Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

woensdagochtend tussen 10 en 11 worden we gebeld en dan is er na twee uur een eventuele terugplaatsing. ik moet alleen nu veel rusten en drinken ivm verhoogde kans op overstimulatie

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
woensdagochtend tussen 10 en 11 worden we gebeld en dan is er na twee uur een eventuele terugplaatsing. ik moet alleen nu veel rusten en drinken ivm verhoogde kans op overstimulatie
Ok! Succes en rustig aan dan!
Geplaatst

Spannend morgen, Clau. Hoe voel je je?

Vandaag opnieuw bloedgeprikt en helaas was er geen HCG meer. Volgende week evaluatie van deze laatste ICSI poging. En wat dan...

Geplaatst

@Inne, Veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling. Ik begrijp dat dit jullie laatste poging was?!

Neem de tijd om e.e.a een plekje te kunnen geven en ik hoop dat jullie er samen uitkomen hoe nu verder. In welk geval dan ook nogmaals veel sterkte.

Veel liefs Propje

Geplaatst

hoi hoi ook ik al een poging icsi gehad eerste mislukt nu op naar de tweede poging. Eerst maar eens op vakantie even gedachten verzetten... volgende week weer gesprek voor tweede poging.

Dit is de eerste keer dat is schrijf dus maar eens kijken of er reacties komen.

Geplaatst

Hallo Love,

Welkom op dit forum. Jammer dat je eerste poging mislukt is. Je hoopt er zo op maar weet toch wel een beetje dat de eerste poging uit testen is hoe het gaat verlopen wat betreft medicijnen en dergelijke. Hebben jullie geen cryo's overgehouden omdat je spreekt over een tweede poging??

Wij hadden dit namelijk zelf ook niet en vonden dat wel erg zuur. Je hebt toch minder kansen. Veel succes in ieder geval met de 2de poging die komen gaat maar allereerst veel plezier op vakantie, lekker genieten van elkaar zodat jullie opgeladen en wel weer kunnen beginnen.

Liefs Propje

Geplaatst

hoi hoi leuk dat je reageert.

Ik reageerde heel heftig op de medicijnen had wel 30 follikels maar waren allemaal matig bevrucht, hebben ze in zwolle besloten 2 terug te plaatsen.Dit was natuurlijk toppie. Het was allemaal zeer slecht dus konden niks invriezen... helaas.

Ik vond het wel goed te doen allemaal... we hadden eerst besloten om het niet iedereen te vertellen maar op gegeven moment ontkom je er bijna niet aan, dus vrienden weten het wel en collega's op het werk. Wij lusten nog wel een wijntje of biertje dus dat viel gelijk op..... dan maar vertellen.... in eerste instantie was dit goed maar ik denk dat ik het de tweede poging wel onder ons hou, hoever en wanneer terugplaatsing is.... je moet natuurlijk ook al die mensen vertellen dat het niet gelukt is.... dat vond ik misschien nog wel hel aller moeilijkste......

Nu weet je natuurlijk allemaal hoe het gaat en sta ik er wel iets zekerder in.... prikken en echo''s waren allemaal nieuw voor me ... maar heb nu zoiets ga er weer voor....

Zoals ik al zei we gaan in augustus heerlijk na curacao dus even gedachten lekker leeg maken en dit hele gedoe even achter ons laten.

Hoe vond jij het wachten dan??? die periode na terugplaatsing .... vond het zo spannend....

Super leuk dat je wilt kletsen af en toe met mij.... is wel fijn. Wil je iets meer vertellen over jullie / jou? of liever niet.....

Geplaatst

Hallo Love,

Dat is inderdaad zuur als je zoveel follikels hebt en dan ineens gewoon niets meer. Jammer is dat zeg! Hopelijk passen ze de medicatie voor je aan zodat je minder follikels krijgt maar daarin tegen beter van kwaliteit. Wat betreft het vertellen aan anderen? Ja, je ontkomt er niet aan als je in een bepaald ding opvalt, in jouw geval dan een lekker biertje drinken en dan ineens onder vrienden niet meer. Ik zelf heb altijd voor dergelijke behandelingen de beste smoesjes klaar staan. Als ik ineens niet meer drink en een ander vraagt er naar dan zeg ik dat ik medicijnen slik voor een ontsteking en daarbij geen alcohol mag nuttigen. Ik noem maar wat geks. Tenzij iemand recht op de man af vraagt of wij met vruchtbaarheids behandelingen bezig zijn, dan ga ik er niet om liegen. Nu de 2de poging heb ik ook niemand ingelicht, je krijgt idd niet steeds vragen en je hoeft ook niet iets te verwachten van anderen wat je misschien niet krijgt, denk aan de vraag Hoe gaat het nu met je? Als ze weten dat jullie er mee bezig zijn en je krijgt deze vraag nooit van goede vrienden dan voelt dat ook niet goed aan. Dus beter leek ons om niets te zeggen, Veel meer rust.

Hoe ik het wachten ervaar? Zit momenteel in de tweede wachtweek van onze 2de icsi poging en gaat me goed af eerlijk gezegd. Moet ik er wel bij zeggen dat ik al vanaf 5 dagen na de Tp menstruatiekrampjes heb en ik daardoor mijn hoop verloren ben. Ik ben eigenlijk alleen nog maar aan het wachten totdat de ongi door breekt en dan door gaan voor de cryo's.

Wij hadden de eerste poging 15 follikels en de arts hoopte er ook op net zoals wij, echter na de punctie bleken er maar 5 eicellen te zijn. Hier hadden we niet op gerekend en uiteindelijk 4 bevrucht van zeer matige kwaliteit. Onze hoop was zeer laag en dat bleek achteraf ook. Geen enkele cryo dus hupakee weer die rotte punctie. Echter viel het de 2de keer ontzettend mee, wel erg pijnlijk maar was te behappen, het weer houdt me nu niet om de derde poging te doen indien dit noodzakelijk zou zijn.

Afijn, wij moeten hier nog een aantal dagen wachten voordat ik zeker weet dat deze poging mislukt is en dan meteen doorbellen om door te kunnen gaan. Ikzelf wil niet meer te lang wachten daar mijn vriend toch al een leeftijd heeft waarbij we niet op ons gemak kunnen doen naar mijn idee.

Zijn jullie zelf al lang bezig met dit traject?

Liefs Propje

Geplaatst

Hey wat leuk dat je zo snel reageert echt leuk om ervaring uit te delen.

Zelf zitten we 3 jaar in de ''trein'' valt opzich wel mee... maar gewoon elke keer vrij vragen en regelen op het werk. Bij mij gaat het moeilijker dan bij mijn vriend. Ik werk op een kdv met baby's. (tja ook fijn als je er zelf zo graag een wilt (of meer). ) Voel me telkens zo lullig om voor een echo van 10min. weer een paar uur onder de pannen te zijn, snap je! Ik vind het zo vervelend voor mijn collega's, maar goed ze hebben wel redelijk begrip. Bijna al onze vrienden hebben al kinderen, dan gaat het op verjaardagen alleen maar over kinderen..... zo frustrerend..... echt

Mijn vriend is 31 en ik ben 26 dus we hebben nog wel de tijd. Artsen zeiden ook dat het top was dat ik zo jong ben... dat is dan wel een voordeel. We gaan bij de tweede poging denk ik wel naar Dusseldorf..... veel goede reacties van gehoord. dus we zullen zien.

Spannend hoor voor jullie, ik duim mee echt weet zelf hoe je je voelt.

Punctie was bij mij heel vervelend hebben ze dubbele dosis verdofing gegeven.... had er zoveel .... maar als je mij vraagt doe je het weer? Tuurlijk echt gelijk.....

Heb je er wel over nagedacht als het echt niet meer lukt? wat dan? Ik vind dat zo moeilijk.... volgens mij kan ik dat niet eens...... schrijf dit nu met tranen in mijn ogen........

fijne avond alvast en tot snel :icon_smile:

Geplaatst

@all: Al twee dagen heb ik bruinverlies en knallende migraine, zoals het ernaar uitziet zal deze poging vandaag definitief mislukken daar de hoeveelheden verlies steeds erger worden. Wij hebben ons gisteren er al min of meer bij neergelegd met dien verstande dat we vooruit denken aan de cryo's. Ik kan wel boos blijven maar het is onomkeerbaar en ons humeur word er niet beter op. Maandag het zh bellen over hoe verder is het enigste dat we kunnen doen om evt. het gat weer op te vullen.

Liefs Propje

Geplaatst

@ Propje, jeetje meid wat een vervelend nieuws :-(

Wil je voor de zekerheid niet een test doen?

Mocht het definitief mislukt zijn, wens ik je/jullie heel veel sterkte!

Het is misschien geen troost, maar wellicht dat er uit je cryo's een mooie zwangerschap ontstaat.

Digi knuffel voor jou xxx

Geplaatst

Tnx Melis

Ik wil liever geen test doen, ben dan ook weer zo tegendraads dat ik er nog geen euro tegenaan wil gooien, zonde van het geld van de test. Als het zich doorzet waar het momenteel mee bezig is wil ik niet zomaar een test verprutsen. Anderzijds als het was weg gebleven dan vond ik het een ander verhaal.

Liefs Propje

Geplaatst

wat enorm k*t , balen hoor, krijg er kippenvel van.... weet hoe teleurgesteld je bent in je eigen lichaam....

heeel veel sterkte en denk ook aan jullie... liefs

Geplaatst

@Love tnx lief van je dat je aan ons denkt.

De teleurstelling valt op zicht nog wel mee met dien verstande dat wij al vaker een mislukte poging hebben meegemaakt en ik denk na zoveel jaren, bij ons ruim 5 jaar proberen leer je er min of meer mee om te gaan. Het heeft voor mezelf niet echt zin om in een zwart gat te vallen want ik kan het niet meer terug draaien. Ik zou mezelf en mijn vriend geen plezier doen om bij de pakken neer te gaan zitten ook al begrijp ik dat van vele meiden wel dat ze even tijd nodig hebben om hun verdriet te verwerken. Bij mij werkt het gewoon niet. Ieder heeft zo z'n eigen manier van verwerken, wij door al verder te kijken naar de cryo's.

Ik dank jullie voor de steun.

Liefs Propje

Geplaatst

@Inne: Dank je voor je reactie.

We hebben echter wel ondanks mijn "ongi" een klein positief puntje. Heb vanochtend ( Niet ochtendurine ) er toch maar een test tegen aan gegooid omdat het verlies oud roze bleef ( nog geen helderrood ).Het is wel van donkerbruin naar oud roze gegaan dus verwacht dat zich dit wel doorzet naar de echte ongi. De test (kv) gaf een heel licht streepje aan nu 13 dagen na de tp. Mijn vermoedens zijn dan ook dat er wel een innesteling is geweest maar erna is afgebroken. Op zicht natuurlijk jammer maar aan de andere kant weten we nu wel dat innestelen toch lukt. Weer een feit rijker. Mijn buikpijn is heftiger aan het worden en de kleur veranderd ook snel. Verwacht dan ook dat het vandaag compleet zal doorbreken.

Wilde dit toch graag met jullie delen.

Liefs Propje en nog een fijne zondag verder.

Geplaatst

hoi ja ik begrijp dat je zo gaat denken... maar het is gewoon zo oneerlijk iedereen in de omgeving wordt zo zwanger en wij niet.... zo oneerlijk, vind het moeilijk om enthousiast te gaan doen als mensen naar ons toe komen en vertellen we zijn zwanger.....

Ik merk wel dat ik me anders uit... naar mensen .... kijk heel anders naar het leven nu we zo bezig zijn.... werk is echt niet alles.... je moet echt genieten van alles en iedereen om je heen alle liefde die je krijgt....

x en heel veel sterkte liefs

Geplaatst

Tnx Raba lief van je.

Hier inmiddels ongi goed door gekomen, wat een buikpijn zeg! Heeft gisteren de hele dag en afgelopen nacht aangehouden, ook al lig je in bed maar je word gewoon moe van de buikpijn. Hopelijk over een aantal daagjes daar ook weer vanaf.

Hoe is met de rest van de meiden? Zijn er al evt. vooruitzichten hoe jullie verder gaan?

Liefs Propje

Geplaatst

Propje, moet jij ook nog naar het ziekenhuis om je bloed te laten testen?

Hopelijk trekt je buikpijn snel weg, balen is dat.

Bij mij nog geen nieuws. Ik wacht op reactie van het ziekenhuis, of de evaluatie met een arts zal zijn.

Geplaatst

@Inne: Ik hoef niet naar het zh om mijn bloed te laten testen. Ik kon wel daar een zw-test laten doen maar wilde dat liever thuis doen. Als ik wil kan ik een evaluatiegesprek aanvragen maar is niet de standaard. Gelukkig is de buikpijn aanzienlijk minder geworden. Man man wat deed dat zeer zeg! Kan best wel wat hebben maar was te vergelijken met die felle prikken van de punctie. aijaij. Het is ook wel te merken dat er in mijn bm een grote schoonmaak gehouden moest worden. Details bespaard gebleven. Ik zie dingen die ik eerder nooit gezien heb. Vind het dan ook niet gek dat het zo'n zeer deed.

Ik hoop voor je dat je snel weet waar je aan toe bent. wachten doen we soms al te veel en te lang dus dat het maar eens een keer opschiet zou ik zeggen zou ook voor jullie prettig zijn als er schot in de zaak zit.

Geplaatst

Hallo Meiden,

Vandaag met het zh gebeld en nadat de assistente had overlegd met de arts werd ik terug gebeld dat ik komende maand kan door gaan voor de cryo. De assistente was eerst wat terug houdend ivm grote eierstokken afgelopen en het aantal follikels. Maar afijn, ik moet morgen voor een echo om te kijken of alles goed is en vanavond beginnen met de Progynova. De uitleg was zo "goed" die ik gekregen heb dat ik uiteindelijk zelf heb uitgevonden dat ik er iedere dag twee moet nemen. De dame van de apotheek zei iedere ochtend 1 alleen had ik het idee dat zij net even iets anders bedoelde als ik.

8 aug staat ook weer een echo gepland en de rest zal dan van zelf volgen hoop ik. Eigenlijk best gek, heb je net de ene zware poging achter de rug sta je alweer aan de voordeur van een nieuwe. Aan de andere kant zijn we blij dat we door kunnen zodat we indien e.e.a niet in vervulling zal gaan dit ook kunnen afsluiten en niet nog een elle lang tijd door hoeven te gaan. Het beïnvloed of we dat nou willen of niet toch je leven. Dan maar beter alles achter elkaar, weten we ook des te sneller waar we aan toe zijn.

Dit was even een update van mijn kant.

Liefs Propje

Geplaatst

Oh, dan gaan jullie al snel weer verder, Propje. Hopelijk met de cryo's meer geluk! Hoeveelste poging is dit voor jullie? En hoeveel cryo's zijn er?

Ik probeer de evaluatie toch te verzetten tot na de vakantie. Wel handig als we zelf heel goed weten wat we willen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden