Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden

lief al die berichtjes doet me wel goed... Ik ben gister thuis gekomen.. emoties komen eigenlijk nu pas,

de gynaecoloog zei dat de hele eileider weg is, en dat er verklevingen aan de darmen en buikwand zaten, vandaar dat t meer pijn deed dan gemiddeld

eerlijk gezegd zit ik er een beetje doorheen...ben chaggerijnig tegen iedereen, en huil heel veel.

Ik denk dat ik de eerste week ofzo niet meer op het forum kom, vind het ff te moeilijk nu, maar ik waardeer het dat jullie zo lief naar mij informerden enzo hoor!!

dames heel veel liefs xx

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Hoopvol, wat verschrikkelijk voor je!

Ik hoop dat je er snel weer bovenop zal komen.

Iedereen leeft met je mee en denkt aan je.

Een hele stevige virtuele knuffel van mij.

Liefs Elke

Geplaatst

Oh Lieve hoopvol,

Wat goed dat je ondanks je verdriet toch even laat weten hoe het met je gaat.

Heftig dat je eileider eruit gehaald is. Ik heb om andere redenen beide eileiders moeten laten verwijderen en dat is inderdaad niet niks.

Maar bij jou is het veel erger omdat er verdorie al een beginnend leven inzat en dat heeft vast best een tijdje nodig om het een plek te kunnen geven.

Ik hoop zo voor je dat je over een paar weken weer een positiever gevoel krijgt en dan alsnog zwanger wordt!

Heel veel sterkte hoor!:hugg:

Geplaatst

:circle2:

Francis en Karin,even een vreugdedans voor jullie mooie echo's!

Heerlijk om te zien dat alles goed is, he?!

En Francis, voor jou ook fijn dat de gyn zo prettig voelde!

Karin, die van jou is inderdaad al groot!! Haha dat wordt nog wat!

Armanda, ik drink sinds 3 weken ook geen pom meer hoor, was er wel klaar mee... Ik eet gezond, veel groene groente en slik ook een multivitamine voor zwangere vrouwen.

Jessie, wel goed dat je je hebt ziek gemeld als je lichaam aangeeft dat je het even rustig aan moet doen!

Ik heb ook een opgezette buik, denk ook doordat ik wat meer eet (heb echt meer hongergevoel)

Overmorgen is je echo, spannend! Komt vast goed!

Zo mijn werkdag zit er over een uurtje op en dan ga ik na het eten weer lekker

:36_2_63: haha, ik werk, eet en dan slaap ik. zo afwisselend zijn mijn dagen momenteel!

Fijne avond meiden,

liefs Yolande

Geplaatst

Hoi!

Zonder naar andere berichten te hebben gekeken want het is hier spitsuur dus dat komt later wel goed:

Ben net terug uit t erasmus: supermooie 3d echo gehad en ze hebben twee metingen gedaan, 1x 5,5mm en 1x5,6mm! Gisteren maar 4,4mm. De afmeting voldeed voor 6 weken 3dagen zei hij, het was niet groot maar hij ziet het vaker.

Het is het allernieuwste echoapparaat en alles was zeer duidelijk te zien, echt prachtig. Het hartje sloeg 129 slagen per minuut en het ze waren dik tevreden, geen enkel voorbehoud!!

Mijn zorgen zijn helemaal verdwenen, ben 500kg lichter!!!

Pfffff mijn kleintje doet het goed, ben zoooooooooo blij!!!! De bloemetjes groeien uit mijn oren!

Tot later

Noor

Geplaatst

Hoopvol; heftig zeg wat je allemaal hebt meegemaakt. Dat is niet niks. Heel veel sterkte de komende tijd!

Noor: wat een opluchting zeg. Nu maar lekker doorgroeien die kleine!

Yolande; ik heb ook zo'n opgezwollen gevoel. Mijn buik is een ballon en ben van 68 kilo naar bijna 71 kilo gegaan in 1 1/2 week!

Niet normaal! Ik denk dat het door al dat fruit komt (zit ook suiker in) en dat eet ik normaal nooit dus...

Geplaatst

Ja, niet te geloven he.

We wachten op de 3e icsi van mei 2011 en toen ineens dit!

Best vreemd want ik wilde helemaal geen decemberkindje; veel te drukke periode. Dus ik heb altijd gezegd in maart gaan we niet met ovu-testen aan de slag.

Mijn man heeft zwak zaad en de kans wel klein dat het spontaan zou lukken. We hebben tussendoor altijd zelf geprobeerd zwanger te worden met behulp van ovu testen want ik heb ook nog eens een onregelmatige cyclus waardoor mijn eisprong niet duidlijk aan te wijzen is. Ik voel deze ook nooit.

En dan als je er niet mee bezig bent gebeurd het. Cliche maar waar haha

Geplaatst

Jessie, sinds deze week krijg ik ook maar kleine hoeveelheden eten binnen. Het lijkt net of mijn keel een beetje is dicht geknepen. Verder staat de geur van eten me ook wel tegen.

Ik probeer dit maar op te vangen door verspreid over de dag kleine dingen te eten. Krijg je toch nog e.e.a. binnen.

Verder slaap ik na het plassen s nachts ook wel een uur of 2 niet en ja dan ga je woelen, draaien en zo kom je waarschijnlijk aan je gespannen nek.

Jouw echo is vrijdag vast goed en ik weet zeker dat je dan een stuk geruster bent.

Hope, jeetje jullie moeten je al snel inschrijven! Wel fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij het KDV. Weet je al hoeveel dagen je ervan gebruik gaat maken?

Ik herken je vele slapen. Zit voor het eerst ook nu nog in mijn duster. Heb bijna de hele dag bijgeslapen. Al die nachten wakker worden, plassen en uren later pas weer slapen, beginnen me nu op te breken.

Van die HCG-piek heb ik ook gehoord. We moeten dus nog even afwachten maar ik heb het er graag voor over. En de (.)(.) zijn bij mij vooral ook s nachts niet lekker maar ik lig dan vooral ook op mijn buik of zij.

Francis, wat ben ik blij voor jullie dat jullie en zo goede echo en een fijne gynaecoloog hadden.

Vandaag verwacht ik je hier niet meer want je gaat lekker naar je echo staren. Geniet ze!

Karin, voor jou ook al zulk goed nieuws. Goed zo en lekker meeschrijven hier!

Armanda, goed dat je toch bloed hebt laten prikken. Je moet alleen best lang wachten op de uitslag. Hoop dat de tijd snel voor je gaat.

Ik drink nog steeds de Pom. Wou hier mee doorgaan tot de 12 weken maar gaat mij idd ook wel steeds meer tegen staan.

Verder slik ik naast foliumzuur de zwanger vitaal van Kruidvat. Was volgens de huisarts een goede.

Caro-linn succes met gezond eten. Hoop dat je het lang gaat volhouden!

Hoopvol, wat fijn om van je te horen! En wat beroerd dat je zo iets ingrijpends hebt mee moeten maken. Had het zo anders gewenst voor jullie.

Logisch dat je jezelf nu niet goed voelt en iedereen snapt het als je hier (even) wat minder komt. Neem je tijd en zorg heel goed voor jezelf. Jij bent nu het belangrijkst!

Dikke, dikke knuffel xXx

Yolande, wauw, jij ook al zo'n spannend leven van werken, eten en slapen. Volgens mij denken we hier over een maand of 8 met weemoed aan terug. Dan zouden we willen dat we konden slapen....

Noor, super gefeliciteerd zeg! Wat zal jij je opgelucht voelen...

Vind het overigens wel schandalig van Brussel zeg. Laat je ze daar nog iets weten?

Ik heb vanaf half 2 tot half 5 vanmiddag geprobeerd het ziekenhuis hier te pakken te krijgen i.v.m. het maken van een afspraak bij de gynaecoloog. De lijnen waren steeds overbezet en 1 keer heb ik na 25 minuten en 1 keer na 30 minuten in de wacht gestaan te hebben(met hulp van de receptioniste), de verbinding verbroken. Ik heb dus nog steeds geen afspraak.

Vinden jullie het vreemd dat mijn gevoel hierbij nu helemaal niet goed is? Stel dat er straks iets niet goed is of je hebt ze accuut nodig en je krijgt ze dus niet te pakken... Daarnaast is dit echt maar een klein ziekenhuis dus snap er niks van.

Morgen maar eens mijn ziektekostenverzekeraar bellen om te vragen welke mogelijkheden er hier in de buurt nog meer zijn.

Geplaatst

Francis en Karin, van harte gefeliciteer met de echo!! Heerlijk!!

Hoopvol... ik snap zo goed hoe zwaar ellendig je je voelt en dat je dan gaat snauwen. Heel begrijpelijk want het is heel wat, echt een traumatische ervaring. Dat kost tijd en heel veel tranen. Konden we maar voor je doen...

Hou je tandjes op elkaar en je kop in de wind, op een dag hou jij hopelijk een prachtig mooi babytje in je handen. Hou dat voor ogen, dit is niet het einde. Maar je moet sterk zijn nu en goed voor jezelf zorgen. Een andere optie is er gewoon niet, je moet er door heen. Ik wens je heel veel sterkte en je kan altijd terecht, bij mij en bij vele anderen hier die hetzelfde of een soortgelijke situatie hebben meegemaakt.

Carolin wat een wonder! Proficiat!

Jessie die dikke buik is van de progesteron die je aanmaakt. Ik heb t ook, maar ik lijk wel 5 maanden zwanger. Ziet er niet uit...

Yolanda jij beide eileiders kwijt? Jeetje dat moet ook niet makkelijk geweest zijn. Ben blij dat je nu zo heerlijk makkelijk door de zwangerschap heen fietst!

Hope, goed op tijd zeg van dat kdv! En 200 meter dat is fijn!

Zara dat is toch niet normaal zo lang in de wacht! Waarschijnlijk zijn ze onderbezet ivm vakantie ofzo maar eigenlijk moet dat niet kunnen toch? Vraag volgende keer een noodnummer, dat zullen ze toch wel hebben? En ja wie weet zijn er nog andere mogelijkheden. Wel jammer dat je je daar nu mee bezig moet houden.

Nee ik heb geen klacht nr Brussel gestuurd, wel een vriendelijk mailtje. Ik weet uit ervaring hoe subjectief een meting is en daarnaast hangt t ook heel erg van het echo apparaat af hoe goed je kunt meten. Ben blij dat ik nu weer gerustgesteld ben. pffffff

Nou weltrusten allemaal

Liefs

Noor

Geplaatst

Kom even inbreken, Noor wat een goed nieuws zeg!! Gelukkig dat je vandaag ook een afspraak had staan, anders had je nog langer in onzekerheid moeten zitten.

So far so good!

Geplaatst

Okay, help me de volgende keer asjeblieft herinneren dat ik NIET de goden moet verzoeken, en roepen dat ik me prima voel?? Pfffffff.......sinds gisterenmiddag weer zo ziek als n hond. De hele tijd misselijk en kokhals gevoel, en met tandenpoetsen ook echt kokhalzen. Ontzettend koud, lag de hele nacht te rillen in mijn bed. Vreselijke maagpijn en pijn in mijn hoofd dat ik scheel zie... Nice....Hoop zoooooooooo dat ik me morgen weer beter voel.....

Hoe gaat het met jullie?

Oja Noor: wacht een goed nieuws!! Ben zoooo blij voor je, komt helemaal goed met jouw en je kindje! Voel het aan mijn vruchtwater, hihi

@ Zara: ik moet soms ook wel een half uur wachten voor dat ik een ivf verpleegkundige spreek. En dit is het UMC Utrecht. Het is erg rot, maar het is er zo druk, en de verpleegkundigen zijn zooo lief dat ze echt de tijd hebben aan de telefoon en al je vragen beantwoorden. Wel is het zo dat als er echt spoed is, ik ook een spoednummer heb, en dan heb ik gelijk een gynaecoloog aan de telefoon. En we willen 2 dagen in d e week gebruik maken van het kdv. Maargoed, eerst maar eens kijken hoe het allemaal loopt. Hoe gaat het verder met jou?

@ Caro-lin: wat goed joh! Spontaan zwanger!! Echt gaaf!!

@ Hoopvol: het was fijn om wat van je te horen, had veel aan je gedacht. Denk maar lekker aan jezelf en rust goed uit. Jullie wens komt echt wel uit, echt wel. Geloof daarin lieverd.

Fijne avond iedereen

Geplaatst

Ooooh Hope wat naar dat je zo onwijs ziek bent zeg. Jij bent niet een beetje misselijk of moe, nee jij bent echt onwijs ziek!

Heb echt met je te doen, het wisselt echt bij jou he?! Ik hoop dat dit niet de hele tijd blijft. Ze zeggen wel datn week 8 vaak het ergste is.

En tussen week 10 - 12 moet het overgaan... Hoop dat het iets eerder stopt bij jou in jouw geval!

Ik heb nog steeds bruin bloed verlies. Best wel dun (sorry voor de details meiden). Ik schrik er steeds van, ookal zegt iedereen dat het niet erg is.

Misschien dat ik morgen toch even het ziekenhuis bel. Gister alsnog de bloedtest gedaan, maar ik krijg pas rond dinsdag de uitslag!

Ook heb ik steeds buikpijn, zo'n gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Heeft iemand dat ook gehad in week 5? Ik maak me er wel zorgen om.

Geplaatst

Armanda, heel verstandig dat je morgen even belt. Ook al zullen zij zeggen dat het erbij hoort. Hopelijk willen ze toch even kijken, zeg maar dat je heeeeeeeeeeeeel ongerust bent ;)

Succes!!

Geplaatst

Hey meiden,

Als ik het goed begrijp heeft niemand zich nog bij de VK gemeld??

Ik weet ook niet of dat "mag" tijdens de controles in het ziekenhuis??

Armanda; ik heb wat bruine afscheiding sinds gisteren maar geen buikpijn dus ik ga er maar vanuit dat het niets is.

Bij het vegen is er ook niets te zien. Buikpijn in de vorm van menstruatiegevoel schijnt ook normaal te zijn ivm een groeiende baarmoeder.

Ik ben inmiddels maar wat relaxter geworden na 3 miskramen, als het misgaat kan ik er toch niets meer aan veranderen.

Niet dat het geen pijn doet als het weer mis gaat, maar mij druk maken doet de baby ook geen goed, toch.

Fijne avond

Caro- Lin

ps ik zag dat ik in mijn handtekening een fout had gemaakt. Deze heb ik aangepast. We zijn al een jaar langer bezig dat wat er stond haha, wat gaat die tijd toch snel!

Geplaatst

Hallo meiden,

Rustig hier vandaag! Hoop niet dat iedereen misselijk is....

Hoopvol, ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Noor. Kan het zelf niet mooier of beter zeggen.

Hope, nee, weer zo ziek... Op tijd aan de bel trekken hoor! En hoop ook zo dat de misselijkheid snel over is.

Noor, het ziekenhuis waar ik naar toe zou moeten, gaat op termijn sluiten. Het is echt een wanboel en heeft ook al meerdere malen het nationale nieuws gehaald. Onderbezetting, personeel dat niet meer enthousiast is doordat ze niet weten waar ze aan toe zijn. Worden ook al kamervragen over gesteld doordat het ziekenhuis waar we nu naar toe zouden moeten niet binnen de wettelijk vastgestelde rijtijd te bereiken is. Dit heeft er al in geresulteerd dat de eerste baby op de snelweg op weg naar het ziekenhuis is geboren. Daarom zit dit hele verhaal me helemaal niet lekker.

Maar gezien mijn leeftijd en toch ook wel een bepaalde angst die ik heb, vind ik een ziekenhuisbevalling prettiger dan een thuisbevalling. Maar ja, het moet wel kunnen.

Hope, misschien heb je bovenstaande ook al gelezen maar ik ben sinds deze week ontslagen uit het IVFziekenhuis. Mijn verhaal ging over het dichtsbijzijnde ziekenhuis hier.

Armanda en Caro-lin wat vervelend dat jullie (nog steeds) afscheiding hebben. Kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit. Hoop dan ook dat het snel stopt.

Armanda, als er bij mij bloed is geprikt, kan de huisarts inloggen bij het lab en dan heeft hij dezelfde dag of uiterlijk een dag later al de bloeduitslagen. Morgen even bellen hoor dan hoef je niet zo lang in spanning te zitten.

Kyra, hoe is het met jou? Heb je al even niet gehoord.

Geplaatst

Bedenk me nog net iets. Caro-lin hebben ze bij jou onderzoek gedaan naar je herhaalde miskramen?

Ik weet namelijk niet exact hoe het zit maar bij mij is er na 2 miskramen, bloed geprikt. Bij een bepaalde bloedgroep kun je namelijk na een miskraam antistoffen tegen een nieuwe zwangerschap aanmaken. Je lichaam ziet je zwangerschap dan dus als iets wat bestreden moet worden. Hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg.

Waarschijnlijk is dit bij jou ook al gebeurd maar anders zou ik er zeker even naar vragen bij je ziekenhuis.

Geplaatst

Zara; er is bij mij na de 3e miskraam wel "iets" gechecked via het bloed. Ik weet niet meer wat. De uitslag duurde 3 maanden. Ze doen dit onderzoek ook altijd bij de man volgens mij op afwijkingen of zoiets. Maar daar kwam niets uit. Ik had er nog naar gevraagd wat de reden van de msikramen waren. Antwoord; domme pech. Niets aan te doen...

Gewoon hopen dat het dit keer wel goed gaat!

Geplaatst

Hoop ook voor iedereen hier dat het goed blijft gaan maar wilde het toch even meegeven. Bij ons was de uitslag al na een week binnen overigens. Misschien toch iets anders geweest.

Geplaatst

ZARA, lief dat je naar me vraagt. Stond net op het punt om weer een stukje te schrijven :-) Wat moeilijk dat je aan het dubben bent over minder werken en dat je man problemen heeft met het vinden van werk. En een kind van 10 pond komt er vaak ook wel uit. Mijn dochter was precies 8 pond en was binnen 3 keer persen geboren met maar een heel klein scheurtje (net genoeg voor 1 hechting). Wat een drama met dat zh van jullie zeg. Pfff er zou maar iets ernstigs aan de hand zijn en je krijgt ze niet te pakken... brrr moet je toch niet aan denken.

HOPE30, je hebt gelijk, ik heb een druk leven, maar wel leuk en er blijft genoeg tijd voor mezelf over hoor. Over Grieks eten gesproken, dat ik heb ik Tweede Paasdag onverwacht gegeten (mijn ouders bleven onverwacht eten) en ik blijf het erg lekker vinden. Ach meis, nu voel je je weer zo ziek. Wat ontzettend vervelend voor je. Is er niets anders wat ze je kunnen geven tegen de misselijkheid? Ik heb gewoon zo'n medelijden met je, want je zo ziek voelen is echt niet leuk.

YOLANDE, en is de tuin al helemaal klaar? Hier niet echt, maar goed komend weekend maar weer wat doen. Ik smeer me trouwens nu helemaal niet in, alleen als ik echt ga wandelen of zou gaan varen ofzo. Lekker dat je weinig klachten hebt. Dat had ik bij mijn zoontje ook. Wel moe, maar verder niets. Ik heb toen ook een droom van een zwangerschap gehad en heb daar heerlijk van genoten.

ARMANDA, welkom hier en gefeliciteerd met je mooie plus. Wel heel vervelend dat aanhoudende bloedverlies. Hopelijk heeft het niets te betekenen. Ik kan je helaas geen positief verhaal geven, want bij mij leidde dat uiteindelijk naar een miskraam. Maar ik ken ook heel veel verhalen waar het wel goed bij is afgelopen. Misschien toch even contact opnemen met het zh of je eerder mag komen voor een echo?

JESSIE, hoe is het met jou? Heb je lekker gebadderd met de kleintjes? En morgen de echo. Spannend... ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht. Dat je buik wat dikker wordt komt omdat je darmen zich gaan verplaatsen om ruimte te maken voor de baarmoeder. Goed van je dat je je ziek gemeld hebt. Even een pas op de plaats kan echt geen kwaad.

POEZEBEEST, hoe is het met de vermoeidheid, medicijnen en werken? Gaat het een beetje?

FRANCIS, wat een ontzettend verdrietig verhaal bij jullie. Wat heftig en wat schrijf je er krachtig over. Respect daarvoor. Ik zit al regelmatig te kijken naar babynamen. Over de jongensnaam zijn we het wel eens, maar de meisjesnaam, daar zijn we nog niet helemaal uit. En natuurlijk gefeliciteerd met de mooie echo. Kan me voorstellen dat het een emotioneel moment was.

NOOR, wat leuk om te lezen dat jij ook de keuze hebt gemaakt om thuisblijfmama te zijn. Ook ik ben voor de geboorte gestopt met werken als hoofd P&O in een redelijk groot bedrijf, dus ook een pittige baan. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad. En wat heerlijk dat de echo nu wel goed was. Wat een opluchting zal het zijn geweest.

DEES, jij ook welkom hier en van harte gefeliciteerd met je mooie plus. Spannend of het er 1 of 2 zijn. Wanneer heb je de eerste echo?

KARIN81, ook jij welkom hier en van harte gefeliciteerd met de mooie plus en de mooie echo.

CARO-LIN, ik heb gisteren het intake-gesprek gehad bij de verloskundige. Dit was wel in overleg met de gyn, maar dat heeft meer te maken met mijn overgewicht dan het feit dat ik in de medische molen zwanger ben geworden. Jij ook al bruin bloed verlies. Hopelijk is het snel weg en wat gaaf dat je spontaan zwanger bent geworden.

ELKE, fijn dat het bloeden gestopt is.

Ik was er even niet, ben even teruggefloten door mijn eigen lichaam. Moemoemoe en moe en oh ja... MOE. Tja het is natuurlijk wel extreem druk geweest hier de afgelopen twee weken, maar gelukkig is het bijna vakantie.

Gisteren heb ik de intake gehad bij de verloskundige en het was een fijn gesprek. Het is een nieuwe praktijk en ik ben er erg blij mee. (Bij de oude praktijk waren er wat dingen voorgevallen waardoor mijn vertrouwen echt weg was). Ik mag alleen niet thuis bevallen i.v.m. mijn gewicht, maar gezien mijn eerdere bevallingen was dat toch niet gelukt (2 keer ingeleid), dus dat vind ik niet zo'n probleem. Gelijk al de eerste controle gehad. Bloeddruk prima, gewicht te hoog, maar ja dat wist ik al en de baarmoeder piepte al boven mijn schaambeen uit. Normaal is dit niet het geval hoor. Meestal is dat rond de 12 weken pas, maar aangezien dit mijn derde zwangerschap is groeit het allemaal wat sneller.

Fijne avond nog.

Groetjes Kyra

Geplaatst

HOOPVOL, ach meis ik kan me zo goed voorstellen dat je je nu boos, verdrietig en chagrijnig voelt. Het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt. Ik wil je nogmaals heel veel sterkte toewensen en geef je een dikke digiknuffel.

Kyra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden