Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow poezebeest, hoop dat de zantax werkt. Lijkt me idd heel naar als je kleintje wat heeft. Vanacht is hij in de goede handen van je man, kun jij lekker bijslapen! Heel belangrijk!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ELKE, man en Tess,

Jaaaaaah daar is hij dan, jullie prachtige zoon en broertje Bram. Van harte gefeliciteerd en wat een lekkere stoere naam.

Geniet van elkaar en een hele fijne kraamtijd gewenst.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Uitgerekend op:

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van Sera :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van Nanne :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van Thijs :boy: op 18 november 2011

Francis, mama van C.atoo D.oortje :girl: op 24 november 2011

Karin, mama van een zoon :boy: op 04 december 2011

Hope, mama van Desley :boy: op 05 december 2011

Kyra, mama van een zoon :boy: op 11 december 2011

Sandra, mama van Lynn :girl: op 13 december 2011

Kelebek, mama van een dochter :girl: op 17 december 2011

Dees, mama van Milan :boy: op 24 december 2011

Diaan, mama van Brayden:boy: op 26 december 2011

Elke, mama van Bram :boy: op 29 december 2011

Wat leuk dat alle decembermama's al bevallen zijn voor het eind van de maand.

IVFSH, zet hem op hè. Dat je er nog niet vermoeid uitziet zegt niks hoor. Bij mijn oudste zoon had ik ook helemaal nergens last van, zag er nog prima uit, was het helemaal niet zat en hij kwam toch echt met 38 weken 5 dagen, terwijl ik bij mijn dochter en mijn jongste zoon het echt helemaal zat was en vooral bij mijn zoon helemaal op was en die kwamen maar niet.

Geplaatst

Tommie Tippie hbbn wij ook al een week gebruikt maar helaas geen verbetering tav Difrax.

Vannacht Dr Brown proberen dan maar.

Poezebeest wat vervelend! Reflux is zo naar! Voor ouders en voor kind. Sterkte.

Ivfsh jij nog even geduld. We laten je niet in de steek hoor!

Geplaatst

Heej dames,

Ik kan niet slapen, dus heb ff mijn bevallingsverhaal getypt:

De bevalling is er snel gegaan:

Vanmorgen om 07:15 moesten we ons melden in het zkh ivm inleiding, omdat ik overtijd was. Ik had al wel 2 cm ontsluiting, maar mijn baarmoedermond was nog niet verstreken, dus hebben ze ingeleid met gel. Dat hebben we geheim gehouden voor iedereen behalve onze ouders.

Om kwart voor 8 gel gekregen. Dit deed voor mijn gevoel niets. Om kwart voor 11 getoucheerd en nee, had nog niets gedaan, dus nog een gel. Ze waren de deur nog niet uit en ik kreeg (denk ik) een rug wee van 10 min!! Auw, die deed zeer. Daarna begonnen de krampen. Heel goed op te vangen, hoefde niet eens te puffen.

Om 1 uur had ik mijn menneke al een tijdje niet meer gevoeld, dus meteen aan de CTG. Niets aan de hand gelukkig. Kwam waarschijnlijk door de harde buiken of lag gewoon te slapen.

Om 2 uur weer getoucheerd en had 4 cm ontsluiting. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken. Daarna werden de weeën snel heftiger en heftiger. Nog wel goed weg te puffen.

Om 4 uur, kon ik ze bijna niet meer weg puffen. Heb toen zelfs ff een traantje moeten wegpinken. Ze hebben me toen weer getoucheerd en had 6 cm ontsluiting. Dan moet ik er nog 4 zo?! Dat ging ik niet meer trekken zei ik.Moest toen weer aan het CTG en dat wil zeggen liggen...!! Wat een ramp zeg!

Ik heb verzocht om een prik met verdoving om de scherpe kantjes eraf te halen. Het was toen net te doen. Ik heb vanaf toen begeleiding bij het puffen gehad, want ik wist het niet meer. Tis maar goed dat ik de hand van mijn man niet vast had, want dan was ie vast gebroken, hahaha! Ik kon toen de weeën net hebben (eigenlijk niet, maar ik kwam er doorheen).

Om 5 uur moest Jeroen van mij bellen, want ik voelde veel druk en moest mee persen. De Vk voelen, ja hoor 9,5 cm ontsluiting. Ze heeft die halve cm zelf weggepoetst. Ik hoefde me niet meer in te houden, wanneer ik drang had om mee te duwen.

Om 17:20 mocht ik voor het eggie gaan persen. Ik heb Bram er bijna in 1 perswee uitgeperst, maar ik moest stoppen, zodat de boel kon mee rekken. Nou, dat was niet prettig kan ik je vertellen. Bij de volgende wee mocht ik verder persen en is onze kleine Bram geboren!!

Al met al is het dus erg snel gegaan!!

Liefs Elke

Geplaatst

elke, man en Tess, van harte gefeliciteerd met jullie Bram. Wat een leuke naam.

Wat fijn dat het allemaal toch vrij snel ging. Geniet van elkaar. Hoe reageerde Tess op Bram?

Ik wacht al op de foto, ben benieuwd hoe hij eruit ziet.

Geplaatst

Zo elke. Dat heb he tenminste gehad.

Wel veel pijn he. Ondanks de verdoving.

Maaaaar je hebt zoon in he armen! Bram, welcome to this world in 2011! Hihi

Geplaatst

Hope, hoe gaat het met je?

Lijkt me vooral voor jou niet makkelijk om andermans bevallingsverhalen te lezen. Heel confronterend, of niet?

Hoop dat alles goed gaat met de kleine Desley? Daar heb je t allemaal voor gedaan meis. Dat raak je nooit meer kwijt.

Sera heeft vannacht nauwelijks willen drinken uit de De Brown fles. Liet het meeste erlangs lopen en heeft na een uur vadthouden toch nog veel uitgespuugd. Jammer!

Mijn man doet zo zn best! Met borstvoeding spuugt ze nooit!

Terwijl er vers gekolfde bv in de fles zat. Dus niet met magne opgewarmd.

Nou, nu weer 7 x bv en komende nacht nog een x proberen.

Missch even wennen aan de fles. Er kon trouwens maar 60 cc in. Maar ja, zelfs dat heeft ze niet op dit keer.

Geplaatst

armanda:ik heb de tip gekregen om het drinken uit de fles langzaam op te voeren zodat ze er eerst gewend aan kan raken.

Er werd me verteld dat ik eerst gewoon bv moet geven en daarna nog ong. 20 cc met de fles.

Ze is dan al verzadigd en het beetje uit de fles is dan gewoon extra. Ook is ze dan wat slaperiger zodat ze de fles misschien beter accepteert. Zo kan ze wennen aan de fles. Anders forseer je het en kan ze een afkeer krijgen van de fles.

Ook kreeg ik als tip om de speen even in je bh te stoppen. Dan zit jou geur erbij. Ik weet ook niet of dit allemaal werkt, maar ik ga het proberen. Zo dadelijk ga ik bv en daarna nog het laatste beetje met de fles. Ben benieuwd. Mischien heb je iets aan deze tips.

Geplaatst

Elke van harte gefeliciteerd met jullie Bram, wat een mooie, stoere naam!!

Mooi verhaal, over je bevalling!!Fijn dat alles goed is gegaan, geniet lekker van jullie

zoon en je gezinnetje.

Geplaatst

Heej dames,

Ik wil jullie onze prachtige zoon niet ontnemen en hier zijn een paar foto's!!

[ATTACH=CONFIG]3207[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3208[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3209[/ATTACH]

Oh, dames, ik ben zoooo stapel gek op hem!

Liefs Elke

Geplaatst

Wauw Elke, daar mag je zeker trots op zijn, wat een prachtkind!

Geniet ervan!!

Ivfsh, kan me heeeeeel goed voorstellen dat je nu ook wil! Soms heb ik dat zelfs al, en ik moet nog ff ;-)

Geplaatst

Elke van harte met bram, heel stoer jongetje seg. Jij bent op mijn uitgerekende datum bevallen hihihi. Geniet van je boy.....

Alle andere een fijne jaarwisseling

Geplaatst

van harte met de geboorte van jullie Bram! zo te horen een goede bevalling geweest. en wat een heerlijke koppie met haar heeft ie.

Wat vindt tess van haar broertje?

genieten he dames!!

liefss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden