Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink, fijn dat je echo goed was, nu lekker proberen te genieten. En fijn dat je over 1.5 week alweer een echo hebt.

Do, je hoeft inderdaad niet veel kwaaltjes te hebben. dat is per persoon verschillend dus niet te veel druk om maken.

Ik voel me gelukkig weer wat zekerder, heb niet meer zoveel afscheiding en last van buik als begin van de week. De kwaaltjes die ik al weken heb blijven gewoon aanhouden dus ik vertrouw erop dat ik nog heerlijk zwanger ben :)

Wij gaan geen testen doen om te kijken of het kindje een afwijking heeft. Wanneer de uitslag slecht is leef je je hele zwangerschap in onzekerheid.

Het is bij ons altijd welkom!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ink, super dat jullie een goede echo hadden! En over anderhalve week alweer, da's wel lekker zeg!

Wij hebben ook besloten geen combinatietest te laten doen. Het is inderdaad een kansberekening en bij een verhoogde kans zouden we waarschijnlijk geen vruchtwaterpunctie willen laten doen aangezien dat weer kans op een miskraam geeft. En tja, na 5 jaar knokken om eindelijk zwanger te zijn wil ik dat risico eigenlijk niet nemen. Dus dan wil ik ook niet 7 maanden in de stress zitten.... Dat was dus voor ons de reden om niet te testen. Ben inderdaad ook wel benieuwd wat de rest van jullie doet?

Geplaatst

hee lieve ink...fijn dat je nu gerustgesteld bent...en fijn dat je al een knipperend lichtje kon zien...over een week zie je weer hoe die gegroeid is, zoooo apart :)

wij doen ook geen extra testen...dit werd vroeger ook niet gedaan bij mensen die geen verhoogde kans hadden, dus ik weet niet waarom ik dat nu wel zou doen. wij zijn gezond, zitten geen erfelijke ziektes in de families ook geen down syndroom, ik ben nog onder de risisco leeftijd, dus ik zie voor mijzelf eigenlijk geen redenen om het te doen :) brengt alleen maar onnodig kosten met zich mee en mss nog wel risico voor de baby, ik vind het allang goed dat je met 20 weken standaard een echo krijgt, dat kreeg ik vroeger niet nl :) dan moest je echt een pretecho laten doen en bij die echo kunnen ze vaak ook wel "wat" zien.....

anyway, ik heb er een nieuwe klacht bij boven op de misselijkheid, dus hier zal het rustig blijven, heb vreselijke koppijn sinds gisteren :(

veel liefs aan allen die ik nu vergeten ben.

Geplaatst

Ha ink, wat fijn, een goede echo! Ben jaloers, nog 1,5 week wachten voor mij, en dan mag jij zelfs al voor de 2e keer gluren! 4.1 mm zeg je? Dan zal onze gup ook wel ongeveer zo groot zijn vermoed ik, aangezien we precies gelijk op gaan.

Ik denk inderdaad ook dat we geen testen gaan doen. Ik verwacht dat ik sowieso wel strenger in de gaten gehouden wordt, omdat ik tot 6 weken na de bevalling dagelijks bloedverdunners moet spuiten. Neem aan dat ze dat goed willen volgen, zeker met een longembolie in mijn ziektegeschiedenis.

Hier nog steeds geen kwaaltjes, m'n vriend hoopt nu bijna dat km misselijk ga worde, zodat we weten dat er iets gebeurd. Wel lastig hoor, zo. Enige aanwijzing zijn m'n borsten, die inmiddels huge zijn! Ga vanmiddag een nieuwe bh kopen, want alles wat ik heb bied niet voldoende steun waardoor zelfs lopen zeer doet...

Geplaatst

oh lieve meiden.....dat jullie geen klachten hebben zegt helemaal niets, is juist lekker en ga nou genieten daarvan :). ik was bij de eerste 2 ook niet misselijk, had gewoon helemaal niets, zelfs geen borsten die pijn deden, maar nu....ik voel me echt zielig en wanhopig door alle klachten en daardoor kan ik helemaal niet genieten gewoon :( vind het zooooo zonde dat jullie niet kunnen genieten omdat jullie geen klachten hebben, maar ik zou zeggen..."probeer het iig" :) het is zo heerlijk om zwanger te wezen, zeker als je niet zoveel klachten hebt :). doet mij eigenlijk een beetje verdriet voor jullie, maar ja...ik begrijp het ook wel weer. Hele dikke knuffel voor jullie meiden en ik hoop dat jullie lekker helemaal geen klachten houden en wel heerlijk zwanger zijn! oh zo, brigit heeft gesproken :) *grijns*

enne....ja, die tieeeeeeeeeteeeeeeen....die doen idd al pijn als ik er naar kijk, het zijn net 2 stenen die ik op de borst heb zitten, hihi...

veel liefs

Geplaatst

och arme amber :( heel veel sterkte en toch vast heel veel succes met je volgende pogingen (neem aan dat je die wel gaat doen) maar voor nu eerst heel veel sterkte.

liefs

Geplaatst

Echo was helemaal goed was inwendig dus kon echt al een kleine baby in de maak zien! Ik heb hele lage bloeddruk dus ik moet juist af en toe een dropje nemen als ik me duizelig en licht in mijn hoofd voel.

Gaan jullie trouwens een nekplooimeting doen?

Geplaatst

hee kiet, fijn dat er al een heel mensje is, grappig is dat he :). ik had ook een inwendige echo, maar kon eigenlijk niet meer ontcijferen dan een boon waar bij de grote bult een hoofd zou moeten worden hihi, maar het idee is wel erg fijn ja. het groeit ook ontzettend snel, als we er vanuit gaan dat die van mij nu al bijna 2 cm groot is :) hoelang ben jij nu zwanger (sorry als ik dat even gemist heb hoor) en nee, ik laat geen prenatale screening doen, maar das meer omdat ik geen verhoogd risico loop op wat dan ook....

Geplaatst

Amber sterkte met dit rotnieuws!!

ik ga na jullie antwoorden steeds meer twijfelen over de combinatietest..

fijne dag allemaal

liefs stiertje

Geplaatst

Amber, wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Kiet, lekker he zo'n goede echo!!

Geplaatst

@stiertje....je moet doen wat jij prettig vind :) het zijn gewoon meningen van mensen :) waarom wil je het graag doen dan? loop je een verhoogd risico op iets? en wat als je het laat doen en het is slecht nieuws? kan je er wat mee? mss moet je gewoon jezelf de vragen stellen van het hoe, wat, waar en waarom. dan kom je er zelf vast wel uit of je het wilt doen of niet. twijfel is nooit goed natuurlijk :)

veel liefs

Geplaatst

Ik ben nu 8weken en3 dagen. Wij gaan het wel doen niet omdat we verhoogd risico op iets hebben maar we vinden het toch een fijn gevoel hoewel de test natuurlijk geen 100% zekerheid geeft maar we laten het toch doen we hebben het bij onze dochter ook gedaan.

Geplaatst

Hoi Meiden,

HIer het ingevulde lijstje.

[h=2]icon1.png[/h]

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar (2 embryo's)

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Liminous: 10 februari - helaas bbz - sterkte toegewenst
!

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Do76: 15 februari (denk ik) (2 cryo's teruggeplaatst)

Ink : 17 februari, 1e kindje (en 2e?), 29 jaar (2 terug geplaatst)

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (echo bij 7w5d)

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Eerste echo:

Yvonne: 14 juni (ivm bloeding met 5 weken en 4 dagen)

Benbri: 15 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt)

Eef: 16 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt!)

Nofje: 20 Juni ( 1 kindje en het hartje klopt!)

Jeanine: 22 juni (2 kindjes!!!)

Ink: 24 juni

Bikkel: 24 juni

Stiertje: 28 juni

Do76: 28 juni

Lianne: 29 juni

Fren: 6 juli

Cjee: 6 juli

Tweede echo:

Benbri: 22 juni (heerlijk zon knipperlichtje :))

Eef: 5 juli

Bikkel: 8,5 week echo, datum nog niet bekend!

Jeanine: 7 juli

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D

Kiet: 23 juni

Nofje: 30 Juni, 8 weken echo

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo en nekplooimeting, tevens 1e controle gyn!

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Vierde echo:

Meezie: 30 juni 3D

Kiet : 6 juli

Amber, veel sterkte meid met dit verlies!

Heb deze keer ook weinig klachten, herken me helemaal in de onzekerheid die dat met zich meebrengt..is het dan wel goed, klopt het hartje wel.. Vorige keer zat mijn lijf vol met medicatie, mijn borsten waren zo groot dat de Playboy me geweigerd zou hebben voor een shoot ;-) En nu? Helemaal niets...Vorige keer was ik onzeker door de vele klachten en nu door het ontbreken ervan.. gek hoor. Zal blij zijn als ik de 1e echo heb gehad.

Geplaatst

Benbri, ik stel mezelf die vragen constant maar kom er niet helemaal uit. Ik wil geen kind met down syndroom maar vind het risico van een miskraam door een vruchtwaterpunctie ook niet acceptabel na alles wat we ervoor hebben moeten doen. Als ik de combinatietest laat doen en er komt bv een kansberekening uit van 1 op 400 wat niet erg verhoogd is dan ga ik toch de hele tijd twijfelen of ik die ene ben ...(ik weet het ik zit raar in elkaar!!) dus tja ...

Verder ben ik 35 jaar en 9 maanden als ik moet bevallen, dus das 3 maanden van de beginrisico leeftijd af.

IK moet 18 juli naar de verloskundige dus zal haar nog es om advies vragen, misschien dat zij wat verheldering kan brengen.

fijne dag allemaal!!

liefs stiertje

Geplaatst

hm...arm stiertje. gelukkig kan ik die twijfel niet met je delen...simpelweg omdat ik er niet bij stil sta, maar das echt omdat ik geen downsyndroom in de familie heb, mijn man ook niet, ik ben zelf nu 33 jaar, manlief 41, maar dat maakt dan niets uit. we hebben geen enge dodelijke ziektes die erfelijk zijn in de familie zitten, dus de risico's zijn bij ons ook niet hoger dan bij ieder ander, vandaar dat ik het niet nodig vind om het te doen :) maar goed, ik begrijp de twijfel best wel hoor, hoop dat de vk je wat meer advies kan geven :) anyway...succes voor iedereen die in die twijfel zit, luister goed naar je hart denk ik dan maar.

veel liefs van ikkes

Geplaatst

Lieve meiden

Ff snel bijlezen na n druk maar gezellig festival weekendje (baggerpop in ons dorp en parkpop in Den Haag). Helaas snel last van m'n onderrug als ik sta, maar ja, met dat mooie weer gister was t ook lekker om gewoon te zitten en rond te kijken naar al die diverse mensen ;-)!

Amber- wat lees ik nou een kort naar berichtje van jou meid?! Getsie zeg! Hoe gaat het met je? Jeetje, wat zijn we daar allemaal bang voor...

Mijn man was altijd heel erg overtuigd dat hij het niet aan zou kunnen om een kindje met down te krijgen. Toen ze met de folders kwamen, dacht ik zijn mening dus al te weten, maar wat denk je??? Zegt tie "ik hou al van dit kindje, dus ik zou het niet kunnen om het weg te laten halen! Hoe dan ook vinden we er dan wel een manier op". Dat vond ik zoooo fijn en lief om te horen!

Evenwel hebben we besloten dat we de combitest wél gaan doen. Was vooral mijn idee: het kan geen schade aan richten en geeft mogelijk gerust stelling dat je kindje gezond is. Als er twijfel over is, dan kan je je daar ook vast op voor gaan bereiden voor zover dat kan. We gaan dan niet verder met vlokkentest of iets dergelijks, want alles wat de kans op een miskraam verhoogt, doen we niet... Als dan bij de geboorte blijkt dat het alsnog gezond is, is dat alleen maar mooi mee genomen natuurlijk ;-)! Kunnen jullie m n beetje volgen? Stgiertje - succes in ieder geval met je beslissing!

Hoe gaat het met alle kwaaltjes en de misselijke dames?

Nou, ga snel naar m'n werk!

Liefs!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Een heel gepraat over de combinatietest zie ik. wij hebben destijds bij tuur gezegd dat we het niet doen. Puur omdat we het kindje toch niet weg zouden laten halen. Nu hadden we het erover omdat ik denk dat we nu een ander soort verplichting hebben. Juist ten opzichte van Tuur. Voor broertjes en zusjes is dat natuurlijk ook een enorm zwaar iets. Maar we hebben uiteindelijk toch besloten om het niet te laten doen. Het is inderdaad een kansberekening. En dadelijk ga ik me alleen maar druk zitten maken om niks. Bij ons zit het ook niet in de familie. Niet dat dat wat zegt, maar ik heb nu in mijn gedachte: we krijgen de 20 weken echo. Ook daarop gaan ze naar de nekplooi kijken en kunnen ze best veel zien. Als het daar niet goed is, kan je dan altijd nog laten beslissen om verder te laten kijken. Wij doen het dus niet!

Ink, ik kan me zo ontzettend goed voorstellen hoe dat voelde toen er één baby zat ipv twee. Natuurlijk ben je daar ook heel blij mee, maar het gevoeld dat de ander gewoon verdwenen is lijkt me ook ontzettend raar! Zeker als je je stiekem toch ook verheugd had op een tweeling. Maar nu lekker gaan genieten van je mooie baby hoor!

Benbri, mijn weekend was oké. met een aantal vriendinnen weg en naar mijn ouders. Alleen merk ik nu al dat ik last krijg van mijn schaambot. en dat vind ik wel héél snel met twee maanden! maar goed, ik zal er toch doorheen moeten. De misselijkheid blijft ook gewoon. Maar mijn vorige zwangerschap was niet geweldig, deze moet ik me ook maar op voorbereiden dat hij niet geweldig gaat worden.

En mijn vader is een schat, maar ziet altijd alleen maar moeilijke dingen. Hoe moet dat dan als jullie met 3 kinderen komen logeren? Dat gaat eigenlijk bijna niet. Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik had je gezegd toen je bezig was met dat traject dat het veel te druk gaat worden! Ja, en? Had ik daarom maar moeten stoppen? wij krijgen de baby's hoor, niet u! Hij doet een beetje alsof ik de baby's baar en ze dan bij hem aflever. Maar goed, als het allemaal te veel moeite is, dan gaan we maar een stuk minder naar limburg. Ik proef dat hij het me nog steeds kwalijk neemt dat ik 15 jaar geleden (!) ben verhuisd naar het noorden. Ik vind dat allemaal wel moeilijk, maar moet dat ook snel van me afzetten. Mijn moeder vond dat uiteraard ook heel naar, dus het was niet echt leuk bij het weggaan gisteren. Ach, zal wel weer bijtrekken...

Nou, maar weer een dagje aan het werk.

Groet,

Jeanine

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hey allemaal,

Wat erg Amber... Ik wens je heel veel kracht toe..

Jeanine: Wat jammer dat je vader zo negatief is... Ik ken dat wel een beetje van mijn ouders.. Misschien is het iets typlisch Limburgs.. Aangezien ze ook uit Limburg komen. Ik woon er zelf ook nog en mijn broer is verhuisd naar het Noorden. Ook daar had mijn moeder het vooral moeilijk mee. Wie weet draait hij wel bij als hij de tweeling in zijn armen mag vasthouden...

Ik lees dat je last hebt van je schaambot... Ik moet bekennen dat ik dat ook wel heb.. En giga last van mijn stuitje. Ik kan geen hele dag op een stoel zitten... Heb een paar jaar geleden een autoongeluk gehad en toen is er een wervel verschoven en daardoor is mijn rug wat zwak. maar ik had dus ook niet verwacht dat ik daar al zo snel al wat van zou gaan merken.. Ben tenslotte nog geen 8 weken...

Hier gister dan eindelijk eens wat actie gehad tussen de lakens.. Ik durfde echt niet eerder... En mijn god wat heb ik dat gemist zeg... Hoewel ik niet durfde klaar te komen, bang dat er wat zou verkrampen en loslaten.... Maar wat is het toch fijn om op deze manier met elkaar bezig te zijn.... En hij was zo lief en voorzichtig. Heb ook niks geen bloed ofzo.. Nergens last van tot nu toe...

Ik merk dat iik de afgelopen dagen ook wat meer gewend ben geraakt aan de zwangerschapskwaaltjes. Zo erg zelfs dat het bijna niet meer opvalt.. Ja nog wel pijnlijke borsten, maar daar merk ik alleen wat van als ik me omdraai in bed.. En vaker plassen, maar dat gaat op standje zombie en ik slaapwandel eigenlijk naar de wc.

Hoe gaat het bij jullie eigenlijk met de symptomen?

Over de combitest en dergelijken heb ik nog niet echt nagedacht... Eerst maar eens de 8 weken halen... Maar als ik mij niet vergis hebben wij een hele jonge donor gehad, dus dan is het risico bij ons ook heel klein. Zelf ben ik 31 jaar... Ik zou het opzich wel willen weten, mits het geen risico op miskraam met zich meebrengt. Maar dan zou ik het evengoed houden. Ik zou mij er dan alleen beter op voor kunnen bereiden... Want houden die ik allang van die kleine frummel in mijn buik...

Nou ik ga weer eens doorwerken...

Liefs,

Nofje

Geplaatst

hee allen....fijn weertje he :) behalve dat ik niet buiten durf te zitten of lekker naar het strand, want tenslotte raden ze de sauna ook af de eerste 3 maanden, hahaha. ondanks dat ik al 2 keer zwanger ben geweest ben ik nu een extra extra schijterd geworden :)

jeanine, wat vervelend die reacties zeg. toen ik nog jong was (21) was ik voor het eerst zwanger van mijn oudste. mijn moeder heeft me erop gehamerd dat ik het moest laten weghalen (om heel veel diverse redenen)voor 3 maanden lang, totdat ik zei bij de huisarts dat ik het wilde laten komen en dat het van mij was, niet van haar...toen was alles omgedraaid. tis eigenlijk iets anders, maar ik herken de stress van ouders die moeilijk doen best wel...je wilt graag hun goedkeuring, en dergelijke. maar ja...alles komt goed meis :) (zal je meteen een glaasje roosvicee geven :))

hier nog steeds zwaar misselijk en vooral in de ochtend hoofdpijn en oh ja...moodswings...terwijl ik het zelf niet merk. van de weer ruzie gehad met manlief. hij mist de oude ik, dus ik ook weer huilen en hij vind me kribbig....terwijl ik dat wel mee vind vallen en sex....sja....door die moeheid en misselijkheid heb ik eigenlijk helemaal geen zin, maar toch maar vrijen, want manlief moet al zoveel doorstaan. vind het overigens geen straf als we eenmaal bezig zijn hoor, maar toch...om er aan te moeten beginnen *zucht*

gisteren deed hij overigens zoiets raars (oke..heel raar en erg prive praatje) maar hij ging iets te diep met zijn vingers en een complete stroomstoot door mij heen, mijn vingers gingen ervan tintelen en dan bedoel ik niet dat het zo lekker was, maar oooooooooh zo pijnlijk, ik schrok ervan....dacht meteen, ohoh...nu raken we het kindje kwijt zo'n pijn deed dat, maar gelukkig geen bloeding en verder nergens meer last van. *pieuw*

pijn in de stuitje en schaambot ken ik wel. ik heb met mijn dochter (2e zwangerschap) bekkeninstabiliteit gehad en ik herken het nu weer, maar ook ik zit eigenlijk met het feit van "huh, ben nog maar 8 bijna 9 weken zwanger", maar ja...het is zo, dus wat doen we eraan toch? :) gewoon rustig aan doen dus!

voor de rest....ben ik nog steeds blij dat ik even geen baan heb, kan ik tenminste rustig aan doen. moet ook echt rond een uur of 1 lekker even uurtje op bed liggen, anders word ik echt helemaal gek van de misselijkheid *zucht* hoop wel dat het over gaat hoor met ca 12 weken (mag altijd eerder natuurlijk :))

veel liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden