Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ooo wat is de site leuk geworden zeg, helemaal in de kerstsfeer, vind december maand altijd gezellig :)::)

Elke jullie boom ziet er ook gezellig uit :) jij bent er helemaal klaar voor december baby's mogen nu wel komen vind ik hahaha

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend op:

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2e kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van SERA :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van NANNE :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van THIJS :boy: op 18 november 2011

Francis, mama van C.ATOO D.OORTJE :girl: op 24 november 2011

Hope, mama van DESLEY :boy: op 05 december 2011

Vond het wel grappig om te zien dat de volgorde nog niet is verander, meisje-jongen, meisje jongen hehehhehehehhee

Geplaatst

Wat leuk die kerstbomen!!

Hoe is het met jullie allemaal meiden? Lekker geslapen? En met alle moeders?

Dees en Diana: houden jullie het nog vol?

Armanda: hoe is de sfeer thuis?

Hier alles goed, wel pijn aan mijn billen :-) poeh, beetje veel gelopen en gestaan de laatste dagen. Ga zodadelijk naar

Mijn ochtend gym klasje. Zal de laatste keer zijn, heb op woensdag Nl ook altijd yoga in de avond. Dat blijf ik wel doen, maar twee op 1 dag is vanaf volgende week wel mooi geweest.

Verder komende weken het onaangename met het aangename combineren. Manlief moet voor werk twee keer drie dagen weg. Is 2,5 uur rijden. Ik ga dan mee, is namelijk een hotel waar een zwembad bijzit en bad! Beide heb ik veeeel zin in! We nemen gewoon ziekenhuistas en maxi Cosi mee. In het ergste geval beval ik nl daar in de buurt. Kan ik iig bij mijn mannetje zijn. Is pas volgende week trouwens.

Morgen weer naar de gyn voor echo hoop dat placenta dan eindelijk goed ligt! Anders wordt het hier ook een keizersnede...

Fijne dag allemaal!

Ivfsh

Geplaatst

elke ik heb de kerstboom ook al staan hoor vind het altijd wel gezellig

kelebek je hebt gelijk jongen meisje jongen meisje wie weet blijft het o

ivfsh lekker zwemmen dat durf ik nu niet meer aan zo op het laatst

hier lijkt het vandaag weer een rotdag te worden nr 3 op rij

heb de hele nacht zo in de rug gehad dat ik niet kon liggen/slapen

heb daarom de was gedaan toch nog iets goeds hihi

wil aast wel bidden om weeen en ben niet gelovig maar het mag nu toch wel eens beginnen hoor

mijn zus had ook steeds gezegd dat het vandaag zou gebeuren

nou ik geloof dr niks van duurt vast nog 2 weken of zo

mijn buik is helemaal rustig geen krampje of harde buik te bekennen de laatste dagen

nog wel steeds het branderige gevoel op/onder de huid

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteren weer een groei echo gehad en alles is goed met het mannetje, alleen bij de inwendige echo bleek wel dat mijn ontsluiting groter word.

We blijven afwachten ik heb wel veel harde buiken/ weeen krijg alles door elkaar hier, mannetje weegt nu 2500 gram dus ja als het gebeurt mag hij komen.

Kan inmiddels niet meer wachten ben zo nieuwsgierig hoe hij eruit ziet, vannacht weinig geslapen veel harde buiken, straks komen mijn meisjes weer even wat afleiding en die

kunnen inmiddels ook al niet meer wachten, hahahhha en manlief ja zijn eerste kindje spanning ten top.

In elk geval kunnen we uitgaan van een normale bevalling mits natuurlijk alles goed verloopt, wel vreemd hoor dat dit geen stuitligging is had me er al helemaal op voorbereid.

Verder gaan we gewoon door we moeten wel, en nu helemaal nu we weten dat ons huis in Januari klaar is, we doen weer lekker alles tegelijk. ( is normaal in ons huishouden)

Nou meiden nu afwachten wie de volgende in de rij is spannend hoor allemaal.

groetjes Diaan

Geplaatst

Pfff slapeloze nacht gehad.

Nanne blijft krijssen. Echt niet meer gewoon huilen.Ik heb haar op een gegeven moment bij ons in bed gelegd en toen hebben we even kunnen slapen.

Ik zat er op een gegeven moment ook helemaal doorheen, en ook ik huilen huilen.

De huisarts komt straks even langs om te kijken. Ik denk niet dat hij veel kan doen, maar ja je weet maar nooit.

Geplaatst

Ha is geweest en zag meteen dat het darmkrampjes zijn. Zijn advies druppeltjes venkelthee geven en een draagzak kopen want die kleine meid is te vroeg geboren en wilt nog heel erg graag bij mama in de buurt zijn. Dat voelde ik al, maar ja je kunt dan niks meer doen, dus dan zou een draagzak wel een oplossing zijn. Dan heb ik mijn handen nog vrij.

Ik merk zelf ook dat Nanne zich door papa niet laat troosten alleen door mij.

Geplaatst

jessie ik heb een draagzak gekocht bij kadocus

deze beviel heel goed bij amy en was niet duur geloof iets van 16 euro

hoop dat de druppeltjes snel werken en jullie kleine meid snel minder last heeft

Geplaatst

Heej dames,

@Jessie, wat vervelend zeg dat Nanne zoveel moet huilen. Bij Tess heb ik ook z'n nacht gehad. Ik brak na een paar uur ook zelf in tranen uit. Zo erg is dat, maar wel goed dat je het eruit gooit hoor!

Fijn dat de arts is geweest en dat het "alleen maar" kraampjes zijn. En ik kan me goed voorstellen dat ze graag dicht bij mama wil zijn hoor :D

@Diaan, wat spannend zeg voor jou! Hebben ze ook gezegd hoeveel ontsluiting je al hebt?

@Ivfsh, heel veel succes morgen bij de echo. Ik duim voor je dat de placenta nu goed ligt!

Ik ben vanmorgen weer op controle geweest bij de VK en alles is wederom goed. Begint wel saai te worden hoor, hahaha

"Harrie" is nog niet ingedaald, maar hij ligt wel met zijn hoofdje onder mijn schaambod en dat is gunstig schijnbaar. Anders ligt ie erop ligt ie klem, maar dat is gelukkig niet het geval :D

Liefs Elke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer eens een keer en nog steeds met inhoud. Vanmorgen bij de VK geweest en alles is nog prima in orde met de kleine. Ligt goed ingedaald, bloeddruk goed, gewicht nog steeds lager als voor de zwangerschap en hartje weer gehoord.

Wel ben ik doorgestuurd naar het zh voor de inleiding, want ik ben het heeeeleeeemaaaaal spuugziek. Alles doet zeer (bekken, rug, arm) ik heb vreselijke jeuk op mijn arm die niet minder wordt en bij alles wat ik doe heb ik een harde buik. Morgenmiddag heb ik een afspraak en ik hoop zo dat ze mij zo snel mogelijk willen inleiden. (Duimen jullie voor me???)

Ik zal proberen om vanavond even op jullie te reageren.

Geplaatst

Kyra dan zou je misschien 8 dec bevallen ipv 9 dec ;-)

Hihi

Maaaar je zou van alle moeders van nu toe de eerste zijn met een natuurlijke bevalling!

Karin, hoe gaat het met jou?

Blij dat jij ook bijna 'aan de beurt' bent?

Succes met de laatste daagjes! Hope u r ok.

Hope, hoe is tie nu? Kom je al wat bij?

Alles ok met kleine Desley? En met je schoonouders?

Of heb je die gelijk maar mee gegeven naar Spanje in een donkere zak? ;-)

Jessie hopen dat die thee snel werkt

En die draagzak, dat klinkt wel gezellig!

Yolande, poezebeest, hoe is t met jullie?

Ivfsh spannend die placenta morgen.

Wat relaxed trouwens, hotelletjes en zwembaden!!

Enjoy!

Geplaatst

Lieve dames,

Afgelopen zondag, 4 december zijn wij de trotse ouders van een gezonde zoon geworden! We zijn in de wolken, smoorverliefd.

De bevalling verliep volgens het boekje prima. om 22:45 vliezen gebroken, de volgende ochtend om 9:15 is hij geboren, poliklinisch in het ziekenhuis. Het laatste gedeelte hebben we op de baarkruk gedaan. Ben er met 1 hechting van afgekomen. Vond het zelf wel een heftige ervaring, de weeen vond ik erger dan gedacht, alsof je de controle volleidig verliest. Heb er ook oergeluiden bij gemaakt en ook echt gedacht van: dit is onmogelijk! Hij was 3500 gr. en 50 cm.

De kleine man doet het goed, slaapt goed. De borstvoeding verloopt wat moeilijk, wil het toch nog proberen waardoor dit een dagtaak is. Eindelijk nu even tijd om jullie te informeren.

Ik laat de naam hier even achterwege, hopelijk snappen jullie dat.

Ik weet niet of ik op korte termijn hier weer ben te vinden, eerst alles even op de rails krijgen. Voor alle dames die nog moeten: heel veel succes!

Geplaatst

Karin van harte met de geboorte van jullie zoon geniet er maar lekker van

Elke, fijn om te horen dat alles goed gaat, en dat de kleine nog gaat dalen, denk dat de mijne weer aan het draaien is, voel aan de zijkant allemaal getrappel dus ben benieuwd wat de vk morgen gaat zeggen,

Kyra, heel veel succes en hopen dat je snel ingeleid kan worden of misschien nog wel spontaan.

Geplaatst

kyra goed om van je te horen zal voor je duimen morgen

elke dus weer goede berichten van jouwn kant

karin van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon geniet

hier de grootste deel van de dag weer in bed door gebracht

moet morgen voor controle bij de vk zal dan ook aan geven het 'zat' te zijn en zo lamlendig en beroerd te voelen

hopelijk kunnen ze er wat aan doen

Geplaatst
ooo wat is de site leuk geworden zeg, helemaal in de kerstsfeer, vind december maand altijd gezellig :)::)

Elke jullie boom ziet er ook gezellig uit :) jij bent er helemaal klaar voor december baby's mogen nu wel komen vind ik hahaha

Ik zie het nu pas, die kerst lay out van deze site! (ik zit altijd op mijn iphone, dan merk je daar niets van)

leuk ja! gezellieieieie

Geplaatst

Uitgerekend op:

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2e kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van SERA :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van NANNE :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van THIJS :boy: op 18 november 2011

Francis, mama van C.ATOO D.OORTJE :girl: op 24 november 2011

Karin, mama van een zoon :boy: op 04 december 2011

Hope, mama van DESLEY :boy: op 05 december 2011

Karin, gefeliciteerd! Ik heb je er even bij gezet op het lijstje!

Geplaatst

Leuke kerst lay out hier ja!!

Karin, van hartegefeliciteerd!!

Dames, mijn dagen vliegen om en ik ben steeds bezig met voeden, in etappes vanwege de reflux en vervolgens een uur rechtop houden ivm de reflux dus er zit weinig tijd tussen de voedingen, ook de nachten zijn dus erg kort. Ons mannetje is wel vrolijk huilt zelden dus ondanks de reflux genieten we enorm maar heb weinig tijd om uitgebreid hier te schrijven de komende weken vrees ik. Ik lees wel mee via de iPhone en zal af en toe even van me laten horen.

Kyra fijn dat alles ok gaat.

Geplaatst

Even mijn dochter showen! Ben zo trots!

Seraatje is echt om op te eten! Love her so much!

Ze is nu 44 cm lang (dus heeft maatje 44: too cute!) en weegt nu 2370 gram.

Ze drinkt uitstekend uit de borst en uit de fles.

Ze huilt haast nooit, eigenlijk alleen maar als ze honger heeft, en als je haar oppakt is ze gelijk stil.

Ze spuugt niet, heeft geen krampjes, ze poept en plast goed, temperatuur is goed (met behulp van 2 kruiken in haar kribje).

Het is een model baby, we hebben het erg getroffen. Hoop dat het zo blijft! Hihi, dat weet je maar nooit he.

xx Armanda

[ATTACH=CONFIG]3038[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3039[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3040[/ATTACH]

Geplaatst

Hey Yo, ik lees nu pas wat jij schreef

Zo ja dat kost wel veel tijd, door de reflux

Wel fijn dat hij toch een vrolijk manneke is

Spugen is absoluut niet fijn

Hoop dat t snel beter gaat!

Oh ja:

Ik heb nog DE tip voor huilende babys :

Het geluid van een fohn, lopende kraan, of stofzuiger!

Geappig he? Vallen ze zo bijin slaap.

Als je een iPhone hebt, kan je de gratis app downloaden 'baby sleep lite'.

Daar zit het fohn geluid op, haha, handig! En voorbeeld filmpjes (bij meer info). Zeker even kijken meiden!

Geplaatst

Moet toch echt even reageren...

Armanda, wat een prachtige meid!

Schitterend snoetje.

Wat grappig van die geluiden dat wist ik niet.

Wij hebben ook een erg tevreden dochter, maar zal de tip onthouden.

Geplaatst

Heej dames,

Ik lig lekker wakker...

Karin, gefeliciteerd!!! Ga maar heerlijk genieten van jullie zoon!!!

Armanda, wat heerlijk om te horen en zien dat het zo goed gaat met Sera!! En tussen jou en je mannetje?

Zoals ik al zei; ik lig wakker en het is aan het rommelen, al een half uur. Maar of het iets is wat gaat doorzetten?? Denk het zelf niet hoor.

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden