Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Dat van dat: "niet stofzuigen" zal ik mijn man eens laten lezen, heb ik tot nu toe wel altijd gedaan. Is dat gedurende de 2 ww Henne?? Word wel een puinzooi bij ons denk ik, m'n man zijn manier van stofzuigen is nml niet de mijne :))

Groetjes Nathalie

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Nathalie, goed idee!! Laat je man het maar eens doen. Nu heb je een heeeel goed excuus:-)

Kun je altijd nog ff swifferen als het te erg wordt ;-)

Liefs, mees

Geplaatst

Nou dat stofzuigen komt eigenlijk al van een gynaecoloog van ruim 30 jaar geleden. Mijn moeder heeft een tijd gehad dat ze telkens net overtijd was en dat het dan mis ging. Ze was verpleegkundige dus veel tillen, sjouwen etc. De gyn zei toen tegen haar dat ze dat zoveel mogelijk moest laten. En dan bijv ook stofzuigen omdat dit een beweging is die ook aan je baarmoeder/buikspieren trekt. Dus Mees ook niet swifferen dan eigenlijk, is dezelfde houding alleen minder zwaar.

Kijk, laten we wel wezen, als je spontaan zwanger kunt worden ben je echt niet elke maand twee weken niet aan het tillen, strekken, stofzuigen etc. Dus hoe strikt wil je het doen? Met de cryo poging liep ik een dag na de tp met twee loeizware tassen over de markt te sjouwen, gewoon niet bij nagedacht. Wel een positieve test, toch ongesteld. Komt dat dan door het sjouwen? De laatste keer heb ik in de wachtweken nog geen wasmand getild, alles heeft mijn man gedaan. Maar of ik daardoor nu zwanger ben geworden? Stofzuigen doet hij trouwens altijd al, heerlijk!

Geplaatst

De gok van het "niet stofzuigen" wil ik wel nemen, mits het me niet te veel stress bezorgd (al die hondenharen op de grond kunnen je behoorlijk wat stress bezorgen).

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik ga er ook vóór, niet stofzuigen én niet swifferen!

Hihi, bij mij zijn het kattenharen die er zullen komen. Nou ja, lekker belangrijk zo'n haar meer of minder ;-)

Liefs, mees

Geplaatst

Nou lekkere reactie van m'n man weer... ik vertelde het van het stofzuigen waarop hij zei : "er zijn zoveel vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn die elke dag stofzuigen en zware dingen tillen en die toch zwanger blijven, tja, van mij hoef je niet te stofzuigen enzo als jij je er niet prettig bij voelt, maar je moet niet steeds blijven zoeken naar dingen die niet evidence based zijn".

Ik ben normaal gesproken wel van het laatste maar m.b.t. dit onderwerp dan weer niet zeg maar.

Lang leve het mannelijk brein!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Haha Nathalie, herkenbaar hoe mijn man ook zou kunnen reageren...!

Ik zou vandaag starten met eerste IVF, maar ik blijk een endocyste te hebben en nu hoor ik morgen pas of ik wel mag starten of weer moet wachten ( kan dat woord niet meer horen...)

Dus misschien heb ik die granaatappels voor niks de hele week genomen.... Pffff.... Maar ze waren wel lekker gelukkig....

Vanavond even mijn teleurstelling een plek proberen te geven....

Geplaatst

Bij het grofvuil, met die mannen:laughing9:!! Inderdaad zooooo typisch 'man'.

Daarbij....wie weet hoeveel vrouwen wél zwanger waren geworden als ze toen niet hadden gestofzuigerd. Daarbij gaat het zwanger worden (en blijven) bij ons niet zo makkelijk (anders zaten we niet op dit forum) dus hebben we alle 'hulp' nodig om zwanger te worden. Dus....laat die mannen maar kletsen...lekker niet doen dat stofzuigen!

Yolande, ik hoop dat je toch mag starten want dat w....., word je gek van!

Liefs, Mees

Geplaatst

Gefeliciteerd Yolande, wat fijn dat je toch mag beginnen!!!

Drink nu een glas perensap, want jeetje wat mag je veel fruit eigenlijk niet hè. Ik 'snoep' nu radijsjes, koekjes zonder suiker en heerlijke biologische honing-rozijnen/ontbijtkoek als tussendoortje en soms een pindareep van Zonnatura.

Moet eerlijk bekennen dat ik zonder koffie en vooral de suiker, verga van de hoofdpijn.......het begint nu iets minder te worden......:-) Stofzuigen doet mijn liefste elke dag, dus daar hoef ik mij gelukkig niet druk over te maken!!

Gigi

Geplaatst

Gigi ik gebruik al ruim 15 jaar geen suiker meer. In het begin vond ik dat moeilijk en heeft mijn broer me geholpen door ook geen suiker meer te drinken/eten. Hij heeft de eerste dagen toen ook heel veel hoofdpijn gehad.

Oh en in het boek van Zita West staat dat je pinda's beter kunt vermijden als er in je familie allergieen of eczeem voorkomen.....dus vandaar het geen-pinda-advies op Cyprus?

Geplaatst

Ik was gisteren met manlief in gesprek over wat wel/niet wordt aangeraden tijdens de ww. En je kan het al raden, ook mijn reageert met dat ik niet alles moet geloven van wat ik lees. Dus ik heb de zinnen van Mees "gebruikt"....hahahahha...

Mees: "Daarbij gaat het zwanger worden (en blijven) bij ons niet zo makkelijk (anders zaten we niet op dit forum) dus hebben we alle 'hulp' nodig om zwanger te worden. Dus....laat die mannen maar kletsen...lekker niet doen dat stofzuigen!"

Enige is, ik kan behoorlijk neurotisch en gestressed reageren als het huis vies is. Dus al het haar van de hond, die nu in de rui is, opruimen. Dat beest is vlgs mij het hele jaar door in de rui. Misschien dat ik opper om een half uur met hem te gaan wandelen, terwijl manlief alles swiffert en opruimt...geen slecht idee huh?!?!?..:-)

En moet zeggen dat hij daar ook wel wat inzag...hihihi...sorry dames, pleeg hier een daar wat "plagiaat", en gebruik dus wat jullie zeggen. Alles is geoorloofd, zolng we onze gewenste resultaten bereiken, toch?

Volgende week met vakantie, maar na de vakantie begin met de divers vitamines en vruchten....

Geplaatst

Natuurlijk moeten we niet alles geloven wat we lezen. Doen we ook niet toch? ;-) Het grappige is dat mijn man het eerst ook allemaal onzin vond, maar inmiddels mag ik tijdens de wachtweken nog geen pan van het gas tillen haha.

Geplaatst

Wij gaan 6 mei naar Eugin in Barcelona dus nog alle tijd om een groenteboer met granaatappels (als die van Yolande) te vinden :-) en om qua pillen en vitaminen op mijn best te zijn tegen die tijd? Als iemand nog tips heeft voor de tussenliggend etijd hoor ik het graag!

Geplaatst

Haha, die groenteboer van mij heeft wel indruk gemaakt hè doorzettertje! heb nu bij een andere groenteboer in Amsterdam nog een fles puur granaatappelsap gevonden voor € 5,95 en het is 100% puur. Dus als er nog dames in de buurt wonen, pb me even dan geef ik het adres....

Ik eet trouwens de laatste maanden weinig koolhydraten waardoor ik afgevallen ben en ik vraag me eigenlijk af of ik dat de komende weken zo kan blijven doen tijdens de wachtweken. Tijdens een evt zwangerschap zal ik sowieso brood gaan eten om alles binnen te krijgen.

Sowiebo, ik drink 1-2 glazen per dag...

Nal: fijne vakantie

Henne: nog tips om onze mannen ook zo goed opgevoed te krijgen?!

Nathalie, Thanks

Mom2be: goed bezig zeg!!!

Doorzettertje: spannend dat je 6 mei naar Barcelona gaat hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden