Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel voor je reactie Yolande, Pff... begin nu toch een klein beetje de zenuwen te krijgen.

Succes morgen met de officiële test! Laat je het HCG nog weten?

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik mag vrijdag testen en dat is al best vroeg omdat ik de 22e pas de tp heb gehad. Denk dus dat eerder testen geen zin heeft en heb het eigenlijk ook nog nooit eerder gedaan.

Geplaatst

Nogmaals : Waaaaah! Yolande!!! Geweldig!!! Super de super!!!!!!!

Heb je de uitslag van je bloedtest al?

Xxxx, mees

Geplaatst

Hallo dames,

Ik sta ook al op de topic wachtbankje april maar ben toch even benieuwd of jullie echt niks voelen in je 2 wachtweek.

Ik heb de 18e-03 de tp gehad en ik voel echt van alles. Ik heb het gevoel dat ik hele grote boobies heb en ze zijn zeer gevoelig.

Niet echt misselijk maar soms ineens een vlaagje.

Raar gevoel in mijn onderbuik. Niet echt pijn maar raar. (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel)

Deze dingen heb ik allemaal niet gehad toen ik 4 jr geleden zwanger was van mijn zoontje. (Spontane zwangerschap).

Heb een beetje het gevoel dat ik dit allemaal heb door de utrogestan.

Yolanda heb jij ook nog pregnyl geprikt tijdens de tp?? Ik wil best wel eerder een test doen maar ik heb op de 3e dag van de tp nog 1 x pregnyl 1500 geprikt. Weet niet of dit de test dan kan beinvloeden??

Ik moet in ieder geval vrijdag 1 april naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. (nou als ik niet eerder ongie ben natuurlijk)

O ja vergeet helemaal te vertellen dat ik over 18 dagen 40 word dus wat zou nou een mooier cadeautje zijn dan een brusje voor ons zoontje.

groetjes Ruth

Geplaatst

Hallo Ruth,

Spannend he die wachtweken?

De verschijnselen die je omschrijft, kunnen inderdaad komen van de Utrogestan maar ze passen ook bij een zwangerschap. Ik vrees dus dat je nog moet wachten tot je testdatum. Wanneer mag je testen?

Heel veel sterkte nog!

Geplaatst

Hoi hoi,

Mag 1 april (a.s. vrijdag) testen. Nou ja dan moet ik in het ziekenhuis bloedprikken.

Ben ondertussen op van de zenuwen!!! Terwijl ik normaal toch heel nuchter ben.

Krijg nu ook pijn in mijn rug. Eigenlijk alleen op het moment als het weer de tijd is voor de utrogestan. Daarna trekt het weer weg.

groetjes Ruth

Geplaatst
Ik vind dat we wel eens aandelen mogen krijgen in Pom. Dankzij dit forum verkoopt die man/vrouw veel meer granaatappelsap!

Yolande, ook vanaf dit plekje nogmaals gefeliciteerd. Hoe laat mag je morgen?

Klopt het nou dat jij ook heel weinig voelde tijdens de wachtweken>

Mees, gaat het bij jou nog steeds zo goed? Geen misselijkheid, niks?

Jij komt over als een super positief mens! Was je dat altijd

al?

Hey Zara, ja vind ik ook. Wij moeten echt aandelen krijgen! We zijn n ge-oliede PRmachine, haha!

En ja, ben altijd al van de "positieve". Een soort vrolijke wervelwind. Zit helemaal in me :-)))

Nu ik zwanger ben is het helemaal erg. Zelfs lange files zijn prima, hihi!

Nou meid, op naar...zwanger! Ik duim!!

Xxx

Geplaatst

Hallo allemaal, wil ook hier even laten weten dat ik vrijdag een positieve bloedtest had. Het dringt nog totaal niet tot me door en vind het ook angstig doordat ik eerder twee miskramen heb gehad maar bedenk me nu net dat drie keer scheepsrecht is. (Nu het nog geloven...)

Mijn recept: dagelijks Pom's granaatappelsap, een handje paranoten en amandelen (ongezouten en ongebrand), geen caffeïnebevattende dranken meer, gezond eten en veeeeeeeeeeeeel water drinken.

Hoop dat dit ook voor jullie allemaal mag gaan werken.

Geplaatst

@ Zara, gefeliciteerd met je Supernieuws! Ik duim voor een mooie zwangerschap!

Het is wel erg spannend op dit topic! Lees al een tijdje bij jullie mee.

Ik heb een paar vraagjes aan jullie:

Hoe lang hebben jullie de Pom granaatappel gedronken voor de TP?

En hoe veel?

Ik ben gisteren even in de winkel geweest en het is echt heel erg duur.

Ik start 06-04 met een lang protocol. Wat raden jullie aan.

Starten tijdens de stimulatie of nu gelijk al?

Noten mag ik helaas niet vanwege allergieen.

Warme melk lust ik ook, dat vind ik zelfs erg lekker.

Koffie en cola ben ik al aan het afbouwen. Drink nu 2 koffie per dag en geen cola meer.

Drink graag groene thee, dit ben ik nu aan het vervangen voor rooibos.

Bedankt alvast voor jullie antwoord en heel veel succes met jullie traject/behandeling!

Fijne avond,

Goofy

Geplaatst

Ik heb elke ag 2 glazen granaatappelsap van coolbest gedronken, 2 visoliecapsules per dag, rustig aan gedaan, en gezond geleefd. Wie heeft dat allemaal geholpen, ben nu 5 weken zwanger!

Geplaatst

Jose en hope, bedankt voor het antwoord! Ik ga het zeker gebruiken!!

En jullie van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

Geplaatst

Ik heb ook 1-2 glazen pure granaatappelsap van pom gedronken vanaf de punctie en visoliecapsules... Oha en elke dag 1,5 eetlepel walnootolie door de vla.... Ben gelijk de eerste IVF zwanger geraakt dis wie weet is dit een goede ondersteuning geweest? Succes!

Geplaatst

Dank je Yolande en jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap.

Geeft de burger moed jullie verhalen!

Dank!!!:toppie:

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal!

Goofy, vanaf de tp ben ik iedere dag een glaasje Pom's gaan drinken. Koffie heb ik de eerste paar dagen nog wel gedronken maar daarna helemaal niet meer omdat ik gelezen heb dat dit de kans op miskramen kan vergroten. Zelf dronk ik ook maar 2 of 3 koppen koffie per dag maar wilde het risico toch niet nemen. Heb van iemand hier op het forum de tip gekregen dan caffeïne vrije koffie ook niet goed zou zijn dus die drink ik ook niet meer.

Thee heb je gelukkig in allerlei variaties dus dat moet geen probleem zijn.

Heel veel sterkte en geluk toegewenst!

Geplaatst

Dank je wel! En die koffie laat ik ook maar voor wat het is. Misschien 1 na het avondeten. Maar misschien ook wel niet. Ik kijk wel.

Dank je in ieder geval voor je antwoordt.

Ik ga op de dag van de TP Poms drinken.

Spannend......

Fijne avond meiden.

Geplaatst

Vanaf de tp laat ik ook de koffie staan trouwens. Toch wel een verslaving, maar heb er alles voor over. Ik begin nu met een kopje thee op het werk.

Caffeïnevrije koffie laat ik ook staan.

Verder slikte ik ook nog tarwekiemolie capsules! En nu nog steeds trouwens ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden