Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb mezelf er toch maar even tussen gezet. Ik was eigenlijk van plan om er deze poging niet zo veel mee bezig te zijn, maar dat blijkt voor mij niet haalbaar te zijn:icon_smile:. Dus ik kom hier zo af en toe meeschrijven als jullie dat goed vinden.

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen Sabine, behalve dat ik het heel erg jammer vindt dat deze tp niet is gelukt.. Ga je nog wel die bloedtest in het zkh doen?Xx

Geplaatst

Sabine, dat je een andere keer wel vroeg kon testen zegt niets over deze keer... wie weet maak je later HCG aan nu en geeft de bloedtest een heel andere (positieve) uitslag.

Geplaatst

Sabine bij sommige word de hcg later meer. Ik hoop zo dat je nog een positieve uitslag heb. Dikke knuffel en blijf hoop houden.

Ik durf nog niet te testen. Ben zo bang voor de uitslag. De laatste poging die vergoed word.

Geplaatst

Hallo Meiden,

@Sabine: Zolang er nog niets te bespeuren is is de poging nog niet mislukt. Zoals eerder aangegeven kan het hcg later pas gaan stijgen en is dat 2 dagen voor NOD niet direct zichtbaar. Ik hoop voorals nog dat het goed mag aflopen voor je.

@Raba: Hoe vergaat het wachten je? Nog een aantal daagjes en dan weet je meer. Hoe voel je je?

6 jaar is inderdaad een beste tijd, maar daar hebben we helaas niets over te zeggen. Eigenlijk zouden we gewoon zwanger moeten kunnen worden maar het wilt maar niet. Snap d'r zelf niets van maar denk dat meerdere dat hebben. Hoe vervelend het ook klinkt maar had liever een aanwijsbare oorzaak gehad zodat ik me erbij neer kon leggen waar het aan lag. Nu weten we eigenlijk niets en daarmee blijven tussen hoop en vrees leven. Je kunt niets aanwijzen of de schuld geven als er niets bekend is en ik denk dat dat in de loop der jaren nog het meest frustrerende is. Wetende dat het lichamelijk mogelijk moet zijn maar het gewoon niet gebeurt. Gewoon onbegrijpelijk. Gelukkig denk ik er zelf niet veel aan en ben ik vrij druk bezig maar heb wel momenten gehad dat ik me voor het hoofd kon "slaan" omdat ik het maar niet kon begrijpen waarom het niet lukte.

We blijven hoop houden net zoals iedereen doet in dergelijk traject en wat betreft tijdsbestek hebben we helaas niet onder controle maar denk uiteindelijk dat tijd onze grootste vijand is in deze. Dan met name het ouder worden, procentueel gezien minder kansen, iets wat men niet onder controle heeft. Afijn, genoeg gezeiver Always look on the bright side of life en dan komen we er wel.

@Pgd: Hoe gaat het inmiddels met je?Ik hoop dat je je al gauw wat beter mag voelen.

@Inne: 3de icsi las ik, poeh hey, ik moet er niet aan denken bij de 3de behandeling beland te zijn en niet meer wetende wat er na te doen. Hebben jullie er al eens over nagedacht? Wat als dan? Ik helaas wel, omdat ik momenten heb gehad dat ik het erg negatief inzie allemaal. Of houden jullie de stelling aan Wie dan leeft Die dan zorgt?

Mocht ik iemand vergeten zijn mijn excuses. Wens jullie in ieder geval nog een fijne avond en ik hoop echt van harte dat er meer positief nieuws gaat komen onder de meiden hier.

Ik zal even het lijstje copy pasten en mezelf er tussen zetten:

Hormonen:

Melis25: 23 mei decapeptyl, 5 juni gonal-f

Raba: 20 mei decapeptyl, 4 juni gonal-f

Sabine: 4 juni Menopur

Propje: 15 juni decapeptyl, 27 juni Puregon

Jessi79: 20 juni decapeptyl, 1 juli gonal-f

Piekje: 23 juni decapeptyl

Inne: 27 mei decapeptyl, 9 juni menopur

Follikelmeting(en)

Melis25: 1e FM 12 juni, 2e FM 15 juni

Raba: 1e FM 12 juni, 2e FM 14 juni

Sabine: 1e FM 10 juni, 2e FM 14 juni, 3e FM 15 juni

Jessi79: 1e FM 8 juli

Inne: 1e FM15 juni, 2e FM18 juni,, 3e FM 20 juni, 4e FM 22 juni

Propje: 1e FM 4 juli.

Punctie

Raba: 16 juni

Melis25: 17 juni

Sabine: 17 juni

Inne: 24 juni

Terugplaatsing

Raba: 19 juni 2 Emmy's

Melis25: 20 juni

Sabine: 20 juni

112malika: 1 juli ?

Inne: 27 juni

Testen

Melis25: 1 juli (bloedtest) 29-6 thuistest :zwanger:

Pgd1986: 2 juli thuistest

raba: 4 juli thuistest maar ga voor bloedtest

Sabine86: 4 juli (bloedtest)

Inne: 12 juli (bloedtest)

Geplaatst

Propje, hoeveelste poging wordt dit voor jou? En wat heb je hiervoor aan behandelingen gehad?

Had zelf ook nooit gedacht bij een derde ICSI aan te komen. Maar dat gebeurt toch, en ook bij ons. Ik doe sowieso geen ICSI meer na deze poging. Te heftig, te pijnlijk en ook emotioneel te zwaar. Wij (mijn vriendin en ik ) begonnen met een donor (jaar lang zelf geinsemineerd), daarna operatie vanwege endometriose, 3x IUI, nogmaals operatie vanwege endometriose, en toen door voor IVF en daarna ICSI. Omdat ik na mijn tweede goede operatie geen IUI of inseminatie met donorzaad heb gehad zou ik dat wel willen proberen nog, denk ik. Voor deze poging startte dacht ik volledig te gaan stoppen, maar op dat punt ben ik toch nog niet merk ik. Heb nog teveel hoop en kan niet opgeven. Op een gegeven moment houdt het misschien wel echt op en moet je andere dingen in het leven de ruimte geven... hopelijk komen we niet op dat punt.

Geplaatst

Hallo Inne,

Zoals ik uit jouw verhaal begrijp heb jij al e.e.a onder gaan. Nooit erover nagedacht of er bij je vriendin mogelijkheden zijn ná deze behandelingen? Uiteraard is dit ook niet gemakkelijk want immers zal de keuze om bepaalde redenen gemaakt zijn dat jij de icsi ondergaat.

Ik denk persoonlijk zolang de kinderwens niet vervuld is dat je altijd hoop blijft houden. We kunnen het op den duur accepteren dat het niet gaat zoals we willen maar ergens denk ik dat het diepe gevoel altijd aanwezig zal blijven en er momenten zijn waarmee je er geconfronteerd word. Ik betrek het dan op mezelf, zolang ik weet dat het kan en er niets in de weg staat blijf ik hoop houden, dat is ook hetgene dat mij drijft om door te gaan. Een mens is nou eenmaal te motiveren door middel van hoop en daarin gaan we ver heeeelll ver. Op een gegeven moment moet je jezelf ook beschermen en inderdaad een grens trekken maar als een mens in deze hoop blijft behouden waar trekken we dan die grens als ik zelf al bemerk dat we al veel verder gegaan zijn als dat ik ooit gedacht had?? Blijft moeilijk en ik denk dat we beter stapje voor stapje kunnen denken, is ook beter te verwerken emotioneel.

Wij zitten momenteel in icsi 2, hadden helaas de eerste keer 15 follikels waarvan er maar 5 los gelaten hebben, was echt een domper. 4 waren er bevrucht en geen enkele cryo. Achteraf waren de emmy's van matige kwaliteit. Daarvoor hebben we 4x iui gehad gestimuleerd met Menopur, eigenlijk 5 maar een is er afgebroken omdat ik teveel follikels had.

Al met al, zijn we een aantal jaren verder en kan me niet voorstellen dat ik ooit zwanger zal worden van mijn partner, dat het niet aan mij besteed is zeg maar. Klinkt pessimistisch, maar als je 6 jaar bezig bent en er is weinig tot niets aan de hand dan ga je denk ik wel zo denken. Afijn, sta er nu wel wat positiever in en hoop natuurlijk op een betere oogst deze keer. Wij zullen indien geen cryo's gauw icsi 3 doen als deze mislukt daar ik het dit jaar afgerond wil hebben zodat ook wij het een plekje kunnen geven. Niet ieder jaar op z'n kop laten staan door de behandelingen. Maar zover is het nog niet, we leven vandaag en morgen kijken we pas wat de zaterdag ons te brengen heeft.

Hoop dat voor jullie deze poging wel gelukt is het zou wel een keer mogen he!

Liefs Propje

Geplaatst

Propje, dan zijn jullie ook al lang bezig. Begrijpelijk dat het vertrouwen in een mogelijke zwangerschap wel afneemt. Maar wie weet wat ICSI 2 jullie brengt!

Konden die follikels bij de eerste poging niet aangeprikt worden o.i.d.?

Wat je zegt over je grenzen verleggen is herkenbaar. Voor mij lag die bij ICSI 3. En nu we daar zijn heb ik hem toch maar verlegd.

Ik denk ook dat mocht het zover komen kinderloosheid altijd een pijnplek zal blijven. Hopelijk komt het niet zover!

Ik wil zelf zwanger zijn en een kindje krijgen. Mijn vriendin heeft een dochter uit een eerdere relatie en een verleden met miskramen, dus wat is en was geen optie.

Hoe is het met de anderen? Sabine, heb je alweer getest? En Raba, hoe is het met jou?

Geplaatst

@ Sabine, hoe is het met je? Hoe voel je je? Heb je al een nieuwe test gedaan? Hoop zo dat de bloedtest (of een thuistest) alsnog positief uitslaat..

@ Raba, al een paar dagen niks van je gelezen. Hoe is het met je? Heb je al getest?

Geplaatst

@Propje en Inne: jullie hebben al heel wat ellende achter de rug zeg. Vind het heel stoer dat jullie er zo open over vertellen en zoveel kracht hebben om door te gaan. Ik gun het jullie zo dat deze ICSI poging een succes wordt. De andere meiden trouwens ook hoor!

Ik schaam me bijna om hier ook te schrijven, ik heb nog helemaal geen medische toestanden gehad, en begin net aan de eerste ICSI poging (geen IUI gehad ofzo). Ik wil er ook helemaal niet over nadenken wat er eventueel gebeurt als drie (of meer) pogingen geen succes worden. Mijn vriend en ik denken compleet anders over adoptie/pleegkinderen, dus ik hoop dat het nooit zover komt.

@allen: de eerste gonal-f spuit zit erin! Ik heb gisteren de instructie-dvd gekeken. Daarin werrd aangegeven dat je de spuit minimaal 10 cm van je navel af moet zetten. Ik zet de deca juist zo dicht mogelijk bij mijn navel. Mag dat dan wel? Waar spuiten jullie?

Dinsdag vroeg de gyn me of ik last had van de bijwerkingen van de deca (emotioneel, stemmingswisselingen). Nee hoor zei ik, ik merk daar helemaal niks van. Nou, de afgelopen dagen dus wel! Bij het kijken van Babyboom kwamen de tranen met grote druppels en hele dikke snikken. Normaal huil ik ook heel snel bij dit soort programma's, maar nu ging ik echt helemaal los :-). Gisteravond stond ik bij de AH omdat ik enorm zin had in magnetronpannekoeken (ja, sorry). Maar door de computerstoring bij AH waren alle schappen nog steeds leeg, dus geen pannekoeken. Ik moest heel erg tot 10 tellen en slikken om niet middenin de winkel in tranen uit te barsten. Stomme hormonen, hahaha.

Geplaatst

@ Jessi79, gefeliciteerd met je 1e gonal-spuit. Nu gaat het echt snel in het traject hoor, zeker omdat dit je 1e behandeling is. Althans zo heb ik e.e.a ervaren! Wat vond je van de laatste aflevering van Babyboom? Ik heb ook aan één stuk door zitten huilen, zeker toen de baby werd geboren. Nou moet ik je ook wel heel eerlijk zeggen dat ik al moet slikken zodra Babyboom begint en je een hartje van een baby hoort kloppen, hoezo hormonaal?

Geplaatst

ik ga misschien zondag testen.

Ik heb best een goed gevoel maar ook van die onzekere momenten.

Net gebeld met anneke van het flevo is zo'n schat ben zo blij dat zij mij maandag gaat prikken.

En hopelijk goed nieuws.

Melis super vandaag ook al weer positief. En de bloedtest?

Geplaatst

Hormonen:

Follikelmeting(en)

Punctie

Terugplaatsing

kinderwens sinds,Ziekenhuis en poging nr, cryo's:

Raba: 2007, Radboud nijmegen, icsi 3 i.c.m tese, Geen cryo's.

Testen

Meiden ik denk ik zet er nog wat bij ben erg benieuwd of jullie dit willen invullen?

Geplaatst

Nou dames ik heb straks om 15.30 de terugplaatsing bij het VU!!

Ik ben nu een paar dagen die utrogestan bolletjes aan het gebruiken maar ik heb het idee dat er niks achter blijft!!!is dat ook zo bij jullie..

Geplaatst

Hey Malika,

Breng je ze hoog genoeg in?? Zo ja, dan is het alleen maar het omhulsel wat er weer uit komt. De werkzame stof in de subtantie word namelijk direct opgenomen dus daar zul je weinig van verliezen. Wat overblijft zal er weer uit komen. De capsule zelf smelt vrijwel direct zodra je deze ingebracht hebt, daar deze makkelijk smelten door de warmte. No worry dus.

Ik persoonlijk heb er vrij weinig last van gehad en vond die bolletjes nog het minst erge van alles.

Hormonen:

Follikelmeting(en)

Punctie

Terugplaatsing

kinderwens sinds,Ziekenhuis en poging nr, cryo's:

Propje: 2005, Maastricht Universitair Medisch Centrum, icsi 2, N.n.b

Testen

Geplaatst

@ Raba, fijn om weer een berichtje van je te lezen. Was vanmorgen met Simba aan het chatten en ik vroeg haar meteen of ze jou nog gesproken had. Hoe is het met je? Nog geen testdrang gedaan? Ben aan het duimen voor een positieve test voor je!!! :-)

@112malika, gefeliciteerd! Succes met de TP en lekker broeden op die embryo! Wat betreft de utrogestan; 's ochtend zet ik de wakker een half uurtje eerder om die bollen in te brengen. Ik blijf dan nog ff liggen en dan komt er niet zoveel uit. Maar 's middags op mijn werk komt het er inderdaad best snel weer uit, maar dan 's avonds voor ik ga slapen zitten ze er weer goed in. Ik zou me er niet al teveel zorgen om maken hoor, de werkzame stof wordt snel opgenomen door je lichaam.

Ik ben net gebeld door het VU met de uitslag van de bloedtest; zwanger. Mijn hcg waarde is vandaag (11 dagen na TP) 175, de gyn vond het een prima waarde voor dit moment van de zwangerschap van een eenling. We zijn superblij! 25 juli hebben we de eerste echo.

Fijne dag allemaal en tot snel! :-)

Geplaatst

Hormonen:

Follikelmeting(en)

Propje: 1e FM 4 juli

Punctie

Terugplaatsing

112malika: 1 juli

Kinderwens sinds/Ziekenhuis/Poging nr./Cryo's:

Melis25: actief sinds 2011 (voorheen geen optie i.v.m. ziekte van partner), VU Medisch Centrum Amsterdam, 1e ICSI, 5 cryo's

Testen

Melis25: 29-6 en 1-7 thuistest beide :zwanger: 1-7 juli bloedtest :zwanger:

Pgd1986: 2 juli thuistest -

Geplaatst

@Melis: fijn dat de bloedtest in het ziekenhuis ook positief was! Kun je al een beetje aan het idee wennen?

@raba en sabine: ik duim voor jullie dat jullie ook positef testen.

@allen: ik heb al drie keer een bericht getypt maar het is steeds weg als ik op de knop druk. Even een kort berichtje dan maar.

Ben vandaag begonnen met de gonal-f. Zou me volgens de gyn vanaf vandaag helemaal top moeten voelen. Ik zit nu nog op mijn werk, maar heb het gevoel dat ik elk moment in een enorme huilbui uit kan barsten, geen idee waarom. Ik kan me ook totaal niet concentreren deze week. Hoe lang duurde het bij jullie totdat je iets merkte van de gonal-f? En hoeveel dagen hebben jullie dat gespoten tot aan de punctie?

Geplaatst

Hormonen:

Follikelmeting(en)

Punctie

Terugplaatsing

Melis25: actief sinds 2011 (voorheen geen optie i.v.m. ziekte van partner), VU Medisch Centrum Amsterdam, 1e ICSI, 5 cryo's

Jessi79: 1979 (lol), bezig sinds kerst 2009, Deventer ziekenhuis, 1e ICSI

Testen

-

Geplaatst

ik heb net terugplaatsing gehad van twee embryo's,kwaliteit was 3 dus niet zo heel goed,maar ik blijf positief!13 juli is test datum,voor bloedonderzoek maar misschien doe ik stiekem wel eerder de zwangerschaps test.

Geplaatst

Hormonen:

Follikelmeting(en)

Punctie

Terugplaatsing

Jessi79: 1979 (lol), bezig sinds kerst 2009, Deventer ziekenhuis, 1e ICSI

Inne: 2007, AMC, ICSI 3, geen cryo's.

Testen

-

Geplaatst

@Melis: wow, gefeliciteerd! Nu afwachten tot je eerste echo, spannend!

@Malika, succes met wachten.

@Jessi, misschien heb je last van de decapeptyl?

Ik spoot een paar cm van mijn navel af, maar zeker geen 10.

@Raba, gebruik jij nog utrogestan o.i.d.? Anders is het wel een goed teken dat je nog niet menstrueert, toch? Spannend!

Kijken jullie allemaal naar babyboom? Lijkt me zo confronterend. Of valt dat mee?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden