Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Benbri was al heel enthousiast begonnen met een lijstje, maar we zijn er nog niet mee verder gegaan. Om de positieve spirit erin te houden, zal ik hem alvast aanvullen. Doet de rest dat ook?

Benbri, uitgerekend 1 februari 2012, aantal onbekend tot op heden

Eef, uitgerekend 6 februari 2012, eerste echo 16 juni

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahahaha, dank je wel eef, was idd erg enthousiast...leuk dat je hem aanvult (volgens mij heeft de rest er gewoon omheen gekeken, hahaha) en ja...die onzekerheid had ik ook, nu nog ook...ook al voel ik mij erg zwanger met alle klachten erbij, toch ren ik af en toe naar de wc of alles nog goed gaat daar....komt omdat ik best wel veel pijn heb af en toe...maar de ene site zegt bekkenpijn de andere site zegt bandenpijn en andere site weer dat het gewoon niets is of zoiets.....maar idd blij wanneer ik de echo zie, dan is alles toch echter denk ik :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom mij hier ook maar voorzichtig melden... heb erg staan twijfelen omdat ik eigenlijk ook wel eerst de echo wil afwachten en zeker wil weten of alles goed is.

Aan de andere kant wil ik ook lekker genieten van de zwangerschap, en ervan uit gaan dat ik pas over 8 mnd ga bevallen :)

Heb nog weinig last van kwaaltjes, alleen erg moe. Aan de ene kant hoop ik toch af en toe op een bevestiging met misselijkheid....

29 juni eerste echo en dan zullen we het zien!!

Liefs

Geplaatst

Ook hier die onzekerheid... Echt voor mij de allereerste keer een positieve test! Na een dag werken (kantoorbaan) ben ik toch ook echt wel moe.. En een heel vol gevoel in mijn buik met lichte steekjes.. Wel een berehonger... elke dag eet ik wel 6 keer iets kleins.. Want als ik eenmaal eten voor me heb zit ik na een paar happen toch weer vol..

Vandaag maar lekker vroeg naar bedje.. Maar eerst even relaxen in bad (niet te heet natuurlijk).

Ik zet mijzelf er ook even bij:

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari

Eef: 6 februari

Lianne: 6 februari

Nofje: 10 februari

Eerste echo:

Benbri:

Eef: 16 juni

Lianne: 29 juni

Yvonne: 30 juni

Ik ben zo benieuwd naar de eerste echo.. Ik ga ervanuit dat we dat gewoon gaan halen!! Allemaal!!

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerste echo:

Benbri: 16 juni

superspannend allemaal...er zijn idd meerdere die zich niet durven aan te melden nog uit angst dat het mis kan gaan en dat begrijp ik ook zeker wel :) alleen heb ik zon idee van...ik ben nu zwanger en ik wil nu genieten....het blijft toch 9 maanden lang spannend...er was een man van iemand hier op het forum die zei...als het blijft zitten blijft het zitten en het komt er toch wel uit, of het nou nu is of over 9 maanden...vond dat wel heel mooi gezegt eigenlijk, maar kan me ook voorstellen als het vaak mis gaat bij iemand dat je 3x voorzichtiger bent....hoop dat wel gewoon kunnen blijven genieten met zijn allen voor 8 maanden nog...spannend zijn de eerste 12 weken...maar daarna ook nog....ben blij wanneer ik de ukkie(s) in handen heb in goede gezondheid...waarschijnlijk kan ik dan pas blijven ademen..hahahaha...moeheid valt gelukkig overdag nog wel mee, wel brakker dan normaal, maar te handelen....misselijkheid word wel steeds erger, wat ik niet ken met mijn andere kinderen dus das wel balen, maar ach....en nou ja....ik ben gewoon superzwanger :)

heeeeeeele fijne avond/nacht dames

tot morgen :)

Geplaatst

Hihihihi dat was mijn mannetje die dat zei... Das ook mijn motto: het blijft zitten tot het eruit komt. Simpel en gemakkelijk te onthouden. Zet me elke keer als ik me zorgen maak meteen weer in het hier en nu! Welteusten allemaal!!! Xxx

Geplaatst

Uitgerekend:

Mirjana: 2 februari

Eerste echo:

Mirjana: 22 juni

Als ik het goed heb gedaan is het lijstje nu weer up to date :)

Hier geen nieuws dus, heb komende vrijdag een afspraak met de consulente van Moeders voor Moeders. Het is best bizar maar zelfs daar maak ik me druk over haha , vanwege de test of je genoeg HCG hebt enzo. Verwacht echt een doemscenario dat ze zegt dat er helemaal niks zit ofzo.

Tjonge piekeren zit er wel in bij mij hoor :/ lastig is dat.

Het helpt niet dat ik sinds gisteren weer regelmatig eisprong achtige steekjes voel, zowel links en rechts.

Meiden, ik zeg jullie, ik zal blij en opgelucht zijn als ik die echo heb gehad en alles ok is :( poe poe

Hoop dat iedereen zich goed voelt

Geplaatst

hee wicky :) das idd wel een doemscenario dan weer hoor, hahahahaha....don't worry :) en dat steekjesachtig iets kan gewoon bandenpijn of zo wezen hoor, tenslotte is je bm zich aan het voorbereiden op 9 maanden gewicht en al je spieren, banden, etc ook....ik kan je echt met klem zeggen dat ik dat gevoel ook heb, zo erg dat ik wel bijna kon gaan janken of gisteren had ik het rechts heel erg, ik dacht echt dat of het een bbz zou zijn of dat ik een blindedarmontsteking had of zo zo'n pijn deed het, maar het trok vanzelf weer weg....zal wel gek in mijn hoofd zijn denk ik, hahahahaha....en die test is gewoon een zwangerschapstest en die heeft al eerder positief aangewezen :)...ik heb de plasbakken al, maar blijven rot dingen die stinken, hahahaha anyway...voel mij wel goed, alleen die misselijkheid word steeds erger :(

en nofje...hihi..kwist dat het iemand haar man was hier op het forum :) maar ik vond het gewoon een superuitspraak, dus vandaar dat ik hem nog even vernoemde :)

bikkel???? enenenenenenenen...kweet het...nog even wachten na enen, maar toch....:)

Geplaatst

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Geniet er maar van, want de tijd gaat razend snel :)

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

Geloof het toch allemaal lekker! We zijn zwanger!!!!!

ik vul het lijstje even aan:

Uitgerekend:

Jeanine: 6 februari

Eerste echo:

Jeanine: 22 juni

Geplaatst

ja he :) alleen de echo's liggen zo ver bij elkaar vandaan. mir...we zijn op dezelfde dag zo ongeveer uitgerekend, maar toch heb jij een week later de echo....apart, zal wel per ziekenhuis liggen...

hoest verder met de zwangere meiden? ik word met de dag misselijker en ik merk dat als ik teveel doe dat ik zo'n last heb van mijn buik (banden??) af en toe zo erg dat ik bijna bang ben dat het mis gaat,of dat ik een bbz heb, maar als ik weer wat rustiger aan doe word het wel minder (behalve de misselijkheid dan die ik eigenlijk de hele dag door heb, en vanmorgen en middag moest ik zelfs kokhalzen...hoop niet dat het zover gaat dat ik de hele dag op de wcpot hang) en mijn borsten....*zucht*...fijn hoor, grotere borsten, maar ze worden ook superzwaar momenteel..kortom....voel me mega-zwanger, blij dat ik zwanger ben, maar die klachten ken ik niet en valt me ook vies tegen en zo erg heb ik het nog niet eens, vergeleken met wat sommige mensen hebben.

iemand tips? ze zeggen 5 kleinere maaltijden eten, maar nee, dat lukt ook niet echt zeg maar, word al misselijk bij de gedachte dat ik moet eten en warm eten gruwelijk helemaal van, vandaag lekkere witlofsalade gemaakt, maar sla zelf durf ik dan weer niet te maken omdat ze toch op kwamkwammerresten ehec hebben gevonden en daar zit ik dan weer niet op te wachten. verder een dochter die een een of andere nare ziekte heeft waardoor ze hoest tot ze letterlijk helemaal blauw aanloopt, in paniek raakt en gaat overgeven (wat bij mij ook weer kokhalsneigingen opwekt, normaal geen last van)...en dat allemaal vooral snachts om het uur of zo...dus slapen gaat ook niet lekker, ben dus zo brak als een banaan die al 6 weken in de fruitschaal ligt (zonder fruitvliegjes uiteraard)

anyway...heb weer effies van me afgelult, wat heerlijk dat ik hier gewoon ongestoord mag "klagen" zonder dat dat gezeur op levert...vooral het "jij wilde het toch graag" gezeur....tuurlijk wil ik graag zwanger wezen, wil nog niet zeggen dat ik de klachten leuk moet vinden toch? of ben ik dan echt zo'n zeurmiep?

Geplaatst

ik kreeg van mijn gyn toen ik de vorige zwangerschap ziek was iets genaamd emasefene volgens mij. Pilletje die wel een beetje hielpen. En ach, het komt toch goed uit dat je niet aan eten kan denken, dan kom je ook niet aan. Ik kon die misselijkheid toen weg-eten met lekkere, vette dingen. Nou, dat heb ik geweten!

Geplaatst

whahahahahaha,......jeanine...je maakt me aan het lachen....tis ook wel weer zo :) heb ook helemaal geen zin in eten, het idee alleen al word ik misselijk, maar het stomme is dat ik wel mega honger heb, niet eens trek, maar gewoon honger....ben maar begonnen met rijstewafels eten, lichtverteerbaar, alleen ben ik geneigt om er heel veel van te eten, schiet dan weer niet zo op en ik heb echt geen trek in warm eten...liefst alleen sla en zo...en komkommer heb ik zo'n zin in, maar durf dan weer niet zo goed ivm ehec....stom is dat he? en vanmorgen voor het eerst misselijk van geurtjes. stond in de rij bij de kassa, stond een mevrouw achter mij best lekker te ruiken (geurtje of shampoo of zoiets..kweet niet wat) maar ik werd er gewoon misselijk van. kreeg bijna de neiging om te zeggen "mevrouw, u ruikt superlekker, maar ik word misselijk van u" kon me gelukkig nog inhouden, hahahaha...maar tis allemaal maar een aparte gewaarwording, bij mijn andere 2 kinderen had ik helemaal nergens last van...bij de eerste was ik gewoon zwanger, bij de tweede was ik iets minder onbezorgt maar nergens last van (op later een pre en postnataaltje na dan) en nu...nu maak ik me zorgen bij elk pijntje die ik heb en die klachten....heel apart allemaal...blijf ik gewoon vinden....:) maar aan vet eten moet ik eigenlijk niet zo aan denken. alhoewel ik net op tv (superdik-superdun) zat te kijken en er zat er een een hamburger (quarterpounder) weg te eten, toen dacht ik wel even mjammie....

Geplaatst

ik wilde nog even vermelden dat ik gehoord had dat mijn hcg op dag 16 na tp op 522 zat...niet zo hoog als sommige meiden hier (jeanine) maar ligt zeker wel boven de "normale" waarden...kan dus lekker alle kanten op :) we zullen het wel zien volgende week :)

Geplaatst

oh jee, ik had op dag 13 800. Dat is dan blijkbaar echt mega-veel. Ik voel hem al aankomen... pfff. ik kan echt niet wachten tot ik het zeker weet. als ze het bij jou al denken benbri, dan zal het hier wel helemáál raak zijn....!

Geplaatst

hahahaha...ja, jeanine....maar die kans had je natuurlijk al...er zijn bij jou 2 cryo's teruggeplaatst....:) maar daar zat ik idd ook aan te denken ja :). bij mij is er maar een teruggeplaatst, alleen is de moeder van mijn man een van een tweeling en hij heeft zelf een tweeling gekregen (nou ja..zijn ex dan, hij niet), dus ALS het een tweeling is, dan is het zoiezo een 1eiige, daarom wilde ik pertinent zoiezo maar 1 teruggeplaatst hebben (doen ze toch standaard onder de 35, maar toch) omdat de kans er toch al in zit...en zit niet te wachten op 2 eeneiige tweelingen...lijk ik net octomom, hahaha...mss maakt het nog uit of het een 1 of 2 eiige is...qua hormoonaanmaak, maar anyway, als ze dat bij mij denken...dan snap ik wel dat de kans bij jou wel heeeeeeeel groot is, hihi....bij mij is het nog een twijfel, maar bij jou twijfel ik eigenlijk niet meer :) maar spannend blijft het wel :)

veel liefs

Geplaatst

Wat een spanning hier :) Ben erg benieuwd naar jullie echo's meiden ;)

Een eeneiige tweeling is niet erfelijk bepaald, een tweeeiige daarentegen wel. Dus het kan nog steeds alle kanten op Benbri, spannend!

Wat betreft de hcg, mijn hcg was na 14 dgn met de tweeling over de 1000. Nu ben ik zwanger van 1 en was mijn hcg na 14 dgn 581. Het verschilt ook per vrouw, de één maakt nu eenmaal sneller hcg aan.

Hoop voor jullie allen een top 2012 en dat er maar veel gezonde baby's in februari geboren mogen worden.

Geplaatst

ik had juist begrepen dat eeneiige tweelingen erfelijk bepaald was en twee eiige toeval en dat 1eiig bij de man vandaan kwam....nou ja...maakt ook niet uit, hihi...het blijft een feit dat er tot 2x toe tweelingen in de familie zitten, anyway...hoop zelf toch echt op een eenling, dit omdat we niet zo'n groot huis hebben en de kleine al bij ons op de kamer komt..en ik zelf al 2 kinderen heb, dus 4 word wel ineens heel druk...en dan heb ik het nog niet over de risico's die een tweeling met zich meedragen, vind dat zo eng. maar goed...wat er zit zit er hoor en ben er net zo blij mee, hopelijk blijft het gewoon allemaal gezond :) en hopelijk maak ik gewoon superveel hcg aan...het schijnt hoe meer je aan maakt, hoe beter het blijft zitten (wat natuurlijk ook niet zoveel zegt, maar ik put daar gewoon mijn hoop uit, ipv angsten, hihi)

veel liefs

Geplaatst

Hoi,

Ik heb ook altijd begrepen dat een een-eige erfelijk bepaald is. Maar ik heb me er nooit heel erg in verdiept. Jose, je zegt 14 dagen, maar zijn dat 14 dagen ná terugplaatsing waarom je de dag van de terugplaatsing op 0 hebt geteld?

Benbri, ik moet je zeggen dat het ons dus ook erom ging dat we zwanger raakten van 1. Maar om de kansen te vergroten hebben we gekozen voor terugplaatsing van 2. Omdat de kans hoger zou liggen en de kans op een tweeling 'maar' 15%. Ook wij hebben een klein huisje en al één dondersteen rondlopen. Maar met dat hoge hcg zit ik toch te denken dat ik binnen de 15% ga vallen. En dan hebben we ook niet voor elk kind een kamer. Nu hebben we wel een dakkapel erop gezet, zodat we een klein kamertje extra hebben. Desnoods kan daar later een stapelbed in. Want verhuizen willen en kunnen we toch de komende jaren niet. Tja, we kunnen wel, maar we kunnen nooit meer op zo'n prachtplek wonen. Wel groter, maar dan in een rijtje met een postzegel tuin, En niet meer in het dorp waar we nu wonen.

Maar goed, we wilden dus eigenlijk één. En twee zijn harstikke welkom. Stiekem vind ik het ook wel een leuk idee. Maar het blijft een heel dubbel gevoel wat ik nou eigenlijk 'liever' wil. Dus ik kan echt niet wachten op de echo. Wat die ook is, ik ben natuurlijk hartstikke blij!

Ik dacht eigenlijk dat jij graag een tweeling wilde. Zo leek het van je berichten af te spatten! Zie je hoe een mens verkeerd kan lezen haha

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik zit dan ongeveer op hetzelfde als jou denk ik een dag later. Maar ik lees ook nog regelmatig verhalen van vrouwen die een laag hcg hadden en er twee kregen en met een hoog hcg twee. Dus ik denk dat ik er toch weinig van kan zeggen uiteindelijk. Ik probeer natuurlijk overal richtlijnen vandaan te halen, maar ik vraag me af wat ik daar nou werkelijk voor waarde aan moet hechten...

Mag ik vragen wat bij jullie mis is gegaan met de tweeling-zwangerschap?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Eigenlijk durf ik me niet aan te melden hier,...tis zo onwerkelijk en ik heb nog steeds zo weinig vertrouwen...zucht. Ik denk dat ik er pas echt in berust als er 3 maanden voorbij zijn.

Anyway, hier mijn gegevens

Stiertje, 23mei punctie, 26 tp 2 embryos en al 1 week na tp een positieve test. 1e echo 28 juni..pfff spannend. Misselijk zere (.)(.) moe en janken als de beste..!!hihi.

Wel leuk zo'n topic met dames die allemaal in dezelfde maand uitgerekend zijn.

Heb trouwens vandaag rechts een soort pijn als ik buk, nies of druk zet...komt het bekend voor?

liefs en tot gauw

stiertje

Geplaatst

Hoi Stiertje,

Jouw soort pijn ken ik niet. Maar nu we in dit forum zitten mogen we toch ook wel geloven. We zijn in elk geval niet ongesteld. Ik zie dat je al veel pogingen hebt gehad. Zal wel slopend zijn geweest!

Hoeveel hcg had jij? Kom ik weer met mijn vraag haha. Bij jou zit dus ook een kans op twee....Spannend hoor!

Ik zet je in het lijstje hoor!

Uitgerekend:

Jeanine: 6 februari

Stiertje: 13 februari

Eerste echo:

Jeanine: 22 juni

Stiertje: 26 juni

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden