Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, even mijn hcg melden: een normale vrouw, zwanger van één baby zou op dit moment 200 hebben. Ik heb 800. Hoefde niks te zeggen zei ze, maar ze hadden onderling toch al stiekem geroepen dat het wel eens een tweeling kon zijn. Maar ik moest er niet vanuit gaan, kon er wel een beetje op voorbereiden. over drie weken pas de echo. Wat een lange tijd!!!!

groet,

Jeanine

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee lieve jeanine...ik zag het al op een andere forum (volgens mij wachtbankje juni) staan, hahahahaha...ik moest er wel om grinniken....ik weet hoe je je voelt meid....ik hoef gelukkig nog maar 2 weken te wachten....maar toch....hahahaha...geweldig.....:) feli in ieder geval...tis fijn om te weten dat het nu officieel officieel is toch? :)

liefs van bri

Geplaatst

Héél fijn dat het officieel is. Maar toch nog veel onzekerheid. Vanochtend dacht ik dat ik iets voelde 'lopen'. Bang naar de wc, niks kunnen zien, afvegen, gelukkig ook niks te zien. Maar dat gevoel zal nog wel blijven tot de eerste echo.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

ikheb het ook hoor....en die krampjes die waarschijnlijk niets meer zijn dan bandenpijn *zucht* om gek van te worden......maar ja...zolang het zit zit het toch? :)....die angst blijft toch wel....eerst die 12 weken door en als het een tweeling is dan heb je die onzekerheid weer....dus het zal wel blijven totdat we ze veilig in handen hebben gezond en wel :) en daarna mogen we ons heel lang zorgen maken, hahahahaha

Geplaatst

Ik ga me nu dan ook maar voorzichtig hier melden. Voelt nog wel erg eng, want kan het haast niet geloven. Heb ook constant het idee dat het vast een dezer dagen mis gaat.

Heb woensdag een test gedaan en de tweede streep knalde er vanaf. Heb daarna geen testen meer gedaan, bang dat de streep lichter is..... Ik had een positieve test dus daar houd ik me maar aan vast.

Verder voel ik me totaal niet zwanger. Niet misselijk, geen gevoelige borsten..... ene kant lekker natuurlijk, maar het maakt me ook weer zo onzeker.

16 juni mag ik voor de eerste echo. Spannend!

Geplaatst

hee eef....dat je verder niets voelt is toch juist lekker :) zegt natuurlijk nog niets...je bent natuurlijk ook nog maar heel kort zwanger en geloof dat bij de meesten het pas zo rond 6 weken begint...met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk....maar wees welkom en ik hoop ook dat je hier gewoon je tijd mag afmaken tot volgend jaar :) en ik zal duimen voor je dat je geen klachten krijgt, hihi...en wel lekker zwanger :) en daarbij komt dat jeanine en ik waarschijnlijk zwanger zijn van een tweeling, dan schijnen de klachten ook eerder te kunnen komen, dus voor nu...probeer je niet druk te maken (zeg ik heel braaf, want ik doe het zelf ook nog steeds hahahaha) en geniet van het feit dat je lekker zwanger bent :)

veel liefs

Geplaatst

Haha, Benbri. Is altijd makkelijk zeggen tegen een ander he? Doe ik ook altijd, maar als het dan jezelf betreft.... Hahaha

Ik ben zeer waarschijnlijk niet zwanger van een tweeling, want er is er maar eentje teruggeplaatst.

Maar net als jij heb ik 16 juni de eerste echo. Ik heb hem dan wel lekker snel, want ben nog niet zover als jij.

Ik heb overigens toch net nog maar even een testje gedaan. En ja hoor, nog steeds positief!

Geplaatst

Lieve meiden,

Heel voorzichtig kom ik op dit bankje kijken. Het is soms nog zo onwerkelijk.

Heb op 13 mei 2 cryo terug geplaatst gekregen en daar ben ik zwanger door geraakt.

Vanmorgen mocht ik al voor een echo naar het ziekenhuis, dit omdat ik vorig een BBZ had.

Er is een vruchtzakje te zien in mijn baarmoeder...dat is voor ons al een mijlpaal.

Verder voel ik me goed, niet vaak last van kwaaltjes, volgens de arts klopt dit ook, de zwangerschaphormoon wisselt

Volgens de berekening van een cryo tp ben ik vandaag 5.3 weken..Het liefst zou ik nu een week of 12 willen slapen en dan wakker worden..

Maar ja...hoe moeilijk het soms ook is, we moeten door deze weken heen.

Gelukkig zijn wij in de positie om deze weken door te mogen komen...meiden... WE ZIJN ZWANGER!!!!!

Geplaatst

Nog even een vraagje, hebben jullie ook last van een soort gevoel alsof je ongesteldheid er aan komt?

Dat maakt mij vaak onzeker...

Liefs anneka-atje

Geplaatst

Welkom alle dames! Annekaatje, ik ken het gevoel wel. Soms ook van die krampen dat ik denk: o jee, ik word ongesteld. Van de week zelfs dat ik het dacht te voelen 'lopen'. Ik angstig naar de wc, maar niks.

Ik ben wel enorm mega moe. Ik kan me niet herinneren bij Tuur dat ik zó moe was. Ik kijk gewoon af en toe scheel ervan, dan het lijkt alsof mijn ogen draaien. Maar toen had ik geen utrogestand. misschien kan het daardoor komen? Of doordat ik zo'n hoog hcg had? Wie zal het zeggen.

Ik ga maar weer even een dutje doen nu die kleine drukke meneer in z'n bedje ligt.

Benri, ik moet om je lachen. Je bent er al echt van overtuigd dat we een tweeling krijgen...

groet,

Jeanine

Geplaatst

hahahahahaha.....sja....soms heb je dat gewoon he jeanine...ze zeggen niet voor niets "ik voel het aan mijn wateren" nu hebben we nog niet echt water, maar toch...hihi...en annekaatje, volgens mij is het bandenpijn...ik heb het idd ook, maar ik weet van mijn andere kiddies dat het bandenpijn was en je voelt het sneller en eerder bij de tweede of derde, maar goed, dat zegt niets...tenslotte is het je baarmoeder die zwaarder word en aan je banden gaat trekken en dat kan een stekende of zeurend gevoel geven, anders moet je maar even googlen, het is niets om bang voor te wezen, maar ik begrijphet oh zo goed...het blijft toch spannend die eerste weken.....gelukkig heb ik (klop het nu meteen even af aan ongelakt hout) ook geen innestelingsbloeding gehad, anders had ik het ook wel afgestorven denk ik....

en verder aan alle "nieuwe" meiden, suuuuuper en feliciteerd met jullie zwangerschap...dat we hier zeker de acht komende maanden veel lief mogen delen met elkaar :) en dat er nog vele bij komen :)

veel liefs....

Geplaatst

Even over die rode bloedspoortjes: ik heb vanaf week 6 ongeveer tot week 12 denk ik wel rood gevonden toen ik van Tuurtje in verwachting was. Gaf me ook wel de zenuwen, maar de artsen benadrukten dat het echt niks ergs was.

Iemand anders zo extreem moet? Met veel of weinig HCG? Met of zonder utrogestan?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ja, Jeanine... hier iemand die ook extreem moe was en dat was ook het enige! Gebruikte ook de Utro, maar daar heb ik nooit zo'n last van gehad eigenlijk, tenminste bij mijn vorige tp's.

Toen ik zwanger was van een tweeling was mijn hcg boven de 1000 en was ik vooral misselijk.

Maar ach, met moeheid valt wel te leven ja toch? Tenminste ik heb het liever dan die misselijkheid, want dat viel me veel zwaarder.

Op naar de eerste echo ;)

Geplaatst

hier ook moe....al valt het overdag nog te "negeren" rond een uur of 8 knal ik van ellende ter aarde neer....heb wel last van mijn bekken al...ik had het bij mijn 2e zwangerschap ook (bekkeninstabiliteit) en had begrepen dat ik er pas last van kon krijgen rond de derde maand, maar voel het nu al met lopen, zou dat nu al kunnen dan??? hoop het niet....maar ja, doe er weinig aan, kan wel weer cesar therapie of zo nemen, maar kan inmiddels al die oefeningen enzo wel dromen....gelukkig verlies ik geen bloed...wel plassen, moet wel 4 keer in een uur, word er gek van en dan niet van die kleine zuinige plasjes, maar gewoon echt complete oceanen (oke, oke, beetje overdreven) en ruik beter, koffie en alcohol geurtjes word ik echt kotsmisselijk van en idd die steken in de buik, soms aan de bovenkant van mijn baarmoeder, soms lijkt het wel alsof ik mijn eisprong heb (die voelde ik wel altijd)....en ik weet (hoop ik) dat het bandenpijn is, maar toch raar dat ik niet meer weet hoe het aanvoelt, hihi..en oh ja...pijnlijke borsten en tepels, en die groeien ook maar...heb van mezelf al niet van die mooie kleine bescheiden tepeltjes, maar nu is het meer een borst op een borst zo groot beginnen ze te worden *zucht* en mijn buik is dikker en harder, niet dat ik meteen 6 maanden zwanger ben hoor, maar tis net alsof mijn lijf mijn darmen maar alvast naar boven schuiven om ruimte te creeeren, alsof dat niet vanzelf zou moeten gaan....en ik eet niet eens meer (qua hoeveelheid he, eten doe ik natuurlijk wel) en kom niet aan, maar toch die dikkere buik....en is nu niet grappig, want dan denkt iedereen....oh, die is zwanger terwijl ik nog maar 5 weken ben, hihi...staat ook weer zo stom...nou ja...voel me in ieder geval gelukkig nog harstikke zwanger met alle klachten erbij...had een boekje gekregen (zwanger heet dat boekje geloof ik, met zo'n groei week per week gebeuren erin) en daar stond in week 6 waar je allemaal last van kon krijgen, heb ze gewoon allemaal....inclusief de verstrooiheid (en dat ben ik zonder die babyhormonen ook wel, kan je nagaan hoe erg het nu is)

maar bovenal vind ik het heerlijk om te lezen dat we allemaal net zwanger zijn en allemaal dezelfde twijfels, onzekerheid en dergelijke hebben, heerlijk, voel ik me lekker niet alleen, oh zo!

veel liefs van brigit

Geplaatst

Welkom allemaal en gefeliciteerd !! :D

Hier is het alleen maar moeheid wat de klok slaat en door de hitte ( 30 graden inmiddels ) is het allemaal wat erger dan anders haha..

Denk dat ik maar onder de ventilator ga hangen ofzo pfff

Hoop dat alles ok is met iedereen en dat de kwaaltjes beperkt blijven ^^

Geplaatst

Hoi allemaal,

Benbri, ik heb ook heel veel last gehad van mijn botten. Vooral van mijn schaambeen. Ik voel nu gelukkig nog niks. Maar ik weet dat mijn nicht het gelijk daaraan voelde dat ze zwanger was.

Haha, borst op borst. Die lijken dan op die van mij! En die van mij zijn ook niet zo bescheiden. Ik had voor Tuurtje een teletubbiet[ATTACH=CONFIG]1510[/ATTACH]aart gemaakt. Als ik dan een keer zonder bh loopt zegt Ruud: kijk Tuur, een teletubbietaart!!!

Kijken of ik de taart erbij gezet krijg:

[ATTACH=CONFIG]1509[/ATTACH]

Oh, en Jose, jouw hcg zit in mijn buurt. Maar ja, het ligt er ook maar net aan welke dag geprikt is. Dus we wachten maar gewoon af tot aan de echo. Ik ben ook wel liever moe dan misselijk, maar het is wel extreem vind ik.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Allemaal...

Ik denk dat ik mij hier ook maar eens voorzichtig ga melden... Eigenlijk mag ik pas zondag testen.. maar ik heb sinds afgelopen woensdag al ee dikke vette streep.. En Gister en vandaag nog steeds... Dus ik denk dat het goed zit!

Verder niet zo heel veel klachten.. wat gevoelige borsten.. nou ja gisteravond laat wel heel erg.. Leek wel of er wat uit wilde lopen zeg maar.... Wat pijn aan mijn rug en trekkerig in mijn buik... En hoofdpijn en moe.. maar als het dit blijft dan teken ik ervoor!

Ik had vandaag wel even een paar hele erge krampen in mijn buik en meteen ook wat duizelig en wagenziek-achtig.. Dus ik ben heel even rustig gaan liggen en toen trok het gelukkig weg... Het is nog heel erg pril.. Pas 4 weken en 1 dag vandaag.. Dus het kan nog alle kanten opgaan. Maar ik ben voorzichtig blij ;-)

Liefs,

Nofje

Geplaatst

hoi nofje, welkom en gezellig dat je je bij ons voegt :) hopelijk heb je het gezellig hier....kan er ook niets anders van maken anders, hihihi....maar inmiddels is het al zondag geweest, nog steeds harstikke goed? super (ga er ook gewoon vanuit :))

jeanine.....whahahahahahhah....een teletubbietaart.....wie kan dat nou verzinnen :) mijn man zegt tenminste nog lief iets in de trant van...och...geeft niet, ik vind ze lekker of zoiets (niet dat hij eraan mag komen hoor...veelte auwie).....maar begrijp wel wat je bedoelt ja, hahahhaha....teletubbietaart....grinnik...

wicked....hoest met jou? vrouwke? :)

liefs

Geplaatst

hey benbri... Nou dat gezellig dat gaat vast wel lukken.. Hou d'r wel van ;-)

Afgelopen zondag idd nog steeds helemaal positief!

Morgen bloedtest en 30 Juni hebben we de eerste echo gepland staan.

Ik ben benieuwd!

Je mag 16 juni al voor een eerste echo! Spannend!!! Ben benieuwd of het er dan inderdaad misschien 2 zijn..

Geplaatst

En ik ben ook heel benieuwd naar jou Jeanine...

Jij was er volgens mij ook heel vroeg bij met testen of niet?

Ik was wel wat nerveus hiervoor.. maar toch ook gedaan. Als het dan negatief zou zijn geweest dan was de klap niet zo hard aangekomen...

gelukkig is het anders gelopen ;-)

Geplaatst

Kijk, zo langzaamaan melden steeds meer meiden zich hier. Ik hoop dat we allemaal tot februari mee kunnen kletsen!

Ik vind het allemaal wel superspannend hoor en ben nog erg onzeker. Kan niet geloven dat ik zwanger ben en ben erg bang dat het alsnog misgaat.

Hebben jullie die gevoelens ook zo?

Kan niet wachten tot de eerste echo. Dan krijg je hopelijk weer een stukje meer zekerheid....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden