Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oké, leek mij ook. Goed dat je vis gekocht hebt, wanneer zit jij naar verwachting in de wachtweken? Ik heb maandag mijn startecho en als alles goed is mag ik gelijk met gonal - f starten.

Geplaatst

Nu nog opeten, die vis, haha.

Vind vis wel lekker hoor, maar het wordt morgen dat ik het eet.

Ah, maandag je startecho? Dan schiet het al op!

Ik heb waarschijnlijk volgende week de tp en dan de wachtweken is. Zijn we misschien deel gelijk in de wachtweken?

Nou, smikkel maar vd walnootolie!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Ha, wat leuk, ik heb als alles goed gaat rond half maart de tp... Dus idd misschien en hopelijk zitten we wel samen in een uitgerekend in.... Topic... Ik durf daar nog niet echt over na te denken. Ga zo glaasje granaatappelsap nemen, haha. Heb voor morgenmiddag makreel in huis gehaald.

Heb ook de neiging om het hele huis opgeruimd en schoon te maken voordat ik met de poging begin, bestaat er soms ook een soort van pre-nesteldrang, haha?! Fijn weekend!

Geplaatst

Dames, kennen jullie "Pom wonderful"? Je hebt er tegenwoordig ook heel veel reclame van. Daar schijn (vlgs de website) 100% puur granaatappelsap in te zitten. Verkrijgbaar bij oa appie.

Geplaatst

Hi nal, nee ik ben net bij de appie geweest maar de enige die ik zag was van Healthy people.... In welk schap is pom wonderful te vinden? Hoop dat ik het alsnog kan vinden....dank voor de tip!!

Geplaatst

hi,

POM VIND JE IN HET KOELVAK BIJ DE GROENTEN vind het zelf niet echt superlekker (beetje bitter) maar ga t wel halen zo;)

even een vraag van mij:

"Verder had ik net de dag vd tp een sinaasappel op en toen las ik dat t niet zo goed was haha..dag erop een kiwi en ook niet goed grrrrr (hahaaa)

wie weet welk fruit HEEL goed is behalve passievrucht ? Ik kopieeer de vraag naar de vitaminensite Mees;)"

ik ben benieuwd:

verder voor lifestyle:

niet teveel zitten/liggen na tp (ik heb t wel eerrste 2 dagen gedaan hoor, maar daarna) ivm bloeddoostroming in je lichaam, dus lekker bewegen, maar geen zware dingen tillen. Bv wandelen is heel goed.

Mees goed zeg TP volgende week! Zitten we toch nog deel tegelijk in de wachtweken wan t mag zelf pas 14 mrt bloedprikken!

Geplaatst

Dankjewel Trish voor je tips! En hihi, heel goed het te kopieren naar de vitaminensite!!

Ik ga ook op zoek naar Pom, Nal en Trish!

En wat goed wb de lifestyle. Ik heb de vorige x-en misschien toch niet genoeg bewogen. Ik ga dan nu zeker doen, dat wandelen vanaf de 3e dag. :walk:Had het al van meer gehoord, dat het belangrijk is voor een goede doorbloeding van je baarmoeder.

Hahahaaa, wat lees ik nu toch? Eerst een sinaasappel en dan een kiwi. Niet goed, hihi. Nou, zal wel meevallen hoor. Ik had de vorige x dat ik vertelde dat ik altijd bioyoghurt met cruesli nam en dat ik net heerlijke veldsla en ruccola had gekocht. Ook niet goed, hoorde ik meteen daarna. Wel de sla nog opgegeten en daarna weken zonder yoghurt. Toen ik negatief testte heb ik meteen een halve liter bioyoghurt met cruesli gegeten. Heerlijke troost!

Weet iemand welke vruchten, afgezien van passievrucht en papaya, wel goed zijn? Michaela en mom2b weten hier veel van, dus misschien hebben zij nog ideeen.

Ik hoorde wel dat rode vruchten goed zijn! Hebben meer dat gehoord?

En 14 maart bloedprikken? Wauw!

Ja, zeker deels de ww, want op z'n vroegst wordt de tp vlg weekend, heb ik uitgerekend. Want vanaf het moment dat je hoort dat je erheen moet, duurt het minstens 8 dagen voor de tp. (Daar laten ze de eitjes 5 dagen 'groeien' voordat je ze terug geplaatst krijgt.)

Yolande, haha, jij hebt zeker pre-nesteldrang. Een goed teken :-) En heel goed, vd makreel en geniet vd grataanappelsap. Ik ga het ook nemen.

Ja, denk ook dat we samen wachten!

Worden gezellig wachtweken met z'n allen! :laughbounce:

:goodluck1:

Liefs, Mees

Geplaatst
Wie vroeg het ook alweer van de electrische deken? In het boek van Zita West wordt het afgeraden. Zal het hele rijtje hier binnenkort proberen te plaatsen, maar anders staat het ook in een ouder topic dat we nav haar boek hadden....zal even zoeken...

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12968-Tips-om-de-vruchtbaarheid-te-vergroten

Even gekopieerd vanuit het andere topic:

Dit zijn haar do's & dont's, tips voor de wachtweken

- Neem rust. De dag van de tp liefst bedrust, of op zijn minst lekker op de bank liggen. Ontspan! Zorg goed voor jezelf, vertroetel jezelf en laat je vertroetelen.

- Zorg voor steun, support. Van je partner, of iemand anders in je omgeving. Iemand die positief en optimistisch kan blijven. Een forum kan daarbij ook helpen (jeeehhhhh, goeie tip!!!)

- Zij raadt ook acupunctuur aan voor en liefst ook vlak na de tp. Moet er even bij vertellen dat ze zelf ook acupuncturist is ;-)

- Neem geen hete baden, (of sauna's e.d.)

- Til geen zware dingen.

- Drink geen caffeine (koffie, thee, cola etc.) en geen alcohol.

- Geen sex.

- Sport niet intensief, gewoon wat wandelen is prima.

- Luister naar vrolijke muziek, lach, zorg ervoor dat de 'feel good' hormonen gaan stromen.

- Luister niet naar negatieve verhalen over ivf. (hmmm, dat is een beetje lastig met en wachtbankje enzo)

- Denk goed na over werk. Werk is voor veel vrouwen afleiding, maar luister naar je lijf.

Afgeraden wordt verder vliegen en zwemmen (vanwege de chemicalien in het water).

Ook interessant is het stukje over het Positive Mind Plan: Zita West legt erg de nadruk op een positieve benadering. Omgaan met teleurstelling, negatieve boodschappen, stress verminderen...

Belangrijk volgens het boek:

- Door angsten, die vaak in het onbewuste zitten, kun je negatief gaan denken. Zorg voor afleiding. 'Take your eye off the ball'. Dit is wat anders dan 'je moet er niet zo mee bezig zijn'! je mag er wel mee bezig zijn, maar op een positieve manier. En je moet óók met andere dingen bezig zijn. Een leuke cursus, een hobby, in de tuin werken....wat dan ook.

- Probeer verschillende stress management technieken (meditatie, visualisatie, dagboek, hypnotherapie.). Stress heeft invloed op je hormoonsysteem. Vermijd stress 'triggers' zoals alcohol, caffeine en sigaretten. Vermijd ook mensen die je stress geven. Doe het samen, praat. Wees niet te hard voor jezelf. Schrijf gevoelens op. Beloon jezelf.

- Ga uit van de positieve boodschap. Zeg niet 'we hebben maar 5% kans', maar 'ik ben één van die vijf procent'. De bedoeling is dat je al de negatieve gevoelens en boodschappen opschrijft en ze dan omvormt naar positieve. Deze spreek je hardop uit en laat je rustig op je inwerken terwijl je je ontspant. Probeer je bij elke positieve boodschap een beeld te vormen. Bijvoorbeeld jij als moeder, met een zwangere buik etc.

- Visualisatie is één van de genoemde technieken. Het is een techniek die ook veel door sporters wordt gebruikt om technieken te verbeteren. In het kort zorg je ervoor dat je ontspannen zit / ligt, je stelt je voor dat je op een fijne plek bent, en laat dan van bovenuit je lichaam heel langzaam ontspanning door je lijf stromen. Als je bij je buik bent, stel je je voor dat er mooie, grote eitjes groeien. Dat je baarmoeder een zacht enw arm bedje aan het maken is. Dat er een prachtig embryo aan het innestelen is etc. Vanuit je buik laat je de ontspanning verder gaan naar je benen, voeten enz. Visualisatie zorgt voor stress vermindering en meer contact met je lijf.

Je eigen positive mind plan

1) Maak een actieplan. Wat is je doel, hoe ga je dat bereiken. Zorg dat je voldoende dingen inbouwt die je energie en plezier geven, naast de noodzakelijke dingen voor de behandeling.

2) Schrijf je positieve boodschappen op. Kijk ernaar voor je gaat slapen.

3) Gebruik visualisatie technieken, of andere stress verminderende technieken. Liefst 20 minuten per dag.

4) Hou een dagboek bij.

5) Doe iets dat je leuk vindt!

6) Beweeg 30 minuten per dag als dat mogelijk is.

7) Zoek eventueel passende therapie, zoals hypnotherapie, counseling (psycholoog), kunstzinnige therapie etc.

Je hebt geen controle over wel of niet zwanger worden. Maar je hebt wel controle over je gedachten, emoties, geest en lichaam.

Geplaatst

Dankjewel Henne!

Super!!

Ik vroeg het vd electrische deken;-) M

Een kruik mag wel hè?! 2 kruiken dan, hihi!

Ik ga het rustig nalezen!

(vliegen moet ik wel want de tp is in Spanje en anders kom ik niet meer thuis;-)

Liefs, mees

Geplaatst

Kruik mag tegen je voeten of je rug, niet tegen je buik. Nou ja mag, mag.....het is een advies he en één mening. Hoewel ik moet zeggen dat mijn acupuncturist voor de tp wel een warmtelamp op m'n buik richt en erna niet meer.

Vliegen zegt ze ook over dat het soms niet anders kan. Liefst na de tp een paar dagen wachten, maar als dat niet kan je er niet druk over maken. Trouwens, voorlopig niet thuis komen vanuit Spanje hóeft niet erg te zijn ;-)

Geplaatst

toch weer even reageren Mees: hoezo geen yphurt?eet dat iedere morgen, met muesli? o jee..hahaa

ik ga er niet v stressen mr toch..melkprodukten zijn toch goed ?

Geplaatst

Hey Trish,

Jaaa! Ik dus ook!! Ben verslaafd aan bioyoghurt (stand) met chocolade cruesli! En...is dus niet goed, zegt men. Tijdens mijn vorige ww zeiden forumgenootjes dat en ik ben er toen mee gestopt. Maar goed, heeft ook niet geholpen want ik ben niet zwanger geworden.

Ik zal ff nog navragen, maar het is iets met 'koude' producten, daarom mag je ook geen ijs en trouwens ook geen sla ed.

Ik vraag het nog ff na.

En....er zijn natuurlijk heel veel meiden zwanger geworden die dat allemaal wel eten hoor! Ik dacht...baat het niet, dan schaadt het niet.

(Warme melk is wel goed.)

xxxx, Mees

Ps. Niet druk om maken hoor. Zijn maar dingen die gezegd worden. Jij gaat gewoon zwanger worden!!

Geplaatst
Kruik mag tegen je voeten of je rug, niet tegen je buik. Nou ja mag, mag.....het is een advies he en één mening. Hoewel ik moet zeggen dat mijn acupuncturist voor de tp wel een warmtelamp op m'n buik richt en erna niet meer.

Vliegen zegt ze ook over dat het soms niet anders kan. Liefst na de tp een paar dagen wachten, maar als dat niet kan je er niet druk over maken. Trouwens, voorlopig niet thuis komen vanuit Spanje hóeft niet erg te zijn ;-)

Ja, klopt. Heb ik ook gehoord dat het niet direct tegen je buik mag. Maar het zou ook voor mijn koude voeten zijn, dus no problemos! 1 kruik per voet, haha!

Goed idee. Ik ga gewoon langer blijven in Spanje. Ook geen probleem met dit weer. Ben dan wel alleen, maar ja, maakt niet uit. (hubby moet werken)

Dankjewel maar weer. Ik ga nog ff mijn tarwekiemoliepil (lang woord) innemen.

Liefs, Mees

Geplaatst

ja precies...maar wat eet je dan ipv melk(=koude)produkten? kaas en eieren? en sla istoch niet slecht...maar ja weet t ook allemaal niet hoor! Mijn acupuncturist zegt: maakt allemaalniets uit, zelfs stress niet, behalve goed bewegen(vandaag stukje gelopen..!

Lief van je Mees,ga me er idd niet druk ommaken want dan kun je wel bezig blijven..maak we wel een beetje bezorgd dat ik eigenlijk niet veel voel, in mn buik, maar vorige keer was dat heel veel en toen is t ook niets geworden! Ik heb in ieder geval een mooie makreel in de oven gemaakt vanavond, was echt super, en biologisch zonder hormonen etc (franks smokehouse adam!!! super! hahaa

Geplaatst

OLA Mees ik volg je op de voet hoor en ik loop en slaap nog steeds met sokken aan dus neem ze maar mee naar spain.

Wij eten altijd Italiaans en olijfolie gebruiken ze ook in Spanje dus komt helemaal goed daar. Kijk je wel uit met die koffers sjouwen want dat is natuurlijk minder.

Verder langzaam plassen en NOOIT koud drinken, neem maar warme verse soep ofzo. B6 is voor de innestelling en B12 tegen een miskraam (te koop bij de tuinen)

Heel veel succes ook voor alle andere dames,

Lfs Moto

Geplaatst

Ola Moto!!! :-) Zo gezellig!!

Super! Dankje voor je tips!! En perfecte timing, juist voor de tp!

Dus sokken altijd aan, langzaam plassen en niets kouds drinken! Ga ik doen!!! Wist ik niet!

Xxx, mees

Geplaatst

Wij moeten nog met het hele traject van eiceldonatie in Spanje gaan starten. Zijn er nog tips om je lichaam tot die tijd dat er gestart gaat worden in super conditie te krijgen? Hoever van te voren zou ik bijvoobeeld met foliumzuur moeten beginnen, etc?

Dankjewel alvast.

Geplaatst

Hey doorzettertje,

Nu!!!!! (wb foliumzuur:-)

Kijk maar ff in onze 'oude' berichten van dit topic. Et staan veel tips in!

Succes hè!!

Geplaatst

Hai Mees,

Dank voor de tip, ga maandag gelijk foliumzuur halen :-) Heb ook alle andere tips bekeken. Pffff veel waar je op zou kunnen letten. Zal niet alles opvolgen maar zeker de dingen waarvan iedereen het ook eens is. En niet direct vliegen na de terugplaatsing is inderdaad ook wel iets om over na te denken, maar ook mooie reden om er een vakantie aan vast te plakken. Gelijk ook mooie gedachten-afleider :-).

Geplaatst

Zo het is hier druk geworden, leuk!! Dat van de yoghurt wist ik ook niet, ik eet elke dag als ontbijt magere kwark dus dat kan dan beter niet, maar ik vraag me wel af hoe ik m'n zuivelproducten an binnenkrijg, alleen met kaas op brood lijkt me niet genoeg? Maar twee glazen melk kan toch wel?

moto, die b6 en b12 zitten bij mij al in de multivitamine die ik slik speciaal voor vrouwen die zwanger zijn en of willen worden, dat is dan toch voldoende?

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hoi,

Mij zijn melkproducten afgeraden. Om aan calcium te komen, veel groene groente eten en eventueel alpro soya producten gebruiken. Daarnaast natuurlijk alle bekende kazen.

Ik heb wel enige twijfel alle "niet of wel" termen, ik ga er vanuit dat alles, op ernstige dingen na zoals roken, drugs, alcohol, met mate geen kwaad kan. Zeker wij die 40+ zijn willen alles op alles zetten om mee te werken, maar ergens geloof ik ook heilig dat wanneer het spontaan zou gebeuren en je het niet weet, je ook dat ene glas melk drinkt, die kop koffie nuttigt en zoals nu verleidelijk bij ons op tafel staat de bonbons moet versmaden omdat je ze niet kunt laten liggen.

Ik ga zelf proberen de koffie en de witte suiker te laten liggen, gezond eten, doe ik eigenlijk toch altijd wel, ik drink sowieso geen melk vind ik bizar onnatuurlijk, geen theïne hoewel die hoeveelheid minimaal is in een kopje thee, geen sinaasappelen en kiwi vruchten. Verder ga ik proberen meer los te laten en meer te leven zoals ik normaliter ook doe. Die ene keer dat ik iets eet of drink wat niet op het lijstje staat, maakt het eitje niet wegrennen uit mijn baarmoeder........;-)

Ik zag overigens granaatappelsap, puur sap 100% biologisch....ahum...4,90 euro....kassa....ik eet wel een gewoon appeltje, mag ook :-)

Respect voor iedereen die bizar streng dit alles hier boven weet vol te houden!!!

Pas wel op!!! Slik niet zomaar vitamines e.d. extra, wanneer je uitgebalanceerd eet, zijn extra pillen NIET nodig, teveel kan zeer zeker schade berokkenen!!!

Eiwitten: champignons

B12: vleesvervangers, dus soya of paddestoelen

Bij de natuurwinkel is Agave siroop te koop, een prima vervanger voor mensen die graag suiker in de thee gebruiken of in iets anders. Het merk Akuarius verkoopt heerlijke koekjes zonder witte suiker, bv. maïs-tarwebiscuit.

Voor de darmen een aanrader: zuurdesembrood i.p.v. gistbrood.

Verder: veel lachen en ontspannen en geloven!!! (Geldt ook voor mij!!!)

Gigi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden