Ga naar inhoud

Tips vitaminen/medicijnen/eten/drinken/leefstijl !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doe ik, augurkje. Dankjewel!!

En het schiet al op bij jou. Wat moet je lang wachten trouwens. Ik ontplofte bijna de 2e wachtweek.

Je kunt zeker testen na 2 weken of is er iets speciaals?

En krampen/ ongigevoel had ik ook :-))))!!

Xxx, mees

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Augurkje,

Even inbreken :-). Loop jij toevallig in het Azm? Daar testen ze standaard met cryo pas na drie weken. Zoveel geduld heb ik nooit gehad, haha. Ik heb dus na twee weken getest, kan prima. De medicijnen/hormonen die je neemt beïnvloeden de test niet.

Succes!!!

Geplaatst

Hai augurkje,

Met mij alles goed. Nog steeds aan de Estradiol pleisters (vanaf gister 2 tegelijk plakken). Mocht ik zwanger worrden moet ik die pleisters sowieso tot de 1e echo blijven plakken. Vanaf vrijdag zou ik gebeld kunnen worden (dag 11) Maar dat zal nog wel niet denk ik hoor. Dus lekker verder met de granaatappelsap (gatver wat is dat vies!!! hahaha!) en alle andere pillen....

Geplaatst

Hey augurkje,

Ja bij eugin kon je kiezen tussen pleisters of pillen. Pleisters leek me makkelijker. Ja die utrogestanbolletjes moet ik (als het allemaal lukt) ook nog een hele tijd blijven gebruiken, net als de pleisters. Zojuist bij de plaatselijke 'Natuur-winkel' alle Pom opgekocht :happy:.

Zijn er op dit forum nog meer meiden die bezig zijn met ECD (buitenland) of misschien al zelfs zwanger zijn?

Geplaatst

Hey Augurkje,

Ik vind het zo balen voor je. Ik hoop dat je snel verder mag met een nieuwe poging. Met mij alles goed.Het gekke is dat Eugin in Barcelona geen BMS metingen doet, dus ook geen echo. Zit nu op dag 14 qua Estradiol pleisters en nu is het gewoon wachten tot we worden gebeld. Punctie van de donor + TP is tussen dag 15 en dag 60, dus het kan nog even duren, Maargoed Eugin zal er best een reden voor hebben dat ze het op deze manier doen. Dus blijf gewoon maar Pom drinken en Omega 3 en tarwekiemolie capsules gebruiken. Maarja baadt het niet dan schaadt het ook niet denkik dan maar.

Sterkte!

Geplaatst

Hai Augurkje,

Voor mij persoonlijk maakt die BMS meting niet zoveel uit, het zegt mij ook niet zoveel. Waarom voor Spanje gekozen: Ruim 9 jaar geleden met IUI + IVF begonnen. Uitkomst: ik zal nooit zwanger worden. Vervolgens met adoptie verder gegaan. Heel veel meegemaakt en met de 3e en laatste procedure zagen we het echt niet meer zitten maar een leven zonder kind kan ik me gewoon niet voorstellen. Dus verder gaan zoeken. Wij wilden absoluut ECD met anonieme donor, zodoende uitgekomen in Spanje. De donor woont in Barcelona. Het enige wat we straks doorkrijgen is leeftijd + bloedgroep en wetende dat de donor zowel geestelijk als lichamelijk volledig is onderzocht. Uiteraard zullen wij ons kindje gewoon vertellen van hoe en wat. dat zouden wij met adoptie ook hebben gedaan. We hebben er heel veel zin in en dit is onze laatste strohalm. Als we hadden geweten dat dit er zou zijn hadden we dit al een paar jaar eerder gedaan en alle ellende van adoptie over kunnen slaan. Na bijna 10 jaar is het wel een keertje tijd vind ik zo. Heb veel last van de hormoonpleisters dus wat mij betreft mogen ze bellen hoor :-)

Via Mees ben ik ook meer over ECD Spanje te weten gekomen. Zij is een beetje mijn voorbeeld zeg maar. Hoop zo dat het lukt. Jij ook weer veel succes.

Geplaatst

Jammer genoeg hebben de POM, omegapillen en tarwekiempillen dit maal weer niet geholpen tijdens een cryotp.

Wel vond ik de POM erg lekker!

Suc6 meiden!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Meiden, augurkje:

Ik zit in Barcelona!!!!!!!! Morgen (Maandag 4 juli) heb ik om 13.30 uur de TP. Super snel en bizar gegaan allemaal. Mijn man heeft zelfs de Pom meegesmokkeld in de koffer :-)

Ben dinsdagavond weer thuis, vertel dan meer.

Liefs,

Geplaatst

hai augurkje,

Nou het is gebeurd hoor vanmiddag. Ben nu lekker in de hotelkamer, wordt in de watten gelegd door manlief :-) Heb de rest van de dag lekker rustig aan gedaan, straks even wat eten en dan lekker vroeg slapen want morgenmiddag vliegen we weer terug. Kreeg net sms van mijn werkgever dat ik de rest vn de week (op zijn kosten) maar de helemaal vrij moest nemen zodat ik goed kon rusten. Lief he?! Ging harstikke goed allemaal en we stonden met een uur weer buiten. Van de 4 embryo's zijn er 2 teruggeplaatst en nu maar hopen dat er in ieder geval eentje blijft zitten, 2 zou helemaal leuk zijn :))))

Geplaatst

Doorzettertje, wat gaaf meid! En 2 terug geplaatst...helemaal top! Nu heerlijk je laten verwennen, niet tillen, stofzuigen en aan de Pom en tarwekiemolie. Moet goed komen:-))) Spannend!!

Ik was 2 weken in buitenland aan t werk zonder internet.

Ik pb je nog ff later vandaag. (en helemaal eens!!!)

Augurkje en Nathalie, shit dat het niet gelukt is meiden. Maar...blijf positief hè. We gaan ervoor. En augurkje, jij alweer in de race! Succes hè!

Ik duim voor iedereen!!

Xxx, mees

Ps. Voelde vannacht voor t eerst van 'buiten'' ukkie bewegen. Waaaah, zo leuk! Uk is nu ook weer wakker :)))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden