebben een hemeltje boven het ledikantje, zo'n klamboe dus wel hoog! Hebben geen wieg!

Net terug van controle, was goed! Bloeddruk stijgt wel, maar goed...nu toch iedere week terugkomen. Hoofdje is nu 9,6 cm en omtrek 34 nog wat.

Voglende week vrijdag weer, dan heb ik een groeiecho. Donderdag weer voor een dagcurve naar het ziekenhuis voor mijn glucosespiegels, omdat ik zondag met die medicijnen moet stoppen.

Dus dat wordt weer een dagje pfffff....moet om 8, 10 en 15 uur prikken!

Zoals het nu staat, moet ik een dagje/nachtje blijven in het ziekenhuis ter observatie... maar vooral voor de kleine, vanwege mijn medicijngebruik. Ons meisje krijgt meteen als ze het licht heeft gezien een heel bloedonderzoek, zieligggggggggg!

Maar ja, Ron zegt ook, liever dat dan dat blijkt dat er straks iets aan de hand blijkt te zijn wat ze hadden kunnen zien. Mijn moederhart begint nu al ;)

Ik ga ff een broodje doen, vanavond komen mijn vriendinnetjes langs, gezellig en leuk!

Geplaatst

Oh ja, ik typ altijd heel gehaast omdat die lap van ons steeds uitvalt. Dus ja, dan vergeet je wel eens wat.

De kleine lag mooi diep, maa rniet vast nog! Toen de echokop erop ging, bam....kont ertegen aan...haha nu al een willetje! Heb trouwens last van oefenweeën/voorweeën aldus de vk, ontzettend leuk mens ook. Heb haar nog niet eerder gehad.

Uhm, geloof dat dit het wel even was hihi!

En Judith, op welke blz ben je al?

Geplaatst

Zo, lijstje weer naar voren gehaald en opgeruimd..... zou de nesteldrang beginnen?

Normaal gesproken heb ik altijd last van nesteldrang, wel of niet zwanger haha.... maar nu....is het heeeeeeel ver te zoeken. Heb werkelijk waar nergens zin in, misschien volgende week?

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27 (???)

3 november - Tonka (???)

4 november - Nathalie (???)

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz :boy:

11 november- Tweety83 VERRASSING

14 november - Ang3l :boy:

19 november - Nella (???)

20 november - Jose VERRASSING

21 november - Ilon@ :girl:

24 november - lisa (???)

26 november - mutske:boy:

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO en Controles ziekenhuis/Verloskundige:

27 oktober: Jose, bloedprikken glucose

28 oktober: Jose, groeiecho vk

Tjee, mag ook wel weer eens aangevuld worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden