Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

De ugesteron veroorzaakt een onnatuurlijke obstipatie, je mag er ook geen medicatie tegen nemen, natuurlijke middelen mag, zoals gedroogde abrikozen, maar bij mij werkt dat alleen maar versterkend i.p.v. verminderend. Het zijn enorme steken en het gevoel alsof er allemaal weerhaken aan de binnenkant van de buikwand zitten die naar binnen worden getrokken. De duizeligheid en het lichte gevoel in het hoofd komen ook van de ugesteron. De eerste keer klapte ik direct achterover.......

Je bent pas 32!!! Dat is op het 40+ forum nog heerlijk jong!!!!! Ik ben benieuwd hoe je terugplaatsing morgen gaat, succes in ieder geval!

Gigi

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Was net bij Estafette, natuurwinkel, Weleda heeft nieuwe lijn, alles van ......!!! granaatappel!!! Oogcrème, dagcrème, handcrème, doucheschuim.......zou het helpen? Ergens denk ik wel een beetje, aangezien het via de huid toch ook in het bloed terecht komt???? Weet het niet zeker hoor.

Gigi

Geplaatst

Hey Gig, heel goed. Alles granaatappel! Dan moet het goed komen toch?

Hey Yolande, succes met je tp! Ja, we hebben dit topic bij 40+ gezet omdat we het vanuit ons normale topic zijn gestart en we het dan snel kunnen vinden. Maar het is natuurlijk voor iedereen! Hoe meer meiden, hoe mer vreugd, hihi!!!

Ik ben echt suf. Heb gisteren cranberry juice gekocht ipv granaatappel. Hahaha!

xxxx, mees

Geplaatst

Ben bijna 40 (slik) mag ik dan wel hier komen???

Vind jullie tips ontzettend goed! Heb het stofzuig- tilverhaal tegen mijn man verteld maar die trok zijn wenkbrauwen maar eens op...

Het granaatappelsap ga ik zeker proberen, baat het niet dan schaadt het niet. Zien vanzelf wel of de groenteboer gaat lachen en anders ga ik lekker anoniem naar de Apie Happie.

Twijfel alleen nog over het sporten. Ben sinds een week of 5 gestart met hardlopen op mijn lichaam in betere conditie te krijgen. Zouden jullie dit dan niet doen na de tp? Volgens ons ziekenhuis mag je alles doen na de tp. M.u.v. een warm bad of sauna. Wordt dan toch een btje in twijfel gebracht door de verhalen hier.

Heel veel succes voor iedereen hier!

Geplaatst

Hoi Zara,

Wat mij betreft.......welkom joh!!!

Gelukkig heeft mijn liefste volste begrip over stofzuigverhaal en hij doet dat nu vrijwel iedere dag.......Verder heb ik de volgende restricties gekregen in Düsseldorf van de Nederlandse arts na de terugplaatsing:

* 1 week niet sporten

* ongeveer 4 dagen geen sex

* niet tillen

* na de eerste week gewoon doen wat je lichaam gewend is, maar oppassen met fanatiek sporten

Granaatappelsap 100% puur en biologisch koop je bij alle natuurwinkels, zoals Estafette, Erica's e.d. Albert Heijn heeft geen 100% sap. Het heeft een wrange smaak, maar ik laat het eerst op kamertemperatuur komen, dan is het iets zachter van smaak.

Gigi

Geplaatst

Hoi,

Yolande, wat goed zeg!! Ze hebben er dus 1 teruggeplaatst. Bij mij waren van de 3 stuks 2 stuks 8 cellig en 1 was al 10 cellig.

We lopen hier aardig gelijk, Mees, jij en ik!! Spannend!!!!!!!!! Jij nu ook in de twee meest spannende weken.......:-)

Gigi

Geplaatst

Mees, Yolande en Gigi: wat spannend meiden!

Ik mag over 2 weken naar Spanje voor de intake. Tegen die tijd weten jullie al of je zwanger bent!! Dus dan hoop ik al jullie voedingstips te kunnen gebruiken, dan weten we of ze hebben geholpen.

Succes meiden!

Geplaatst

Dank jullie wel voor het welkom!

Wij wonen helaas in een gat dus ik vrees dat wij het met de AH-variant moeten doen. Ach ja, beter dan niets toch?

Bedankt voor de tips!

Yolande, succes joh! Hoop dat ik me dinsdag bij je aan kan sluiten. De eerste wachtweek is altijd nog wel te doen, maar die tweede...

Geplaatst

Dank voor jullie succeswensen! Doorzettertje jij gaat ook snel naar Spanje, goed zeg!

Zara, ik duim dat je ook een tp van een mooi toppertje krijgt!!

Mees en Gigi, we gaan voor groen hè?!

Geplaatst

Hee goed Zara!! helemaal waar; er is alleen groen!!

En dankjewel ook doorzettertje! Jij ook bijna!!

Xxx, mees

Geplaatst

Die was ik dus vergeten bij het boodschappen doen. Nog maar een keer van de week dan.

Heb trouwens de Pom granaatappelsap gekocht. Ga hem morgen drinken want dan hebben we hopelijk een tp.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hoe is het met iedereen. Volgens mij hebben de meesten al een tp gehad. Van Mees weet ik hoe het er mee is maar ben benieuwd naar Gigi en Yolande. Zit momenteel veel op een ander topic (schrijfgroepje begintraject eiceldonatie) ook erg gezellig.

Benieuwd hoe het met iedereen is.

Geplaatst

Hoi,

Hier nog in de tweede wachtweek, mag volgende week dinsdag testen, kreeg alleen daarstraks enorme steken in mijn buik.......ik vrees het ergste........

Hoe ga jij Doorzettertje?

Gigi

Geplaatst

Hoi Gigi,

Laten we hopen dat het iets anders is, innesteling misschien? Keep my fingers crossed!!! Vraagje: weet het even niet meer, had jij nou een 'gewone' IVF behandeling of ook ecd?

Met mij gaat het goed. Afgelopen weekend ticket geboekt voor Barcelona. we gaan zaterdag 2 april al en hebben maandag 4 april in de namiddag onze eerste afspraak in Barcelona. We vliegen dinsdag 5 april weer terug. Omdat ik zowat geen eigen cyclus heb zal ik eerst aan de pil moeten en dat is wel een heel gek idee als je dat ding 9 jaar geleden voor het laatst hebt geslikt. Beetje tegenstrijdig om aan de pil te moeten om zwanger te worden. Volgende week zaterdag is het al zover! :-) Wat mij betreft starten we daarna gelijk met het hele traject.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hoi,

Ja, wij hebben 'gewone' IVF, dus eigen eicellen. Ik ben nog erg vruchtbaar voor mijn leeftijd, AMH 1,73, maar innestelen is waar het probleem ligt.....

Spannend, 2 april komt dichtbij!!!! Veel succes!!!!

Gigi

Geplaatst

doorzettertje en anderen hier: Hier even een berichtje van mij. Ik zit na vandaag op wachtdag 5 en op zich gaat het goed. Ik heb vanaf wd 2 een zeurerife buikpijn( voelde als lichte menstruatiepijn) gehad maar dat is nu zo goed als weg en heb nog een week wachten te gaan. Verder voel ik niks anders dan normaal eigenlijk.... Dus tja ik durf er echt niets over te zeggen... En hoe is t bij jullie?

Mom2be, wat voel jij? Of ook niet veel?

Zara heb je een goede tp gehad?

Doorzettertje spannend dat je bijna vliegt!!!!

Geplaatst

Mom2b, steken in je buik kunnen ook bij een zwangerschap horen. Hoop heel erg voor jou dat dat zo is.

Doorzettertje, wow helemaal naar Spanje. Je doet je naam eer aan! Voor jou ook heel veel succes.

Granaatappelsap is wel wat bitter. Maar ja, alles voor het goede doel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden