Jump to content

Recommended Posts

Posted

Afgelopen maandag heb ik een punctie gehad waarbij 7 eicellen zijn weggehaald, en vandaag bericht gehad dat er geen een bevrucht is. Volgende ronde wordt icsi. Het was onze eerste ivf poging. Heeft iemand anders dit meegemaakt?

groeten een verdrietig nina

Posted

Heej Nina,

Nee, ik heb dit niet mee gemaakt, amar ik wil je heel veel sterkte wensen en succes met de volgende poging.

Liefs Elke

Posted

Hallo Nina

Wat een ontzettend ellendig bericht zeg! Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar ik weet wel dat het voorkomt , ik wil je sterkte wensen, ik hoop dat je nog reacties krijgt van mensen die dit ook hebben meegemaakt en waarbij het met icsi wel goed ging.

Groetjes

Babeth

Posted

Ikzelf heb dit ook niet meegemaakt.

Bij ons was er na de puncties (de ene keer 4 en de andere keer 6 eicellen) steeds maar één bevrucht (ICSI).

Heel veel sterkte en ik hoop dat je meer succes hebt bij je volgende poging!

Liefs Dani:icon_flower:

Posted

Nina,

Wat zal dit een heftige emotionele ervaring voor jullie zijn.

Heel veel sterkte!

Ik hoop dat het met icsi wel goed mag gaan.

Posted

Houd moed hoor Nina! Met icsi kun je n heel ander (beter) resultaat krijgen.

Bij ons zou IVF ook geen bevruchtingen hebben gegeven en met icsi juist hele goede. Ligt meestal aan de onbeweeglijkheid vd zaadcellen en ev antistoffen.

Op naar n goed resultaat met icsi!!

Posted

Hoi Nina,

Ik had hetzelfde. Ik had 6 eitjes. Bij 4 daarvan was IVF toegepast en geen een bevruchting! Op twee daarvan ICSI en deze waren beiden bevrucht. Gelukkig doen ze in onze kliniek altijd een combinatie van IVF en ICSI waardoor we er toch nog twee over hielden... anders hadden wij ook niets gehad. De tweede poging hebben we nu volledig ICSI gedaan. Ik had helaas maar twee eitjes maar wel 100% bevruchting en allebei teruggeplaatst. Het kan dus echt beter gaan met ICSI! Geef de hoop niet op. Succes!!

KrisKras

Posted

ach meissie....wat een vervelend bericht...heb zelf ook bij onze laatste ivf geen bevruchting gehad, dus weet hoe je je voelt...

ervaring met icsi heb ik niet...bij geertgen doen ze ivf icm icsi...om de kans op bevruchting te vergroten. wij zijn momenteel nog aan het wachten op ons gesprek in DD endan gaan we beslissen waar we verder gaan...

heel veel sterkte....en neem de tijd om alles te verwerken...duim dat het met icsi wel gaat lukken!!!

liefs,

nico

Posted

Hoi Nina,

Wat een ongelooflijke teleurstelling... Ik had bij poging 2 4 eitjes met IVF en 5 met ICSI. Uit de IVF was geen enkele bevrucht en uit de ICSI 5 toppers!

Hou moed hoor, ondanks je verloren poging...

Liefs, Judith

Posted

Hoi Nina,

Ik had de laatste (derde ivf) ook geen bevruchting, 4 eicellen. Wat een teleurstelling. Ik was op m'n werk toen ik het hoorde en ben direct naar huis gevlucht. Het was alsof er iemand dood ging...Leef met je mee en wens je een volgende betere poging toe. Heb nog geen ervaring of icsi een meerwaarde kan betekenen. Wij gaan eind mei voor een laatste 4e, icsi poging, en gaan het dan allemaal beleven. Denk dat het verschillend is per persoon wat de resultaten kunnen zijn, het is uiteindelijk 1 grote loterij, maar hoe je het ook went of keert, ergens hebben we en ook jij, het niet in de hand. Het enige wat je helpt is het leven proberen te nemen zoals het komt, en het beste uit jezelf te halen. Veel liefs van Eef

Posted

Hoi Nina,ik ken een meisje van dit forum,za had 12 eitjes(met 1-te ivf) en allemaal niet bevrucht. Toen hebben ze ICSI gedaan. Gelijk zwanger,zij is nu over de helft!

Blijf positief meis!

Veel succes verder!

Posted

Hoi Nina!

Ik heb hetzelfde meegemaakt!

Bij onze eerste ivf behandeling hadden we ook geen bevruchting. Daarna icsi gedaan en gelukkig waren ze toen wel bevrucht.

Helaas is dat de eerste x niet gelukt en de 2de x wel maar geindigd in een miskraam!

Succes verder en blijf hoop houden!

Grtz Jolanda

Posted

Hier helaas dezelfde ervaring. 2e ivf geen bevruchting, ik was zo ontzettend verdrietigig. Alles voor niets!

Het gebeurt helaas, ik hoop dat je met icsi meer succes hebt.

Posted

Hoi Nina,

Wat verdrietig...je hebt al een heel traject achter de rug en dan deze domper! Ik heb de rest vd reactie gelezen en het zal je vast goeddoen dat er misschien met icsi nog goede kansen zijn. Voor nu heb je er niet veel aan, voor de toekomst misschien des te meer. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat een volgende behandeling wel succesvol zal zijn voor jullie! Sterkte meid!

Liefs Esly!

Posted

Super bedankt voor jullie reaties. De tranen zijn weer gedroogd, en ik heb moed kunnen halen uit verhalen die ik las. We gaan weer verder! Nieuwe ronde nieuwe kansen. 10 mei evaluatie en hopelijk kunnen we snel verder voor onze eerst ICSI.

groetjes Nina

Posted

Ik heb afgelopen zaterdag te horen gekregen dat ik geen terugplaatsing heb. Dit was mijn 3e ivf poging. Er was geen bevruchting.

Mijn eerste en 2e poging wel. Ik heb steeds niet al teveel eicellen. eerste keer 6, 2e keer ook zoiets, en nu dus 4 waarvan geen 1 bevrucht. Met het zaad is niks mis. Ik ben afgelopen december geopereerd aan endometriose en daarna ook nog een half jaar in d eovergang gebracht d.m.v. lucrin. Tussen de eerste en de 2e poging ook steeds 3 maanden. Toen besloten om mij te opereren. Dit is grotendeeld geslaagd. 95% van de endometriose is weggehaald. eierstokken en eileiders zijn intact. ook niet aan geopereerd.

Ik ben echt ten einde raad en ben letterlijk ziek van verdriet, Dacht echt dat ik deze poging een veel beter kans zou maken. Dat zeiden ze ook in het ziekenhuis en nu dit, het is niet eens een kans te noemen. Wie herkend mijn verhaal en heeft wat opbeurdende woorden want ik weet het ven niet meer. Zou dit met icsi verholpen kunnen worden of niet?

Ik hoor het graag, alvast bedankt

liefs manon

Posted

lieve Manon,

klinkt me heel bekend in de oren...ook bij onze 1e en 2e IVF niet veel eicellen, maar wel bevruchting, resp. 3 eicellen, 2 bevrucht en 4 eicellen, 3 bevrucht. Bij de 3e ivf 3 eicellen, geen bevrucht...het zag er ook allemaal goed uit...de stimulatie ging goed, had nu zelfs maar 2 fm's nodig...had mezelf helemaal erop voorbereid en alles gedaan en gelaten wat je maar kon bedenken om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen...en dan krijg je het telefoontje...geen bevruchting...je wereld stort inelkaar, want hier ga je niet vanuit...en het sjitte is, het is een poging, want je bent tot een punctie gekomen...

ik weet niet of het met icsi verholpen kan worden...bij ons ligt het aan de kwaliteit van mijn eicellen...gezien mijn leeftijd (al vind ik 37 niet oud) en dat ik maar 1 eierstok heb (dat was volgens de arts die we bij ons evaluatiegesprek hadden niet echt een voordeel) gaat het al niet makkelijk...

Meid....het is misschien moeilijk te geloven, maar je komt er echt weer bovenop...weet niet hoe oud je bent en of jullie voor nog een behandeling willen gaan, maar geef dit nieuws eerst een plekje voordat je verder gaat kijken en beslissen...het is niet niks wat er gebeurd is...wij hebben voor ons zelf besloten dat we een beslissing gaan nemen nadat we ook in DD zijn geweest...we hebben al een gesprek in Geertgen gehad, daar doen ze trouwens ivf in combinatie met icsi, om zo te kans op bevruchting te vergroten en ze gebruiken ook andere hormonen voor de stimulatie...je bent nu min of meer vrij om zelf te bepalen waar je gaat (was je voor heen ook maar omdat je dan al in behandeling bent, zul je minder snel switchen van ziekenhuis)....probeer eerst tot rust te komen, weer een beetje te gaan leven en weer van elkaar te genieten en dan rustig verder kijken...

heel veel sterkte meid!!!!

liefs,

Nico

Posted

Lieve Nico,

Bedankt voor je berichtje,

Ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen. Ik vind het heel bijzonder dat iemand die jou niet kent, toch zulke lieve woorden uitspreekt. Helaas omdat je in hetzelfde schuitje zit als ik.

Mijn leeftijd is trouwens 30 jaar, ook jong zou je zeggen...Ik weet gewoon niet goed wat ik nog meer kan doen. Ik heb gevochten en al ruim 3 jaar ziekenhuis in en uit. Mn vechtlust heeft me letterlijk uitgeput. Vooral omdat ik echt geprobeerd heb er positief in te staan. Mensen zeggen nogal´kom op positief blijven en niet teveel piekeren´voor jou heel herkenbaar waarschijnlijk. nou het allemaal niks geholpen.

Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij zit-zat? Ik erasmus in Rotterdam. Ik hoor donderdag of vrijdag hoe nu verder, of het ziekenhuis er nog heil in ziet. Ik hoop dat ze icsi voorstellen en neit meer met een tussenpozen van 3 maanden lucrin. Ik ben daar echt heel depri van geweest. Zat er inmiddels al ruim 1 jaar aan. Ben jij ook bekend met Lucrin en endometriose?

Ik heb met mijn partner wel afgesproken dat we naar belgie willen. In dit geval Gasthuisberg Leuven voor een second opinion. Kijken wat bij hun nog de mogelijkheden zijn.

Verder geeft het troost, hoe rot dit misschien ook klinkt, maar dat er meer (heel veel meer meiden) zijn die hetzelfde mee maken en ik hoop voor iedereen dat zij dat geluik gaan vinden op wat voor manier dan ook..

veel liefs manon

Posted

Nina wat een vreselijk bericht. Maar verlies geen hoop. Met icsi zijn er vaak meer bevruchtingen dan met ivf.:hugg:

Posted
Lieve Nico,

Bedankt voor je berichtje,

Ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen. Ik vind het heel bijzonder dat iemand die jou niet kent, toch zulke lieve woorden uitspreekt. Helaas omdat je in hetzelfde schuitje zit als ik.

Mijn leeftijd is trouwens 30 jaar, ook jong zou je zeggen...Ik weet gewoon niet goed wat ik nog meer kan doen. Ik heb gevochten en al ruim 3 jaar ziekenhuis in en uit. Mn vechtlust heeft me letterlijk uitgeput. Vooral omdat ik echt geprobeerd heb er positief in te staan. Mensen zeggen nogal´kom op positief blijven en niet teveel piekeren´voor jou heel herkenbaar waarschijnlijk. nou het allemaal niks geholpen.

Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij zit-zat? Ik erasmus in Rotterdam. Ik hoor donderdag of vrijdag hoe nu verder, of het ziekenhuis er nog heil in ziet. Ik hoop dat ze icsi voorstellen en neit meer met een tussenpozen van 3 maanden lucrin. Ik ben daar echt heel depri van geweest. Zat er inmiddels al ruim 1 jaar aan. Ben jij ook bekend met Lucrin en endometriose?

Ik heb met mijn partner wel afgesproken dat we naar belgie willen. In dit geval Gasthuisberg Leuven voor een second opinion. Kijken wat bij hun nog de mogelijkheden zijn.

Verder geeft het troost, hoe rot dit misschien ook klinkt, maar dat er meer (heel veel meer meiden) zijn die hetzelfde mee maken en ik hoop voor iedereen dat zij dat geluik gaan vinden op wat voor manier dan ook..

veel liefs manon

hoi Manon,

ik zat bij het AZM in Maastricht.

30 maart hebben we een gesprek gehad met de Geertgen kliniek in Elsendorp (Noord Brabant) en 20 mei hebben we gesprek in Düsseldorf.

Wij mochten nog een 4e ivf in Maastricht proberen, maar ze gaven ons weinig tot geen kans...en ook een ander hormoon wilde deze arts niet proberen, waarom is ons nog steeds een raadsel. Puur alleen maar door het slechte evluatiegesprek zijn wij dus op zoek gegaan naar een ander ziekenhuis. Het vertrouwen was ik kwijt, en dat door een arts, die nog niet eens onze eigen ivf-arts was...

we hebben ook over België zitten denken, maar in ons geval vanwege de hoge kosten besloten om het bij Geertgen en DD te houden, ook omdat we misschien ook eiceldonatie overwegen, als deze ivf niet zou lukken...en bij Geertgen is dat mogelijk (ook wel bij andere ziekenhuizen, maar dit is dan het dichtste bij voor ons) en we hebben al een donor, die ons haar eicellen zou willen doneren...weet dat in DD eiceldonatie niet toegestaan is, maar ze doen dit geloof ik wel in samenwerking met een spaans ziekenhuis...

het geeft idd heel veel troost en steun als je verhalen van anderen kunt lezen die helaas ook hetzelfde hebben meegemaakt. zij weten namelijk hoe jij je voelt en dat weten anderen die niet in de medische molen zitten vaak niet en zij begrijpen 'ons' ook vaak niet...niet dat wij nu zo apart zijn, maar af en toe krijg ik echt het idee dat men ons met hele andere ogen aankijkt omdat wij niet op een natuurlijke manier zwanger kunnen worden, alsof het een ziekte is...

met lucrin en endometriose heb ik geen ervaring, helaas...heb wel 2 jaar geleden massale verklevingen laten weghalen die rondom mijn eierstokken, eileiders, baarmoeder en voorste buikwand zaten, incl uiteindelijk een abces zo groot als mijn baarmoeder en daardoor ook mijn rechter eileider en eierstok...ben een paar maanden na deze operatie weliswaar spontaan zwanger geraakt, maar dit is dus geëindigd in een mk...hierna de ivf dus in....en tot nu toe nog zonder resultaat...

ik heb in maastricht de pil, deca, puregon,pregnyl en utrogestan-bolletjes gebruikt....

in geertgen zou ik met fostimon kunnen beginnen, en het korte protocol...gelukkig dat zij wel nog wil proberen...denk wel dat dit onze laatste ivf wordt en dat we hierna met eiceldonatie verder gaan...

neem in elk geval de tijd om een beslissing te nemen....als je je rot voelt, is het niet verstandig om beslissingen te nemen, ik spreek uit ervaring...heb ik vaak genoeg zelf ook gedaan, met niet het gewenste resultaat (niet per se ivm ivf by the way)...

liefs,

nico

Posted

breek even in

nico ik heb ook geen goede ervaringen met AZM.

wij hebben toen een gesprek gehad in DD en direct konden we beginnen.

Eerste poging werd afgebroken en de twee keer in DD daar ben ik nu zwanger van.

ik zou echt naar dokter scholtes gaan: ik vind hem super!

succes ermee