Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Pom wint in aandelen en de koffiefabrikant draait slechte zaken door ons. ;-)

Jose, had jij die tarwekiemolie voorgeschreven gekregen of heb je die op eigen houtje genomen? Ik heb bij Kruidvat een potje Vitaal zwanger meegenomen. Zou alles bevatten wat je nodig hebt om zwanger te worden en tijdens de zwangerschap. Volgens mijn arts absoluut onnodig bij gezond en gevarieerd eten maar wij eten veel stoofpotten die we dan voor bijv 2 dagen maken. Ik overzie zo niet of ik wel genoeg groenten binnen krijg.

Maar goed realiseer me ook wel dat wij er misschien veel bewuster mee bezig zijn doordat we al zoveel moeite hebben moeten doen. Kijk eens onder welke omstandigheden andere vrouwen over de wereld zwanger worden en blijven.

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tarwekiemolie ben ik de vorige keer mee begonnen, op eigen houtje. Die van Dr. Vogel, zit ook vit. E bij in.

Nu in DD werd het ook door de arts geadviseerd.

Het zorgt voor een goede doorbloede baarmoeder.

De keren dat ik het slikte, raakte ik zwanger. De keren dat ik het niet slikte, raakte ik ook niet zwanger. Geeft geen garantie, maar ik geloof er voor mezelf wel in ;)

Geplaatst

Zou het nu dan ook nog zin hebben om te nemen? Ik bedoel als je eenmaal al zwanger bent?

Bedankt voor je snelle reactie trouwens!

Geplaatst

Nee, denk het niet Zara.... weet het niet zo goed eigenlijk!

Je bent al lekker zwanger, dus ik zou het houden bij wat je nu al doet/slikt. Geniet ervan meid!

Geplaatst

En je wordt er nog zwanger mee ook! :gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4

Geplaatst

Laten we het hopen Goof!!We gaan beiden zara en Jose achterna!!Deal?

Mijn tas met geloof ik wel 8 potten pillen staat me al te roepen vanuit de kast whahaha.

Geplaatst

Ha Dames

Gister al alles zitten lezen in dit topic en ben aan de granaatappelsap van pom ha ha zou echt werk van die provisie gaan maken hoor of aandeken in die tent kopen.

Ik kan nou niet zeggen dat ik het glas met smaak leeg drink .....of ligt dat aan mij ??

Maar alles voor een beebje he ha ha

Las ook dat een aantal van jullie helemaal geen koffie meer drinken vanaf de tp ? Ik ben wel elke tp gestopt met gewone koffie en thee met zo min mogelijk of liefts geen theiine , weten jullie wat het idee is achter het niet drinken van cafeiine vrije koffie ? Ik heb gister tp gehad van 2 prachtige emmy's en dit is echt ons allerlaatste poging die we mogen doen, dus laat bij twijfel ook met liefde met cafeiine vrije koffie staan hoor ha ha.

Verder ben ik net zoals vele van jullie aan de walnotenolie , multivit van dagravit voor de zwangere vrouw .

Hoop dat we met zijn allen Zara en Jose achterna gaan , gefeliciteerd meiden.

Geplaatst

Bianca, 8 potten pillen??? Wat ben jij van plan???

Hoop ook echt zo dat alle meiden van dit forum ons geluk mogen hebben Jose. Begint nu ook eindelijk een beetje tot me door te dringen.

Anne, ik heb ergens op dit forum een topic geplaatst: "Tips gevraagd, koffieverslaafd!" In dit topic heeft iemand gereageerd met een link waarom je beter geen koffie en caffeïnevrije koffie kan drinken. Ben helaas geen computernerd dus kan de link niet voor je kopiëren maar misschien vind je hem zelf wel.

Geplaatst

whahahah zara, Pillen verslaafd!Grapje, Jose heeft uit dd een hele waslijst mee gekregen die zei moest gaan slikken.

Ook een aantal dingen voor de man.Ik heb alles gekocht en ga dit ook allemaal slikken.

Baadt het niet schaadt het niet.Kan alleen maar goed zijn voor je!Een aantal dingen slikte ik al maar dan slikte ik er te weinig van.

Dus ben benieuwd!!

@Goof,Deal!!! X

Geplaatst

Hey meiden,

Dit is het meest vruchtbare topic hier. Ik ben trots, hihi!!

Wat een zwangere dames hier!!

Al die pom, tarwekiemolie en alle andere dingen...en al velen zwanger!! Yes!!

Ik heb gisteren mijn 1e echo gehad en ... het hartje klopt! Wat geweldig om te zien!

Nou, voor iedereen hier, heel veel succes bij het zwanger worden en die al zwanger zijn, Zara, Jose en meer, heel veel genieten van jullie zwangerschap!!

xxx, mees

Geplaatst

Mees, wat een geweldig nieuws! Moet toch wel prachtig zijn om een echo met kloppend hartje te zien. Wanneer mag je weer?

Ik heb vanavond een "echte" granaatappel geslacht. Mensen wat een knoeiboel. Er zat meer sap op de vloer, mijn bloes, de tafel enz dan uiteindelijk in mijn mond dus houd het voorlopig maar bij het sap.

De echte granaatappels zijn trouwens ook niet goedkoop zeg. Valt dat sap in verhouding nog mee.

Topic al gevonden Anne?

Geplaatst

Wauw mees, gefeliciteerd!! Lijkt me zo fijn om een hartjete zien kloppen!

José, las net pas dat jij ook een goede echo hebt gehad, super!!!

Ik moet nog tot 21 april wachten voor de eerste echo.... Tijd mag vliegen van mij.

Ik drink trouwens nu nog steeds de pom.

Geplaatst

Ik ook hoor Yolande.

Ja, jij moet nog langer wachten en je wist eerder dat je zwanger was... Nou ja wel de kans groter dat het hartje klopt. Bij mij zou het nog net iets te vroeg kunnen zijn want ik ben dan 6 weken en 3 dagen.

Geplaatst

Oja, ik ben dan 7 weken en 2 dagen. Ga maar weer eens naar bed, gaap....haha.

Wel gek hoe kort min avondden zijn nu, voor m'n gevoel werk ik, eet ik en ga ik daarna bijna alweer slapen.

Heb jij dat ook?

Geplaatst

Ja, en dat slapen kan je soms vervangen door niet kunnen slapen. Dan duurt de dag weer wat langer. Haha.

Trusten! Lekker slapen en over onze prachtige kindjes dromen.

Geplaatst

Dankjewel Zara en Yolande !!!! Ja, geweldig om te zien, zo'n knipperlichtje!!

Haha Zara, ik zie het am helemaal voor me, dat slachten:-)) Wel goed van je hoor. Ik ben te makkelijk en doe gewoon n sapje, haha.

Nou meiden, jullie ook op maar n top echo!!

Xxx, mees

Geplaatst

He meiden,

Ik lees hier over Pom maar je kunt het ook iets goedkoper houden. Ik heb vanaf de tp elke dag een glas sinaasappelsap (gewoon van appelsientje) aangevuld met een scheut granaatappel-oersap gedronken. Granaatappel-oersap (klein flesje) koop je bij de natuur/reformwinkel, kost ongeveer 3,50 en je haalt er zeker een glas of 7, a 8 uit. Je hebt namelijk maar een klein beetje nodig. Misschien een tip?

Overigens heb ik deze keer geen tarwekiemolie gebruikt.

Geplaatst

Hoi dames,

Ben nog niet weer begonnen, maar ben me al wel aan het inlezen en voorbereiden voor onze volgende poging. Nu heb ik al walnotenolie in huis, maar ik vraag me sterk af of dit wel de goede is. Moet het is van een homeopatsich middel zijn of gewoon walnotenolie die je ook voor op de salade, vis enz. kan gebruiken. Die laatste heb ik in huis van het merk langhfranci. Voordat ik straks een fles op heb van compleet het verkeerde spul. Verder ben ik op zoek naar granaatappelsap, maar bij ons in de supermarkt hen je alleen een versie met 15% granaatappelsap. Verder vroeg ik mij ook al af of je wel gewoon cafeïnne vrij koffie kunt drinken, maar dit wordt blijkbaar ook afgekeurd.

Wanneer zijn jullie begonnen met de volgende middelen voor/ na de tp, stimulering:

- geen koffie

- geen groene thee

- walnotenolie

- granaatappelsap.

Ik ben namelijk ook van plan om alles te doen wat in mijn macht ligt, want verder is het eigenlijk gewoon afwachten of het je gegeven is of niet.

Meiden fijn weekend allemaal en alvast bedankt voor jullie reactie op mijn vraag.

Groetjes,

appel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden