Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Aangezien ik hier nieuw ben zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Froukje en ik ben 27 jaar. Mijn vriend en ik proberen inmiddels al weer vier jaar om een tweede kindje te krijgen. Wij hebben al een dochtertje van 4 maar zouden graag nog een tweede kindje willen. Na 3 miskramen, 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de rest van de maanden maar gewoon ongesteld worden staan we nu eindelijk onder behandeling in het Erasmus MC ROtterdam voor een IVF behandeling. Gisteren heb ik mijn eerste injectie (Puregon) gekregen. Aankomende zondag heb ik mijn eerste echo. Spannend dus.

Ik heb gelijk even een vraag. Mijn vriend en ik hebben alle twee een bloedtest (screening) moeten doen. Nu hebben ze mij vandaag terug gebeld, uiteraard op het moment dat ik even een boodschap aan het doen ben. Tegen mij werd gezegd dat wanneer het een goede uitslag was dat ze niet zouden bellen en wanneer er iets niet goed was ze wel zouden bellen. Nu ga ik er dus van uit dat het niet goed is. Weet iemand hier of ze vanuit het ziekenhuis zo wie zo verplicht zijn om te bellen? Wat de uitlag ook is. Zit me nu vreselijke zorgen te maken.

Groetjes,

Froukje

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi froukje,

Welkom hier! Als je je zorgen maakt, gewoon het ziekenhuis bellen!

Niet dat je hier niet mag schrijven, maar je oelt je waarschijnlijk meer "thuis" in een topic waar de meiden ook het hele traject nog doormoeten. Iedereen hier heeft een terugplaatsing gehad en heeft alle hormonen, echos en punctie dus al achter de rug. Wellicht dat je i een ander topic (geloof da er een is wie start er in mei/juni) wat meer meiden in dezelfde fase tegenkomt.

Hoe dan ook: bel het ziekenhuis en heel veel succes!

Geplaatst

hee limi....volgens mij idd ook harstikke zwanger hoor...dus bij deze feli....dit is wel een heel groen en vruchtbaar bankje...hoop voor alle andere meiden op de wachtbank dat die ook allemaal mogen aansluiten...hoop dat uitgerekend in februari een heel druk bankje word :)

liefs

Geplaatst

Jolessa, succes met broeden meid! Voor je het weet is het al weer zover!!

Wendy, ik denk ook dat je zwanger bent!! Ga lekker proberen te genieten en blij zijn!! :happy7:

Vloei je nu nog steeds of wordt het al wat minder?

Hoe gaat het me de de wachtenden? Last van kwaaltjes of andere dingetjes die je voelt?

Wij zitten nog op een roze wolkje, zijn erg blij maar ook wel weer onzeker over de weken die gaan komen. Het blijft nog even spannend...

Liefs Lianne

Geplaatst

Eef, gisteren idd een digitale gedaan en daar stond al binnen een minuut ZWANGER op :D

En wat fijn dat je ook weer de bevestiging hebt gehad dmv een test :D

Lianne, van harte gefeliciteerd meid :D Dit rijtje gaat goeeeddddd!

Koekka, wat klote meis dat je negatief hebt getest.. Iedereen maakt op zn eigen tempo HCG aan, dus zo lang jij nog niet ongesteld bent, hou ik hoop voor je ;)

En het soort test maakt idd uit.. De testen verschillen in zoverre dat ze HCG meten vanaf een andere waarde.. KV is volgens mij 25 en CB 50 ofzo.. Weet t niet precies, maar iets in de richting zal het wel zijn..

Nofje, wat fijn he, om toch die bevestiging te krijgen dmv een zwangerschapstest! Gefeliciteerd nogmaals :D

En Wendy, jij ook wederom gefeliciteerd! Super joh! Wel eng dat je nog steeds wat vloeit.. Ik hoop dat dit gauw over gaat en niet meer terug komt!

Kim, dankjewel meis! Hoop dat het bij jou ook snel zo mag zijn!

Joleasa, welkom op het wachtbankje! Hopelijk uiteindelijk met een mooi groen resultaat ;)

@ hier.. Gisteren dus binnen een minuut ZWANGER op de digitale test! We zijn meteen naar mn schoonouders gegaan en hebben t verteld.. Superblij waren ze!

Vanmorgen weer een streepjestest en de streep was wederom donkerder als gisteren J

Langzaam aan begin ik het nu toch een beetje te geloven alhoewel het nog niet tot me door dringt!

Fijne dag ladies!

Geplaatst

Haha Limi, niet iedereen weet wie Kim is ;-). Ze kennen me hier als Babii, maar geeft niet schat!!

Hoeveel dagen voor NOD heb jij eigenlijk getest?

Ach, bij mij was het al raak, maar is het fout gegaan. We weten nu wel dat het met dit bms kan (6.6 was ie). En nu was ie 7 mm bij het zetten van de Pregnyl, dus zal nu 8 zijn. Ben erg blij en heb weer een topper teruggeplaatst gekregen, we blijven hoop houden!

Geplaatst

Owja sorry ;)

Noem jou eigenlijk altijd Kim en nooit Babii ;)

Ik heb niet voor mn NOD getest.. Had Dinsdag, Woensdag of uiterlijk Donderdag ongesteld moeten worden en heb Donderdag voor t eerst getest..

Mijn bms was deze keer ook niet zo best.. 6,4 dat ik de Pregnyl moest zetten.. Dus het kan wel degelijk! Jou bms gaat dus ook eindelijk de goeie kant op, heerlijk hoor meis! Wanneer is jou NOD nu? Ik hoop voor je dat dit de laatste tp zal zijn!

Liefs

Geplaatst

Meiden wat een top berichten...

We zitten hier op dag 4 en voel me gewoon goed, voel geen rare dingen.. maar ik heb

ook alleen maar 1 shotje pregnyl gespoten....

Het is dus weer afwachten.... we hebben nu voor de 3e keer een topper tp gekregen,

hopen dat deze bij mama wil blijven....

Geplaatst

Meiden wat een top berichten...

We zitten hier op dag 4 en voel me gewoon goed, voel geen rare dingen.. maar ik heb

ook alleen maar 1 shotje pregnyl gespoten....

Het is dus weer afwachten.... we hebben nu voor de 3e keer een topper tp gekregen,

hopen dat deze bij mama wil blijven....

Geplaatst

Hier vandaag weer positief...

Niet veel klachten eigenlijk.. beetje pijnlijke borsten... Nou ja.. eigenlijk heel erg vannacht... Maar ook nog niet misselijk ofzo...

Wel heel erg moe.. ben net wakker en kan zo weer slapen... Maar ja, nog een hele dag voor de boeg.. Morgen nog een keer testen en maandag Geertgen bellen...

Kreeg net te horen dat GG vanaf 1 juni geen contract meer heeft met de kliniek waar ze ECD mee doen... Dat gaat allemaal naar Dusseldorf.. Aangezien wij nog een cryo hebben ben ik toch wel ff benieuwd wat ermee gaat gebeuren... Ik ben dus helemaal niet door GG geinformeerd en dat vind ik nogal kwalijk...

Maar goed... Hopen dat deze blijft zitten......

Tot later!!

Geplaatst

Haha Nofje, laat die kwaaltjes maar komen ;)

En idd beetje raar dat jullie daar niet over geinformeerd zijn!

Bikkel, heb je genoeg afleiding voor je wachtdagen? En ga je pas echt over 4 dagen testen?

Geplaatst
Owja sorry ;)

Noem jou eigenlijk altijd Kim en nooit Babii ;)

Ik heb niet voor mn NOD getest.. Had Dinsdag, Woensdag of uiterlijk Donderdag ongesteld moeten worden en heb Donderdag voor t eerst getest..

Mijn bms was deze keer ook niet zo best.. 6,4 dat ik de Pregnyl moest zetten.. Dus het kan wel degelijk! Jou bms gaat dus ook eindelijk de goeie kant op, heerlijk hoor meis! Wanneer is jou NOD nu? Ik hoop voor je dat dit de laatste tp zal zijn!

Liefs

Er staat 6 juni testen ;-), vandaar dat ik vroeg of je voor je NOD zit haha.

Ik weet dat het kan hoor, bij ons in het ziekenhuis zitten vrouwen die met 4.6 en 4.9 zwanger zijn geraakt en ik de vorige ronde met 6.6, je moet maar zo denken, dat een embryo kleiner als een pennenstip is als hij nesteld, dus niet te zien met het blote oog. Daarom kan het daar ook mee, heb genoeg bewijzen gezien dus maak me daar niet druk meer over. Nu is het wel zo dat de Pregnyl hem altijd nog 1 mm dikker maakt bij mij, dus zal rond de 8 zitten. Nu duimen, hopen en bidden dat deze wel goed innestelt en blijft zitten!

Geen idee wanneer mijn NOD is. Ziekenhuis zegt altijd 14 dagen na TP aanhouden, maar dan zit je ver over je NOD heen. Zit nu 4 DPO en in mijn eigen cyclus is mijn LF 14 dagen, met Pregnyl vaak 12 dagen. En met een TP ben ik vrijwel altijd 8 dagen na TP ongesteld.

Dus hou mijn testdatum maar op 14 juni, test sowieso niet eerder, begin er niet aan haha. Mijn gevoel zegt vaak al heel snel hoe of wat.

Geplaatst

Jaa dat is wanneer het ziekenhuis zegt dat ik mag testen.. Same story as you ;) Dan is dus allang mn NOD geweest ;)

En, heb je nu al een bepaald gevoel bij deze tp? Hoop t zoo voor je!

Geplaatst

Haha, nee! Ik was heel positief, maar denk door het bms... Normaal maak ik me daar elke ronde zorgen om, maar dat was nu al niet eens meer nodig, bij de eerste meting op CD10 was hij al 6 mm en dat is geweldig.

Nu had ik weer dat ik me zorgen maakte om het ontdooien, terwijl ik me daar voorheen geen zorgen om maakte. Ach, denk dat iedere vrouw altijd wel wat vindt om zich zorgen te maken. Heb nu geen gevoel, was heel positief, nog steeds., anders als de voorgaande rondes.

Heb ook nog eens per ongeluk geklust, op de dag dat ik mijn Pregnyl had gezet. En het was echt per ongeluk, we beseften het later pas. Dubbel kans zou je zeggen, want bij mannetjte is dus wel alles ok. Ach, wachten en meer kunnen we niet doen. Vanaf Tp ook weer krampen en dat had ik de vorige ronde niet ;-). Dus dat is wel weer tegenstrijdig... Heb elke ronde last van me buik en dan was het niet raak, vorige ronde niet en raak, nu dus weer wel, dus ja.... Tegenstrijdig en afwachten, meer dan dat kunnen we niet doen ;-).

Geplaatst

Jahoor ik kom de tijd goed door en ben nog niet nerveus! Ik voel helemaal niks en dat is prima, kan ik me ook niet gek maken!!! En ja ik ga echt pas woensdag testen, via bloed dus ik zal ergens tussen 14.00 en 16.30 telefoon uit leuven krijgen! Dan zal het denk ik wel anders zijn met de zenuwen hahaha

Gast Kinderwens7
Geplaatst

zo even een paar dagen niet gekeken en wat is er al weer veel geschreven...en gebeurd!! Het wordt me groen voor de ogen ;-) wat goed zeg! Dames, van harte!

Ik zie dat er ook een aantal (de meeste volgens mij) geen geduld meer hadden...en veel eerder getest hebben. Ik kwam er achter dat ik eigenlijk woensdag al mag testen...vind het heel spannend! Blijkbaar mocht ik de vorige keer ook eerder testen dan dat ik dacht, alleen ben ik op de testdag ongesteld geworden.

Ik voel me niet veel anders. Op zich soms een beetje buikpijn net als bij aankomende menstruatie, maar verder niet veel. Borsten heel lichtjes wat gevoelig, maar dat had ik de vorige keer ook van de Utrogestan. En deze bolletjes houden de menstruatie ook tegen he?!

De vorige keer kreeg ik er erge migraine van en heb het toen ook eerder afgebouwd. Nu heb ik dat niet (gelukkig!) Dus gebruik ik ze nog steeds 3 x 2 per dag.

Ik heb vandaag wel 2 kruidvat testen gehaald (de duurdere versie van hun eigen merk, want dat leek mijn man beter) Ik wou ze eerst niet eerder halen... Nu ik zoveel vroegtesters zie wil ik eigenlijk ook al wel...ben heel nieuwsgierig...maar probeer het toch vol te houden!

Fijne avond!

Ik ga Slumdog kijken op Belgie EEN...

Geplaatst

Kim, ik had deze keer heel sterk het gevoel dat het wel gelukt was.. Net zo'n sterk gevoel als al die maanden dat t niet gelukt was.. En gelukkig zat mn gevoel goed!!

Maareuh wel goed dat je zelf nog geklust hebt:D Dubbele kansen dus! Ohhh meis ik ga zo hard voor je duimen! Normaal gesproken na een tp zou je dus Woensdag ongesteld moeten worden toch ? Laat die maar lekker wegblijven dan :D

Bikkel, goed zo! Volhouden :D

Dat wachten op het telefoontje als je het nog niet weet lijkt me super killing!! Wij hebben morgen de bloedtest maar we weten natuurlijk de uitslag al. Alhoewel het evengoed spannend is, want je wilt natuurlijk gewoon bevestiging van het ziekenhuis..

Hihi Kindwerwens, groen he! En hij gaat alleen maar groener worden :D

De balletjes kunnen idd je menstruatie tegenhouden maar dat hoeft niet.. Super dat je nu geen last hebt van migaraine!

Dames die nog op het wachtbankje zitten, ik ga heel erg hard voor jullie duimen!!

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Pff....denk ik even uit te slapen, maar nu het zo dichtbij komt ben ik erg onrustig... kan dus gewoon niet in mijn bed blijven liggen.

Ik moet me inhouden om niet eerder te testen zoals veel anderen hier.. Wat toch fijn dat het bij velen raak is!!

Hier sterke twijfels...mijn borsten doen niet echt meer zeer en heb wel wat buikpijn... Pff...die onzekerheid ook iedere keer!!

Hoop zo dat er een einde aan komt en het raak is!! Ok, dan zijn er weer andere onzekerheden, maar dan weet ik wel dat het zich kan innestelen en ik zwanger kan worden.

Liminous; die bloedtest morgen zit ook goed, geloof me! Maar snap wel dat die extra bevestiging fijn is.

En Kim nog zelf geklust...haha...gebruik je die bollen niet? Ik vind het dan maar niks, met dat witte spul..maar ja kans is kans.

En Bikkel; ik ga gelijk met jou testen (in lijst staat nog 10 juni, maar we hadden niet vanaf de tp geteld) Spannend he?! Succes met de laatste loodjes!

Hier is het helaas geen zonnig weer, maar ga wel lekker genieten van mijn laatste vrije dag. En vanavond voor de buis; er komt een vrouw bij de dokter kijken...even de hormonen de vrije loop laten gaan (zal wel huilen worden..haha)

Geplaatst

Goedemorgen,

@kinderwens: Spannend he! Ik was ook heel erg onrustig met t testen. Vanochtend nog! heb al vanaf woensdag iedere dag getest en iedere dag positief. Zo onwerkelijk.

@Liminous: Succes met de bloedtest morgen. Ben jij ook nog zo onzeker of niet? ik wist ook direct dat t goed zat, maar vind t nog zo apart/onwerkelijk! Normaal ben ik helemaal niet onzeker en nou, schiet mij maar lek. 2 vriendinnen van me zijn ook net zwanger, allebei op de natuurlijke manier waarvan 1 van een tweeling. Die geven ook aan ga nu gewoon genieten!

Geplaatst

Hey allemaal,

Wat spannend toch! En Bikkel en Kinderwens: knap hoor dat jullie wachten met testen, eigenlijk wel zo verstandig!

Hoop op positieve berichten volgende week!

Ik kon mij niet inhouden na het lezen van alle vroege positieve testers: ben nu dag 9 na TP (24/5 punctie, 27/5 tp) en heb gister en vandaag al getest met de predictorvroegtest (drempel 12.5 HCG, mag vanaf 4 dagen voor je te verwachten menstruatie) en een test van kruidvat (drempel 20??): met beiden een heeel licht roze streepje gister en vandaag.... Nu dus een heel klein beetje blij, maar vind het nog steeds net zo spannend want moet de komende periode wel gaan doorgroeien en blijven nestellen en zo....

Heb mijzelf ook even toegevoegd aan het lijstje maar nog maar niet groen gemaakt... Morgen maar weer testen!

Nog even een vraagje: hoe krijgen jullie het balkje er onder met jullie vorige ervaringen? Dat lukt me niet.

En @ babii: mag ik vragen wat bms betekent?

En @ zwangeren: hoe gaat het met jullie en de zenuwen, ook al kleine kwaaltjes? Laat maar lekker groeien he ;-)!

Liefs, Evelyn

Punctie:

Jeanine: 16 mei

Lianne: 17 mei

Monika 18 mei

Wendy: 20 mei

Bikkel: 24 mei

Evelyn: 24 mei

Neel: 26 mei

Ink: 27 mei

Fren: 27 mei

Joleasa: 31 mei

Terugplaatsing:

Jeanine: 19 mei

Lianne: 20 mei

Eef: 20 mei

Monika: 22 mei

Veer: 22 mei

Liminous: 25 mei

Bikkel: 27 mei

Evelyn: 27 mei

Suzz: 30 mei

Ink: 30 mei

Fren: 30 mei

Mijnbaby: 31 mei

Joleasa: 3 juni

Testen

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embryo's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 6 juni (1 embryo, bloedtest)

Wendy: 7 juni (2 embryo's)

Evelyn: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 8 juni bloedtest (1 (9)cellige embryo)

Kinderwens: 10 juni (1 embryo)

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 14 juni (2 embryo's)

Mijnbaby: 14 juni?

Fren: 15 juni

Joleasa: 19 juni (2 embryo's)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden