Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben alweer ziek!Pff heb door de bevalling nog steeds minder weerstand.Hoe is het met de zieke babies?Dit is een onwijs interessant artikelOver verlof, ontzwangeren, werk en levenhttp://www.intermediair.nl/artikel//61695/terug-na-zwangerschapsverlof.htmlIk heb nog een maand langer verlof, door alles. Maar ook dat vliegt voorbij. Heb maar steeds t gevoel niets te kunnen doen, mijn lijstje wordt maar niet korter. Voel me onrustig en gehaast. Heb denk ik maar EEN film gekeken ! Het verlof is zoooo anders dan ik dacht. Nu ik Sera soms naar de gastouder breng kan ik iets meer doen. Maar de tijd blijft vliegen... Heb zelfs geeneens tijd om te 'rouwen'. Dat plan je ook niet in maar het komt er gewoon haast niet van. Zou het helpen, nog een maand erbij?Hoe gaat het met de rest? Jessie bij jou lijkt t redelijk soepel te gaan. Elke ook weer aan de slag? En de anderen?En hoe voelen jullie je erbij?Pfff 1000 mesjes in mn keel. Slikken is zooo pijnlijk!Ik ga zo weer ff slapen. Hopelijk zakt de koorts.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Armanda: ik vond de tijd ook echt vliegen toen ik nog verlof had. Zoveel dvd's had ik klaarliggen om te kijken en ik heb er geen een gezien. Ik had ze met name klaar liggen voor de 6 weken voor de bevalling, maar zoals je weet heb ik die 6 weken niet gehaald dus ook geen filmpjes kunnen kijken en daarna had ik al helemaal geen tijd meer want Nanne hield me vooral de eerste week druk bezig. Ik had ook het geweldige idee om in die tijd foto's in te gaan plakken, en ik heb er nog een ingeplakt.

Ik weet niet of een maandje meer zal helpen. misschien dat je dit wel het idee geeft dat je meer tijd hebt en daardoor iets meer rust krijgt. Het is een heftige en drukke tijd voor je geweest.

Met mij gaat alles inderdaad redelijk soepeltje snu ja. Eindelijk. Combi werken en Nanne is erg vermoeiend maar wel goed te doen. Het is veel plannen en dat vind ik vooral erg vermoeiend. Vooral met de voedingen omdat ik nog steeds borstvoeding blijf geven. Ze krijgt 1 flesje kv per dag en dat gaat ook goed.

Hoe is het met de andere dames die weer aan het werk zijn? Bevalt het een beetje?

Ivfsh: hoe is het met je meisje. Nog steeds zoveel spugen?

Geplaatst

Hi meiden!

Armanda: hoe voel je je? Gaat t alweer wat beter? Wat betreft dat lijstje: laat het varen!! Waarschijnlijk kun je heel veel van dat lijstje wegstrepen als 'niet noodzakelijk'. Laat de komende weken maar eens gewoon gebeuren, dan komt er vast ook wat meer ruimte om te verwerken. Er is zoveel gebeurd het afgelopen jaar. Bekijk dag voor dag waar je zin in hebt. Veel belangrijker dan dingen die moeten.

Jessie: combi werk en nanne: goed hoor dat je het al zo onder controle hebt. Lukt het kolven ook goed op je werk? Blijft gek hè, dat je zo vroeg bent bevallen. Hoe gaat het eigenlijk met de ontwikkeling van kindjes die ruim voor de uitrekende datum zijn geboren? Hou je dan geboorte datum aan of uitgerekende datum?

Kyra

Geplaatst

Hi meiden!

Armanda: hoe voel je je? Gaat t alweer wat beter? Wat betreft dat lijstje: laat het varen!! Waarschijnlijk kun je heel veel van dat lijstje wegstrepen als 'niet noodzakelijk'. Laat de komende weken maar eens gewoon gebeuren, dan komt er vast ook wat meer ruimte om te verwerken. Er is zoveel gebeurd het afgelopen jaar. Bekijk dag voor dag waar je zin in hebt. Veel belangrijker dan dingen die moeten.

Jessie: combi werk en nanne: goed hoor dat je het al zo onder controle hebt. Lukt het kolven ook goed op je werk? Blijft gek hè, dat je zo vroeg bent bevallen. Hoe gaat het eigenlijk met de ontwikkeling van kindjes die ruim voor de uitrekende datum zijn geboren? Hou je dan geboorte datum aan of uitgerekende datum?

Kyra: hoe is het met je mannetje? En hoe was jullie vakantie?

Noor: hoe is het met jou??? Hoe gaat je zwangerschap?

Ons meisje gaat nu gelukkig wat beter. Nog wel verkouden, maar het komt allemaal los. Het overgeven wordt gelukkig minder. Denk inderdaad dat ze eroverheen is aan het groeien. Moet wel ook echt zorgen dat ze goed boert, dat gaat vaak niet makkelijk en ik heb het idee dat ze daardoor ook soms was aan het overgeven.

Ze is nu lekker vaak aan het lachen, de mobiel is zeeeeer interessant, ze begint ook meer te kraaien. Echt zo schattig allemaal!

Afgelopen weekend ben ik voor t eerst echt uit geweest zonder haar. Was heel erg leuk, had een vrijgezellenavond, dus heerlijk met de meiden uit en ar was thuis met ons meisje. Voelde heel goed!

X

Geplaatst

Het gaat hier lekker. Zoon heeft niet echt heel veel last gehad van de oorontsteking, behalve afgelopen donderdag, maar met een zetpil ging het eigenlijk heel goed.

Vandaag naar het CB geweest en hij was weer goed gegroeid: 64 cm en 6.555 kg. Allemaal mooi bij de +1 lijn, dus alles prima in verhouding. Hij is ook weer 2 prikjes rijker.

De vakantie was erg leuk en lekker. We waren naar Finland, want mijn man moest daar werken. Er lag een mooi pak sneeuw, dus we hebben diverse keren gesleed. Dat was namelijk heel goed geregeld in het hotel. Ze hadden gewoon wat sleeën staan, die je kon gebruiken. Ook zijn we een dagje naar Helsinki geweest. Een mooie stad om te zien, met een leuk centrum om te winkelen en wat te eten.

Geplaatst

Hier gaat het ook super! Werken bevalt goed, 4 dagen en op woensdag vrij. Gelukkig werk ik af en toe ook thuis en dan knuffel ik hem tussendoor!!

Hij is zo vrolijk en brabbelt erg veel. Hij wil ook erg graag knuffelen en slaapt ook niet in zonder een vaste knuffel tegen z'n gezicht aan, zo cute!

Vandaag ook naar cb geweest, hij is 6555 Gr., precies op de middelste lijn en z'n lengte is 60,5 cm, -1 lijn dus prima.

Hij mag vanaf volgende week een beetje rijstebloempap. Vanwege de KMA beginnen we pas rond 6 maanden met een fruithapje op aanraden van het cb. De pap geven we deels wel met een lepeltje zodat hij een beetje kan wennen aan eten ipv alleen fles.

Ohhh wat is het toch fantastisch om een kindje te mogen hebben, en zoveel onvoorwaardelijke liefde voor dat wezentje te voelen. Vi den jullie het ook zo onbeschrijflijk gevoel?

Geplaatst

Ben net ongie geworden! Ben verbaasd want doordat iknog zo ziek ben heb ik niks aan voelen komen!But no tampons! Ik herhinner me de tip van Hope ;-)Maar goed mag ook wel weer 's he. Bijna een jaar niet ongie geweest! En Sera is nu 4 mnd en bijna 1 wk (4740 gr en 57 cm) en daarnaast geef ik haar ondertussen nog maar 1x bv per dag. Ik kolf savonds en sochtends (dat levert 1voeding op en een beetje voor in de vriezer) dus ja, toch wel logisch dan denk ik. Werd tijd (al vond ik t wel best zo). Ben trouwens niet aan de pil. Ik weet het, je kan met een wonder soms toch ineens spontaan zw raken (zoals bij Dees) maar dat zal vast niet en anders is t welkom. :-)Jessie ik zou ook 6 wkn hbbn voor mn bevalling maar ja... Beviel 7 wkn te vroeg! Lijkt alsof mn zwschap voorbij was voordat ik t besefte! Dus klopt Ivfsh, blijft raar, vroeg bevallen. Dan wordt trouwens de uitgerekende datum aangehouden ja. Dus mijn bebe is jonger dan al jullie bebe's behalve die van jou Ivfsh. Gek he want ik waa de eerste.. Thx voor de tip vh afsptrepen. Moet dat echt s beter leren! Fijn dat het beter gaat met Catootje. Leuk he dat brabbelen, chiegelen en zo! Ik lach me rot!Kyraoorontsteking? Naar! Gelukkig hielp de zetpil!Finland joh, wat gaaf! Klinkt goed!Yolande, ja ik heb t regelmatig over het diepe diepe diepe liefdegevoel. Heeeeel bijzonder. Pfff ik ben nog te ziek ik ga stoppen. Leuk weer even van een paar een update te lezen!Hoop nog van de anderen te horen, ben benieuwd!

Geplaatst

wat leuk om te lezen hoe goed de kleintjes aan het groeien zijn. Ik moet morgen naar het cb en ben erg benieuwd hoe groot ze is geworden en hoe zwaar ze is.

ivfsh: wat fijn dat ze nu eindelijk wat minder aan het spugen is want dat blijft erg zielig om te zien.

Heerlijk om te zien ja hoe ze nu gaan spelen en geluidjes aan het maken zijn. En lekker toch om even lekker er zelf even uit te gaan. Ik ben afgelopen zaterdag met een vriendin op High tea gegaan en Nanne lekker de tijd met papa gegeven.

Yolande, wat fijn dat de combi werken en kleintje ook zo goed gaat. Waar gaat jullie zoontje naar toe als je aan het werken bent? Misschien een stomme vraag maar wat is KMA?

Armanda: hier afgelopen weekend ook weer voor de tweede keer ongi geworden. Ik had op de eerste dag vreselijke steken, voelde zoals de weeen die ik toen had. Deed ontzettend veel pijn en na de eerste dag was het weg.

Onze Nanne is alweer 17 weken en 4 dagen, eigenlijk volgens de uitgerekende datum pas 12 weken.

En inderdaad ongelooflijk die onvoorwaardelijke liefde. Ik wordt regelmatig ook zo emotioneel als ik alleen met haar ben.

Dan bedenk ik me hoeveel geluk ik heb gehad om toch zwanger te raken. Het gevoel dat je voor je eigen kind hebt is echt onbeschrijflijk. Die liefde zit zo diep. Ik zal even kijken of ik nog een paar redelijk recente foto's kan plaatsen.

[ATTACH=CONFIG]3779[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3780[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3781[/ATTACH]

Geplaatst

Wat schattig jessie! Echt heel lief. En wat een leuke muursticker hebben jullie.

Hier vandaag eerste inentingen gehaald, ocharm :-) Ze deed het goed hoor: eerst rood aanlopen, toen keihard brullen en daarna zich lekker laten troosten door mama. Wel gemeen dat er in elk beentje 1 moest, arm ding.

Hier pas ruim 8 weken, wat een verschil he... zal ook nog even een fotootje plaatsen van afgelopen week: de serieuze look...

[ATTACH=CONFIG]3782[/ATTACH]

Ik ga volgende week met haar naar nederland, erg leuk! Ben benieuwd hoe het vliegen gaat, ga namlijk alleen met haar, dus zal soms best even gedoe zijn. Als je eenmaal in het vliegtuig zit is het makkelijk natuurlijk, maar inchecken, douane enzo, ben eens benieuwd!

Geplaatst

Aaaaaach te cute zeg

Ze hebben beiden zo veel en lang haar!

Sera heeft een grote kale plek op dr achterhoofdje en heeft sowieso weinig haar nog

Ivfsh hoe ga je dat doen op t vliegveld? Neem je een baby bjorn mee? Of de kinderwagen?

Ik ben aan t zoeken voor een weekje Turkije in de meivakantie. Ik las al dat je je baby moet voeden bij opstijgen en landen zodat de oortjes niet dicht gaan.

Kyra hoe deed jij dat allemaal, op vakantie met een baby?

Geplaatst

ik neem haar inderdaad mee in de babybjorn, kinderwagen leen ik in nl, geen zin om die mee te gaan sjouwen.

verder het vliegen op zich komt vast helemaal goed, je kunt ze ook een speentje geven.

lekker joh: weekje turkije: heerlijk!! hoe is het met sera?

Geplaatst

Ivfsh: ooooh wat een mooie meid. Wat een mooie donkere ogen heeft ze. en ontzettend mooi haar. En ze wordt nu al een wereldreiziger op haar jonge leeftijd. haha.

Armanda: Nanne heeft ook een kale plek achter op haar hoofd. Ziet er zo raar uit met dat vele haar wat ze heeft.

Wat een leuk vooruitzicht naar Turkije. Nu kun je inderdaad goede tips krijgen van zowel Kyra als ivfsh.

Wij gaan 2 April lekker burgerlijk een midweek naar een huisje van de Roompot. Gewoon lekker er even tussenuit en met Nanne naar het zwembad.

We zijn nu flink aan het zoeken naar een leuke camping voor de zomervakantie die zowel voor ons, Nanne als de stiefkinderen leuk zal zijn. Het zijn toch al beginnende pubers en die hebben even wat andere interesses ineens.

We hebben een kleine caravan dus de 2 meiden slapen in een tent en Nanne bij ons in de caravan. Het is ons even te duur om een vliegvakantie te doen met 5 personen al zou ik dolgraag weer eens naar Italie gaan of naar Griekenland.

Over een paar jaar gaan we weer eens naar Italie, maar ik wil nu niet te lang met Nanne in de auto gaan zitten aangezien ze niet zo lang in de maxi cosi mag liggen. Dus dit jaar even iets dichterbij een camping zoeken.

Geplaatst

er wordt hier weinig meer geschreven. Jammer.

Armanda leuk zo'n happy baby. Leuke foto.

Met Nanne gaat het goed. Ze is vorige week naar het cb geweest en weegt 6560 gram en is 60 cm.

Een klein dikkertje. Mijn kleine dikkertje. Ze zit nu op 5 en soms 6 voedingen. Ligt eraan hoe ze zich meld en op het kdv drinkt ze minder per keer maar drinkt ze 1 keer vaker dan thuis. Ze slaapt nu eindelijke redelijk goed door in de nacht. Ze meld zich ong rond 7 of 8 uur, maar als ik een vroege dienst heb dan voedt ik haar zelf nog om 5.30 u en als ik dit dagen achter elkaar gedaan heb dan meld ze zich om 5.00u omdat ze dan dat ritme te pakken heeft. Ik kan haar ook op het kdv haar eerste voeding laten geven maar ik wil haar graag voordat ik ga werken de borst geven anders moet ik in de morgen gaan kolven en dat kost me meer tijd dan haar te voeden.

Als ik vrij ben krijgt ze de eerste en de laatste voeding uit de borst, later in de ochtend een flesje met afgekolfde melk met haar medicijnen, in de middag de borst en in de avond een flesje kv met weer de medicatie.

Als ik moet werken krijgt ze 2 flesjes bv i.p.v een borstvoeding uit de borst.

Naar het kdv geef ik dan een extra bv mee omdat ze vaak 1 keer vaker drinkt.

Het blijft een gedoe met dat afkolven maar ik wil het zolang mogelijk volhouden. Gelukkig krijg ik voldoende tijd op het werk maar het duurt me ong een half uur tot 3 kwartier en dan heb ik ong 120 tot 130 cc. ik kan dit maar een keer in mijn leven doen en heb dit erg graag voor haar over.

Ik probeer het inbakeren af te bouwen maar dat valt nog niet mee. Overdag is ze dan erg onrustig.

Ik heb de puckababy mini. Ik steek haar armpjes nu door de mouwgaatjes maar als ze onrustig is dan stop ik ze weer in het zakje. In de nacht gaat dit erg goed, maar overdag is ze nog onrustig.

Ben benieuwd hoe het verder met iedereen is.

Geplaatst

Hee jessie! We schrijven inderdaad te weinig hier.,,,

Hoe bepaal jij trouwens de hoeveelheid borstvoeding die je haar in een flesje geeft? Ik vind dat nog wat lastig, ze krijgt hier trouwens voornamelijk een flesje zodat ze eraan gewend blijft, maar als we t twee keer per week doen is t veel. Wil ik toch eigenlijk vaker gaan doen.

Ik ga morgen met E naar een osteopaat, laatste dagen toch weet flink overgeven. Wie weet kan hij iets voor haar betekenen.

En donderdagavond vlieg ik naar Nederland! Leuk! Wel heel jammer dat m'n man niet mee kan... Zal gek zijn, een week niet met z'n drietjes. Hoewel hij de laatste weken non stop aan het werk is, dis we zien m heel weinig. Als ik terug kom moet de fabriek waar hij aan werkt draaien, dus dan zal het wel minder zijn.

Ik ga op stap, afgesproken met groep meiden die allemaal in januari een kindje hebben gekregen. Erg gezellig.

Hoe is t met de rest?

X

Geplaatst

Hallo Iedereen,

Ik heb een hele tijd niet gereageerd, hier gaat alles z'n gangetje.

Catoo doet het ontzettend goed, hele blij tevreden baby.

Ze slaapt goed door, eet goed. Ik ben zelfs deze week begonnen met het fruit hapje, en ze is er dol op!

Daarnaast heb ik afgelopen vrijdag haar eerste tandje ontdekt!

En dat terwijl ze goed 3,5 maand is (en drie weken te vroeg geboren)

Ik ben drie weken geleden weer begonnen met werken, wat een drukte en geregel.

Ik heb echt moeten wennen, moest de veilige cocon uit.

M'n werk is erg veranderd, heb dus maar meteen gesolliciteerd naar een andere.

Ben erg benieuwd.

Ik heb er wel moeite mee om Catoo te brengen en te halen, voel me dan wel schuldig.

daarnaast voel ik een hele sterke elastiek naar huis, naar Catoo.

Wij zijn dolgelukkig met Catootje, het leven heeft weer een gouden randje.

Zoals ik er nu naar kijk wil ik niet meer in de roes van de bergen hormonen komen.

Wil de leukste en liefste moeder voor mijn meisje zijn, en ik denk dat ik dat niet kan onder invloed van medicatie en stress van een nieuwe behandeling.

Ik denk dat we het dan ook bij een engeltje en een bengeltje houden.....

Ik schrijf niet zo vaak (meer) maar lees nog zeker mee hoor!

Veel liefs

Francis

Geplaatst

Heee leuk om te lezen van jullie!

Even kort een vraagje:

Wie gebruikt er ook johannesbroodpitmeel?

Sera laat veel uit haar mondje lopen, de hele dag door. En ong een x per dag of vaker ook spugen.

Ben dus aan dat spul begonnen maar man wat een vies goedje. Ze dpuugt nog even veel en dan is het slijmerig door die poeder.

Werkte het bij jullie goed?

Duurt t echt 2. Weken voor t werkt?

Ik durf door niemand de fles te laten geven omdat je zo'n hoog risico loopt ondergespuugd te worden.

Geplaatst

Armanda, ik ben gister begonnen met johannesbroodpitmeel en het helpt direct! Fiene liet ook veel uit haar mond lopen maar dat is helemaal weg nu! Je moet t flesje wel even een minuut laten staan zodat de melk kan indikken. Gewoon doen dus!

Geplaatst

Voor Catoo gebruiken wij het ook, op 180 ml water drie afgestreken schepjes.

Het werkt na ruim een week.

Ben vanochtend helemaal ongergespuugd, maar nu is het een uitzondering ipv regel.

Heel veel succes!

Geplaatst

Heej dames,

Alles goed?! Hier wel. Mijn "gewone" leven gaat as maandag weer beginnen. Ik moet dan weer gaan werken! Daar zie ik echt tegenop. Niet om Bram weg te brengen, maar mijn werk bevalt me niet meer... Ik ben inmiddels ook al aan het verder kijken voor een andere baan.

Ik lees alles mee, maar dat is ff snel om van iedereen op de hoogte te blijven :) Alles gaat hier zijn gangetje. Bram slaap al best goed door. Hij heeft een dag of 5-6 echt doorgeslapen van 11 tot 7 of soms 8 uur!! Helaas de afgelopen 2 nachten niet, maar dat is vaak op te lossen door hem zijn speentje te geven. Het ligt eraan hoe laat hij wakker wordt.

Ik weet ff niet of ik het al verteld had, maar afgelopen vrijdag met Bram naar het cb geweest en hij is nu 61,5 cm en weegt 6110 gram :) Hij weegt bijna een kilo minder als Tess op die leeftijd, hahaha.

Wij gebruiken geen johannesbroodpitmeel, maar Bram spuugt ook niet echt. Ik zou het gewoon proberen Armanda. Wie niet waagt, wie niet wint :)

Tess en Bram slapen nu nog allebei. Tess in haar bedje, maar Bram in de box. Hij vertikt het om overdag in zijn bedje te slapen. Zo irrie!!

Hebben daar nog meer dames "last" van?

Liefs Elke

Geplaatst

Ivfsh, bij fv hebben ze de volgende berekening voor wat ze mogen drinken.

Datis 150xhet aantal kilo's en dat delen door het aantal voedingen.

Dus bijv. bij Nanne 150x6 is 900 900 delen door 5 voedingen is 180 CC.

De ene keer drinkt ze 170 CC uit een flesje en de andere keer drinkt ze dit niet volledig op.

Vaak het flesje in de ochtend drinkt ze dit op en in de middag niet, en ik de avond weer wel.

Ik maak dan eerst 120 cc bv klaar en als de dit op heeft krijgt ze nog wat bij en zo niet dan heb ik tenminste geen voeding voor niks weggegooid want ik moet er al moeite genoeg voor doen met kolven om de hoeveelheid bij elkaar te krijgen.

Bij ons heeft de ostheopaat ook goed geholpen bij het spugen. Het spugen van haar hoorde o.a. bij het kiss syndroom die ze had in combinatie met haar voorkeurshouding. Zijn behandelingen hebben daarbij goed geholpen dus ik hoop dat het jullie E ook zal helpen.

francis, ik kan je redenering van het hierbij laten van je engeltje en je bengeltje heel goed begrijpen.

Ik wil ook niet meer die hele molen in met alle onzekerheden. Wil gewoon genieten van ons wondertje.

En vooral bij jou kan ik het me zo goed indenken na wat jullie allemaal door hebben moeten maken.

Ik vind dit zo knap van jullie dat jullie het toch nog aangedurd hebben na jullie Mathijs.

Armanda ik kan je er niet mee helpen. Bij Nanne loopt er weleens wat voeding langs haar mondje als ik haar de fles geef, maar dat is alles. En ze spuugt nu ook niet meer.

Elke, leuk om ook weer van jou te horen. Ik wens je alvast heel veel succes maandag als het "gewone leven"weer gaat beginnen. En wat fijn dat Bram nu wat doorslaapt. Doet Nanne nu ook en dat is zo heerlijk.

Ik ga Nanne nu wegbrengen naar opa en oma en dan kan ik haar daar nog voeden en dan moet ik weer gaan werken.

Maar mijn man heeft vroege dienst dus die haalt haar straks dan weer op bij opa en oma.

Geplaatst

Hi meiden!

Onze lieve E is vandaag weer gewogen en opgemeten en ze blijft mooi op hetzelfde (hoge) lijntje zitten. Is nu (10 weken) 60,5 cm en 5,8 kg. Gaat als een speer dus! Vandaag ook met haar naar de osteopaat geweest, omdat z enog steeds vaak zoveel spuugt. Hij had wel het idee dat ze op de goede weg is, van veel reflux en weinig spugen naar minder reflux en veel spugen. Hij zei dat dat betekent dat haar maagje en klepjes zich zijn aan het ontwikkelen. Hij heeft met name haar 'breathing diaphragm' behandeld. De middenrifspier. Deze spier wordt gebruikt met het ademen en die invloed heeft op de maag / slokdarm. Als die spier te strak gespannen is kan dat reflux / overgeven veroorzaken. Hij heeft die spier laten ontspannen. Daarnaast ook bepaalde zenuwen in haar nek, dit was minder verkrampt, maar heeft hij wel ook behandeld.

Morgen vlieg ikk met ons moppie naar Nederland! Veel zin in! Wel super jammer dat Ar niet mee kan, vind het toch wel heel bijzonder: haar eerste keer naar Nederland.

Ik ben eens heel benieuwd, hoop dat het zal helpen. Dit is in elk geval 'baat het niet dan schaadt het niet', heb wel al veel positieve verhalen gehoord over osteopatie bij baby's.

Geplaatst

Oh bedankt voor de tips meiden (mbt johbroodpitmeel).

Welke fles en speen gebruiken jullie daarvoor?

Sera krijgt t dikke spul haast niet naar binnen gezogen.

Ipv speen 1 van Difrax, proberen we nu de 3 fasenspeen. Loopt ook nog niet lekker...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden