Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, 1e kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2e kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van SERA :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van Nanne :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van T. :boy: op 18 november 2011

Francis, mama van C.atoo D.oortje :girl: op 24 november 2011

ff kijken wie er na Hope aan de beurt is, Karin en Kyra jullie zijn samen uitgerekend, spannendddddddd

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En alle andere wachtende mama's ook heel veel succes, hoop dat we allemaal binnen nu en 4 weken bevallen :):):):):) zonder nare dingen en dat de baby er sooooo uitfloept :):):)

Geplaatst
En alle andere wachtende mama's ook heel veel succes, hoop dat we allemaal binnen nu en 4 weken bevallen :):):):):) zonder nare dingen en dat de baby er sooooo uitfloept :):):)

Daar gaan we voor!! Vooral voor dat laatste! Hahahaha

Geplaatst

Heej dames,

Ik ben net weer bij de VK geweest en alles is goed. Bloeddruk van 115/65 en niet aangekomen :D

Alleen "Harrie" is nog steeds niet ingedaald en dit gaat ook niet gebeuren... Nu maar hopen dat mijn bevalling niet gaat beginnen met het breken van de vliezen!!!

Liefs Elke

Geplaatst

heej lady's

even een update van mij, bloeddruk is geen peil op te trekken, maar het mannetje doet het super gelukkig.

We hopen dat we de 37 weken halen, al is die kans klein,hahahha let op ik blijf lopen tot 40 weken :)

volgende week weer een echo, mannetje is nu ingedaald dus ligt het vast, en mag ik lekker gewoon bevallen.

man lief heeft zorgverlof tot Januari gelukkig maar, weeen ach ja daar sta ik mee op en daar ga ik mee naar bed.

greetz

Geplaatst

Hee decembermeiden waarvan de helft al een november baby heeft :-)

Francis: gefeliciteerd met je dochter!!! Geweldig dat ze er is en dat het allemaal goed gaat! Leuke naam ook, Wij hebben nu een naam gekozen voor onze kleine, maar ik gebruik nog steeds vaak catootje, vind ik zo leuk!

Jessie: kan me voorstellen dat je geruststelling wil, heb je de huisarts al gesproken? Hoe gaat het verder met jou en met Nanne?

Hope: je blijft het spannend maken!!! hopen dat het vrijdag wel goed gaat met inleiden. Het is inderdaad ongelooflijk dat jij nog niet bevallen bent, blijkbaar heeft je kleintje het zoch erg naar de zin in je buik. Later toch maar eens heel helder vertellen hoe lastig dat schatje het jou heeft gemaakt :-) Heel fijn dat het zo gezellig was met je schoonouders! Geeft toch veel meer rust aan je hoofd.

Sandra: alweer 38 weken, hoop voor je dat de vk het niet bij het juiste eind heeft en dat je binnenkort lekker bevalt. Jouw gewicht is dus ook al sinds 29 weken ongeveer constant, bij mij hetzelfde, ik ben sinds toen ook maar 1 kg ofzo aangekomen. Inmiddels 9 a 10 kilo in totaal, helaas in tegenstelling tot jou nu 79 kilo.... tsja, verschil moet er wezen helaas...

Armanda: fijn dat het zo goed gaat bij jullie! En wat leuk dat er foto's zijn geplaatst! Hoe gaat het verder met je? En met je moeder en rest van de familie? Vreugde en verdriet zullen nog erg dicht bij elkaar liggen...

Jessie: mooi dat de borstvoeding goed gaat, toch fijn als dat lukt. Hoe voel jij je?

Yolande: ook alles goed bij jullie: fijn! Wel ook een baby die zo vaak komt drinken, ach, de schatjes!

Elke: jij alweer 37 weken!! Kleine nog niet ingedaald. spannend, hoop dat dat redelijk snel gaat gebeuren. Maar je voelt je nog goed, toch?

Dees: gefeliciteerd met Julian!!! Schattig hoor, de verjaardag van je kleine mannetje! Veel plezier vandaag!

Kelebek: bij jou ook alles nog goed en rustig: heerlijk!

Diaan: spannend hoor: de kleine ingedaald. Hoop voor jou dat het ook niet meer al te lang gaat duren, moet toch wel pittig zijn met hoe het bij jou loopt. Wat zalig dat je man zo lang zorgverlof heeft! Lekker genieten samen!

Hier alles goed, sorry dat ik zo weinig online ben geweest, had even wat minder mijn vizier op het forum, maar nu ik alles weer lees vind ik het weer veel te leuk :-)

Mijn laatste controle was vorige week woensdag, was allemaal helemaal prima. Volgende week donderdag weer naar de gyn, dan wordt bekeken hoe de placenta ligt. Duimen dat die dan eindelijk goed ligt, zodat ik natuurlijk kan bevallen! Catootje doet het super goed, groeit goed, trappelt lekker in het rond en heeft een prima hartslag. Ik voel me ook nog steeds heel goed! Merk wel dat het langzaamaan natuurlijk wat zwaarder wordt, lig soms wel uitgeteld op de bank, maar dat is allemaal helemaal prima natuurlijk.

Geboortekaartje is af, kinderkamer bijna helemaal klaar! We hebben een boom op de muur geverfd (witte boom op grijze muur) en daar komen nog dieren bij in jongens / meisjes kleuren. Die dieren zijn van leuke stofjes en zijn muurstickers. Deze week toch ook maar eens mijn vluchtkoffertje klaar maken en dan hebben we bijna alles wel afgestreept van het lijstje. Niet dat ik denk dat ik eerder ga bevallen hoor, ik voel me nog zo goed en ik heb nog 5,5 week te gaan. Maar vind het wel fijn om voorbereid te zijn. Al jullie verhalen bewijzen maar dat kindjes zomaar veel eerder kunnen komen!

Heb nog even een buikfotootje toegevoegd, is alweer anderhalve week oud, maar heb nog geen nieuwere gemaakt. Een foto van de zijkant (moet je eens zien hoe dik mijn handen zijn... hou echt wel veel vocht vast, met name in handen en enkels) en 1 bovenaanzicht, hoe ik mijn buik zie, haha.

Liefs voor allemaal!

IVFSH[ATTACH=CONFIG]2984[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2985[/ATTACH]

Geplaatst

@elke ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm medicijn gebruik en omdat de kans is dat het kindje het syndroom van down heeft... (alles zier er wel goed uit!!)

onze kleine zit al wel vast in mijn bekken.. ook steeds meer en meer buikpijn en vreselijk stromende tepels.. echt stromende..! niet leuk meer.

ga straks als de buikpijn weer gezakt is, de box nog even poetsen en omhoog zetten.

@ hope, hoe is het vandaag?

liefss

Geplaatst

ivfsh: mooie buikfoto hoor. Jij ben erg mooi zwanger. Ik was helaas erg veel bijgekomen namelijk 26 kg, en van de behandelingen ook 10kg, dus in totaal 36 kg, maar ik ben er alweer 16 kwijt gelukkig. Nu de rest nog.

Dees: dat had ik toen ook ja stromende tepels. S'' nachts was ik dan ook kletsnat. Het hielp bij mij wel om met een bh aan te slapen. En misschien al zoogcompressen gebruiken?

Elke, fijn dat alles weer goed was bij de vk.

ivfsh: met mij gaat het op en af emotioneel. Lichamelijk gaat het wel goed met mij. Ik kan nog niet veel natuurlijk door de ks, maar gisteren was de vk nog even hier en ze stond er echt van te kijken hoe gemakkelijk ik de trap op kon enz na de ks. Maar ik merk wel dat ik vee last krijg na bijv. douchen, of langere tijd staan. Heb gisteren proberen te koken omdat manlief avonddienst heeft, maar dat heb ik wel gevoeld. Dan sta je te lang.

Gisteren is de vk nog geweest omdat we ons zorgen bleven maken over het geel zien. Volgens haar ziet ze inderdaad nog wat geel en ook in de ooghoeken, maar dit zal vanzelf weg moeten gaan en dat gaat langzamer omdat ik borstvoeding geef. Dus Nanne moet veel voor het raam staan omdat daglicht ook helpt het gele weg te laten trekken. De wieg staat nu op de slaapkamer voor de balkondeur en als ze beneden ligt ligt ze in de wandelwagen voor het raam. Ik heb haar ook al eens in de box gelegd, maar dit vond ze helemaal niet prettig. Ze heeft echt nog een kleine ruimte nodig om in te liggen, de box voelde voor haar te onveilig. Nou ja eigenlijk ook heel normaal want ze zou nu eigenlijk nog in mijn buik moeten zitten. Wel vreemd hoor dat ze er al is. Ze was op 4 dagen tijd alweer 100gr. aangekomen. Ze doet het dus erg goed. We durven nog niet naar buiten met haar omdat haar temperatuur nogal schommelt. Ze kan doordat ze prematuur is haar warmte zelf nog niet goed vasthouden en dus moet ze altijd overdag 1 kruik in haar bedje hebben en s'nachts 2 kruiken.

Geplaatst

Kelebek LOL er uit floepen, haaaahaa

IVFSH wat een onwijs mooie foto's!

Wij hebben ook een boom op de muur gemaakt en doen er nog uiltjes in van muurstickers

Jessie wel fijn dat daglicht kan helpen.

Sera ka zichzelf heel goed warm houden. Hoeft totaal geen kruiken enzo. Hoop dat dat bij ons thuis straks ook zo is.

Geplaatst

Sera mag waarschijnlijk na dit weekend naar huis!!

Zin in! Ik moet nog een dag in t zhs komen inroomen en alle voedingen meemaken en als ze geen sonde meer nodig heeft, mag ze naar huis! Spannend en leuk!

Gek idee ook... In de auto, met de maxicosi... Thuis in de familiewieg... Wierd! ;-)

Geplaatst

Heerlijk armanda!! Je meisje mee naar huis! Je zult vast staan te popelen.

Jessie: emotioneel dus nog een rollercoaster... Begrijpelijk hoor. Geef alle emoties maar de ruimte. Goed dat jullie zo alert zijn op het geel zien. Ik geloof dat het lekker weer is in NL, toch? Zal goed zijn voor haar!

Zit hier trouwens tv te kijken: I didn't know I was pregnant. Kan het echt niet geloven dat iemand niet weet dat ze zwanger was... Maar goed, wel lekker smeuïg:-)

Geplaatst

ivfsh mooie buik foto's hoor en er is niks van te zien dat jij 10 kilo meer weeg dan ik

je ben hardstikke slank, je zal wel een heel stuk langer zijn dan ik

ik ben maar een ukkie met mijn 1.64m

dat programma i didn't know heb ik 3 dagen geleden gezien hier op tv op tlc

gek he soms kan ik daar niet bij als ik voel hoe mijn buik te keer gaat

toch komt het in nl ook wel eens voor dat sommigen bevallen terwijl ze niet wisten zwanger te zijn

mijn zus heeft dit 1 keer mee gemaakt zei is doktersassistent

kwam er een meisje met buikpijn die weeen had

maar wat ik kwam melden joehoe het is december hihi

Geplaatst

Elke, oeps Harrie nog niet ingedaald.... Spannend...

Diaan, bem benieuwd wanneer het bij jou doorzet...

Armanda, wauw dat zou herlijk zijn om Sera thuis te hebben!!!

IVSH, wat een prachtige zwangere buik heb jij zeg jemig!

Jessie, ik merk ook dat Thijs de kinderwagen prettigere vindt dan de box.

Ik heb net de huisarts gebeld want sinds enkele dagen geeft Thijs zoveel voeding terug, zelfs als we hem na de bv een half uur rechtop hebben gehouden dan leggen we hem neer en dan slikt hij continu teruggekomen voeding weg, heel zielig met zo'n zuur gezichtje. Hij huilt er niet hard bij maar jammert dan zo van ik vind dit niet lekker. Hierdoor hebben we nu bijna twee hele nachten niet geslapen. Hij moet dan dus steedsop zijn buik rechtop tegen ons aan liggen om geen last te hebben... Ach arm ventje. Ik denk dat hij reflux heeft. We hebben het matrasje van zijn bedje ook al omhoog gedaan bij zijn hoofdje maar dat mag ook niet baten.

Misschien zijn er hier mama's met errvaring hiermee en tips?

Geplaatst

Sandra idd het is december :):):) kijken wanneer de eerste december baby er komt :):):)

Oghh yolande das minder zeg. Helaas heb ik geen tips voor je, kon de ha niets zeggen?? Of ff de consultatiebureau vragen

Geplaatst

@yolande, wij gaven fles, en omneo dat hielp goed tegen spugen..en boertjes laten.. is hij misschien wel te gulzig ofzo?

Ik ben echt kapot, op, van mijn mag de kleine er nu uit!! echt ben er zzzzzoooo zat van.! ik heb overal pijn, vreselijk veel buikpijn en misselijk!! gisteravond/nacht nog in het ziekenhuis geweest..alles was goed alleen bloeddruk gaat op en neer! vanochtend moest ik weer heen en kon gewoon niet meer lopen van de pijn, vooral van onder doet het mega pijn!! Heb nog geen ontsluiting, was dit wel het geval konden ze me vliezen breken..nu kunnen ze en gaan ze nog niet inleiden.. pas vanaf 37. pfff! ik weet niet hoe ik dit nog vol moet houden, slaap niet van de vreselijke buikpijn en huil de hele dag van de pijn. (zit met een thee doek op de bank te snotteren)

vandaag was mijn man eindelijk eens een dag vrij, hij moet alleen vanavond wel weer vergaderen, maar hij gaat pas als Julian op bed ligt, ik kan dat niet meer doen.. pijn pijn pijn pijn..

sorry voor mijn geklaag dames..!

Enne ja eindelijk dec! we zullen deze maand vast en zeker allemaal gaan bevallen!

@Armanda, super en nu hopen dat Sera dit weekend dan ook echt mee naar huis mag.. spannend hoor!

@jessie, een bh dragen in de nacht doe ik eigenlijk nooit,slaapt vreselijk en ik slaap al zo slecht.. maar ja om elke x een kletsnat bed te hebben is ook niet zo fris..

@ivfsh, mooie foto's en een heel mooi buikje.

@Diaan, nog een beetje vol te houden dan? wel ontsluiting bij jou?

nou ik ga me gordijntjes beetje dicht doen, het is ondertussen al donker geworden..

liefsss

Geplaatst

Dees, klaag hier maar lekker hoor. Dan ben je het even kwijt. Helemaal niet erg.

En ik vond een bh dragen in de nacht ook echt vreselijk, maar het hielp wel en ik was in de ochtend niet kliedernat.

Yolande, ik heb hier ook geen ervaring mee. Nanne spuugt af en toe eens, maar niet zo erg.

December, de dames niet nog niet zijn bevallen, dit hebben jullie in ieder geval al gehaald. Wel raar hoor, ik had me best wel verheugd op een decemberkindje.

Armanda, wat een heerlijk nieuws. Eindelijk je kleine meisje naar huis. Ik vond het ook fijn ja dat ik, toen Nanne geel zag en terug naar het ziekenhuis moest, ik dag en nacht bij haar kon blijven in het ziekenhuis. Dat maakte het me gemakkelijker thuis, want ik wist wat ik over de dag moest doen en had ik vragen of lukte iets niet kon ik bellen en dan kwam een verpleegkundige helpen. Dat heb je thuis niet meer.

Geplaatst

Dees wat zwaar joh, die pijn en misselijkheid.

Hopelijk duurt t niet te lang meer voor je...

Yolande

Misschien tijdens het drinken steeds korte pauzes houden en dan boertjes laten doen?

Sera zit op den duur gewoon vol door de lucht en daarna drinkt ze weer

Geplaatst

Armanda, ik lees dat Sera naar huis mag?! Fantastisch, gefeliciteerd!

Ik weet nu pas hoe jij je afgelopen weken in het zkh gevoeld moet hebben. Ik ben met spoed opgenomen ivm HELLP en ben morgen 26 weken. De kans bestaat dat ze m'n kleine jongen eerder halen. Alsof de grond onder m'n voeten weg is gezakt lig ik hier, eenzaam/verdrietig/overrompeld.. Heb je nog tips/adviezen voor me?!

Ben blij dat alles goed gaat met jou en je prinsesje!

Geplaatst

Hee Meiden,

Dees, wat vreselijk rot dat je zoveel pijn hebt! Kom hier maar lekker klagen hoor, maakt natuurlijk helemaal niets uit. Fijn dat je man in elk geval even een dag vrij kon nemen. Knuffel voor jou!

Yolande: wat zei de huisarts op het teruggeven van de voeding? Nog tips of advies? Arm ventje. Ik vond het altijd al zielig als kindjes reflux hadden, maar nu ik de wondere wereld van het maagzuur ken, heb ik destemeer medelijden met ze!

Hier alles goed, heb wel echt het gevoel dat het kindje begint in te dalen, begint allemaal wat pijnlijker te worden in de schaamstreek, maar goed, zo hoort het natuurlijk ook.

Bedankt voor jullie leuke commentaar op mijn buikfoto's. bedenk wel dat ik hier met stip de hekkensluiter ben, dus mijn buik zal nog best compact zijn vergeleken met een aantal van jullie.

Mijn mannetje komt vanavond weer thuis, was een paar dagen in het buitenland voor werk en ik vind het heerlijk dat ik m zo weer op kan gaan halen op het vliegveld!

Groetjes!

IVFSH

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden