Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey augurkje,

Ja, is echt gaaf! En zo apart! Voel nu steeds meer gefrummel in m'n buik. En ook minder misselijk. Eergisteren 2x overgegeven maar dat kwam omdat ik migraine kreeg. Zo k.. Maar ukkie maakt alles goed :-)

En jij gaat ook al weer vlot. Hoop op n mooie echo! Spannend hoor!!

En heerlijk zo'n jaccuzi. Lijkt me ook wel wat!

Doorzettertje, vandaag hectische dag; morgen pbtje. En door broeden hè!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hey augurkje,

Ja, is echt gaaf! En zo apart! Voel nu steeds meer gefrummel in m'n buik. En ook minder misselijk. Eergisteren 2x overgegeven maar dat kwam omdat ik migraine kreeg. Zo k.. Maar ukkie maakt alles goed :-)

En jij gaat ook al weer vlot. Hoop op n mooie echo! Spannend hoor!!

En heerlijk zo'n jaccuzi. Lijkt me ook wel wat!

Doorzettertje, vandaag hectische dag; morgen pbtje. En door broeden hè!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hoi Augurkje, dat is balen dat je er meer verwacht dan het er nu naar uit gaat zien. Hopelijk zit er een mooie tussen die blijft plakken!

Je bms groeit nog en ook nog extra door de pregnyl dus volgens mij is het wel goed hoor.

Wij hebben geen ervaring met AH.

Nu nog volop onderzoeken dus nog geen nieuwe poging.

Suc6 donderdag!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

lieve meisjes,

jullie zijn nu toch al een aantal dagen off topic aan het kletsen hier ;-)

willen jullie dat misschien op een ander topic doen zodat we dit topic ook voor de tips kunnen houden zoals aangegeven? Nu moet je toch even terug scrollen om te kijken welke tips er worden gegeven :-)

Dank jullie wel!

(vervelend ben ik he?)

groetjes Sab

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zal dan nog ff wat tips zeggen:

Niet stofzuigen en tillen tijdens de wachtweken en ik heb het zelfs niet gedaan tot de 1e echo. Je lekker laten verwennen en als er ff niemand anders is die kan stofzuigen, dan laat je maar lekker de boel de boel. Geniet van de wachtweken en blijf positief!!

xxx, mees

Geplaatst

Zoals de titel al zegt, zijn er nog speciale dingen die jullie nu speciaal eten of drinken nu jullie bezig zijn met IVF.

Ik had ergens gelezen dat granaatappelsap goed is. Hebben jullie nog meer van die tips?

En wat juist niet eten?

Uiteraard geen rauw vlees

tauwe melk producten

te veel vitamine A (leverproducten)

te veel koffie/thee.

enz...

Kom maar op met de tips..

Geplaatst

ik heb tijdens de ivf eigenlijk alles gewoon gegeten, ook na tp, alleen op het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik drastisch verandert met eten...is dat slecht? hihi....alleen zwangerschapsvitaminen slikte ik (vooral om het foliumzuur en dat bevoordert de vruchtbaarheid)....kan je dus eigenlijk niet echt helpen (of toch wel, want ik at gewoon alles, is ook een iets toch? :)) hihi

Geplaatst

He Bird,

er moet ergens al een topic over dit onderwerp geopend zijn waar heel veel tips te vinden zijn.

Jammer als er dadelijk 2 topics naast elkaar gaan lopen.

Geplaatst

Ik had al gezocht of ik zoiets kon vinden, maar in ieder geval bij de IVF niet. En ik moet zeggen dat ik de andere topics ook niet lees

Geplaatst

Meiden jullie zitten op het juiste topic. Even heel wat pagina's terug gaan. Granaatappelsap is goed en capsules tarwekiemolie en omega 3. Ik heb dit allemaal gebruit voor mij ecd en ik mag morgen testen. Dan zullen we zien of het echt heeft geholpen. Dus even teruglezen dan kom je alle tips tegen.

Geplaatst
Meiden jullie zitten op het juiste topic. Even heel wat pagina's terug gaan. Granaatappelsap is goed en capsules tarwekiemolie en omega 3. Ik heb dit allemaal gebruit voor mij ecd en ik mag morgen testen. Dan zullen we zien of het echt heeft geholpen. Dus even teruglezen dan kom je alle tips tegen.

Ik heb de topics even samengevoegd ;)

Geplaatst

Nog wat tips die ik her en der heb meegekregen:

Ik kreeg de mededeling niet in bad en niet zwemmen op de dag van de TP, ik heb zelf bedacht dat ik dat gedurende de wachtweken maar helemaal niet ga doen.

2-3 dagen na de TP geen sex, maar op internet kwam ik iets tegen van 6 dagen geen sex, dus dat ook maar even uitstellen.

Verder inderdaad granaatappelsap drinken vanwege de anti-oxidanten.

Natuurlijk foliumzuur slikken.

Geen groene thee drinken maar thee die 100% caffeine vrij is, zoals bijvoorbeeld rooibos.

Verder genoeg vers fruit en groenten.

En wandelen, is goed voor de doorbloeding van de baarmoeder.

• 2 maanden later...
Geplaatst

ik vroeg me wat af. op advies van dit topic neem ik nu ook walnootolie, ik schat ong 2 eetlepels per dag, net de eerste wachtweek er op zitten en heb geen last van obstipatie (wat ik wel zou verwachten), kan dat door de walnootolie komen? ben nu een beetje bang dat mijn 3e icsi mislukt is nl

Geplaatst

Heey dames,

Van mijn acupuncturist kreeg ik bij de laatste (gelukte) ivf poging het advies om vooral je buik, handen en voeten warm te houden. Geen korte naveltruitjes, ´s avonds lekker warme kruik of hittepit tegen voeten en buik. Sokken dragen nu het weer kouder word.

Verder heb ik ook bij de laatste poging koffie en alcohol volledig achterwege gelaten... ook niet tijdens stimuleren. En ook ik heb omega totaal gebruikt.

Soms weet je niet meer wat je moet doen om een poging te laten slagen...ik had waarschijnlijk alles wel geprobeerd...hahaha.

Heel veel sucses,

Liefs Anne

Geplaatst

Groentje83: Misschien heb je het al van iemand gehoord, maar het is heel goed mogelijk dat de walnotenolie obstipatie voorkomt. Het kan dus nog alle kanten op. Succes met de laatste wachtweek.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Nog een tip, volgens mij van Lot (40+ topic): na de tp om de dag een hard gekookt eitje.

En...Lot is zwanger geworden!!

Geplaatst

Ook hier een tip: zowel hub als ik gebruiken sinds kort C.hia zaad. Zit bomvol omega 3 vetzuren, vezels, antioxidanten, ijzer, proteïnen en mineralen. Groot voordeel vind ik dat het een natuurproduct is (dus een gevalletje baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet). Wij gaan volgend jaar weer beginnen met ICSI voor een brusje, dus we hopen dat dit helpt. Succes allemaal!

• 3 weken later...
Geplaatst

Wij gaan binnenkort starten met IVF voor een brusje. Met onze eerste was ik helemaal niet bezig met vitamines enzo, gewoon foliumzuur en ik denk een zwanger worden vitamine.

Maar inmiddels heb ik op dit forum al zoveel gelezen ... ik wil de IVF zo optimaal mogelijk maken. Aangezien ik vegetarisch eet, niet al te veel buiten kom en ook geen fruiteter ben, kan ik wel wat aanvullingen gebruiken denk ik :) Inmiddels dit hele topic doorgespot en nu heb ik in de v.itaminstore besteld: Solgar prenatal vitamines, Solgar tarwkiemolie, visolie en vitamine D.

Ben benieuwd! Ga het verder maar niet tegen mensen vertellen, ze zullen me voor gek verklaren (sowieso gaan niet veel mensen van onze behandeling afweten).

Sanne, dat c.hia zaad klinkt goed, zeker nu jij spontaan zwanger bent!!!

Geplaatst

Zo, de hele handel aan vitamines was binnengekomen en vanochtend eerste keer alles geslikt, in totaal 5 pillen waarvan een aantal hele grote! Gelukkig kan ik prima pillen slikken, maar als je er een hekel aan hebt, lijkt het me wel lastig.

Weet iemand of het nog uitmaakt of je ze ze 's ochtend of 's avonds neemt en wel of niet allemaal tegelijk? (het betreft dus zwangerschapsvitamine, vitamine D, tarwekiemolie en visolie).

Geplaatst

Volgens mij maakt het niet zoveel uit, ik gooi ook in 1x alles achterover! :-) Altijd in de avond, staan naast het gasfornuis zodat ik ze niet vergeet..

Heel veel succes.

Geplaatst

Vitamine D en E (tarwekiemolie) zijn in vet oplosbare vitamines. Je neemt die beter op als je ze bij een maaltijd neemt die wat meer vet bevat, is meestal het avondeten (of lunch afhankelijk van je broodbeleg en hoeveel vlees/vet je savonds gebruikt).

En als je ergens bijvoorbeeld twee stuks van neemt, kun je ervoor kiezen er eentje sochtends en eentje savond te nemen om de opname een beetje over de dag te verdelen.

Geplaatst

Dank dames!

De zwangerschapsvitamines gaan idd per 2. Voelt wel goed om die te verdelen.

En ga ik de rest gewoon bij de vetste maaltijd innemen :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden