Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

12 april - mutske

15 april - Sammy

27 april - Mees (1e afspraak met gyn.)

Tweede echo:

11 april - Poohbeer 10 weken

12 april- Debbie 10wkn 1d

14 april - Sas 11 weken

15 april - Jose, 8 w en 5d

18 april - Zjoediezzz, 10 w, 3 dgn

19 april - Pippe, 12 weken

29 april - Nella, 10 wkn, 6 dgn

2 mei - Ilona 11 weken - combinatietest

9 mei - Mutske 11 wkn 2 dgn

Derde echo

12 april - Dana 10w, 1d

27 april - Poohbeer 12 wkn, 2 dgn

27 april - Tweety, 11 wkn,5dgn.

27 april - Debbie 12 wkn, 2 dgn (nekplooimeting en bloeduitslagen)

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn

27. April Combinatietest Ang3l

Vierde echo

18 April - Angel 11w 5d

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn

vijfde echo

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nog een uurtje Angel ;)

Hier gaan we pas van het zomer beginnen met kamertje, niet eerder hoor! Maar als ik het zo rond de 28 weken zwanger klaar heb, ben ik blij...

Qua kinderwagen, ik roep al jaren dat het de Quinny buzz 4 wordt... en dat denk ik nog steeds. Alhoewel ik vind de Maxi Cose mura 4 ook erg mooi.

Maar ik wil ze sowieso in het echt zien. Maar ook daar wacht ik nog even mee hoor, zeker tot de 16 weken.... misschien durf ik dan eens een Babydump binnen te stappen.

Ik ga me klaarmaken, we gaan met een kwartier die kant op :) Straks meer meiden!!!

Geplaatst

Ik pas het lijstje weer even aan.... de oude data kunnen weg.

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

15 april - Sammy

Tweede echo:

15 april - Jose, 8 w en 5d

Derde echo

Vierde echo

18 April - Angel 11w 5d

vijfde echo

Heb achter de uitgerekende datum van Pippe.. sterrenkindje gezet. Ze hoort nog steeds bij ons vind ik. Het is aan haar wat ze straks wil.

Sammy jij ook veel succes vandaag hè?

Geplaatst

ow spannend jose veel kijkplezier.

we hebben tijd zat idd haha.

ik heb ff op internet zitten neuzen en wil ze ook eerst in het echt zien.

zie zoveel leuke..

liefs

Geplaatst

@ angel: die geslachtsbepaling met 16 weken, is dat een pret echo? Of is dat bij de vk?

Gisteren van mijn ouders een kinderwagen gekregen en die is nu onderweg met de tnt! Ik heb de quinny buzz 3 zwart/wit gekozen. Mijn buurvrouw/vriendin gaat bijna bevallen en heeft die in beige. Hij rijdt heel soepel en klapt heel makkelijk in, wij waren beiden helemaal enthousiast! Mijn ouweluitjes stonden er op om hem voor ons te kopen... Echt zo lief!

Wat voor kamertje heb je?

Joseeeeeee: BIJNAAA!!! Iiieee

Geplaatst

Ik breek even in:

Lieve Jose!!

Je weet al dat ik aan je denk,Maar nogmaals ik duim me suf voor je!

Heb er een slapeloze nacht van gehad!!

Nog een kwartiertje!

Morgen ga je mij gewoon op onze date een super mooie echo foto laten zien van jullie beebje!!

Dikke Zoen & Knuff!

Geplaatst

Jaaaaa, hier ben ik dan en met goed nieuws!!

Het hartje klopt nog steeds en het bewoog ook, hihi hoe leuk is dat? Heb het 1 keer gezien, was echt zo van...toing omhoog en weer naar beneden.

De armpjes en beentjes waren ook zichtbaar.

Ben weer een dag verder, maar ik houd gewoon de 20e aan. A.s. donderdag mag ik weer, joehoe!!!

Geplaatst

Hihi tnx judith, voel me wel belangrijk zo :P

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

15 april - Sammy

Tweede echo:

Derde echo

21 april - Jose 9 w en 4 d

Vierde echo

18 April - Angel 11w 5d

vijfde echo

Sammy en? Weet jij al meer?

Geplaatst

O yes Jose, k zat lekker buiten, en ineens moest ik aan je denken hoe het was....snel de comp.opgestart...was zo benieuwd.Super de super hoor, heerlijk weer genieten van de bevestiging!!!

K ben ook al n beetje aant rondkijken wat betreft wagens enzo....vind het best nog wel eng..... maar ik ben helemaal verliefd op de bugaboo-cameleon.....en dan de nieuwe versie, antrasiet met n zilveren kap....vind m zooo mooi..... maar uiteraard ook weer een van de duurste wagens die je maar ken bedenken......dus ik weet niet of ik m'n mannetje overgehaald krijg hor!!!

We zien t wel, koop zulke dingen ook pas met n week of 16,17,18 ofzo.

Kraamzorg moet ook binnenkort geregeld worden he?!!Rond de 10de week moet je dat gaan doen.

Nu neem ik maar 24uurs zorg, want m'n beste vriendin komt kramen..... erg leuk, we hebben samen de kraam opleiding gedaan, en ik heb bij haar ook gekraamd, dus nu mag ik het andersom mee maken....dan neem ik dus sochtends van 8 tot 11 van de stichting hulp, en dan kan zij d'r kinderen op d'r gemakkie naar de oppas brengen, hoef ze niet al om 8 uur op de stoep te staan....ideaal.... heb er al helemaal zin in!!

Sammy, hoe ist met jou??

liefs

Geplaatst

Ik had ook al de bugaboo bovenaan mijn verlanglijstje staan vanwege het feit dat je de buggyzitting 2 kanten op kunt zetten, wel zo prettig om de keuze te hebben! En die zilveren kap had mijn oog ook al getrokken! Hihi... Maar de duurste wagen die dr is!!!

Die quinny heeft dezelfde opties en kun je met 1 vinger inklappen bekant, gaat met een gasveer. En de maxicosi kan dr ook nog op... Voor de helft van de bugaboo had ik snel gekozen.

Echt zo superleuk om eindelijk eens met dit soort zaken bezig te kunnen zijn!

Ein-de-lijk....

Geplaatst

Ik blijf het echt verwonderlijk vinden... Echt mooi!

Een voordeel van onze manier van zwanger raken (ja, heb een positiviteits-aanval!) is dat we het wel allemaal superbewust meemaken... Tenminste ik denk dat dat zo is, ik kan het eigenlijk niet weten want ik ben nog nooit vanzelf zwanger geraakt...

Uuuhhmmm... Volgens mij zit ik te raaskallen!! (grappig woord)

Hihihihi

Geplaatst

Ach Judith; zonde van die schoonmaak middelen ;-)

Maarre....je geraaskaal klopt wel aardig hor, ik ben 1 keer spontaan zwanger geraakt, en ook al was ik er toen ook écht super de super blij mee, dit voelt en beleef ik toch weer heel anders.... t komt ook omdat je er al zoveel pijn en moeite voor hebt gedaan, en al zoveel verdriet om hebt gehad..... en al vanaf de Punctie weet je heel bewust dat er n kans bestaat dat je zwanger kunt zijn.... en ik heb dat ook wel zo ervaren, vanaf de TP voelde ik me toch al een klein beetje mini-zwanger.... er zit tot slot het prilste begin van n mensje in je buik!!

Dussssss....zo doende ben je toch niet helemaal aant raaskalen.... hihi....

Enne... zo positief blijven eej....

Geplaatst

jaaaaa jose mooi dat alles weer goed was.

zo geweldig he als ie zo beweegt echt prachtig gewoon.

judith ik kon kiezen voor een pretecho maar dit is enkel alleen een geslachtsbepaling meer niet.

ze raden het mij eigenlijk af maar heb een paar vriendinnen die het ook rond die tijd hebben gedaan

maar als je de 20w echo heb heb je ook wel eens de pech dat hij/zei niet mee werkt.

als het echt aan mij had gelegen had ik het niet willen weten. maar nu de datum bekend is kan ik eigenlijk toch niet meer wachten haha..

leuk dat je al een kinderwagen heb uitgezocht.

liefs

Geplaatst

@Tweety: Zat gister gewoon een beetje te geinen hoor , over die schoonmaakmiddelen!

Het is wel zo dat doordat er, nadat ik op mijn 21e stopte met de pil, echt noooooooit wat is gebeurd, je dan bij een behandeling eindelijk eens het gevoel hebt een ECHTE kans te hebben... Misschien dat de 1e mislukte poging daardoor zo hard aan kwam?

Ik moest van mijn ouders vrij snel aan de pil, want die waren best bang een tienermoeder in huis te hebben en die slik je dan braaf zodat ' je maar niet zwanger zal raken'!!! In mijn eerste huwelijk stopte ik met de pil en nou wat voelde dat gek!! (zeker de eerste keren dat je onbeschermde sex hebt!) ... en ja... dan gebeurt er 13 jaar lang niets...

Flink wat relatie-perikelen gehad waardoor de actieve kinderwens iets naar de achtergrond zakt, maar vrijwel niet meer aan de pil geweest. En dan nu twee relaties verder (met mijn beste vriend sinds 1989) ein-de-lijk zijn wij zwanger!!

En wat ben ik blij dat het van hem en mij samen is!! Ik kan echt mijn geluk niet op op dit moment, lang gedacht dat dat niet meer zou komen in deze mate... Soms als ik naar mijn man kijk, dan krijg ik herinneringen naar boven van voor dat wij een relatie hadden! Toen waren wij al heel gelukkig samen en wat hadden wij toen al een lol en hetzelfde levensritme... We zagen toen alleen niet dat wij bij elkaar hoorden, we hadden denk ik nog een hoop levenslessen te leren denk ik altijd. En dan voel ik echt hoeveel ik van hem houd!!!

Hihihi... wat een gezwijmel, maar soms moet je even stilstaan bij wat je hebt en waar je van houdt toch?

@Angel: Ja, als ik zou kunnen kiezen om het met 16 weken al te laten bekijken, dan zou de keuze ook snel gemaakt zijn... Snap ik absoluut! Maar begrijp ik nou goed dat het bij je vk is?

Geplaatst

Ik wilde nog even wat kwijt trouwens:

Op dit moment zijn goede vrienden van ons ook met IVF bezig (zij heeft al uit een vorige relatie een ivf zoontje en hij nog geen kinderen) Nu willen zij samen een kindje en dat moet dan via IVF. Hij is een type dat als hij iets wil, het ook meestal vrij snel heeft.

Nu heeft hij nog niet zo lang een actieve kinderwens, moet ik er denk ik even bij zeggen. De eerste poging is nu helaas mislukt: geen bevruchtingen tot stand gekomen bij 4 eicellen, wat ik heel triest vind!

Nu sprak ik hem daarover en toen deed hij er toch een partij luchtig over!!! Alsof het niets is! Hij zei: Nou, we als we nog maar 1 poging over hebben, dan ga ik me eens een keer zorgen maken! We gaan gewoon gelijk weer verder met ICSI...

??Alsof dat een garantie geeft dat het gaat lukken??? Ik stond echt met mijn mond vol tanden... En het was net een paar dagen daarvoor bekend geworden dat het niet was gelukt!!

Nou, mensen, schiet mij maar lek... Kunnen mensen zo hard zijn? Het voelde alsof hij mij zag als een aansteller die een groot drama maakt van een mislukte poging en dat dat dus niets voorstelt... Terwijl het als 1 groot wonder voelt dat ik nu zwanger ben!

Wat kan perceptie toch verschillend zijn he?

Geplaatst

Hé meiden,

Wij hebben een hele moeilijke dubbele echo gehad.

Gelijk was te zien dat het er 2 waren, maar toen ze bij de eerste ging kijken,

had ik al snel door dat er geen hartactiviteit was.

Bij de 2e gelukkig wel en deze beeb was ook goed gegroeid.

Alleen, nu zitten de 2 kleintjes heel dicht bij elkaar.

Bij het kleintje dat niet meer leeft was een lichte bloeding te zien.

De arts kon ons niet vertellen of dit kleintje als het ware zou "oplossen" of er

uit zou komen.

Ik kan een kleine bloeding krijgen, maar daar hoeven we niet gelijk van te schrikken.

Het grote probleem is, dat ze niet weet of de 1 de ander mee zal trekken......

Dat het er uit eindelijk eentje is vinden we niet erg, maar wel heel erg spannend of

de ander wel zal blijven zitten.....

Volgende week donderdag hebben we weer een echo.

Vooral hopen, bidden en duimen wordt het....

Man, dan heb je dat hele ziekenhuis traject wat niet makkelijk gaat en dan hoop je op een mooie zwangerschap. Maar toch heel hard van die roze wolk afgedonderd gister........

Liefs,

Sammy

Geplaatst

sow Sammy, dat is wel heftig zeg. Idd. dan ben je blij dat er toch 1 kindje is blijven leven, al is het nog zo hard dat de andere gestorven is, en dan nog de angst en spanning of dat het goed blijft gaan!!

Ik zal voor jullie hopen, bidden en duimen!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden