Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tweety, ik zal het meenemen, ga een hele waslijst aan vragen/opmerkingen opschrijven, zodat ik niks vergeet.

Wel vervelend die oefenweeën, hoop voor jou ook dat het niet iedere nacht 'feest' is, je kunt je energie wel beter gebruiken. Maar goed, die voorweeën zijn ook weer voor niets... het fijne weet ik er niet van, maar heb het gelezen. Zal het boek weer eens lezen, ben werkelijk alles al weer vergeten.

Maar hoe dan ook, irritant blijft het wel.

Ennuh...nu kun je niet achterblijven hè... en moet je eigenlijk gewoon meedoen met de groep. Wel heel frapant dat het allemaal jongetjes zijn hihi...nou wie weet....

Lieve, lieve Danaa....wat lief dat je hier nog even een berichtje post. Ik hoop dat dit voorlopig je laatste is en dat je vandaag een goed gesprek hebt met je gyn, zodat je lekker in het ziekenhuis kunt blijven. We wachten met smart op een berichtje van je. Maar eerst maar genieten en herstellen van de ks. Meid, heeeeeeeeeeeeeel veel succes en ook sterkte, toi, toi, toi. Dikke knuffel voor jou!!!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yolande, jij natuurlijk ook bedankt... ik zal het eens voorleggen.

Tweety, die hoofdpijn..... tja het is wel iets wat erbij hoort ( klinkt zo vreselijk, maar goed). Maar jij houdt ook veel vocht vast toch?

Als het aan blijft houden, zou ik wel even de vk bellen voor de zekerheid....zeker in combi met vocht vasthouden.

Geplaatst

Danaa; Heel veel suc6 meid!! en vanaf hier n dikke knuffel voor jouw!!

Sterkte en we hopen je weer te 'spreken' als alles achter de rug is!!

Jose; O ja, (over die hoofdpijn) niet aan gedacht, maar het is idd. vanaf het moment

dat ik vocht vast houd!! k moet dinsdag weer naar de vlos, dus dan zal ik dát ook gelijk

doorgeven!!

Heb ik jaren in de kraam gezeten, en dat gaat het mezelf aan....weet ik ineens n hoop dingen

niet meer ;-)

hihi....

Geplaatst

Hoi meiden, zeg wat is er weer veel geschreven hier. Ik onthoudt hier helemaal niets meer van *hihi*

Tweety, ja verveelend deze oefen weeën. Net hetzelfde als dat wat ik als sinds weken heb. Wordt er ook altijd door wakker maar ja hoort erbij.

Danaa, heel heel veel sterkte meid en succes. Dikke knuffel ook van mij.

Vijdag bij de Gyn geweest voor de controle echo. Alles nog prima. Wel, omdat ik heb natuurlijk al sinds de 28de week 1cm ontsluiting gehad, denken ze wel, dat ik door de weeën nu wat meer ontsluiting heb, maar ze willen beter niet kijken omdat het de weeën nog opwekken kan tot echte weeën.

Maar verder alles goed zo veer. Houdt alleen weer enorm veel vocht sinds gisteren in mijn voeten en zelfs de onderbeenen vast. Ze zijn zooooo erg opgezwollen. Lijkt als dat me onderbeen net zo dik is als mijn voet....

Heel fijne weekend

Liefs

Sylvia

Geplaatst

nou volgens mij zijn we allemaal aan het duimen voor Danaa! Zag net haar buikfoto; gigantisch en zoooo moooi!! Lieve Danaa zet 'm op, en ik hoop dat het een mooie ervaring voor je wordt waar jij en je kindjes helemaal gezond en wel op terug mogen kijken! Kan niet wachten op je volgende bericht!!!!

Ik lig even op bed met mijn babytje te spelen, hij kriebelt mijn hele buik nog door, moet zo lachen met hem. Ben benieuwd of deze ook niet gaat indalen net als zijn grote broer, daar was ik 10 dagen "over tijd" zonder dat hij indaalde. Gelukkig hoef ik nu niet mer zo lang te wachten, kan lekker aftellen , nog 4 weken!

Arme Sylvia, opgezwollen voeten en benen is erg vervelend weet ik nog van mijn 1e zw, had 2 maten grotere voeten toen. Mijn schoenmaat is toen ook een maat groter gebleven erna. Maar wie weet ga je al best snel bevallen als ik zo lees over je ontsluiting......nu maar met de beentjes omhoog gaan zitten.

Ook hier meer hoofdpijn, ik heb migraine en krijg nu bijna dagelijks aura's die op zich geen aanval mee brengen maar wel irritant zijn. Ik neem nu sinds 2 avonden voor het slapen gaan een paracetamolletje, ik heb zo'n pijn in bed, mijn heupen houden het een halve nacht vol nog dan wordt de pijn te erg en moet ik eruit. Met een paracetamol houdt ik het iets langer uit en ik slaap beter in, heb minder last van onrustige benen (ook zo'n K.. kwaaltje) Als mijn vriend doordeweeks om 5 u er uit moet ga ik er ook maar uit, want ik heb dan ook giga honger. Ik doe even bloedprikken en 2 beschuitjes eten en een dosis insuline spuiten, daarna probeer ik het nog een paar uurtjes. Zo nu stop ik met klagen hahaha

Gisteren idd met mijn beste vriendinnetje naar IKEA geweest, zij al het sjouwwerk gedaan met al die zware pakketten, terwijl mijn vriend thuis de laatste hand aan de kamer legde. Rond etenstijd thuis en na het eten met zijn drieën de commode kast in elkaar gezet, was gewoon gezellig! Ik ben, toen ze later naar huis was, lekker aan het tutten gegaan met inrichten van de kast.... oooh kan niet wachten tot we de rest in elkaar gaan zetten. Zal vandaag wel niet meer, het is voetballen /motorrace en formule 1 op tv , dus mijn man is bezet de hele dag, zo ook de tv hahaha. Ach hij werkt 6 dagen per week, heeft dit jaar geen vakantie gehad en moet nog zoooveel doen in huis. En tja we wonen in Barneveld he, daar doe je op zondag niks. Zo is hij opgevoedt daar doe ik niks aan, zondagswerk is niet sterk is zijn mantra hahaha. Daar kan ik me als katholiek opgevoede brabantse me maar beter bij neerleggen maar wennen zal t nooit.

Geplaatst

Zo meiden, stilte voor de storm?

Wat is het druk in het uitgerekend oktober topic hè? Zo wil het niet vlotten en zo liggen er een aantal dames tegelijk, heel bijzonder.

Tweety, ook al heb je jaren in de kraamzorg gezeten ,je kunt niet alles onthouden meis. Maar wel goed dat je het dinsdag even kunt aankaarten.

Hier net even heerlijk in bad geweest, met de kleine gespeeld... zo leuk...als ik water over mijn buik gooide, bewoog het steeds van links naar rechts!

Nu SYTYCD kijken.

Juutje, waar ben je????? Het is zo stil aan de overkant, je bent niet te spotten op fb, wf en hier ook niet. Hopelijk heb je gewoon een heerlijk dagje en maak ik me druk om niets.

Geplaatst

Aaww... Jose, wat lief van jou!! Ben het hele weekend al veel te druk met nestelen... Nieuwe luxaflexen in de keuken en stof gekocht voor vitrage in de kledingkamer... Poetsen en soppen...

Zaterdag avond een onwijze maagzuur aanval gehad maar gelukkig wel goed geslapen. Vandaag ook lekker in huis gelummeld met patje samen en een nieuw koffieapp gekocht vanmiddag, dus te veel gelopen en bij mijn schoonouders gegeten...

Nu allebei met lichte hoofdpijn weer thuis, maar het ging goed!

Morgen reageer ik uitgebreider op iedereen... Voor nu ff lekkker rustig aan doen!

Truste allemaal!!

Geplaatst

Helemaal goed meid!! Rustig aan, trusten en tot morgen!!!

Ik ga ook zo, morgenochtend komt vriendin om een bakkie, dus dat wordt toch een wekker zetten haha...en 's middags even shoppen met Ron :)

Geplaatst

Sylvia; Jammer dat ze dan niet ff kijken he?!!of je al 'verder' bent. Zou toch weer mooi meegenomen zijn!!

Vocht; ja, hier komt het ook steeds meer, t valt me nog mee, zo extreem als ik het op vakantie had

(maat olifant) heb ik nu niet, maar ik zie zelf wel dat m'n voetjes langzaamaan dikker worden, en m'n enkels.

maar goed.... vocht gaat er weer af na de bevalling..... m'n buik en billen ben ik meer bevreest voor ;-)

Mutske; Heerlijk toch?!!1 dag in de week dat je écht niets moet, lekker relaxed!!

Leuk dat je kamertje steeds verder af komt.... en dan straks al je leuke spulletjes neer gaan zetten....

heerlijk!!Ik kan daar ook zo van wegdromen, als ik int kamertje sta!!

Voor de hoofdpijn neem ik idd. ook n prctm. alst écht te gek is, of als het té lang duurt (vooral als je nog

naar n verjaardag moet ofzo....waardeloos)

Jose; Ja heel druk in Oktober, inmiddels is Doortje ook bevallen zag ik!! Allemaal tegelijk, ach....wie weet

doen wij het net zo ;-)

In bad beweegt de kleine heerl erg ja!!Vind ik ook zo grappig....k heb zo t idee dat tie zo weg zou zwemmen.

SHopse vanmiddag!!Waar ga je voor shoppen? of gewoon om er ff lekker uit te zijn??

Juut; Klaar met nestelen?? haha...of heb je gelijk weer n nieuwe lijst, nu deze klaar is??

Ai...maagzuuraanval....klinkt écht niet leuk!! Had je iets heftigs gegeten? of heb je dit vaker gehad nu je

zwanger bent??

Ik heb wel vaak 'last' van m'n maag.... dat het voorm'n gevoel in de brand staat!! maar gelukkig geen maagzuur,

want dat lijkt me vreselijk!! k heb het tegenwoordig met bijna alles al wat ik eet...... jammer genoeg, vooral met

speculaas...en dat is juist zo lekker!!

Vannacht gelukkig goed geslapen (máár 2 x wezen plassen).

gisteren avond weer n onrustige buik gehad, menstruatie gevoel, alsof je ongi gaat worden zeg maar!!

Maar uiteindelijk toch in slaap gevallen en toen ik de eerste keer ging plassen was het over!!

Weet je, ik dacht altijd, als het dan gaat beginnen weet je tenminste waar je aan toe ben, toch is

dat dus helemaal niet zo!! zelfs al zou je om de paar minuten weeén hebben, is het nog afwachten

of het wel gewoon door gaat zetten....

Het klinkt misschien stom, maar ergens ben ik er ook helemaal klaar voor...... laat maar komen hoor!!

maar goed.... afwachten maar!!

fijne dag meiden!!

Geplaatst

Ohhhh ik benijd jullie zo. Ik kan helaas niet in een lekker bad zitten en genieten. Wij hebben aleen een douche :'(

Zou het ook graag een keer weer willen doen. Lekker 'n waarm badje .... Maar ja, het is zoals het is. Judith dus ook aan het nesteln nu *hihi*. Dus is iedereen bijna klaar met schoon maken *hahaha*. Mijn man wil vanaf dit weekend eindelijk weer probeeren boven de zolder op te knappen, dus de kinderkamers van mijn dochter en van de baby natuurlijk. Het gaat ietsje beter met zijn rug, nog niet optimaal, nog pijn maar hij wil het wel probeeren.

Tweety, ja ik denk ook altijd, als ie komt, dan komt ie toch? Het zijn nu 36 weken dus. Ik heb vannacht weer heel weinig slaap gehad. Veel weeën weer, maar om de 20/30 min. Dus ja, niets om onrustig te worden. En ja, dat gevoel van als of je ongi word herkenn ik ook wel. Wel een verveelend gevoel. Heb je dat dan ook, dat het in je onderbuik en je rug pijn doet? Ik zie het al komen dat jullie toch nog allemaal erder gaan bevallen *hahaha*.

Danaa nu in het ziekenhuis. Of ze wel al is bevallen? Of ze de keizersneede wel al achter haar rug heeft? Ze is zeker heel erg blij, dat het nou gebeurt.

Fijne dag

Geplaatst

Ik kwam hier een kijkje nemen of er al nieuws was over Danaa, kom later vandaag nog wel eens terug......

Geplaatst

Ik denk dat Danaa zich pas later in de week gaat melden.

Morgen zou de Ks toch plaatsvinden??

In ieder geval schreef ze zaterdag of gisteren dat ze dan pas wat liet

horen als ze weer gezond en wel thuis zou zijn.

Dus dat zal dan ws pas vrijdag zijn.

Sylvia; Ja, n bad is heerlijk, tenminste....k zit er nooit in, maar de laatste weken

dus wel!!Heerlijk ontspannen!!

Fijn dat je man langzaam maar zeker verder gaat met klussen!! zou heerlijk zijn

als het klaar is, toch?!!

Bij mij doen idd. m'n onderbuik en rug ook zeer....zo'n zeurend gevoel....met af en toe is

n steek erbij.

En als de kleine zich gaat bewegen kan dat dus ook erg zeer doen....dat steekt dan ook

in m'n onderbuik, en trekt naar m'n rug.

Afain; het rommelt..... nu maar hopen dat het ook 'mee' werkt voor de bevalling.....zou leuk

zijn alst eerder komt....(k hoop het zoooooooooooooooooooo erg)

Geplaatst

Oh ja je hebt gelijk. De 18de is pas het datum van de keizersneede. Was ik helemaal door de waar ...

Ja dan laat ons maar gewoon samen hopen dat het ietsje erder komt *haha* ben er ook nu helemaal klaar voor....

Geplaatst

Mogge meiden! (ik zeg mogge, want ik was weer lekker naar bed gegaan om nog een paar uurtjes slaap te pakken!)

Het is zeker een druk weekend geweest in het oktober topic! Dat zal nog wel ff aanhouden denk ik als ik hun lijstje zie... Spannend hoor, ik begin er ook steeds meer naar uit te kijken! Nog 3,5 weken...

Jose: Veel plezier met je vriendin en wat ga je shoppen? Ik zou wel weer eens een paar nieuwe schoenen willen.... maar dat is niet zo handig nu!

Tweety: Nog last van hoofdpijnen? Gek he, dat je dingen vergeet die zo belangrijk waren en zeker nu het jezelf allemaal betreft! Ik ben benieuwd hoe je controle morgen is bij de vlos...

Vandaag nog plannen?

Ik ben zo benieuwd of je een knul of een meid gaat krijgen! Er zijn iig weer wat mannelijke famillieleden bij gekomen zo te horen!

Ik heb ook vaker harde buiken trouwens, met af en toe een hele heftige dr tussendoor... We lopen weer gelijk! Het hoort er allemaal bij en zegt niets over wanneer.... Gewoon afwachten dan maar he?

Mutske: Lekker aan het inrichten geweest? Fijn hoor dat je dat nu allemaal nog in orde hebt kunnen maken! Lijkt me vreselijk om nu nog geen babykamer te hebben... Zou ik helemaal de kriebels van krijgen. Ik ben iemand die dat soort zaken allemaal tot in de puntjes in orde wil hebben! Kan best een controlfreak zijn, dus voor mij zou het een gigantische opluchting zijn! hahaha... Niet altijd makkelijk om mee om te gaan denk ik, als ik het in mijn kop heb dan pak ik het aan!

Goed om te horen dat jij ook lekker een beetje aan het tutten bent met je baby en nog even lekker terug naar bed... Zorg maar dat je lekker je rust pakt, heerlijk toch dat dat kan?

Danaa: Succes!! Ik duim voor je...

Meiden, ik kan bijna niet wachten tot ik onze kleine man mag vasthouden en kusjes mag geven!!! Ik wil zo graag naar hem kijken!

Na het afgelopen weekend is het huis zo heerlijk aan kant en opgeknapt allemaal! Lekker overal nieuwe raambekleding en alles gerepareerd en schoon... Kan niet beter! Heerlijk om alles zo onder controle te hebben. Ik ga vanmiddag nog even wat witte heide plantjes halen voor bij de voordeur en dan heb ik wel weer genoeg gedaan voor vandaag.... Wat een luxe!! hihihihi...

xx, juutje

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik ruim een maand heel ziek geweest ben. Een of ander virus waardoor ik steeds zieker werd. Heeft niets met ukkie te maken maar wel duurt het langer omdat je weerstand toch wat minder is als je zwanger bent. Niet slapen door al het hoesten. Ook daardoor nog spieren gescheurd en ribben gekneusd. Ben nog nooit zoveel in het zh en bij de dokter geweest. Maar goed, nu gaat het langzaam beter gelukkig.

En zoals gezegd, Ukkie heeft alles prima doorstaan. Daar gaat het heel goed mee. Heb ook een 4d echo laten maken. Zo leuk is dat!

En nog steeds een kleine buik, maar eindelijk ga je wat zien :-)

Ik moet nog bijlezen, maar in ieder geval:

Danaa, veel succes!! Spannend!!

Knuffel, Mees

Geplaatst

Juut; ene dag meer last van hoofdpijn als andere dag, t is ook niet zo dat ik er van moet gaan liggen

ofzo hoor. K bespreek het morgen wel bij de vlos. Denk dat het misschien ook wel 'met m'n lage HB te maken

kan hebben!!

heerlijk he?!Als alles zo glad en klaar is. Ik ben ook zo'n controle fraek. Voel me ook niet rustig als ik het niet

zou doen zeg maar..... vandaar ook dat m'n grote schoonmaak helemaal volgens planning moest verlopen, en al die

kleine rotklusjes klaar moesten zijn!! Vind t gewoon n rustig en n lekker idee dat ik het nu bij kan houden, zonder

al te veel stress. K moet ook zeggen dat ik er nu ook de energie niet meer voor zou hebben, om nu nog zo druk aant

poetsen/klussen te zijn.

Voor andere mensen is het soms alleen niet te begrijpen...haha.... ik ben al vaak voor gek versleten hoor de afgelopen

maanden en weken!! maar goed, vaak door mensen die zelf heel nuchter en makkelijk zijn, en bij wie het uiteindelijk ook

gewoon allemaal 'goed' komt!!!

Maar ja...zo zit ik niet mekaar!!

Mees; Wat bizar joh!!Dat je zó ziek bent geweest!!Vreselijk, terwijl je je energie zo hard nodig hebt als je zwanger bent!!

Heb je nog n buikfoto gemaakt?? Ach....hij kan dan klein zijn, bij jouw is die straks ws weer veul sneller plat dan bij ons!! hihi...

Geplaatst

hoi mees, wat verveelend meid. ik hoop dat je je nu beter voelt en dat je snel weer op de beene bent. gelukkig is met je bebe alles prima. beterschap mees.

liefs

Geplaatst

nou hier is het nog steeds rustig hoor. haha

dacht dat het van het weekend ging beginnen maar was niks veel harde buiken en wat krampen.

maar zette niet door. dus nog ff geduld

morgen weer op controle bij de vk.

@danaa je zal het wel niet meer lezen maar wilde je toch veel succes wensen.

en wat een mooie buik heb je zeg..

@judith jaaa ben ook zo nieuwschierig na onze kleine man kan ook niet meer wachten haha.

alleen de vraag is wanneer gaat het gebeuren we moeten nog ff geduld hebben..

vandaag de ramen nog ff gezeemd want die zagen er uit zeg. van het straten. ze zijn nog niet helemaal klaar maar de helft ligt er gelukkig in.

dus was al blij dat ik ze schoon kon maken. nu kunnen we weer na buiten kijken.

liefs

Geplaatst

Tweety, whaaaa zou wat zijn zeg, dat we allemaal tegelijk liggen te puffen. Zou wel een geweldige stunt zijn! Tja en die weeën, zo zie je maar weer...ze kunnen aanhouden en het andere moment kunnen ze zo weer weg zijn. Het blijft helaas afwachten, maar echte weeën herken je wel, dus daar pin ik me maar op vast.

Judith, lekker uitgeslapen en uitgerust? Moet ff om je lachen hoor, dan weet jij wel waarom ;) Hoe is het met je maagzuur? Misschien iets verkeerds gegeten? Of heb je het wel vaker. Lijkt me vreselijk als echt dat zuur naar boven komt, kan zo branden....en over de nasmaak maar niet te praten. Gelukkig ( even afkloppen) nog niet op die manier last van gehad. Anders misschien even een Rennie nemen? Ach, dat zal je zelf ook al wel bedacht hebben.

En die nieuwsgierigheid...wordt hier ook met de dag erger, ben zo benieuwd :)

Mees, jemig, heftig hoor...terwijl je je energie nu wel beter kunt gebruiken, lig jij te herstellen. Gelukkig gaat het alweer iets beter en de goede kant op, lekker uitrusten hoor voor zover het lukt natuurlijk.

Angel, was wel even spannend dus afgelopen weekend.... jammer dat het niet doorgezet heeft. Maarrrr, je kunt weer door je ramen naar buiten kijken....afwachten dus!

Ik las iets over gewicht, meiden ik las iets laatst. Je kunt tijdens de zwangerschap beter meer aankomen, dat is er nl. na de bevalling sneller af. Meiden die minder snel aankomen tijdens de zwangerschap, die hebben meer moeite om het eraf te krijgen na een bevalling. Oeps, moet er nog maar niet aan denken....ben tot nu toe zo'n 8 kg aangekomen, dus heel netjes ... maar ja, dan straks nog hè...we zullen zien.

Vanmorgen dus vriendin op de koffie, was gezellig en vanmiddag geshopt. Pffff, vermoeiend hoor en veel harde buiken gehad. Thuis aangekomen ook helemaal gesloopt en heel erg last van de onderbuik.

Kwam Ilona nog tegen in de Prenatal, wat een toeval niet? Heb nog wat voor de kleine gekocht, maar we gingen heen omdat Ron nieuwe schoenen nodig had haha....

Dus deze keer niet omdat ik nieuwe schoenen had. En Judith ja heerlijk vooruitzicht he dat je straks gewoon weer lekker voor jezelf kunt shoppen :)

Ik heb btw vorige week nog 2 paar laarzen gekocht, werd ook weer eens tijd. Maar ik houd ook nog geen vocht vast, dus ik kan de gok nemen.

Ik kijk vooral uit naar het kopen van een leuke winterjas, broeken, truitjes enz enz... gewoon weer een 'fashionbabe' haha!!!

Geplaatst

Jose; 8 Kg. maar??????????????????????? jaloezie jaloezie jaloezie.....

Ik ging vanmorgen wegen; Vre-se-lijk!!Zit nu al op de 80 KG. k voel me echt

een olifant hoor....haha.... klaag!! maar k ga sinds vandaag dus veel vocht

vasthouden...Ik heb geen voeten meer, nee, dit zijn gewoon benen, met n vouwtje

onderin, wat dan als voeten moeten dienen......heel lelijk dus!! Bah!!

Maar daar heb je trouwens wel gelijk in....t schijnt dat je beter veel aan kan komen dan

weinig....omdat bij veel kg. ook veel vocht zit, en dat raak je vaak redelijk snel kwijt in

de kraamtijd!

Morgen weer wegen bij de vlos. Dus dan weet ik meer....hoeveel ik exact aangekomen ben....

k heb me eigen al die tijd alleen maar vast gehouden aan m'n gewicht bij hun....

T klopt ja, als je écht gaat beginnen, schijn je dat ook n soort van haast wel zeker te weten ofzo.

(uitzonderingen daar gelaten, k heb ook n vriendin waar dat niet zo bij was).

maar t rommelt hier gewoon gestaag verder.....dan weer n tijdje n stekende pijn, dan weer menstruatiepijn

en n heel zwaar drukkend gevoel op m'n hele bekkenbodem en m'n rug.

Afain.... hopelijk werkt het allemaal mee voor de bevalling!!

Oooo heerlijk om weer te gaan shoppen strax... ben ook al die positiedingen zo zat!!

gewoon weer leuke, nieuwe hippe dingen kopen!! Laarzen zou ik nu niet hoeven doen met die

voeten, maar daarom had ik in Sept. al van die wijde, halve laarsjes gekocht, zodat ik die ondanks dikke voeten

gewoon aan zou kunnen.

Morgen had je toch n (telefonische??) afspraak met de arts over de bloedverdunners??

hoe laat??

Geplaatst

Tweety, meisje, meisje toch..... terwijl ik vind dat je zoooo mooi zwanger bent, je ziet er nog steeds goed uit! Maar ja, zulke opmerkingen helpen helaas niet, want als je eenmaal baalt van je eigen lichaam, kan een ander praten als brugman. Maar ik wilde het toch even zeggen :P

Hopelijk ben je het na de bevalling gauw weer kwijt, zodat je je helemaal kunt storten op een nieuwe gardarobe :) Dus het rommelt behoorlijk? Jee, krijg er de kriebels gewoon van. Misschien duurt het gewoon wel niet heel lang meer meid. Ze zeggen wel dat oefenweeën/voorweeën je helpen voor de bevalling, misschien heb je al wel iets van ontsluiting of zo..morgen weer heen hè? Nou spannend ;)

Zelf had ik eergisteren erg last van menstruatiepijn, maar het was meer op de tanden bijten en 's nachts komt het ook wel eens aanwaaien.....zou niet weten hoe ik moet wegpuffen?

Zo eigenwijs als ik was, wou niet op cursus hè?

Iemand nog tips...hoorde iets over "altijd is Kortjakje ziek" oftewel, 7 keer?

Trouwens morgen om 15l30 uur word ik ongeveer gebeld, ben nu met een vragenlijstje bezig...hoop maar dat ik niets vergeet. Vaak als ik dan de hoorn erop gooi ( uh, telefoon uitdruk, hoorn is wel ouderwets ;)) denk ik (#(#@( dit had ik nog moeten zeggen/vragen en dat.... Nou ja, we zien eht wel!

Geplaatst

Dank je wel hoor Jose, lief van je!!

k reageer morgen ff uitgebreider hoor, ga nu lekker pitten!!

O ja...puffen; in het ritme van 'deze-wee-komt-nooit-meer-terug' en dan nog....

iedere vrouw puft toch wel een beetje op haar manier hoor!!Net waar je jezelf

prettig bij voelt!!

Truste.

liefs

Geplaatst

Zo...ben ik weer....zit nog te ontbijten, Kom maar lanzaam op gang vanmorgen ;-)

Jose; NOg ff over m'n zwangerschap. Ik weet ook wel, als ik naar mezelf kijk dat ik er

gewoon 'normaal' uitzie enzo. maar t zit meer tussen m'n oren!! Als ik kijk dat ik altijd

60kg. gewogen heb, en nu al rond de 80 hang...vind ik gewoon vreselijk klinken!!

Maar ik moet gewoon ff normaal doen!! want anders ga k mezelf iets aanpraten!!

Met m'n zelfvertrouwen gaat het het laatste jaar eigenlijk best goed, alleen nu komt het

dan soms weer ff de hoek om dat ik hierin té weinig zelfvertrouwen heb!!

Heel veel suc6 vanmiddag met het telefoontje. Groot gelijk hoor, dat je n vragenlijst gemaakt

heb, zulke dingen heb ik ook áltijd!!hang ik op en dan denk ik 'shit...dit had ik nog willen vragen en

dát nog'.

K heb vannacht slecht geslapen, nee, k zeg het verkeerd, opzich sliep ik wel goed, alleen was ik

veel wakker....maar k begin te 'snotteren' zeg maar.Keelpijn!! ooo, k hoop zooooooooooooo dat ik

er doorheen rol, en niet eerst nog n griepje krijg ofzo. k wil graag m'n energie bewaren. En als je

griep heb zal k zéker niet gaan bevallen!! Dat hoeft nu ook nog niet, maar volgende week of die week

erop ofzo? ;-)

(hoe bedoel je ongeduldig??)

Vandaag krijgt Danaa d'r keizersnee. Ooo spannend meiden. Dan worden de eerste November baby's al

geboren!!

Geplaatst

Hallo girls!

Hier een lekkere slome dag, zit nog in mijn roze balletjes-badjas! hahaha Pat vindt hem verschrikkelijk... hihihihi

Heb echt geen zin om iets te doen....

Ik heb net een belly bandit besteld, zijn er nog meer meiden die er een gaan dragen na de bevalling? Of misschien een sluitlaken? Ben benieuwd!

Jose: succes met je telefoongesprek vandaag...

Tweety: Niet ziek worden hoor... Je bent net weer lekker beter toch?

Dat zelfvertrouwen moet je vasthouden hoor, je bent een hartstikke leuke vrouw... Je doet jezelf tekort als je daar aan twijfelt!!! Onzekerheden zijn zoooooo zonde van je tijd en je leven!! Jij hebt een leuke man, een mooi huis en een prachtig kind op komst, wat wil je nog meer?? Geniet lekker van je leven hoor....

Zou danaa al bevallen zijn? Weet iemand nog hoe laat die afspraak was van haar?

Jose: Ik heb zwangerschaps yoga gedaan en om de eerste weeen weg te ademen zou je een volledige buikademhaling moeten hebben.... dus helemaal naar beneden doorademen. Als ze heftiger worden (de sterkere ontsluitingsweeen vanaf +/- 5 cm tot 10) moet je meer naar een flanken ademhaling, dus niet meer helemaal naar je buik. (leg dan je handen op je ribben aan weerszijden onder je borsten/hoge zij en dan moet je naar je handen toe ademen en je buik afsluiten)

Als je echt een perswee moet weg puffen (kan maar heel kort) dan moet je heel oppervlakkig op je borst ademen alsof je aan een roos ruikt/snuft, alles wat je lager ademt maakt dat je toch automatisch gaat persen...

Probeer tussen de weeen in helemaal rustig te worden en naar de volledige buikademhaling terug te gaan, dan krijg jij en je baby de meeste zuurstof EN DAT IS WAT WE WILLEN!!!! hihihii....

Als je echt mag gaan persen moet je echt goed naar beneden persen (goed aan denken) Dus niet je hele gezicht vastzetten (kaakklemmen, ogen dicht en gebalde vuisten) dat heeft namelijk geen zin en daar kan je bloeddoorlopen ogen van krijgen! Het is ook verspilde energie, want je kracht moet naar je buik... kaken los van elkaar en ogen open houden!

Niet op je tanden bijten en door blijven ademen...

nou, ik hoop dat je er wat aan hebt... Het geeft mij wel rust dat pat en ik allebei weten wat we moeten doen. Aan de andere kant zal de verloskundige/gyn je ook precies vertellen wat je moet doen en ze kunnen soms ook heel streng tegen je doen. Gewoon goed luisteren wat ze tegen je zeggen, dan komt het helemaal goed!

Zijn er nog meiden die aanvullende tips hebben? (ik heb het natuurlijk nog nooit zelf ondergaan, alleen geoefend met de lessen....)

Ik heb wel het gevoel dat ik er helemaal klaar voor ben, dat is wel fijn! Ik ga ook proberen om aan het resultaat (de baby) te blijven denken en niet te veel verwachtingen te hebben, dan kan er ook niets tegenvallen waardoor ik kan gaan verkrampen.

Ik laat het over me heen komen en neem het zoals het komt. Goed aan mijn langverwachtte baby denken..... JAAAAAA!!!!! hihihi

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden