Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden!

Is ook jammer en Ik maak me er zelf ook schuldig aan: ga weer vaker schrijven hier!

Jessie: heerlijk dat jullie het zo goed hebben gehad op jullie vakantie met nanne: heerlijk! Ik vind nanne trouwens zo'n leuke naam: valt me steeds weer op!

Hier alles goed, E is wel wat 'moeilijk' de laatste dagen. Typisch gedrag dat bij n sprongetje hoort, dus ik gooi het daar maar op. Vaker huilen, bijna alleen maar bij mij willen zijn, bij m'n man gaat ze al snel huilen of ze wil niet door hem getroost worden. Dat soort dingen. Zo laat ze ons fijntjes weten hoe makkelijk ze normaal is :-)

Wel zo schattig hoe ze zich blijft omwikkelen en lekker speelt en kletst. Ze weet me elke keer weer helemaal week te maken.

Had ik al geschreven dat ik met cursus baby massage ben begonnen? Super leuk! En onze kleine meid vind het ook lekker.

Armanda: jij al een nieuwe klus?

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Sorry meiden, ook ik maak me schuldig aan het weinig schrijven meer. Het is ook best druk, 4 dagen werken, huishouden en kind vind ik.

Leuke foto's zijn hier geplaatst Armanda en Elke!

Hier gaat het goed met Thijs en mij, een enorme lachebek, speelt veel op zijn buik en brabbelt de hele dag door.

Slapen doet hij ook van 19.30-8.30 uur en dan van 10.30-12.30 en 14-15.30 uur dus daarover zijn we erg blij.

Ik merk eerlijk gezegd dat ik de weinige tijd dat ik niet werk veel met hem wil doen en dan dus niet zo snel meer behoefte heb aan dit forum zoals voor en tijdens de zwangerschap. Ik zal denk ik ook niet heel vaak meer schrijven maar wel zo nu en dan en ik vind het ook leuk om te lezen hoe jullie kindjes en jullie zelf gaan!

Ik hoop dat jullie me dit niet kwalijk nemen maar ik ben maar even eerlijk...

Hopelijk genieten jullie heel erg van de lieve kleine wondertjes en tot de volgende keer maar weer!

Geplaatst

Ieder moet gewoon naar eigen behoefte schrijven hoor.

Het moet vooral geen verplichting zijn.

Al vind ik het ook jammer hoor, dat t hier zo stil is.

Babymassage IVFSH, leuk zeg! Schijn je echt veel profijt van te hebben, voor ontspanning maar ook in t contact met je baby.

Is je man nog veel weg?

Ik ben ff kwijt hoe het nou ookalweer met jou zat, jij werkt even niet toch?

JA! Ik heb een nwe opdracht binnen. Sinds gister, en maa al gelijk beginnen!

Sinds 1 april kwam ik echt beschikbaar en in no time had ik drie intakes staan! De derde kan ik al niet meer doen want ik heb de tweede al geaccepteerd.

Projectleider bij een reorganisatie in Nieuwegein.

Ik ga ma, di, do en vr werken. Maar vr thuis of een halve dag of om de week. Dus 28 uur meestal.

Ook wel weer zin hoor! Maar wel puzzelen met de gastouder, brengen en halen, en wie op welke dag de auto mag!

Hoe doen jullie dat allemaal?

Yolande ik vind het ook druk hoor! En dan begin ik maandag pas echt met werken!

Nou het is weekend. Ik hoor hubbylief beneden met Sera spelen. Ze lacht zooooo veel! Meestal huilt ze maar een x per dag en das ook maar een halve minuut. Door met haar te lopen wordt ze altijd stil. Makkelijk he!

En dankzij het inbakeren kan ze overal slapen dus ik neem haar makkelijk mee.

Ik vermoed dat ze nu richting de zes kg gaat. Dan moet ik naar de 180 cc gaan ipv naar de 150 cc.

Ze spuugt nu veel minder dankzij johbrpitmeel. Wel fijn! Dus ook minder wasjes!

Wij doen elke week aan babyzwemmen. Echt zo leuk!

Sera kijkt zo veel rond en wil niks missen.

Ze slaapt trouwens ook goed door altijd. Van ong 21 tot 7u.

Overdag alleen nog ong drie kwartier ofzo voor de volgende voeding. En das elke drie uur nog.

Oh ja wij gaan dus naar Turkije in de meivakantie!

Schijnt dus dat je de kinderwagen enzo gewoon mee mag nemen. Gelukkig!

Nou ben ook wel benieuwd hoe het met de andere meiden en hun babys gaat. Francis, Elke, Poezebeest, etc.

Groetjes in ieder geval!

Fijn weekend!

Geplaatst

Armanda, Knap van je met 1 vinger!

Hier gaat alles z'n gangetje.

Catoo is een prachtige lieve makkelijke en tevreden baby, groeit goed, ze weegt nu 6200 gram en is ongeveer 63 cm.

Fruithapjes zijn heel populair en zo leuk om te zien, al komt er daardoor wel weer een flinke was bij!

Ze slaapt nu al het klokje rond. Fijn maar ook wel jammer, knuffelen 's avonds mis ik al wel een beetje.

Ik werk nu drie dagen, ma, di en do en heb daar mijn handen vol aan, zijn dagen van 9 uur, is druk genoeg.

Babyzwemmen lijkt me leuk, maar heb er een dubbel gevoel van. In het zwembad is is dat ongeluk gebeurd met dat babymeisje van 5 maanden.

Natuurlijk zal het daar niet meer gebeuren, maar gevoelsmatig is het een beladen plek.

Dan maar in het grote bad met mam of papa!

Veel liefs

Francis

Geplaatst

Heej dames!!

Ik zal ook weer eens iets van me laten horen :-D

Wat een verhaal Armanda!! En dat met maar 1 vinger?! Hoe lang heb je daar over gedaan?? hahaha.

Dat je al zo'n flinke reis aan durft met jullie kleine meid! Wij blijven dit jaar nog ff thuis :) Gaan lekker dagjes weg (Efteling, dierentuin ed.)

Francis, fijn dat alles goed gaat met Catoo :D Ik werk dezelfde dagen als jij, alleen dan 8 uur.

Hier gaat ook alles zijn gangetje. Afgelopen vrijdag met Tess en Bram naar het CB geweest en Tess is nu 2 jaar en 7 maanden en is 95,5 cm groot en weegt 16,8 kilo. Bram is nu 63 cm en 6,7 kilo. Hij slaapt eigenlijk iedere nacht wel door. Alleen als hij wakker wordt en zijn speen niet kan vinden, dan begint hij te huilen... Ff speentje terug stoppen en hij slaapt weer :)

Hoe gaat het met de andere dames?

Ik zag trouwens dat er inmiddels ook weer een topic "uitgerekend in december 2012" is geopend! Gek om dat alweer te zien. Het lijkt nog niet zo lang gelden toen Hope deze opende, maar dat is toch alweer een jaar geleden!!

Liefs Elke

Geplaatst

Ik wil het ook niet op iemand aandringen of zo om hier te schrijven, ik begrijp goed dat er minder behoefde is om te schrijven. Ik vind het gewoon leuk na al die maanden van zwangerschap om nu te zien hoe jullie wondertjes het doen.

Volgens mij heeft iedereen goed de draai weten te vinden.

Hier ook wel. Nanne heeft ook eindelijk een beetje een ritme gekregen.

Alhoewel ze de laatste 3 dagen daar weer wat mee speelt en zich weer veel vroeger meld.

Maar dat komt doordat zowel mijn man als ik onregelmatig werken en ze soms heel vroeg uit bed gehaald moeten worden en als dat dan de dag erna niet hoeft dan wordt ze toch wakker op de tijd dat ze de dag ervoor uit bed gehaald is. Maar we zetten stug door en ze krijgt pas de eerste voeding om 8.00u.

Vind ze soms heel moeilijk en zet het dan goed op een huilen.

Verder is het inderdaad heerlijk om te zien hoe ze zich ontwikkelt. Het gaat zo snel allemaal.

Ik vind het erg leuk, en tegelijkertijd mis ik het echte baby zijn ook wel weer, het hele kleine.

Vandaag komt de fysio weer het hoofdje opmeten om te kijken of ze wel of niet een helmpje nodig heeft.

Het gaat al veel beter en ze kan goed haar hoofde nu ook naar links bewegen maar rechts blijft de voorkeur en dat kan ze zover dan ze bijna een uiltje lijkt. Je ziet wel dan haar gezichtje aan de ene kant meer naaar voren komt dan de andere kant als je goed kijkt. En dan volgende week naar de kinderarts om haar medicijnen te evalueren.

Ik denk dat ze voorlopig in ieder geval wel nog aan de lactulose blijft voor de stoelgang.

Maar als de dan poept dan is het ook ineens alles tegelijk van 3 dagen. Jeetje dan zit ze goed onder en drijft het in de luier. Lekker die details.

Ik heb afgelopen weekend gewerkt dus ben vandaag en morgen vrij. Heerlijk want het zonnetjes schijnt en manlief is erg lief geweest om gisteren al veel poetswerk te doen. Dit omdat ik rustig aan moet doen met mijn rug want er zit waarschijnlijk een beginnende hernia.

Geplaatst

Heej Jessie,

Je hebt helemaal gelijk. Het is ook leuk om te lezen hoe het met de andere gaat en hoe hun de dingen doen. ik merk zelfs dat ik nu bij Bram dingen anders doe dan destijds bij Tess. Dat komt omdat het 2 totaal verschillende kinderen zijn, maar dat maakt het nou juist weer leuk!

Hoe is het met het hoofdje van Nanne? en met je rug?

Liefs Elke

Geplaatst

hee meiden!

Ik vind het ook echt leuk jullie verhalen te lezen!

Armanda: mooi hoor, dat je alweer zo snel een klus hebt. Hoe bevalt de combi werken en mama zijn?

Francis: wat leuk dat ze al hapjes krijgt! Telkens als ik de naam Catoo zie vind ik het helemaal leuk: zo'n leuke, typisch nederlandse naam! Poeh, is dat zwembad bij jullie in de buurt, lijkt me ook erg beladen. Ongelooflijk dat dat heeft kunnen gebeuren, terwijl ze wisten dat het onderhoud zo slecht was. brrr, koude rilling... Fijn dat jullie samen in bad kunnen: ik mis da echt, heel jammer dat we hier geen bad hebben.

Jessie: fijn dat nanne het zo goed doet. Wat zei de fysio over haar hoofdje? Hopelijk is een helmpje niet nodig, maar als het wel zo is, dan ishet goed dat het daarmee opgelost kan worden. Zal wel even wennen zijn. Oei: je rug klinkt niet goed: goed uitkijken inderdaad!

Elke: jouw kids groeien lekker, wat is Tess al groot zeg! Hoe gaat jou de combi werk en mama van twee wondertjes je af? Goed te combineren? En voor je man?

Ik geniet hier nog volop van ons moppie, zolang ik niet werken wil ik volop genieten van mijn tijd met haar. Vind het zalig om al haar ontwikkelingen te zien, ze lacht zoveel, het is heerlijk om met haar te knuffelen, maar je merkt ook duidelijk dat ze het heerlijk vindt om alleen te spelen in de box en voluit te kunnen trappelen en bewegen.

Ik heb nog even fotootjes toegevoegd. Ze vindt tummy time nu echt leuk. Die foto in de box: ze draait zich alle kanten op om dat te kunnen zien wat ze wil :-)

[ATTACH=CONFIG]3928[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3929[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3930[/ATTACH]

Geplaatst

Volgens de fysio zit het met het hoofdje wel goed. Ze moet nog eerst de berekeningen maken, maar zo op het oog zit er echt verbetering in. Dus waarschijnlijk geen helmpje. Gelukkig.

Met mijn rug gaat het nu wel beter. De dokter denkt toch een beginnende hernia, maar ik denk dat het met mijn eisprong te maken heeft. Rond die tijd krijg is steeds veel pijn in mijn rug. De dokter zegt er nog nooit van gehoord te hebben dat de rugpijn hormonaal kan zijn, maar ikzelf denk door al die puncties of zo.

Francis, ik kan het me helemaal voorstellen ja met dat zwembad. Echt vreselijk wat er daar gebeurd is. Het zal je kind maar zijn....... Ik moet er echt niet aan denken, Nanne is mijn alles en als ze er niet meer zou zijn......

Armanda: ik ben ook wel benieuwd hoe het met het werken gaat.

elke, leuk 2 van die hele verschillende kinderen. Leuk om steeds weer nieuwe dingen van ze te ontdekken.

Ivfsh: groot gelijk, heerlijk genieten van de tijd die je met je kleintje nu hebt. de tijd gaat al zo snel en de ontwikkeling ook. Wat een superleuke foto's. Heerlijk wat een bos haar en wat is het toch een mooie meid.

Nanne vind het ook heerlijk om te spelen en kan soms dan ook echt heel erg boos worden als iets niet helemaal lukt. Leuk om te zien.

We zijn ons nu aan het bedenken of we al gaan beginnen met het eerste hapje.

Dit omdat ze tussen 16.00u en 20.00u nogal onrustig kan zijn en we denken dat ze eraan toe is.

We willen dan rond 18.00u beginnen met een paar lepeltjes groentehapje.

Maar overal wordt geadviseerd om pas te beginnen met hapjes na 6 maanden omdat ik nog borstvoeding geef.

Wanneer beginnen jullie?

Geplaatst

wat lief jessie!

Hier zijn we nog lang niet toe aan hapjes: E is natuurlijk pas net drie maanden oud. Als het lukt wacht ik ook tot de zes maanden.

Geplaatst

Ooooohhhh zo leuk om de foto's te zien en te lezen hoe het met iedereen gaat en met de bebe's gaat!

IVFsh, ik vind dat echt niet normaal hoor, zo veel haar ;-) Wat een bos, super mooi!

Hapjes? Soms zie ik Sera wel kijken, ze is nu 5 maanden en een week. Maar ja, eigenlijk is ze nog geen 4 maanden als ik die 7 weken vroeggeboorte er weer af trek...

Wij wachten dus tot 7 of 8 maanden, want dan is ze pas 'echt' een half jaar ongeveer.

Ik heb gister en vandaag voor het eerst gewerkt. Ik heb een onwijs spannende opdracht, een reorganisatie. Lekker pittig en uitdagend!

Sera breng ik naar de opvang of er komt oppas of mijn man heeft papadag (elke maandag).

Het is wel echt puzzelen hoor, wie mag de auto, uitrekenen hoe laat het OV gaat, wie haalt sera op, en hoe laat, en wie brengt haar en hoe laat... bleh, wel lastig zeg!

maaaaaar het is waar wat jessie ook al zei, je baby is echt je alles en ik wil alles voor haar doen! wat een lief schatje zeg, altijd lachen, werkelijk haast nooit huilen,

lekker dingen pakken, heerlijk knuffelen... hmmmm!!!!!

oh, de soep is klaaar, ik hou het kort

xx armanda

Geplaatst

heerlijk dat je weer een leuke klus hebt Armanda! Hoeveel dagen werk je?

Kans is best groot dat wij terug gaan naar Nederland, dus ga vandaag ook maar eens kinderopvang uitzoeken. Ppfff, zal allemaal niet makkelijk worden. Als we in NL gaan wonen en werken hoop ik echt dat we allebei 4 dagen in de week aan de slag kunnen, scheelt alweer veel met opvang. Krijg er de laatste week echt zwaar de kriebels van. Hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt of we terug kunnen naar China, want anders volle kracht vooruit om alles in Nederland te regelen en werk te zoeken!

Evie ligt nu luid kirrend op het aankleedkussen op de tafel (dat kan nu nog.... zodra er beweging in komt gaat dat niet meer). Vind ze een heerlijk plekje: lekker trappelen, zwaaien, kirren en wat naar buiten kijken. Achter haar staat de boekenkast met allemaal gekleurde boeken, daar draait ze haar hoofd soms helemaal voor om. ooowww, cute!

Ja en inderdaad: wat een bos haar he! Van achter ziet het er nu heel grappig uit, ze heeft namelijk wel zo'n kale plek, maar we kunnen er nog haar overheen kammen, net als bij van die half kale mannen, haha.

Geplaatst

haha, Nanne ook zo'n kale plek op haar hoofdje. Ze heeft best veel haar maar niet genoeg om het eroverheen te kammen.

Ivfsh: ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt over waar jullie naar toe gaan. Nl of China. Waar ligt je voorkeur?

Ik heb toch besloten om nog even te wachten met de hapjes tot 6 mnd. Vooral omdat ze officieel nog net geen 5 mnd is.

Ik ga haar nu wegbrengen naar het kdv, maar morgen heb ik lekker tijd met haar.

Geplaatst

hallo dames.. even snel bijgelezen en foto's gekeken..

ik wilde ook nog even mijn grote man laten zien.. die vanacht voor het allereerst!! wakker werd omdat ie koorts had.. had want de paracetamol helpt! wel nog veel huilerig vandaag en hangerig..

Milan is groot aan het worden.. maatje 68 past ie van truitjes met gemak en broekjes blijft ie steken op 62.. (nog net niet de lange benen van zijn pa)

[ATTACH=CONFIG]3947[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3948[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3949[/ATTACH]

nou voor de rest gaat alles eigenlijk heel goed! dus ik heb niet zoveel te vertellen..

oja iemand al begonnen met hapjes?

hier wel, dr gaat een heel potje(als we een potje geven) fruit in per dag!! ja een flinke beer:D

dames geniet van jullie wondertjes..

Liefs

Desiree

Geplaatst

maatje 68? zo he Dees! Sera heeft soms nog steeds 56 aan, maar meestal 62 nu.

ja ja, mijn kleine mini he

kan Milan al lang op zijn buik liggen?

Sera een minuut of 2, dan houdt ze het niet meer. maar we oefenen het iedere dag!

gaat ook super goed hier verder hoor. nee nog geen hapjes, wij wachten tot ze 7 of 8 maanden is, aangezien wij er 7 weken af moeten trekken ivm vroeggeboorte.

even ook wat fotootjes

lekker aan het lachen, en druk aan het spelen

[ATTACH=CONFIG]3955[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3956[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3957[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3958[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3959[/ATTACH]

Geplaatst

Armanda: wat een leuke foto's! Echt super cute, wat een lekker moppie zeg. Ook heel leuk om weer een foto van jou samen met sera te zien.

Dees: ook al van die leuke foto's: mooie mannen heb je!

Jessie: voorkeur heeft China op dit moment, omdat we daar een adoptieprocedure zijn gestart. Die kunnen we alleen afmaken als we op moment van adoptie (we staan nu op de wachtlijst) weer in China wonen. Als dat niet zou lopen, dan zouden we terug willen naar NL. Het is alleen niet zo makkelijk goede banen te vinden in China. Maar daar zijn we hard mee bezig, dus wish is luck :-)

Hier vandaag weer baby massage gehad. Was weer zo leuk, vind het echt leuk om te doen. Verder gaat het allemaal heel goed met E. Ze gat s avonds altijd zo lief slapen, eerst even slaapliedje zingen, dan in bedje en dan valt ze zelf gewoon lief in slaap. Overdag pakt ze ook wat uurtjes, maar daar zit weinig ritme in. Vorige week een iMovie (programmaatje op de Mac) gemaakt van haar eerste drie maanden. Foto's en video's gebruikt en zo een filmpje van n paar minuten gemaakt. Wat is ze al ontzettend veranderd!! Zo leuk!

Groetjes!

Geplaatst

Ooooooohh leuk zo'n filmpje! Ik ga het ook doen als ze een half jaar of een jaar is. Wel veel werk want dat wordt kiezen knippen en plakjen, aangezien ik er zo veell heb!Lief zeg, dat ze zo cute in slaap valt. Sera viel vanavond eindelijk weer s in mn armen in slaap. Heb er heeeerlijk van genoten. Adaptieproc in china joh. Wat onwijs tof!!Moeten jullie daar nog lang op wachten dan?Wij staan ook nog ingeschreven. Maar we mogen de cursus pas doen als S een jaar is... Ik denk dat wij dan indertussen voor fulltime pleegzorg gaan ipv adoptie. Nu doen we alleen weekendpleegzorg. Maar we weten nog niet zeker dus blijven we maar beter op de wachtlijst staan. Staan jullie ingeschreven voor een baby? Jongen of meisje?Wel spannend hoor! Hoop voor je dat je dan idd daar woont want overnieuw beginnen in NL kost ook weer eeuwen...

Geplaatst

Precies, je bent er echt wel lang mee bezig. Als alles is uitgezocht is dat filmpje zo gemaakt. Wel schattig, een nichtje van mijn man (22 maanden), wil het telkens op internet kijken: E kijken'. Hoe schattig is dat :-)

Geplaatst

Oh wat leuk al die foto's.

Dees, wat een lekker mannetje

Armanda, knap van je hoor dat je al nadenkt over fulltime pleegzorg. Ik heb het al druk genoeg met mijn baan en Nanne samen.

Ivfsh, een adoptieprocedure kan inderdaag erg lang duren dus daar kun je je nu inderdaad al mee bezig houden. Mijn zusje heeft toen de procedure ook doorlopen, maar uiteindelijk hebben ze een tweeling zelf gekregen.

Nanne is gisteren naar de kinderarts geweest.

Ze is al 64 cm en ze weegt al 7.3 kg. Jeetje zeg, echt een flinke meid. Ik schrok van het gewicht, maar het zit toch gewoon op de middelste lijn.

De medicatie voor de reflux is nu stop even kijken hoe dat zal gaan en de medicatie voor de stoelgang is iets omhoog gegaan omdat ze een hoger gewicht heeft. Maar ze doet het erg goed. De fysio gaat nog even door totdat ze zelf kan draaien,maar haar ontwikkeling loopt goed volgens haar leeftijd, en daar ben ik erg blij om aangezien ze toch zuurstof gebrek heeft gehad tijdens de geboorte. We zijn nu druk bezig met de doop van 6 Mei. Ik heb het kerkboekje klaar en we hebben een high tea geregeld voor erna. Ook heeft hebben we een erg leuk jurkje gekocht voor haar.

Ik werd echt helemaal emotioneel van het opstellen van teksten voor in het boekje. Er zitten een paar hele mooie persoonlijke teksen in.

Over een paar weken beginnen we met de hapjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden