Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inne, morgen is het twee weken geleden dat ik de punctie heb gehad, maar ik ga niet vrijdag testen maar morgen ik kan niet meer wachten,

ik had ook zo gehoopt voor je, duim voor je dat het niet doorzet.

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Inne, wat erg! Ik gunde je het zo! Ik wens jullie heel veel sterkte.

Bah, wat een slecht nieuws allemaal de laatste dagen. Pjessie en Melika: kom op meiden, ik wil weer iemand kunnen feliciteren met streepjes!

Propje: fijn dat je vrijdag al de punctie krijgt! Hopenlijk krijg je geen overstimulatie maar een mooie oogst van veel eitjes. Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt, ik zie nu ook al enorm tegen de punctie op, en ik moet nog een week wachten.

Hier alles ok, de zesde spuit Gonal-F zit eri mijn buik begint langzaam gevoeliger en opgezetter te worden. Vrijdagochtend de eerste FM, ik ben benieuwd! Gisteravond was ik ineens best zenuwachtig of er wel eitjes zouden groeien maar juist niet teveel. Mijn buik was een beetje zeurderig en en ik was een beetje hyper, had geen slaap. Wat een verschil met een week eerder. Ik heb tot drie uur vannacht liggen draaien, hopenlijk slaap ik straks beter. Nu eerst lekker janken bij de waargebeurde woensdagavondfilm, jeugdsentiment!

Geplaatst

Oh ja, ik ben vanavond bij de bloedbank geweest om bloed te geven. Was al weer een jaartje geleden, en ik dacht nu kan het nog mooi. Als je zwanger bent of borstvoeding geeft mag je namelijk niet doneren. Helaas ben ik afgekeurd vanwege de hormonen die ik nu spuit. De keuringsarts (jonge vrouw) twijfelde, en de tweede keuringsarts (senior, oudere man) vond het niet verstandig. Was wel een komisch gesprek.

- Arts: ok, dus u gebruikt hormonen om zwanger te worden. Dat is toch om eitjes en een eisprong te krijgen?

- ik: dat klopt

- Arts: dus je zou nu ook zwanger kunnen zijn?

- Ik: nee, want ze halen de eitjes pas volgende week weg.

- Arts: Oh, ok. Maar kan het dan toch niet stiekum toch nu al zover zijn?

- Ik: nee, want als het spontaan lukte hoefde ik geen IVF te doen.

- Arts: oh ja, logisch. Maar door de bloeddonatie daalt je HB, en je lichaam moet volgende week in optimale conditie zijn voor de eisprong en de bevruchting.

- Ik (heel nuchter): nou, de eitjes worden met een naald weggehaald en springen dus niet, en de bevruchting gebeurt in het lab bij IVF.

- Arts: (stilte...) oh ja. Wat kunnen ze toch veel mogeljk maken he tegenwoordig?

- Ik zei niks.

- Arts: (twjfelend) maar je lichaam moet ook in optimale conditie zijn voor de innesteling. En daarbij moet je HB niet te laag zijn. Ik vind het dus niet zo verstandig. En bovendien kan jouw bloed ook aan pasgeboren babietjes gegeven worden, en het is beter als die geen hoge dosis vrouwelijke hormonen krijgen.

- Ik: ja, dat klinkt logisch. (Was namelijk het eerste argument dat ergens wel op sloeg).

Het was eigenlijk best sneu voor die man. Ik heb afgesproken dat ik in oktober bel. Als ik zwanger ben kan ik niet doneren en zien we over 1,5 jaar wel weer, en anders ga ik plasma geven. Ik weet nu in ieder geval dat mijn bloeddruk en HB prima in orde zijn.

Geplaatst

Jessi, ik denk inderdaad dat het beter is even te wachten met doneren nu...

Propje, weet niet of je dit nog leest, maar de punctie kan erg meevallen hoor. Mijn eerste twee voelde ik amper. De derde wel, maar je weet dat er een eind aan komt. Veel succes!

Pjessie, succes met testen. Hopelijk kunnen we je morgen feliciteren.

Er is nog niets doorgezet, maar mijn menstruatie begint altijd zo. Kan nog wel een dag of twee duren.

Geplaatst

Inne jeetje is het bloeden gestopt? Als dat niet zo is wat ik niet hoop. Weten jullie al hoe jullie verder gaan?

Pjessie een voorzichtige felicitatie

Geplaatst

Raba, het is niet gestopt. Vanmiddag ook wat rood gezien, en krampen gehad. Ik weet het even niet. Ik zei voordat we met deze poging begonnen dat ik hierna niet verder wil, maar ik ben daar toch nog niet, bij stoppen. Ik ga sowieso geen ICSI meer doen. Maar ben wel benieuwd hoe het ziekenhuis staat t.o.v. IUI. Advies na endometriose operatie twee jaar geleden was IVF, maar aangezien mijn eileiders niet (meer) dicht zitten lijkt me dat IUI ook zou moeten kunnen.

Dit is heftig he. Hoe is het met jou?

Geplaatst

voor mij is het dag 6 na tp,het rommelt wat in mijn buik,ik dacht even dat ik ongesteld ging worden maar daar is het toch veelste vroeg voor!ik weet het niet meer..,

Geplaatst

Pjessie: Wow, gefeliciteerd! Heb je zelf getest of met een bloedtest? Geniet ervan!

112Malika: sterkte met wachten! Ik hoop dat het gerommel een goed teken is.

Propje:heel veel succes met de punctie morgen. Ik duim voor een superoogst!

Raba: ik heb eerlijk gezeg dnog nooit gelezen op een forum dat mensen naar Brussel gaan. Doen ze daar dezelfde behandeling als in Gent en Dusseldorf? Daar lees je wel veel over.

Ik zit vandaag op stimulatiedag, morgenvroeg de eerste FM. De punctie is dan midden volgende week denk ik. Al mogen ze die van mij nu wel doen hoor! Ik voel me sinds gisteravond langzaam een ballon worden en had vanmiddag best moeite met lopen op het werk. Ik moet mijn buik echt vasthouden en dan nog vol ik vanbinnen alles op en neer gaan. Af en toe steekt het ook in mijn eierstokken (tenminste ik denk dat het daar is). Ik kan ook niet zo goed meer op mijn hurken zitten. Hoop niet dat ik nog veel verder opzwel komend weekend!

Geplaatst

Jessie mijn vriendin is naar brussel geweest en die heeft nu een dochter en is zo te spreken over hoe ze werken. En het was ook in babyboom. Als je googled kom je veel positieve verhalen tegen. Ze hebben een hogere slagingskans dan nl. Hierdoor wel lange wachttijden. Volgende week kan ik bellen dan horen we hoelang en dan kunnen we plannen. Ook contact gezocht met gent die moest ik mailen. Inne sterkte en succes met je beslissing. Ik hoop ook zo dat je droom uitkomt waarom geen icsi meer?

Geplaatst

Dank je wel, Raba. Ik vind drie keer echt genoeg. Ik heb bij alledrie de pogingen gezien dat in de follikels vaak bruikbare eicellen zitten en dat er, gekeken naar het aantal eicellen, een goed aantal bevruchtingen optreedt. Wat steeds niet lukt is de innesteling. Misschien is dat domme pech, dan is IUI ook een optie (er even van uitgaande dat een eventuele bevruchte eicel zich door een eileider heen weet te bewegen). Als het geen domme pech is is er misschien iets aan de hand maar ik verwacht niet dat ik dan antwoorden ga krijgen omdat ze dat eenvoudig weg in het ziekenhuis ook niet weten. Ze kunnen heel veel, maar bij dat (allesbepalende) stukje moeten je lichaam en de natuur het overnemen. Voor mij zijn de eerste twee pogingen vreselijk geweest door de pijn (waarschijnlijk door mijn endometriose). Denk dat ik niet echt een duidelijk antwoord kan geven op die vraag. Het is ook niet dat het financieel niet lukt, wij hebben voldoende spaargeld om een vierde poging te kunnen betalen, het is voor mij echt het lichamelijke en emotionele deel dat ik niet nog eens wil doormaken. Ook mijn partner is er helemaal klaar mee. Zij heeft geen vertrouwen in ziekenhuizen, op dit gebied dan. En we doen dit natuurlijk wel samen.

Hoe is het met jou nu?

Geplaatst

Raba: je verhaal klinkt logisch. Frusterend lijkt het me als er wel mooie bevruchtingen zijn maar de emmy's niet blijven plakken. Zeker gezien alle moeite die je er voor moet doen. Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

Inne: Ik hoop dat je snel terecht kan in Brussel. Heb inderdaad gehoord dat de slagingskans in Belgie en Duitsland veel hoger is dan in NL. Dat vond ik in de weken voordat ik begon heel frustrerend. Waarom doen ze het in Nederland dan niet op die manier dacht ik? Ik heb het de gyn ook gevraagd, en die zei dat ze in NL gewoon veel later zijn met nieuwe behandelmethodes omdat alles eerst honderd procent bewezen moet zijn. Gelukkig werken de meeste ziekenhuizen in NL samen met de buitenlandse klinieken, waardoor je niet voor elke controle steeds zo'n eind moet rijden. Alleen voor de intake, punctie en terugplaatsing toch?

Hier goed nieuws van deze broedkip! Vanmorgen de eerste follikelmeting gehad, en er zitten een heleboel follikels. In de linker eierstok zitten er 12 of 13, waarvan de grootste nu 15 mm is. De anderen zijn ook mooi groot, ik schat minimaal 10 mm wat ik zo kon zien op het scherm. In de rechter eierstok zitten 10 follikels, waarvan de grootste nu 12 mm is. Tot nu toe heel mooi dus. Maandagochtend heb ik weer een echo. Dan mogen er niet meer follikels bijgekomen zijn, want dan heb ik overstimulatie en moet ik stoppen met de spuiten. Als het aantal follikels nu stabiel blijft en de groei zet door dan heb ik woensdag of heel misschien donderdag de punctie. Dat horen we dus maandag. Ik moet het nu rustig aan doen en veel drinken. Helaas gaan we dus zondag niet naar het Bospop festival, want ik denk niet dat ik een hele dag kan staan. Echt heel jammer, ik had er zo'n zin in! Mijn twee favoriete artiesten komen spelen. Maar ja, deze poging gaat nu even voor.

Fijn weekend alvast iedereen!

Geplaatst

hallo meiden,

even snel een ego bericht. Heb de punctie gehad en deze viel me 100% mee deze keer. Uiteraard wel veel pijn maar beter te behappen als de eerste keer.

Opbrengst: 15 eicellen.

Wij zijn enorm tevreden met de uitslag en hoe de punctie verlopen is.

Ik laat gauw wat meer weten.

Liefs Propje

Geplaatst

Propje: wow, wat mooi! Ik hoop dat je ook veel cryo's hebt en dat er over een paar dagen een hele mooie emmy teruggeplaatst wordt!

Dames, even een vraagje. Sinds vanmiddag heb ik bij het afvegen (sorry) veel beige slijm. Dat had ik eerder alleen elke ronde een paar dagen voor mijn eisprong. Het is dik en glibberig. Is dat normaal?? Mijn baarmoederslijm was helemaal perfect vanmorgen op de echo.

Geplaatst

@Raba & Jessi: Tnx, wij hopen dat het er voldoende zijn, in ieder geval zit het deze keer wel mee qua aantal.

@Jessi:

Als je bms in orde is zou ik me daar niet al te druk over maken. Wellicht of een restant van je laatste ongi of toch een reactie van je lichaam op het stimuleren van de eierstokken. Zolang het beige blijft zou ik me niet al te druk maken. Als het roze/rood begint te worden zou ik even aan de bel trekken. Ik had namelijk vlak voor mijn eerste Fm dat mijn ongi opnieuw begon. Dit werd alleen maar erger terwijl ik net een week menstruatie had gehad. Uiteindelijk na 3 dagen stopte het pas en mijn bms was gewoon in orde.

Vandaag krijgen we te horen of er een bevruchting heeft plaats gevonden. Hoeveel we er dan hebben horen we pas maandag bij de Tp. Wij waren natuurlijk dolblij dat er zoveel eicellen uitkwamen. Vorige keer vonden ze er maar 5 en nu 3x zoveel. Deze keer had ik een andere ivf-arts met de punctie en een andere verpleegkundige. Wat een wereld van verschil was dat, zo lief en zo begaan met mij tijdens de punctie. Ook de ivf-arts waarschuwde me bij iedere prik dat ik moest hoesten en dat deed de vorige niet. Het was zeer pijnlijk, eerlijk is eerlijk. Maar doordat ik nu goed mee kon kijken en moest hoesten kon ik het beter incasseren allemaal. Uiteindelijk toen we klaar waren moest ik toch wel een traantje laten, de spanning moest even van mijn lijf af. Ik was nl zo zenuwachtig voor de punctie dat het zweet in mijn handen stond. Nu kan ik zeggen dat ik positief kan terug kijken op gisteren en minder angstig naar de punctie kijk, want immers kan het ook anders. Dit klinkt natuurlijk allemaal meiodramatisch maar de vorige punctie was gewoon een hel en de verdoving werkte bij mij nauwelijks.

Afijn, we wachten vandaag het telefoontje af en uiteraard moet ik het nog rustig aan doen. Ik laat gauw meer weten.

Alvast een fijn weekend toegewenst meiden.

Veel liefs Propje

Geplaatst

Propje, wat een mooie score! En nu hopen op mooie bevruchtingen.

Er zit veel verschil soms tussen artsen/ verpleegkundigen he...

Jessi, dat ziet er goed uit. Hopelijk komen er niet nog meer bij, maar groeien de follikels die er zitten goed door!

Geplaatst

Jeetje, het is hier best stil...

I.i.g. hoop ik dat alles goed met jullie gaat en de behandeling voorspoedig verloopt!

Zie ik jullie bij de topic uitgerekend in maart/april 2012?

Fijne zondag meiden! :-)

Geplaatst

@Inne, jessi en Raba hoe is het inmiddels met jullie?

Wij hebben gisteren het goede nieuws mogen vernemen dat de bevruchting gelukt is, hoe stom het ook klinkt: Had eigenlijk ook niet anders verwacht. Het gaat gelukkig al een heel stuk beter. Vorig jaar zat ik twee dagen na de punctie nog krom terwijl ik gisteren al wat huishouden gedaan heb en vandaag het nog beter gaat. Morgen hebben we de Tp en dan krijgen we hopelijk te horen hoe de bevruchting is verlopen en hoeveel.

En dan? Tja, dan begint ook voor mij het lange wachten. Op de een of andere manier gaat stapsgewijs deze ronde alles een stuk beter. Het stimuleren, minder klachten, meer follikels meer eicellen, betere punctie, sneller hersteld. Nu maar hopen dat alles zich in een positieve lijn blijft doorzetten.

Wens jullie nog een fijne dag verder en hoop gauw te lezen hoe het met jullie gaat.

Liefs Propje

Geplaatst

Propje, fijn dat er bevruchting is! Op naar de volgende stappen! En inderdaad, hopelijk blijft alles zo positief.

Het gaaat redelijk hier. Dinsdag de bloedtest (verplicht). Dan overdenken hoe we verder gaan.

Geplaatst

Propje: mooi nieuws! Wens je veel succes morgen met de tp en hoop dat de positieve lijn doorzet!

Hier alles ok. Buik is gelukkig niet heel veel dikker geworden sinds vrijdag dus het is vol te houden. Vanmiddag hebben we een stukje gefietst (15 km ofzo) en dat was te doen, zolang er maar geen kuilen of drempels in de weg zaten. Ik heb mijn buik wel steeds vastgehouden. Op de terugweg zijn we nog even langs de AH gegaan voor boodschappen, maar toen ging het lopen niet meer zo lekker. Ook het laatste stukje op de fiets daarna was niet leuk... Ik ben heel benieuwd hoe groot de follikels morgen zijn!

Gisteren zijn we op kraambezoek geweest bij vrienden. Ik heb hun dochtertje van 3 maand veel vastgehouden, echt zo leuk! En hun zoontje van 2,5 is echt een lief ondeugend blond jochie, superschattig! Ik heb zijn toet gepoetst toen hij onder het bloed zat door een bloedneus, en geholpen met eten. Mijn vriendin vond me een natuurtalentje met de kids, erg leuk om te horen.

Jullie een fijn weekend gehad?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden