Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Jessi: Tnx

We hebben zojuist de Tp gehad van 1 Top emmy. Van de 15 eicellen waren er 11 bevrucht en we hebben nu nog 3 cryo's over. Eindelijk cryo's. We zijn natuurlijk erg blij met dit goede nieuws.

25 juli mag ik testen.

Liefs Propje

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Propje: Gefeliciteerd! Fijn dat je naar een top-emmy ook cry's hebt. Ik hoop dat je ze over een tijdje voor een brusje kunt gebruiken. Heel veel succes met de spannende wachtweken, ik duim voor je!

Hier helaas geen goed nieuws vandaag. Ik heb teveel eitjes en moet stoppen met deze poging. Enorm balen, maar doorgaan is gevaarlijk voor mijn gezondheid. Vanmorgen hadden we de echo, mijn vriend was dit keer gelukkig mee. We zagen eigenlijk direct al op de monitor dat er wel heel veel follikels zaten. Aan de linkerkant zaten 12 grote, en aan de andere kant een stuk of 15. De gyn heeft ze niet eens allemaal exact geteld. Er zaten ook nog kleinere follikels. Bij elkaar dus ruim 27, en de grootsten waren pas 17 mm. Ik zou dus nog twee dagen door moeten gaan met de stimulatie voordat de eitjes klaar waren om te oogsten. De punctie zou dan pas vrijdag of zaterdag zijn. De kleinere eitjes groeien in de tussentijd ook door. Dan zou je ruim boven de 30 stuks uitkomen, en de grens (bij ons zh) ligt rond de 25. Bij de punctie worden namelijk de follikels leeggezogen, maar ze lopen direct daarna weer vol met vocht. Dat wordt aan je lichaam onttrokken, en dan kun je in shock kan raken, en dat is levensbedreigend. De gynaecolog vertelde ook dat ze heel soms bij 25 eitjes wel een punctie doen, maar dat dat dan kan resulteren in opname op de IC. Te gevaarlijk dus.

De volgende ronde krijg ik een lagere dosis van de hormonen. Ik had nu 225 eenheden Gonal-F, en de volgende keer 150. Ze hopen dat ik dan de volgende keer op 10 tot 15 follikels in totaal uitkom. Ik moet nu 10 dagen Provera (?) gebruiken om de follikels te laten verdwijnen. Daarna wordt ik ongi, en op de eerste menstruatiedag kan ik weer met de pil starten. Wel handig, dan ben ik in Namibie in ieder geval niet ongesteld. Direct na de vakantie kan ik dan weer met spuiten beginnen voor poging twee. Ze gaan de punctie nu inplannen voor half oktober. Wel heel fijn dat dat al zo snel kan.

Geluk bij een ongeluk is nu dat we de knoop kunnen doorhakken welke regio van Namibie we gaan bezoeken. We kunnen nu naar de Caprivi-strip in het noorden (malaria-gebied). Die regio wilden we heel graag bezoeken, maar dat zouden we niet doen bij een gelukte ICSI-poging. We hebben in ieder geval iets om naar uit te kijken!

Geplaatst

Jessi, wat jammer, maar je eigen gezondheid gaat natuurlijk voor! En gelukkig iets leuks in het vooruitzicht.

Propje, goed nieuws! Succes tijdens de wachteweken.

Geplaatst

Ach jessi, wat jammer zeg dat de poging is afgebroken. Maar aan de andere kant zijn zoveel follikels wel een groot risico en je gezondheid gaat toch voor neem ik aan?!

Geweldig dat jullie naar Namibië gaan, lijkt me erg mooi. Geniet er maar van en ik hoop dat jullie bij de volgende poging meer geluk zullen hebben.

Inne: Tnx

Geplaatst

jessie jeetje meid dat is schrikken maar inderdaad gezondheid gaat voor. Ga je snel op vakantie?

Propje nu broeden maar succes met de ww. Ik duim voor je

Met ons gaat het. Mannetje sneller aangebrand maar we kunnen goed praten. Afspraken voor intake zijn gepland in dusseldorf en brussel. In september. Kijken waar we heen willen gaan. We willen in januari weer verder even rust.

Geplaatst

hallo ik ben hier nieuw. ben bezig met mijn eerste icsi. zondag eerste fm gehad aan beide zijden zaten 5 grote en nog wat kleintjes. mijn bms was 7. dit zegt me niet zo heel veel.zijn het niet teveel eitjes? morgenochtend tweede fm ben heel benieuwd.

Geplaatst

@clau75: welkom hier. Vijf grote follikels is volgens mij prima, zeker niet teveel. Succes morgen met de 2e FM.

@Raba: we gaan eind augustus op vakantie. Ik kan me lekker de komende weken op de voorbereidingen storten, is een welkome afleiding. Wat goed dat jullie nu een pauze inlassen. Er is natuurlijk veel gebeurd en dat heeft tijd nodig. Je zult zien dat de tijd vliegt en het snel januari is.

Hier gaat ie nog niet zo lekker. Ik werk deze week halve dagen totdat mijn buik minder dik en gespannen is. 's Ochtend gaat het wel, maar 's middags kan ik nauwelijks lopen. En gisteravond had ik echt pijn in mijn liezen en onderbuik. Ik hoop dat de Provera snel zijn werk doet. Ik heb gisteren echt een shitdag gehad, Was heel emo en vooral boos. Ik snap er niks van dat ieder ziekenhuis andere regels heeft. Op forums zie ik dat sommige meiden met 40 of 50 eicellen nog een punctie krijgen. Waarom ik dan niet? Ik ga straks met de IVF verpleegkundige bellen, misschien kan ze mij uitleg geven. Ik weet ook niet wat er nu met mijn eicellen gebeurt: springen ze nog of verdwijnen ze? Geen idee. Ik ben vooral boos, teleurgesteld en verdrietig omdat ik nu nog met een mega opgezette buik vol prachtige grote eicellen zit, maar dat ze zo nutteloos zijn. Mijn vriend zegt dat ik me er bij neer moet leggen, maar dat is moeilijk. Straks maar weer lekker op de bank liggen en heel veel chocolade eten, helpt altijd ;-)

Geplaatst

@Jessi: Ik wil je vooral veel sterkte wensen om je boosheid en verdriet een plekje te geven. Inderdaad heeft ieder ziekenhuis zijn/haar eigen protocol en soms snap ik zelf ook niet waarom bij de ene wel en de andere niet. Misschien dat het ZH waar jij bij loopt toch wat voorzichtiger is? En dat de ZH waarbij anderen lopen met 30 follikels en meer meer risico nemen?? Het heeft allemaal z'n voor en nadelen, maar ik denk niet dat ze deze beslissing gemaakt hebben in het voordeel van hun zelf. Daarbij komt niet alleen het risico kijken van het ohhs maar tevens wil het niet altijd zeggen dat als je veel follikels hebt dat deze kwalitatief dan ook beter zijn. Ik had vorig jaar ook meerdere follikels, er lieten helaas maar 5 stuks los en dat was gewoon dikke pech. Meer betekent niet altijd beter. Probeer je daaraan vast te houden hoe moeilijk het ook is.

Ik weet dat als een behandeling gaande is dat je ernaar toe werkt, op het moment van afbreken word je weer verwijdert van wellicht een nieuwe kans. En dat doet erg veel verdriet. Bij ons in het ZH geldt: geen punctie word het niet geteld als behandeling geldt dat bij jou ook???

Kop op meid, volgende keer ben jij aan de beurt met hele mooi follikels zonder alle risico's van dien.

Veel liefs Propje

Geplaatst

@jessi ik had 10 grote in totaal de grootste was 11 mm.er lagen er ook nog een aantal achter maar die heeft ze niet verteld.

in welk zkh lopen jullie?

Geplaatst

Vanmorgen bloedgeprikt en vanmiddag de uitslag: Er is HCG maar veel te weinig. Moet toch volgende week terugkomen en nogmaals bloedprikken. Waarschijnlijk wel een innesteling (hoera, in mijn lichaam kan een embryo innestelen!) maar mis gegaan. Ik geloof dat wonderen bestaan. Dus ik blijf deze week hopen dat het HCG toch nog stijgt. Wie weet een heel late innesteling? Heb bloedverlies gehad maar veel korter dan normaal en ipv stolsels zoals normaal alleen helderrood.

Geplaatst

@Propje: bedankt voor je lieve berichtje, doet me goed. Ik heb net gebeld met de IVF verpleegkundige tijdens het telefonisch spreekuur. Ik heb dezelfde verpleegkundige gesproken die gisteren bij de echo was. Ze vertelde dat ons ziekenhuis (Deventer) inderdaad heel voorzichtig is omdat ze ziekenhuisopname door OHSS willen voorkomen. De grens ligt voor hen meestal bij 20 follikels, niet veel dus. Maar ik denk dat mijn klachten (zeer opgezette buik) en het feit dat we straks vier weken rondtrekken in Namibie ook wel meespelen. Als ik toch een punctie zou krijgen en overstimulatie ben je echt maanden verder, vaak zelfs een jaar. En je kunt door een verstoorde vochthuishouding schade oplopen aan je nieren en lever. Gezondheid gaat inderdaad voor...

Gelukkig telt deze poging inderdaad niet voor de verzekering als eerste poging, omdat er geen punctie is geweest. En bij poging 1b weten we in ieder geval hoe het hele traject en het spuiten werkt, dat scheelt al veel onbewuste spanning. Mijn vriend zei al: het was goed met je uit te houden, ik heb er geen last van gehad dus dat komt wel goed, haha.

De verpleegkundige vertelde vandaag nog dat ik goed moet rusten deze week, en veel moet drinken om trombose te voorkomen. En dat we deze week geen gemeenschap mogen hebben omdat er toch eitjes kunnen springen (ik spuit geen deca meer). Pfff, alsof ik daar nu aan moet denken! Ik probeer morgen weer drie uurtjes te werken, en de test van de middag plat op de bank. Gelukkig is de tour op tv, ik verveel me niet dus.

Propje: is het wachten een beetje vol te houden?

Geplaatst

Inne, wat ontzettend spannend! Ik hoop zo dat je gewoon laat bent, en dat jullie emmy er nog zit. Hou moed, ik duim voor je!!! (heb toch niks anders te doen ;-) )

Geplaatst

@Jessi:

Ondanks dat de poging is afgebroken heb je echter wel een voordeel erop na gehouden: Ze weten nu hoeveel medicijnen je moet spuiten en bij de volgende poging zal dit allemaal wat gerichter verlopen. Hierdoor zal e.e.a wat zekerder verlopen, zekerheid heb je soms niet in bepaalde fases van de behandeling omdat de natuur z'n werk moet doen maar datgene waar ze controle over hebben dat hebben ze dan in de hand. Bij sommige weten ze de eerste poging niet hoe het lijf reageert en word er toch een punctie gedaan bij een minimum aantal follikels. Deze mensen zijn dan toch hun poging kwijt als de resultaten tegenvallen. Dit werkt nu in je voordeel dat ze de volgende keer gerichter te werk kunnen gaan. Vestig hier dan je goede hoop op.

Wachten gaat me goed af zit immers pas op wd 2 en ben best wel druk met alles. Wat ik ervan moet denken? Ik weet het niet eerlijk gezegd. Heb wel nog last van mijn buik en heel af en toe wat ongi steekjes maar voor de rest gaat het prima.

We moeten het helaas afwachten.

Hoe voel je je nu?

Liefs Propje

Geplaatst

@Inne: ik hoop voor je dat idd de innesteling laat is geweest en daardoor het hcg wat aan de lage kant is. heb je zelf ook al getest? als de streepjes steeds donkerder worden kun je er toch vanuit gaan dat het goed zit? Kan me nl voorstellen dat wachten tot volgende week wel erg lang duurt voordat je uitsluitsel hebt.

ik wens je in ieder geval veel sterkte met wachten en dat het zeer zeker positief mag zijn.

liefs propje

Geplaatst

Nou, even mijn gal uit spugen hoor! Ben toch zo ontzettend geirriteerd op mijn partner en ben al tig keer uitgeflipt om zaken die er helaas wel degelijk toe doen. Maar door zoveel irritatie en opwinding verlies ik wel direct de hoop dat het met de emmy goed zal gaan. Heb altijd al het gevoel gehad dat als ik lichamelijk teveel doe en stress heb dat ik de emmy te kort doe. gevoelsmatig ondanks dat ik pas op wd 2 zit heb ik door de afgelopen 3 dagen weinig hoop. Dat waarschijnlijk de stress teveel schade aanbrengt. Ik weet het niet maar dat is hoe ik momenteel denk en hoe ik het voel.

Hebben jullie ook al eens stress gehad na de Tp, of activiteiten gedaan waarvan jullie dachten, tja, nu is het over?? Beetje overdreven maar dat zegt mijn gevoel dan.

Liefs Propje

Geplaatst

Dank je, Propje.

Het is herkenbaar wat je schrijft. Als ik ruzie of gezeur had met mijn lief kort na de TP dacht ik ook dat er dan geen kindje zou willen komen. En ook met teveel doen voel ik me schuldig. Daarom een advies: doe alleen waar je je prettig bij voelt. Als je een paar dagen op de bank door wil brengen, lekker doen. Het is nogal wat he, punctie, terugplaatsing. Lichamelijk pittig maar zeer zeker ook emotioneel.

Geplaatst

@Inne: 2 daagjes verder, hoe is het nu met je? Is er al wat verandering waarneembaar voor je?

Hier nog niets verandert zit pas op wd 4 na tp en dag 7 na de punctie. Voel nog niks althans dat denk ik. Ik let er eerlijk gezegd ook niet meer op. Weet alleen dat ik weer een opgezette buik heb maar dat had ik de vorige keer ook. Slinkt vanzelf wel weer.

Nog steeds heb ik weinig hoop, met dien verstande dat ik van links naar rechts slinger als ik wat gedaan heb. Dan denk ik zal nu al helemaal niet gelukt zijn, aan de andere kant denk ik dan weer: Maar dan kan ik helemaal niets doen dat kan toch niet?! Heb dus iedere keer het scheve idee dat als ik bijv. ga werken dat het daardoor niet lukt en dat ik teveel gebukt hebt en noem maar op. Maar kan ook niet stil blijven zitten. Iedere andere vrouw die niet in dergelijk proces zit doet ook gewoon d'r eigen ding en weet ook pas achteraf of ze zwanger is. Maar even goed kan het je wel een beetje gek maken en/of schuldig.

We wachten het af meer dan dat kunnen we niet doen.

Hoe is het met de andere meiden? Het is hier wel erg rustig.

Liefs Propje

Geplaatst

Het is ontzettend herkenbaar wat je schrijft over de angst om teveel te doen. Het klopt, vrouwen die niet in deze behandeling zitten doen gewoon hun ding. Gewoon wel zorgen voor voldoende rust... en verder erop vertrouwen dat een embryo'tje echt wel blijft zitten als je een keer te veel bukt of je gestresst voelt. Want ook dat kan in een normale zwangerschap.

Hier hetzelfde. Ik moet gewoon dinsdag terug en dan weten we meer. Moe en kokhalzen blijft, maar dat zal echt van de utro komen.

Het is inderdaad stil en rustig hier!

Geplaatst

Weer even een berichtje van mij... Onze poging is zoals jullie weten mislukt! Na contact met de dokter mogen we de cryo terug geplaatst krijgen in de volgende cyclus midden augustus. Verwacht ik. Ben tot nu toe aan de pil geweest dus ik weet niet hoe mijn cyclus precies. Verloopt maar ik verwacht gewoon goed! Voor ons nu dus even rustig! Maar van de ene kant is het ook wel fijn om weer even niks aan je hoofd te hebben en op een feest een wijntje te kunnen pakken! :-)

@ propje veel sterkte met wachten! Ik had precies dezelfde gevoelens tijdens de ww! Ik denk dat de hormonen en spanningen daarin ook een grote rol spelen! Zet m op en hou hoop!

Liefs

Geplaatst

ik ben bezig met mijn eerste icsi. morgen om 10 uur de punctie. Er zijn 17 grote en nog wat kleintjes. vind het nu ook echt heel spannend worden. maar ja ik laat het maar over me heen komen. ik krijg wel morfine vanwege het grote aantal. propje veel s6 in je ww.

Geplaatst

@Pgd: Het is inderdaad prettig om af en toe niets aan je hoofd te hebben en te kunnen doen en laten wat je wilt. Wij hebben bewust begin dit jaar besloten om de 2de behandeling te verplaatsen naar juli terwijl deze gepland stond voor februari. Ik heb er lekker van geprofiteerd al die maanden en ik dronk mijn roséetjes wanneer ik er zin in had. Nu een aantal maanden verder ben ik dan ook zover dat ik de discipline kan opbrengen om e.e.a te veranderen aan mijn eet -en drinkgewoontes. Juist doordat we die rust genomen hebben ben ik gemotiveerder de 2de behandeling ingegaan, heb meer energie gekregen om ervoor te gaan en bij tijd en wijlen quality time gehad met vriendlief. Juist dit laatste was voor ons heel erg belangrijk om goed de 2de icsi in te gaan. Onbewust wil je alles op alles zetten tijdens zo'n behandeling en daarbij moet dan koste wat kost alles voor in gezet worden. Ook als het betekent om iets te laten wat niet goed is ten tijde de behandeling. Dit kost moeite en doorzettingsvermogen en maar daarbij vergat ik dat het voor vriendlief moeilijk was zich strikt aan alles te houden. Ik vergat zijn welzijn omdat hij er nooit over sprak en het niet te zien was, maar tegelijkertijd had hij meer behoeftes op dat moment als dat ik wist. De behandelingen hakte er blijkbaar dus wel degelijk in. En tja, dat kwam er natuurlijk een keer uit. Vandaar onze pauze en het heeft ons goed gedaan. Vriendlief heeft tijd gehad om in te zien dat bepaalde behoeftes "even" opzij gezet dienen te worden daar we maar 3 pogingen hebben. Het koste tijd maar het werpte wel z'n vruchten af. Bedoel er maar mee aan te geven dat het juist goed is om even niks aan je hoofd te hebben, het kan zooooo ten koste gaan van je relatie die behandelingen dat je op den duur elkaar niet meer ziet dan alleen maar gefocussed te zijn op die behandeling. Geniet ervan zou ik zeggen en heb zekers quality time met elkaar zodat jullie kunnen opladen voor de Cryo Tp. Veel succes ermee en ik hoop dat de volgende 'm gaat worden voor jullie.

@Clau: Ik had voor de eerste punctie ook zenuwen en voor de tweede ook daar de eerste keer ontzettend tegenviel. Al met al mag ik zeggen dat de tweede goed te behappen was. Ik zou je dan ook wilen adviseren om mee te kijken op de monitor als ze de follikel aanprikken. Je kunt je dan voorbereiden op de prik en die beter incasseren. Ook als ze de vaginawand niet verdoven vraag of je kunt hoesten en dat ze dan prikken. Werkt echt beter als onverwachts een prik krijgen. Ik wens je veel succes en voor al zoveel mogelijk ontspannen en op je ademhaling letten. Hielp bij mij de 2de keer een stuk beter.

@Inne: Dat lijkt me toch onzettend vervelend als je geregeld moet kokhalzen, jakkes. Ik hoop gauw dat het beter met je gaat en natuurlijk spannend aankomende dinsdag. Veel sterkte nog met de laatste daagjes wachten.

Hier gaat me het wachten gelukkig goed af. Integendeel tot wat ik lees dat de meeste meiden de eerste ww weinig tot niets last hebben van klachten moet ik dat helaas tegen spreken. woensdag, donderdag en vrijdag had ik een temp. van 37.4 terwijl mijn normale temp rond de 36.5 ligt en gisteren was deze ineens 37.8 de hele dag. Dit had ik in de 2de ww bij de eerste icsi ook maar was veel later dan nu. Ook heb ik al een aantal dagen een opgezette buik die niet echt pijnlijk is, ik word niet zwaarder maar de opgezette buik blijft. Ook al een aantal dagen een vervelend ongi gevoel dat eigenlijk alleen maar aan het toenemen is in frequentie. Gevoelige (.)(.) heb ik helaas ook al een paar dagen. Al deze klachten heb ik normaal gesproken niet bij mijn normale mens. maar deze had ik wel bij de eerste icsi alleen niet zo heftig als nu. Ook nu zegt mijn lijf dat ik ongi moet worden, vind het alleen wel erg vroeg zit pas op wd 6 dag van tp niet meegerekend. Al met al heel wazig en ach ik doe gewoon mijn ding en ik zie wel wat ervan komt. Het is zoals het is en kan er toch niets meer aan veranderen. We hopen maar op het beste.

Wens jullie een fijne zondag toe.

Liefs Propje

Geplaatst

zo de punctie is echt 100% meegevallen ook de napijn valt mee. ik had 16 goede eicellen en nu maar afwachtenof er mooie bevruchtingen bij zitten

Geplaatst

@ propje bedankt voor je reactie!! Ik hoop voor je dat je niet ongesteld wordt!! Maar inderdaad je kunt er nu niets meer aan doen! Succes en we hopen het beste!

@ jessi klote zeg!! Hoe voel je je?

@ inne hoe is het met je?

@ clau succes met wachten, wanneer hoor je meer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden