Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oooh Hope dat is nog erger!

Hoop dat hij en jij snel weer beter wordt.

Zo zielig, een ziek kleintje.

Sander zorgt vndg de hele dag voor Sera, dat scheelt.

Ik lig boven uitgeblust op bed. Mn man brengt haar alleen even bij me voor de voedingen. Yep, the milk cow effect ;-)

Ik wil echt niet dat ze ziek wordt. Lets hope so

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Veel beterschap Armanda!

Hier ook ziek, ik heb bronchitis en grieperig, en hoesten doet echt zeer aan mijn litteken. Maar wat nog veel erger is, we zijn gisteravond nog op de Huisartsenpost geweest met Desley. Hij heeft n fikse keelontsteking en is enorm verkouden. Kan moeilijk ademhalen en hoest vreselijk erg om de 2 minuten. Wat weer pijn in zijn keeltje doet! En niet kunnen slapen, hele dag bij mij hangen, terwijl ik ook door blaf, pffff

Voor jou ook beterschap! en hoop dat je snel van het blaffen af bent.

Liefs Elke

Geplaatst

Hope en Armanda, heel veel beterschap.

Oh die arme Desley. Hoe gaat het nu met hem? Zo zielig als je kleintje ziek is want die snapt er niks van.

Armanda, Nanne wilt ook niet erg graag in haar bedje slapen overdag. Ze valt er wel zelf in slaap, maar wordt na een uurtje wel wakker. In de wandelwagen slaapt ze overdag wel wat beter. Dan is ze dichter bij ons. Maar ik blijf het toch ook proberen in haar bedje. Nanne komt nu ook weer iedere dag voor een nachtvoeding, ze heeft even gehad dat ze langer doorsliep, maar nu niet meer. Dat vind ik weer even erg vermoeiend en ik merk dat ik dan overdag ook heel erg moe ben. Gelukkig helpt manlief me goed en heeft hij vannacht haar een flesje bv gegegen en meestal staat hij op om haar te verschonen en dan geeft hij haar aan mij.

gisteren naar een verjaardag geweest. Ik dacht, omdat Nanne hier nu redelijk slaapt overdag in de wandelwagen dat ze dat daar ook wel zou doen. Niet dus. De bak van de wandelwagen op een slaapkamer gezet. Ze sliep heel even, en toen was het mis. De hele tijd huilen. Toen we daar gingen eten moest dat echt met Nanne op onze arm.

Ik denk dat ze even overprikkelt was. Boven op de andere kamer waren ook veel kinderen aan het spelen.

Nu ben ik, nadat we vamorgen op bezoek gegaan zijn bij de overburen, alleen thuis. Manlief is naar de turnwedstrijd van zijn dochter aan het kijken, daar ga ik liever niet naartoe met Nanne. Veel harde geluiden en niet erg handig zitten in zo'n sporthal.

Geplaatst

Wat vervelend Jessie, een overprikkeld kindje als je er op uit bent . Ook wel weer logisch eigenlijk als ik dat zo hoor. Ik zou zeggen: gewoon blijven proberen haar mee te nemen als je er op uit gaat. Ik doe het ook altijd anders word ik zelf heel ongelukkig als ik alleen maar thuis blijf. En daar heeft niemand wat aan. Ik ga ook regelmatig tussen de voedingen door er op uit als Sander thuis is.

Sera komt regelmatig ook nog snachts, ligt aan hoe laat de laatste voeding was. Bv vannacht kwam ze om 2215u en 0545u. Maar soms meer rond middernacht en dan houdt ze het wel langer uit. Zeker met inbakeren. Nu kan ze ook geen koude handjes krijgen door de hoera houding.

Ben vandaag weer iets ad beterende hand. Heb niet meer overgegeven, geen koorts meer. Nog wel dia (sorry hoor :-p) en nog heel slap. Ik kon Sera niet eens optillen zo zwaar vond ik haar terwijl ze misschien net 4 kg is. Ze is nu ruim 3 mnd oud.

Gelukkig kwam mn schoonmoeder en straks mn schoonzusje op Sera passen. Dan kan ik op bed blijven liggen. Ik ben alleen de melkkoe momenteel. ;-)

Nou ze is klaar met drinken ik ga ook weer slapen

Groetjes!

Oh ja hoe is t nu met Desley? En met jouzelf Hope?

Geplaatst

Jee armanda, echt vervelend dat je zo ziek bent!! Hi

Hoop dat het echt snel over is. Ik heb dat virus gehad toen ik zanger was, man man, wat een ellende.

Onze meid komt trouwens nog echt elke 3 tot 4 uur voor een voeding. Heb haar nu om 21.15, 1.50 gevoed en dius nu weer. Ben eens benieuwd hoe lang t duurt voordat ze er langer tussen laat zitten.

Zo nog even de andere borst en dan lekker nog even slapen!

Geplaatst

Heej dames,

Hoe gaat het nou met de zieken??

Hier gaat alles goed. Bram is gisteren weer bij het CB geweest en heeft zijn eerste prikjes gehad. Nou, zijn luchtalarm ging hard af!

Het was gelukkig maar even, maar wel zielig.

Hij is in 2 weken ook flink gegroeid! Hij is nu 57 cm en 5260 gram :D

Liefs Elke

Geplaatst

Hier gaat het nog steeds goed en ik geniet enorm van mijn kleine jongen.

Ik zou officieel volgende week woensdag weer moeten gaan werken, maar heb er 8 weken aan vast geplakt, nog even extra genieten van het thuis zijn bij mijn kind. Ik was altijd heel ambitieus maar sinds ik mama ben zou ik zo ontslag nemen als het financieel zou kunnen. Helaas zit dat er niet in en moet ik toch aan het werk straks.

Geplaatst

poezebeest ik ben jaloers

ik moet volgende week woensdag wel weer beginnen met werken

zou ook zo stoppen met werken als we het geld niet nodig hadden

heb gelukkig wel plezier in mijn werk

ga nu ff bijlezen ben 2 weken niet geweest

Geplaatst

phoe hee, ik zit er eindelijk weer in. Ik kon niet meer op de pagina komen.

Yolande, ik moet 1 maart weer aan het werk. Heb er helemaal geen zin in.

Poezebeest, ik was ook altijd heel ambitieus, maar nu helemaal niet meer.

En inderdaad het is omdat we het geld moeten hebben, maar anders..... Had ik nooit van mezelf gedacht. Ik heb altijd geroepen, thuis blijven bij de kleine is niks voor mij, maar nu het zover is.....

Dinsdag gaat Nanne voor het eerst proefdraaien op het kdv.

Nanne heeft vandaag weer haar prikjes gehad. Even flink huilen maar dit was snel voorbij. Ik merk wel dat als ik aan de beentjes kom dat het gevoelig is. Ze is weer goed gegroeid. Ze weegt nu 5870 gram en ze is 57,5 cm.

Maar ja dat merkte we al aan de kleertjes. Ze groeit er zo snel uit.

Ik ga denk ik Nanne iedere dag 1 flesje kv geven. Mocht het zo zijn dat de bv niet goed op gang blijft dan is ze daar in ieder geval al wat gewend aan. Ik kan best wel wat kolven ong. 120 cc per keer, maar zoals gisteravond ging het bijna helemaal niet en kreeg ik er met moeite 80 cc uit. En op het kdv moet ik haar toch voldoende mee kunnen geven. Ik kolf 2 keer per dag omdat ze 2 keer per dag een flesje bv met medicijnen krijgt. Welk merk kv geven jullie?

Gisteren was ik jarig en heeft mijn man me mee uit eten genomen. Voor de eerste keer met z'n tweetjes eten zonder Nanne erbij. Het was er fijn, maar ik miste haar wel hoor. Was blij toen ik haar weer zag bij opa en oma, maar ook opa en oma hebben heel erg van haar genoten.

Hoeveel gaan jullie werken? Ik ga 28 uur per week werken.

Geplaatst

Poezebeest, heb je die 8 weken extra via ouderschapsverlof? Heerlijk hoor!

Jessie, gefeliciteerd nog!

Ik heb ook wat jullie hebben, normaal hard werkend en ambitieus en dat is nu ver te zoeken want ik zou t liefst lekker met Thijs leuke dingen doen elke dag...

Ik heb een functie waarbij ik minimaal 4 dagen moet werken, beheer de corporate accounts, dus ben vanaf maart alleen de woensdag en in t weekend vrij.

Thijs gaat vanaf half april 2 dagen naar het kdv en 2 dagen bij mijn ouders/schoonmoeder.

Ik zie er nu al tegenop.. Gelukkig is mijn man er nog de gehele maand maart, hij begint nl in april met nieuwe job dus daar hebben we mazzel mee. Hij is een echte babyman gelukkig en kan er geen genoeg van krijgen en het voelt fijn om Thijs met hem te laten als ik weer ga werken.

Thijs is nu al 3 niet lekker na zijn 2 de inenting, had eerste dag hoge koorts, 2de dag nog 38 grafeem en vandaag ook nog slaperig en drinkt maar mx de helft van de fles leeg.

Jessie, ik gebruik nutrilon hypo-allergeen melk, bevalt goed. Hij krijgt 5 keer 150 cc water + 5 schepjes melkpoeder en 2,5 schepje Johannes broodpitmeel.

Sandr! Jij dus ook weer aan de slag, bleh!!

Elke, Bram groeit goed zeg! Thijs is nu 58,5 cm en 5800 gram. Hij zit mooi in het gemiddelde van de curve.

Ik ben nu naar de pamper maat 3 overgestapt.

Geplaatst

Fijn om te lezen dat het met velen zo goed gaat.

HOPE en ARMANDA, ik hoop dat jullie en Desley weer zijn opgeknapt.

Hier gaat alles ook goed. Zoon heeft van de week zijn eerste prikjes gehad en daar weinig last van gehad (wat meer geslapen, maar zijn beentjes waren niet echt pijnlijk had ik het idee). Hij is nu 5875 gram en 61 cm. Een echt beertje dus, maar alles is keurig in verhouding. Hij krijgt nu 5 flessen van 180 cc met 6 scheppen aangeboden en dat gaat ook goed. Hij drinkt ze nog niet vaak leeg, vooral de laatste fles is soms een enorm drama, omdat hij dan zo diep slaapt. Dat hebben we nu opgelost door hem eerst een klein flesje met kv en johannesbrrodpitmeel te geven en daarna de rest van de voeding. Hij begint nu ook steeds meer door te slapen.

Verder is het een heerlijk vrolijk ventje, die veel lacht en lekker met de babygym kan spelen.

Over twee weken gaan we voor het eerst met hem en de andere kinderen op vakantie met het vliegtuig. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat en heb er enorm veel zin in. Daarna begint het werkleven voor mij weer en komen mijn 2 gastkindjes weer gezellig bij me.

Geplaatst

Pamper maat 3?!

Tjonge joh ik zit hier echt steeds vol verbazing als ik van iedereen het gewicht enzo lees!

Sera is nu 3 mnd en 1 week, ze was als eerste geboren van alle babies van dit forum. Maar ze is nu nog steeds de lichtste van allemaal!!

Luier maat 1 heeft ze. En das nog veel te groot.

Net over de vier kg weegt ze.

Nog altijd een kleintje.

Komt vast goed hoor. Maar ik schrik wel als ik over meer dan vijf kg lees ;-)

Geplaatst

ARMANDA, laat je niet afschrikken door de maten van de Pampers. Zoon gaat straks ook over naar maat 3, maar dat heeft meer te maken met de hoeveelheid drinken dat hij krijgt dan met het feit dat maatje 2 niet meer past.

Geplaatst

Hee armanda, jouw meiske groeit lekker door, das wat telt!! Ze is sinds haar geboorte al heel veel aangekomen! We zijn hier ook overgestapt op maat 2. Maat 1 paste wel nog, maar we hadden af en toe n overstroming...

Hier gaat t goed met ons meisje! Eerste stuk Vd nacht laat ze nu vijf uur tussen de voeding zitten: ben trots op haar :-).

Verder begint ze met kleine lachjes: zo lief!! Hadden afgelopen dagen bezoek van moeder van ar en van z'n tante. Was super gezellig en ze heeft ook naar hun gelachen: zo cute!! Ti's nog maar n klein lachje, maar voor mij o zo duidelijk.

Jullie nog leuke plannen voor t weekend? Wij gaan straks proberen pasfoto's van haar te laten maken voor haar paspoort dan buren op bezoek en morgen met vrienden op stap. Verder veel genieten met z'n drietjes!

Geplaatst

Hi iedereen!

We zijn weer opgeknapt hoor! Desley was afgelopen maandag echt goed ziek, was nog effe naar de huisarts geweest. Maar gelukkig daarna weer beter geworden. Desley heeft ook pampermaat 2, maar idd alleen maar omdat maat 1 overstroomt. Want hij pas maat 1 nog wel. Ik schat hem nu op ongeveer 5400 gram en 61 cm. Hij is maandag alweer 11 weken oud! Pfff wat vliegt de tijd. Aankomende 1 maart, een jaar geleden zette ik mijn 1e puregon spuit....Ongelooflijk dankbaar als ik elke keer naar ons mannetje kijk! Hij krijgt nog steeds 6 voedingen per dag, dat is echt vervelend. Hij krijgt 4 flessen 150 + 5 schepjes, 1 fles van 180 + 6 schepjes, en als hij 's nachts komt 1 fles van 90 + 3 schepjes. Hij krijgt om 22:30 uur de laatste fles, en komt meestal tussen 03:00 en 05:00 uur.

Iemand een tip hoe ik mijn kleintje kan door laten slapen?? Een speentje heeft echt geen zin, gaat hij alleen nog maar harder huilen. Hij heeft gewoon dan echt honger. Ik hoop zoooo dat hij nou eens snel doorslaapt, we hebben alletwee nu wel echt chronisch slaaptekort!

Maar verder is hij een super makkelijk kindje, kan zichzelf erg goed vermaken, maar vind het ook lekker om op schoot te zitten en knuffelen, en lacht veel.

Verder niet veel bijzonders te melden, we hebben een vakantie naar Menorca geboekt, we gaan in augustus. Vind het heel erg spannend om met een ukkie van 8,5 maand op vakantie te gaan, maar ook erg veel zin in!

Kyra heel veel plezier op vakantie!

Armanda, jouw kleine meid is echt super gegroeid hoor! Ze doet het supergoed!! Laat je idd niet afschrikken door gewicht e.d. Ze is natuurlijk wel te vroeg geboren. Ben je weer opgeknapt? Jouw man niets overgenomen?

Ivfsh, wat fijn om te lezen dat jouw kleine meid het ook zo goed doet! Wij moeten ook pasfoto's laten maken. De eerste pasfoto's, zo cute!

Poezebeest wat heerlijk die 8 weken extra verlof!! Lekker joh! Ik heb geen baan, ik ga per 1 september weer werken. Dus zit nog 7 maanden thuis, vind ik ook helemaal niet erg!

Yolande kan me erg voorstellen dat je tegen werken op ziet, en dan 4 dagen in de week? Pittig hoor! Is Thijs weer opgeknapt?

Jessie, sorry ietsie te laat, maar nog van harte meid! Wat lijkt het me heerlijk om even met z'n tweetjes te gaan uiteten! Maarja, dan ook weer zo blij om je kleintje te zien! Ik geef Nutrlion standaard 1 voeding. Met johannesbroodpitmeel voor extra verzadiging. Ik ga straks 24 uur werken, 3x 8 uur dus.

Elke, Sandra, ook goed om te lezen dat et ook zo goed gaat bij jullie!

Hoe gaat het met de restt van de dames?

Doen jullie ook iets aan babyzwemmen ofzo? Ik zit erover na te denken, lijkt me erg leuk!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Armanda: Nanne past ook nog in de pamper maar 1, maar we hadden veel pampers maat 2 hier liggen dus daarom zjin we overgegaan.

ivfsh: wij hebben ook pasfoto's laten maken. De eerste keer dat we bij de fotograaf kwamen kregen we haar niet wakker dus konden we terug naar huis. Toen we voor de tweede keer gingen zorgde in ervoor dat ze nog niet gevoed was en toen lukt het wel.

Hope: dank je voor de felicitatie. Dus desley krijgt 6 keer de fles. Ik zou willen dat Nanne nog maar zes keer zou drinken. Ze zit nog steeds op 7 of 8 voedingen per dag. Ook in de nacht meld ze zich om de 3 of 4 uur heel soms 5 uur.

Erg vermoeiend. Vooral vannacht heeft ze ons goed laten lopen. Toen was het echt om de 3 uur, en vandaag ook al de hele dag. Ze is ook erg huilerig, maar ook dwingerig. Ze zet het echt op een krijssen als we niet snel genoeg zijn met de luier of het voeden. Ik ben nu ook echt kapot, want we hadden ook nog het huis volzitten met bezoek.

Ik heb ook al eens een flesje bv met nutriton gegeven maar ook dat helpt niet. En net als je er doorheen zit dan geeft ze me de mooiste lach die ik ooit gezien heb. Het is echt een lekker ding.

Ik wil ook iedere dag 1 flesje kv gaan geven maar nu hoorde ik dat ik beter dan kan starten met de hypo alergene voeding. Dit omdat de standaard voeding de goede stoffen van de bv afbreekt. Is dat zo? Weet iemand dat?

Vandaag gaat afkolven weer erg moeilijk. Maar als ik erg vermoeid ben kan ik altijd weinig afkolven.

Geplaatst

Ja jullie hebben gelijk hoor. Ook Seraatje groeit hartstikke goed. Het is alleen zo gek dat ze nog steeds evengroot is als babies die VANDAAG geboren worden!

Maar dat trekt straks vast allemaal bij. En iedereen is weg van zo'n klein popje, dat is altijd wel heel leuk.

Jessie ik heb geen hypo allergene voeding. Gewoon zuigelingenopvolgmelk 1 van AH merk. Het CB had gezegd dat het merk echt niet uitmaakte en dat dit prima is.

Sera krijgt nu 2 x FV per dag, gaat prima! Mijn borsten reageren ook goed op het afbouwen. Geen harde of ontstoken plekken ofzo, terwijl er nu soms best lang tussen de voedingen zit!

IVFsh, nou gaat de goede kant op, 5 uur tussen de voedingen snachts! Dat duurt vast niet lang meer en dan slaapt E door!

Zijn de pasfoto's nog gelukt? Van Sera zijn ze zoooo onwijs lelijk! Ze wou toen echt niet wakker worden, echt zielig.

Kyra, wat heerlijk dat je zo'n vrolijk ventje hebt en dat hij zo onwijs goed groeit!

Vinden zijn zusjes het ook nog leuk (geen broertje toch, geloof ik)? Of toch wat jaloers ondertussen op de aandacht?

Yolande, is de koorts nu helemaal afgenomen? Thijs geen last meer van de prikjes? Grote kerel ook hoor. Lekker om in 'het gemiddelde' te zitten, ja toch!

Menorca? Hope, wat lekker joh! Echt iets om naar toe te leven! Fijn dat kleine Desley beter is!

Poezebeest, nog 8 weken verlof extra. Niet verkeerd!

Ik twijfel ook nog vaak. Eigenlijk heb ik heel erg zin om weer te werken.

Tegelijkertijd wil ik nog zo veel doen! Maar ja, alsof je veel kan doen als je thuis zit... ben giga druk met Sera, dus behalve het huishouden en wat bedoekjes hier en daar kan ik helemaal niet veel doen dus die dingen blijven gewoon staan. En ik weet niet of ik ooit nog weer zwanger wordt ,dus dan zou ik er nu eigenlijk extra nog van moeten genieten. Maar ik vind werken ook heel leuk...

Tegelijkertijd word ik de laatste tijd wat sneller emo als ik het over mijn overleden vader heb. Misschien moet ik er toch nog wat tijd voor nemen. Maar ja, hoe doe je dat nou weer. Dat doe je ook niet gepland en bewust natuurlijk... Ik ben er dus nog steeds niet uit. Vanaf 1 maart houdt mijn verlof op maar ik heb toch nog geen nieuwe opdracht dus ik hoef nog niet gelijk aan de slag.

We zijn nu streng met Sera aan het oefenen met rust en regelmaat.

1. Oppakken als ze zich meldt (voor voeding)

2. Verschonen

3. Voeden (4 of 5 x borst en 2 x flesvoeding ondertussen)

4. Boertje en even op de arm

5. Spelen (in box met muziekmobiel of knuffel of rammelaar)

6. Bij moeheid (gapen of oogjes wrijven) oppaken, inbakeren en in bedje boven leggen

7. Slapen

Zo doen we het nu en nu slaapt nu veel makkelijker in. Ze weet dat ze na het inbakeren moet slapen.

Ze jammert nog wat maar gaat wel slapen! Dit gaat nu dus al veeeeeel beter!

's Nachts slaapt ze altijd al goed. De laatste paar nachten had ze rond 22.45 uur een voeding, en sliep dan door tot 08.30 uur!!!

Ik voelde me bijna schuldig. Ze zou ondertussen toch honger moeten hebben? Had ik haar niet moeten wekken..?

Maar goed, ik weet dat velen jaloers zijn op doorslaapbabies dus ik klaag totaal niet! En nu ze overdag dus ook beter slaapt, ben ik helemaal blij.

Misschien kan ik de komende weken toch nog iets meer doen in mijn verlof... hihi

Gister ook weer uit eten geweest, opa & oma pasten op. Ging prima, ik miste Sera niet gelijk heel erg, maar toen ik hoorde dat ze best wat gehuild had en ook gespuugd had, vond ik het toch wel zielig en nam ik haar graag weer mee naar huis en haar eigen spulletjes en bedje en gewoon bij papa en mama enzo.

Morgen gaan Sera en ik samen naar een vriendin die ook zwanger is door IVF. Zij heeft nu net verlof. Leuk! Ik heb een onwijs schattig mini boxershortje en spencertje voor haar aankomend zoontje gekocht. Ik koop sowieso de winkels leeg (de aanbiedingen dan) sinds ik zwanger was (daarvoor zag ik het allemaal nooit hangen enzo, gek he).

Nou, lang verhaal, mijn man komt zo thuis met boodschappen. Doordat we samen Sonja Bakker doen, zitten we allebei lekkerder in ons vel.

Ik mag natuurlijk niet te veel afvallen door de bv, maar zo gelijkdelijk aan gaat het prima. Vanmiddag lekker geSASt, want we zijn naar de Burger King geweest, hmmm!

Nu weer even strenger.

Nou fijne zondag allemaal he! xx

Geplaatst

zou hier ook maar even weer reageren.

Hier gaat alles hartstikke goed. milan slaapt van half 12 door half 8 ongeveer.

overdag gaat nu beter, eerst huilde hij veel in de box, nu niet meer.

ik heb alles bij gelezen maar heb nu niet de tijd om op iedereen te reageren maar zoals ik lees gaat alles goed. sommige hebben al eerste prikjes gehad. (elke: dus ik moet alvast oordopjes meenemen als milan zijn prikjes krijgt? zielig he voor die kleine mensjes.)

zijn ook een paar ziek geweest. Milan is verkouden, heeft heeft een enorm schor huiltje. erg zielilg.

wat een grote kids hebben we alweer en wat gaat het allemaal snel! wij gebruiken maatje 2 luier. 3 wk geleden woog milan 4665 gr en 56 cm. en ik heb al veel kleertjes in een zak gedaan.. zonde he..:S

zijn er al dames aan het werk? sandra jij zin in werken? gaat lynn naar kdv?

Ik niet, volgende week trakteren bij de kids. zin in!! (doe tso op de basisschool)

Armanda goed dat jullie de regelmaat hebben, heb hier natuurlijk al een kleine man rondlopen(lees dansen en huppelen) en Milan gaat gewoon mee in de regelmaat van Julian. Dat ging al snel goed.

nog even een foto van onze trots, onze lachenbekkie!

[ATTACH=CONFIG]3634[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3635[/ATTACH]

en nu hup snel de fles haha

Geplaatst

hoi meiden,

heb ff snel bijgelezen want waren paar dagen naar bungalowpark in Brabant met mijn ouders.

Helaas een minder leuke week want Thijs begon telkens meer en meer te huilen tijdens en na de voedingen...

Zo erg dat hij zondag na 1 minuut drinken krijste van (pijn?)... Hij had hiervoor ook wel last van reflux en was wel vaak beetje onrustig overdag maar verder was hij ook nog veel aan het lachen dus de kinderarts heeft verder geen gedachte gehad aan allergie of iets dergelijks.

In de paniek van het enorme krijsen ben ik de auto s avonds in gestapt en ben iik bij een dienstdoende apotheek in een gehucht 15 km verder op melk tegen koemelkallergie gaan halen, terwijl man en ouders Thijs in het huisje probeerden te sussen. Ik hen nutrilon pepti gehaald en met fingers crossed deden we dit inde fles en,....... ja hoor meneer dronk in mum van tijd zonder huilen de fles leeg en sindsdien nog steeds....

Vermoeden is dus nu dat hij kma heeft met reflux. Hij heeft nu wel wat last van de darmen , ik vermoed door de overstap naar andere voeding maar over een paar dagen zou dit beter moeten zijn. Na de voeding is hij al veel rustiger.

Goh wat gaat dat huilen dan door merg en been zeg, poehhh.

Ik reageer morgen even uitgebreider op jullie!! Moest dit even van me afschrijven dus sorry voor het ego-berichtje!!

slaap lekker!

Geplaatst

Hi meiden!

Hier nachtvoeding aan het geven :-)

Jessie: hoe is t nu met nanne? Weer wat meer zichzelf? En al n flesje gegeven?

Armanda: wat goed dat jullie die regelmaat hebben ingevoerd! Moeten wij overdag veel meer aan werken! Wat betreft je werk: als je er op deze manier over praat kan het vast geen kwaad slanke iets langer verlof hebt. Er is gewoon zoveel gebeurd bij jou... Denk eigenlijk ook dat het feit dat je als externe werkt, het misschien net ietsje moeilijker maakt. Hè zit bij een opdrachtgever die dik voor je betaald, die zullen over het algemeen wat minder begrip ervoor hebben als het in het begin eens wat minder zou gaan. Maar goed, het hangt natuurlijk ook helemaal ervan af wanneer je weer een goede klus krijgt.

Sera geeft dus ook over? Hier is het de laatste week best erg. Regelmatig hele voedingen eruit, vaak terwijl ze nog aan de borst ligt...

Dees: heerlijke foto's weer! En wat fijn dat hij zo lang slaapt! Hope: menorca: beter!!!

Yolande: die arme Thijs! Dat harde huilen is echt vreselijk hè... Fijn dat je nu de oplossing gevonden lijkt te hebben.

Hier net echt alles weer verschoond. Ze heeft weer een hele voeding overgegeven terwijl ze nog aan de eerste borst lag... Snap er niets van. Vind het ook zo zielig. Het is zoveel dat zowel zij als ik om moeten kleden. Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Ivfsh, dit spugen deed Thijs na een tijdje aan de borst ook veel.... Als ze het vaak heeft zou het wellicht reflux kunnen zijn. Zielig dat ze zoveel spuugt.

Hier zO een belafspraak met de kinderarts, ben benieuwd wat t advies is.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

@Dees: ja, je kan je oordopjes meenemen, hahaha. Het is maar even hoor, maar zo zielig! Wat een mooie foto's.

Nee, ik ben nog niet aan het werk. Ik heb nog tot 23-03. Mijn eerste werkdag is 26-03 en moet eerlijk bekennen dat ik er totaal geen enkele zak zin in heb!! Hahaha. Dit had ik bij Tess ook en toen had ik zelfs nog een maand langer....

@Yolande: Wat zielig om Thijs zo te zien huilen! Ik hoop dat dat snel beter gaat en succes met de kinderarts.

@Ivfsh: Zoveel spugen? Ocherum! Drinkt ze dan te gulzig van de honger?

@Kyra: Is het geen idee om hem eerder wakker te maken, zodat hij nog niet in zo'n diepe slaap ligt? Dat hielp bij Tess destijds wel. We gaven haar toen om 10 uur de laatste fles ipv om 11 uur.

@Armanda: Wat een mooi schema :) Bram en Tess gaan as zaterdag bij opa en oma slapen. We hebben een vrijgezellenfeest. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan! Klinkt stom, maar ik zal het voor 1 nachtje niet gaan missen. Heerlijk uitslapen! En zodra we wakkere worden, meteen gaan halen, haha.

Hier geen last van spugen. Lijkt wel of Bram nergens last van heeft :-D Hij heeft vannacht zelfs geslapen van half 12 tot kwart voor 7!!! Heerlijk!! Nu maar hopen dat dit niet eenmalig was...

Liefs Elke

Geplaatst

Help, Nanne is vandaag proefdraaien bij het kdv. Ik mis haar enorm.

Zo dadelijk gaan we met de stiefkinderen en 2 nichtjes naar de carnavalsoptoch en om 17.00u mag ik haar weer gaan halen.

Oh wat ben ik jaloers op jullie doorslapende kindjes. Nanne meld zich in de nacht om de 3 soms 4 uur.

Dat is zo vermoeiend. Nu krijg ik er wel een beetje genoeg van hoor, maar ik kan er verder ook niks aan doen.

Verder doet ze het wel goed.

Ik ben nog niet begonnen met een flesje kv. Zaterdag gaan we naar de 9 maanden beurs en dan ga ik daar denk ik kv halen en dan gaan we het eens proberen.

Yolande: jeetje zeg wat vervelend dat Thijs zo erg moest huilen. Had hij dat eerder dan niet bij de voeding?

ivfsh: Nanne spuugde de eerste weken ook geregeld na de voeding. Nu doet ze dat niet meer, misschien dat jullie kleintje toch iets teveel voeding binnenkrijgt in een keer? Misschien een idee om haar even af te koppelen, boertje te laten en dan weer aan te leggen?

Armanda: wat goed dat Sera zo goed reageert op de regelmaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden