Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Wat is het ook alweer, dat granaatappelsap bevordert/stimuleert?? Bij de natuurwinkel hebben ze ook granaatappelsap, maar ik vond het zo duur....maar ja...als het iets wonderlijks levert....;-)

Gigi

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het schijnt dat granaatappelsap de innesteling bevordert.

Proberen waard lijkt me... het wordt in ieder geval aangeraden voor de vruchtbaarheid van de vrouw ;)

Geplaatst

Ik wil dan toch altijd graag weten waarom....(aard van het beestje ;-)) dus ben eens gaan googlen.

"Wetenschappers onderzochten de granaatappel veelvuldig om uit te zoeken welke mechanismen en eigenschappen ervoor zorgen dat deze vrucht zo’n goed effect heeft op zoveel ziektes. Het blijkt dat granaatappels barsten van de antioxidanten. De vrucht bevat veel meer antioxidanten dan bijvoorbeeld rode wijn, groene thee en bessensap. Daarnaast zit er veel kalium, foliumzuur, ijzers en vitaminen (A, B en C) in granaatappels."

Geplaatst
Ik was gisteren met manlief in gesprek over wat wel/niet wordt aangeraden tijdens de ww. En je kan het al raden, ook mijn reageert met dat ik niet alles moet geloven van wat ik lees. Dus ik heb de zinnen van Mees "gebruikt"....hahahahha...

Mees: "Daarbij gaat het zwanger worden (en blijven) bij ons niet zo makkelijk (anders zaten we niet op dit forum) dus hebben we alle 'hulp' nodig om zwanger te worden. Dus....laat die mannen maar kletsen...lekker niet doen dat stofzuigen!"

Enige is, ik kan behoorlijk neurotisch en gestressed reageren als het huis vies is. Dus al het haar van de hond, die nu in de rui is, opruimen. Dat beest is vlgs mij het hele jaar door in de rui. Misschien dat ik opper om een half uur met hem te gaan wandelen, terwijl manlief alles swiffert en opruimt...geen slecht idee huh?!?!?..:-)

En moet zeggen dat hij daar ook wel wat inzag...hihihi...sorry dames, pleeg hier een daar wat "plagiaat", en gebruik dus wat jullie zeggen. Alles is geoorloofd, zolng we onze gewenste resultaten bereiken, toch?

Volgende week met vakantie, maar na de vakantie begin met de divers vitamines en vruchten....

Hey Nal, heel goed hoor, dat je mijn zinnen hebt 'gebruikt"!!! Juist top; daar zijn ze voor!:toppie:

Haha, zeker is alles geoorloofd voor het gewenste resultaat! En....het werkt dus al bij manlief! Ga zo door en gebruik álles en dan is hij helemaal om!:clap2:

En....zker goed voorstel...jij wandelt met de hand en hij stofzuigt en swiffert. No problemos. En...alles blijft dan schoon en dus geen reden tot neurotiek (hihi, is dat een woord? anders bij deze 'ontdekt') :laugh: en stress. Toppp plan!!

Liefs, Mees:icon_flower:

Geplaatst
Natuurlijk moeten we niet alles geloven wat we lezen. Doen we ook niet toch? ;-) Het grappige is dat mijn man het eerst ook allemaal onzin vond, maar inmiddels mag ik tijdens de wachtweken nog geen pan van het gas tillen haha.

Kijk, helemaal goed! Het duurt altijd effe bij die mannen, maar dan....! Helemaal top Henne! Goeie vent!!

Ja Doorzettertje, die groetenboer van Yolande gaat het druk krijgen!!:happydance: En je hebt nog ruim tijd om op en top te zijn tegen die tijd. En tips blijven we geven met zn allen.

Dat granaatappelsap is een topper aan het worden! En...inderdaad afgezien van dat het goed is voor het innestelen heeeeeel gezond!!

Haha, ik noemde dat granaatappelsap en inmiddels drinken jullie allemaal veel betere dan ikzelf. Ik heb nog mijn 3 pakken van coolbest niet op. Daarna wordt het pure!!

Meiden, allemaal veel succes weer he en lekker smullen maar...!

:knuf:Mees

Geplaatst

Haha, mischien moeten we snel een bedrijfje starten in granaatappelteelt?! Net lekker uiteten geweest met goede vriendin en nog even lekker sushi gegeten nu het nog kan, haha!

Geplaatst

Hihihi, goed idee Yolande! Wordt een bloeiend bedrijf met heel veel kinderen!!

Heerlijk! I love Sushi!!!

Fijne avond nog!

Mees

Geplaatst

Hoi,

Granaatappelsap gekocht.........maar de liter fles van 5,95 was uitverkocht, nu dus een klein flesje meegenomen voor 2,28....veel te duur...maar goed, woensdag wordt weer aangeleverd, blijkbaar drinken heeeeeeeeeeeeel veel mensen dit sap!!!!!!!!

Gigi

Geplaatst

Heeel goed Gigi!! Ik nog steeds m'n coolbest met maar 20% granaatappelsap. Het wil niet op!!

;-) mees

Geplaatst

Ik sport buiten de wachtweken ook niet :laugh: Zonder gekheid, ik probeer wel te wandelen en gewoon in beweging te blijven. Maar geen dingen die m'n buikspieren belasten. Juist omdat ik daar normaal ook niet erg fanatiek in ben.

Geplaatst

Haha...ik hoorde idd wel dat beweging goed is voor de doorbloeding van o.a. De baarmoeder. Ik denk dat in die weken maar even niet fitness maar lekker ga wandelen... Ik sport pas sinds enkele maanden weer omdat ik graag een paar kg wilde afvallen voordat ik met IVF zou beginnen.

Zo maar weer even een nieuwe fles granaatappels bij de groenteboer halen haha...!

Fijn weekend!

Geplaatst

Hoi,

Na de tp, 7 dagen niet sporten, 5 dagen geen sex en niet tillen.........wandelen mag natuurlijk wel, zolang het de bloedsomloop stimuleert en je een frisse neus haalt, maar niet te zwaar inspannen.......dat was wat Dr. S tegen mij zei, verder zei hij : gewoon doen wat je lichaam gewend is na deze adviezen.

Granaatappelsap puur en biologisch te koop bij: Erica's !!!!!

Gigi

Geplaatst

Hey meiden wat een goeie tips!

Ben pas geleden ook 40 geworden dus alle beetjes helpen (-;

Deze week maar eens flink shoppen want binnen nu en 2 wk weer aan de pil voor een 2de poging!

Ik kom zeker nog wat vaker langs waaien hier.....

Daantje

Geplaatst

Hoi,

Zaterdag ook maar Floradix gekocht op aanraden van....i.p.v. 2x daags neem ik 1x daags, ik wil geen overdosis aan vitaminen en ijzer e.d. binnen krijgen. Jasses, wat is dat .....brrrr......hihi.....ach alles voor het goede doel.

Morgen weer echo en dan hoor ik de dag van de punctie, hopelijk donderdag en zaterdag tp, anders kom ik wel erg beroerd uit met mijn werk.....

Gigi

Geplaatst

Hoi,

Hoe is de fm gegaan Yolande? Floradix is een kruiden en vitaminen drankje waar extra ijzer in zit e.d. Het wordt met name aanbevolen tijdens de zwangerschap. Het is te koop bij misschien de apotheek en betere drogisterij, ik heb het gekocht bij Erica's.

Gisteren de laatste fm meting gehad, vrijdag de punctie en bij bevruchtingen maandag de tp!!!!!!!! Spannend!!!!

Gigi

Geplaatst

Hoi mom2b, zie nu pas je berichtje...sorry..

Inmiddels zijn we een week verder en heb jij afgelopen maandag een tp gehad hopelijk? Hoop het voor je en ben benieuwd hoe je je voelt..

Ik heb inmiddels gisteren de punctie gehad, morgen bellen of er bevruchtingen zijn. ( er waren 12 eicellen)

Indien dit het geval is heb ik vrijdag de tp dus dan schelen we maa 4 dagen....

Heb vandaag voor het eerst weer een glaasje granaatappelsap gedronken hihi.....

Geplaatst

Hoi,

Heb je al gebeld??? Ben reuze benieuwd!

Ik heb maandag de tp gehad inderdaad, er waren 10 eicellen en 5 bevruchtingen, echter...2 eicellen hadden ook 2 zaadecellen erin zitten en die zijn gaan splitsen, die waren dus onbruikbaar, gretige eicellen of agressief zaad??? ;-) In ieder geval waren er 3 bevruchte eicellen van super kwaliteit en die zijn teruggeplaatst.

Hoe ik mij voel??? Ben vanochtend thuis gebleven, ik reageer zo heftig om de medicatie, ik heb enorm veel last van bijwerkingen. Van de ugesteron heb ik extreme buikpijn en ben ik bijzonder dizzy en licht in het hoofd en van de Metrelef krijg ik bizar hoofdpijn en van de terugplaatsing een beetje zwangerschapssverschijnselen waaronder misselijkheid. Hahaha....vanochtend wilde ik de auto instappen naar mijn werk en was te duizelig, wilde het risico niet nemen en gisteren zat ik ook al half huilend voor de klas.......cluster 4 (voortgezet speciaal onderwijs met zeer moeilijk lerende en opvoedbare kinderen, autisme, ADHD e.d.) is het belangrijk dat je goed in je vel zit, anders is het chaos in de klas. De directeur weet van de IVF en begreep volkomen dat ik vandaag niet kwam!

Het is bijzonder spannend, op 28 maart mag ik testen, tenzij de menstruatie dat weekend ervoor is doorgebroken. Ik heb zoiets van het is een geweldig wonder als het gebeurt, maar de kans is groter dat het mislukt dan lukt, dus ik houd daar wel een beetje rekening mee. Dit is de 3e poging en de laatste.

Ben benieuwd of je al uitslag hebt!!

Gigi

Geplaatst

Hoi Gigi,

Jemig, je hebt er dus drie laten terugplaatsen als ik het goed lees?!!!

Spannend en logisch dat je nu even lekker thuis blijft. Kun je van die utrogestanbolletjes zo'n buikpijn krijgen? Ik heb nl ook buikpijn maar ik dacht dat het van de punctie was maar het kan dus ook van de utrogestan zijn?

Mijn man hee vanmorgen gebeld en we hebben morgen de terugplaatsing, jippie! We horen dan ook hoeveel eicellen van de 12 die er waren bevrucht zijn.... In principe krijgen we er eentje teruggeplaatst omdat ik nog relatie jong ben (32) en de kansen volgens de artsen goed zijn....

Zit je al op het maa wachtbankje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden