Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goeie morgen.

weer ff een update van deze kant.

had verteld van de blaasontsteking van vorige week. na een week weer me urine laten controleren was nog niet goed. dus heb andere medicatie gekregen

en moest me urine na het zh brengen voor op kweek te laten zetten.

heb je andere medicijnen krijg je daarvan nog eens hele erge pijn van onder hap gebeld kon langs komen dachten ze eerst allergishe reactie maar was een schimmel infectie

nou lekker hoor niet dus. zalfje voor gekregen.

afgelopen dinsdag nog op controle geweest bij de vk en nu was ie wel ingedaald maar voor de zekerheid moest ik wel nog na de gyn voor een echo en gesprek.

dat was gister middag echo was goed alleen was ons manneke wat aan de kleine kant maar nog wel in de groeicurve dus dat was gewoon goed.

toen een gesprekje met de gyn ging ze nog ff aan me buik voelen ja hoor nog steeds ingedaald. toen wilde ze nog een onderzoekje doen.

en ze zei dat ik 1 cm ontsluiting heb.

ow dacht ik ja maar da kan nog wel ff duren hoor miss een week. 2 weken.

toch wel spannend hoor.

maar is gewoon afwachten die ene cm hebben we al hahahhah.

sorry dat ik niet op iedereen kan reageren.

dan heb ik het een beetje bijgelezen en dan weet ik niet meer wat er nu allemaal bij wie hoort

sorry dames.

haha jose jij ook met oordoppen ja ik ook maar was voor de zw schap ook al hoor hahhaha

vandaag je laatste dag toch wel fijn toch

liefs

Geplaatst

Hey Angel!

Goed om ff wat van je te horen! Bij jou gaat het helemaal hard, benieuwd hoe lang het nog gaat duren met die cm ontsluiting al.

Hoop dat de blaasontsteking/schimmel nu onder controle is, vervelend hoor!

Hier net nog maar ff een positiejurk besteld in een positiekleding outlet van Zerotonine... Mijn broeken knellen te veel onder op mijn buik nu beeb zo is ingedaald, erg vervelend! Dus het leek me het nog wel waard, ik kan toch moeilijk nog een maand in mijn joggingbroek doorbrengen! (is natuurlijk niet waar dat ik helemaal niets heb om aan te trekken, maar ik heb graag wat keuze...) hahaha

hoop dat ie dr snel is...

Geplaatst

Geniet van je laatste werkdagie Jose, heerlijk moment!!!

Angel; Komt heel vaak voor, een schimmel nadat je antibiotica hebt gehad.

Bij de 3kuren die ik gehad heb, heb ik 2 x schimmel gehad. Nu heb ik dat vaker

gehad, dus dan ben je er op voorbereid!!

Vaak met n zalfje ben je er redelijk snel vanaf!!

Wel spannend, al 1cm. ontsluiting.

Ben benieuwd of ze bij onze vlos ook al vante voren gaan kijken of je ontsluiting hebt.

Groot Gelijk Juut, om nog ff iets wat lekker zit te kopen!!

Ik heb het met m'n spijkerbroek, die zit écht heel waardeloos, die band doet zeer, dus heb die

ook weinig aan.

Verder heb ik ook 2 van die tricot jurkjes en m'n spijkerrokje (waar ik ook dag en nacht in loop ;-) )

En 'savonds het liefst n pyama/joggingsbroek!!

Vandaag 36 weken Juut!!Yes!!

Geplaatst

hee dames,

Hier schiet het ook al op met jullie! Wie weet gaan jullie ons (oktober dames) nog wel inhalen met bevallen, want bij ons schiet het nog niet zo op. Pas drie dames bevallen van de hele lijst....

We wachten dus in spanning af.

Jullie in elk geval heel veel succes met de laatste weken. Geniet er maar lekker van, want voor je het weet is het voorbij hoor! Ik ben nu al zes weken thuis en ze zijn tot nu toe voorbij gevlogen. Dus doe waar je nog zin in hebt, want straks heb je het daar waarschijnlijk veel te druk voor (al kijken we daar allemaal naar uit natuurlijk)

Geplaatst

Ik denk dat de vlos wel zal gaan checken bij 37 weken ofzo? Angel is natuurlijk wel 1 wk 2 dgn verder dan wij...

s'Avonds is die joggingbroek heerlijk!!! Maar overdag loop ik er toch liever wat toonbaarder bij... Ander ga ik me zo'n dweil voelen!

Nog 28 dagen tweet.... Woohoo!!!! (ongeveer)

Geplaatst

@ Doortje: Leuk dat je ff komt buurten! Er waren ook al een paar collega's (haha) van je langs geweest... Ik hou jullie lijstje ook wel een beetje in de gaten hoor: spannend!! Ik denk dat er de komende week een heleboel zullen gaan bevallen! Misschien wel tegelijk!

Sterkte met de laatste loodjes ook....

Liefs, Judith

Geplaatst

Juut; zou kunnen ja, dat ze gaan controleren vanaf 37 weken. Ben benieuwd, lijkt

me toch n leuke meevaller als je al wat ontsluiting hebt!!

Overdag wil ik er ook gewoon leuk bij lopen hoor!!!

Kreeg vanmorgen nog te horen dat ik er nog zo fris en goed uitzag....nou, dat zijn nog

eens complimenten....dat mensen het niet zien dat het aftellen is zeg maar!!

(mogen ze ook niet zien.... klaag alleen af en toe hier is, maar bij andere mensen niet hoor,

voor je t weet ben je ant end van t dorp overspannen)

Doortje; Gezellig dat je ff komt buurten. Ja we houden jullie ook goed in de gaten hoor ;-)

Vind het wel spannend bij jullie, iedere dag kijk ik of er al wat meer zijn, maar helaas.....

jullie liggen straks met z'n 5 tegelijk te puffen ofzo. haha....

Jij ook heel veel sterkte nog hoor, die laatste dagen!!

Yes... 28 dagen.... (klinkt veul minder dan n maand ;-) )

4 weken klinkt ook stukken korter dan dat je zegt dat je nog n maand moet......haha.....

Zelfbedrog!!!!

Geplaatst

Kijk, dat zijn de juiste opmerkingen!!! hahaha.... Mijn moeder zei vorige week: Je ziet er wel echt zwanger uit! Hahaha... Ik had toen dus geen make up op en mijn haar in een staart: Logisch!! daarom doe ik iedere dag een make uppie op en mijn haar goed! Dat scheelt zo veel... Ik voel me dan ook een stuk beter...

Ik ben ook in mijn kraambed van plan om gewoon een make uppie op te doen hoor! (weet natuurlijk niet hoe ik er dan aan toe ben, maar het zit wel in mijn planning!)

Ik denk dat mijn beeb nog wel zeker een week of 3 blijft zitten.... Heb ik qua gevoel, misschien nog wel tot 40 weken zelfs! Schoonmoeders roept de hele tijd dat hij wel eerder zal komen, maar hij is nog niet zwaar genoeg vind ik...

Tweety: Wanneer had jij je laatste echo nou?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2566[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2567[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2568[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2569[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2570[/ATTACH]

Geplaatst

Juut;

Tuurlijk, in je kraambed moet je zorgen dat je er leuk uitziet,

dan voel je je ook beter!!Maar dat vind ik sowieso altijd wel!!

Ik heb dinsd. m'n laatste echo gehad!! (liggings echo)

verder krijg ik geen echo's meer.

Moet nu wel iedere week op controle komen, maar dat moet jij ook ws wel?

Geplaatst

Ja, ik idd ook nu iedere donderdag. heb voor de komende twee keer al een afspraak staan... Hebben ze bij jou een schatting gegeven van het gewicht nog trouwens?

Ik zat er wel een beetje over in want die van ons liep telkens wel een weekje voor, maar nu niet meer. Gewoon in de curve en eerder wat kleiner. Nu heb ik natuurlijk wel behoorlijk wat stress gehad met dat hele schoonmoeder-fiasco... Dan denk ik natuurlijk gelijk dat dat daar wel door zou kunnen komen! Getverdemme.... wat een rotgedachte!

Je kamertje is echt leuk! Cool ook dat ik hem al 'live' heb gezien!! hihihi...

Geplaatst

wow ik dacht dat ik het een beetje bij hield, hahaha wat wordt er lekker veel geschreven, heerlijk om te lezen allemaal! Lig net ff op bed, heb vanmorgen de keuken gesopt, gisteren een groot deel van mijn ramen gezeemd en vanmorgen gezogen en gedweild. Nu ff op dus. Mijn suiker stijgt ook meteen bij al die inspanningen. Hoor nu mijn zoon uit school thuiskomen, die had afg ma en di gewoon 2 dagen gespijbeld op school, was ook lekker voor de stressfactor, rotjong.... Nu herfstvakantie maar hij gaat de hele week werken (bij Scapino) volgende week. Nu mag ie me zo ff helpen met wat zware dingen waar traplopen bij komt kijken...

Judith ik wil ook netjes mijn kraambed in hoor, heb al een make up tasje klaarstaan. Was laatst bij de kapper gevlucht toen ik net in de verf zat omdat ik er ziek van werd. Ben gisteren weer poging gaan wagen en he he het is gelukt, ben nu weer brunette trouwens, heb mijn haar 2 jaar blond gehad maar moest zo vaak lang in de kappersstoel zitten dat ik mijn kapsel wat versimpeld heb zeg maar. Heb ook leuke outfitjes voor in het kraambed geshopt, heb bijv collega's gevraagd al in het zkh langs te komen, ik beval in ede waar ik ook werk. En ik hoef niet iedereen over de vloer zeg maar...

De blote buik foto's zijn beetje mislukt, was wel hilarisch maar niet toonbaar geworden. Denk dat mijn kerel wat te kort is gekomen de laatste maanden want mijn borsten stonden er ook steeds heel bloot en pontificaal op hahahaha. Ben zo blij dat hij me mooi vind met mijn giga buik, maakt dat je je veel fijner voelt als walrus. Krijg nu ook steeds vaker van wildvreemden gewoon op straat leuke opmerkingen over mijn buik, heel apart hoor.

mooie babykamer Tweety, heel sfeervol! Als die van mij ooit klaar is zal ik ook foto's maken... Ik hoop morgen met mijn BFF naar ikea te gaan om bed/commode en linnenkast te halen.

Ga me nu ff ankleden, liep ook nog in mijn joggingbroe, ook hier knellende positiebroeken, zelfs mijn spijkerrokje zit niet meer lekker. Dus ook liefst een legging aan met een jurkje. Heb bij de zeeman leuke gebreide jurkjes gescoord voor €10 p/st die staan ook heel leuk!

whoei er steekt weer een paar billen naar buiten hier..... tot schrijvens meiden!

Geplaatst

Thanx Meiske, ben er ook wel trots op ;-)

Judith; Meid, Dat je kindje nu weer goed op schema ligt, komt écht niet zomaar door de stress hoor!!

Hij heeft z'n groeispurt gehad en doet het nu gewoon rustig aan!!

Niet jezelf een schuldgevoel aanpraten, dat je 9 maanden intens gelukkig 'moet' zijn, omdat de groei

anders verkeerd gaat, dat bestaat niet hoor!!Je bent een mens met emoties, en het is alleen maar goed

dat je beebje die ook voeld!! (zo volmaakt is ten slotte de buitenwereld niet) en ik begrijp best dat je er

stress van hebt, maar wel in een gezonde mate..... k bedoel; je loop toch niet met zelfmoordneigingen? of

dat je hele dagen voor lello in bed ligt omdat jouw leven geen zin meer heeft??

Dus...... Jouw kind is gewoon normaal hoor!!Mankeer niks aan jouw, en niks aan die groei....joh, voor t zelfde geld

groei tie de laatste weken nog keihard door!!

Als alles 'normaal' veroopt en ik beval rond de 40 weken zou het zo'n 7 pondertje zijn....dus n gemiddelde beeb!!

Mutske; Balen, de stress erbij van puberzoon.....hihi....hoort er ook wel n beetje bij natuurlijk!! (Al doet hij het op een

heel fout moment; met n moeder vol hormonen).

We wachten je foto's wel af van het kamertje, ben benieuwd joh!!

Hilarisch die foto's van je buik!! heerlijk hoe je samen kan lachen om zulke stomme dingen he?!!

Geplaatst

Nou, Tweet... Je hebt ook gelijk!! Ik maak me veel te snel zorgen om dat soort dingen... Ik wil het gewoon allemaal graag goed doen. Ik ben in dat soort dingen wel een beetje TE perfectionistisch.... Ik zal mezelf nog wel tegenkomen de komende jaren denk ik! hihihi.....

Geplaatst

Judith; Tulek hek gelijk!!haha.... t probleem is dat k het heel goed snap wat je bedoel,

want zo ben ik zelf ook wel.....vandaar dat ik zo mag preken tegen je.....andersom heb ik

het ook wel eens nodig ;-)

Enne...idd. je zal jezelf nog wel vaker tegenkomen....maar ach.... hebben we allemaal hoor!!

Geplaatst

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemig de pemig, denk je je laatst werkdag gehad te hebben....kom je hier, kun je weer aan het werk :P

Nee hoor meiden, leuk om alles te lezen en dat het zo gezellig is geweest.

Angel, fijn weer wat van je te horen en wat vervelend van die infectie.... kan zoooo jeuken, hopelijk helpt het zalfje. En wauw al een cm. ontsluiting, ben benieuwd wanneer het gaat doorzetten. Er is een beginnetje is gemaakt, nu de rest nog, spannend!!!

Judith, tnx, maak je niet te druk hoor meis. Je kleintje doet het nog steeds goed en ligt mooi binnen de groeicurve. Mijn gyn vertelde laatst dat het op het laatst qua groei wel afvlakt en vaak niet meer zo snel gaat. Ik snap dat je er onzeker van wordt, maar het is niet nodig!

En die opmerkingen, heerlijk....dat doet een vrouw met gierende hormonen door haar lijf goed.... want soms sta je gewoon op ontploffen haha.

En die kleding, ben sowieso wel van de rokjes/jurkjes/tuniekjes. Spijkerbroeken vind ik de hele zwangerschap al waardeloos. We worden nu langzaamaan van die hangbuikzwijntjes ( niet te letterlijk opvatten meiden).

Pffff, dacht dat ik alles in mijn koppie had gedropt, mooi niet dus....ben nu alles alweer kwijt!

Oh ja, Ilona...morgen je tv-debuut toch?

E hoe was je laatste dag?

Vanavond weer lekker the voice kijken, joehoe...home alone...dus heerlijk in de relaxmodus. Net als Tweety bankhangen in mijn kloffie!

Geplaatst

Wauw, wat een mooi kamertje heb je toch Tweety...of eigenlijk jullie kleine, die boft maar!

Bij mij wordt er trouwens van tevoren niet gevoeld.... tenminste dat hebben ze me verteld in het ziekenhuis. Pas als het begonnen is en ik naar het ziekenhuis moet komen, dan zal het hele rideltje wel beginnen met toucheren enz.

Dinsdag heb ik nog een tel.afspraak....pfff... over onzekerheid gesproken. Zelf ben ik ook zo'n controlfreak en houd graag zelf de touwtjes in handen. Maar met 36 weken moet ik stoppen met de bloedverdunners en ooohhhh het zit me niet lekker.

Ik kan me er niet overheen zetten, hopelijk kan de internist me dinsdag gerust stellen. Ben zoooooo bang dat het in die 4 weken alsnog misgaat. Brrrrr, moet er niet aan denken maar het houdt me wel bezig, bah, bah, bah!!

Doortje, ja spannend hoor... ik houd het topic van jullie ook in de gaten. het is nu even rustig, maar het rommelt wel bij velen. Succes!

Geplaatst

Wat is er weer veel geshreven hier!

Heb alles gelezen maar kan echt niet alles onthouden..

Tweety wat een schattig kamertje, echt heel mooi!

Joepie Jose eindelijk verlof ! Hier nog eentje die altijd met oordoopen slaapt hihi.

Ik hoop dat je dinsdag gerust kan worden gesteld!

Even nog een foto van mn buik:

[ATTACH=CONFIG]2572[/ATTACH]

Nog maar DRIE nachtjes slapen !! Mijn god... Wat Onwijs Spannend!!

Geplaatst

Jose; Heerlijk!!Jij hebt verlof en Ilona nu ook!!

hihi...hangbuikzwijntjes....ja...zo voelt het idd. wel ja!!vooral ' s avonds, als m'n buik moe is

dan voelt het alsof k m vast moet houden!!

Gisteren avond zat ik helemaal in m'n kloffie.... zaten de tvoh van vorige week nog ff te terug

te kijken en k had zoooooo'n last van m'n bh....hup...uit.... vervolgens zat ik uiteindelijk alleen nog

maar in n shirtje (met hangborsten) en n legging (die opgengeknipt is, want het is n 'gewone')

was maar goed dat er niemand binnen kwam....maar oooooo wat zat ik lekker!!

thanx hoor, dat je t kamertje zo mooi vind!!

Ja, volgens mij gaan ze bij ons ook pas toucheren op t moment als je over tijd loopt en het 'rommelt'

volgens mij niet eerder, k heb m'n vriendinnen er nog nooit over gehoord tenminste.

Kan me heel goed voorstellen dat het je onzeker maakt over je bloedverdunners. Laat het je maar

even goed uit leggen in ieder geval. Je moet natuurlijk wel n x stoppen, anders heb je n probleem met

je bevalling....maar toch...ik begrijp wel je angst!! Vertel dát ook duidelijk tegen de arts dinsdag hoor!!

Thanx Danaa.... vind m zelf ook erg mooi!!

Jee...wat n buik he?!!Gaaf man, je ziet er ontzettend goed uit meid!!

Wat draag je het mooi van voren!!

Slapen?? doe je dat dan nog, die drie nachies....???? haha.... nou k hoop het wel hoor.

Ga je nog iets eerder naar t ziekenhuis om ff goed te slapen? of blijf je liever nog ff in je eigen bed?

En als alles goed mag gaan, na hoeveel dagen mag je dan weer naar huis, na de kzsnee?? meestal rond

de 3de/4de dag toch??

Alvast heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte en k hoop dat je deze laatste nachtjes nog n beetje slaap kan

pakken!!

Fijne dag meiden.. t is heerlijk weer!!

Geplaatst

Danaa, jeej wat een toeter meid....kan me zooooo voorstellen dat je daar zo'n last van had. En het idee..nog maar 3 nachtjes, kijk er gewoon naar uit, ben zo benieuwd. Zal wel een laatste foto zijn van jou met je mooie zwangere buik, nog even volhouden...wauw...de eerste novemberbaby's zijn in aantocht.

Tweety, haha... de konijnen los in het netje... zo zit ik iedere avond, zwanger of niet haha! Altijd eerst lekker douchen en dan mijn kloffie aan, heerlijk!

En dan die legging, nee zo gek is het hier nou weer niet haha. Kan me voorstellen dat je dan niet op onverwacht bezoek zit te wachten, heel charming ;)

Weet je, ik heb het al aangekaart bij de gyn... maar zoals altijd ben je gewoon weer die zoveelste persoon die aan de bloedverdunners zit waarbij dit hun protocol is. En ik HAAT die protocollen, man, man... ik vind dat ze ook eens moeten kijken naar waar we vandaan komen hoor. Heb de laatste keer mijn onzekerheid, angst uitgesproken, maar dan kijken ze je aan..... waarop ik een soort van flipte, tjonge jonge zeg! Ik zei toen al tegen die vent, stress is ook niet goed en ik heb het te vaak in mijn omgeving meegemaakt. Maar daar moest ik niet teveel naar kijken, nee, makkelijk gezegd. Niets is vanzelfsprekend, ik voel me nog steeds een nummer in dit waardeloze ziekenhuis. Al schijnen mensen over het bevallen daar heel positief te zijn, dat hoop ik dan maar.

Maar ik ga eens vragen of het ook mogelijk is dat ik om de dag of zo aan een ctg kan, ik roep maar wat. In het topic wat ik had geopend, kreeg ik reacties waarin meiden schreven dat ze heel goed de doorbloeding van de placenta in de gaten kunnen houden. Nou en daar gaat het dus om.

Moet je nagaan, hebben ze mijn hele zwangerschap nog niet eens bekeken, ja alleen bij de 20 weken geloof ik, waardeloos!

Ik kan me er echt over opwinden. Gooi nu alles eruit haha.... ook dat ik dus een medische indicatie heb en onder toezicht van de gyn moet blijven, nou flut, flut, flut. Ben 10.000 keer liever bij de vk op de afdeling, die bekijkt alles veel langer en uitgebreider.

Maar goed, ik houd erover op, jullie horen het wel. Woensdag ook controle bij de vk!

Wat een weertje hè vandaag...zo fijn...dat ik de hele dag binnen heb gezeten. Heb nl. de hele babykamer uitgesopt, gestofzuigd en gedweild, bedje weer opgemaakt, alles dus!! En manlief heeft meegeholpen :) Nu is het klaar en heb ik alvast een beginnetje gemaakt met de uitruktas ( zoals Ron het noemt).

Zo denk ik maar even lekker in bad, voetbal staat hier op... dus dat wordt Ushi missen, maar wel Ik houd van Holland kijken....kijken of ik Ilona nog kan spotten ;)

Wit t-shirt en oranje cowboyhoed, moet goed komen!!! Fijne avond ladies!

Geplaatst

Breek in##

José, kun je niet om die fraxiparine vragen? Als het jou geruststelt en het geen kwaad kan, waarom dan niet?

En op een ctg zien ze niks qua doorbloedingen, dat zien ze alleen via een groei-echo.

Gewoon op je strepen staan als het niet prettig voelt!!

Breek uit###

Geplaatst

Jose; ik zou, zoals Yolande ook zegt, vragen om een alternatief middel!! Dat geeft jouw

denk ik meer rust, en als het verder geen kwaad kan??!! Zou het in ieder geval zeggen.

Kan me je ongerustheid goed voorstellen!! En k zou het ook aangeven dat je geen protocol bent

maar een mens!!

Gisteren is het derde stel in onze vriendingroep bevallen....van een zoon....de derder jongen

dus al in de groep!! Rutger!!

En vanmorgen smste m'n broer/schoonzus dat schoonzus d'r zus vanmorgen is bevallen van een zoon........

Echt bizar, in n vrij korte tijd 2 jongens in de fam. 3 in de vriendengroep en 1 bij m'n schoonzus d'r kant.

Nu kan ik niet achterblijven he?!! m'n vriendin (die de bevalling doet) zei al dat ze erg verbaasd zou zijn

als er n meisje uitkwam bij mij ;-)

K werd vannacht wakker van de buikpijn!!! en heb daarna n half uur lang eigenlijk (oefen) weeén gehad....

wel onregelmatig, maar wel vrij snel achter elkaar!! maar na n half uur werden de tussen pozen weer steeds

groter, en zakte het af, waardoor ik weer verder sliep.

buik en rug voelen allebei nog wel erg gevoelig..... k hoop 1 ding; dat ik niet 2 weken lang iedere nacht

voorweeén ga krijgen ofzo..... daar moet ik écht niet aan denken.

En hoofdpijn....k heb de laatste dagen steeds hoofdpijn.....heeft iemand daar ervaring mee??

bloeddruk is steeds nog goed geweest, dus dat is het denk ik niet!!

Geplaatst

goedemorgen meisjes

Tweety wat spannend die oefenweeen! Nou ik hoop ook niet voor je dat je

dat nu elke nacht gaat krijgen..

Net naar de kraamafdeling gebeld, en om 12.30 uur kan ik er terecht voor een gesprekje

met (gelukkig mn eigen!) gyn. Die kan beoordelen of ik mag blijven of niet.

Ik hoop het echt, ben zoooooo doodmoe van de slapeloze nachten.

Als jullie dus niks meer van mij horen ben ik opgenomen en blijf ik tot vrijdag

of zaterdag in het ziekenhuis om te herstellen van de ks.

Bij deze wil ik jullie allemaal alvast héél veel sterkte en succes wensen met de laatste

loodjes !! Zodra ik weer een beetje op de been ben kruip ik achter mn laptop

want ik ben toch wel heel benieuwd hoe het met jullie allemaal verloopt...!

Zet m op aanstaande novembermama´s !!! dikke kus Danaa xx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden