Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Armanda,

Probeer je me zenuwachtig te maken?!?!? hahaha. Ik ga het zker proberen vol te houden. Testen kan ik ook niet, niet in huis en morgen ben ik heel de dag tennissen. Lekker ontspannen :)

Zara,

Ik voel me goed. Mijn gevoel zegt ook dat het goed zin, maar ja op mijn gevoel kan ik niet vertrouwen daar ben ik inmiddels wel achter.

Liefs Elke

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pffffft....heb ik weer...

Heb ik zo'n doosje met 2 testen erin gekocht bij 't kruidvat...doen ze helemaal niks. Blijven ze gewoon wit :(

Eerst maar nieuwe kopen dus! Ik meld me straks als ik gewapend ben met nieuwe testen.

Geplaatst
Wil jullie trouwens alvast voorbereiden op de wachtweken na een positieve test. Persoonlijk vind ik die nog erger dan de eerste wachtweken.

Als je wel wat voelt, maak je je zorgen of het wel goed is, als je niks voelt, maak je je ook weer zorgen.

Nou ja, kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Hoi Sara, het is fantastisch dat je zwanger bent en natuurlijk zijn de wachtweken na de test zwaar, maar ik denk dat veel mensen hier op het forum niets liever willen. Ik kan me helemaal vinden in de woorden van Amanda. Ik zou zo graag een keer een positieve test in hadden hebben. Dan weet ik tenminste dat ik zwanger kan worden. Natuurlijk is het vervolgens nog allemaal ontzettend spannend of het door zet, maar door een positieve test neem je de grootste onzekerheid van 'kan ik uberhaupt wel zwanger worden' weg.

Zelf zit ik pas op WD 3. En ik begin nu al met stressen. Bij elke kramp of steek in mn buik begin ik te twijfelen ' komt de ongesteldheid er aan, is het weer mislukt'. Ik vind het lastig om het naast me neer te zetten, maar ik moet nog een aantal dagen. Komende week wordt het ergste. Bij de vorige pogingen werd ik op dag 9 ongesteld. Ben benieuwd wat de zwangere dames voelden tijdens de wachtweken, of misschien wel niet. Wanneer kreeg je de eerste kwaaltjes, was er een innestelingsbloeding... etc.

Sorry heb gewoon even last van een rotdag.

@tochikweer. Bah wat naar van die testen. Ga heel hard voor je duimen dat je straks een positieve test in handen hebt!

Geplaatst

hoi allemaal... ik heb al een dag of 5 niet mee geschreven, maar ben jullie wel blijven volgen

ik zat niet lekker in mn vel, ben een paar x bewusteloos gevallen, en heb gister getest.. positief:) ben er erg blij mee ik weet niet of ik (nog) op t lijstje stond maar vandaag mocht ik testen officieel

meiden allemaal succes x

Geplaatst

@jrn.. ik had toen ik zwanger was van julian ook menstuatie pijnen.. wel zwanger dus

en de vorige keer in januari ook menstruatie pijn en ook zwanger helaas een miskraam maar mijn gevoel wist dat het niet goed zat.

nu zit op ik dag 5, dag 6 na de tp van 2 cryo's en weer heb ik menstuatie pijn en last van mijn darmen.. tja ik weet niet wat ik moet denken.. tis gewoon afwachten!!

Elke: jij zit op wd 10! ik heb op wd 10 postief getest bij julian.. spannend!

Jullie zullen allemaal wel gehoord hebben over baflo, het meisje wat is vermoord en de politie man die is neergeschoten, het meisje ken ik, ze is een vriendin van me zus en de dochter van mijn collega waar ik donderdags(toen ik nog van niets wist) voor moest invallen..

Ik heb even flink zitten janken op het werk en kan al 2 dagen niet slapen, weet niet of dit invloed gaat hebben op de embryo's maar ik hoop het niet!! dinsdag waarschijnlijk de begravenis, we hebben nog niks gehoord omdat het weekend is. hier en op het werk zijn wij en de kinderen(werk op een basisschool) er kapot van... ik zal waarschijnlijk ook even niet zoveel hier zijn.. moeten het allemaal even verwerken..

liefs..

Geplaatst

Hoopvol, dat is super!!! Congrats honey!! Laat nog wat van je horen he, heb je gemist ;-)

Ik ben ondanks mijn migraine in Walibi. Vind t anders gewoon lullig want dan hadden anderen in onze pkek kunnen gaan en dat was nu te laat. Heb nog erge hoofdpijn, zou t liefst op de bank zitten, maar goed het is wel leuk hier, Pleegzorg-dag. Leuk om al die gemengde gezinnen te zien, en binnenkort zijn wij er ook een :-D

Verder soms een steekje maar gaat wel.

Wat een pech vsn die twee testen die t niet deden. Niet te veel druppels urine he?! Hihi. Nou succes and let us know!

Geplaatst

Gaaf Hoopvol!!! Ga genieten! Weet je gelijk waarom je niet lekker in je velletje stak... Rustig aan doen hoor!

En Dees... Heftig!!! Pas goed op jezelf en je inwonertjes....

Armanda, probeer te genieten, ondanks je migraine... En pas goed op je kleintje!

Hier hangt vandaag echt een beetje een donker wolkje om mijn hoofd... Voel me niet super.. Vanmorgen misselijk... Veel zwangere vrouwen tegen gekomen op de markt... Het frietje op de markt smaakte me voor geen meter....En dan denk ik... hier moeten er eerst weer een stel spuiten in, en dan is het nog maar weer afwachten... Nou ja, einde van de middag krijgen we gezellig visite... Daar heb ik wel zin in!

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven zeg, zal het zo nog even proberen bij te lezen!

We hebben vandaag 2 emmy's terug gekregen, een 5 cellige die zich aan het delen is en een 8 cellige,

beide hebben ze hele lichte fragmentatie dus wat dat gaat doen is nog onbekend.

Maar goed, we zien het wel, nu begint dan echt weer het ergste, wachten....

Geplaatst

noekie: nu lekker broeden. Spannend hoor, maar je hebt in ieder geval wat bij je!!Succes

Jrn: Heel normaal dat je af&toe zo n dagje hebt. Je wordt heen&weer geslingerd in je emoties en wat moet je voelen.Ik herken het zo!

Ik denk dat het bijna niet te vergelijken is wat de 1 wel voelt en ander niet. Ik voel niks. Ben alleen doodmoe en had vanochtend wat verhoging.

Hoopvol: wat super super! Op naar de 1e echo!!

Dees: wat ontzettend heftig. Het is zo bizar. sterkte meid en pas goed op jezelf.

Amanda in walibi. Rustig aan en geniet!

Hildever: ook niet zo raar natuurlijk dat jeje niet helemaal happy voelt. Straks gezellig wat afleiding met visite. Laat het komen....

Dikke knuffel.

Ik was bij vriendin,zouden high-tea-en maar afgezegd samen wel even geluncht en toen naar huis. Ga nu zo even liggen.

Fijne middag lady's

Lfs

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@Elke; je mag mij ook rood maken... Sinds vanmorgen...begon wat bruinig en nu rood...en nog niet veel. Echt balen! Maar ja ik weet ook dat ik niet de enige ben. En ook nog steeds flinke hoofdpijn... Dacht dat we met 2 jaar geduld nu wel eens beloond zouden mogen worden...helaas!

Nu dus nog 2 kansen... Ik ben wel benieuwd wat het je totaal kost als je het zelf moet betalen.. Weet iemand dat?

Ik ga zo maar eens even alle nieuwe berichten lezen, hoop betere berichten te lezen dan die van mij.

een positieve kant is dat ik het nu op tijd ben geworden en er in mijn vakantie geen last van heb ;-)

Geplaatst

Wat balen, Kinderwens! En nog niet getreurd... Ook nog 2 behandelmogelijkheden... Je moet nog niet gaan nadenken over wat het kost om het zelf te betalen.... Het kan nog makkelijk in die 2 keer hoor! Goed dat je de positieve dingen weer ziet... Geen last meer als je op vakantie bent... En je kan zelfs nog lekker een glaasje drinken! Dat de hoofdpijn maar snel weg mag gaan!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Trouwens, je vroeg wat t kost als je t zelf moet betalen.

Wij doen t bij mck en daar kost icsi gehele behandeling 1700,- excl meds. Maar die meds heb ik bijna allemaal vh zhs gekregen (van vrouwen die t terugbrengen)!

Volgens mij kost t in DL rond 2200,- excl meds. En belgie kost rong 5000,- geloof ik.

Maar ik sluit me aan bij Hilde. Je hebt nog twee pogingen dus denk er maar nog niet aan.

Oh ja, ik heb de aanvullende verzekering bij Energiek die 750,- aan een vierde behandeling meebetalen.

Geplaatst
Hoi Sara, het is fantastisch dat je zwanger bent en natuurlijk zijn de wachtweken na de test zwaar, maar ik denk dat veel mensen hier op het forum niets liever willen. Ik kan me helemaal vinden in de woorden van Amanda. Ik zou zo graag een keer een positieve test in hadden hebben. Dan weet ik tenminste dat ik zwanger kan worden. Natuurlijk is het vervolgens nog allemaal ontzettend spannend of het door zet, maar door een positieve test neem je de grootste onzekerheid van 'kan ik uberhaupt wel zwanger worden' weg.

Jrn, Toch herken ik me heel erg in Zara. Ik heb ook positief getest en ik vind de onzekerheid nu ook erger dan in de ww.

Ik weet gewoon dat als het nu fout gaat ik waarschijnlijk nooit meer zwanger zal raken. De angst dat je eindelijk zover bent na al die jaren ellende en dat je het ook weer kwijt kunt raken is ook echt vreselijk. Ik ben het met je eens, het is heerlijk om te weten dat je zwanger bent, vooral als er eigenlijk geen hoop meer was, maar de angst erna en dan wachten op de echo is ook slopend.

Geplaatst

Esly, ik ben niet meer naar Zumba geweest nee. Ik ben nu na jaren eindelijk zwanger en ik durf het gewoon niet. Ik ben zelfs angstig op mijn werk want ik doe zwaar lichamelijk werk.

Geplaatst

Kelebek, wat een goede score zeg! Proficiat. Altijd fijn nog 6 in de vriezer. Maar die heb je hopelijk nu niet nodig.

Arme Esly gaat het weer een beetje? Al die emoties ook he….. bleh!

Tochikweer.. Hoe gaat het nu? Heb je nog een andere test gedaan? Op zich hebben die van het Kruitvat nog nooit gelogen bij mij maar misschien had je te veel gedronken?

JRN, ik voelde he-le-maal niets toen ik zwanger was…… geen druppeltje bloed, geen enkel teken. Het enige wat ik je kan aanraden is veel leuke dingen plannen dan gaat de tijd wat sneller.

Hoopvol!!!!! Zie je nu wel?!!! Super goed meid!! Van Harte gefeliciteerd!! Echt blij voor je!

Dees wat een drama. Hou je taai meid. Sterkte.

Hildever….. wat jammer van je frietjes…. en dat je al die dikke buiken moet tegenkomen. Ik weet hoe naar dat is. Ik wens je een heleboel zonnestraaltjes toe. Weg met die wolk nu. En binnenkort gaat voor jou vast de volle zon weer stralen. Eventjes geduld.

Noekie, toch twee! Fijn hoor. En fragmentatie….. zegt niet altijd alles. Nu goed broeden.

Arme Kinderwens…. wat vreselijk toch altijd dit soort berichten. Getverderrie. Daar gaat je droom. Voor deze keer dan he. Want het lukt heel vaak niet in een keer hoor! Het is niet voor niets dat je drie pogingen krijgt, als de meesten in 1 poging zwanger werden, zou het echt wel zo zijn dat je er maar 1 vergoed kreeg. De eerste keer doet wel het meeste pijn. Ik hoop dat je goed kunt uithuilen en lekker bijkomt op vakantie. Heel veel sterkte en een fijne vakantie.

Jessie het is echt waar hoor dat het slopend is, wachten op de echo. Maar wees in elk geval blij dat je een positieve test hebt. Zonder die test is er niet eens een echo. Al zat ik de eerste keer ook te hyperventileren tijdens de echo, da’s heel normaal met ons “verleden” denk ik. Maar beetje vertrouwen in je wurm hebben he, je bent niet voor niets zwanger dus hij zit er wel degelijk!

Hier nog steeds niets bijzonders, geen kwaaltjes…. woensdag weer bloedtest. Weer even eng als vorige week hoor. Al geloof ik er elke dag een beetje meer in. Het is namelijk ook niet leuk voor die kleine als ik geen enkel vertrouwen in ‘m (of haar) heb toch?! hihi

Armanda, ben benieuwd hoe het was in Walibi waar je nergens in kon. Waren de meiden er ook? Ben zo benieuwd!

Elke: hoe was het tennissen? Ben je nog steeds positief?

Groetjes

Noor

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me heel erg goed!! En jullie hebben ook gelijk...we hebben er nog 2 die vergoed worden..en dan kan het gewoon nog goed gaan.

Maar na 2 jaar, 5 iui's en nu 1 ivf...klinkt het zo benauwend..nog (maar) 2.... Net of het einde steeds dichterbij komt, maar wie weet is dat einde ook wel het einde van deze molen...en het begin van!

Tja...doordat ik al heel lang hoor dat mijn baarmoederslijmvlies aan de dunne kant is denk ik dat het nu ook wel eens aan mij kan liggen ipv alleen aan mijn man... Om het wat dikker te krijgen kreeg ik menopur, maar ja..als je nog maar net een week spuit en dan al je punctie moet hebben omdat 3 al aan de maat zijn... dan kan volgens mij de menopur ook niet zo goed zijn werk doen.

Vraagje; hoe lang spuiten jullie gemiddeld? Ik vond namelijk een week wel heel kort, had verwacht wel rond de 2 weken te moeten spuiten.

Hildever; we gaan gewoon in juni samen voor de volgende ronde! :-) Starten we het wachtbankje juni!

Noor: ja idd we gaan in de vakantie gewoon lekker een drankje drinken en genieten! Die vakantie komt nu wel heel mooi uit! Bedankt voor je reactie!

Armanda: kan me voorstellen dat je niet in veel attracties gaat, dat zou ik ook niet gedaan hebben... Zet 'm op he?!!!! want ik wil meer groen zien.

Geplaatst

Jessie, mag ik vragen waarom je zegt dat je als dit zou mislukken, misschien nooit meer zwanger kan worden?

Ik voel me juist zo can, ALS t een keer zou lukken, dan weet ik tenminste dat ik zwanger kan worden en voor mijn gevoel is er dan een grotere kans dat t daarna zou lukken.

Noor, die twee pleegzusjes mogen we helaas nog niet ontvangen. We mieten eerst die ouders nog ontmoeten... Dat is jammer genoeg pas half mei! Pff.

Ben blij dat ik thuis ben. Heb nauwelijks in een attractie gezeten maar ook omdat ik nog zo' n bonkende koppijn heb!! Ik blijf op de bank met een kaasplankje vanavond!

Geplaatst

Kinderwens, wat een verdriet voor jullie! Had het je zo anders toegewenst! Heel veel sterkte en neem je tijd!

Armanda, toch de stap naar Walibi gewaagd?

Jessie, dank je wel voor je bijval! Je snapt heel goed wat ik bedoel/voel en kan het mooi verwoorden!

Jrn, als je mijn posts hier (en misschien in andere topics) gevolgd hebt, weet je dat ik mensen probeer te steunen en antwoorden te geven. Natuurlijk weet ik dat er heel wat meiden maar wat graag zwanger zouden willen worden. Zo ook ik. Maar met alleen zwanger worden, ben je er nog lang niet! Dat heb ik proberen te zeggen en als je mijn geschiedenis zou kennen, zou je waarschijnlijk niet zo reageren.

Geplaatst

Armanda: dit zou onze laatste icsi behandeling zijn. We kunnen gewoonweg geen nieuwe behandeling betalen.

We hadden het na 3 al opgegeven, maar we kregen nog een kans aangeboden en die hebben we aangegrepen.

Maar zou het nu mislukken dat is het echt over en zal ik nooit moeder gaan worden.

Maar zo mag ik niet denken. Ik ben zwanger, en het moet gewoon gaan lukken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden