Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@stiertje....ja, ik ken het....heb ook overal last van...en idd erg last van steken in mijn "eierstokken" althans...de omgeving, wat het is weet ik dan weer niet hihi

@jeanine...nee, ik wilde "liever" geen tweeling, maar net zoals jij vind ik het stiekem ook wel weer leuk, toch een soort "meisjes"droom om een tweeling te krijgen, alleen doordat er al 2 kinderen zijn, klein huisje enzo...en dan vooral omdat ik zooooo graag borstvoeding en zo wil geven en de risico's die zo'n zwangerschap meebrengen ben ik gewoon superhuiverig daarvoor geworden, hahaha...maar mss een tip voor jou ook, had al een beetje rond gekeken qua ruimte enzo (omdat baby of baby's bij ons op de kamer komt) hoe dat moest met 2 bedjes..dan word het zo ontzettend krap, maar je hebt dus van die stapelledikanten, kinderopvang gebruikt ze ook heel vaak, ideaal dus voor tweelingen en heel weinig ruimte, mss een idee....anyway...ik denk dat de kans groter is voor jou dan voor mij, hihi...ik zou bijna zeggen dat ik er steeds meer van overtuig raak dat het er maar eentje is, maar aan de andere kant....weet ik het echt echt echt totaal niet, dus heb me verzoent met beide :) het enige wat ik vooral hoop voor ons (en eigenlijk iedereen die zwanger is of kan zijn van een 2ling) dat het gewoon gezond ter wereld komen beide en dat we ze zolang mogelijk bij ons in de buik mogen dragen, ben allang blij dat ik zwanger ben, dus klagen mag ik niet...tis alleen de angst die praat :)

veel liefs

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

owjee... Als ik jullie waardes zo allemaal lees... Ik had 1200 op dag 15 na de TP...

En ik weet van manlief dat zijn vriendin wel eens eerder zwanger is geweest van een tweeling. Dat ging na 13 weken helaas mis toen. maar dat had vooral met haar levensstijl te maken toen.. (drank.. roken..).

Pfff. Ik ben wel blij natuurlijk.. Maar ik denk ook dat we ons maar voor moeten bereiden op een eeneiige tweeling... Breng alles in een heel ander perspectief!

Zou dit de maand van de tweelingen worden???

En dan allemaal bevallen op 2-2-2012... dat zou nog eens wat zijn!

Ik moet morgen weer bloed laten prikken om te kijken hoe het zich verdubbeld heeft.. Uitslag krijg ik wel pas woensdag ivm Pinksteren.. maar ik ben er wel een beetje nerveus voor al..

Vandaag is ook moeders voor moeders geweest. En die streep die knalde binnen 2 seconden uit die test van hun. Ze zei dat die wel heel snel ging en of ik wel zeker wist dat ik pas 4 weken en 6 dagen zwanger zou zijn...

Hmmmmm... Nou ja, we zullen wel zien met de echo! Spannend!!1 Ook voor jullie allemaal!!!

Knuffels,

Nofje

Geplaatst

whahahaha...die nofje....volgens mij ben je dan idd harstikke zwanger van een tweeling....twas bij mij al een twijfelgeval...en ik zit nog het allerlaagste van jullie allemaal...wie weet...het juni wachtbankje is bijna helemaal groen...idd...dan allemaal tweeling...en allemaal op 2-2-2012....dat zou echt grappig zijn :) hihi...nu word ik wel heeeeeeeel nieuwsgierig hoor :)

Geplaatst

hai meiden,

Ik vind het toch wel spannend om me hier al aan te melden.

Omdat het nog zo pril is..

Als ik op de 1e echo zie dat het goed gaat kan ik pas echt opgelucht adem halen dit omdat de vorige keren dat het mis was we dit pas op de echo zagen..

Dus het blijft enorm spannend! Bij mij zijn ook 2 teruggeplaatst ik hoop stiekum dat ze alle 2 zijn blijven plakken!!

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari

Mirjana: 2 februari

Eef: 6 februari

Lianne: 6 februari

Jeanine: 6 februari

Nofje: 10 februari

Stiertje: 13 februari

Do76: 15 februari (denk ik)

Eerste echo:

Benbri: 16 juni

Eef: 16 juni

Mirjana: 22 juni

Jeanine: 22 juni

Stiertje: 26 juni

Lianne: 29 juni

Yvonne: 30 juni

Do76: 5 juli

Geplaatst

hee do...ik kan uit ervaring spreken dat we het allemaal wel eng vinden denk ik...zeker als je andere verhalen hoort/leest....maar ja...ook daar zitten we hier voor toch? :) we zitten allemaal zo rond elkaar dus dan is het zoiezo wel spannend, maar we kunnen een hoop delen :) anyway...harstikke super dat je ook zwanger bent en ook ik ben superzenuwachtig voor de echo, moet nog een heeeeeeele lange week wachten...hihi

Geplaatst

heey dames,

Ik weet niet wat mijn HCG is:huh1: ik loop bij het UMCG en daar doen ze geen bloedtesten.

Moet dus gewoon afwachten ..en dat is zoooooooooo moeilijk!! IK ben blij te lezen dat jullie die angst ook voelen tot aan de 1e echo...sjongejonge zeg..ik loop de hele dag te malen en elke keer als ik naar de wc ga dan hou ik mijn hart vast..kan het gewoon nog niet geloven ofzo.

En dat babyboom kan ik ook niet naar kijken hoor, wat een verhalen zeg..zit gewoon een uur lang te janken..oeps...maar de emotionele stukjes spoel ik gewoon door haha.

Heb me gisteren ook aangemeld bij MVM..word nog gebeld binnenkort.

Leuk trouwens dat mijn uitegrekende daum erbij is gezet...heb nog een nooit een uitgerekende datum gehad..ongelovelijk

@jeannine ik heb al 4 pogingen in eigen cylcus ondergaan dus dat is telkens alleen het eitje pakken wat elke maand groeit dus alles hangt af van 1 eitje en 4 keer is dat niet goed gegaa, nog nooit een terugplaatsing gehad vanwege geen bevruchtingen. Eigen cyclus in lichamelijk minder belastend.

liefs stiertje

Geplaatst

Hey lieve allemaal van het juni-wachtbankje! En zwangere meiden die al wat verder zijn: jullie natuurlijk ook gefeliciteerd!!

Ook ik meld mij hier aan bij de zwangeren.... Want al 4 wk + 3 dg haha, of te wel superpril, maar net zo blij als jullie!! En nu met zn allen door de eerste 12 wk heen he!!

Vind dat ook nog erg spannend, maar nu proberen te genieten!

Heb alleen weer opnieuw een hyperstimulatie.... Nu een buik vol vocht alsof ik minstens 7 mnd zwanger ben. Vanochtend daarom in het ziekenhuis geweest.

Dacht dat het deze keer niet zou gebeuren (1e ICSI ernstige hyperstimulatie gehad, 2e ICIS een vroege, maar niet zwanger dus viel erg mee). Ik begon nu pas op wd8 na terugplaatsing echt weer te groeien en had deze keer maar 12 follikels welke allemaal goed zijn aangeprikt... (itt de vorige keren > 20).

Dus het komt nu van het HCG zegt de gynaecoloog, blijkbaar ben ik er erg gevoelig voor en misschien heb ik ook een tweelingzwangerschap zei hij vanochtend.

Het HCG is nu niet opnieuw geprikt omdat dit volgens hem nu nog niet zo veel zei en het is nog te vroeg voor een zwangerschapsecho, dus ook ik moet afwachten of het er 1 of 2 zijn...! Uiteraard allebei welkom!

Nu alleen hopen dat ik niet benauwd wordt en weer opgenomen moet worden. Ook al ben ik superblij dat ik zwanger ben, vind ik dit toch wel even moeilijk. De vorige keer heb ik namelijk heel veel vochtpuncties gehad en uiteindelijk een drain in mn buik die een wk bleef zitten. Geen pretje en flitst nu toch weer even door mn hoofd.

Iemand van jullie dit gehad of nu klachten?

Liefs,

Evelyn

Geplaatst

hee lieve evelyn...nee, ik weet niet eens wat dat is joh...ik heb alleen een overstimulatie met punctie gehad...ooooh, wacht..zit tegelijkertijd naar je handtekening te kijken...jij hebt ook een punctie gehad, ik gelukkig er maar eentje (pieuw) maar bah...das ook eng ja, hoop dat het allemaal goed komt :) je bent zwanger en das al heerlijk toch? :)

en mirjana....haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, tuurlijk ben je harstikke zwanger meid :) leuk he....ik had al 8 positieve testen gedaan en nog vond ik de moeders voor moeders test eng...alsof ik dan ineens minder zwanger ben of zo...:)

Geplaatst

oh oh, wat spannend hier allemaal. Stiertje, de eerdere pogingen van jou lijken dan denk ik sterk op iui's. maar dan een beetje anders. ik moet je zeggen dat ik de iui niet minder belastend vond dan de ivf. Alleen de wachtweken vond ik bij de ivf erger, omdat ik toch het gevoel had dat ik meer kans had. Wat mij betreft mogen ze die iui's allemaal lekker overslaan en gelijk ivf doen. Dan heb je tenminste gelijk een goede kans. Ik vraag me af of je al die iui behandelinge optelt in geld, niet allang aan een ivf zit. Dat het zelfs kostenbesparender zou zijn om het zo te doen.

Evelyn, jeetje, ook spannend hoor. Vervelend die overstimulatie. Ik hoop voor je dat het goed gaat. En die echo's kan ik echt niet meer op wachten! benbri, voor jou nog maar een weekje...

Geplaatst

je kan wel niet meer kunnen wachten, maar je moet toch, hahahaha...gemeen ben ik he :) *zucht(* ik moet ook nog een week hoor...een hele lange week...kan het bijna vergelijken met de wachtweken, alleen dan anders *zucht* erg he...maar goed...geduld is een schone zaak zeggen ze...heb je al klachten? of ben je "gewoon" heel fijn zwanger? hier nog steeds misselijk en ik merk dat als ik teveel doe (lang loop of zo) dat ik dan last krijg van mijn liezen/schaambot en stuitje ook nog....en dan word ik weer helemaal angstig van oooh, ik heb pijn onder in de buik...zometeen gaat het mis, dus dan wil ik weer meteen naar de wc rennen enzo....ben zeker blij wanneer ik over de 12 weken ben hoor...ben wel heel nieuwsgierig naar de echo's van iedereen :)

Geplaatst

Dank meiden!

Zou toch wat zijn als we straks allemaal 2-lingen hebben...!! Wel een heel uniek wachtbankje!! En Jeanine helemaal mee eens; kom maar op met die echo"s!!

Hoe is het met de misselijkheid? Las dat een aantal hier ook al last van hebben? Hier al erg misselijk maar tegelijkertijd ook honger, zolang ik regelmatig blijf eten gaat het goed en hoef ik niet over te geven, en kan ook alles eten !?! rare hormonen haha!

x Evelyn

Geplaatst

hey Allemaal,

Bij mij is gister ook MVM geweest en ook wel een opluchting stiekum... Streep zat er al binnen 1 seconde. Ze zei dat ie eruit knalde...

Wel leuk zeg, je krijgt allemaal info en die kannetjes en een tijdschrift... En je mocht kiezen tussen een armband of een ketting..

Ook nog eens precies mijn kleur!

Vandaag ook nog een keer bloed laten trekken om te kijken of het goed verdubbeld is...

Die dame wilde in de andere arm prikken dan de vorige keer.. maar ik weet uit ervaring dat dat niet goed gaat daar..

Maar eigenwijs als ze was gewoon aanprikken....

Tja, zeg ik toen er niks kwam... Ik zei het toch.

Ow sorry sorry... Dus ze pakt de andere arm, maar kon toen geen ader vinden... Behalve dan die van de vorige keer.. Maar die kon nu niet want die was nog blauw.. Dus weer naald erin en niks... Begint ze em ineens op en neer te bewegen... Pfffffffff... Ik werd me toch een partij misselijk!!! En toen viel ik flauw...

Heel even maar want ik was zo weer bij. Kreeg een of ander heel vies ruikend goedje (doekje met alcohol) onder mn neus...

Jemig... Ik kan normaal gezien goed tegen prikken... maar nu ineens niet meer...

Anyway die misselijkheid is sinds toen niet meer weg gegaan en vandaag krijg ik telkens een vlaag als ik wat gegeten heb.. En ik heb me toch een honger elke keer... Pffff. Ik denk dat ik wel 6 boterhammen naar binnen heb gewerkt. Normaal 2... Nu wel dan over 3 keer over de dag verspreid.. Maar elke keer na het eten misselijk, oprispingen en ff toch wel wat duizelig..

gelukkig heb ik een zittend beroep en kan ik lekker ff de deur dichtdoen als ik het ff niet meer trek..

En die buik van me... Normaal maatje 40.. maar ik moest nu toch echt broeken van maatje 42-44 aan..

Op mijn werk vroeg al iemand heel voorzichtig of hij me misschien moest feliciteren... Dus ik heel cool: nou dat zou ik niet weten... Als het zo is dan zou jij de eerste zijn die het wist.. (was mijn meest gerespecteerde lieve collega....)

Ik wild ehet zo graag vertellen.. maar het is wel nog wat vroeg..

Zit een beetje in dubio..

Als ik het te vroeg vertel krijg je telkens vragen en dan heeft de baas veel te veel tijd om na te denken over wat hij met mijn contract wil doen (in december loopt t af). Maar als ik het verberg achter wijde kleding.... Tja dan zullen ze zeggen dat ik het veel eerder had moeten vertellen.. en denk ik niet dat ze mijn contract willen verlengen.

Ik heb wel zo ander werk... Dat is het probleem niet.. Maar toch.. Ik werk hier heel graag!

Nou ja dat is misschien voor latere zorg!

Fijne avond allemaal.

X Nofje

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb ook eindelijk het lef om me hier aan te melden.. Nogmaals aan alle zwangeren: Gefeliciteerd!

Uitgerekend:

Liminous: 10 februari

Eerste echo:

Liminous: 28 juni

Geplaatst

Hey Nofje,

Jeetje dat was even schrikken met prikken! Hoop dat je je wel iets beter voelt nu? Verder herken ik helemaal hoe je je voelt! misselijk en toch moeten eten inderdaad.

Ook ik zit met mn werk. Ik heb nu zo'n dikke buik van de overstimulatie ( en dat had ik in 2009 ook) dat de meesten wel vermoeden wat er aan de hand is. Een aantal heb ik het verteld omdat die de afgelopen periode soms wat van mij over moesten nemen (al die laatste moment echo's tijdens de start niet heel handig) en ik er dus niet om heen kon. En vandaag thuis omdat het niet ging. Maar ik herken wat je zegt, omdat er ook nog van alles kan misgaan wil ik het liever ook niet vertellen.

liefs evelyn

Geplaatst

@liminous....jeaaaaaaaaaaaaah...welkom :)

@nofje, je bent het pas verplicht te vertellen als je 3 maanden zwanger bent...juist om die redenen inderdaad, dus de keuze kan je zelf maken wat je wilt, het is niet verplicht, maar ja...voor december moet je wel, dusssss....en ja, dat misselijk ken ik wel ja...ik word van elk geurtje misselijk...en ook ik word dikker...pas mijn broeken niet meer, maar ik wil ook geen broeken kopen, want die pas ik zometeen toch niet meer en weet niet wat voor maat ik terug krijg en zwangerschapskleding is weer te vroeg, dus ik heb bijna niets meer om aan te trekken, hahahaha....

dus ik herken het allemaal wel :)

Geplaatst

En ik dus ook zoals gezegd, bij deze!

Uitgerekend:

Liminous: 10 februari

Evelyn: 14 februari

Eerste echo:

Evelyn: 28 juni

Liminous: 28 juni

Liefs, evelyn

Geplaatst

@Nofje:

zover ik weet is het advies na 3 maanden het aan je werkgever te vertellen.

Volgens de wet ben je verplicht je zwangerschap uiterlijk 3 weken voor je beoogde ingangsdatum van je verlof het aan te kondigen.

Geplaatst

Meiden, heeel voorzichtigjes kom ik hier om het hoekje gluren, ook vanaf het wachtbankje juni, na een TP van 2 embro's!!! Heb namelijk positief getest (haha, na een heel verhaal wat ik jullie hier verder zal besparen)! Kan het nog moeilijk bevatten en vind het erg spannend - en nu? Verder dan dit heb ik nooit durven denken! Zijn natuurlijk wel heeel erg blij hiermee, maar eng is het wel!!!

Voor zover meiden hier zitten die ik nog niet vanaf het wachtbankje had gefeliciteerd: van harte met jullie zwangerschap!

Geplaatst

Of misschien ben ik wel te voorbarig en moet ik eigenlijk nog even wachten tot ik n weekje verder ben en nog niet ongesteld ben geworden? Ahhh, twijfels of ik voluit blij mag zijn!

Geplaatst

tuurlijk mag je voluit blij zijn...het kan altijd mis gaan...nu, morgen, over 5 weken en het gaat merendeel toch altijd goed hoor :) niet om nu heel negatief te wezen natuurlijk...gewoon lekker genieten en bang wezen zijn we toch allemaal wel...vind het wel grappig dat er echt heel veel tweelingen to be zijn hier...:) anyway...het is spannend :)

Geplaatst

Haha, wat ben ik toch blij met dit forum! Ik word nog zo heen en weer geslingerd tussen geloof en ongeloof, hoop en wanhoop! Beetje bruin bloed en wat buikpijn kan er dus ook bijhoren?

Geplaatst

ja, er zijn heel veel vrouwen die dat hebben...een innesteling noemen ze dat, maar er zijn zelfs vrouwen die de hele zwangerschap gewoon "ongesteld" worden....er word ook gezegt zolang je geen krampen hebt zit het goed, maar ook dat zegt weinig....de ene heeft veel krampen en lekker zwanger, de ander niets en gaat het toch mis, het blijft toch altijd afwachten die eerste 12 weken. ik heb alleen zo'n idee...ik ga in ieder geval proberen te genieten (ondanks de misselijkheid), want ik ben in ieder geval NU zwanger :) en druk maken en stressen is ook niet goed (al is dat makkelijker gezegt dan gedaan, hihi) en ink...tis maar een beetje toch....:) baarmoeder is gewoon goed aan het doorbloeden door de hormonen, zelfs met vrijen enzo kan er bloed vrijkomen, gewoon simpelweg omdat je baarmoeder doorbloed is....

veel liefs

Geplaatst

Volgens mij ben ik toch te voorbarig. Bruine afscheiding wordt steeds erger en er zit zelfs nu ook wat rood bij (sorry voor de details)... Ben ff de hoop weer kwijt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden