Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hierbij het aangepaste lijstje met mijn tweede echo (en ik heb gelijk even alles op data gezet, wel zo overzichtelijk toch?)

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen.

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Kyra: 20 april

Jessie:29 april

Noor:

Elke: 3 mei

Hoopvol: 9 mei

Tweede echo:

Hope: 7 april

Zara: 26 april

Yolande: 6 mei

Kyra: 9 mei

Derde echo:

Hope: 21 april

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Kyra: 09 december

Jessie: 16 december

Noor: 18 december

Hoopvol: 22 december

Elke: 23 december

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Hope, dank je wel voor de tips! Heb inderdaad ook al gemerkt dat een waterijsje helpt. En ze zijn nog erg lekker ook!

Kyra, GEFELICITEERD!!! Wat bijzonder meid! Had in mijn hoofd dat jij morgen de echo had samen met Hope. Hoe kom ik daar nu weer bij?

En zelfs het hartje al gehoord? Bofkont joh! Tegen mij vertelden ze dat dat nog niet kon maandag. Weet je hoe groot je kindje al was?

Jeetje Yolande, jij ook al het hartje gehoord? Ik ben stiekem best jaloers. Wij zagen het alleen maar hard op en neer gaan. Dat vond ik trouwens ook al super!

Ons wurmpje was nog maar 4.4 maar volgens de echo dan op 6w1d. Wat gaf jouw echo aan want jij bent natuurlijk langer zwanger.

Heerlijk he? Hebben we opeens allemaal andere gespreksonderwerpen...

Noor, niet zo druk he? Je bent zwanger! Beetje rustig aan...

Oei, jij ook al in de stress om je HCG? Niet doen hoor bij jou waarschijnlijk ook stress om niks. Net als bij mij.

Kan het trouwens zijn dat je bij je vorige zwangerschap op een eerdere dag hebt getest? Mijn HCG was bijv. 280 op wachtdag 10. Had ik op wachtdag 14 moeten testen bijv dan was het al veel hoger geweest.

Als je twijfelt over je HCG gelijk even het ziekenhuis bellen. Mij hebben ze in ieder geval enorm gerust gesteld.

En heb je hier ook al de lijst van Babeth zien staan? Daarin kun je aflezen tussen welke marges je HCG per week moet liggen. Verder zeiden ze in mijn ziekenhuis ook dat je HCG tussen week 4 en 5 moet verdubbelen per 48 uur maar dat tussen week 5 en 6 weer andere waarden gelden. Probeer dus te ontspannen meis. Je maakt je vast zorgen om niets. Hoop voor je dat het snel woensdag mag zijn!

Dikke knuf!

Elke, jij durft met je MvM! Weet je al wanneer ze komen?

Yolande, lees net dat je je wurmpje chipito noemt. Heerlijk ;-)

Ik eet trouwens tussendoor een banaan (lekker makkelijk), klein mueslireepje, handje noten.

De rest van de dag overigens nergens geen last meer van gehad. Vreemd hoor!

Wel vervelend dat je een verhoogde kans op trombose hebt maar je klinkt inderdaad alsof je in erg goede handen bent. En extra echo's zijn best wel fijn toch?

Hoopvol, wat fijn dat je de knoop hebt doorgehakt voor jezelf! Geeft vast weer wat rust.

Jessie, poe 3 avonddiensten... Sterkte meid! Misschien wel fijn om je gedachten even te verzetten?

Al veel geschreven in je schrift?

Caro-lin, welkom en gezellig dat je meeschrijft! Zet je jezelf ook gelijk op onze lijst?

Nou ja, was net gewoon ingelogd. Heel verhaal getypt, kan ik niet posten omdat ik niet ingelogd ben???

Yolande, lees net je vraag. Ik moet wel 3 keer per nacht plassen. Gelukkig geen 5 keer.

Geplaatst

Haha Zara, 3 keer plassen is ook al aardig veel!

Misschien heb ik het verkeerd opgeschreven want ik heb nog geen hartje gehoord, alleen gezien....

Ik was volgens de echometin dinsdag 6 weken en 6 dagen, dus 1 dag verschil met de 7 weken precies die ik was.

De arts zei dat het altijd 1 of 2 dagen kan afwijken omdat het een momentopname is.

Zara, ik ga door jouw bericht gelijk een perenijsje uit de vriezer pakken, hmmmm!

Geplaatst

Denk dat ik het verkeerd gelezen heb Yolande.

Ach, perenijsjes! Die ga ik morgen ook kopen. Echt lekker zijn die. (Zouden ze ook meetellen als 1 stuk fruit ;-) Gisteren mijn laatste raket gegeten en diepvries vandaag ontdooid dus kan weer een voorraadje in.

Geplaatst

Allereerst allemaal heel erg bedankt voor jullie enthousiaste reacties. Hartstikke lief en heel erg bedankt daarvoor.

HOPE, gatsie wat erg dat je zo misselijk bent zelfs door de medicatie heen. Kan me heel goed voorstellen dat je er zwaar van baalt. Hoe was het bij de acupuncturist? En die tranen zijn toch helemaal niet erg. Je hebt nogal wat meegemaakt zo te lezen.

POEZEBEEST, meid jij ook al zo misselijk. Wat erg voor je. Heb je al wat aan de huisarts gevraagd ervoor, want er zijn wel medicijnen voor die wat verlichting kunnen geven.

HOOPVOL, graag gedaan. Fijn dat je man het ook niet als een probleem ziet om een niveau lager te doen nu en later eventueel wel dit niveau te gaan halen.

ELKE, leuke ticker.

JESSIE, hopelijk ben je gerustgesteld door de andere reacties. Ik weet van mezelf dat ik me echt pas minder zorgen ga maken als ik de kleine elke dag even voel. Werk ze.

ZARA, jij ook al zo beroerd geweest. Hopelijk voel je je vandaag weer beter. Oh wat ingewikkeld bij jullie zeg met thuis- of ziekenhuisbevaling. Ik ben benieuwd wat je eigen huisarts zegt. Als ik misselijk ben probeer ik trouwens wel iets te eten, maar meestal is het dan ook tegen etenstijd.

NOOR, hoe is het met jou? Doe je ook een beetje voorzichtig aan? Oh ik lees nu dat je je zorgen maakt over het HCG. Hopelijk voelt het wat beter als je er een nachtje over geslapen hebt.

ELKE, lekker hè als de test zo snel positief is. Ik heb idd twee foto's meegekregen. Goed dat je mee gaat doen met MvM. Ik zou het ook met alle liefde willen doen, maar mag niet, omdat ik ooit in een heel ver verleden een bloedtransfusie heb gehad.

YOLANDE, ons gupje was 5,2 mm, maar dit is gemeten door een gyn op zijn apparatuur die niet zo goed is als die van de echoscopistes. Volgens die meting ben ik 6w2dgn, maar een milimeter verschil zorgt er al voor dat dit anders is. Hoeveel de hartslag per minuut was weet ik niet. En hoe is het met jou vandaag? Heb je al vaak naar de foto's gekeken? Fijn dat je over het VU een goed gevoel hebt. Ik moet er 's nachts meestal 1 keer uit.

CARO LIN, welkom hier en van harte gefeliciteerd met dit wondertje.

Hoe is het met de andere dames: SUUSKE, FRANCIS, en wie ik nog meer vergeten ben?

Na het hele fijne ziekenhuisbezoek heb ik contact opgenomen met de verloskundigenpraktijk hier in de buurt. Ze bestaan nog niet zo lang, maar ik ben er echt blij mee. Heb nogal wat problemen gehad met de andere praktijk bij mijn vorige zwangerschappen (ben veel te zwaar, maar heb daar totaal geen last van gehad. Mijn suiker, hb en bloeddruk waren tijdens de zwangerschap helemaal top en menigeen zou er jaloers op zijn geweest). Nu mag ik volgende week al komen voor een intakegesprek en gaan ze kijken of ze me gaan begeleiden. De gyn zei ook al dat ik in het zh kon blijven, maar daar heb ik toch vriendelijk voor bedankt. Het is al zo'n medisch gebeuren geweest dat ik nu even lekker een gewone zwangere wil zijn. Ook is het zh een stuk verder dan de praktijk, dus dat scheelt mij enorm veel tijd. Dus weer wat om naar uit te kijken.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Zara,

Ik dacht: laten we het maar meteen doen! Ze komt volgende week vrijdag :-)

Yolande

Plassen, dat hoef ik 's-nachts gelukkig (nog) niet. Ik zou gebroken zijn...

Caro-lin,

Welkom hier!! Gefeliciteerd natuurlijk :-D Zie dat je 1 dag na mij uitgerekend bent. Wil natuurlijk helemaal niets zeggen, maar het wordt wel een spannende kerst voor ons, hahaha

Liefs Elke

Geplaatst

Hope, ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad.

Kyra, ik kan me voorstellen na de hele medische circus dat je niet meer naar het zkh wilt.

Bij mij zijn mij paniekaanvalllen nog niet voorbij. Afgelopen dagen ging het best redelijk tot gisteren in mijn late dienst.

Ineens kreeg ik het weer. Ik maar naar het toilet gegaan en daar even op de grond gaan zitten om bij te komen.

Het heeft een uur geduurt en probeer je dan maar voor te doen alsof alles goed is naar de clienten.

Maar ik had ook een zware avonddienst. Liep samen met een nieuwe collega, en die wist echt nog niet veel dus kwam alles op mij terrecht.

Ik heb echt zitten nadenken of ik nu wel even moet blijven werken, maar ja zo dadelijk ga ik toch maar weer.

Geplaatst

@ Jessie: luister goed naar je eigen lichaam, je bent nu eindelijk, eindelijk zwanger!! Als ik in jouw schoenen stond, lijkt me de zwangerschap voor mezelf veel meer waard dan op dit moment werk. Zit nu zelf ook in de ziektewet, heb alleen geen keus daarin. Moest verplicht van het ziekenhuis, maar ben er wel heeeeel blij om! Zo pak en krijg ik ook lekker mijn rust. En als ik me een daggie rot voel, hoef ik niets anders te doen dan lekker rustig aan doen.

@ Zara en Yolande: yep, heeeeel veel plassen s nachts, hihi!

@ Caro Lin: welkom hier en van harte!! Hoe voel jij je? Besef je het al n beetje?

@ Kyra: ik vind dat je gelijk hebt, gewoon naar de verloskundige in de buurt!! En lekker gewoon zwanger zijn! You go girl!!

@ Poezebeest: hoe gaat het vandaag met je? Al wat beter?

@ Noor: maak je asjeblieft geen zorgen over de HCG waarde, elke keer is dat weer anders, en ool bij elke zwangerschap, je zit netjes in de curve, dus niets aan de hand. Probeer een beetje te ontspannen, en geloof in jezelf! Heb je vannacht wel een beetje kunnen slapen?

@ Hoopvol: hoe gaat het met jou vandaag?

Jaja, we hebben weer onze ukkepuk gezien! Je zag het hartje nu duidelijker kloppen, en was ook gegroeid. Vorige keer 8,6 mm en nu 13,2. Volgens deze lengte ben ik morgen 8 weken zwanger. Alleen ze kunnen het niet vanuit de lengte van onze beeb nauwkeurig berekenen omdat het nog te vroeg is, vanaf 12 weken heb je meer duidelijkheid of je keurig op schema loopt. Maar voor nu ziet het er prachtig uit!! Voor op schema, hartje klopt goed, lengte klopt helemaal! We zijn happy!!! Op 02 mei alweer onze 4e en laatste echo op de ivf afdeling. Mits alles goed gaat met mij. Maar daar gaan we wel even van uit. Als op 2 mei alles goed is met de baby en mij worden wij uit het ziekenhuis ontslagen en mogen we door naar de verloskundige in het WKZ Utrecht. Yeaaahhh!! Kan niet wachten op de volgende echo, hihi! Mijn eierstok is nog wel erg vergroot, maar daar heb ik geen last meer van gelukkig. Verder heb ik vandaag weer een hele goede dag, nergens last van! Gisteren ook al niet. Was trouwens gisteren ook naar de acupunctuur geweest. Was erg fijn, en volgens mij heeft het ook toegevoegde waarde! Hij heeft ook 2 plekjes op mijn polsen laten zien die ik kan masseren als ik misselijk wordt. Verder slaap ik snachts redelijk tot goed. Hopelijk gaat het zo door, want dan kunnen we echt genieten van onze zwangerschap. Het wordt steeds echter! Oja, heb ook nog gevraagd hoe groot de kans is om nu nog een miskraam te krijgen, en die is 5%. Dus na genoeg niets meer. 95 % kans dat het goed gaat. Ben ook rond 4 december uitgerekend!

Hmmmm, ga weer lekker met mijn boekkie de zo'n in, perenijsje er bij, en.....genieten maar!!

Geplaatst

hoi meiden, hope fijn dat je beeb gegroeid is, als ik mn echo krijg ben ik 7.4, ik hoop dan dat t er net zo goed uitziet als bij jou

jessie, red je t financieel als je met werken stopt? of een dagje minder?

caroline welkom \

silvie dankjewel

ik heb last van links onderin mn rug...beetje zeurende pijn...damn it....word er knettergek vasn die onzekerheid....gelukkig kan ik t er met jullie over hebben want mn vriend snapt er niks meer van

Geplaatst

Hallo meiden, nou de perenijsjes zijn ingeslagen hoor! Samen met raketijsjes en cornets voor manlief. Was alleen even vergeten dat het de donderdag voor pasen was. Druk! Moesten een paar rondjes rijden voor we de auto überhaupt kwijt konden. Maar heb al wel van 2 waterijsjes genoten vandaag.

Verder gelukkig niet meer misselijk geweest maar echt extreem moe. Zo moe ken ik mezelf niet en behoorlijk zware hoofdpijn. Vraag me af of het van de Utrogestan komt?

Hope, jippie, weer een goede echo voor jou! Jij bent wel de koploper hier qua aantal echo's.

Wat super dat alles gaat zoals het hoort en dat jij je ook al een stuk beter voelt! Moet echt een zorg minder zijn zeg. Nu ook lekker genieten van je zwangerschap meid!

En goed dat jij ook al met zulk positief nieuws komt. Cijfers komen overeen met die van Noor!

Heb jij trouwens al ergens dat matras gevonden met die twee gaten. Zou het nu best kunnen gebruiken. Vannacht maar tijdje op de bank poging tot slapen gedaan.

Kyra, bijzonder he die overstap naar het "gewoon" zwanger zijn zonder het hele circus erom heen. Lijkt me tegelijkertijd ook wel eng. Mijn IVF ziekenhuis kan ik echt voor alles bellen en bij zorgen kan ik er vaak ook dezelfde of de volgende dag terecht. Regelmatige controles. Vind wat dat betreft de overstap dus wel eng. Zeker omdat dit gebied helemaal nieuw is. Hebben jullie dat ook?

Jessie, lieve meid, ga alsjeblieft met je huisarts praten! Dit is toch zo niet te doen? Misschien krijg je wel een verwijzing voor maatschappelijk werk of een psycholoog. Je gaat er aan onderdoor als je de hele tijd zo angstig bent.

Nogmaals een dikke knuffel!

Noor, hoe is het met jou? Heb je iemand kunnen bereiken wat je zorgen om het HCG betreft? En kan je een beetje slapen of nog steeds gebroken nachten door je zoontje?

Pas goed op jezelf hoor!

Hoopvol, jij gaat zeker op voor net zo'n mooie echo als Hope! Maar het wachten duurt inderdaad lang. Zeker tot zo'n eerste echo. Voor mij heeft die echo echt rust gebracht. Niet dat ik me nu helemaal geen zorgen meer maak maar het is wel anders.

Je pijn herken ik niet heel goed maar mocht je er last van hebben dan zeker even langs je huisarts of je ziekenhuis bellen. Beterschap meid!

Yolande, hoe is het met jou? Nog steeds zo druk? En heb je weer een vol weekeinde voor de boeg?

Ik hoop dat ik wat minder moe word en geen hoofdpijn meer heb want volgens mij ben ik niet zo aangenaam voor manlief. En ja Hoopvol, dan snapt hij er inderdaad ook niks meer van. Volgens mij is het voor mannen toch anders dan voor ons.

Geplaatst

Hope, fijn weer een mooie echo!!

Jessie, denk je goed om jezelf en je kleintje? Ik zou zeker even naar de huisarts gaan. Mijn man heeft het ooit ook in lichte vorm gehad en het bleek een begin van een burnout te zijn. Door op tijd naar een psycholoog te gaan was hij er snel weer vanaf.

Ik ken jouw situatie niet goed maar kennelijk geeft je lichaam een signaal af!

Pas goed op jezelf!

Zara, wat naar van die moeheid en hoofdpijn. Ik ben ook wel moe maar t is nog te doen. Het komt bij mij volgens mij alleen maar doordat ik 's nachts zo vaak moet plassen en dan dus gebroken nachten heb. Mijn misselijkheid is goed te doen momenteel. Borsten voel ik niet.

Vanavond lekker de hele avond met vrienden in het vondelpark gezeten, zo gezellig en lekker stokbroodjes gegeten en zij dronken rosé en ik appelsap haha gek hoor!

Ga nu snel slapen,

welterusten allemaal!

Geplaatst

Hoihoi,

JESSIE, nog steeds last van paniekaanvallen. Wat ontzettend vervelend en moeilijk voor je. Misschien is het advies van ZARA helemaal zo gek nog niet om te gaan praten met je huisarts, want zo is de zwangerschap voor jou niet de leuke periode die het eigenlijk is. Heel veel sterkte en misschien is een paar daagjes ziekmelden ook een goed idee. Even bijkomen en tot rust komen, want jij en jullie kleine wondertje zijn op dit moment het allerbelangrijkste.

Hoe is het werken gisteravond gegaan?

HOPE, wat heerlijk dat de echo weer helemaal goed was. Mooi hè het verschil tussen deze en de vorige echo. Fijn dat je je weer wat beter voelt. Geniet maar lekker van je zwangerschap.

HOOPVOL, vervelend hè al die kwaaltjes. Hopelijk trekt de rugpijn snel weg. En mannen snappen er soms echt niets van, maar ja die voelen ook niet wat wij voelen.

ZARA, oh jij ook al moe en hoofdpijn. Hier nog eentje, maar dat zal de weerslag wel zijn van de hele afgelopen week. Hier de perenijsjes ook ingeslagen. Ga er vandaag eens een proberen.

De overstap naar de VK is voor mij niet zo groot, maar dat komt ook omdat ik 'alleen maar' IUI heb gehad in een gewoon streekziekenhuis. Ik zit daar gewoon tussen de zwangeren, dus niet helemaal apart zoals vaak bij een IVF-poli.

YOLANDE, dat klinkt als een hele fijne avond. Het was ook echt schitterend weer gisteren.

Vannacht echt een knetterende hoofdpijn gehad. Het was lang geleden dat ik zo'n hoofdpijn heb gehad. Ik heb uiteindelijk maar twee paracetamolletjes genomen, want anders was er van slapen helemaal niets terecht gekomen. Gelukkig is het nu weg en hoop ik dat het nog heel lang wegblijft.

Oh ja, wat ik nog vergeten was te schrijven was dat ik navraag had gedaan over het eten en drinken van kaneel, pesto en andere zaken. De gyn zei dat ik gewoon normaal moest eten en alleen niet moest roken, drinken (alcohol), geen rauw vlees en vis moest eten en geen schimmelkazen van rauwe melk moest eten. Van al die dingen als het eten van pesto en kaneel dat was allemaal in zulke grote hoeveelheden dat normaal eten van deze producten echt geen kwaad kon. Zijn woorden waren: Anders kun je helemaal niets meer eten.

Dus meiden, een stroopwafel, stukje ontbijtkoek, wat pesto door de pasta of een kopje Minty Morocco thee kunnen echt geen kwaad.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Hello lady's!

How is it going?

Jaja, ik ben vandaag weer lekker misselijk!!! Heel raar, maar het is alsof ik er een soort van patroon in heb. Vandaag misselijk, vreselijk vol gevoel en weeig. Morgen en overmorgen voel ik me weer top, en dan weer misselijk, dwars door de pillen heen. Ik heb het idee dat ik iedere 3e dag me ziek voel. En volgens mij verdubbelt ongeveer iedere 72 uur je HCG. Zou het daardoor komen denken jullie?

@ Kyra: heb gisteren in het zh een lekkere grote appelflap gegeten met kaneel erin, hij was heeeeerlijk, en het kan idd echt geen kwaad. Volgens mij moet je een pot kaneel opeten of pesto e.d wil het schadelijk zijn!

Geplaatst

Kyra, vervelend van je hoofdpijn, komt dat ook de de hcg hormonen in je lichaam?

En Kyra en Hope, ik was tot nu toe heel spastisch met kaneel maar dat hoeft dus niet!

Kaneelthee is bijv mijn favoriete thee, dus ik kan er af en toe best een kopje van nemen?!

En hope, apart van dat patroon, je zou bijna denken dat het inderdaad met die hcg stijging elke drie dagen te maken heeft?

Ik ben nu op kantoor en dan lekker drie dagen vrij.

Ik voel me de laatste dagen wel wat beter, op het vele keren plassen per nacht na haha, echt niet normaal meer.

Heb wel echt veel meer honger dan normaal.

Hebben jullie leuke plannen deze dagen?

Ik morgen BBQ bij vrienden, zondag vrijgezellenfeestje (gezellig zonder wijn..pffff valt niet op voor de aanwezigen....??) en maandag brunch bij mijn ouders en daarna even flink de tuin doen (onkruid wieden...moet ook gebeuren)

Ik hoop dat jullie ook leuke dagen hebben!

Liefs Yolande

Geplaatst

Hallo dames, ik vind jullie zo lief. Jullie zijn zo bezorgd. Ik heb gisteren een goede avond op het werk gehad. Geen paniekaanval gehad entot nu toe gaat het vandaag ook goed. Vanvavond nog 1 avond werken en dan ben ik 3 dagen vrij. Ik wacht met naar de huisarts of zo gaan nog af tot na de echo want ik denk dat ik dan wat meer rust zal krijgen en hopelijk dat de paniekaanvallen dan ook weg zullen zijn.

zara: vandaag merk ik ook dat ik erg moe ben, maar dat wisselt bij mij nogal.

Hoopvol: ik kan niet stoppen met werken nee, dat redden we financieel niet. Ik denk dat ik wel 4 uurtjes in de week minder ga werken als de klene er is dus 28 i.p.v. 32. Maar kinderopvang zal nog lastig gaan worden omdat mijn man en ik allebei onregelmatig werken en ik geen vast rooster heb.

Ik ga nu nog even een half uurtje liggen voordat ik naar mijn werk ga. Voor iedereen die vrij is, geniet van het heerlijke weer.

Geplaatst

Hoi!

Kyra, ik voelde me wel iets beter na een nachtje slaap maar ik merk dat ik toch echt eerst de echo wil zien voor ik me te blij om alles maak hoor. Ik heb een keer meegemaakt dat het niet goed bleek tijdens de 7 weken echo en dat heeft zo’n indruk op me gemaakt.. Al je hoop en blijdschap spat als een luchtbel uit elkaar. Echt vreselijk. Dus ik wacht met smart op dinsdag. En als alles goed is dan ga ik pas echt helemaal blij zijn.

Jessie, is het misschien niet wat rustiger voor je als je op zoek gaat naar een baan waar je wel vaste uren kunt krijgen? Of is dat echt onmogelijk bij jou in de buurt? Echt rot van die paniekaanvallen zeg. Ik hoop dat het snel minder wordt na de echo. Dat denk ik wel, was bij mij ook en al had ik geen paniekaanvallen, ik was ook echt heeeeel bang. Maar als het daarna nog blijft moet je wel met iemand over gaan praten hoor, dat kan echt helpen. Is ook beter voor de beeb als mamsie wat relaxeter is.

Hope wat fijn dat je weer een mooie echo had. Mooie groei!

En dat de acupunctuur iets geholpen heeft.

Hoopvol hoe gaat het met je rug?

Zara wel een beetje oppassen met de ijsjes he  Ik had vorige keer een fling met toetjes (vanillevla met yoghurt), lepelde echt enorme hoeveelheden naar binnen en alhoewel ik verder niets gesnoept heb en niets extra heb gegeten, zat er een paar maanden na de bevalling toch nog 4 kilo extra aan die er maar heel lastig (niet) afgaan. Was net met heel veel pijn en moeite weer door de 70 kg grens gezakt. En nu begin ik dus gelijk al met die 4 kg extra. Komt het ooit nog goed vraag ik me af. haha.

Maar volgens mij is een perenijsje maar heel weinig calorieën is het niet?

De nachten zijn sinds een paar dagen ineens een stuk beter. Nog maar 1 keer per nacht eruit. Oh wat een luxe na 2 maanden lang 2 tot 8 keer per nacht eruit. Aan remslaap doe ik helemaal al niet meer. Ik ga gelijk diep. hihi.

Dames geniet van je nachten nu het nog kan, want wie weet heb je geluk en heb je er een die al snel doorslaapt, maar als je net zo’n vrolijke Frans hebt als ik, zal je nog vaak terugdenken aan de tijd voor de geboorte. Slapen is een luxe, geniet van elke minuut!!

Oh ja Yolande buiten de keren dat ik er uit ga voor de kleine, ga ik ook nog een keer of 2 a 3 naar het toilet. Maar dat kan ik slaapwandelend intussen.

Ps wat een heerlijke avond ik het Vondelpark…! Klinkt super goed!

Ik heb mezelf aangemeld voor de Predictstudie in Rotterdam. Krijg je van 6 weken tm 12 weken elke week een 3D echo. Je hoeft alleen wat vragenlijsten in te vullen en een paar keer bloed te laten prikken. Ik vind het wel fijn om t kindje wat vaker te zien tot 12 weken. Voorkomt bij mij een hoop gemaal in mijn hoofd.

Nou ik ga even een fruithapje maken en dan lekker wandelen met de kleine man. Heerlijk dagje Mmmmmmmm!

Geniet van het mooie weer!

Groetjes

Noor

Geplaatst

hallo ladies

wat een weertje he> heerlijk

mn rug begint steeds s'avonds maarja gaat wel weer over.... ik heb een rare vraag: als jullie intiem zijn met jullie hubbies, en je komt "klaar'''krijg ik een beetje kramp in mn buik :S hebben meerdere dat? hahaha schaam schaam

Geplaatst

Heej meiden.

Hier is de situatie ff zeer onduidelijk. Ik heb nu een lichte bloeding. Deze houdt nu al een paar uur aan. Ik kom net terug van de EHBO. Ik heb daar een echo gekregen en alles zag er nog goed uit. Het vruchtje zit er nog en hij is nu 5.5 mm. Precies op schema.

Ik ben enigsinds gerust gesteld maar toch... Het is nu gewoon ff afwachten...

Liefs Elke

Geplaatst

Hoopvol als ik je eerdere berichtje zie, denk ik dat je het gisteravond of vanochtend gezellig hebt gehad met je man? Het kan zijn dat hij een klein adertje geraakt heeft dat gesprongen is. Het is sowieso goed mogelijk dat er daar eens een adertje springt nu, door de hormonen is dat gebied nu heel goed doorbloed. Heb ik wel eens ergens gelezen. Anders bij twijfel altijd de eerste hulp bellen zou ik zeggen. Maar als het niet meer wordt dan een heel klein beetje bruin roze wordt zou ik niet meteen in paniek raken hoor.

Elke ik had in het april topic al gereageerd. Echt eng meid, maar als hij er nog netjes zit kun je idd niets anders doen dan afwachten. Bah!

Nogmaals sterkte

Liefs

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden