Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kelebek, dat is een natuurprodukt... voor de darmflora. Google maar eens, dan vind jepositieve verhalen. HEt is alleen erg prijzig! Je kunt het krijgen bij de DA of via internet, ze verkopen het niet overal.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

diaan mooi ventje hoor

hier gaat alles goed

lynn krijgt om de 4 uur de fles en is een makkelijk rustig kindje

slaapt veel en huilt weinig alleen bij honger of krampjes

ze heeft vanacht voor het eerst een paar uur in dr eigen bedje geslapen wat goed ging

vanacht nog wat langer proberen

ben vandaag voor het eerst de hele dag alleen met de meiden, zal vanavond wel kapot zijn haha

gelukkig ligt amy nu boven te slapen en lynn in de kinderwagen

heb ik ff tijd voor mezelf

ben niet zo actief meer op het forum en zal waarschijnlijk steeds minder worden maar wie me toe wilt voegen op fb mag

Geplaatst

Ben ik de eerste die vaccinaties gaat krijgen voor de baby?

Sera is om 14 uur ad beurt.

Ik heb paracetamol zetpillen gekocht van 120 mg maar die zijn pas voor babies van 3 maanden of een zwaar gewicht. Sera is nu precies twee maanden maar zal rond de 3 kg wegen...

Ik moet denk ik naar de apotheek om kleinere zetpillen te halen. Voor als ze koorts krijgt.

Geplaatst

Oo armanda eerste prikje, veel sterkte. Je kan de zetpil ook door de helft doen. En bij mijn dochter deed ik een zetpil voor de vaccinatie dat hielp heel goed.

Success

Geplaatst

Hello lady's!

(sorry beetje laat, schaam schaam ) De allerbeste wensen voor iedereen, 2012 wordt een topjaar!! Lekker genieten van onze kleintjes!

Aaah, Sera de eerste prikjes, zielig. Maar je kan bij de apotheek ook zetpillen van 60 mg krijgen. Succes vandaag! Enne top dat het met de fles goed ging! Hoe is het vannacht gegaan? Bij Desley heb ik ook wel eens een traan gezien, echt zielig om te zien, aaaah schatje

Diaan, knapperd hoor! Leuk leuk leuk!

Kelebek, goed om te horen dat er verder geen enge dingen met je nieren aan de hand is! Ik heb trouwens ook nog steeds last van de wond. Het is nu weken geleden. En mijn buik hangt nog steeds ietsje..Heb jij dat ook? Ik heb begrepen dat je na een ks geen sluitlaken mag gebruiken van mijn gyn. Zou het idd wel navragen. Ik snak naar de dag dat ik mag beginnen met een crashdieet, en sporten. Heeeerlijk lijkt me dat!

Ik las ook dat meerdere kindjes aan het spugen zijn en darmkrampjes hebben. Zooooo zielig! Ik hoop dat die johannesbroodpitmeel gaat helpen. Enne, die Orthiflor is ook een goeie voor de krampjes. Tis wel duur ja : ( Maarja, zolang die hummeltjes er maar beter van worden toch?

Sandra, was je gisterenavond niet vreselijk gaar? haha, petje af hoor!

IVFSH, en hoe gaat ie??? Ooooow, bijna meid!!!

Jessie, kan het nog wel goed komen met die verkorte spieren in Nanne haar nekje? Zorgt dat ook voor het vele huilen en spugen?

Kyra, ik doe ook mijn petje af voor jou, hoe doe je dat met 3 kinderen?? Hoe is het vannacht gegaan? Heeft hij nog gespuugd?

Hoe gaat het met alle andere mammies? Volop in de pampers, voeden, troosten, genieten, pampers, voeden, troosten, genieten? Hahaha!

Gisteren eerste keer naar het consultatiebureau geweest. Weer een ervaring rijker haha! Moet nog wel even die time mangement onder de knie krijgen zeg! 10 Minuten te laat gekomen, ach ja! Maar anyway, Desley is 4 cm in 4 weken gegroeid. Hij is nu 53 cm, en weegt 4105 gram. Heupjes zijn helemaal goed, hartje ook, en hij is enorm sterk. De arts was echt verbaasd. Hij kan al op zijn buikje liggen en zichzelf opduwen en met gestrekte armen en hoofdje omhoog zo enkele seconden liggen! Jaja, echte bikkel, hihi!

En...het gaat superrrrr hier! Desley is nu echt een blije baby en heeft zijn ritme, ( en ik dus ook ), helemaal te pakken. Het is ook zo gezellig, erg genieten zeg! Eindelijk! 's Ochtends om half 7 geeft mijn man de fles, dan kan ik tot half 9 slapen. Daarna ga ik rustig douchen en aankleden en ontbijten. Desley wordt rond 09:30 uur wakker. Neem ik hem mee naar beneden. Lekker knuffelen samen en hij gaat de box in. Lekker naar buiten kijken en 'spelen'. Zo leuk is dat! Daarna rond 10;15 uur in bad. Hij geniet daar echt van! Om 10:30/45 de fles. Dan is hij zo moe, en gaat hij lekker slapen rond 11;15 uur. Dan slaapt hij tot 14:30. Geeft mij de tijd om de was te doen enz. Of lekker filmpje te kijken, internetten enz enz. Dus om 14:30 schone pamper en het flesje. Daarna gaan we wandelen, en dat gaat hij weer lekker slapen. Ik zorg ervoor dat het avondeten rond 18:00 klaar is. Mijn man is dan al 'n half uurtje thuis en gaan we lekker chill eten. Desley komt weer om 18:30 uur voor de fles. Nog even opblijven daarna en dan weer slapen tot 22:30. Weer de fles, maar daarna gelijk slapen tot 02:30 's nachts. Dan geeft mijn man de fles, en dan ook weer de volgende morgen half 7.

Het is een hele strakke regelmaat en rust, maar het werkt! Hij is lekker rustig, en vermaakt zich ook prima in de box, en kan ook lekker knuffelen met ons. En die puckababy, halleluja! Wat een uitvinding haha!

Ik ga nu effe lunchen, enn daarna filmpje kijken. Komt een vrouw bij dokter ga ik kijken. Die Barry Atsma vind ik zo'n lekker ding!!

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

PS Ik ben echt zoooooo moehoehoe! Terwijl ik vannacht 9 uur heb geslapen! Hebben jullie dat ook? Zo moe?

Geplaatst

Hee meiden,

Leuk jullie baby verhalen te lezen!

Hope: wat heb jij er al een goed ritme in zeg! Petje af! Veel plezier met Barry :-)

Hier alles nog goed, afgelopen nacht gelukkig weer behoorlijk goed geslapen, voel me weer herboren :-) Die kleine catootje zit nog goed. Morgen weer controle, ben eens benieuwd. Ze kijken vooral of de placenta nog goed werkt en of het kindje nog goed is gegroeid en op basis daarvan wordt bekeken hoe verder. Maar ik ben ook nog niet op uitgerekende datum natuurlijk, dus denk eigenlijk dat ik gewoon weer een afspraak krijg om volgende week terug te komen voor check. Is prima, ik spreek nog gezellig wat dingetjes af en kom mijn tijd wel door.

Geplaatst

Hope, leuk te lezen hoe het met jullie gaat, fijn dat het goed gaat!!

IVSH, spannend nu hoor voor je!!

Vraagje, ik ga vanavond voor de eerste keer een fles met kunstvoeding geven, warmen jullie het water in de magnetron op en zo ja hoe lang of in de waterkoker en dan meteen poeder erbij en wachten tot het afgekoeld is? Stomme vraag maar ik ben even benieuwd. Je kunt de fles voor de nacht niet alvast 's avonds mee naar boven nemen met een flessenwarmer erbij?

Geplaatst

Breek ff in :)

Yolande, je kunt bijv. ook kokend water in een goede thermosfles doen en een flesje spa blauw meenemen (of vooraf gekookt en afgekoeld water). Poeder in een poedertoren of verdeelbusje (ik heb zo'n ding van Difrax). Klein beetje kokend water, aanvullen met spa blauw/water, poeder erbij en klaar :).

Breek weer uit!

Geplaatst

YOLANDE, ik maak het flesje klaar in de magnetron. Zoon krijgt 120 cc water met 4 scheppen en dat water verwarm ik 50 seconden en daarna voeg ik het poeder toe, maar dat is echt afhankelijk van jouw magnetron. Als je dezelfde hoeveelheid wilt maken, dan zou ik beginnen met 30 tot 40 seconden. Je kunt het altijd extra verwarmen. Verder maak ik het flesje gewoon beneden klaar, maar ik voed hem dan ook beneden. Hij huilt namelijk als hij zijn flesje wil en dat duurt natuurlijk even, dus voed ik hem beneden om de rest te laten slapen. Daar doe ik het licht in de keuken aan en dan zitten we samen in het schemerdonker te genieten van even tijd voor z'n tweetjes. (Overdag zijn de kinderen er natuurlijk bij, dus dan is het wat drukker met voeden.)

Geplaatst

armanda,

jammer dat ik het nu pas lees van je vaccinaties. wij hebben perdolan siroop voor kinderen en daar zit een speciaal pipetje bij waarbij je de hoeveelheid afstemt op de hoeveelheid kilo's. begint al vanaf 2 kg denk ik.

hopelijk gaat het goed vanavond met haar en heeft ze er geen last van. als ze heel erg veel huilt, niet twijfelen hoor, gewoon halve zetpil geven!

Geplaatst

Armanda: nanne krijgt 19 januari haar eerste prikje. Ik hoop dat jullie Sera er niet teveel op zal reageren.

Hope: Heerlijk dat je je ritme gevonden hebt. Bij ons gaat dat de ene dag goed en de andere dag minder. Vannacht heeft onze Nanne ineens 5 uur achter elkaar geslapen. We hebben haar maar wakker gemaakt voor de voeden. Ik was bang dat ze niet wakker werd omdat ze met haar kleren in haar pukababy lag en daarover nog een dekentje ze suffig was en daardoor lang geslapen heeft. Hoe leggen jullie jullie kleintjes in bedje? Daarna heeft ze het nog eens 4 uur uitgehouden. Was wel erg lekker om eens iets meer uurtjes te kunnen slapen.

Hope, ik ben ook zo moe en dat terwijl ik iets meer slaap heb gehad. S'morgens kom ik zo slecht mijn bed uit en vroeger sliep ik altijd erg licht en nu heel vast. Ik hoorde Nanne niet eens vannacht. Gelukkig mijn man wel. Hij zegt ook dat ik ineens veel dieper slaap, ik snurk blijkbaar tegenwoordig zelfs.

Vandaag even gaan wegen bij het cb. Ze heeft een sprongetje gemaakt. Ze zat op de onderste lijn wat betreft groei en nu op de middenlijn, dus niet meer op de lijn van prematuurtjes maar op de gemiddelde lijn van baby's die gewoon op tijd zijn geboren. Ze weegt nu 4420 gram. Ik zie het ook echt aan haar hoe hard ze groeit. Ze krijgt echt zulke dikke bolle wangetjes, en de maat 50 kleertjes beginnen iets te strak te zitten. Kan ze niet lang meer aan. Het bovenste knoopje van haar jasje krijg ik ook niet meer dicht door haar heerlijke dikke nekje. Niet erg hoor, mag mama weer lekker gaan shoppen voor grotere kleertjes.

Vandaag ben ik voor het eerst een stukje gaan wandelen met Nanne en de honden. Ik voelde me zo trots achter de wandelwagen.

Helaas toen ik haar om 18.00u uit bedje ging halen was ze helemaal nat, en haar bedje ook. Ze had blijkbaar weer flink gespuugd. Ik weet niet hoelang ze zo gelegen heeft. Vond ik zo erg.

Geplaatst

Hey meiden, bedankt voor de tips voor paracetamol enzo.

Mijn man had nog snel bij de apotheek zetpilletjes van 60 mg gekocht. Maar is helemaal niet nodig. Het gaat heel goed met haar.

Tijdens de 2 prikken was ze echt heeeeeel hard aan het krijsen. En traantjes. Echt te zielig. Ze krijsde zo hard dat ze niet ademde! Pppff dat duurde mij te lang, maar kwam goed gelukkig. En daarna was ze vrij snel stil, ookal zijn haar beentjes nu wel een beetje rood.

Ze weegt nu 3310 gr en is 48,2 cm lang, onwijs aangekomen. Ook ik zie het net als Jessie aan haar bolle wangetjes, hihi.

Ze heeft nu naast 44 ook 50 aan. En soms zelfs jurkjes van 56 (die kruipen toch altijd zo op). Zo lief, een jurkje met een mayootje! (hoe schrijf je dat, haha).

Ik ben ook veel moe hoor, maar hoe vroeg ik ook naar bed ga, er komt altijd vanalles tussen dus wordt altijd weer laat en weinig slaap. Ik wen er aan. En het is nooit een straf om met Sera te kroelen ookal is het 3 uur snachts. Meestal slaapt ze daarna vrij snel in. Al met al duurt vaak 45 minuten.

Hope wat een goed ritme zeg! Wandelen zal er niet elke dag van komen met deze wind en regen neem ik aan? Als het mooier weer was zou ik ook vaker naar buiten gaan.

Doe jij Desley elke dag in bad? Ik weet helemaal niet wat normaal/goed is hoor. Wij doen het steeds om de ong. 3 dagen. In bad of in de Tummy tub. Tussendoor wel wassen natuurlijk.

Oh hier nog cute fotootjes van vorige week

[ATTACH=CONFIG]3235[/ATTACH]

Het berejasje is nog veeeeels te groot, maar toch lekker voor in de maxi of wagen

[ATTACH=CONFIG]3236[/ATTACH]

Geplaatst

Armanda, fijn dat het goed is gegaan met inenten!!

Ik doe Thijs elke 2 à 3 dagen in badje. Hier wat verbetering lijkt het, ik leg Thijs nu strak in een badcape met zijn armen erin en sindsdien slaapt hij sneller en geeft hij minder lang melk op, zou dit dan de oplossing zijn??!! Ben benieuwd wat deze nacht nu zal brengen.

Vanavond voor de eerste keer een fles met kunstvoeding omdat ik langzaam ga beginnen met de bv afbouwen.

Kyra, dank voor je tip mbt opwarmen. Ik dacht dat het echt gekookt water moest zijn en had iets vaags gehoord dat de voedingstoffen eruit gaan als je een fles in de magnetron verwarmt of zoiets.

Jessie, wat fijn dat nanne zo goed groeit!! Thijs is ook van begin 2820 naar 4300 in ruim 6 weken gegaan, puur op borstvoeding dus gaat super.

Ik vind het zo schattig hoe hij nu echt lachend p de kommode ligt en met zijn handjes mijn wang al aanraakt, oh ik geniet zo van hem.

Geplaatst

Yolande, als het zo goed gaat met de badcape is de pukababy piep echt iets voor Thijs.

Armanda: wat een geweldige foto's. Heerlijk die bolle wangetjes. Ze is echt een heel mooi meisje. Mag je zeker trots op zijn.

Ik vond je onderschrift wel mooi waarin je zegt never give up. Zo is het ook. Wij zijn ook met icsi 4 pas zwanger geraakt. Nooit gedacht dat het zou lukken, maar zoals je zelf zegt never give up.

Geplaatst

Armanda: ze is prachtig!!!

Wij kunnen trouwens idd zo ontzettend blij zijn dat we zwanger zijn geworden en dat jullie je wondertjes al in armen hebben. Zoveel meiden hier op het forum die er alles aan doen, maar toch moeten stoppen. Realiseer me dat echt regelmatig. Wij hadden onszelf dit jaar in Ierland gegeven om te kijken of het zou lukken, hoe ontzettend lucky zijn we dat we nu elk moment de kleine verwachten! Het maakt alles zo anders.

Wel weer brak nachtje hier, ik ben volleerd in weinig slapen, dus kom maar op met die nachtvoedingen :-)

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier gaat alles super met Brayden het is een hongerig mannetje en drinkt nu ook 120 cc.

Gelukkig heeft hij geen krampjes dus dat scheelt en Brayden slaapt inmiddels al 7 uur door in de nacht,

vind het wel jammer want in de nacht ben je even lekker met zijn tweetjes dat mis ik dan wel hahahah.

Het is zo'n heerlijk ventje en we prijzen ons zo gelukkig dat het allemaal mocht lukken met de ivf.

Heb nog 2 cryo's over wat gaan we daar mee doen , ik heb echt geen idee.

Trotse papa is van de week weer begonnen met zijn werk, hij vond het erg moeilijk ja kan het me voorstellen hij komt alleen de weekenden naar huis toe.

De grote zussen zijn zo trots op hun broertje, zo leuk om te zien hoe ze met Brayden omgaan.

Nu aan het inpakken voor de verhuizing pfff en als dat achter de rug is gaan we ons klaar maken voor de bruiloft in augustus,

we doen echt alles tegelijk hier hahahaha.

ARMANDA: Sera is prachtig.

IVFSH: nog even meid.

ik vergeet een heleboel lol zal wel bij het ontzwangeren worden.

Meiden geniet van de kleine.

Geplaatst

yolande ik gebruik voor flesvoeding gewoon lauw warm kraanwater

niks koken oid

heb dit bij amy ook gewon uit de kraan gehaald

lekker makkelijk en geen gesleep als je weg gaat met de kleine

kraanwater kun je overal krijgen

Geplaatst

Heej dames,

Hoe gaat het hier?

En met Ivfsh?? Ben je het inmiddels al beu, het zwanger zijn? Je bent bijna uitgerekend!!

Yolande, ik gebruik nu nog warm kraanwater, maar wanneer Bram meer gaat drinken, dan ga ik koud kraanwater in de magnetron opwarmen.

Diaan, wij hebben hetzelfde "probleem". Wij hebben ook nog 3 cryo's, verdeeld over 2 rietjes en ik weet ook niet wat ik hiermee moet doen!

Armanda, wat een mooie foto's van Sera!

Hier gaat alles goed. Bram is vandaag alweer een week oud, wat gaat het toch snel!!

Ik zal straks ook op de rest reageren en het verloop van de eerste week vertellen :-D

Heb vanmiddag een super foto van Bram gemaakt, die ik met jullie wil delen.

[ATTACH=CONFIG]3251[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

hee elke: knappe vent die Bram: super schattig!

Hier gaat alles nog goed, enige waar ik een beetje genoeg van krijg zijn de slechte nachten, verder gaat het allemaal nog heel oke. Ga zo naar ziekenhuis voor controle, eens zien hoe het er allemaal voor staat. Denk dat ik volgende week gewoon weer terug mag komen, geloof niet dat Catootje aanstalten maakt om geboren te worden. Ar heeft onze weddenschap in elk geval verloren: geloof er werkelijk niets van dat ik vandaag nog ga bevallen (hij had de 5e gezegd), eens zien of ik ga winnen (10e). Beetje jammer dat we niets hebben ingezet :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden