Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, eerst gebruikte ik Healty people en ontdekte rond de testdatum Pom. Ik vind Pom ook lekker. Die is ook 100 procent granaatappelsap, dus wat 'beter' dan de rest. Als je een gemengde sap drinkt, drinkt je gewoon wat meer, bv 2 glazen. Ik ben nog wel 2/3 weken na het testen door gegaan.

Eerste x dat ik het gebruikte en deze keer zwanger. Wie weet? Ik duim voor jullie Fren en Marie!!

liefs, mees

Geplaatst

@ Mees dit is ook mijn eerste keer dat ik granaatappelsap gebruikt,

ik hoop dat het dit keer lukt :)

vorigejaar 3 keer terugplaatsing gehad (waarvan 2 keer cryoo's)

Geplaatst

Marie, dan gaat het nu lukken. Dit was m'n 4e tp en yes!!

Granaatappelsap en tarwekiemolie! Heel goed dus Fren!

Allebei op naar .....zwanger!!!

(en na tp niet tillen, stofzuigen, vegen ed!)

Xxx, mees

Geplaatst

ik gebruik geen tarwekiemolie wel walnootolie (had ik tarwekiemolie moeten gebruiken ?)

granaatappelsap en davitamon mama plus (visolie) gebruik ik ook

Liefs Marie

Geplaatst

Wb walnootolie; daar zijn de meningen over verdeeld en mag je ook niet te lang gebruiken.

Tarwekiemolie staat beter bekend voor het innestelen.

En de rest is prima!!!

Ik duim Marie!!

Xxx

Geplaatst

Ja tuurlijk! Je bent pas aan het begin vd wachtweken! Erg goed voor doorbloeding vd bloedvaten (heel belangrijk voor innestelen) en is bron van vit E (aangeraden door arts Düsseldorf )

Ze hebben dit ook bij De Tuinen. (1 per dag)

Xxx, mees

Geplaatst

ik had het niet kunnen hallen had onverwachts bezoek

vandaag zijn de winkels hierzo wel open ga het als nog kopen

hoelang zou ik die tarwekiemolie moeten door gebruiken?

is die tarwekiem van A VOGEL + vitamine E goed ?

of moet ik gewoon tarwekiemolie nemen want ik gebruik ook

davitamon mama plus visolie en daar zit al de dagelijkse hoeveelheid vitamine E in (50%)

word het dan niet veel vitamine E als ik die tarwekiemolie + vitamine E neem ?

Geplaatst

Is prima, die van Vogel. Gebruiken tot 1e echo (en langer mag ook).

En heerlijk broeden!!

Slaap ze!! Mees

Geplaatst

Ja, we zijn 'laters' hè?! :-)))

Nu weer op!!

Veel plezier vandaag en winkel ze! (hier alles dicht).

Xxx

Geplaatst

wow Mees ik heb net toch maar een test gedaan ik ben zwanger ,

ik kreeg gelijk al twee mooie streepjes te zien,

heeft die tarwekiemolie en granaatappelsap echt geholpen?

nou ik denk het wel want het is mijn eerste keer dat ik dit heb gebruikt en gelijk zwanger,

daarvoor had ik het nooit gebruikt en iedere keer maar weer mis,

15 juni heb ik een afspraak met m'n arts + echo

Liefs Marie

Geplaatst

En als je dan zwanger bent.. waar moet ik nu dan allemaal op gaan letten? Ik vind alle informatie zo verwarrend.. Ik hoor de gekste dingen, geen kaneel enzo.. Ik zag dat Babeth een geweldig lijstje had geplaatst, maar volgens mij mis ik nu de volgende stap.

Oke geen rood vlees

geen verpakte vis

geen leverworst

Gewoon lekker door blijven gaan met de granaatappels, Q10, tarwekiemolie?

Wie weet het?

Liefs Margot

Geplaatst

Hoi Margot ,

Ik ben gestopt met de Q10, tarwekiemolie heb ik niet gebruikt.

Ik slik van begin af aan de zwangerschapsvitaminen van puur mama (vsm) en visolie capsules en vit.b complex (50mg)

Groetjes Babeth

Geplaatst

Margot,

Q10 heb ik niet gebruikt, tarwekiemolie wel. Hiermee ben ik doorgegaan tot de 11 weken, toen vond ik het wel genoeg.

De granaatappelsap heb ik alleen gedronken tijdens de wachtweken. Dus tot aan de officiële testdag.

Ook slikte ik een hele berg vitamines, deze werden in DD voorgeschreven.

Werd alleen helemaal gek van al die pillen slikken 's ochtends en 's avonds. Dus met 12 weken ben ik overgegaan op Gravitamon.

Hierin zit het aantal hoeveelheid D3 wat je nodig hebt als je zwanger bent en dit kwam overeen met wat ik daarvoor slikte.

Als extra blijf ik wel de omega-3 slikken.

Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Wat betreft het eten en drinken, je kunt er genoeg over vinden op het internet.

Als je twijfelt over een bepaald product, kun je even googlen.

De algemene dingen zijn wel bekend die je beter kunt laten.

Geplaatst

Augurkje, waarom zou jij hier nu niet mogen meeschrijven? Natuurlijk wel!!!!! Dit forum is juist voor mensen in deze medische molen.

Dus als we je kunnen helpen, graag!!

Geplaatst

Augurkje ( aparte naam hihi)..graag gedaan hoor!

Ik slikte van Dr. Vogel tarwekiemolie, 2x daags.

Dronk 1 glas granaatappelsap 's morgens.

En de visolie ( omega 3) 1000 mg per dag.

Succes!!! HOpelijk heeft het bij jou net zoveel succes :):)

Geplaatst

Hallo dames,

Ook wij gaan binnenkort naar DD.

Nou heb ik een aantal keer gelezen dat dr. Scholtes vaak vitamines aan de man en aan de vrouw voorschrijft.

Weet iemand welke dat precies zijn. En of men ook kan volstaan met een multivitamine?

LIefs,

Gabrie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden