Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He kyra wij hadden eerst ook zo'n problemen m wakker te krijgen voor de late voeding, maar toen las ik over droomvoedingen. Dat is gewoon in de slaap de speen erin stoppen en dan gaan ze gewoon drinken. Slapend!

Heel maf maar hij deed t vanaf de eerste keer goed, hele fles leeg en geen gesjor en geplaag meer om m wakker te krijgen. Misschien het proberen waard? Op een gegeven moment hoeven ze toch niet meer 's nachts verschoond te worden omdat de huid wat dikker is dus gewoon lekker laten knorren. Iedereen blij.

Wie weet heb je er wat aan

liefs

noor

ps jessie....je zal zien met kunstvoeding gaat ze vast langer slapen... was hier wel zo. ik hoop bij jou ook! Sterkte!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

NOOR, wat lief dat je reageert. Het probleem is niet dat zoon slaapt, want hij drinkt eigenlijk altijd slapend deze fles op, maar dat hij op een gegeven moment zo diep in slaap is dat hij niet meer drinkt. Het is een heel herkenbaar probleem, want ook met mijn andere twee kinderen heb ik het gehad... maar we hebben nu een goede oplossing. Hij krijgt nu eerst een flesje van 60 cc met 2 scheppen en ruim een schep Nitriton en dat drinkt hij redelijk snel leeg en daarna volgt de fles van 120 cc met gewone flesvoeding en dat gaat tot nu toe prima. Ik moet hem niet te lang laten pauzeren tijdens het drinken en dan drinkt hij de tweede fles ook voor het grootste deel leeg. En hij slaapt nu echt door van 23.30 tot 7.15, dus ik ben helemaal happy.

ELKE, dank je wel voor het meedenken, We zijn juist op advies van het CB de fles een uur later gaan geven en nu gaat het wel goed. Hij had blijkbaar nog niet voldoende honger om 22.00 uur. Wel ga ik proberen om het terug te brengen naar 22.30, want dat is net even lekkerder voor mezelf. Hopelijk gaat Bram nu ook lekker doorslapen.

YOLANDE, ach wat sneu voor Thijs. Hopelijk is dit de oplossing.

ARMANDA, Broer en zus van vinden hem heel lief. Alleen zus is af en toe een klein beetje jaloers, maar dat geeft niet.

IVFSH, ach jee wat vervelend van het spugen, maar wel lekker dat ze wat langer gaat slapen in de nacht.

Hier gaat alles prima. Zoon slaapt nu iedere nacht lekker door van 23.30 tot ik hem wakker maak om 7.15. Heerlijk gewoon. Van de week kwam hij 1 keer om 4.00 uur en toen heb ik hem een speentje gegeven en daarna sliep hij door tot 7.15. Ook is hij heerlijk aan het spelen met de babygym. Al echt gericht slaan en vandaag is hij heel erg om zich heen aan het kijken. Ik kan zo genieten van al die nieuwe ontwikkelingen.

Geplaatst

Hi meiden!

Ik merk aan mezelf dat ik nog weinig op het forum kom, ook lees ik niet echt meer mee. Dat komt omdat die nare afgelopen 4 jaar, de nare zwangerschap en een vreselijke nare bevalling achter me wil laten. En ik wil graag weer verder gaan met mijn leven. Vind het soms ook wel moeilijk om andere bevallingsverhalen te lezen.

Dus na lang twijfelen heb ik besloten om te stoppen met het forum. Ik zal morgen Jheroen vragen of hij mijn profiel wil verwijderen.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor jullie steun, lieve woorden en begrip!!! Dit is zo'n fantastische forum!! Mijn man en ik zouden heel graag in de toekomst n tweede kindje willen. Daarvoor is de enige mogelijkheid IVF, dus ik kom vast weer terug op dit forum!

Nou meiden, het ga jullie goed! Veel plezier met jullie gezinnetjes en lekker genieten van jullie kleintjes en alles erom heen! Veel geluk allemaal!!!

Heel veel liefs en X, Hope

Geplaatst

Hope, heel veel succes in de toekomst met jullie wondertje en wie weet ooit een tweede wondertje.

Heel erg bedankt voor de steun die ik van jou heb mogen ontvangen bij vragen of gewoon als ik mijn verhaal kwijt wilde.

Armanda: het proefdraaien ging goed. Ze heeft in de ochtend niet zoveel gedronken, maar in de middag heeft ze goed gedronken. Ook heeft ze daar goed geslapen. Ik merkte wel dat ze het heel erg fijn vond om weer thuis te zijn, ze was vrolijk en bleef naar ons lachen. Maar ik heb haar wel gemist en was steeds aan het denken doen ze wel dit als ze huilt en doen ze wel zo als ze drinkt omdat ze haar niet kennen. Maar gelukkig ging het goed. Ik ben trots om mijn meisje.

Geplaatst

Heej Hope,

Wat jammer! Maar zeker wel te begrijpen. Ik wens jou en je mooie gezinnetje heel veel geluk en wie weet tot in de toekomst hier. Ik blijf nog wel even hangen ook al is ons gezinnetje nu compleet! :D

Liefs Elke

Geplaatst

Hee hope! Wat jammer, we zullen je missen hier! Veel geluk gewenst voor jou en je mooie gezin!

Jessie: wat goed van zowel je kleine meisje als van jou!

Hier weer bezoek uit Nederland, helemaal gezellig!

Geplaatst

Hope wat zullen we je missen!

Heb genoten van je verhalen en medeleven.

Klinkt heel goed Jessie!

Kan me wel voorstellen dat t lastig is!

Ik kom bijna aan in Westerbork in Drenthe: voor t eerst als gezinnetje een nachtje naar hotel!

Geplaatst

Yolande ik las je berichtje...heb je de ka nog gebeld?

Wij zijn inmiddels gestart met de provocatietest...ben benieuwd. Maar wat fijn hè dat je door een andere voeding ineens een heel ander kind ziet. Echt, er gaat een wereld voor je open :)

Geplaatst

HOPE, al 'kennen' we elkaar nog maar kort het was fijn om met je geschreven te hebben. Ik wil je heel veel succes en geluk toewensen met je prachtige gezin.

Geplaatst

Lieve Hope, Koningin met hoofdletter K van de meeste zwangerschapskwalen ooit bij 1 vrouw gehoord! Als ik aan jou denk kan ik nog steeds niet geloven wat jij allemaal hebt doorstaan. Echt iedere kwaal die je mogelijkerwijs met een zwangerschap in verband kunt brengen, heb jij doorstaan!

Ik vind je een heldin dat je het er zo vanaf hebt gebracht. En dan ook nog te horen dat je het nog eens zou willen doorstaan over een tijdje!

gelukkig hebben jullie een heerlijk lief gezond mannetje gekregen wat blijkbaar alles goed en vergeten maakt!

Ik hoop dat jullie heel gelukkig blijven en mocht je ooit nog een keer voor een poging gaan dan zie ik je hier misschien nog eens, alhoewel dat voor mij dan hooguit nog in de rubrieken september 2010 en oktober 2012 mama's zal zijn. Jaja ik ben gelukkig weer zwanger, 8 weekjes vandaag! Nog bere spannend want je weet misschien nog dat ik er bij jullie met 9 weken afgekukeld ben, maar we gaan nu voor de goede afloop!

heel veel liefs en nogmaals het allerbeste

noor

Geplaatst

Nooooooor! Dat is geweldig!

Oh wat hoop ik voor je dat de zwangerschap blijft !

Wat dapper dat je doorgezet hebt. En wat onwijs fijn dat t gelukt is! Kan me voorstellen dat het vooral door de vorige x heel spannend is. Succes meis!

Geplaatst

Ja, het is echt super Noor!! Hoe voel je je? Niet al teveel kwaaltjes?

Hoe os het met de andere meiden hier?

Ons meisje heeft zeven uur aan een stuk geslapen! Ongelooflijk! Straks heeft ze haar zes weken controle door de huisarts (is hier gebruikelijk). Ben eens benieuwd, voor mn gevoel is ze enorm gegroeid in gewicht en in lengte.

Verder weer heel gezellig met bezoek hier, zus van ar heeft drie kinderen van 8, 6 en bijna 4. Die vindt het heerlijk om weer volop baby te knuffelen: heel lief!

Fijne dag allemaal!

X

Geplaatst

Lieve Noor,

Wat een fantastisch nieuws lees ik daar. Ik ga duimen dat alles nu wel goed blijft gaan.

Oh ja, natuurlijk van harte gefeliciteerd.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Hi meiden,

Onze kleine meid had vandaag haar zes weken check en ze is geslaagd :-). Gewoon de standaarddingen hoor: met ogen volgen, hoofdje rechthouden, heupjes, 'lopen', enz. Ook gemeten en gewogen en t is een flinke meid. 58 cm en 5,22 kg.

Jullie leuke plannen voor t weekend? Hier gewoon lekker relaxt. Bezoek is weer naar huis, dus we gaan lekker relaxen en leuke dingen doen met z'n drietjes.

X

Geplaatst

he wat lief bedankt voor de felicitaties allemaal.

Als alles goed mag gaan zijn jullie allemaal al weer richting 1e verjaardag!

ivfsh wat geweldig zo'n schone slaapster... me so jealous! Kun je je voorstellen dat ik al 17 maanden geen nacht heb doorgeslapen? Nou ja sinds 4 weken weten wij dat het iets met intolerantie voor voedsel is en nu als we een foutloze dag qua eten maken hebben wij in totaal 7 nachten doorgeslapen. Ahum dat is dan 2 keer eruit ipv 14 keer ofzo. niet te geloven he.

en wat krijg je altijd veel bezoek meis.. ik voel me vaak heel on sociaal als ik lees hoe vaak jullie visite krijgen!

groetjes

Geplaatst

ivfsh, wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie kleine meid.

Ze is inderdaad lekker lang, tenminste voor mijn gevoel. Nanne is nu 3 maanden en is pas 58 cm.

Onze meid is een klein dikkertje. Ze is nu ong. 6 kg.

Leuk hoor als je zoveel kraamvisite krijgt. Wij hebben ook erg veel visite gehad. Ik vind het superfijn om te weten dat iedereen zo blij voor ons zijn en dat ze allemaal willen komen kijken.

Onze kleine meid doet het nu erg goed. Ze is veel rustiger geworden en slaapt ook overdag nu goed op haar kamertje. Natuurlijk gaat het niet iedere dag goed, maar over het algemeen wel. Wilde ze eerder zeker om de 3 uur gevoed worden maar nu komt ze ook vaker om de 4 uur. Ook de nachten worden iets langer. Soms meld ze zich vroeg maar dan laten we haar eerst even liggen en vaak valt ze dan toch weer in slaap. Afgelopen dagen kreeg ze de laatste voeding tussen 23.00u en 23.30 u en heeft ze geslapen tot ong. 4. 30 uur en daarna ook weer 4 uurtjes.

Wel merk ik dat ze heel snel overprikkeld raakt. Als we ergens naar toe gaan waar het drukker is bijv. verjaardag, vandaag ergens gaan lunchen en gisteren de 9 maanden beurs dan is ze erg onrustig en wilt ze het nogal eens op een gillen zetten. Drukte kan ze niet zo goed tegen. Dan weet ik niet of haar dan juist extra mee moet nemen om haar eraan te laten wennen of juist dit te vermijden.

Morgen komen we samen van het groepje van de zwangerschapscursus. Ondertussen is iedereen bevallen dus even babytjes kijken. Nanne zal veruit de grootste zijn aangezien ze veel ouder is doordat ze te vroeg geboren is. De anderen zijn allemaal in jan. bevallen.

En dan is het donderdag zover, ik moet gaan werken. En dan ook meteen de weekenddienst werken. 4 dagen werken waarvan 3 late diensten. Ik zie er zo tegenop. Nanne hoeft dan in ieder geval nog niet naar de opvang door de weekenddiensten en de met de vroege dienst hoef ik haar ook niet weg te brengen omdat mijn man de late dienst heeft. Maar de week erna moet ze wel 3 dagen naar de opvang.

En morgen belt de kinderarts nog met de uitslag van de echo van Nanne haar heupjes. Dit omdat ze in stuit heeft gelegen. Maar ik denk dat alles wel goed is.

Geplaatst

Meiden, mag ik weer even van jullie ervaringen profiteren?

Ons meisje is vandaag 12 dagen oud en afgelopen maandag (dag7) is ze de navelstreng verloren. Echter: iedere keer bij het verschonen van de luier zie ik no wat geronnen bloed aan de luier zitten en ook het naveltje zelf heeft voor de tweede x een korstje. Hoe lang duurde het bij jullie kindjes voordat de navel helemaal genezen was? As dinsdag komt hè CB, dan vraag ik hè uiteraard ook even na, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen.

Geplaatst

Fren, bij Nanne heeft het ook nog even gebloed. Ze heeft ook een navelbreukje waardoor er nog wat wild vlees bij haar navel groeide en dat is ook gaan bloeden. Maar haar navel ziet er ook wel heel erg raar uit, haar navel is een super dikke bult geworden. Maar dit schijnt nogal eens voor te komen bij premature kindjes. Als ik haar luiertje aan doe sla ik die altijd iets om naar beneden zodat het niet haar navel kan raken en niet kan irriteren. MIsschien dat dat helpt?

Geplaatst

Bij Sera was er na 3 wkn niets meer te zien

Sera is gisteren opgedragen, soort van gedoopt in de kerk

Was onwijs mooi! Veel vrienden en familie waren er en vanuit de zaal bad iedereen mee voor haar. En sommigen kwamen naar voren im mee te bidden. Daarna soep met briidjes bij ons thuis. Sera vindt de drukte wel prima! Ze wil altijd alles zien en niets missen. Blijft dan lang wakker. Maar op den duur echt in coma, haha, lekker uitrusten.

Wel echt weer zo'n moment dat we mn pa missen. Hij had t vast onwijs gaaf gevonden.

Maar dit hbbn we ook kunnen benoemen en veel mensen leefden mee.

Woe is mijn laatste verlofdag maar ik heb nog geen opdracht...

Spannend Jessie. Jij moet gelijk flink gaan werken zeg!!

Wel onwijs fijn dat t nu zo goed gaat met Nanne en dat je partner bij haar kan zijn zo nu en dan als jij werkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden