Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, voor mij gaat het leven op dit moment gewoon door. Ik ben er niet echt heel erg verdrietig onder, al hangt er wel een heel klein donker wolkje rond mijn hoofd. Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen... Het zit nog wel in mijn hoofd dat het nu niet is gelukt..

En ik denk ook dat het voor mij al een stukje makkelijker is omdat we al een mooi meisje hebben. We zijn niet met lege handen achter gebleven.

Verder was dit nog niet de laatste poging: we hebben nog 2 kansen... En ik ben ook weer heel even zwanger geweest nu. Het is niet zo dat er helemaal niets gebeurd is.

Ze belden vandaag al weer op vanuit de apotheek of ik al wist wanneer ik weer ging beginnen... ze wilden al weer afspreken wanneer de medicijnen bezorgd konden worden. Maar ja, dat weet ik dus nog niet... Ik zou binnen 2 weken een brief krijgen vanuit het ziekenhuis... En dat was woensdag. Dus eh... kan nog wel effies duren.

Maar kan me voorstellen dat je stuitert, Anne!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow ja, en ik vloeide trouwens eerst... Maar omdat dat anders was als anders (tja, door die hormonen herken je gewoon niets meer!), hebben we toch op de testdag getest, en dat was toen licht positief.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Anders bel je toch het zkh even ? of wil je de brief gewoon afwachten?

Het is ook een beetje dubbel allemaal he sta er denk ik een beetje hetzelfde in hoe verdrietig ik ook zou zijn als het toch niet mocht lukken voor een tweede dan zijn we al zo dolgelukkig met onze dochter en dat relativeert de boel flink vind ik.

Vind het zo vreselijk voor de meiden die moeten afsluiten na alle moeite pijn en verdriet en dan toch met lege handen staan.

Gun het iedereen zo verschrikkelijk.

liefs Anne

Geplaatst

Ik heb er geen haast mee... Mag bellen 2 weken voordat ik ga beginnen, dan komen ze de boel weer thuis bezorgen... Maar ik ga gewoon bellen als die brief er is. En ach... een maandje meer of minder maakt niet uit op een mensenleven.

En inderdaad... het lijkt me heel erg dat je met lege handen achterblijft na al die pogingen.... Dat gun ik ook niemand!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Armanda, fijn dat de buikpijn weg is. Geniet van je rustig dagje. En je meloenen haha.

Marlijnne ben je vandaag nisschien wat minder moe?

Elke bedankt voor het groen dat durf ik zelf niet te doen namelijk! Hihi

Bibi, jammer van die ene, maar het blijft een goed verhaal. Met hopelijk een happy end!

Sannetim!!! Super nieuws! Van harte meid!!!

Zara, elke dag wachten is een dag dichter bij je kindje. Zo is het ook nog eens he. Ik snap je zo goed, maar hou moed vrouwke!

Ellentrik ik dacht vorige keer, zal ik eens een enquete maken over krampen op dag 3 en 4 na tp. Wel krampen wel zwanger, wel krampen zwanger, geen krampen wel zwanger, geen krampen noet zwanger, of allebei. Maar ik weet niet hoe t moet. Denk je dat het misschien wat kan brengen voor de wachtenden of is het echt dat het helemaal niets zegt? ik weet sowieso niet hoe het moet en ook niet of de uitkomst wat

verheldering kan brengen. Wat denk jij?

Charlotte, bijna het gesprek. Je gaat allerlei fases door, net als bij liefdesverdriet. Maar ook jij zal straks weer met 100procent zin in je nieuwe

poging beginnen hoor. Promise!

Noekie, ja ik vind het ook stom. Als jij er nou twee wilt dan moet dat toch kunnen.. Maar ja. Anders moet je het in het buitenland doen, ook zo

een gedoe he.

Anne!!!! Oh het zal toch niet waar zijn?!!! Joepie!!! Morgen weer testen en wij verwachten meteen (goed) nieuws van je!! Als eerste na je man

dan he!!

Hildever, je hebt wel een goede, rrelaxte instelling. Je bent vast een nuchtere tante dat je er zo goed mee omgaat. Ik ben een ram en heb geen

geduld ik moest altijd meteen door, zelfs al wist ik diep in mijn hart dat een beetje rust veel beter was. Goed van je hoor. Het lichaam kan maar

weer helemaal uitgerust zijn en je koppie ook.

Lieve groetjes

Noor

PS Armanda ik heb nog een manier gevonden... ik heb nu de ipad van mijn man, daar scroll ik door de berichtjes en op de ipad van mijn stiefie typ ik het in! De techniek staat voor niets haha

Geplaatst

Zara: ik durf nog niet op het decembertopic. Ik heb vandaag de huisarts gebeld of ik niet beter toch ook nog een bloedtest kan doen. De test is nog steeds positief, maar wil het ook via het bloed bevestigd hebben. Ik moet om half 5 terugbellen of ik een bloedtest volgende week kan komen doen.

Geplaatst

@ Armanda, wat fijn dat je geen pijn meer hebt!! Over 5 dagen mag je testen zag ik. Heb je zelf al een beetje een gevoel of het gelukt is?

@ Hildever, ik vind je zo sterk dat je ons hier nog steeds een hart onder de riem blijft steken!! Hele dikke knuffel voor jou! wat bijzonder dat je afgevallen bent!! Ik ben juist echt heel erg opgeblazen nog steeds. Kan geen broek meer aan :(. Raar he dat het voor iedereen zo anders werkt die hormonen!

@ Zara, hoe is het met jou? Je mag bijna je 1e echo maken volgens mij?

@ Bibi, je hebt in elk geval 2 embryootjes :) Zelf had ik er ook graag meer gehad, maar we moeten 't ermee doen haha. Wel jammer is dat als het dan niet lukt, je poging meteen voorbij is.

@ Sannetim, Yesssssss....GEFELICITEERD!!!!! wat megafijn voor jullie!!!!

@ Ellentrik, hoe is 't met jou? Verloopt je zwangerschap goed? Ben je veel misselijk?

@ Anne6, tot half 12 gewerkt? Meid wat laat!! Heb je vaak onregelmatige diensten? Aaaaargh ik lees net dat je positief getest hebt!! Yesssss!! Meid wat fijn voor jullie!! Gefeliciteerd!!!

Geplaatst

@ Noekie, wat naar dat dat niet mag! Bij ons zeiden ze zelf plaats ze allebei maar terug, want de kans dat dat 1e embryo niet goed ontdooit is vrij groot en dat vonden ze zonde. Maar ik ben ook al 'oud' haha. Dat scheelt misschien. Ik had zelf juist wat reserves met 2 terugplaatsen omdat ik een tweelingzwangerschap met mijn rug (3 rugoperaties in 't verleden) niet echt zag zitten, maar volgens hun waren die kansen heel klein op 'mijn leeftijd'...

Wel bijzonder he dat al die klinieken allemaal andere regels, methoden en zo hebben...dan ga je je afvragen, is dat of dat misschien niet beter? Wij krijgen bijvoorbeeld geen bloedtesten in 't ziekenhuis, geen nazorg na de tp. Het is gewoon, test maar op dag 17 en bel dan of 't gelukt is.

Geplaatst

ff snel een berichtje van mij was benieuwd naar sannetim,

meidddddddd gefeliciteerddddddddd helemaal top die 2 streepjes houden zoooooooo

heb vanmiddag ook leuk nieuws te horen gekregen van het vu, de details schrijf ik vanavond wel ff hierzo

zit nu op het werk nog wat dingen doen en dan ga ik heerlijk weekend vierennnnnnnnnnnnnn :):):):)

Geplaatst

Hoi meiden,

Jipie Anne positief getest!!! Nu hopen dat het deze keer positief blijft hoor, want dat wil je niet nog een keer meemaken pff. Het blijft dus spannend!!!

Ja, zwanger en krampen of niet zwanger en geen krampen.. ik denk echt dat er geen staat op valt te maken. Want elk lichaam reageert anders en ook elke keer anders denk ik. Sommigen zijn zwanger en voelen echt helemaal compleet niks. Je zou bijna hopen om iets te voelen, en als je dan iets voelt is het paniek want dan zou het mis kunnen zijn. Ik zelf heb deze keer echt voortdurend wel wat gevoeld, steken, krampen steekjes, zwaar gevoel, en dat is nooit gestopt sindsdien. Bij mijn cryo tp voelde ik dan weer helemaal noppes. En mijn eerste verse tp voortdurend. Dus onvoorspelbaar tot en met dus. maar een enquête zou misschien wel interessante gegevens geven, waarom niet? Mijn eerste teken dat het misschien toch wel eens gelukt zou kunnen zijn (en dus ook was) was toen ik plots puistjes op mijn borstkas zag verschijnen. Had ik bij de vorige tp's niet gehad. Al de rest verweet ik aan de bollen en de nasleep van de punctie en tp. De puistjes zijn er nog steeds overigens :-)

Tochikweer,

Dankje om het te vragen. Ik heb gek genoeg nooit misselijkheid geweten behalve dat ik wist dat ik moest eten om opkomende misselijkheid te vermijden. Maar overgeven, helemaal niet. Nu begin ik pas echt me zwanger te voelen, met lage bloeddruk en vermoeidheid, en plotse lichamelijke remmen die me vertellen dat ik het rustiger aan moet doen. Maar het zinnetje 'ik ben zwanger' komt nog altijd HEEL erg raar uit mijn mond!! Ik durf het nog altijd niet te geloven dat er een b-a-b-y in mij groeit..

Oh ja nog even dit: dit is inderdaad een ware hel, dat wachten tot de testdag. Maar 'wacht' maar tot je positief test (en daar geloof ik in!!), dan mag je wachten op die eerste echo met het hartje. Een nieuwe hel van 3 of 4 weken! En dan de tweede echo want je weet natuurlijk niet of dat hartje nog steeds aan het kloppen is en of de groei normaal is enzovoort. Het wachten blijft gaan hoor.

Maarrrrre, positief testen is het leukste wat er is want het is een begin. Kop op voor iedereen die negatief getest heeft. Loodzwaar en doodeenzaam om te blijven (ver)dragen. Dwing jezelf tot pauze en rust en geef het een plaats in je hart. Want eenmaal het spuiten opnieuw begint, komt de energie zo vanzelf weer terug en wordt het allemaal weer razend spannend. En dan plots toch nog.. dé positieve test!

Ik wil maar zeggen lieve dames: geloof in jezelf (hoor mij hier nu, lijk wel een priester ofzo), we raken er samen door!!

Ellen

Geplaatst

Priester Ellen, dank u voor uw woorden ;-)

Nee hoor, haha, persoonlijk vind ik t juist fijn om van een zwanger iemand te horen hoe ze terugkijkt. Thx daarvoor.

Ik heb helaas nog geen pukkeltjes op mijn borstkas ;-) haha

Wat wel flink minder is... Ik voelde de hele middag al migraine opkomen. Heb net een medicijn moeten nemen...

Het is eigenlijk nog te vroeg om het al voorteken van aankomende ongi te zien, zoals normaal. Want dat ben ik altijd pas ruim twee wkn na de tp. En die is pas een wk geleden. Dus over 7 dagen testen.

Ik ben een uurtje eerder naar huis gegaan en lig nu met een boek van Ted Dekker in de zon. Manlief kwam net een vers geperst sapje brengen. Hihi, lieief!

Geplaatst

Anne en Sannetim gefelicieerd. Dat moet een geweldig gevoel zijn.

Tochikweer: het blijft spannend. Maar gelukkig is er nog altijd hoop!

Ik ga voor je duimen! Hier gaat het verder prima. Hoewel ik nog niks voel ik welke richting dan ook ...

Bij ons in het ziekenhuis mag je ook zelf kiezen voor 1 of 2 TP. Wel adviseren ze bij een verse TP om voor 1 te gaan indien top kwaliteit.

Bij cryo's vervalt dit advies. Ze waren bij mij wel allebei van top kwaliteit na het ontdooien, maar ja dat zegt nog niet zoveel.

Zelf ben ik 30 en heb endometriose, dus dat werkt ook niet zo mee.

Geplaatst

Meiden, ik probeer een beetje mee te lezen op jullie wachtbankje maar wat wordt er veel geschreven, bijna niet bij te houden! ;-)

Positieve testers gefeliciteerd ('k lees dat het nog erg spannend is en blijft... we duimen dat het goed mag komen/blijven gaan!) en negatieve testers en meiden die weer ongesteld zijn geworden: sterkte!

Alle wachtenden nog veel succes en geduld toegewenst..........

Lfs Dee

Geplaatst

Armanda heb ook al dagen last van hoofdpijn en inderdaad voor mijn ongie heb ik ook migraine en voor nu vind ik het nog wel een beetje te vroeg.

Vandaag over een week weten we meer meid, spannendddddddddddddd

Nou, zoals ik hieronder al vermeld had, van de 13 eitjes waren er 10 bevrucht en een 8 cellige teruggeplaats, Vandaag bericht van de VU, er mogen 6 embryos ingevroren worden

had ik heleeeeeeeeeeeeeemaaaaaaaaaal niet verwacht ben erg blij, geeft mij weer moed. poehhhh ga nu lekker rustig op de bank liggen voel van alles en nog wat, (.)(.) om er van af te blijven niet normaal, kan niet eens meer normaal op mijn buik liggen hahaha door de airbags :):):)

ff naar de lijst kijken wie er komende dagen aan de beurt is

Geplaatst

Hallo Dames

Bedankt voor de leuke reacties allemaal.Erg fijn om te zien hoe jullie meeleven.

Ik had nog wel even een vraagje hoe kan ik nu zien wanneer ik ongeveer uitgrekend ben.

Wie kan mij raad geven

Geplaatst

Hallo meiden!

Wat is er hier weer veel geschreven zeg!! Ik heb even flink bijgelezen, wat is er weer veel gebeurd zeg!!

@Sanne en Sannetim; een streep is een streep....dussssssss van mijn kant alvast van harte gefeliciteerd dames!

@Armanda; hoe voel je je? Ik kan me voorstellen dat je ongerust wordt van de steken en buikpijn.....wanneer mag je ook alweer testen? Ben het even kwijt....sorry...

@Hilde; wat vind ik jou sterk meid! Ik heb veel respect voor je hoe je omgaat met de teleurstelling. Je bent de afgelopen dagen emotioneel flink heen en weer geslingerd, petje af voor je!

@Jessie; Hoe is het met jou? Ben je nog naar Zumba geweest?

@Ellen; je hebt helemaal gelijk.....ik vond de tijd tussen de test en de eerste echo het allerallerspannendst! Geniet van je zwangerschap meid!

@Kinderwens; voor jou heel veel sterkte gewenst meid!

@Noor; hoe gaat het met jou? Kan je het al geloven dat je gewoon hartstikke zwanger bent?

@Marlijn; hoe gaat het met jou? En hoe ging het gister op je werk? Trek je het een beetje allemaal?

Hier loopt de spanning toch wel wat verder op zo langzamerhand. De ene keer voel ik flinke krampen in mn buik en de andere keer voel ik weer niets. In beide gevallen word ik wat onrustig...

Officieel mag ik van de arbo momenteel 20 uur per week werken, in de praktijk krijg ik dat niet echt voor elkaar, heb er van de week denk ik een uurtje of 30 opzitten en ben nu werkelijk helemaal gesloopt....zoooo moe!! En dan denk ik weer: toen ik vorig jaar zwanger was was ik ook zooooo moe in het begin. Maar ja, toen had ik ook zere borsten en die voel ik nu weer niet en dan denk ik weer: maar toen kon het ook komen door de bollen en het kan zijn dat ik die bijwerking nu niet heb!!!! Kortom: ik word helemaal gek van mezelf, ben zo onzeker als wat, heb vanmiddag een flink potje zitten janken omdat ik het even niet meer zag zitten en wil zoooooooooooo graag dat ik volgende week zondag een positieve test in m'n handen heb!!!

Sorry voor m'n klaagzang, moest het even kwijt!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey Sandra, dan moet je op die sites voor zwangere dames kijken... Daar heb je van die dingen waar je dan de datum van de eerste dag van je laatste menstruatie invullen. Zelf vulde ik dan de dag 2 weken voor de punctie in.

Esly... tja het is en blijft wachten... hoe vervelend ook. En je kan er gewoon helemaal niets van zeggen nu. Maar eh, als je 30 uur werkt i.p.v. de 20 die de arbo zegt en dan ook nog met al deze spanningen rond loopt is het ook niet gek hoor, dat je moe bent! Pak je rust!

Vandaag de brief van het ziekenhuis ook weer binnen gekregen. 1e Menstruatiedag in juni beginnen met de pil, in juli begint het circus weer! En tja, ik ben een slechte voeler... Ben meer een denker... Dus ik denk dat ik uit eigen bescherming de boel erg nuchter bekijk... Lief dat jullie me daar allemaal zo veel veren voor in de kont steken ;-)), maar zo zit ik in elkaar.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

:icon_flower:Hallo Esly

Is toch helemaal niet erg dat je zoals je dat zelf noemt beklaagd.Wij zitten immers allemaal in het zelfde schuitje.

En dat je je daar ongemakkelijk en emotioneel bij voelt is heel normaal.Het is eigenlijk ook niet niks wat we doorstaan moeten om een klein mensje op de wereld te zetten.

Ik zou toch proberen om wat meer rust te pakken je lichaam heeft het nu nodig.

Ik hoop met je mee op een positieve test volgende week.:icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

@Hildever .

Dank je wel voor je uitleg.Wanneer ik dat invoer geeft hij aan dat ik nu al in week vijf zit dat gaat dan wel hart.Klopt dit dan wel.Weet het ook niet meer hoor.

Sorry Sandra

Geplaatst

Hey Sandra,

Ja hoor, dat klopt volgens mij wel... Want tussen de punctie en de terugplaatsing zit ook altijd weer een paar dagen... Dus 2 weken na de punctie gaat week 5 in. Nog maar 35 weken te gaan ;-))!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Kelebek: 22 april (bloedprikken ziekenhuis)

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees: 25 april

Dani: 26 april

Jrn: 29 april

Noekie1988: 30 april

Zo, ik heb het lijstje weer even naar voren gehaald :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Kelebek: 22 april (bloedprikken ziekenhuis)

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees: 25 april

Dani: 26 april

Bibi: 28 april

Jrn: 29 april

Noekie1988: 30 april

Heb mijn naam ook even erbij gezet. oh wat duurt het nog lang

Sandra, gefeliciteerd hoor, te gek. zo'n positieve test doen we het allemaal voor.

er zitten er zoveel op het forum hier, ik heb echt moeite om namen te onthouden, maargoed, jullie snappen dat wel denk,

gr. Bibi

Geplaatst

Kelebek, ja ik heb echt de zelfde klachten. We lopen echt gelijk he! Alleen vndg pas voor t eerst hoofdpijn. Als ik na maandag migraine zou krijgen, is dat normaal geen goed teken. Maar we blijven positief! :-D

Tochikweer, ik mag vrijdag over een week testen. Morgen is jouw officiele testdag...

Esly, wat duurt t toch nog lang he! Die eerste week gaat nog, maar tweede week #%*#>$*

Kinderwens en Elke, na dit weekend zijn jullie aan de beurt, volhouden he!! Xx

Fijn weekend,

Geplaatst

Sandra, gefeliciteerd! Wat een goed nieuws!

Armanda, de pijn die jij omschrijft had ik bij mijn vorige tp. Echt flinke pijn. Leek bij mij op endometriose. Ik was zwanger toen. Hoop dat het hetzelfde voor jou betekent!

Mijn baby, nogmaals sterkte voor jou en veel plezier in Barcelona.

Tochikweer, poe, spannende dagen voor jou. Hoop dat je snel zekerheid mag hebben.

Kinderwens, komt voor jou nu wel heel dichtbij!

Noor, ben weer onder de indruk van je woorden. Daar moet je je beroep van maken! Als ik volgende keer weer loop te stressen, denk ik aan wat jij gezegd hebt.

Jessie, doen wat goed voelt hoor! Herken je onzekerheid.

Esly, even op de rem trappen hoor. Je arbo-arts geeft niet voor niks 20 uur aan. Daar nog de spanning van de wachtweek bij opgeteld...

Elke, hoe is het met jou?

Wil jullie trouwens alvast voorbereiden op de wachtweken na een positieve test. Persoonlijk vind ik die nog erger dan de eerste wachtweken.

Als je wel wat voelt, maak je je zorgen of het wel goed is, als je niks voelt, maak je je ook weer zorgen.

Nou ja, kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Meiden, voor jullie allemaal hier heel veel succes en een dikke knuffel!

Geplaatst

Zara ik hoop dat dat t is inderdaad.

Ik zei vndg tegen mijn man dat als ik zwanger ben, ookal loopt t toch alsnog niet goed af, dan zou ik iig weten dat ik zwanger kan worden en dat t kan lukken!

Dan zou ik het vast toch nog een keer doen!

Maar als t weer niet lukt... Begin ik echt te denken dat er bij mij toch ook iets niet goed is... :-/

Dan is dit toch echt, zoals gezegd, de laatste keer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden