Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dames: dank jullie wel.

we willen zowiezo het kindje houden.. maar of we zolang in spanning willen zitten weet ik niet..!

ga nu slapen ben kapot helemaal leeg voor deze dag!

liefss

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pfff, ik bloed weer. Ik heb de verloskundige gebeld en ze belt me vandaag nog terug wanneer we even langs kunnen komen vandaag voor een echo. Ik krijg nu toch wel schrik hoor. Gisteravond heb ik ook nog een keer gebloed. Mijn man is werken en wil hem niet ongerust maken dus wilde het hier even kwijt.

Geplaatst

Dees, poeh zeg, wat een ontzettende rotte uitslag. Maar het betekend ook dat je 20x kans hebt dat het wel goed is. Je zei dat je uberhaubt het kindje houdt, als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik geen vwp doen. Op de 20 wekenecho zien ze ook heel veel. Ik wens je veel sterkte toe en wijsheid. Enne, praat idd goed met elkaar. Dikke knuffel voor jou!

Jessie, tjee, ook dat is schrikken zeg! Vloei je aldoor of is het even? Goed dat je een echo krijgt! Vast niets aan de hand!

Kyra, oooow klinkt als een perfecte vakantie! Nou, hier is het 16 graden, stortregen de hele dag keiharde wind hagel en onweer. IK MIS DE ZON!!!!! En dat we dit jaar niet op vakantie gaan. We gaan altijd naar Griekenland, ik mis de zee, zon en suflaki! En wat heeeeerlijk dat jij je ukkie voelt. Lijkt me zooooo mooi. Ik hoop dat ik het ook mag beleven, ben bang van niet, will see.. Genietse nog!

Armanda, had jij nog de vk gebeld voor je misselijkheid? Hoe gaat het nu met je? Jij hebt toch een tuinfeest? Ik hoop dat het beter met je gaat en het natuurlijk erg gezellig wordt!!

Ik heb echt een griepvirus te pakken, gisteren nog even naar huisarts geweest. Heb toch al 3 dagen voor mijn doen best hoge koorts. En ik hoest al mijn organen uit mijn lijf! Tot kokhalsen toe, bleh! Met als resultaat dat mijn man en ik al 5 dagen 4 uur per nacht slapen. Na ja, kunnen we alvast wennen!

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

Jessie, hoop dat je snel voor een echo mag, wat spannend die onzekerheid. Had je in het begin ook vaker bloedingen? En goed naar je lijf luisteren!

Dees, dat is een uitslag waar je niet op hoopt. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is een keus te maken. Het blijft de komende maanden toch in je hoofd meespelen denk ik. Kan je misschien hier over in gesprek met een maatschappelijk werkster van het ziekenhuis? Jij zit toch ook in het umcg?

Armanda, hoop dat je wat krijgt voor die migraine klachten, jij krijgt ook wel veel voor de kiezen zeg. zou fijn zijn als je je dan lichamelijk wel goed voelt.

Geplaatst

Dees, ik wil je even heel veel sterkte wensen met de beslissing die jullie gaan maken. Pff, heftige uitslag!

Geplaatst

Dees, poeh wat een schrik, de uitslag van de combinatietest. Ik geloof wel dat de kans bij een vwp of vlokkentest op een miskraam echt zeer gering is vergeleken bij vroeger maar ja een kans is er wel.... Heel veel sterkte om jullie beslissing te nemen.

Jessie, wat een schrik ook voor jou zeg. Ik hoop dat alles loos alarm is. Sterkte meid!

Hetgeen ik wil melden doe ik een andere keer, na dit narre nieuws voelt het even niet goed om leuke dingen opp te schrijven. Ik ga duimen voor Jessie en denk ook aan Dees!

X yolande

Geplaatst

dees het was iid niet de bedoeling om je eruit te gooien sorry

wat een moeilijk nieuws hebben jullie gekregen, wij hebben geen test laten doen omdat ik toch geen beslissing zou kunnen nemen

veel sterkte hiermee

jessie oei dat is schrikken, heb zelf nog nooit bloedverlies gehad, zelfs niet in de vorige zwangerschap toen 1 van de 2 baby's overleden is

doe maar echt rustig aan op het werk, weet hoe zwaar het werk is zit er zelf ook in, maar je zou het jezelf niet vergeven als je doorzet en het gaat mis

hopelijk is de druk snel weg en komt het bloeden niet terug

ken mensen die de hele zwangerschap bloedingen gehad hebben en nu een gezonde baby hebben

yolande ik heb wel bloedarmoede, heb dit de vorige zwangerschap ook gehad toen waren de pillen niet meer voldoende en heb ik 3 keer aan een ferro infuus gelegen

nu moet ik het eerst weer proberen met pillen

hope zal wat foto's bijvoegen en heb een voorgevoel dat wij weer een meisje krijgen maar ook dit was nog niet te zien op de echo

[ATTACH=CONFIG]1577[/ATTACH]mijn buikje bij 3 maand

de echo foto zal ik van de week ff toevoegen kan er zo niet bij zit op een andere computer nu

Geplaatst

.

Ik heb vandaag nog een echo gehad en het ziet er allemaal goed uit. Kleintje was weer zeer beweeglijk en het hartje was duidelijk te zien.

Ze hebben nu ook gezien wat de oorzaak van het bloeden is. De placenta ligt erg laag tegen de baarmoedermond aan.

Hierdoor gaat de baarmoeder sneller bloeden bij zware inspanningen. Ik kan hier nog wel weken last van gaan krijgen.

Maar het kan verder geen kwaad. Ik moet alleen heel erg oppassen met zware werkzaamheden dat mag voorlopig niet meer en we mogen voorlopig geen gemeenschap meer hebben. Pfff, ik ben zo blij. Ik merk ook wel dat mijn buik nu gevoeliger is geworden en vooral bij enige inspanning

Sandra: leuk buikje hoor.

Dees, heb je al een beslissing kunnen maken?

Geplaatst

** breek even in ***

Jessie: ik les net je berichtje hier. Ik ben blij te horen dat alles goed is. Nu dus nog meer reden om rustiger aan te doen op werk! pas goed op jezelf

** breek weer uit ***

Geplaatst

Poe Jessie, jij hebt al veel spanningen gehad zeg. Gelukkig ben je gerust gesteld. Is er al een oplossing op je werk gevonden?

Armanda, heel veel sterkte voor jou en je familie!

Hope, beterschap meid!

Dees, veel wijsheid toegewenst!

Geplaatst

Jessie gelukkig joh. Rustig aan blijven doen dan.

Wel moeilijk misschien zo lang geen seks? Maar ja, je moet t er voor over hebbn he ;-)

Kelebek, heb jij weer, een vk die niet zo goed was op de echo. Volgende x een mooie pic!

Hallo lieve Zara en Noor. Dikke knuffel van mijn kant.

Sandra, mooie buikfoto! Ik zie er ook ongeveer zo uit. Binnenkort gooi ik er ook eentje in.

Oh ik moet gaan

Ltr meeer xx

Geplaatst

Ben ik weer, ontbijtje met aardbeien op bed gehad van lovely hubbie.

Karin ik mag helaas niets nemen voor migraine. Alleen pata, wat alleen maar een kleiein btje vermindert. Wel zuur hoor. :-/

Hope, jij vroeg nog hoe t gister afgelopen was...

Nou na drie dgn ziek en migraine, lag ik heel rustig op de bank gisterochtend. Ik had t echt gehad.

Maar rond 11u voelde ik me beter en hielp ik met de partytent opzetten. Rustig en lang gedouched. Ging nog steeds goed. Toen ging ik mee boodsch doen voor ons feestje. Daarna nog brownies en muffins gemaakt en alles klaargezet: ik voelde me top ondertussen!

Goed he! Was er zo blij mee!

Heb hele avond gestaan en gelopen maar ging allemaal goed en was zo gezellig!! Buiten nog vuurkorf en kaarsjes aan en met zn allen schuilen onder de partytent en giga parasol en allerlei hapjes. Echt knus!!

Blij mee dus! Had niet beter gekunt, want mijn pap kwam ondanks zijn pijn ook, met mam, helemaal uit Herxen/Zwolle! Dat was denk ik wel zn laatste x ...

Vandaag vaderdag dus wij die kant op. Ik moet opschieten. Hoop weer zo'n goeie dag te hbbn!

En jullie ook!

Xx

Geplaatst

Lieve Armanda

Wat fijn dat je pap er bij was. Echt lief en stoer van hem ondanks zijn pijn..

En wat heerlijk voor je dat feest zo goed gelukt is.

Maar Moeder Overste Noor zegt nu tegen Armanda: doe het nu eens wat rustiger aan vanaf nu. Je hebt zo veel tegelijk te verwerken dan moet je ook rust nemen. Het is echt nodig meid, je vliegt maar van hot naar her. En dan nog gekweld door die vreselijke pijn, dat vreet ook energie. Denk ook aan je beeb, die moet goed groeien en jij trekt nu zo veel energie weg, nu moet je je energie even voor jullie samen houden.

Lekker met een dekentje op de bank, koppie thee, doosje chocola... even een boekje lezen... even niets!!!

(is niet betweterig bedoeld he, dat weet je hopelijk wel)

Liefs

Noor

Geplaatst

jullie zijn allebei lief

en terwijl ik dit typ... 1 x raden...

ja hoor, met een dekentje, thee, bonbon en laptoppie liggend op de bank! haha. eerlijk waar!

oke oke, jullie hadden het over boekje lezen, dat ga ik zo in bed nog doen. maar ik heb net met manlief een serie gekeken (we volgen samen de Event, heel spannend).

dus heb idd vanavond rust genomen.

ben vandaag nl. weer hele dag in zwolle bij ouders geweest en iedereen was heel verdrietig omdat het hard gaat met pap en omdat ma niet in het huis kan blijven wonen straks.

maar we waren met z'n allen bij elkaar en dat was echt heel tof! ook samen gebeden, en dat was heel bijzonder.

dit alles slurpt energie en ik lag in de auto op de terugweg te slapen. maar thuis moesten we allesn nog opruimen: de partytent en de afwas, nog stofzuigen, en hubbie heeft gedweild.

maaaaar de avond dus rust genomen. ik ga NU naar boven. hebben we dat ook allemaal weer gehad.

meiden, hoe is het verder met iedereen?

het is voor jullie misschien heel ongemakkelijk dat ik het steeds over mijn pa en de situatie eromheen enzo heb.

laat jullie aub niet tegenhouden om lekker over je dingen te vertellen en ook blije berichten enzo te plaatsen!

daar is het forum tenslotte voor he!

en we willen gewoon van elkaar weten hoe het met elkaar gaat, so don't stay away. sorry als ik mensen afschrik... I don't mean to.

nu ga ik echt slapen. dat heb ik net aan Noor en Yolande beloofd ;-)

zzzzz

Geplaatst

Haha, Armanda goed zo! En heftig maar toch ook fijn van je paps, zo met elkaar.

Nu je schrijft dat we het ook over leuke dingen moeten hebben ga ik dat toch maar doen....

Hebben gisteren de babykamer, kinderwagen en maxicosi gekocht, of eigenlijk besteld... Poeh, wel een uitgave zeg maar wel heel leuk.

Het is een kamertje van wit hout white wash en er zitten geen metalen knoppen of iets aan, alles is echt hout maar dan wel een beetje strak en toch romantisch. Ik vind mdf wat killer vandaar dat het ook even duurde voordat we dit kamertje vonden. Na lang twijfelen tussen joolz en bugaboo is het toch de bugaboo geworden ( grijs met off white kap) en de maxi cosi cabriofix. En een aerosleep matrasje voor in het ledikantje. Alles wordt begin september bezorgd. Als er onverhoopt iets misgaat halen ze gratis de kamer op en storten ze het geld terug.

Hebben jullie al kamertjes, wagens etc uitgezocht meiden?

Slaap lekker allemaal voor straks!

Geplaatst

Arrmanda wat leuk dat je feest zo goed is verlopen. Ik was er al heel erg bang voor zoals jij je voelde maar leuke dat het toch nog gelukt is allemaal. En wat heerlijk dat je vader er ook bij kon zijn en dat jullie als familie er ook allemaal zo voor hem en elkaa zijn.

Yolanda, wat goed van je dat je dat allemaal al besteld hebt. Wij hebben het kamertje al een paar weken in de garage staan. de kinderwagen krijgen we van vrienden die het zelf niet meer nodig hebben. Dus dat is ook echt ideaal.

Zo dadelijk moet ik naar het ziekenhuis voor een inwendige echo om mijn vleesboompje te bekijken.

Maar ik bloed nog steeds. Het blijft wel donkerbruinig bloed dus ik maak me niet zoveel zorgen meer.

Daarna moet ik in gespek met mijn manager. Daar zie ik wel heel erg tegenop.

En daarna ga ik naar een vriendin die ik al 1.5 jaar niet meer gezien heb. Dat gebeurt vaker bij ons.

Dus dat is erg leuk.

Geplaatst

Heerlijk de 12 weken zijn voorbij.....wat een opluchting,

nu in afwachting van de uitslag van de combinatietest die krijg ik woensdag.

Was wel een zooitje hoor moest ik bloed prikken, klapt de ader dicht dus geen bloed haalt dat mens de naald eruit spuit het bloed alle kanten op,

iedereen lekker onder het bloed, nou a dan maar de andere arm zit mijn ader te diep pffffff.....ging echt lekker....mijn vriend schrok zich een hoedje toen ik naar buiten kwam,

al dat bloed op je kleren.

Maar ja ondanks dat het nu geen blauwe plek maar een zwarte plek is gaat alles gelukkig goed. :)

diaan

Geplaatst

jessie

gelukkig was je echo goed wat een opluchting zeg

armanda mooi om te horen dat je feestje zo geslaagd was en dat je paps en mams erbij waren

diaan van harte met de 12 weken grens

yolande leuk he als alles besteld is, maar dan duurt het weer zo lang voor het er staat en als het er staat duurt het weer zo lang voor de beeb er is haha

dit gevoel had ik vorig jaar iig

hier alles goed, morgen voor controle naar de vk

hier nog de beloofde echo foto van onze 2e wonder[ATTACH=CONFIG]1595[/ATTACH]

Geplaatst

Armanda, wat heerlijk om te horen dat je een fijn feest hebt gehad, en ook met jouw lieve papa en mama! Maar, let idd ook goed op jezelf, neem goed je rust hoor! Oja, excuseer je asjeblieft voor over je berichtjes! Ik vind je juist een heel positief iemand! En ook dit soort dingen is fijn om te delen. Want sommige mensen hebben daar ook weer herkenning in, en kunnen je mogelijk advies geven, en iedereen zal je steunen hoor!

Yolanda, wat heerlijk dat je vanalles hebt gekocht!! Leuke bezigheid he? En toch de bugaboo? Die hebben wij ook gekocht. En white wash klinkt erg mooi!! Wij hebben ook de kinderkamer, aeroslepp, bugoboo, maxi cosi e.d gekocht en wordt 24 aug bezorgd. We willen ook graag een muurschildering op de kinderkamer laten doen, moet me nog even erin verdiepen. Hoe gaat het verder met je? Nog moe?

Jessie, hoe is het met jouw gegaan in het zh? Word er nog iets aan die vleesboom gedaan? En ook nog een gesprek met je manager? Over je zwangerschap? Poeh, dat zijn nooit leuke dingen he? Hoe is het gesprek gegaan?

Lieve Zara en Noor!! Ik denk nog steeds aan jullie! Knuffel!!

Diaan, GEFELCITEEEERD!! Goed he, 12 weken voorbij! En nu nog de uitslag vd combitest, zal vast goed zijn! Wat een gedoe zeg, dat bloedprikken, ook niet handig dat ze ader niet even dicht had gedrukt! Achja, die zwarte plek wordt vanzelf blauw!

Dees, hoe gaat het met jullie? Het niews al n beetje kunnen bezinken?

Kelebek, and you? Alles goed?

Ik heb een behoorlijke griep achter de rug. Maar ik moet al een hele week vreselijk hoesten!! Om de 2 minuten, en 's nachts helemaal erg. Ik slaap al 8 nachten niet tot nauwlijks! En ben ongeveer uitgeput nu. Heb ook op de huisartsenpost gezeten. Heb een bovenste luchtweginfectie, bijholte en voorholte ontsteking. Mijn luchtpijp tot in mijn longen ontstoken...... nu aan de antibiotica, ventolin inhaler voor extra lucht en codeine voor de nacht. Ik zie zoooooo erg tegen vannacht op! Ik ben zoooooooooooo moe!! Maar ik kan niet slapen door al dat gehoest! Wordt er gek van. Moest vannacht ook vreselijk hard huilen, en riep van die dingen: ik ben mijn zwangerschap zat!!!!! Nu 17 weken zwanger en alleen maar ellende gehad...zo had ik het me niet voorgesteld......Hoop zoooooooo dat we vannacht kunnen slapen, al was het maar 6 uurtjes. Pffff....

Verder ben ik nu ook officieel ontslagen. Na ja, mijn contract is niet verlengt. Voor mijn gevoel gewoon op straat gegooid!! Ben al vanaf maart ziek door zwangerschap thuis, en ik weet 100% zeker dat daarom mijn contract niet is verlengt. Maarja, probeer dat maar te bewijzen. Ik moet donderdag naar de arbo, daarna ga ik ziek door zwangerschap uit dienst en neemt het UWV mij over. Ben ik heel blij mee, want dan heb ik nog 100% loondoorbetaling, daarna zwangerschapsverlof, en volgend jaar weer solliciteren. Maar toch, voel me er wel rot onder.

Nou, sorry voor mijn niet vrolijke bericht meiden. Fijne avond nog!

Geplaatst

Hope, wat vervelend zeg dat je je zo slecht voelt. Ik kan met voorstellen dat je je er erg wanhopig onder gaat voelen. Ik hoop dat de antibiotica snel zijn werk zal gaan doen. En dan ook nog je werk kwijtraken. Dat is wel heel erg als je al slecht voelt.

Ze hoeven gelukkig niks te doen aan de vleesboom Deze is nu 2 cm. OP 32 weken moeten we nog eens voor controle een echo in het ziekenhuis maken. Maar het advies was wel om nu zeker in het ziekenhuis te bevallen want het kan de bevalling wel lastiger maken.

Ook een gesprek gehad met mijn manager. Ik had zelf al een paar voorstellen gegeven waar hij zich ook wel in kon vinden.

Dat betekent dat ik in de ochtenpiekuren niet hoef te werken maar pas vanaf 10.00 en dat ik in de avond een paar uur minder ga werken dus pas vanf 17.00u en dan geen zware zorg doe. Dus ik werk 5 tot 6 uur per dag tot mijn vakantie 25 juli. Dus daar ben ik voorlopig heel erg mee geholpen. In juli gaan we dan praten over hoe we het gaan doen na mijn vakantie.

Geplaatst

Heej meiden,

Niet denken dat ik jullie vergeten ben, maar ik ben niet zo heel actief! Ik lees wel volop mee :-D

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden