Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Jessie wat tof, die doop regelen. Sera is opgedragen (=netzoiets) en als iedereen haar zegent, das echt geweldig!

Das idd een flink gwicht. Nou lekker gezond toch!

Sera is nu 5600 en 62 cm. Ik had ruim 6 kg verwacht dus voel tegen maar ja, ze is super gezond dus is prima zo.

Ze is nu 5,5 maanden.

Zonder meds joh, ben benieuwd hoe dat zal gaan succes.

Xx

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

Armanda: wat goed dat jullie verder gaan met de pleegzorg. Hoe gaat het met de weekendpleegzorg? Lijkt mij misschien ook wel een keer wat om te doen als we echt ergens ettelen.

Jouw moppie is gewoon een lief schattig kleintje! Ze groeit heel goed, ze was denk ik ook de lichtste hier?

Jessie: spannend om de emdicatie voor reflux te stoppen, hoop dat het goed gaat! Heel mooi dat jullie de doop zijn aan het regelen en het zo persoonlijk maken. Zal een hele mooie dag worden samen met jullie naasten. Zet je tzt een fotootje hier neer van Nanna in haar jurkje?

Hier alles goed, E heeft gister haar 3 maande checkup gehad (is nu bijna 15 weken) en ze heeft alle testjes glansrijk doorstaan :-). Lang dametje: 65 cm en 6,7 kg. E hangt helemaal bovenin de charts, maar ze blijft hetzelfde hoge lijntje volgen, dus dat is goed. Wij gaan zo naar de mama en baby cinema. Ben eens benieuwd: er draait een gewone film die nu in de bios is, maar geluid staat zachter en licht is beetje gedempt aan zodat je wel kunt voeden ed. En er zit een heel zooitje mama's met baby's en maxi cosi's :-). Ben heel benieuwd hoe E het vindt. We gaan er met een paar meiden heen, wordt dus sowieso wel gezellig. Lang leve het feit dat iedereen hier 6 maanden zwangerschapsverlof heeft: wel zo gezellig voor mij :-)

fijne dag allemaal!

Geplaatst

Wie wil er gratis een paar dagen vakantie vieren in De Meern?

Wij gaan zaterdag naar Turkije en bieden ons huis als vakantieadresje aan!

We hbbn natuurlijk alle benodigde babyspullen in huis ;-)

Geplaatst

Maken we daar niemand blij mee?

Iemand nog tips voor de vliegreis en vakantie met een baby?

Heb alles nu wel ingepakt en de laatste wasjes gedraaid.

Zo'n zin in!

Geplaatst

Hee armanda: heerlijk op vakantie!!! Ga ervan genieten samen. Zalig. Hier niet echt tips over wat mee te nemen, toen ik met E vloog ging ik naar Nederland waar al allerlei spullen waren. Toch nog 1 tip: neem niet teveel mee :-) ik heb echt altijd teveel bij me, zonde van het gesjouw.

Mama en baby bios was leuk! Alleen dat gekke kindje van ons kan niet goed tegen baby gehuil en tja, er huilen natuurlijk wel ns kindjes :-). Aan het begin heb ik haar gevoed en daarna heeft ze bijna heel de film lekker bij me op schoot geslapen. Maxi Cosi stond naast me, maar dit was veel gezelliger. Daarna met wel tien mama's en baby's gaan lunchen, erg gezellig, maar wel logistieke uitdaging met alle kinderwagens :-)

Vanavond is 1 van m'n beste vriendinnen met man en 5 maanden oud zoontje aangekomen. Ze zijn n lang weekend op bezoek: super leuk! Morgen gaan we twee nachtjes naar de west kust. Super veel zin in!

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Armanda zal nu wel lekker in Trukije zitten. Heerlijk.

Ivfsh wat een leuk idee om zo naar de film te gaan. Heerlijk in de bios zitten terwijl je kleintje bij je op de arm slaapt.

Ik zie het al voor me ja met al die kinderwagens gaan lunchen haha.

Helaas ging het niet zo goed met Nanne zonder de medicatie tegen de reflux dus die zijn we weer moeten gaan starten. Er kwam toch weer voeding omhoog. Maar verder gaat het erg goed met haar. Een heerlijke vrolijke meid.

Morgen moet ze weer naar het kdv. Zie ik steeds een beetje meer tegenop omdat ik merk dat ze daar erg weinig slaapt en daardoor vaak wat chagerijnig en moe is als ze terugkomt. vooral als ze er een paar dagen is geweest.

Maar ze vind het er wel leuk volgens mij. Er gebeurt daar natuurlijk veel meer om haar heen dan thuis en dan krijgt ze veel minder rust. Oh, ik hoor haar, ze wordt wakker, kunnen we eindelijk eventjes boodschappen gaan doen.

Geplaatst

Ben in turkey, heerlijk hier!

Sera vindt alles best

We nemen haar overal mee

Lekker op schoot rondkijken of in de wandelwagen als we aan t eten zijn

Ook de baby bjorn is een groot succes

Wat vindt ons kind het heerlijk om alles te mogen zien.

Het water is freezing maar rustig gaan gaan we er wel in en ook dat vindt ze best!!

Mini badjasje aan, too cute!

Wel steeds factor 50 en hoedje en parasolletje

Hoe is t verder met iedereen?

Ivfsh leuk weekend gehad!?

Iedereen speelgoed op de vrijmarkt gekocht?

Geplaatst

Heej dames!!

@Jessie, Onze Tess was/is ook altijd moe als ze van het kdv af komt. Toen ze baby was wilde ze alles in de gaten houden en nu speelt ze de benen onder d'r kont uit :)

@Armanda: Heerlijk, in Turkije. Ben jaloers hoor!!! Lekker van blijven genieten.

Hier een turbulent weekend gehad. Bram was vorige week ziekjes, erg zielig. Hij spuugde behoorlijk en had poep zo dun als water. Dit ging hij dus niet lang volhouden. Afgelopen vrijdag ben ik naar de huisarts geweest en had een puffen voor Bram gekregen. Deze hielp voor geen meter.

Afgelopen zaterdagochtend had Bram een droge luier, dus zijn we naar de huisartsenpost gegaan. Deze heeft ons doorverwezen naar de eerste hulp.

Bram moest blijven. Bram oogde niet ziek! Hij was vrolijk, lachte en speelde volop, maar hij wilde nauwelijks eten... Hij was ook best wat afgevallen. Het heeft een paarden geduurd en afgelopen maandag mochten we weer naar huis! :D

Sinds vandaag drinkt hij weer redelijk normaal. Het was wel allemaal ff schrikken hoor, maar gelukkig wel goed gekomen!

Ik ga nu snel mijn bedje op zoeken (gaaaaaap!)

Liefs Elke

Geplaatst

Oh Elke wat vervelend en zielig zeg. Gelukkig gaat het nu weer beter. Maar dat is dan zeker even schrikken.

Oh Armanda, wat klinkt dat heerlijk. Fijn dat Sera alles zo goed vind en wel een paar foto's maken hoor om te laten zien vooral in haar badjasje.

Ik ga zo werken na een korte nacht. Onze Nanne heeft flinke koorts. 39,9. Heb haar net afgemeld voor het kdv maar vind het vreselijk dat ik zo moet gaan werken. Gelukkig is mijn man vandaag thuis.

Geplaatst

Hi meiden!

Jeetje elke, wat een schrik met Bram! En dat je m ook een paar dagen daar moest laten, helemaal niet leuk. Blij te lezen dat alles weer goed is!

Jessie: nanne ook ziek... Bah, niet fijn. Niet voor haar en niet voor jullie. Hopelijk knapt ze snel op!

Armanda: klinkt heerlijk die vakantie: lekker van genieten. En kom idd maar door met die foto's!!

Hier alles goed. Afgelopen weekend een super weekend gehad met onze vrienden (die waren op bezoek uit Nederland). We sliepen in n prachtig klein hotel, oud landhuis midden in de heuvels. Je kon daar heerlijk eten, dus E lekker op onze kamer slapen, babyfoon aan en wij heerlijk eten en hele gezellige avonden gehad. Overdag veel naar buiten, ook naar de kust en natuurlijk de pub in :-).

Dit weekend komt m'n broer, z'n vriendin en hun lieve mannetje van 14 maanden. Weer weekend weg: joehoe :-)

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Elke, jeetje naar het ziekenhuis joh!! Hoe is het nu ondertussen? Weer helemaal de oude?

IVFsh, wat heerlijk steeds dat je weekenden vrienden en familie over de vloer krijgt en dat jullie ook zo nu en dan weg gaan.

Klinkt altijd zo gezellig hoe jij het verteld. Jouw dochtertje is vast een onwijs schatje, dat ze zo makkelijk mee gaat en alles best vindt enzo.

Sera vindt alles ook interessant en prima. Maar ik weet dat ik echt mijn beide handen dicht mag knijpen, aangezien er zoveel kinderen zijn die heel lastig kunnen wennen aan veranderingen of nieuwe omgevingen of een ander ritme of ander slaapplekje enzo.

Op vakantie lachte Sera steeds naar iedereen. Zo cute. We kregen echt korting, een betere restaurantplaats, dingen gratis, etc, haha, gewoon omdat zij zo flirt met haar lachje!

Ze is wel verkouden geworden, wat wil je met die airco enzo. Maar ze blijft vrolijk en we hebben zelfs in het zwembad gezwommen ondanks dat het water zo koud was.

Ik heb even wat vak.foto's toegevoegd.

Jessie, speciaal voor jou, ook een foto van het badjasje... hihi

We zijn vandaag thuisgekomen. Ben moe van de vlucht (want we moesten om 3 uur snachts opstaan!) maar Sera heeft nergens last van, lag gewoon te slapen in het vliegtuig.

Ik wil trouwens graag een nieuw topic maken maar ik vermoed dat ik die rechten niet heb ofzo. Weet iemand hoe dat kan??

Nou fijne avond nog!

[ATTACH=CONFIG]4029[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4030[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4031[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4032[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4033[/ATTACH]

Geplaatst

Armanda, iedereen kan een nieuw topic starten. In de rubriek waar je t wilt plaatsen staat dan geloof ik' nieuwe discussie starteb'.

Leuke foto's trouwens! Wij gaan over 2 weken met fiene ( dan net iets ouder dan 3 mnd) naar Griekenland, dus als je nog tips hebt, graag! Breek me nu al t hoofd over de bagage: max 1 stuk voor de baby maar hebben buggy én macicosi, dus hoe we dat op gaan lossen?!

Geplaatst

Hallo! Ben jullie niet vergeten, maar meelezen en posten kwam er niet echt meer van en ik nam me er de tijd niet voor. Was benieuwd hoe het met jullie en jullie kleintjes ging, dus kom even om het hoekje kijken!

Elke; wat vervelend dat Bram zo ziek is geweest! Mijn mini heeft 2 weken geleden hetzelfde gehad, overgeven, diarree en koorts. Ook paar keer met huisartsenpost contact gehad en nog bij de huisarts geweest. Gelukkig werkte het hier om ieder uur een beetje te drinken te geven, melk of ORS, waardoor hij maar 1 dag heeft gehad dat we ons zorgen maakten ivm geen plasluiers. Ook hij was afgevallen na een week diarree, maar inmiddels is hij weer de oude en zitten er weer spekjes op zijn benen.

Armanda; dat klinkt als een heerlijke vakantie!

Jessie; ook al een ziek kindje, dat is niet fijn, hopelijk is ze alweer aan de beterende hand.

Hier gaat het ook goed, mijn mini is een leuk, lief en vrolijk jongetje. Hij ontwikkelt zich razendsnel en het wordt steeds leuker. Ik ben ook weer aan het werk en heb er alweer drie weken op zitten, ben met gezonde tegenzin begonnen maar vind het nu wel weer erg leuk. En mini doet het erg goed bij de gastouder, dat scheelt ook een heleboel. Eigenlijk is het hier vooral genieten op dit moment, behalve dat mini heeft bedacht dat 5.00 uur ook een mooie tijd is om wakker te worden en in bed te gaan kletsen, gaap. Hopelijk is het een fase.

IVFSH; fijn dat het zo goed gaat.

Geplaatst

Armanda: cute dat badjasje! haha. En die andere foto's zijn ook zo leuk. Zo een mooie meid.

Wat heerlijk dat de vakantie zo fijn was geweest en dat ze zich zo goed kan aanpassen.

Nanne heeft hier inderdaad iets meer moeite mee. Als ze een druk weekend heeft gehad merken we dat een dag erna wel. Dat is ze wat zeurderig en slaapt ze meer.

Ivfsh: inderdaad die weekenden van jou klinken altijd zo gezellig. En E. heeft er allemaal geen problemen mee. Dat is echt fijn.

Nanne heeft een paar zware dagen gehad. De koorts die ze woe. had was overdag weer weg een dag later begon ze flink over me heen te spugen en kreeg ze weer flinke koorts. Een dag later ging het weer wat beter met de koorts. Ze was alleen erg verkouden pus uit haar oogjes en haar neusje vol en hoesten.

Een dag later had ze ineens flinke ondertemp van 35.8. maar ze voelde wel klam en ze was heel humeurig. Veel en hard huilen. Toch maar even de huisartsenpost gebeld en we moesten even langskomen. Hij kon zo niks vinden.

In de nacht had ze nog lagere temp en wat we ook deden, extra deken, kruik het bleef even laag.

Maar gisteren was het gelukkig weer goed en kwam ze weer boven de 36 uit.

Afgelopen vrijdag hadden we groot feest omdat mijn man 40 was geworden. Heerlijke en catering met hapjes laten komen en gisteren is Nanne gedoopt. Het was zo een leuk kapelletje en de diaken deed het ook erg leuk.

Ik vond het erg mooi om naar haar toe te beloven dat we er altijd voor haar zullen zijn en voor haar zullen zorgen en dat de peetoom en peettante dat ook deden. We hadden het heel persoonlijk gemaakt door zelf ook teksten te schrijven en toe te voegen aan de mis, het was best emotioneel. Dan komt de hele periode van behandelingen in je hoofd wel weer even voorbij. Ook hadden we het liedje You;ll be in my heart van Phill Collins gedraaid. Daarna hadden we thuis een high tea geregeld. Dat was echt heerlijk. Catering kwam het brengen gelukkig en de tafels mooit maken.

Vandaag weer gaan werken. Net het even flink gepoetst en de afwas weggewerkt van gisteren. Pfff wel veel werk.

En dan vertrek is zo weer naar het werk. Mannetje heeft nu wat koorts dus die blijf bij onze Nanne.

Geplaatst

Jessie wat fijn dat die doop zo mooi was. Eigen geschreven teksten, klinkt herl gaaf en persoonlijk!

Gaat het nu weer beter met Nanne? Helemaal weer gezond? Niet meer koud enzo?

En je vriend ook? Geen koorts meer?

Geplaatst

Pfff vier dgn gewerkt deze week!

En sera brengen en halen

Flink puzzelen met mn man over wie doet wat, ovhtendvoeding, brengen, wie hft vndg de auto, etc

Maar is goed te doen hoor

Alleen wennen

Zin in weekend!

Geplaatst

hi meiden!

armanda: jullie vakantie klinkt heerlijk!!! zou echt zo willen gaan! En wat een fantastische foto's van jullie mooie meisje. Zo cute! Echt leuk om allemaal te lezen hoe het was. We hebben inderdaad wel allemaal leuke weekendjes, maar ik zou wel zin hebben in een echte vakantie: zon op de bol, lekker eten, veel samen met z'n drietjes zijn: zalig! En nu ben je weer in de drukte thuis beland: werken, veel logistiek en kortere nachten. Hoe bevalt je nieuwe klus? Gaat het goed?

Jessie: de doop klinkt echt prachtig: heel mooi! Zelf geschreven teksten maken het echt bijzonder. Het liedje dat jullie hebben gekozen is ook heel mooi. Wat zielig dat Nanne zo ziekjes was, het poppetje. Fijn dat het weer beter gaat, maar je vraagt je dan wel af wat het was. En nu je man ziekjes: wens hem beterschap!

Ons weekend was inderdaad weer heel fijn. Heerlijk om mijn broer en zijn gezin hier te hebben. Super schattig ook om mn neefje (14 maanden) met E om te zien gaan, echt heel lief. Veel aaien en kusjes geven. Allemaal wel lekker onhandig natuurlijk, dus wel in de gaten houden. Aaien met een grote houten auto vindt E nog niet zo fijn :-). Verder zijn wij hier druk bezig met waar we hierna naartoe gaan. Blijft nog allemaal best onzeker, ik heb nu toch wel best grote voorkeur voor nederland. Heb zo'n zin om weer lekker aan het werk te gaan, dichtbij onze goede vrienden en familie te zijn. Dit weekend maar eens een goede fes wijn open trekken en bespreken wat we precies willen en hoe we dat gaan bereiken. Dan krijgt Evie lekker drinken uit de vriezer :-)

geniet van jullie weekend!

Geplaatst

Ivfsh, zijn jullie er nog aan uitgekomen wat jullie in de toekomst willen gaan doen?

Hoe was jullie moederdag?

Toch bijzonder dat we dit mee mogen maken. Had ik nooit meer verwacht.

Ik heb kaartjes, tekeningen en kadootjes gekregen van onze 3 meiden.

Daarna hadden we de communie van mijn petekindje. Ik ben zo een dweil geworden. De tranen lopen zo snel. Mijn petekindje komt de kerk binnengelopen en ik wordt weer emotioneel.

Ik heb groot nieus! Ik heb zojuist Nanne haar eerste tandje gevoeld. Wouw!

En vanavond beginnen we met een groentehapje want gisteren was ze precies 6 maanden.

Ons meisje is alweer een half jaar.

Geplaatst

Hey Jessie!

Ja echt bijzonder he, moederdag. Voor mij ook een beetje moeilijk tegelijk, omdat mijn eigen moeder nu alleen is en geen man meer heeft om door vertroeteld te worden...

Maar voor mijzelf was het echt genieten. Wat een mooi lief kind hebben we toch, ben zoooooo dankbaar voor haar!! Never ever wanna live with out her!

Haha jessie, steeds zo emotioneel. Dat heb ik niet, maar wel dat ik kinderen (baby's) nu veel leuker vindt dan normaal, nu ik weet hoe tof ze zijn, ;-)

Eerste tandje?? Serieus?? wauw zeg, dat meen je niet. Snel hoor!

Ons meissie is ook een half jaar en een 1,5 weken oud. Ze kan ondertussen rollen (alleen niet meer terugkomen, haha) en steeds beter (met hulp dan) recht op zitten. Ze lacht nog altijd de hele dag, en huilt werkelijk zelden. Och och, wat een overstromend hart vol liefde voel ik steeds. Heeeeeerlijk gevoel.

Ze is nog wel steeds verkouden, toch maar even naar de dokter geweest. Ik dacht dat het van de airco enzo in turkije kwam, maar de dokter zei dat 3 weken verkouden heel normaal is bij een baby (ze heeft geen snot ofzo maar klinkt wel verstopt, verder compleet happy blij kind). No worries.

Ook heeft ze een kleieieiein beetje eceem op haar wangetjes. Ik heb er nu de meest lichte hormoonzalf voor gekregen.

Ondertussen begin ik bijna weer zin te krijgen om toch weer zwanger te raken...

Niet dat we al denken om behandelingen te gaan doen ofzo, maar we zijn stiekem wel weer een beetje mijn menstruatie aan het uitrekenen...

Slaat natuurlijk nergens op want mijn man is vrij onvruchtbaar, maar goed, soms hoor je ineens verhalen dat het toch gelukt is zonder medische hulp terwijl het onmogelijk leek maar na een bevalling is de druk er af en kan het anders werken, ofzo. Dus, you never know, dus lekker op 'de datum' seksen, haha, en hopen dat we niet te teleurgesteld raken als het steeds niet lukt.

Wie was er ondertussen ook al weer wel weer bezig met een komende behandeling? Hoe gaat dat dan eigenlijk? Gaat het dan precies hetzelfde als vorige keren?

Of moet de man/vrouw zich eerst weer opnieuw laten testen of onderzoeken?

Ben trouwens erg benieuwd naar hoe het met iedereen is.

Dees, Francis, Elke, IVFsh, enz, hoe gaat het met jullie en met de bébé's?

Ooooh ja, sinds een paar dagen geven wij fruithapjes!

We hebben het boek 'Opperdepop' gekocht van de AH XL. Super leuk en makkelijk!

Ons meissie vindt soms een hapje wortelprut wel lekker, maar de dag er op weer niet.

Verder alleen nog banaan geprobeerd.

Ik denk dat we morgen ook weer banaan doen, en er dan een nieuwe smaaksensatie tegenaan gooien... bloemkool!

Ik maak het zelf en vries het dan ook in, of koop gewoon een potje en doe er 3 dagen mee.

Nou ik ga pitten,

Hoop van jullie te horen!

Liefs,

Armanda

Geplaatst

Hee meiden!

Jullie meisjes alweer een half jaar, mijn meisje is nog maar echt een kleintje. Net 4 maanden :-)

Het gaat wel echt super goed met haar. Vorige week wel een moeilijk weekje, denk dat ze n sprongetje had. Bind het een vreselijk woord, maar vis het boek heel aannemelijk. Ze heeft echt de boel bij elkaar gekrijst, hing enorm aan me. Maar nu is ze weer happy en lief als altijd. Het is zo'n heerlijk moppie.

Nog zeker niet toe aan hapjes dus, borstvoeding gaat nog steeds heel goed, dus daar gaan we mooi nog mee door. Rollen doet ze ook nog niet, ze bekijkt wel alles om

Zich heen en wringt zich daarvoor in alle bochten, net een klein wormpje :-). Zo lief om alle ontwikkelingen te zien! Ik kan dr regelmatig echt helemaal plat knuffelen. Zo fijn om haar te mogen hebben!

Jessie: eerste tand! Wauw! Kleine nanne wordt groot!! En wat lief dat jij zo emotioneel bent na de geboorte van je mooie meisje.

Wij gaan 90% zeker terug naar Nederland. Adoptie gaat

Misschien toch

Lukken in Nederland als we in nederland via cursus doen en beginselverklaring krijgen. Dan mogen we wachtlijstnummer houden dat we al hebben. Mijn eerste sollicitatie is de deur uit! Ben erg benieuwd! Maar ik hoorde al dat er veel reacties binnen zijn gekomen, we zullen zien. Hoop dat ik in elk geval op gesprek kan komen. Spannend hier dus. We denken augustus / september weer in Nederland te wonen.

Hebben jullie nog foto's van jullie meiden?

Armanda: wij zijn niet bezig met nieuwe behandelingen. We willen eerst proberen de adoptie af te ronden. Dat duurt nog wel even. Als het kan, zou ik daarna heel graag nog een keer zwanger worden. Vond het zo bijzonder allemaal!

Geplaatst

IVFsh, toch naar Nederland, jaaaaaa leuk! Waar willen jullie gaan wonen dan, in welke regio?

En wat voor werk zoek je eigenlijk? Het is momenteel heel moeilijk he!

Nou mijn meissie roept vanuit haar bedje... ik haar halen en knuffelen!

xx Fijn weekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden