Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Armanda: wat mooi dat ze is opgedragen. Mooi als je dat met je vrienden en familie kan delen.

Maar inderdaad wat is het gemis van je vader op zulke dagen dan groot.

Nanne zal waarschijnlijk 5 of 6 Mei gedoopt gaan worden. Dit in een leuke kapel waar ze een mooie waterput hebben staan buiten en aan die put met het water van daaruit zal ze dan gedoopt worden.

Yep ik moet donderdag gaan beginnen. Ik heb vandaag naar het werk gebeld en ze zijn ook echt een kolfruimte voor me aan het maken. Het wordt een kantoor dat afsluitbaar is en waar een koelkast in staat en ze gaan er nog gordijnen ophangen en een bordje voor de deur maken dat ik niet gestoord mag worden. Dus daar is echt goed voor gezorgd.

Vandaag samen geweest met de meiden van de zwangerschapscursus. Wat leuk zeg om nu al die kleintjes te kunnen zien.

Ook met de heupjes van Nanne is alles goed.

Nou, nog even genieten van mijn laatste dagen verlof, maar we hebben wel al voor in april een huisje geboekt voor een midweek weg met zijn drietjes. Heb er echt al zin in.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi mieden, zo even niets van me laten horen...

lekker aan het genieten van ons mannetje...

Armanda, mooi dat Sera is opgedragen!

Jessie, jij dus ook bijna aan het werk.

Ik ben afgelopen maandag weer begonnen, de kleine was thuis bij mijn man dus dat voelde gelukkig vertrouwd.

Mijn werkdag was gelijk lang door een training na werktijd dus van 8-18.45 uur en ik wist hoe snel ik weer naar huis moest rijden om te knuffelen, maar hij lag al te slapen...

Ik vind het zo mooi om te zien hoe snel de ontwikkelingen gaan, hij ramt al een paar weken keihard tegen allerlei speeltjes op zijn speelkleed met boog en brabbelt veel terug als we tegen hem kletsen. Het ritme is inmiddels ook goed,voeden even rechtop houden, 45 minuten spelen en dan naar bed. SOms slaapt hij een of 2 uur en soms maar een half uurtje. s avonds slaapt hij vanaf ongeveer 19 uur tot we hem wakker maken rond 22.30 uur voor een fles en dan weer tot 8 uur door. Hij krijgt nu nog maar 4 keer 180 cc om 8,12,16 en 22.30 uur en dat gaat prima.

Stiekem hebben we het gehad over een tweede, heb nog 6 cryo's....

Maar dat zal op zn vroegst september en misschien wel pas halverwege 2013 worden, hangt ook van werk enz af.

Denken jullie hier ook over na ( degene die nu 1 kindje hebben dan)?

Hoop dat het goed gaat met jullie.

liefs

Geplaatst

Hier gaat ook alles goed, morgen alweer 16 weken, het gaat echt snel! En mijn mini is zo leuk en lief, ben een ontzettend trotse mama. Vandaag weer op het cb geweest. Hij is nu 58 cm en 4750 gram en ze waren helemaal tevreden.

Ben hier niet zo vaak meer te vinden, het gaat gewoon goed dus heb niet zoveel te melden.

Yolande; wij zijn vorige week alweer in het z'huis geweest voor een brusje. We staan op de wachtlijst (4-6 maanden) en zullen waarschijnlijk augustus weer starten, we hebben nl geen cryo's. Ik wil iig 9 maanden ontzwangeren en nog 10 kg er af hebben. Wilde na de bevalling nooit meer zwanger zijn, maar ik rammel echt heel hard en heb altijd gezegd dat ik niet teveel tijd wil tussen 2 kindjes in. Nu moet het alleen nog lukken, haha. Maar als er geen 2e kindje komt is dat jammer, maar dan heb ik 1 kindje waar ik ontzettend van hou.

Geplaatst

pfff, ja hoor ik zit klaar om zo te gaan werken. Ik hoef vandaag gelukkig maar een halve dag en mijn man heeft late dienst dus Nanne hoeft niet naar de opvang. Vanaf morgen weer hele dagen werken ook dit weekend.

Ik heb echt helemaal geen zin. Met de kolf onder de arm ga ik dan zo maar. Heb Nanne net zelf nog kunnen voeden hondjes zijn uitgeweest en hebben gegeten en de katten hebben ook te eten.

Ik heb al zolang niet meer in de zorg zelf gewerkt dus hoop dat ik nog een beetje de handigheid heb. Toen ik zwanger was mocht ik geen zorg meer doen dus deed ik alleen administratieve taken.

Voor iedereen een hele prettige dag.

Geplaatst

Jessie het is niets niks om weer te gaan werken en dan ook te kolven en je meissie achter te laten.

Zet 'm op meis!

Trouwens heel mooi, dat dopen uit die put! Klinkt onwijs gaaf.

Hey meiden, dit forum is toch niet alleen voor als het slecht gaat met je kindje? ;-)

Iedereen mag schrijven wat ze wilt, als het even wat minder gaat, of als het juist super gaat! Wat je ook maar wilt delen.

Ik ben hier zelf ook iets minder te vinden de laatste tijd, mijn verlof is ook voor bij (al heb ik nog geen opdracht).

Het gaat super met Sera, ze is gister gewogen: 4400 gr en 54,5 cm. Niet slecht he? Ze zou nu 2 maanden zijn (maar is 3,7 maanden).

Ze heeft gister haar derde, en voor nu even laatste, vaccinatie gehad. Ze reageert er nu iets heftiger op dan normaal.

De eerste 2 x sliep ze heel veel, meer niet. Maar nu echt wel huilerig, niet slapen, alsof ze echt niet lekker in haar velletje zit. Ze kwam ook snachts voor een voeding om 2.30 uur. Dat is al ruim een maand geleden dat ze dat deed! Ze slaapt altijd van 23 tot 7 of 8 uur! Nu gaat het alweer goed gelukkig.

Heb wel een vraagje aan jullie:

Als ik snachts of sochtends bij Sera ga kijken, ligt ze vaak helemaal onder de deken met haar hoofdje! Schrik me steeds kapot!

Of ze nu ingebakerd ligt of niet, ze beweegt en kruipt op een of andere manier naar beneden. Ookal liggen haar voetjes helemaal tegen de onderkant aan, toch gaat ze nog meer naar beneden.

Hoe zorgen jullie dat dit niet gebeurt?

Nog een behandeling IVF doen voor een 2e baby?

Ik moet er nog niet aan denken. Het lijkt me echt onwijs (!!) druk als je 2 kleine kiddo's hebt. Daarnaast heb ik 4 puncties gehad en nooit cryo's in de vriezer gehad dus altijd maar 1 terugplaatsing (wel soms van 2). Ik kijk er niet naar uit om weer de hele ronde van injecties en punctie (en mislukkingen) enzo te doen...

Als ik nog wat in de vriezer had liggen zou ik het misschien over een jaar ofzo doen.

Voor de meiden die wel weer verder willen, ik heb bewondering voor jullie. Knap en spannend! You go girls!

Nou, Sera ligt al een half uur zelf te 'spelen' (rond te kijken dus, haha) in de box, ik ga dr pakken!

Geplaatst

Hee meiden!

Ik zou het niet weten armanda wb de dekentjes. Ik neem aan dat je haar al met de voetjes tegen de onderkant van het bedje aanlegt? Misschien toch een slaapzakje proberen? Ons meisje ligt in een puckababy en kan zich echt nog niet verplaatsen in bed, soms woelt ze wel de dekens naar beneden.

Sera is zeker goed gegroeid!! Heb je nog n fotootje?

Jessie: wat fijn dat je werkvoorbereider zo'n goede kolfruimte zorgt. Hoe was je eerste werkdag? Wat voor werk doe je in de zorg?

Yolande: heerlijk te lezen dat het allemaal zo goed gaat!! Jullie gaan dit jaar dus weer proberen: succes! Ik denk niet dat wij nog een poging gaan doen. We willen heel graag nog een kindje adopteren en dan zijn we (nu natuurlijk al!!) heel blij met dat gezin. Ik heb eigenlijk geen zin meer om m'n leven te laten 'domineren' door behandelingen en miskramen. Maar wie weet, zeg nooit nooit, want ik geniet zo van moeder zijn en ook zwanger zijn vond ik heerlijk.

Poezebeest: bij jullie gaat t ook al zo

Goed: fijn! En ook weer proberen voor een broertje of zusje: super mooi!

Hier gaat t ook goed, ons meiske had wel wat moeilijke daagjes. Uitgerekend ook dinsdag toen ik met haar naar Dublin moest om haar paspoort aan te vragen. Gelukkig ging een vriendin mee, want mijn man kon geen vrij nemen. Heenreis ging goed, drie uur over gedaan. Heb haar toch maar voor n keer zo lang in autostoeltje laten zitten, ze lag zo lekker te slapen.

Alleen toen we net wegreden van de ambassade moest ze toch overgeven... Zo zielig. Dat had ik nog niet eerder bij haar gezien, terwijl ze toch vaker flink overgeeft. Zag het in de spiegel gebeuren en zag de grote schrik op haar gezichtje. Ik had spontaan tranen in m'n ogen, week moederhart heb ik :-). Gelukkig kon ik auto snel aan de kant zetten. Alles was doorweekt en ze had met zoveel kracht gespuugd dat het tot tegen de stoel aanzat. Sorry voor de details :-). Daarna was ze hangerig, alleen maar kleine beetjes drinken, wel vaak. Dus terugreis duurde lang.... Gister was ze ook nog hangerig, maar vandaag volgens mij weer helemaal goed!

Het is heerlijk weer hier vandaag, dus ik ga lekker met haar lopen. Straks even op controle in ziekenhuis voor mij na keizersnede en dan ezellig wat drinken in de stad met n vriendin.

Ik heb dit weekend een nachtje weg geboekt in een b&b, zin in! Ben benieuwd hoe het gaat.

Xxx

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk Armanda: niet alleen de slechte verhalen/vragen, maar ook de leuke!

Ik lees dat er al verschillende dames uit hun verlof zijn. Ik moet er nog niet aan denken om te gaan werken!! Ik moet er 26 maart aan gaan geloven, maar ik wil nog helemaal niet!!! Ligt er mss ook aan dat het op het werk niet goed gaat en ik het liefst ergens anders wil gaan werken. Mijn eerste sollicitatie is al de deur uit!! Dat gaat alleen niets worden, want ik heb de opleiding en de ervaring niet, haha. Maar ja, wie niet waagt, wie niet wint :)

2 kids is idd zwaar, maar ook zo leuk! Tess is zo trots op haar broertje :D Ik ga zo Bram lekker in badje doen, zijn flesje geven en lekker ff het dorp in!

Had gisteren echt een niet zo'n fijne dag. Bram is al een paar nachten aan het spoken en ben verkouden, hoofdpijn en ontzettend moe!! Het zat me ff niet mee gisteren. Dit weekend ga ik heerlijk bijtanken met een weekendje spa met massages enzo!! Heerlijk samen met mijn moeder, zus en een vriendin van mijn moeder.

@Ivfsh, dat moet echt ff schrikken geblazen zijn voor je!!

Liefs Elke

Geplaatst

armanda, even kort een reactie op je vraag over een dekentje.

Ik had dat ook met Thijs en vond het ook telkens zo schrikken, ik hem een klein winterslaapzakje in kleinste maat ( maatje 60) gekocht en nu gaat hij alleen daarin en dan nog in de wieg. Hij slaapt er heerlijk in en kan nu niet meer onder een dekentje komen....

Ik had een grijs wit slaapzakje van prenatal, heerlijk warm en handig!!

Geplaatst

Zalig Elke!!! Ga er heerlijk van genieten!

Wij gaan een nachtje weg morgen. Hotel geboekt in leuk klein oud Plaatsje met mooie natuur. Dus babybjorn mee en wandelen. Daarna kroegje in en lekker relaxen.

Geniet van jullie weekend!

Geplaatst

Oh Elke en ivfsh ik ben jaloers. Ik moet werken.

Armanda Wat groeit jullie Sera lekker goed. En wat zielig met die prikjes. Ik kan je geen tips geven over de dekentjes. Nanne ligt nog ingebakerd in de vervolginbakerzak en schopt alleen soms haar dekentje naar beneden.

En je hebt helemaal gelijk, we hoeven niet alleen te laten weten als het niet goed gaat, het is juist nog veel leuker om te lezen dat het wel goed gaat met de wondertjes.

Ik heb erg tegen het werken opgezien, maar ik vond het eigenlijk wel meevallen om weer te beginnen.

Het is leuk om mijn collega's weer te zien en ik ben even weer iets anders dan alleen maar mama.

Niet dat ik dat niet leuk vind hoor, ik vind het heerlijk om alleen mama te zijn maar het is ook leuk als je weer eens op een andere manier gewaardeerd wordt. En ik vind het wel prettig om te kolven op het werk. Kan ik even de rust opzoeken.

Maar omdat ik nu meer kolf merk ik wel dat ik meer stuwing in mijn borsten krijg en weer meer begin te lekken.

Gisteravond heeft Nanne voor het slapen gaan voor het eerst een flesje kv gekregen. Ze dronk het direct op ze heeft er verder gelukkig niet op gereageerd. Ze heeft er niet echt veel langer op geslapen, maar 1 uurtje langer maar dat is al erg lekker.

Geplaatst

hallo dames,

ja ja ik ben dr ook nog.. gaat nog steeds goed hier, dat wil zeggen. deze week was het huilen huilen huilen. milan was verkouden en hij had diaree. ook rommelden zijn darmen echt hoorbaar. echt zielig. dus erg druk gehad, met de 2 kids. Julian die heeft ook veel pijn aan zijn piemeltje, auw piemel zegt ie dus maandag mogen we dan eindelijk naar de uroloog.(hoop eigenlijk niet dat hij besneden moet worden)

Milan heeft zijn eerste prikjes gehad en dat ging goed, heel klein beetje huilen.

hij is alweer 60 cm en 5155 gr.. en hij kruipt achteruit!! als je hem op zijn buik legt.. pff sterke meneer hoor.. hij volgt ook goed, kijkt nu echt naar zijn muziekmobiel.

op aanraden van cb leggen we hem nu ook savonds al vroeg in zijn bedje en zodra het fles tijd is halen we hem eruit, tenzij hij slaapt.

we geven hem 5 flessen van 150 maar willen naar 4 van 180, doen nu de laatste en 3de fles 180. en dat drinkt ie soms wel soms niet leeg.

Ik ga na de vakantie, maandag dus weer beginnen met invallen op de basisschool, tso.zin in!

Jessie, mooi dat je gwn kunt kolven op het werk!.. wel netjes dat ze daar rekening mee houden.

armanda: ik heb een rol in het bedje van milan, aangezien hij ook schuin ging liggen. hij is zo sterk want ook al ligt hij in zijn bakerzak hij presteert het nog om onder de dekens te komen en schuin in zijn bedje te liggen. maar nu kan dat dus niet meer.

Ik ben wel benieuwd hoe groot jullie kindjes zijn. en hoe ze er nu uitzien.

[ATTACH=CONFIG]3702[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3703[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3704[/ATTACH]

hier onze kleinste..D

nou ik ga lekker nog even hangen.. en dan op bed.

liefs

Desiree

Geplaatst

Hee armanda,

Afgelopen twee nachten hier hetzelfde... Ze werkt zich opeens wat naar beneden in bedje. Ligt dan met opgetrokken beentjes. Ga het bedje vannacht nog korter opmaken.

Hoe is het verder met iedereen? Ons moppie is verkouden... Had net ook een klein beetje verhoging, even in de gaten houden dus.

Slaap lekker allemaal, ik ga zo nog even voeden en dan ook slapen.

Geplaatst

Oooh, Dees, wat een leuke foto's vooral die foto in zijn blootje. Echt leuk zo ala naturella. Ik zal binnekort ook nog even een fotootje plaatsen. Maar als ik dit geschreven heb ga ik plat op de bank want ik ben kapot moe.

Jullie kleintjes zijn echt beweeglijk in bedje. Nanne schopt alleen haar dekentjes van zich af en ze schopt ze gelukkig naar beneden dus kan er niet onder komen. Maar ik heb het bedje inderdaad ook erg kort opgemaakt. Ze ligt met haar beentjes bijna tegen de achterkant.

Armanda: fijn dat het nu wel goed gaat.

Hallo allemaal,

vandaag voor het eerst Nanne vroeg naar het kdv moeten brengen. Haar om 6.30u gebracht.

Dat betekent wel erg vroeg opstaan. Normaal zou ik dan om 5.00u op moeten staan.

Maar onze Nanne dacht er anders over. Ze meldde zich om 3.00u. Toen nog even kunnen rekken tot 4.30 u.

Toen vond ze het genoeg en ze zette me toch een keel op.

Ik geef haar nu voor de nacht een flesje kv maar ze slaapt er echt niet beter op.

Ze meld zich nog steeds iedere nacht en ik probeer het te rekken zodat ze geen nachtvoeding meer krijgt, maar dit lukt niet altijd. ZE meld zich ong. om 4.00u. Soms wat later soms wat vroeger.

Ik kom nu dus ook echt slaaptekort en dat merk ik meteen aan mijn voeding. Die loopt dan wat terug.

Heeft iemand nog tips om haar beter door te laten slapen. Ik zag wel dat er ook voeding is waarop kindjes langer doorslapen en ik ga volgende week aan het cb vragen of ik dit kan geven. Dan moet ze toch voor haar prikjes.\

Het gaat wel een stuk beter met Nanne maar nog niet helemaal zoals het moet zijn. Soms krijst ze het ineens wel uit van de pijn ( darmkrampjes want dit is altijd even naar het voeden). En ze kan soms ook erg chagerijnig doen. Dan is niks goed wat ik doe. Ze kan ook al flink afdwingen, nu al. Toch mijn karakter....? haha.

Maar ze kan ook erg lief lachen en begint steeds meer te spelen zoals met dingetjes die boven haar hangen.

Ze begint echt in de gaten te krijgen dat ze ook iets kan met haar handjes. Ze stopt ze in haar mondje, slaat tegen speeltjes en trekt naar kleertjes omhoog. Leuk om te zien. Het vrolijkst is ze meestal als ik haar lekker naar bedje breng en haar dan kusjes blijf geven of als ik haar uit bedje haal en haar vezorg op de verzorgingskussen.

Heerlijke geluidjes maakt ze dan.

Op het kdv drinkt ze wel maar niet zo heel erg veel. Ze drinkt gemiddels 110 cc maar wel 1 keer vaker dan thuis dus toen ze thuis kwam wilde ze meteen aan de borst en heeft ze flink gedronken. Tja, die borst blijft toch het lekkerste.

Ze was er erg lief geweest vertelde ze en ik kom binnen, pak haar op en ze begint te gillen, en niet van vrolijkheid.

Dit was maar even gelukkig.

Geplaatst

Hee jessie,

Wat leuk hoe je over nanne verteld, dat ze haar handjes ontdekt, overladen worden met jouw kusjes en dan gaan gillen op kdv :-) echt heel lief.

Hier een ziek meisje, ze is verkouden, heel sneu. Verstopte neus maakt drinken en ademen niet makkelijker. Vandaag heel vaak gevoed, telkens kleine beetjes. Ik ben al lang blij dat ze blijft drinken, laat haar maar genoeg antistoffen van mij binnenkrijgen om die verkoudheid weer te laten vertrekken. Ze gaf net wel alleen ook nog enorm over, dat maakte me wel wat ongerust. In twee keer alle voeding er weer uit. Alles kletsnat: zij, ik, het bed en toen huilen huilen huilen... Het moppie.

Eens zien wat de nacht gaat brengen.

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Ivfsh

Wat zielig voor E zeg!

Gebruik je al een neusspray? Voor babies met zoutoplossing. Vlak voor het drinken toedienen.

En zo'n neuspeertje/ballonnetje. Daarmee zuig je t snot weg.

Succes hoor!

Jessie

Vervelend dat Nanne snachts steeds komt en vooral dat ze het zo rekt.

Heb jij ook al inbakeren geprobeerd? Sera sliep gelijk door vanaf toen!! Geeft rust en geborgenheid. En wordt niet meer wakker v eigen armpjes enzo.

Geplaatst

Hai Jessie

hier ook een hongerlapje, nog steeds houdt hij wel van een maaltje 's nachts. Net zijn vader... ik ben destijds begonnen met een paar schepjes rijstebloem nutrix door de laatste fles dat geeft een iets voller gevoel en later ook een schepje extra melkpoeder erbij dus 1 meer dan op de pot staat. Het consultatieburo zei dat ze het me niet mochten adviseren dat laatste maar dat ze wel gehoord hadden dat het bij sommigen werkt..

Maar dat was wel pas toen hij wat ouder was hoor.

Een tip waar je misschien wat aan hebt als bovenstaande niet werkt. ik heb voor 25 euro een tweede magnetron gekocht en die boven neergezet. Dan was het alleen even 30 seconden de fles erin, in het mondje gieten en weer in bed storten. Dat scheelt enorm hoe wakker je zelf wordt, je valt dan makkelijker weer in slaap en het hele proces duurt dan maar kort. Vaak lag ik er binnen enkele minuten al weer in terwijl ik eerst een hele hindernisbaan naar beneden moest maken en het kindje omdat ie zo lang moest wachten al te wakker was waardoor ook hij niet meteen meer in slaap viel.

Misschien zou ik bij de tweede het laten doorhuilen vanf een bepaalde leeftijd proberen, want ik ben misschien te lang 's nachts blijven voeden. Dan kom je er nooit meer van af.

Geplaatst

Mijn moppie is ziek. Ik vind het zoooo zielig voor hem. Hij was vorige week al verkouden aan het worden toen we in Finland waren (ja de hele familie verkouden, dus hij ook.) Gelukkig geen last gehad tijdens het vliegen, maar vannacht was het huilen, huilen, huilen en dat was ik niet van hem gewend. Hij viel alleen in slaap als hij op zijn zij bij mij lag, met zijn hoofd op mijn arm, dus ik wist al genoeg en vanmorgen bij de dokter geweest en idd oorontsteking. Dus nu aan de antibiotica en hopen dat hij snel opknapt. Hij ligt gelukkig nu even in de box te spelen.

JESSIE, hier ook een kleintje dat pas doorslaapt als hij eerst een klein flesje met een schepje Nutriton krijgt en daarna een gewone fles.

IVFSH, is Catootje weer opgeknapt. Zielig hè als ze zo verkouden zijn.

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

Dank jullie voor de adviezen.

Nanne wordt inderdaag al ingebakerd maar ze slaapt er niet langer van alleen rustiger.

Nanne krijgt in principe altijd de borst en 1 keer per dag een flesje kv.

Dus in de nacht geef ik dan alleen de borst, dat is gelukkig kant en klaar.

Volgende week is ze 4 maanden en dan mag de rijstebloem erbij. Ik ga dit dan denk ik ook doen. Of in de bv of in de kv. We gave haar de kv als laatste flesje maar die drinkt ze niet helemaal leeg doordat ze moe is.

Vanavond doen we het even anders. het flesje kv hebben we net gegeven en dan geven we voor de nacht de borst. Ik heb het idee dat ze uit de borst meer drinkt. Ben benieuwd.

Vandaag is ze weer naar het kdv geweest. Ze meld zich daar veel eerder en heeft daar i.p.v 2 voedingen 3 voedingen nodig. Dat krijg ik niet afgekolfd die hoeveelheid dus ben ik blij dat we 1 flesje kv geven op een dag.

Ze drinkt wel minder daar maar wel 1 keer extra dus dat komt denk ik wel op hetzelfde neer.

Ik ben nu wel zo moe dat mijn borstvoeding weer even terugloopt. Dan heb ik altijd als ik te moe ben.

Na morgen ben ik 5 dagen vrij. Dan heb ik ook even genoeg gwerkt.Vorige week 4 dagen, 1 dag vrij tussendoor en toen weer 3 dagen. Het is zo leuk om Nanne op te gaan halen. En toen we thuiskwamen heeft ze heerlijk liggend op mij geslapen. Oh wat is dat dan genieten na een dagje werken.

Ivfsh, oh wat zielig zeg dat ze verkouden is. En dat overgeven heeft Nanne de eerste 2 maanden ook geregeld gedaan en nu ineens niet meer. Dus houdt moed. Misschien groeit ze erover heen. Haar maagje is nog erg klein en wordt steeds een beetje groter waardoor er steeds meer voeding in kan bijven zitten. Misschien dat ze nu bij jou toch iets teveel drinkt en dan gooit ze het er zelf toch weer uit. Dat deed Nanne ook heel erg in heb begin vooral als ze vaker kwam voor een voeding. Dan is dat wat in het maagje zat nog niet helemaal verteerd.

Kyra en die van jou ook ziek. Je voelt je dan zo machteloos als je kleintje steeds maar huilt en je kunt er niets aan doen. Misschien een paracetamol geven tegen de pijn? Hoe was jullie vakantie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden